Tesla je v zisku! Zveřejnila čtvrtletní finanční zprávu, akcie prudce rostou

Šest let od zahájení sériové výroby elektromobilu Model S vykázala americká automobilka Tesla konečně výrazný čtvrtletní zisk.

Díky elektromobilu Tesla Model 3 je americká automobilka poprvé výrazně v zisku! Zatím ale jen čtvrtletně. Podaří se udržet ziskovost i na konci roku?
foto: Tesla

Za třetí čtvrtletí letošního roku vykázala Tesla příjmy $6,8 mld. při zisku před úroky a zdaněním v hodnotě $417 mil., čistý zisk pak $312 mil. Hotovost vzrostla v posledním čtvrtletí o $731 mil. na $3 mld.

Pro Teslu jde o historické čtvrtletí. Největší podíl na vynikajících finančních výsledcích má samozřejmě automotive divize, tedy výroba a prodej elektromobilů. Zásadní je samozřejmě Tesla Model 3, kteréhožto vozu vyrobila v posledním týdnu 3. čtvrtletí automobilka 5300 kusů. Za celé čtvrtletí pak dodala 56 065 kusů zákazníkům.

Zároveň mezi druhým a třetím čtvrtletím klesla odpracovaná doba na jeden kus Modelu 3 o třetinu, pod Tesla Model S a Tesla Model X. Tesla potvrdila, že začátkem roku 2019 se Tesla Model 3 dostane do Evropy. Už před koncem roku bude možné si auto z Evropy objednat.

Překvapivou zprávou je, že Tesla hodlá do Číny přesunout část výroby elektromobilu Tesla Model 3 už během roku 2019. Za 3. čtvrtletí dodala Tesla také 27 710 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Během 3. čtvrtletí Tesla otevřela po světě čtyři nová obchodní a servisní střediska, celkem jich má 351. Zároveň otevřela 44 nových nabíjecích stanic Tesla Supercharger, kterých celkem provozuje 1352 s více než 11 000 konektory. Dále má také přes 20 000 stanic Destination Charging.

Třetí čtvrtletí znamenalo také 239 MWh energetických produktů jako jsou Powerwall a Powerpack, což je meziroční nárůst o 118 %. V neposlední řadě Tesla dodala 93 MW solárních panelů.

Akce Tesla v pre-marketu stouply v reakci na čtvrtletní finanční výkaz o 10 % a je pravděpodobné, že dál porostou. Wall Street původně očekával opět ztrátu. Tesla ale extrémně ziskovou výrobou elektromobilu Tesla Model 3 dokázala toto očekávání zvrátit.

Tesla

133 Comments on “Tesla je v zisku! Zveřejnila čtvrtletní finanční zprávu, akcie prudce rostou”

  1. Mám velkú radost. Ale aj tak si myslím, že chcel Elon iba
    Mám velkú radost. Ale aj tak si myslím, že chcel Elon iba ukázať, že to ide a možno to tak podržia ešte 1-2 kvartály aby upokojil niektorých nedočkavých investorov. Ak chce využiť fakt, že ostatní sú s elektromobilmi hodne pozadu, musí investovať ešte viac, aby bol zisk v budúcnosti ešte vyšší a cena výsledných produktov nižšia. A to nejde bez toho aby boli nejaký čas ešte v „strate“.
    Mňa to necháva chladným, ja Tesle verím.

    1. Dodatek dle Connect.cz: Dle vyjádření Elona Muska už nyní
      Dodatek dle Connect.cz: Dle vyjádření Elona Muska už nyní očekává, že Tesla bude v černých číslech i všechny budoucí čtvrtletí kromě výjimek, kdy se budou splácet větší půjčky. Plán je totiž takový, se co nejrychleji zbavit půjček, nikoli se snažit o jejich refinancování. Více na: https://connect.zive.cz/clanky/tesla-zvladla-kriticky-milnik-je-vzisku-a-elektromobily-vyrabi-a-prodava-stale-rychleji/sc-320-a-195608/default.aspx

    2. Vždycky záleží, na jaký cíl míříte. Nejde růst
      Vždycky záleží, na jaký cíl míříte. Nejde růst donekonečna a ani k tomu není důvod. Cílová produkce byla 1/2 mil. Už teď dokázal změnit mobilitu. Nastartoval změny, které budou podle mě trvalé a snad i dobré z hlediska ekologie a trvalé udržitelnosti. Můžou vyzábět 1/2M , 1M nebo i několik, ale je důležité, aby se zadluženosrt udržela na nějaké hranici v poměru k tržní hodnotě firmy, nebo spíš k výši obratu. Nejsem ekonom, ale je mi jasné, čemu se říká přehřátá ekonomika. No, Elon to drží na ostří, ale umí v tom chodit. Ono to vyjde.

