Elon Musk řekl, že evropská Gigatovárna 4 bude poblíž Berlína

Po úspěšném dokončení a začátku výroby v Tesla Gigatovárně 3 v čínské Šanghaji je čas začít stavět tu evropskou. Elon Musk řekl, že vyroste poblíž Berlína.

Takhle by jednou po dokončení měla vypadat Gigatovárna 1 v Renu v Nevadě. Zatím se ale k takové podobě ani zdalek neblíží, hotova je asi z 1/3.
foto: Tesla

O evropské Tesla Gigatovárně (Tesla Gigafactory) se spekuluje už několik let. Mohla stát prakticky kdekoliv, naděje si dělalo i Česko, ale nakonec Elon Musk a jeho firma upřednostnily Německo.

V posledních týdnech a měsících je jasné, že se hledá místo právě tam. Aktuálně Elon Musk prohlásil, že Tesla Gigatovárna 4 vyroste nedaleko Berlína poblíž tamního nového mezinárodního letiště. Výroba by se tam mohla rozjet snad už koncem roku 2021.

Zároveň by v Berlíně mělo vyrůst inženýrské a designérské centrum Tesla. Bývalé východní Německo je velmi zajímavou volbou, protože dříve se spekulovalo spíše o hranici Německo-Francie, případně o Bavorsku.

46 Comments on “Elon Musk řekl, že evropská Gigatovárna 4 bude poblíž Berlína”

  1. off
    A aby to německýmu autoprůmyslu nepřišlo líto že je

    off
    A aby to německýmu autoprůmyslu nepřišlo líto že je 7 let pozadu, tak Tezla M3 navíc vyrála od Bildu auto roku a ílon si od nich vyzvednul zlatej volant. 😀
    https://youtu.be/M4qT9ezRySw

    A právě při přebírání toho volantu ílon překvapil přítomné obecenstvo oznámení že v u Berlína postaví další Gigatovárnu. ;-D
    https://youtu.be/M4qT9ezRySw?t=166

    Das sind die Gewinner des Goldenen Lenkrads 2019
    https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/preisverleihung-das-sind-die-gewinner-des-goldenen-lenkrads-2019-65977444.bild.html

    konferanciérka: Pane Musk už jste tu vyhrál jeden zlatý volant za úspěchy v oboru, druhej za Model X, třetí za Model 3. Co myslíte že nás čeká v budoucnu.
    Musk: V budoucnou už žádný volanty nebudou.
    Ha ha ha :-D:-D:-D

    1. inak teda keď sme už pri tom, tak práve teraz je cena
      inak teda keď sme už pri tom, tak práve teraz je cena akcií blízko vrcholu. nehovorím, že ho nemôže preraziť, ale štatisticky je pravdepodobnejšie, že skôr dôjde ku korekcii.

      čiže ak shortovať, tak teraz alebo nikdy 🙂
      aj keď sa vraví, že proti trendu sa šťať nesmie…

  2. Obavam se, ze spalovaci mafie bude dost skodit. Uz i ta zaloba
    Obavam se, ze spalovaci mafie bude dost skodit. Uz i ta zaloba nemecke organizace proti autopilotu mela zpozdit ci zastavit rozhodnuti pro umisteni GF4 v Nemecku. Snad to nebylo spatne rozhodnuti. Drzim palce aby stavba GF4 byla podobne rychla a uspesna jako v PRC.

  3. To mě podrž…východní Němci už jsou lepší volbou pro
    To mě podrž…východní Němci už jsou lepší volbou pro supermodrní výrobu, jak Češi…takže kombinace odvedené práce/mzdy/rizik je už lepší tam. Satvba GF4 v Německu je důležitá zpráva pro celý svět….

    Asi se nám prostě nepodařilo přesunout lidi z montoven dál. Chápu, každej na zaměstnavatele nadává, v pátek ve tři na chalupě atd…ale myslel jsem, že máme přece jen pověst těch odpovědnějších a vzdělanějších v rámci východního bloku. Ale přece jen protieu nálady, podpora komunistů a nestabilita v Pl a HU, mafie na SK…

        1. Nedostatok ľudí je problém.
          Ale neboj sa, Slovensko je na

          Nedostatok ľudí je problém.
          Ale neboj sa, Slovensko je na dobrej ceste, aby tu najbližšie voľby vyhral neonacista. Ak sa tak stane, do roka zdvihne kotvy ďalších cca 100.000 Slovákov, a jak to už tak býva, polovica z nich zakotví u Vás.
          Nemáte za čo 😀

