Elon Musk řekl, že evropská Gigatovárna 4 bude poblíž Berlína

Jan Horčík - 13 Listopad 2019

Po úspěšném dokončení a začátku výroby v Tesla Gigatovárně 3 v čínské Šanghaji je čas začít stavět tu evropskou. Elon Musk řekl, že vyroste poblíž Berlína.auto elektromobily výroba Tesla Gigafactory Gigatovárna 1

Takhle by jednou po dokončení měla vypadat Gigatovárna 1 v Renu v Nevadě. Zatím se ale k takové podobě ani zdalek neblíží, hotova je asi z 1/3.
foto: Tesla

O evropské Tesla Gigatovárně (Tesla Gigafactory) se spekuluje už několik let. Mohla stát prakticky kdekoliv, naděje si dělalo i Česko, ale nakonec Elon Musk a jeho firma upřednostnily Německo.

V posledních týdnech a měsících je jasné, že se hledá místo právě tam. Aktuálně Elon Musk prohlásil, že Tesla Gigatovárna 4 vyroste nedaleko Berlína poblíž tamního nového mezinárodního letiště. Výroba by se tam mohla rozjet snad už koncem roku 2021.

Zároveň by v Berlíně mělo vyrůst inženýrské a designérské centrum Tesla. Bývalé východní Německo je velmi zajímavou volbou, protože dříve se spekulovalo spíše o hranici Německo-Francie, případně o Bavorsku.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
A aby to německýmu autoprůmyslu nepřišlo líto že je 7 let pozadu, tak Tezla M3 navíc vyrála od Bildu auto roku a ílon si od nich vyzvednul zlatej volant. :D
https://youtu.be/M4qT9ezRySw

A právě při přebírání toho volantu ílon překvapil přítomné obecenstvo oznámení že v u Berlína postaví další Gigatovárnu. ;-D
https://youtu.be/M4qT9ezRySw?t=166

Das sind die Gewinner des Goldenen Lenkrads 2019
https://www.bild.de/auto/auto-news/auto-news/preisverleihung-das-sind-die-gewinner-des-goldenen-lenkrads-2019-65977444.bild.html

konferanciérka: Pane Musk už jste tu vyhrál jeden zlatý volant za úspěchy v oboru, druhej za Model X, třetí za Model 3. Co myslíte že nás čeká v budoucnu.
Musk: V budoucnou už žádný volanty nebudou.
Ha ha ha :-D:-D:-D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Runnere ty sraci, jak kde shortovani? A jaky je novy termin bankrotu!? :D:D:D

inak teda keď sme už pri tom, tak práve teraz je cena akcií blízko vrcholu. nehovorím, že ho nemôže preraziť, ale štatisticky je pravdepodobnejšie, že skôr dôjde ku korekcii.

čiže ak shortovať, tak teraz alebo nikdy :-)
aj keď sa vraví, že proti trendu sa šťať nesmie...

Obrázek uživatele ozana

The trend is your friend until it ends.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Asi tak.
Tož, keby bolo také ľahké uhádnuť, kam sa to najbližšie pohne, asi sme už Buffetovia všetci

Vemte si prášek pane Vondrák.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Kuk

Tak mu ho přines, máš jich v Bohnicích plnej kýbl.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Proc za mnou posilas svoje miniony behaci? Chci to slyset od tebe ty srabe! :D

Runner je kromě trolla, lháře i sráč?

bingo!

Obavam se, ze spalovaci mafie bude dost skodit. Uz i ta zaloba nemecke organizace proti autopilotu mela zpozdit ci zastavit rozhodnuti pro umisteni GF4 v Nemecku. Snad to nebylo spatne rozhodnuti. Drzim palce aby stavba GF4 byla podobne rychla a uspesna jako v PRC.

To mě podrž...východní Němci už jsou lepší volbou pro supermodrní výrobu, jak Češi...takže kombinace odvedené práce/mzdy/rizik je už lepší tam. Satvba GF4 v Německu je důležitá zpráva pro celý svět....

Asi se nám prostě nepodařilo přesunout lidi z montoven dál. Chápu, každej na zaměstnavatele nadává, v pátek ve tři na chalupě atd...ale myslel jsem, že máme přece jen pověst těch odpovědnějších a vzdělanějších v rámci východního bloku. Ale přece jen protieu nálady, podpora komunistů a nestabilita v Pl a HU, mafie na SK...

Ta volba je z jednoduchého důvodu, ČR je odsunováno na východ a moc se s námi do budoucna v západním světě nepočítá. Babišova chobotnice už ovládla celý stát a Evropa to tak vnímá (na rozdíl od většiny v ČR) a milionové setkání na Letné je Babišovi jenom k smíchu (komunistům nebylo). Ten odsun na východ vnímám i v businessu, kdy nás celosvětový výrobci postupně vyřazují ze segmentu oblasti Německo do segmentu východních zemí. Za poslední 2 roky se výrazně zvýšil nákup nemovitostí Čechů v zahraničí, kteří se pomalu připravují k přesunu před spuštěním tzv. normalizace II, tedy totální ovládnutí státu jediným člověkem. Tak proto Tesla tady nebude stavět.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

No Pepo závěr máš ok, ale důvody ne. Babiš na Západě zas tak nikoho nezajímá, je to klasický politik evropského stylu. Má vliv, peníze, cíl a umí mazat med kolem huby, je to socialista - prostě Evropan jak má být.
Důvod odsunu na druhou kolej, pokud se to vůbec děje, je v tom, že 75% čechů nechce Euro a přes 50% nechce ani Evropskou unii. A kdo by nutil někoho, kdo ho nechce?