  2. Z účetního hlediska, pokud firma alespoň nějak rozumně
    Z účetního hlediska, pokud firma alespoň nějak rozumně funguje i když je ve dlouhodobě ve ztrátě, účetně ji lze bezproblémů účelově posunout do zisku, samozřejmě to lze dělat jenom omezenou dobu. To urychlení obchodních výsledků o týden má jistě svůj důvod, bylo zajímavé vidět účetní výkazy o 14 dní nebo měsíc později. Každopádně i Musk si uvědomuje, že vyrábí v době, kdy prakticky nemá reálnou konkurenci, to co se vyrábělo do teď byla městská vozítka a auta srovnatelná s Teslou se nyní vyrábí v „kusových sériích“. Navíc nyní je boom EV, který taky nebude trvat věčně a masivní výrobou se ten trh těchto drahých aut začne přehřívat, pak nastoupní cenové války a tam se teprve ukáže pravda a pak myslím, že běžné EV bude za 35 tis. USD (natož za 45 tis. EUR) špatně prodejné. Trh bude čekat auta v cenách 20-30 tis. USD.

    1. Já teda nejsem ekonom, ale něco mi říká, že účetní
      Já teda nejsem ekonom, ale něco mi říká, že účetní rozdíl mezi uveřejněním výsledků za 3Q 24. října, 31. října a 8. listopadu bude… vlastně nebude :).
      A s tou masovou výrobou myslíte těch 100 tisíc vozů ročně od VW v roce 2020? Myslíte, že je to konkurence v té době asi 700 tisícům aut od Tesly? Jinak 35 tisíc dolarů je průměrná kupní cena vozu v USA (medián je něco přes 30 tisíc dolarů), takže ten trh je sakra velký.

      1. Rozdíl bude k danému datu. Tedy Výsledky za kvartál budou
        Rozdíl bude k danému datu. Tedy Výsledky za kvartál budou takové jaké uveřejnili, rozdíl ale je ke každému dni, tedy uzavřu Q3 se ziskem 300 mil USD, ale uzávěrka udělaná za dalších 14 dní může být např. minus 200 mil. USD. Finanční výsledky ve firmě řeší minimálně 1x měsíčně a to je něco úplně jiného, než se pak doladí a zveřejní.

        700 tis. aut není nic, ročně se prodává 150 mil. (slovy stopadesátmilionů) aut. Když tedy zmiňujete VW, jim se daří jako nikdy a to že nevyrábí EV auta ve velkém má svůj důvod. Až ho budou mít, tak vyrábět budou. Je zajímavé sledovat, jak tady každý ví, že výrobci aut svému businessu vůbec nerozumí a dělají hroznou chybu, že EV nevyrábí 🙂

        1. Jenže to přece vůbec nesouvisí. Uzávěrka je uzávěrka a
          Jenže to přece vůbec nesouvisí. Uzávěrka je uzávěrka a jestli po uzávěrce zveřejní výsledky hned druhý den nebo až za dva měsíce přeci vyjde úplně na stejno.
          A ročně se prodá 80 mil. (slovy osmdesátmilionů) aut. Jako zažil jsem porovnávání Tesly skoro se všemi automobilkami, pravidelně s VW s o 70 let delší historií, ale že chcete porovnávat jednu automobilku s celým automobilovým trhem už je trochu moc. To pak i 10 milionů/rok vychází jako zanedbatelný zlomek.
          Dále je třeba si uvědomit, že tato čísla jsou všechna v cenovém segmentu, kde se prodá sotva 15 milionů aut ročně a pak už to tak úplné nic není. V obratu jsou teď na 10 % VW, fakt mi to nepřijde na rozjezd úplně málo.

            1. Na co reaguju je „To urychlení obchodních výsledků o
              Na co reaguju je „To urychlení obchodních výsledků o týden má jistě svůj důvod“. Chápu, že se dá něco zaúčtovat později, ale furt nechápu, jak to má souvislost s datem uveřejnění obchodních výsledků a proč by měl být rozdíl mezi výsledky uveřejněnými 24. října nebo v původním termínu 8. listopadu.

