Elektromobil Škoda Enyaq iV: cena od 1,059 milionu Kč, dojezd až 510 km

Elektromobil Škoda Enyaq iV se představil na velkolepé show v Praze a my jsme byli u toho.

Škoda odhalila svůj první elektromobil postavený na koncernové elektromobilní platformě MEB. Bude se vyrábět přímo v Mladé Boleslavi.
foto: Škoda

Ve zkratce

  • Škoda Enyaq iV nabídne dvě varianty pohonu, dvě různé kapacity baterie, čtyři výkonové stupně od 132 do 225 kW
  • Cena elektromobilu Škoda Enyaq iV začíná na 1 059 900 Kč
  • Limitovaná edice 1 895 vozů Founders Edition připomíná úspěšnou 125letou historii společnosti, kterou dnes známe jako Škoda Auto
  • V Mladé Boleslavi je díky investici 32 mil. eur jediná výrobní linka v celém koncernu, která umožňuje paralelní výrobu vozů MEB a MQB

Elektromobil Škoda Enyaq iV je po modelu Škoda CitigoE iV teprve druhým sériově vyráběným elektromobilem této české značky. Skok kupředu je to ale obrovský. Ať už technickými možnostmi, výbavou nebo designem.

Pestrobarevná prezentace nového modelu, kterou vedl nový šéf Škoda Auto Thomas Schäfer, umně protkávala minulost a budoucnost české automobilky. Šlo totiž zároveň o oslavu jejího 125. výročí.

Na český trh vstoupí Škoda Enyaq iV s cenou začínající na 1 059 900 Kč. Objednávat bude auto možné už třetího září. Speciální novinkou je exkluzivní, limitovaná edice 1 895 vozů Enyaq iV Founders Edition, která v jubilejním roce připomíná úspěšnou 125letou historii společnosti. Je provedena v krásné kombinaci černé a zlatohnědé barvy.

Přehled předběžných technických specifikací elektromobilu Škoda Enyaq iV

Přehled předběžných technických specifikací elektromobilu Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

Auto nabídne dvě různé kapacity baterie, čtyři výkonové stupně od 132 do 225 kW a pohon zadních nebo všech kol. Dojezd dosahuje maxima 510 km WLTP. Vůz zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg (8% stoupání), resp. 1 200 kg (12% stoupání).

Výraznou příď zdobí velká maska chladiče, dále na přání dodávaná osvětlená maska Crystal Face protkaná LED diodami, která nabízí animovanou funkci Coming/Leaving Home, a Matrix-LED hlavní světlomety. LED zadní světla jsou vybavena dynamickými směrovými světly a také nabízí animovanou funkci Coming/Leaving Home.

Barevně úžasná Founders Edition

Barevně úžasná Founders Edition
foto: Škoda Auto

K novým asistenčním systémům patří Asistovaná jízda 2.0 s rozšířenými funkcemi, Parkování na dálku a Trénované parkování. Centrální obrazovka, podle prvního osahání s velmi rychlo odezvanou, je s úhlopříčkou 13″ vůbec největší obrazovka použitá ve voze Škoda.

Konektivita a nabíjení

Elektromobil Enyaq iV je samozřejmě také vždy online a nabízí chytré možnosti konektivity. Pomocí aplikace Škoda Connect App je možné na dálku pohodlně ovládat dobíjení baterie nebo klimatizaci interiéru před plánovanou cestou.

Elektromobil Škoda Enyaq iV

Elektromobil Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

Nabíjecí karta MyŠKODA Powerpass umožní snadné a bezproblémové dobíjení. Výhodou pro zákazníky bude to, že jediná karta umožní dobíjení na většině dobíjecích stanic v zemích Evropské unie.

Společnost Škoda Auto se také zapojí do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě. Pro individuální dobíjení doma nabídne Škoda Auto wallbox Škoda iV Charger ve dvou verzích. Obě verze jsou již chytré a nabízí tedy např. možnost sledovat stav nabíjení vozidla nebo také spotřebovanou elektrickou energii.

Dobíjení na rychlonabíjecích stanicích zvládá Enyaq výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie s kapacitou 82 kWh (netto 77 kWh) z 5 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě 38 minut.

K vyšší účinnosti a dlouhému dojezdu vozu ŠKODA ENYAQ iV přispívá skvělá aerodynamika (cx od 0,27) a také pneumatiky s nízkým valivým odporem.

K vyšší účinnosti a dlouhému dojezdu vozu ŠKODA ENYAQ iV přispívá skvělá aerodynamika (cx od 0,27) a také pneumatiky s nízkým valivým odporem.
foto: Škoda Auto

Enyaq iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu na střídavé napětí s výkonem až 11 kW. V závislosti na kapacitě baterie trvá dobíjení 6 až 8 hodin. Enyaq iV lze také vybavit přenosnou nabíječkou iV, která je kompatibilní s 230V i 400V zásuvkou.

Chlazení a vytápění

Elektrické SUV nabízí na přání tepelné čerpadlo, které je určeno k vytápění a chlazení interiéru. Vysoce účinný systém tepelného čerpadla stlačuje pod vysokým tlakem chladivo. Teplo, které při tomto procesu vzniká, je použito k zahřátí proudícího chladného vzduchu.

Výsledkem je o 3 až 4 kWh/100 km menší spotřeba energie baterie potřebná pro vysokonapěťové vytápění a tím také až o 30 % vyšší dojezd v zimě při teplotě do -25 °C v porovnání s elektrickým vozem bez tepelného čerpadla.

Bezpečnost

Škoda Enyaq iV nabízí zákazníkům kompletní škálu nových, inovativních asistenčních systémů. Vůz dokáže automaticky varovat před možnou kolizí s jinými vozidly, cyklisty, chodci a pevnými překážkami. V případě potřeby dokáže kolizi zabránit nebo minimalizovat její následky.

Netradičně mírně prodloužená záď elektromobilu Škoda Enyaq iV

Netradičně mírně prodloužená záď elektromobilu Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

V případě nehody chrání cestující až devět airbagů. Pokud senzory zaregistrují panické brzdění, předepne Proaktivní ochrana cestujících (Crew Protect Assist) automaticky bezpečnostní pásy. Pokud se vůz dostane do smyku nebo mu hrozí náraz nebo převrácení, systém přivře okna a panoramatickou posuvnou střechu.

Osvětlení

Elektromobil Škoda Enyaq iV je standardně vybaven LED předními světlomety a LED zadními světly. Na přání jsou nabízeny Matrix-LED hlavní světlomety a TOP LED zadní světla ve tvaru písmene C. 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel vytváří světelný kužel, který se skládá z několika samostatně zapínatelných a vypínatelných segmentů.

To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Pokud kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, inteligentní světla automaticky zajistí, aby nebyly oslněny.

Pokročilý head-up displej

Head-up displej se dvěma zobrazovacími poli Škoda Enyaq iV je první vůz značky Škoda, který nabízí head-up displej s rozšířenou realitou. Ten zobrazuje informace na dvou zobrazovacích polích.

Interiér, který jsme si na místě mohli prohlédnout a osahat, není zbytečně přehnaný v žádném ohledu; tlačítek je tak akorát, všemu vévodí velký dotykový displej

Interiér, který jsme si na místě mohli prohlédnout a osahat, není zbytečně přehnaný v žádném ohledu; tlačítek je tak akorát, všemu vévodí velký dotykový displej
foto: Škoda Auto

Na podélném displeji v zorném poli řidiče jsou na čelním skle zobrazovány informace, jako například aktuální rychlost, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy.