          1. Haha a bé zároveň…uznávám, že v okolních zemích vč,
            Haha a bé zároveň…uznávám, že v okolních zemích vč, Rakouska, Německa i UK se dějou takový věci, že lex Babiš nikoho nezajímá..a bohužel v porovnání ani nevypadá nebezpečně…i když klidně může být…protože to záleží jen na jednom člověku..i když maká 🙂

            1. Ani bych neřekl, dělal jsem manuálně jak s našinci a, tak
              Ani bych neřekl, dělal jsem manuálně jak s našinci a, tak s helmuty, rozdíly mezi kancelářskými krysami netuším…
              Nebo ty chceš nějakou cislovku?
              Navíc Helmuti většinou nemají v genech aby práci ojebavali na kvalitě…

              1. Jo zajímají mě čísla, kterejma se říděj ekonomové a
                Jo zajímají mě čísla, kterejma se říděj ekonomové a vedení firem a ne nějaký dojmy co jsou dobrý do hospody, aby jsme si mohli společně zafňukat. Tady jsou čísla a ukazují nám poněkud jiný obrázek než si lidi myslej. V Německu se zrovna nepřetrhnou.
                https://www.forbes.com/sites/priceonomics/2018/02/13/the-olympics-of-work-ranking-the-most-and-least-productive-countries/#21e2a6cd7391

                1. A vojebávat dokážou jak obdivovaní Němci, viz skandál s
                  A vojebávat dokážou jak obdivovaní Němci, viz skandál s distribucí zkaženýho masa, podvody ADACu, Dízlgejt, kartely automobilek, tak opěvovaní Japonci, viz podvody s falšováním kvality ocele u Kobe Steel, které trvali 50 let!!!!, podvody se spotřebou u Mitsubishi, které jim zlomili vaz nebo dlouhodobé falšovaní účetnictví u Olympusu. Ani Korejci nejsou úplně svatí. Pak se sice všichni hromadně omlouvají klaněním k zemi až si čelo vomlátěj vo podlahu, ale to už jim nevěří ani kolie po dvojitý lobotomii. Akorát lidi jsou tak blbí, že to rychle zapomínaj a vše si moc idealizujou.

    1. Ta volba je z jednoduchého důvodu, ČR je odsunováno na
      Ta volba je z jednoduchého důvodu, ČR je odsunováno na východ a moc se s námi do budoucna v západním světě nepočítá. Babišova chobotnice už ovládla celý stát a Evropa to tak vnímá (na rozdíl od většiny v ČR) a milionové setkání na Letné je Babišovi jenom k smíchu (komunistům nebylo). Ten odsun na východ vnímám i v businessu, kdy nás celosvětový výrobci postupně vyřazují ze segmentu oblasti Německo do segmentu východních zemí. Za poslední 2 roky se výrazně zvýšil nákup nemovitostí Čechů v zahraničí, kteří se pomalu připravují k přesunu před spuštěním tzv. normalizace II, tedy totální ovládnutí státu jediným člověkem. Tak proto Tesla tady nebude stavět.

      1. No Pepo závěr máš ok, ale důvody ne. Babiš na Západě
        No Pepo závěr máš ok, ale důvody ne. Babiš na Západě zas tak nikoho nezajímá, je to klasický politik evropského stylu. Má vliv, peníze, cíl a umí mazat med kolem huby, je to socialista – prostě Evropan jak má být.
        Důvod odsunu na druhou kolej, pokud se to vůbec děje, je v tom, že 75% čechů nechce Euro a přes 50% nechce ani Evropskou unii. A kdo by nutil někoho, kdo ho nechce?

              1. I když jsem to napsal, tak taky jsem to nepřímo
                I když jsem to napsal, tak taky jsem to nepřímo zkusil-spíš jako pomoc pro kamaráda. U nás je zajímavé, že zrovna ANO bylo plné lidí, co chtěli pomoct a změnit svět. Měli i mandát, uzavřeli penězovody, opravdu městu ušetřili miliony. Ale ty chyběly v kapsách daleko vlivnějším…takže dnes se spojilo 5 „demokratických“ stran a ANO vyšachovali na základě nedemokratického šéfa v Praze. Nicméně ty peníze plynou už zase správným směrem a vše je opět v pořádku – ostatně jako již 30let. Vede to bývalej vlivnej lampasák. Prosím neberte to jako podporu přímo Babišovi.

                1. Těch členů ANO co uzavřeli penězovody a přesměrovali si
                  Těch členů ANO co uzavřeli penězovody a přesměrovali si je do vlastních kapes jsou poslední dobou plné noviny.

                  Je pro mě úsměvné když někdo kdo chce pomoci a změnit svět k lepšímu se dá do party k tomu nejhoršímu odpadu co se tu za 30 let objevil.