        2. Taky je zajímavý, jak je kdekdo přesvědčenej že ty
          Taky je zajímavý, jak je kdekdo přesvědčenej že ty dinomanažeři svému byznysu rozuměj natolik, že je žádný disrupce nebo krize vůbec nerozhoděj a žádný firmy kvůli tomu nikdy nezanikly… Jenže opak je pravdou. :)))
          V Kodaku nebo Nokii rozuměli svému byznysu jako nikdo jinej, jenže s disrupcí přichází i trochu jinej bynys, kterýmu voni nerozuměj, jinak by to zmákli levou zadní že. Voni ty hlavy pomazaný, študovaný se stoletou praxí co jsou královský placený za to, aby dokázali předpovědět budoucí problémy, včas sene ně připravili nebo se jim vyhli místo toho sveřepě jedou po svejch kolejích do záhuby zatímco horečně vykřikujou jak je všechno azůru. ;-D

          1. Ono je to tak, že si asi nikdo nechce přiznat pravdu včas.
            Ono je to tak, že si asi nikdo nechce přiznat pravdu včas. Tohle zvládne opravdu málokdo, a i tehdy je potřeba to správně načasovat. Oni vědí, že je něco špatně, když platí velké penále a v Americe jim stojí statisíce aut v podstatě na smetišti a každým dnem se z nich stávají pořád více neprodejné vraky. Jenom ta logistika – odlifrovat ta auta někam, kde se to dá předěšlat, to bude stát tolik, že se to zřejmě ani moc nevyplatí.Technologie CSI oproti TDI pro zákazníka žádnou větší výhodu nepřináší (vyšší spotřeba, cca stejná cena), konkurence nabízí totéž, marketing jel nějakou cestou (máme skvělé dízly) no taď babo raď. Že papírově vypadají výsledky skvěle, může znamenat, že možná trochu švidlují, protože mají něco v účetnictví nasysleno, nebo jde o setrvačnost. Osobně se domnívám, že už teď VW ví dost (takové firmy mají svoje interní analytiky a prognostiky), aby měl velké obavy.

  3. konečně někdo další o tesle napsal 🙂 Tesla zvládla
    konečně někdo další o tesle napsal 🙂 Tesla zvládla kritický milník. Je v zisku a elektromobily vyrábí a prodává stále rychleji

    connect.zive.cz/clanky/tesla-zvladla-kriticky-milnik-je-vzisku-a-elektromobily-vyrabi-a-prodava-stale-rychleji/sc-320-a-195608/default.aspx

        1. Takový největší český shorter Tesly (i se tím chlubí).
          Takový největší český shorter Tesly (i se tím chlubí). Tedy možná ne největší, ale nejvíc žvaní a je to ten, který schválně vynáší lži i když nechápu, jaký to může mít v naší malé zemičce vliv na akcie. Každopádně si nepamatuju, že by kdy vynechal nějaký článek o Tesle na Živě, kde by nepředpovídal, jak brzy krachuje a že má zaručené zprávy a všechno propočítané a zanalyzované :).

    1. Jeden hrnek na kafe pro americké letce stojí 27.000 CZK.
      Jeden hrnek na kafe pro americké letce stojí 27.000 CZK. Uvedené hrnky totiž nejsou obyčejné porcelánové, ani obří termokelímky u Američanů tolik oblíbené. Ale nádoby vyrobené ze speciální slitiny mědi a chromu a vybavené zdířkou, díky které se mohou připojit přímo do elektrického systému letadla, což umožňuje uchovat správnou teplotu nápoje po celou dobu letu 🙂

      novinky.cz/koktejl/487187-jeden-hrnek-na-kafe-pro-americke-letce-stoji-27-tisic-muze-za-to-jeho-ousko.html

    1. Tak ono to asi není nic divného. I ten shorter je v první
      Tak ono to asi není nic divného. I ten shorter je v první řadě obchodník, který chce vydělat. Takže svou taktiku přizpůsobí situaci tak, aby co nejvíc vydělal. Nemyslím, že typický shorter (alespoň teda většina) je někdo, kdo z principu nenávidí Teslu jako takovou. Jen prostě vidí, že akcie hodně kolísají, tak shortuje. Teď, když si bude myslet, že akcie porostou, tak koupí a drží.