Zobrazovací pole pro rozšířenou realitu je větší, nachází se v horní části čelního skla v zorném poli řidiče a zobrazuje informace na silnici, která se nachází před vozidlem.

Větší symboly zde pomocí šipek zobrazují navigační instrukce, aktivované Adaptivní vedení v pruhu nebo adaptivní tempomat a také dopravní značky nebo výstražná upozornění.

Pohled z místa řidiče

Pohled z místa řidiče
foto: Škoda Auto

Řidič si může v menu infotainment systému nastavit umístění zobrazovacího pole na čelním skle, vybírat pole nebo si nastavit barvu a světlost zobrazovacích polí.

Asistenční systémy

Nové, inovativní asistenční systémy zvyšují bezpečnost Antikolizní asistent pomáhá řidiči v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem.

Pokud řidič naznačí volantem vyhýbací manévr, pomůže mu Antikolizní asistent cílenými zásahy do řízení překážku objet a předejít tak nehodě.

Dotykovým displejem ovládáte většinu funkcí a nastavení vozu

Dotykovým displejem ovládáte většinu funkcí a nastavení vozu
foto: Škoda Auto

Asistent při odbočování zase na křižovatce při odbočování vlevo dokáže rozpoznat protijedoucí vozidla, upozornit na ně řidiče a také automaticky zastavit vozidlo.

Funkce Varování při vystupování z vozu po otevření dveří upozorní akusticky a také opticky díky kontrolce na vnitřní straně krytu zpětného zrcátka, pokud se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista.

Adaptivní tempomat spolu s Adaptivním vedením v pruhu (Adaptive Lane Assist), které rozpozná i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně (Traffic Jam Assist) a Nouzovým asistentem (Emergency Assist) tvoří komplexní Asistovanou jízdu 2.0.

Rukavice - příjemné Simply Clever řešení, které se často opravdu hodí.

Rukavice – příjemné Simply Clever řešení, které se často opravdu hodí.
foto: Škoda Auto

Budoucí verze Asistovaná jízda 2.5 nabídne také asistenci pro jízdu v úzkých pruzích v městském prostředí na základě aktuálních online dat z jiných vozidel.

Prediktivní adaptivní tempomat, který již zpracovává rozpoznané dopravní značky a data z navigačního systému, bude v budoucnu také reagovat na překážky oznamované pomocí funkce Dopravní informace online.

Automatické parkování

Rozšířené funkce Automatického parkování Pro ještě pohodlnější parkování byly rozšířeny funkce Automatického parkování, které v současné verzi umí Enyaq iV zaparkovat do příčných i podélných parkovacích míst, přičemž z podélných dokáže také vyjet. Budoucí verze tohoto asistentu bude umět také automaticky brzdit a zabránit případným střetům s chodci nebo objekty.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

Ještě pokročilejší je funkce Parkování na dálku, která slouží k zaparkování a vyparkování vozu do a z úzké řady podélně nebo příčně stojících vozidel, přičemž řidič ovládá vůz na dálku pomocí aplikace Škoda Connect App v mobilním telefonu. Asistent samočinně ovládá řízení a také brzdění. Automatické parkování doplňuje nová funkce Trénované parkování.

Řidič nejprve provede první parkovací manévr na často používané parkovací místo sám, například na úzkém, klikatém vjezdu k domu. Systém si celou trasu ukládá do paměti, aby podle toho mohl příště vůz po stisknutí tlačítka navést na parkovací místo zcela automaticky. Asistent ovládá řízení a brzdění a zabraňuje kolizím.

Flexibilní výroba

Škoda Auto bude moct vyrábět denně mezi 250 a 350 elektromobily Škoda Enyaq iV, podle poptávky. Výroba nové vlajkové lodi elektrické řady iV začne ještě letos.

Přípravy výrobní linky na výrobu prvního modelu Škoda postaveného na modulární platformě pro elektromobily (MEB) začaly loni v létě. Od té doby byla upravena například statika budovy nebo technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových elektrických vozidel a vestavěných dílů.

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV v továrně v Mladé Boleslavi

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV v továrně v Mladé Boleslavi
foto: Škoda Auto

Kromě toho probíhá po přestavbě konečná montáž platformy plně automatizovaně a zahrnuje také vysokonapěťovou trakční baterii. Škoda Auto nainstalovala pro manipulaci s těžkými bateriemi pomocné roboty a pro úpravu head-up displejů zřídil český výrobce automobilů také větší pracovní stanici.

Při přestavbě výrobní linky věnovala Škoda Auto zvláštní pozornost bezpečnosti, zejména v oblasti manipulace s bateriemi. Společnost podnikla rozsáhlá protipožární opatření a nainstalovala například kamery s termovizí, které neustále kontrolují teplotu ve výrobní hale a spustí alarm, pokud dojde k odchylce.

vlastní

220 Comments on “Elektromobil Škoda Enyaq iV: cena od 1,059 milionu Kč, dojezd až 510 km”

      1. Tesla vyviji nove bordcomputer-HW a snad tam uz bude 5G. TM3
        Tesla vyviji nove bordcomputer-HW a snad tam uz bude 5G. TM3 je uz 3 roky stare auto, tak to urcite nema. TMY asi take ne. Ale z Berlina by uz to melo byt. Starlink v aute asi nebude fungovat? ID3, ID4 a Enyaq jsou zbrusu nova auta, tak uvidime. I kdyz id3 je uz pres pul roku zaparkovane a tudiz skoro-veteran.
        Edit. BMW pripravuje 5G pro svuj iNext v 2021. Tak kdyz to nema ani bmw, tak vw to asi take zatim nema. Ale jeste je moznost koupit 5G wifi hotspot a auto pripojit pres hotspot k 5G. Ja jsem u Tesly neprodlouzil premiovou konektivitu a mam 4G/LTE hotspot. U Tesly je vzdy holandska IP adresa a nekdy to dela problem. Geoblocking. Ted mam vzdy ip ze zeme kde se nachazim a to je lepsi.

        1. snad tam nebude rejžácký hjůavej 5g ešče by evropa
          snad tam nebude rejžácký hjůavej 5g ešče by evropa musela na ty špijonský káry uvalit embargo ;))

          PS: umíte si lidi představit že si to valíte po dálnici 160kmh na americkýho autoteslapajlota a činsky 5g vam „převezme“ řízení ?? :))))

          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rusky-hacker-se-pokusil-napadnout-teslu-nabidl-milion-dolaru-117674

  1. 0.27 koef. odporu vzduchu
    Chybi mi info:
    EPA dojezd?

    0.27 koef. odporu vzduchu

    Chybi mi info:

    EPA dojezd? (spotreba/100km?)
    napeti baterie vybita/nabita (musi mit vybita nad 400V aby to pekne nabijelo i na ceskych 50kW stojanech)
    teplotni management baterky? (rapidgate/zimni dojezdy?)
    proc vepredu neni kufr kdyz je to navrzene jako EV?
    proc ty zadni bubny i u verze 4×4 a RS?
    proc nejde doplatit 22kW AC?
    night vision neni nebo je?
    chci videt 1000km challenge 😀

    Za mne jinak by to bylo dokonale EV auto treba se 100kW bat 🙂
    Tvar a delka je super..

    1. Pokud se Enyaq nebude exportovat do USA, tak EPA neni
      Pokud se Enyaq nebude exportovat do USA, tak EPA neni treba.
      Zatim se to auto seriove nevyrabi, tak zkusenosti je pramalo. Na testy v zime si musite pockat az bude auto v prodeji a bude relevantni zimni obdobi. To same s rapidgate atd. Vyckejte casu, jako husa klasu.