Pokud je lhář, zloděj a člověk, který zavírá lidi ze své libovůle klasický politik evropského typu, pak máš asi pravdu....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

:-) heej ty ještě věříš, že někde ve světě jde někdo do politiky, aby pomohl? Ty se máš - krásná iluze. Tak samozřejmě, že jde o moc.

Ja jsem sel do komunalni politiky, abych pomohl. Financne jsem na ni tratny a casove nespocitatelne. A ty nadavky, co sklizim... :-)

I když jsem to napsal, tak taky jsem to nepřímo zkusil-spíš jako pomoc pro kamaráda. U nás je zajímavé, že zrovna ANO bylo plné lidí, co chtěli pomoct a změnit svět. Měli i mandát, uzavřeli penězovody, opravdu městu ušetřili miliony. Ale ty chyběly v kapsách daleko vlivnějším...takže dnes se spojilo 5 "demokratických" stran a ANO vyšachovali na základě nedemokratického šéfa v Praze. Nicméně ty peníze plynou už zase správným směrem a vše je opět v pořádku - ostatně jako již 30let. Vede to bývalej vlivnej lampasák. Prosím neberte to jako podporu přímo Babišovi.

Těch členů ANO co uzavřeli penězovody a přesměrovali si je do vlastních kapes jsou poslední dobou plné noviny.

Je pro mě úsměvné když někdo kdo chce pomoci a změnit svět k lepšímu se dá do party k tomu nejhoršímu odpadu co se tu za 30 let objevil.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Tak snad ti došlo z toho, co píšu, že to na straně nezáleží, co? Lidi jsou různí všude. Já pomáhal slušným lidem. U nás je v KSČ taky rozumnej borec..až se divím, proč zrovna v KSČ. Stejně jako jsem se divil, proč zrovna ANO. Ale tohle škatulkování co předvádíš je hodno malýho děcka..kdo je ODS je pták, kdo ČSSD ten socan, ANO Babiškovec, KDU černoprdelník..bože kdy nás to přejde a začneme hodnotit lidi za jejich výkony...

Obrázek uživatele Kuk

Až ty lidi ty výkony předvedou a budou držet pevnou páteř. Pokud si to ovšem nechaj zkurvit bezcharakterníma jedincema ve straně v které stále jsou, tak ať se pak nedivěj, že je lidi házej do jednoho pytle a nálepkujou vo 106.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No tak v komunální politice by snad ani nemuseli... Chápu to na státní úrovni.

Dobrej vtip...
Rozdíl mezi prací východních Němců vs Čechů je propastný....

Obrázek uživatele Kuk

Jaký? Vyčísli to.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Macocha....

Obrázek uživatele Kuk

Jo aha takže máš starou belu. Macochu máš v hlavě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ani bych neřekl, dělal jsem manuálně jak s našinci a, tak s helmuty, rozdíly mezi kancelářskými krysami netuším...
Nebo ty chceš nějakou cislovku?
Navíc Helmuti většinou nemají v genech aby práci ojebavali na kvalitě...

Obrázek uživatele Kuk

Jo zajímají mě čísla, kterejma se říděj ekonomové a vedení firem a ne nějaký dojmy co jsou dobrý do hospody, aby jsme si mohli společně zafňukat. Tady jsou čísla a ukazují nám poněkud jiný obrázek než si lidi myslej. V Německu se zrovna nepřetrhnou.
https://www.forbes.com/sites/priceonomics/2018/02/13/the-olympics-of-work-ranking-the-most-and-least-productive-countries/#21e2a6cd7391

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A vojebávat dokážou jak obdivovaní Němci, viz skandál s distribucí zkaženýho masa, podvody ADACu, Dízlgejt, kartely automobilek, tak opěvovaní Japonci, viz podvody s falšováním kvality ocele u Kobe Steel, které trvali 50 let!!!!, podvody se spotřebou u Mitsubishi, které jim zlomili vaz nebo dlouhodobé falšovaní účetnictví u Olympusu. Ani Korejci nejsou úplně svatí. Pak se sice všichni hromadně omlouvají klaněním k zemi až si čelo vomlátěj vo podlahu, ale to už jim nevěří ani kolie po dvojitý lobotomii. Akorát lidi jsou tak blbí, že to rychle zapomínaj a vše si moc idealizujou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Myslim, ze CR mala smolu aj preto, ze nema €. A hoci Sachsen bojuje s nedostatkom lidi a delniku, GF ich az tak moc nepotrebuje, resp.spis technikov, programatorov a designerov, ne moc delniky.