      Prostě pragmatik 🙂

      1. Šak já tu furt píšu, že šórtování je normální
        Šak já tu furt píšu, že šórtování je normální legální způsob obchodování.
        To jsem se jen svezl na mediální vlně těch co tomu tolik nerozuměj a každej šórter je pro ně belzebub.
        Na druhou stranu existuje spousta šórterů co šířej záměrný negativní dezinformace, aby poklesu ještě víc pomohli. Stačí pohledat zábavný reakce na šórterskej haš #TSLAQ na twitru 😉

        Veselej hellowín :))
        https://twitter.com/nuovarealta/status/1055088289424834560?s=21

  4. Trumpova cla už se projevují, hodnotí prudký propad
    Trumpova cla už se projevují, hodnotí prudký propad amerických akcií analytik Pelc …

    e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/trumpova-cla-uz-se-projevuji-hodnoti-prudky-propad-americkych-akcii-analytik-pelc-1352797

    google.ca/search?q=NASDAQ:ixic&source=lnms&tbm=fin

  5. Jsem slepý, nebo na auto.cz, autorevue.cz, autoforum.cz ani
    Jsem slepý, nebo na auto.cz, autorevue.cz, autoforum.cz ani auto.idnes.cz nepíšou ani ťuk o finančních výsledcích Tesly. Já jen že s negativními výsledky byli vždy velmi pohotoví, jako by už měli ty články připravené dopředu :).

      1. Pche, 370 mil. US$ je směšně málo!
        🙂
        Podívejte se na

        Pche, 370 mil. US$ je směšně málo!
        🙂

        Podívejte se na ziskovost tradičních výrobců poctivých ekologických aut. (Diesel stroje jsou více ekologické než elektro, viz např. www. auto.cz/dieselova-auta-ekologictejsi-nez-elektromobily-tvrdi-nova-studie-125375 ) A počkejte až se vloží do výroby EV… Smetou celou Teslu na smetiště dějin!
        😀

        1. a to je propaganda chlape psaná na objednávku, tydlenc
          a to je propaganda chlape psaná na objednávku, tydlenc články auto forum reví šprc mld faken sí dojč 😉 To nemůžeš brát jak je napsáno, to se nejdřív muší dekódovat na to počebuješ výkonný procesor a mrrrrrtě informací jinak vypleskneš zas a další ftákovinu ftáku féro :)))

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

    1. Ono je otázka – je Tesla v zisku za Q3/2018 nebo je Tesla v
      Ono je otázka – je Tesla v zisku za Q3/2018 nebo je Tesla v zisku tak, že má všechny úvěry umořeny a je bezdluhů a k tomu v zisku. Pokud to první, potom fajn, ale pořád má co splácet a zadlužení gigafactory jen prohloubí zadlužení celkové, pokud to druhé výborné, Tesla má skvělou příležitost pro další expanzi – obávám se, že jde spíš o scénář 1 – tedy dluhy nepoplaceny, ale dokázali sanovat, že je v Q3/2018 začali umořovat a do realizace gigafactory 3 možná nebudou stoupat – vzhledem k „velkohubým“ prohlášením z fabriky si počkám s verdikty a jicháním na auditovanou roční uzávěrku

      1. Ziskovost nemá nic společného s tím, jestli máte nebo
        Ziskovost nemá nic společného s tím, jestli máte nebo nemáte nějaké úvěry. Ziskovost znamená, že když v nějakém období odečtete vaše zisky od vašich nákladů (kam patří i splátky případných úvěrů), vyjde vám kladné číslo.

        1. Nepovídejte to jsem netušil…
          takže když znáte tuhle

          Nepovídejte to jsem netušil…
          takže když znáte tuhle definici jistě vít, že jsem byl v úvaze o x kroků před vámi a poukazoval jsem na to, že zisk v krátkém období neukazuje nic o finančním zdraví firmy a jejích dalších finančích možnostech

      2. S dluhem se dá žít dlouhodobě v pohodě, záleží na
        S dluhem se dá žít dlouhodobě v pohodě, záleží na úrocích, které teď poletí dolů pro případné „refinancování“. Poměr dluhu vůči obratu je nyní 43 %, to už není tak hrozné. Nevím, za kolik si Tesla půjčovala, ale pokud je to 10 %, pak to vychází na 295 milionů dolarů za kvartál při obratu 6,8 miliard.