    2. Pokusím se odpovědět:
      teplotni management baterky?

      Pokusím se odpovědět:

      teplotni management baterky? (rapidgate/zimni dojezdy?)
      Technika je z ID3 a tam je špičkové chlazení – nabíjí plným výkonem i po 160 km/h na dálnici, nemyslím si, že by to bylo u Enyaqa jinak, spíše to bude ještě lepší protože může mít přívěs 1400 kg (jde to vůbec zlepšit?)

      proc ty zadni bubny i u verze 4×4 a RS?
      Asi stačí? Bubny nejsou nic špatného. Nevím proč se to zase řeší, taková blbost.

      chci videt 1000km challenge 😀
      Já taky, bude asi hodně vysoko, tipuji spičku hned za Teslou.

      proc nejde doplatit 22kW AC?
      Nestačí 11 kW v základu za tyhle peníze, je to levnější než Kona!

      proc vepredu neni kufr kdyz je to navrzene jako EV?
      Protože to je spíš elektrický Kodiaq? A jak jsem viděl motorový prostor, tak tam na trunk není místo, alespoň to auto vypadá díky tomu normálně.

      1. takze zustavaji nezodpovezene:
        – udavana spotreba/100km?

        takze zustavaji nezodpovezene:

        – udavana spotreba/100km? (proto jsem resil spise EPA dojezd)
        – napeti baterie vybita/nabita (musi mit vybita nad 400V aby to pekne nabijelo i na ceskych 50kW stojanech)
        – proc vepredu neni kufr kdyz je to MEB navrzene jako EV? – vzdyt to ma motory mezi koly, ze by deformacni zona 0,5-1m vepredu? proste trunk aspon na kabely tam mohl byt – vesel by se tam, treba nas VW ID4 mile prekvapi 🙂
        – ty zadni bubny ve mne evokuji socialnost.. a slozity servis a u auta s 300hp za 1,5M proste neakceptovatelne u 4×4 a RS…
        – proc nejde doplatit 22kW AC? (chci v nouzi za pul hodiny nabit na dalsich temer 100km a frcet k jine volne DC, protoze nejaky dement je schopny 1,5h okupovat DC)
        – night vision neni nebo je? (zavedl bych povinne jako bezpecnostni prvek pro vsechny auta nove prodane – jako asistent brzdeni pro zabraneni kolize nebo povinny zvuk u EV do 30kmh 🙂

        ale jinak diky za odpovedi.. za mne to je zatim spise palec dolu pro enyaq, (ID3 bez kuze a audia, navic jen se 70kW vykonem a spotrebou 14,7kW/100km je pro mne jako bmw i3) kazdopadne je to aspon trochu inovativni a posun zase o kousek dal v elektromobilite.. sup sup Tesla, nabidni LiFePO4 a Berlinen quality ;p

        1. Mimochodem, všiml jsem si zcela zásadní věci proti ID3 –
          Mimochodem, všiml jsem si zcela zásadní věci proti ID3 – Enyaq má na volantu normální tlačítka a ne ten dotykový paskvil jako má ID3!

          Jinak samozřejmě, že 22 kW AC by bylo super, to je bez debat. Alespoň za příplatek být mohlo.

          Ten kufr na kabely souhlas, tahat je z pod naloženého kufru není žádný med.

                1. Může, ale AC se občas hodí, tedy pro auta co mají
                  Může, ale AC se občas hodí, tedy pro auta co mají alespoň těch 11 kW jako nouzová rezerva, když je třeba DC plná nebo parkovací místa obsazená spalováky, tak ten AC kabel jde natáhnout dál než DC kabel.

                2. Pri courani ma malokdo nacpany plny kufr. Pri jizde na
                  Pri courani ma malokdo nacpany plny kufr. Pri jizde na dovolenou atd. je DC a pri navsteve McDonalds AC s prazdnym kufrem. Ten kabel se da vytahnout i zpod vika v kufru. TM3 ma frunk, ale kabely mam vzadu a nevadi.

                3. No já souhlasím. 🙂
                  Já mít frunk, tak jak se znám tak na

                  No já souhlasím. 🙂

                  Já mít frunk, tak jak se znám tak na něj zapomenu. Jako na dortík, když dám do chlazené přihrádky vepředu. 😀

                4. 3F 400V/16A/11kW je standartní zásuvka většiny rodinných
                  3F 400V/16A/11kW je standartní zásuvka většiny rodinných domků a nabíjení z ní trvá 8 hodin neboli PŘES NOC. Tzn i kdybys domů přijel s totálně nasračku vyflusanou baterkou až v 22:00 tak i kdyby sis fakt zatraceně přivstal na 06:00 tak budeš mít plnou :))))))

                  https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/
                  https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

                  tzn při silnější 3F 400V/32A/22kW bys:
                  1) musel zažádat vo silnější tarif a víc platit
                  2) musel v baráku natáhnou silnější dráty
                  3) a to mi řekni proč? Siasíku proooooooooooč? :))

                5. To potvrzuji. Já mám palubní nabíječku 22kW ale doma
                  To potvrzuji. Já mám palubní nabíječku 22kW ale doma nabíjím max. 11 kW. Důvod jsou body 1,2,3.
                  Těch 22 kW je výborná věc u obchodňáků.

                6. no kdyby byly obchoďákový parkoviště plný 20x
                  no kdyby byly obchoďákový parkoviště plný 20x levnějších Mennekesů (což si korporace nepřejí) tak joo. Ale jelikož všichni chtějí drbat kWh tak je tam 20x dražších ABBček TERRA jako šafránu…

                  https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/
                  https://new.abb.com/ev-charging/products/car-charging/dc-fast-chargers

                  … a tudíž 22kW palubních je naprosto ale naprosto už zbytečných

                7. Třeba EON u Globusu má AC za 3 Kč a DC za 6 Kč. Moje žena
                  Třeba EON u Globusu má AC za 3 Kč a DC za 6 Kč. Moje žena za půl hodiny nákupu nabije 100 km a to ji po městě bohatě stačí. Dražší DC potřebujeme jenom občas na dlouhých cestách.

                8. ok věřím, jako 22 palubních jasně že by byla lepčí ale
                  ok věřím, jako 22 palubních jasně že by byla lepčí ale většina rozhodla

        2. Spotřeba se nechá vypočítat a to takto (nebude úplně
          Spotřeba se nechá vypočítat a to takto (nebude úplně přesná podle údajů vyrobce,ale hodně blízko):
          U verze – baterie 62kw a dojezd 390km.
          Výkon baterie dělíme dojezdem a dostaneme spotřebu na 1km(62:390=0,158kw).Potom vynásobíme 100 a dostaneme spotřebu na 100km a to je 15,8kw.
          Pro srovnání s citigem ,které má 14,7kw na 100km(36kw:250km=0.144 krát 100 a to je 14,4kw na 100km).
          Pro srovnání:
          Citigo – Dálnice a zimní provoz až 19kw/100km
          – Městský provoz i pod 10Kw/100km
          Enyaq(odhad) -Dálnice a zimní provoz 20 až 23kw/100km
          -Městský provoz 12-15kw/100km

          1. Použitelná kapacita baterie je u vaší verze 58 kWh a ne
            Použitelná kapacita baterie je u vaší verze 58 kWh a ne 62. Předchozího pisatele spíš asi zajímá skutečná spotřeba. Ta bude při příznivém počasí kolem 370km v kombinovaném provozu podle evdatabase.org. Spolehnout se budete moci na 200km úseky mezi nabijenim z 20 na 80%. To mi dostačuje.