Já si nemyslím, že to EURo je podstatná překážka v rozhodování i když váhu má. Firmy stejně jedou v EUR i já fakturuju v EUR české pobočce EU fabriky. Ale nedostatek lidí a nejasná pozice Česka v rámci EU ano.

Obrázek uživatele jurazhor

nedostatek lidí a hlavně čas potřebný k vyřízení všech povolení,
nehledě k vysoké spotřebě mazacích prostředků pro úředníky

---

jurazhor

Nedostatok ľudí je problém.
Ale neboj sa, Slovensko je na dobrej ceste, aby tu najbližšie voľby vyhral neonacista. Ak sa tak stane, do roka zdvihne kotvy ďalších cca 100.000 Slovákov, a jak to už tak býva, polovica z nich zakotví u Vás.
Nemáte za čo :-D

Haha a bé zároveň...uznávám, že v okolních zemích vč, Rakouska, Německa i UK se dějou takový věci, že lex Babiš nikoho nezajímá..a bohužel v porovnání ani nevypadá nebezpečně...i když klidně může být...protože to záleží jen na jednom člověku..i když maká :-)

Obrázek uživatele Kuk

Neber si to tak osobně. :D Ještě je tu dost automotive dodavatelů, které můžou využít a některé už dávno využívají, jako například testovací stolice.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No právě... :-( a smetana v Německu...

Tak to jsou dobré zprávy po ránu. :-) Zejména mám radost, že odpadne ono přesoceánské převážení.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Marek_

Akorát nevím, jestli to i tady v Evropě dokáže postavit za rok, jako v Číně :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Jan Veselý

Stavba jako taková není problém. To se za 12-18 měsíců stihnout dá. Problém jsou "papíry". I to je řešitelné. V prvé řadě považuju za jisté, že budou stavět v nějaké pro tento účel předpřipravené průmyslové zóně, tj. nebude problém s územním plánem. Vzhledem k tomu, že (jako ty ostatní) ta GF4 bude celá na elektriku, budou mít při EIA problém prakticky jen s lakovnou a to není žádná hrůza. Pak zbývá jen problém s případným navýšením dopravy (do fabriky z fabriky).
A chci upozornit, že stavební řízení i EIA mají stanovené maximální termíny, ne minimální. Bude-li vůle ...

Jo tak tuto obavu sdílím taky.
Očekávání, že na starém kontinentě vyroste obdobná stavba za 12 až 18 měsíců… je nejslušněji řečeno optimistické. Pravda – nevím o jak moc pružnější jsou úřady v německu oproti ČR – ale myslím že optimismus který jim do žil vlila rychlost vzniku GF 3 rychle vyprchá, až zjistí co je to získat EIU, územní rozhodnutí, změnu metropolitního plánu, stavební povolení a vypořádat se s námitkami X ochranných spolků, které budou v té oblasti chránit nějakou rostlinu nebo brouka. Tipuju, že v Číně z výše uvedeného řešili tak zrychlené stavební povolení. :-) Opět, je to jen má představa, ale myslím, že tam si nikdo nelámal hlavu s tím, zda náhodou v dané oblasti výstavbou GF3 neovlivní (byť třeba jen vzdáleně) život nějaké fauny či flory.
Myslím, že když kopnou do země před koncem roku 2022 tak to bude megaúspěch.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Marek_

No zase... pokud by se mělo "kopnout" do země na konci 2022, tak do toho by Elon nešel, samozřejmě :-)

Předpokládám, že většina věcí je pořešena, jako třeba územní plán a podobně, to znamená, že Elon si vybral místo, kde se už s nějakou průmyslovou stavbou počítá. To znamená, že odpadají všechny ty účelové stížnosti ziskovek.

Spíš jsem myslel to, že i když se teď rozhodlo, kde to bude a vše je připraveně, že budovat se začně někdy na jaře 2020, tak že jsem zvědavý jak dlouho potrvá samoztná stavba, jestli to stihnou alespoň do konce 2021, jak je plán.

---

Lexus GS 450h Premium

Však to ani nečekají. Výroba má začít 2021.

Což by ale znamenalo postavit GF4 během roku 2020 a to musím souhlasit s Markem_, je (slušně řečeno) přehnaně optimistické.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Rok 2021 ma taky 365 dnu
Zrejme budou stavet v nejake pripravene prumyslove zone a gigatovarna neni mrakodrap. Je to fakticky jeden velky hangar napojeny na site. Zbytek si Tesla zaridi sama. Vyrobni linky si Tesla z velke casti vyrabi sama a to primo v Nemecku

Dobře, budu doufat a věřit ve Váš optimismus. Fakt je, že Tesla (Musk a třeba i Space X) už několikrát ohromně překvapila nabouráním zajetých konvencí.
Fakt je, že tak je to vždycky - něco NEJDE, jen do doby, než to někdo dokáže.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Na Americké poměry je poblíž Berlína i Bratislava. Tak třeba GF4 vyroste tam :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | Jde to i na baterky.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?