        1. A tobe je to tak lito, ze ses musel na nas prijit aspon
          A tobe je to tak lito, ze ses musel na nas prijit aspon podivat co 🙂 Vsak neboj budoucnost je samozrejme stale diesel, to vi kazdy chytry kluk jako si ty 🙂 Radsi mi rekni kdyz je dalsi termin bankrotu tesly, musim si to poznacit do kalendre abych vedel kdy prodat akcie 🙂

          1. Drz hubu tesla sbankrotuje do konce roku nebo pristi rok. A az
            Drz hubu tesla sbankrotuje do konce roku nebo pristi rok. A az zbankrotuje a budu mit pravdu tak se konecne odstehuju od mamky. Vsadil sem se totiz s jednim borcem u nas v hospe ze mi da potom hodne penez, chacha. A na stehovani si pujcim nejaky dízl. uvidis, ty tesla blbecku.

            1. Aa, v hospode. Uz len z ‚sbankrotuje do konce roku nebo pristi
              Aa, v hospode. Uz len z ‚sbankrotuje do konce roku nebo pristi rok‘ je jasne aky je pan analytik…
              Ale to moze povedat ktokolvek ze se vsadil. Vsadime se o 0.1 BTC. Posles to na dane cislo penazenky (verejne verifikovatelna transakce, at to kazdy vidi) a na konci roku to bud dostanes spatky ak tesla zbankrotuje (neriskujes, kazdy vidi ze to pujde nazad) alebo nie ak pojdu dalej. Tak kdy na to pujdem?

    1. Běž se zeptat na auto.idnes.cz, tam se shlukuju všichni
      Běž se zeptat na auto.idnes.cz, tam se shlukuju všichni zaostalci a přitom ti ještě rádi vysvětlí, že elektromobily jsou slepá ulička a spalováky jsou vlastně mnohem ekologičtější. Boba Lutze tam mají za vizionáře. Prostě zatvrzelí zpátečnící, které pravidelně přiživují anti Tesla články.

    2. To by mě taky zajímalo. V srpnu koloval internetem graf
      To by mě taky zajímalo. V srpnu koloval internetem graf Tesla Default Probability (to ještě není krach, ale neschopnost splácet závazky), teď nemůžu najít aktuální (jestli to vůbec jde dohledat), nenašel by někdo odkaz?
      Každopádně to bylo potom, co Moody’s poslala Teslu do spekulativního pásma (B3 – pravděpodobnost krachu cca 15 % do 5 let) a s tím se pojí i hodně vysoké úroky. Počítám, že tímto čtvrtletím si Tesla zajistila do budoucna mnohem levnější půjčky a výrazné snížení nákladů na obsluhu dluhu.

      1. taky by mě to zajmalo, jaký sou další splatný pohledávky
        taky by mě to zajmalo, jaký sou další splatný pohledávky na řadě apodob… něco vypleskli rojtrs…

        graphics.reuters.com/TESLA-PROFITABILITY/010080Y81S7/index.html

        každopádně pisáli že s positivním výsledkem se snadněji půjčí peníze na zamáznutí splatný půjčky 😉 sice trochu letadlo ale tak ílon je raketa a my nadále fandíme 😉

      2. Zde je asi důležitější číslo tvorba volného cashflow,
        Zde je asi důležitější číslo tvorba volného cashflow, očištěná od záloh na nová auta. Do zisku jako takového hodně promlouvají odpisy na straně nákladů, ale to jsou volné provozní peníze z hlediska provozu ( náklad účetně ). Těch cca 380 milionů je relativně zanedbatelné číslo proti celkové naakumulované ztrátě vy výši 10 miliard USD. Je to spíš věc psychologická, uklidňující dlouhodobé investory. Zvyšování úroků FEDem bude obecně tlačit na vyší úročené dluhu, takže významné zlepšení dluhové služby nejze nyní asi očekávat.

        1. Zálohy už se na nová auta nevybírají od července. A
          Zálohy už se na nová auta nevybírají od července. A řekl bych, že si teď (v případě potřeby) bude Tesla schopna zajistit mnohem výhodnější půjčky než tomu bylo před pár lety. Přeci jenom půjčit miliardu dolarů „startupu“ s obratem miliardu za kvartál a pravidelnou ztrátou nebo prosperující firmě s kvartálním obratem 7 miliard je velký rozdíl.