      1. Zadní bubnové brzdy mají svou logiku, protože rekuperace
        Zadní bubnové brzdy mají svou logiku, protože rekuperace je součást brždění u elektromobilů. Při mírném brždění(sešlápnutí pedálu brzdy) se zapne rekuperace a pokud dojde k hlubšímu brzdění(sešlápnutí pedálu brzdy), tak se teprve přidají přední kotoučové brzdy a zadní bubnové a tato vzájemná součinost postačuje k tomu, že brzdný účinek je dostatečný. Je možnost i volby síly rekuperace a tím i třeba minimálniho či žádného zapojení klasických brzd. Vše je řízeno a sledováno elektronicky podle mechanické činosti pedálu a dalších bezbečnostních prvku.
        Proto nevím co je na bubnech špatného? Ani údržba a servis není horší než u kotoučových brzd.

        1. co je na bubnech špatného? no především že mají o dost
          co je na bubnech špatného? no především že mají o dost slabší účinnost než kotouče a taky že se musí pravidelně čistit. Je fakt že tak jak ten system popisuješ by to mohlo fungovat. Nevýhodou kotouče je časem kroucení i když u malých zadních kotoučů minimálně. Takže výhody bubnu nevim nevim nic moc.. vážně jsou levnější jak jeden nechlazený kotouč?? navíc na 2 tunový auto??

          https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=418

            1. no tak se škodovka asi nebojí 2 tun bržděných zadním
              no tak se škodovka asi nebojí 2 tun bržděných zadním bubnem, asi věří eletromotoru a přednímu kotouči. Nevim jak moc bude schopen elektromotor brzdit zadní kola a to myslím včetně nouzovky – okamžitýho brždění šlápnutím na podlahu, ale brambory 1,4 tuna se zadními bubny teda moc nebrzdily echt v létě když se snižuje účinnost kotoučů při vyšší rychlosti. Jen jesi to není malá domu šáde = to aby servisy měli práci moc to nekanibalizovalo karoqy a malá konzervy = ID4 first ;)) páč logika nebere ale buben je snad i dražší jak malej kotouč nebo néééé??

              Má tam tesla m3 bubny ?? bude tam mít TMY bubny?? 😉

                1. hele ty snad věříš konzervě? ty snad věříš poddaný
                  hele ty snad věříš konzervě? ty snad věříš poddaný konzervě po tom všem co potají vypakovala nejskvělejšího ředitele snad všech dob, bez rozloučení, bez vysvětlení, nejspíš mu „domluvila“ páč ani necekl… takže neplet se ted do kamionů a rači nám odpověz:

                  PROČ TVOJE Leondulí TESLA Model 3 4×4 1,85 tuny NEMÁ BUBNY ???????????? když je to tak u šáde 1,9 tuny skvělý …;)
                  no proč? dyt stím jezdíš a šlapeš tomu jak na krk tak na brzdu, tak PROČ Ílon nedal ty skvělý bubny na zadní TMY PROČ? Leodendulo tak řekni PRÓOOOOOOOOOOOOOOOOOČ ? 🙂

                  PS: hele proč ta šáde vlastně nemá ty tak skvělý protikliky?? :))

                2. Tesla asi uvazila, ze bubny nejsou cool a tak dala kotouce,
                  Tesla asi uvazila, ze bubny nejsou cool a tak dala kotouce, ktery jsou asi vic sexy.
                  Tesla ma bezramova okna a pri otevreni dveri musi okno sjet par cm dolu aby se dvere daly otevrit. Protikliky zajisti urcite zpozdeni pri otevirani aby okna mely cas sjet dolu. Enyaq takove dvere nema, tak takovy mechanismus nepotrebuje. Uz jsem to tady jednou psal. U Porsche Cabrio mi tu a tam nekdo malem ulomil okno, protoze s tim nema mnoho lidi zkusenost. U meho Porsche je obycejna klika a to je problem, dvere se daji okamzite otevrit i kdyz je okno jeste zasunute ve stresnim tesneni.

                3. ehm jo takže kotouče „asi“, jo no a tak fajn když to musí
                  ehm jo takže kotouče „asi“, jo no a tak fajn když to musí bejt : proč tam šáde nedala superchromový zásouvací aero kliky jako má TMS… 😉 Ale vidiš to dik, má enyaq bezrámový vokna… mrkneme nemá! díkyšáde měli víc rozumu jak namachrovaná tezla

              1. zadní buben je v pohodě – když vezmete jednostopé vozidlo
                zadní buben je v pohodě – když vezmete jednostopé vozidlo (krásně se to na tom ukazuje), třeba MTB celopéro a drbnete přední brzdou, tak se vybíjí spousta energie a kolo se potápí do vidlice, když drbnete zadní smýkáte kolo a hotovo…každé rozumě brzděné vozidlo brzdí víc předkem a zadkem dobrzďuje

                1. ty celopérojedno když tomu nerozumíš… 🙂 tady je řeč o
                  ty celopérojedno když tomu nerozumíš… 🙂 tady je řeč o experimentu buben na 2 tuny. ukaž mi jiný auto co to tak má. 1,5 tuna bez eletromotoru se zadním bubnem moc nebrzdila, když se přehřali předni kotouče v létě 30C tak při 160kmh jako sánky

                2. hlevně, že te teme rezemeš
                  hlevně, že te teme rezemeš

                3. :)) copák čežtina 5.0 :)) došli argumenty inteligenta
                  :)) copák čežtina 5.0 :)) došli argumenty inteligenta

                4. nedešle ele desketevet s tebe je ztrete cese a hezene hreche
                  nedešle ele desketevet s tebe je ztrete cese a hezene hreche ne zeď

                5. nejenže tady nejsi přínosný, ale navíc jsi už i otravný
                  nejenže tady nejsi přínosný, ale navíc jsi už i otravný 😉 ps: tím svoji vzdělanost nedoplníš, jen droguješ svý ego na úkor ostatních…

                  HYBRID.CZ : CHTĚLO BY TO ZŘÍDIT BLEKLIST u KAŽDÉHO ÚČTU, tak aby si každý uživatel mohl kohokoli nablekovat v zobrazování diskuze 😉

                6. Nehazejte kameni na ostatni lidi kdyz sedite ve skleniku.
                  Nehazejte kameni na ostatni lidi kdyz sedite ve skleniku. Mohli by hazet zpatky a vase prispevky by nikoho nedostihly.

                7. to není pravda že nikoho, kdo chce by si mě zabanoval kdo
                  to není pravda že nikoho, kdo chce by si mě zabanoval kdo ne tak dal četl, demogracije. psal jsem individuální bleklisty, páč krom extremistu se to tu poslední dobou hemží nevzdělanými individui a nepoučitelnými a když se k tomu přidá i jejich radikální nevzdělatelnost je to už i přes mou míru únosnosti 😉 a kdo si má ty nicky furt pamatovat žee

                8. Můžu vás ujistit, že mít tu možnost, tak bych si vás
                  Můžu vás ujistit, že mít tu možnost, tak bych si vás banoval jako první i stou vaší češtinou 4.0
                  PS: o mé vzdělání se nebojte. Jen už prostě nemám náladu to tu každému stále vysvětlovat, proč něco na autě tak a tak funguje…a vyvracet hloupé demagogie (např vaše bubnové brzdy, nebo to, co jinému takyodporníkovi svítí v autě na displeji) je jednak časově náročné a druhak evidentně nad schopnost chápání daného jedince…aneb každý řeší na co mu hlava stačí