                2. Tak snad ti došlo z toho, co píšu, že to na straně
                  Tak snad ti došlo z toho, co píšu, že to na straně nezáleží, co? Lidi jsou různí všude. Já pomáhal slušným lidem. U nás je v KSČ taky rozumnej borec..až se divím, proč zrovna v KSČ. Stejně jako jsem se divil, proč zrovna ANO. Ale tohle škatulkování co předvádíš je hodno malýho děcka..kdo je ODS je pták, kdo ČSSD ten socan, ANO Babiškovec, KDU černoprdelník..bože kdy nás to přejde a začneme hodnotit lidi za jejich výkony…

                3. Až ty lidi ty výkony předvedou a budou držet pevnou
                  Až ty lidi ty výkony předvedou a budou držet pevnou páteř. Pokud si to ovšem nechaj zkurvit bezcharakterníma jedincema ve straně v které stále jsou, tak ať se pak nedivěj, že je lidi házej do jednoho pytle a nálepkujou vo 106.

                4. No tak v komunální politice by snad ani nemuseli… Chápu
                  No tak v komunální politice by snad ani nemuseli… Chápu to na státní úrovni.

          1. Rok 2021 ma taky 365 dnu
            Zrejme budou stavet v nejake

            Rok 2021 ma taky 365 dnu
            Zrejme budou stavet v nejake pripravene prumyslove zone a gigatovarna neni mrakodrap. Je to fakticky jeden velky hangar napojeny na site. Zbytek si Tesla zaridi sama. Vyrobni linky si Tesla z velke casti vyrabi sama a to primo v Nemecku

            1. Dobře, budu doufat a věřit ve Váš optimismus. Fakt je,
              Dobře, budu doufat a věřit ve Váš optimismus. Fakt je, že Tesla (Musk a třeba i Space X) už několikrát ohromně překvapila nabouráním zajetých konvencí.
              Fakt je, že tak je to vždycky – něco NEJDE, jen do doby, než to někdo dokáže.

      1. Jo tak tuto obavu sdílím taky.
        Očekávání, že na starém

        Jo tak tuto obavu sdílím taky.
        Očekávání, že na starém kontinentě vyroste obdobná stavba za 12 až 18 měsíců… je nejslušněji řečeno optimistické. Pravda – nevím o jak moc pružnější jsou úřady v německu oproti ČR – ale myslím že optimismus který jim do žil vlila rychlost vzniku GF 3 rychle vyprchá, až zjistí co je to získat EIU, územní rozhodnutí, změnu metropolitního plánu, stavební povolení a vypořádat se s námitkami X ochranných spolků, které budou v té oblasti chránit nějakou rostlinu nebo brouka. Tipuju, že v Číně z výše uvedeného řešili tak zrychlené stavební povolení. 🙂 Opět, je to jen má představa, ale myslím, že tam si nikdo nelámal hlavu s tím, zda náhodou v dané oblasti výstavbou GF3 neovlivní (byť třeba jen vzdáleně) život nějaké fauny či flory.
        Myslím, že když kopnou do země před koncem roku 2022 tak to bude megaúspěch.

        1. No zase… pokud by se mělo „kopnout“ do země na konci 2022,
          No zase… pokud by se mělo „kopnout“ do země na konci 2022, tak do toho by Elon nešel, samozřejmě 🙂

          Předpokládám, že většina věcí je pořešena, jako třeba územní plán a podobně, to znamená, že Elon si vybral místo, kde se už s nějakou průmyslovou stavbou počítá. To znamená, že odpadají všechny ty účelové stížnosti ziskovek.

          Spíš jsem myslel to, že i když se teď rozhodlo, kde to bude a vše je připraveně, že budovat se začně někdy na jaře 2020, tak že jsem zvědavý jak dlouho potrvá samoztná stavba, jestli to stihnou alespoň do konce 2021, jak je plán.

      2. Stavba jako taková není problém. To se za 12-18 měsíců
        Stavba jako taková není problém. To se za 12-18 měsíců stihnout dá. Problém jsou „papíry“. I to je řešitelné. V prvé řadě považuju za jisté, že budou stavět v nějaké pro tento účel předpřipravené průmyslové zóně, tj. nebude problém s územním plánem. Vzhledem k tomu, že (jako ty ostatní) ta GF4 bude celá na elektriku, budou mít při EIA problém prakticky jen s lakovnou a to není žádná hrůza. Pak zbývá jen problém s případným navýšením dopravy (do fabriky z fabriky).
        A chci upozornit, že stavební řízení i EIA mají stanovené maximální termíny, ne minimální. Bude-li vůle …

Napsat komentář