          1. Zálohy se možná nevybírají, ale v účetnictví Tesly
            Zálohy se možná nevybírají, ale v účetnictví Tesly pořád zaujímají významnou sumu ( jedná se o zatím nesplněné dodávky ). S tou prosperující firmou bych byl zatím opatrný. Je třeba oddělit fandovství od investování. Jeden ziskový kvartál prosperující firmu nedělá. Tesla je pořád spekulativní projekt z hlediska investorů a v dnešní době se za riziko připlácí ( aktuální vývoj na kapitálových trzích). Koupi TESLY S zvažuji, ale akcie si zatím určitě nekoupím.

            1. Zbývá asi 300 tisíc rezervací na TM3 po $1000, to je 300
              Zbývá asi 300 tisíc rezervací na TM3 po $1000, to je 300 milionů dolarů a to je bezvýznamná suma v celkovém dluhu 11 miliard.
              Já to beru tak, že je to jedna z mála společností, které dokáží vygenerovat zisk při >80% meziročním růstu (myšleno obratu, růst počtu vyrobených vozů je daleko za 100 %). Až porostou „jen“ o 30-40 % ročně, tak pro ně bude mnohem snazší generovat zisk současně s investicemi. Teď se prý zaměří hlavně na splacení závazků a jen to by jim v budoucnu mělo přinést 200-300 milionů dolarů každé čtvrtletí.
              A k té Tesle – pokud uvažujete nové, tak počkejte minimálně rok. Za půl roku budou všechny s HW verze 3 připraveného pro samořízení a na podzim 2019 bude větší facelift, takže teď je ta nejhorší doba ke koupi. Pokud uvažujete o ojeté, tak rozhodně s HW alespoň verze 2.

              1. A nějaký důvod pro čekání? Pokud chci vůz, tak asi
                A nějaký důvod pro čekání? Pokud chci vůz, tak asi nechci samořízení, to bych si sednul do taxi, nebo do MHD či obecně HD. A to jak vůz navenek vypadá je celkem jedno pokud zvládne přesun z bodu A do bodu B. Stejně jak s ním jedu, tak nevidím jak zvenku vypadá, takže šumák.

                1. Dobrý den,
                  ano, je to také moje řeč, žádný důvod

                  Dobrý den,
                  ano, je to také moje řeč, žádný důvod není!!!
                  Ti čekatelé si nic nekoupí, protože je pořád něco lepšího.
                  Jen si sami sobě zdůvodňují, proč už nejezdí v dobrém autě.
                  Televize, pračky a další, na ty lidé také nečekají a koupí to, co je na trhu dobré a ne nejlepší.
                  Měl jsem jetého Leafa 24kW a byl jedním z prvních, komu se poštěstilo koupit limitovanou edici Leaf 2 a jsem zatím spokojený.
                  S oběma 42 000 Km zdarma, když nepočítám „ztrátu“ 40 000 Kč na prodeji Leafa po dvou letech a jediné nabíjení 24 kW za peníze.
                  Jezdím, kam potřebuji, třeba na otočku zalít na chatu cca 100 Km, nebo také k moři a nemusím počítat, kolik to bude stát.
                  Uznávám, že každý nemá tu možnost, nabíjet zdarma, ale to už je věc jiná.
                  Moje krédo je, kupovat to, co mi vyhovuje a nemusí to být to nejlepší, co existuje!
                  Stanley

                2. To nabíjanie zdarma by ma zaujímalo. Máte FVE ?
                  To nabíjanie zdarma by ma zaujímalo. Máte FVE ?

                3. Andrei,
                  FVE nemám a tolik bych nikdy nenabil, ani kdybych

                  Andrei,
                  FVE nemám a tolik bych nikdy nenabil, ani kdybych měl.
                  Zatím a to asi nebude stále, jsou firmy a obchodní řetězce jak u nás či v zahraničí, které provozují veřejné rychlonabíječky zdarma.
                  Není jich málo a stále přibývají.
                  Stanley

                4. A ja som dúfal, že z FVE. A ano, dá sa nabiť aj z FVE, ak
                  A ja som dúfal, že z FVE. A ano, dá sa nabiť aj z FVE, ak je dostatočne velká a je pekný deň. Ja viem nabiť ešte v pekných jesenných dňoch 100km a cez letné dni aj viac ako 150km za deň a pritom mi funguje celá domácnosť. Zima je, samozrejme bieda a som rád za každý kW a do auta nezostane.
                  Tak si užívajte freecharging, pokial sa dá.