                  Mimochodem víte proč se vám bubny u BMW nekroutí? Protože jsou čistě parkovací brzda uprostřed kotouče – kolikrát tam asi bylo nějaké významnější teplo? Správně – nikdy, protože se ohřívají tak leda tepelným vedením od kotouče. Ve chvíli, kdy budou normální provozní brzdou, tak se:
                  1) otírají – stejně jako mizí kotouče, mizí i bubny – chápete vůbec, že materiál brzdových čelistí není nic jiného než abrazivo a to i pokud zůstane v brzdě v podobě prachu z brzdových čelistí
                  2) tepelně namáhají a protože to až na styčnou plochu není zázračný materiál, tak postupem času dochází k tepelné deformaci (stejně jako jako na kotouči – pokud by k ní nedošlo, tak nebude platit fyzika)
                  A proč na zadní nápravě mohou být? Tomu jste se jen ve své hlouposti vysmál – ano přirovnal jsem to ke kolu, protože vysvětlovat vektory sil popisem je příliš komplikované a bez obrázku beztak nesrozumitelné a fyzikální jev se nejlépe vysvětluje pro pochopení na jednoduchém a většině lidí známém příkladu. Mimochodem myslím, že už jsem tu právě bubnové brzdy vysvětloval několikrát.
                  E že tě peše tekhle blbe s e, ne je te stejne petemest jeke te tveje redebe vtepne češtěne 4.0

                9. mě nezajímá tvoje možnosti nýbrž ty mé 🙂 ps: ani sem
                  mě nezajímá tvoje možnosti nýbrž ty mé 🙂 ps: ani sem to nedočetl… 😉 stručně/jasně/věcně/přínosně ;))

                  x) ne! na zadních jsem měl pouze bubny ty experte
                  x) ne! u kotoučů pomáhají další síly jsou účinejší a snažsí na udržbu proč asi myslis že dodnes nejezdíme na bubnech když sou podle tebe lepší :)))))

                10. Kdysi se montovaly do vozu BMW urcenych pro USA take zadni
                  Kdysi se montovaly do vozu BMW urcenych pro USA take zadni bubny. Uplne stacily. Jenomze to nevypadalo moc dobre a tak marketing rozhodl, ze tam budou kotouce. Je to vec optiky a ne techniky. Zadni brzdy totiz blokuji mnohem drive a tudiz je typ zadni brzdy vzdy druhorady. Pokud byste mel dojem, ze ve Skodovce nikdo nevi jake brzdy jsou potreba, tak jim poradte. Uz na vas cekaji.

                11. Díky za snahu, ale to je nad možnosti cipískova chápání
                  Díky za snahu, ale to je nad možnosti cipískova chápání

                12. zavři hubu demente stejnak fšichni už vědí že vo
                  zavři hubu demente stejnak fšichni už vědí že vo bubnechs zamrz u 800kg šádeMBčka 😉

                13. copak nám ještě povíš chytrého? umíš ještě nějaká
                  copak nám ještě povíš chytrého? umíš ještě nějaká slušná oslovení?

                14. víc nemáš? tak proč stále jen otravuješ?
                  PS: WiKi : rok

                  víc nemáš? tak proč stále jen otravuješ?

                  PS: WiKi : rok 1969 : ŠKODA 100 : „Nové byly licenční KOTOUČOVÉ brzdy Dunlop na předních kolech…“ :)))))
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_100

                15. NE, kecáš. E36 v letech 1990-98
                  NE, kecáš. E36 v letech 1990-98 https://cs.wikipedia.org/wiki/BMW_%C5%99ady_3_(E36) ve slabších motorových verzích 316 a 318 měli standartně v evropský verzi na zadních pouze bubny! Moc to nebrzdilo, prdel měla tendence při brždení ulítávat. Dokonce za podmínek venkovní teploty +30C ztrácely přední NECHLAZENÝ kotouče až 30% účinnosti. S minimální účinností zadních bubnů ta 1,5 tunovka při 160kmh jela doslova jak sáňky.

                  Marketing s tím neměl co dočinění (to jen EGO ftvý palici 😉 a tak výkonnější motorizace E36 a další verze 3jkový řady přešly na MODERNĚJŠÍ A ÚČINNĚJŠÍ ZPŮSOB BRŽDĚNÍ a to:

                  PŘEDNÍ : CHLAZENÝ KOTOUČE
                  ZADNÍ : NECHLAZENÝ KOTOUČE!! jasný a už tady nefabuluj, v šáde radit nepotřebují, diktuje jim totiž konzerva :))))))

                16. stručně/jasně/věcně/přínosně
                  cipísek brzdám

                  stručně/jasně/věcně/přínosně
                  cipísek brzdám nerozumí ať se o nich nebaví

                17. PeaK bubnům nerozumí matlá pátý přes devátý :)) honem
                  PeaK bubnům nerozumí matlá pátý přes devátý :)) honem bleklist at už je to tady

                18. Těším se až se dáme na blacklist vzájemně:) máte u mě
                  Těším se až se dáme na blacklist vzájemně:) máte u mě slíbené privilegované doživotní první místo
                  Sorry kuku, budeš až dvojka

                19. no já stebou nemám co ztratit stejně kulový dodáváš jsi
                  no já stebou nemám co ztratit stejně kulový dodáváš jsi jen vopruz lowend

                20. Cipísku, jenže to je buben na zadu na 2 tuny a k tomu
                  Cipísku, jenže to je buben na zadu na 2 tuny a k tomu brzdný účinek elektromotoru rovněž na zadních kolech.

                21. ale ja vim. to sme všechno probirali už jinde v diskuzi…
                  ale ja vim. to sme všechno probirali už jinde v diskuzi… Zákl. otázka zní: ALE PROOOOOČ ?? 😉 proč tam je buben co se musí čistit narozdíl vod kotouče…., co mín brzdí narozdíl vod kotouče…., elektromotor mu pomuže jo, ale BUDE TO u 2 TUN + 1 tuna vozejk při flopu nafleku / noze na podlaze stačííííííít ?? 😉

                  nebo ty snad znáš jinej moderni 2 tunový tank co ma taky buben na zadních??????????????????

              2. Buben brzdí co se týká výkonu, úplně stejně jak
                Buben brzdí co se týká výkonu, úplně stejně jak kotouč, možná vzládne i větší krouťák v krizi.

                Problém bude při trvalém zatížení a ohřátí, protože když se ohřeje buben do červena, tak se roztáhne a tím pádem se nemají pakny o co opřít a přestane brzdit úplně+ horší servisní přístup.

                Obojí u EV odpadá protože rekuperace, ale na zaflekování na místě to je v pohodě.

                Výhody menší koroze, protože se tam nedostane tak voda a asi i cena.

                Stačí na vysvětlení?

                ps: učinnost brzd je vždy 100% vše se odvede do tepla a světla. Místo učinnosti brzd je třeba psát brzdný výkon..

                1. ne je to blbost Anonyme, mám s bubnem 20 let zkušeností
                  ne je to blbost Anonyme, mám s bubnem 20 let zkušeností :))
                  1) buben brzdí znatelně méně a proto má menší opotřebení klidně i 20 let, proto se už skoro nepoužívá jen na loukostech anebo SCHVÁLNĚ…
                  2) rudý brzdy se v běžným provozu neřeší takže nás ted nezajímají jen odvádějí pozornost…
                  3) bubny mají lepší servisní přístup – stačí jeden šroubek a buben je dole (pokud není zarezlý) a je k němu snadný přístup k čištění tlakem vzduchu (u kotoučů musíš sundat ještě třmen a nestrhnout u toho šrouby ;)))
                  4) u EV servis s bubnem neodpadá, ba naopak! buben se musí pravidelně zbavovat brzdnýho prachu kumulujícího se uvnitř ;))
                  5) ano buben méně koroduje – tedy pokud se používá ovšem – šáde bude vzadu brzdit elektromotorem že a jesi se buben bude všetšinou flákat… až na to flopování na křižovatce což buben nezvládá ;)))
                  6) „asi“ i cena?? no je vidět že vo tom víš kulový ;)))
                  7) že „učinnost brzd je vždy 100% vše se odvede do tepla a světla“??světla“??světla“??světla“??světla“?? tak možná u tebe fpalici :DDDD

                  stačí??

