Elektromobily Tesla si samy najdou závadu a objednají náhradní díly

Každé auto a obecně každý stroj se může někdy pokazit. Jen málokterý stroj si ale dokáže závadu sám diagnostikovat a objednat si ten správný náhradní díl. Elektromobily Tesla to svedou.

Elektromobil Tesla Model 3 si sám detekoval závadu a do nejbližšího servisního centra i objednal náhradní díl. Vítejte v 21. století.
foto: @MP3Mike

Už začátkem letošního roku šéf Tesly Elon Musk řekl, že servis je jednou z oblastí, kde musí automobilka pořádně zapracovat. Což, zdá se, se i stalo.

Aktuálně se jednomu majiteli elektromobilu Tesla Model 3 objevila na displeji tato hláška:

„V systému převodu napětí vašeho Modelu 3 byla detekován neočekávaný stav. Do vašeho nejbližšího Tesla Servisu byla proto předem odeslána náhradní součástka. Prosím využijte svou mobilní aplikaci nebo svůj účet Tesla k objednání servisu.“

Tesla následně potvrdila, že její auta dokáží sledovat stav některých svých komponent a dají majiteli vědět, že potřebují výměnu.

53 Comments on “Elektromobily Tesla si samy najdou závadu a objednají náhradní díly”

  1. No slava. Tak sup sem s tim updatem a at si konecne
    No slava. Tak sup sem s tim updatem a at si konecne diagnostikuje, proc mame z toho s kolegou oba pri vyssich rychlostech vibrator, neb v Norimberku si s tim nevi rady.

    PS: Vlastne doufejme, ze ma tu funkci jen trojka, protoze u Xka by to po pripojeni privesu s 12V baterkou objednalo pulku auta. 🙂

    1. Aktuální zkušenost s BMW řady 5 F10 – po 150tis poloosy v
      Aktuální zkušenost s BMW řady 5 F10 – po 150tis poloosy v háji, oprava přes 70tis a vyjádření BMW – 150tis je jejich životnost. Auto s cenou kolem 2 mil prostě nebude mít servisní náklady stejné jako Oktávka a je jedno o jakou značku jde. Už to pochopte.

          1. Mezi automobilkami jsou rozdíly, co se záruky týče. Tesla
            Mezi automobilkami jsou rozdíly, co se záruky týče. Tesla dává na celé auto 4 roky nebo 80.000 km, co nastane dříve. Na elektromotor a baterku je to dvojnásobek.

            Základní záruka je ze zákona 2 roky a většina automobilek to nemá omezeno kilometrama, takže i když najedeš za rok a půl 200 tisíc, auto je pořád v záruce, Tesla už ne.

            Pak samozřejmě, spousta automobilek nabízí prodlouženou záruku nad rámec zákonných 2 let, buď zdarma nebo za příplatek. Tam už je to omezeno km, ale jenom nad ty 2 roky.

            No a nakonec Hyundai dává 5 let a to je bez omezení km. Otázkou je, jak se v reálu budou tvářit, ale to je otázka u každé automobilky.

            Takže odpověď na tvou poslední otázku: záleží od automobilky.

  2. Ať počítám jak počítám tak mi vychází, že Teslu
    Ať počítám jak počítám tak mi vychází, že Teslu nemůže nikdo koupit jako celek i s rostoucími dluhy, protože dalším zadlužováním se dostali mimo přijatelnou míru poměru majetku vs dluh. Takže nejspíš uvidíme rozprodej částí po bankrotu, což je pro mě osobně docela překvapení.

          1. Já ale nepsal, že Tesla zkrachuje kvůli výši
            Já ale nepsal, že Tesla zkrachuje kvůli výši dluhů.
            Podle mě zkrachuje kvůli neschopnosti pokrýt provozní náklady. Když se podíváš na OPEX a CAPEX, je zřejmé, že Tesla si půjčuje na provoz.
            S ohledem na klesající marži i prodeje a rostoucí náklady na správu dluhů, to je jen otázka času. Krátkého času.

      1. Tesla se houpe nad propastí už několik let, když přijde s
        Tesla se houpe nad propastí už několik let, když přijde s něčím novým jako ted třeba TM3 krátkodobě se trochu povytáhne z těch sraček výše, ale jinak z dlouhodobého pohledu jde stále víc a víc ke dnu a nyní už nemá moc těch záchytných bodů, Semi to nebude žádná velká spása a Y je ještě daleko

        1. Ty si žil doteď pod kamenem? Tesla jede na hraně už od
          Ty si žil doteď pod kamenem? Tesla jede na hraně už od samýho začátku, ta krachovala už s nástupem prvního Roadsteru. Sázka na rodinný sedan model S byl pokus jak se vymanit z prvotních problémů. Zbytek je historie. Co tam máš dalšího?

Napsat komentář