                5. V mém příspěvku nebylo hlavní téma „nabíjení“, ale
                  V mém příspěvku nebylo hlavní téma „nabíjení“, ale „proč čekat“, když jsou na trhu dobrá EV.
                  Stanley

              2. Na to, ze HW3 bude ten prvni spravny pro FSD bych si osobne
                Na to, ze HW3 bude ten prvni spravny pro FSD bych si osobne nevsadil, ale to je muj soukromy nazor. Spis zalezi, jak se clovek boji, kdy zariznou podporu HW2 (a ktere veci pro ni slibene nikdy nedostane).

                Pote, co vysel posledni facelift, tak predchozi verze v cene nepropadly (alespon ne vyrazne), takze ani tomuhle bych moc vahu nedaval. Spis bych rozmyslelk, jestli chci pristrojovku a displej nebo jeden „tablet“.

                1. Je to jen můj osobní názor, ale myslím, že tentokrát ten
                  Je to jen můj osobní názor, ale myslím, že tentokrát ten to bude jiné vzhledem k TM3. Aby ještě více odlišili TMS a TM3, tak budou muset dřív či později zaříznout 75kWh verzi a podle mě spolu s „faceliftem“ zůstane buď jen 100kWh nebo bych se ani nedivil něčemu jako 90 a 110.
                  HW3 možná nebude ten první správný, ale vzhledem k tomu, že vyjde už za pár měsíců, tak je podle mě blbost si teď kupovat 2.5

                2. Tech „pr mesicu“ Tesla casu bude spis tak rok (moc bych se
                  Tech „pr mesicu“ Tesla casu bude spis tak rok (moc bych se nedivil, kdyby to slo zaroven s tim budoucim faceliftem a zaroven se poladilo „par“ detailu, ktere se nikomu nebude chtit delat do pre-facelift verze. A, koupit prvni generaci cipu of firmy, ktera s nimi nema zkusenosti je taky docela odvazny kousek (vzhledem k tomu, ze prvni generace dane rady casto kulhaji i u firem jako Intel, AMD, NVidia,…) – takze s vetsi nez malou pravdepodobnosti bude nasledovat HW3.1…
                  Ale ano, kdyz jsem ve stavu „jednou mozna koupim, ale ted vlastne nechci“, tak se da cekat do nekonecna, protoze vzdycky za par mesicu bude neco lepsiho.
                  Pokud autor puvodniho komentare opravdu chce koupit (a je ochotny utratit temer cenu nove), pockal bych „par mesicu“, az se zacnou objevovat rocni ojetiny s MCU2 a sel do toho.
                  Pokud ma rozpocet mensi, tak samozrejme to, na co ma. Jen bacha, spoustu leasingu nema aktivovane EAP, to je dalsich cca 150kKc k inzerovane cene navic.

                3. Nejsem zastáncem nekonečného čekání na novinky. Tohle
                  Nejsem zastáncem nekonečného čekání na novinky. Tohle měla být jen přátelská rada. Něco jako že nedoporučuji kupovat iPhone v srpnu, to je celé 🙂

                4. Beru. Jen to „pockat minimalne rok“ uz mi prijde bliz k te
                  Beru. Jen to „pockat minimalne rok“ uz mi prijde bliz k te vecnosti nez k „ted“ „:)

                1. Pokud se tu bavíme o tom, jak zálohy ovlivní finanční
                  Pokud se tu bavíme o tom, jak zálohy ovlivní finanční výsledky, tak z tohoto pohledu nijak, když je dodací lhůta TMS 1-2 měsíce. Je rozdíl mezi stovkami tisíc záloha na dlouhodobou rezervaci v jednom kvartálu a rovnoměrně rozdělené zálohy na objednávku s dodáním za pár týdnů.