                2. ano u tohoto taky experta se prokázalo, že ani dvacet let
                  ano u tohoto taky experta se prokázalo, že ani dvacet let zkušeností nestačí k tomu, aby pochopil to, jak fungují a jak se chovají brzdy.

                  přeloženo do češtiny 4.0
                  je te prestě ztrecené přéped

                3. á jeden ukřivděný se ozval, když nemá argumenty tak se
                  á jeden ukřivděný se ozval, když nemá argumenty tak se musí srrr ;))

            1. joo tys snad nějaký ten buben testoval?? no já že jezdil
              joo tys snad nějaký ten buben testoval?? no já že jezdil původní 25 letý origo bmw buben s 200k namotaných a zkroucený teda nebyl 😉 takže asi nee, kroutí se kotouče a to přední velký převážně jak sem psal 🙂

                1. no to určitě 🙂 leda tak na embéčku :)))) zavři dekl
                  no to určitě 🙂 leda tak na embéčku :)))) zavři dekl

                2. te veš že je te veš vše nejlepe…
                  te veš že je te veš vše nejlepe…

                3. No ono se spíš stáčí, protože je tam už vyběhaná
                  No ono se spíš stáčí, protože je tam už vyběhaná drážka. A na okraji, kde to neběhá, bývá rantl. (osazení) Nestáčí se to kvůli ovalitě, ta tam nebývá.

                4. Trocha teorie tepelné deformace brzdové bubny:
                  pro

                  Trocha teorie tepelné deformace brzdové bubny:
                  pro jednodušší (hi end tvory ala cipisek):
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda

                  Při zahřátí vlivem delšího brzdění klesá brzdný účinek. Při přílišném přehřátí může dojít k deformaci brzdového bubnu a nerovnoměrnosti brzdění

                  pro dumavější:
                  http://www.znalec.tym.cz/brzdy%202.pdf
                  https://www.minifanclub.cz/classic/?page=11

                  a to vůbec tu radši nerozebírat zkrácení úběžných čelistí, pasování čelistí a bubnů (ano i to se dělá a třeba udělat takovou čtyřnáběžnou brzdu na závodní motorku je fakt machrovinka), vysvětlovat princip vyplejtání kola bubnovou brzdou a následně kompenzace bubnu kvůli pnutí atd…

                  Jak psal Tomáš, kdyby o automobilovém průmyslu rozhodovali (a já doplňují, auta konstruovali) místní rozumbradové, tak chodíme pěšky

  2. MAm dotaz na chovani BEV zadokolk avrsus ctyrkolka. Jelikoz
    MAm dotaz na chovani BEV zadokolk avrsus ctyrkolka. Jelikoz jsme klidny ridic, tak me vykon a kroutak nezajimaji a radeji se divam na hospodarnost. Proto jsme byl donedavna presvedcen, ze je pro me idealni zadokolka, ale slysel jsem zprostredkovanou informaci, ze je zadokolka nestabilni na mokre / zasnezene dalnici, ze staci vice pridat a zadek ustreli (bylo mi receno, ze jeden clovek kvuli tomu s Teslou havaroval a pak si radeji koupil ctyrkolku).
    Mate s timto nekdo zkusenosti? Prece jen jsem cely zivot zvykly jezdit s dvoukolkou (obcas musel clovek zanezeny kopec s predokolkou vycouvat) a nynejsi zadokolka (i-Miev) jede do zasnezenho kopce bez zavahani, takze by me nenapadlo, ze bych potreboval ctyrkolku. Pokud byste nekdo potvrdil zmineny problem, mou preferenci by to naprosto zmenilo.

    1. Jo je to bomba, se zadokolkou se dá jezdit na sněhu či
      Jo je to bomba, se zadokolkou se dá jezdit na sněhu či mokru kontrolovaným smykem dveřma napřed, kdo to neumí, dostane smyk na zadek a udělá to, co z předokolkou (dupne na plyn), tak udělá v nejlepším případě 180°. Na výjezd kopce je to různé, záleží rozložení hmotnosti a pneumatikách (nenaložená zadokolka zkrachuje snáze než nenaložená předokolka, pokud je plnej kufr, zadokolka dá víc). Upravené cesty je jedno, s řetězy (pokud jsou potřeba) mám radši předokolku – řetězy jsou v tu chvíli na hnacích i řídících kolech, čtyřkolka je fajn, ale 95 procent řidičů jí využije mizivě – u většiny čtyřkolek (Scout, SUV a podobně) člověk zkrachuje na tom, že to dneska položí na bříško a pak už je pohon jedno. Nejvíc většina lidí „využije“ čtyřkolku při parkování u lyžařského centra, akorát se pak diví, jak tam mohlo těch dalších x lidí dojet s tou dvojkolkou?

      1. Dotaz je myslen pro BEV. U tech je rozlozeni vahy vzdy lepsi
        Dotaz je myslen pro BEV. U tech je rozlozeni vahy vzdy lepsi nez u spalovaku diky baterce mezi obema napravami a take je motor vzdy nad hnaci napravou. Elektromotor lze regulovat citlive a pokud to vyrobce vylozene nepodporuje, tak dverma napred si moc nezajezdite. Vase rady a zkusenosti se spalovakem nekam napiste at maji i pristi generace info, jake herky tady drive jezdily.

        1. Ono dneska s moc novým autem si člověk
          Ono dneska s moc novým autem si člověk nezajezdí…vlastně je cílem, aby to člověk neuměl..aby hezky poslouchal a byl ve stádečku.
          Popravdě se obávám, se že dnešní elektromobily budou v muzeu hned vedle těch spalováků, jedno jako překonaná technologie, druhé jako důkaz jak a kam se nechalo lidstvo ekologismem zblnout

            1. Pokud nahradi skoro stejny spalovak Kodiaq, tak to je obrovska
              Pokud nahradi skoro stejny spalovak Kodiaq, tak to je obrovska zmena k lepsimu. Nesmite posuzovat to auto izolovane, musite porovnavat a nekdo ma proste potrebu mit tak velke auto. Kdyz uz musi byt tak velke, tak prosim at je v elektrice.

              1. No to je dost diskutabilni, pruzkumy se dost lysi, u takto
                No to je dost diskutabilni, pruzkumy se dost lysi, u takto velkeho auta! Spoteba drahych kovu je 7x vetsi nez u konvencniho auta. Spotreba je obrovska a nez to auto najede potrebny pocet km aby se to vyrovnalo, tak ho majitel proda a koupi si dalsi, takze vnikne pozadavek na vyrobu dalsiho kusu.

                1. Ve spalovaku je zase platina, rhodium a jine jeste vzacnejsi
                  Ve spalovaku je zase platina, rhodium a jine jeste vzacnejsi prvky. Platinu mozna take tezi deti nekde v tramtarii, ale o tom se nemluvi. Spalovak si take lidi obmenuji. Pokud by nebyl trh s ojetinami, vyrabelo by se uplne stejne mnozstvi aut.

                2. Jako ta troska v katalyzatoru a co dale? Vy ale argumentujete
                  Jako ta troska v katalyzatoru a co dale? Vy ale argumentujete slovem ale. Ja pisu „nez se to vyrovna“ a na to jsou jasne studie. Ciz vetsi auto „baterka“ tim vetsi rozdil. Zakerna otazka, vite proc Toyota ignoruje cistou elektromobilitu?