                2. Je pravda, že mi to ukázolo dodání v lednu. Mějte se fajn
                  Je pravda, že mi to ukázolo dodání v lednu. Mějte se fajn

                1. To chápu, jak jsem psal níže, teď koupit TMS je jako
                  To chápu, jak jsem psal níže, teď koupit TMS je jako koupit iPhone v srpnu. Jde to, ale musíte fakt moc chtít :). Na nějakou pořádnou konkurenci (e-Tron, I-Pace, Taycan…) byste stejně čekal rok, takže ve vašem případě ten hybrid bude asi nejlepší volba (a že se mi to přiznává těžce :))

    1. jenže oni se neposrali oni vydělali balík na
      jenže oni se neposrali oni vydělali balík na pádu….

      hybrid.cz/elon-musk-nakupuje-akcie-sve-tesly-stane-se-nejbohatsi-clovekem-planety

      investopedia.com/investing/how-teslas-share-price-dropped-100-80-days

      … a předevčír nakupovali jak zběsilý ;))

        1. Spíše je to korekce nafouknutých cen akcíí, kdy firmy
          Spíše je to korekce nafouknutých cen akcíí, kdy firmy dělaly zpětný odkup akcií za ušetřené prachy z daňových škrtů, uměle se tak navyšovala cena akcií (a odměny managementu) bez reálného ekonomického opodstatnění.

              1. hmmm 2020 to je zadlouho to se mi nezdá, myslel sem lokální
                hmmm 2020 to je zadlouho to se mi nezdá, myslel sem lokální tedkon dno. pokud se ixic vzpamatuje a kára potahne jeste chvili dal a skutecne neprojevi ty trupetovic sankce, měl by se současny pokles z vrcholu diky kryptoměn pauze a pár nega keců konsolidovat stabil a jelikož amd má jako jedina 7nm funkčni proces u tsmc s ryzenem a zatim schopnejma nerozežranejma nezkorup makačema motivujícíma $30 ocenění a intelem skorovrozkladu tak pokud se neco nepossr je mozny dalsi tah na metu 30 a to je 2xnásobek nákupu a to je počeba voriskovat ;))

      1. wolstrít očekával preventivně ztrátu protože všem bylo
        wolstrít očekával preventivně ztrátu protože všem bylo jasný že tesla bude mít dobrý výsledky a když to 19 centy drobet pod nulou podcení tak další skok akcií nahoru tím jenom podpoří 😉 klasický šponování. každopádně zisk předčil očekávání i tak ;)))

            1. zisk byli podpořen nárůstem nové produkce modelu 3 a
              zisk byli podpořen nárůstem nové produkce modelu 3 a nižšími investičními náklady a efektivnějším využíváním pracovního kapitálu. Faktem je že se téměř zastavila výstavba Supercharger jak se ořezávalo…

              kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

                1. „(Zvyšování hotovosti) se stalo mnohem jednodušším“,
                  „(Zvyšování hotovosti) se stalo mnohem jednodušším“, řekl po středečních výsledcích analytik Ivan Fienseth z Tigress Financial Partners.

                  „Pokud získáte ziskovou společnost, je mnohem jednodušší získat peníze.“ 😉 … hlavně na burze :)))))))

                2. Musk slíbil, že Tesla bude zisková jak 3Q tak 4Q2018 a
                  Musk slíbil, že Tesla bude zisková jak 3Q tak 4Q2018 a zopakoval, že společnost nebude potřebovat nový kapitál.

                3. Nejde jinak než se poklonit Elonovi až k zemi. Skvělá
                  Nejde jinak než se poklonit Elonovi až k zemi. Skvělá práce i když poslední týdny to vypadalo, že už mu z toho trochu hrabe. Ale výsledky jsou skvělé.
                  Díky Tesla a SpaceX mám minimálně poslední 2-3 roky pocit, že prožívám na vlastní kůži technickou revoluci. Něco jako když na trh přišel první telefon, první televize, první mobil, první internetové připojení… ale tentokrát za tím stojí jeden jediný člověk.
                  Držím palce ať je Q4 ještě lepší a všem dinosaurům natrhne půlky.
                  (Marně doufám, že se probudí i ve škodovce a konečně budou dělat něco elektrickýho. Jen se obávám, že jim to němečtí bratři opět zatrhnou, protože by to bylo moc pokrokové).

                1. ale jo něco otevřeli proto píšu TÉMĚR ZASTAVILI :))
                  ale jo něco otevřeli proto píšu TÉMĚR ZASTAVILI :)) samozřejmě že dodělali co měli načatý ale nepopiratelným faktem k zisku 3Q2018 je radikální ořezávání nákladů mimo jiné na stavbu SC toho si celoročně nešlo nevšimnout 😉

                2. denik.cz/ekonomika/tesla-osekava-solarni-podnikani-zavre-tucet-
                  denik.cz/ekonomika/tesla-osekava-solarni-podnikani-zavre-tucet-zarizeni-v-deviti-statech-20180622.html

Napsat komentář