                3. Kobaltu a lithia je na svete urcite mnohem vic nez platiny a
                  Kobaltu a lithia je na svete urcite mnohem vic nez platiny a rhubidia. I ceny jsou mnohem nizsi. Nektere vyslouzile katalysatory se prodavaji za 10.000 kc. Tolik nestoji ani kobalt v 100kWh baterce. Podil kobaltu klesa a mozna nebude vubec potreba. Toyota vyviji ciste BEV a budou 2023 nebo 2025 v prodeji. Datum uz nepamatuji. Pry to bude trhak. Takze uz i Toyota na to prisla, ze vse ostatni je nanic a ze BEV je aktualni a budouci technologie.
                  Vas boj proti EV je marny, ale aspon mate nejaky konicek.

                4. Dale no comment, neuvadite presne informace
                  Dale no comment, neuvadite presne informace

          1. Já si zase myslím, že století spalováků skončí stejně
            Já si zase myslím, že století spalováků skončí stejně jako století páry. Lidi si časem zvyknou, že auto nemusí dělat brm-brm tak jako si zvykli, že mašinky na kolejích nemusí dělat š-š-š. Jenom to bude některým lidem ještě pár let trvat.

                1. O tom se pořád vypráví až se to rozšíří, tak tomu
                  O tom se pořád vypráví až se to rozšíří, tak tomu uvěřím…myslím že Battery 2nd life ještě za humny není… ano bude to, ale až ve chvíli, kdy se na to bude myslet konsekvenčně dopředu – např pro rodinnou FVE na to bude připravena bezpečná kasemata při stavbě domu atd…

                2. Bohuzel ty stara EV porad jezdi a nechteji jit do srotu a
                  Bohuzel ty stara EV porad jezdi a nechteji jit do srotu a vydat sve srdce k transplantaci do FVE. Ale cas bezi a nekdy to zacit musi. Nic nejezdi vecne. Az budou miliony EV, tak budou baterky vsude.

                3. Pokud bude materiál na baterky – za sebe myslím, že ve FVE
                  Pokud bude materiál na baterky – za sebe myslím, že ve FVE se víc a víc rozšíří LFP (pro domácnosti), pro komerční použití věřím, že to bude 2nd life (už jen protože starší baterka bude s velkou pravděpodností potřebovat „odbornější“ smetákové revize), NMC nepředpokládám, že bude finální technologie pro BEV – bude snaha o získání bezpečnější a stabilnější chemie- otázka je, jestli a jak moc tam nakonec bude Li.
                  Další otázka je, jestli zamořit planetu baterkama není tak trochu z úzkých do tenkých postup po spalováku

                4. Porad lepsi mit vsude lokalni fve a baterky, nez stovky
                  Porad lepsi mit vsude lokalni fve a baterky, nez stovky jadernych elektraren a zadratovany svet.

                5. to ale nikde nerozporuju, jen konstatuju, že pro domácí
                  to ale nikde nerozporuju, jen konstatuju, že pro domácí použití nevidím jako 2nd life baterie jako primárně vhodné, protože obsluha je ve většině případů ani neseznámená. O zadrátovanosti světa a JE si nedělám iluze – je to a dlouho to bude. JE možná skončí dřív možná ne, zadrátovanost bude do chvíle, dokud elektřina bude obchodovaná komodita, stejně jako závislost civilizace na ropě a tomu jak rádi říkáte fosilu nezmizí s auty na benzín – akorát pak bude legrace na co se to bude svádět dát..

                6. To jako myslíte, že baterky se budou válet na smetištích?
                  To jako myslíte, že baterky se budou válet na smetištích? Vždyť obsahují drahé kovy za desítky tisíc. Recyklace bude dobrý byznys a firmy se budou prát k takovému korytu dostat. Ale na to je dvacet let času než doslouží svůj druhý život jako úložiště elektřiny. A kdyby se už opravdu nevědělo co s tím tak se mohou zasypat do těch dolů kde ty kovy vyhrabali a ekologicky se nic nezmění.

                7. Jistě jsou firmy, co se živí těžbou drahých kovů z
                  Jistě jsou firmy, co se živí těžbou drahých kovů z elektronických desek – výborné a super, ovšem většina elektronického odpadu na skládkách stále končí.
                  A kdyby se už opravdu nevědělo co s tím tak se mohou zasypat do těch dolů kde ty kovy vyhrabali a ekologicky se nic nezmění. Super, tak zasypávání a skladování jaderného paliva vadí a baterky doporučujete…super získáváte ekologistišťáka dne… gratuluji

                8. Jaderné palivo bude radioaktivní stovky let ale ty kovy v
                  Jaderné palivo bude radioaktivní stovky let ale ty kovy v zemi ničemu nevadí. Neříkám, že lithium je zrovna cukr na buchty ale pro přírodu je podstatně méně škodlivé než ta černá sračka ze země. Možná by některým neuškodila lžička lithia po ránu, pokud víte k čemu se v lékařství používalo.

                9. Jo tak proto tolik ekologisté chtějí auta na baterky 😀 oni
                  Jo tak proto tolik ekologisté chtějí auta na baterky 😀 oni se chtěj dostat k medikamentům na hraní 😀 tak to napište hned…že baterka je spousta lithia na hraní mimo lékařský předpis…

                  Jo Uran je radioaktnivní odjakživa, stejně jako Radon a pšt napíšu vám z tajemtství…stejně jako ta šílená černá … (ropa) je produktem přírody ;o)… stejně jako my… jenže my jsme tak hloupí, že jsme v paušálu nepoučitelní

                10. A co plutonium? To je take priroda? A dioxiny ze spalovaku a
                  A co plutonium? To je take priroda? A dioxiny ze spalovaku a organofosfaty z ruska?

                11. Není, ale jezdíme na to stejně všichni..nebo snad máte u
                  Není, ale jezdíme na to stejně všichni..nebo snad máte u BEV selektror, kde se ten elektron vzal? A že vám vadí dioxiny ze spalováků – co si takhle osvěžit, kde se berou (s využitím vámi jedovatého slovníku): spalování uhlí (šupst elektřina), výroba železa a neželzných kovů (vítej hliníku v karosériích – AV Tesla), při hoření kabelů (hurá elektroizolace), elektromotorů (hurá izolace). A ta fujky ropa co..kolik že je v elektromobilu taky plastů a zpožďovačů hoření…. hm hm hm…nooo tenhle problém elektromobil zatím neřeší…ale co čisté svědomí za pár kaček a hned se může evangelizovat..
                  Apropo nemáte takhle náhodou větší spotřebu elektřiny než já…že tak nějak to Plutonium je taky i za vámi 😉

                12. Lidska cinnost je spojena se vznikem mnoha jedu. Ale vzdy by
                  Lidska cinnost je spojena se vznikem mnoha jedu. Ale vzdy by melo platit, ze redukce toho svinstva by mel kazdy podporovat. Vase argumentace je trochu jina. Kdyz uz se to deje, tak je uplne jedno kolik se tech jedu vyprodukuje. A ze spalovaci motor toho vyprodukuje primo nam pod nosem vam jaksi vubec nevadi.

                13. To není pravda, jedno mi to není. Já tvrdím, že vše by
                  To není pravda, jedno mi to není. Já tvrdím, že vše by se mělo používat jen tak, jak je nezbytně nutné a vznikat by mělo jen nezbytně nutné množství…u elektromobilů se stalo to, že je to kupování si odpustků a „čistého svědomí“ jak ve středověku…vznikají zbytečně na efekt, na úkor racionality…stejně tak spalováky – móda SUV přinesla kromě image statutu jen zbytečně větší emise – vždyť dneska většina nových aut s EURO6D žere a tedy produkuje reálně větší objem emisí víc, než můj šuplík (sám jste mé auto tak nazval) s EURO4 a to už vůbec nesmíme zapomínat na reálné nájezdy – pokud potřebuju na srovnání emisí 1000 km na 1kWh baterky, tak je pro většinu lidí ten nájezd 5 a více let – a to vůbec nemluvě o tom, kolik emisí na sebe váže výdělek. Udělal jsem si studii u sebe samého, kdy by byl elektromobil v mém konkrétním případě lepší a vyšel mi nájezd 200 000 km, což je u mě někde mezi 15 – 20 lety. To můžu chránit životní prostředí jinak,levněji a efektivněji.

                14. A muchomůrka zelená je taky z přírody.:-)
                  V každém

                  A muchomůrka zelená je taky z přírody.:-)
                  V každém případě když se potopí loď s lithiem tak se nestane vůbec nic. Když se potopí tanker s černou sračkou tak zabije veškerý život hodně daleko. A poslední dobou se to stává zatraceně často.

      2. tos mluvil vo sovětský zadokolce žuguli že? :)) jako ano s
        tos mluvil vo sovětský zadokolce žuguli že? :)) jako ano s bramboří zadokolkou se standartně jezdí na sněhu či mokru kontrolovaným smykem už nejmíň 35 let ano 🙂 https://cs.wikipedia.org/wiki/BMW a světe div se v pohodě i bez naloženýho kufru a letních mišákách na sněhu :)) ve sračkách už to bylo horší ano ;)) Hlavně záleží na hmotnosti a rozložení váhy káry. Takže 2 tuny zadokolka enypšouk 2020 néni to samý jako 1,5 tuny brambora 2000 némlich xdrajv 😉 U velkejch SUV baterkáčů blázen kdo nepřikoupí 4×4 tzn min 1,5 mega s HUD skoro jako tezla za DVA :))))))))))))

            1. No lepší nečíst wiki a žít…ale máš omezenější
              No lepší nečíst wiki a žít…ale máš omezenější představy, než jsem si myslel – myslíš, že s koncepcí vše vzadu jezdili předtím katolicky? – proč by to dělali, víš jak krásně jde na sněhu do smyku i blbá 1000MB? podívej se na záznamy z historických rally a závodů 😀 a nečti wiki.

    2. Na zasnezene dalnici muzete havarovat i s 4×4. Vzdy zalezi na
      Na zasnezene dalnici muzete havarovat i s 4×4. Vzdy zalezi na odhadu stavu vozovky a prizpusobeni jizdy. Drive jsem jezdil v horach bez zimnich pneu a nebyl skoro problem. Dulezitejsi nez trakce je brzdna draha a ta je u vsech nahonu uplne stejna. Kupodivu jsou zimni bouracky ctyrkolek castejsi, protoze ridici 4×4 predvadi svou prevahu, ktera pri brzdeni jaksi odpada.
      Mam vsechny tri kombinace nahonu. Leaf predni, Ion zadni a TM3 4×4. Zatim jsem zadny kriticky moment daneho nahonu nezaznamenal. U 4×4 je opotrebeni pneu vyrovnanejsi a v celku mensi, protoze zatez se rozlozi na 4 kola a pretizeni se nekona.

        1. +lip akceleruje
          +rozložený vopotřebení

          +lip akceleruje
          +rozložený vopotřebení gum
          +bezpečnější jízda… klasika jako u fosilu přeci, sice se tam tahá sebou místo haldexdrenalinu druhej elektromotor ale ten je celkově pozitivnější než překvápko haldex na výjezdu z kruháče apod 😉

          1. 1) na velkou akceleraci jsme nikdy nebyl, nic mi to nerika
            2)

            1) na velkou akceleraci jsme nikdy nebyl, nic mi to nerika
            2) Gumy se daji pri vymene prehodit
            3) To je jediny relevantni a na to jsem se ptal a dostal odpoved, ze je to nepoznatelne (tedy pokud jsme spravne pochopil)

            Takze vyhravaji me klady – mensi vaha, min veci, ktere se muzou rozbit, nizsi porizovaci cena, vyssi dojezd.

            Nevyhod aby jeste mohla byt mensi rekuperace, ale je tomu vubec tak a bude to znatelne, kdyz jezdim predvidave a plynule?

            1. Na rekuperaci to urcite nebude mit vliv.
              To spis ta nizsi

              Na rekuperaci to urcite nebude mit vliv.
              To spis ta nizsi spotreba pri vetsich rychlostech.
              Zatim vsechny bevka co jsem ridil meli velmi znatelny narust spotreby od 120km/h nahoru. Ne tak moje Xko ani kolegovo Sko. U tech se spotreba s rychlosti tak rapidne nezvysuje. Je to dano samozrejme nizkym odporem vzduchu, ale jsem si jisty, ze jenom tim to neni.

        2. Pro ctyrkolku nebyl racionalni duvod. Jednoduse jsem si to
          Pro ctyrkolku nebyl racionalni duvod. Jednoduse jsem si to dopral. A zatim spokojenost. Navic na TM3 ani nemam zimni pneu. Kdyz je snih atd., jedu Leafem. Ani Ion nema zimaky. Nastesti nemusim jezdit po useku s diktovanou zimni vybavou i pri +25 °C.

      1. gůt a po zkušenostech ta tm3 1,9 tuny vo kolik žere letní
        gůt a po zkušenostech ta tm3 1,9 tuny vo kolik žere letní gumi víc jak fosil? Kolik je nájezd tm3 na těch původních výrobních kvalitních mišákách? barumky/matador a levnější segment asi ještě nebyly testovány že

    3. u zadokolky budete mít i velký bonus malý poloměr
      u zadokolky budete mít i velký bonus malý poloměr otáčení.

      Vozidla s náhonem na všechna kola budou pak umět kombinovat softwarově výhody asynchronního motoru vzadu a synchronního vpředu a tím mít lepší spotřebu v různých jízdních režimech.

        1. u čtyřkolky bude v neprospěch spotřeby hrát určitě
          u čtyřkolky bude v neprospěch spotřeby hrát určitě větší váha dalšího agregátu cca + 80kg popřípadě větší baterie + cca 120kg. Nějakou hmotnost přidá další potřebná elektroinstalace. U většího akumulátoru budou i jiné průřezy vodičů. S větším celkovým výkonem bývají i průměrově větší brzdy. Další vliv na spotřebu může mít případně průměr kol a osazení pneu. Vše to je hmotnost navíc, která se určitě projeví negativně na spotřebě.

    4. Kazda automobilka ma ESP nastaveny jinak. Ja zkousel 400kW
      Kazda automobilka ma ESP nastaveny jinak. Ja zkousel 400kW zadokolku model S a 800kW ctyrkolku taky Sko.
      Zadokolka ma brutalne omezenej vykon v zatacce. S vyjezdem ze zatacky a narovnavanim volantu pousti auto vice a vice vykonu na kola, ale plny vykon pusti az kdyz jsou kola v podstate rovne. Testoval jsem to na Jestedu se spotrebou pres 60kWh/100km. Ale na suche vozovce. Al ei pri tom brutalnim vykonu zadni kola ani nepiskly, ani neklouzly a bylo to na zimakach ke konci jara.
      Perfromace Sko ale ctyrkolka mela v zatackach tendenci lehce ale skoro neznatelne protocit predek, ale fakt lehounce v zavyslosti na natoceni volantu a momentalnim tezisti a hlavne zvolenem rezimu jisty – ja mel sport+.

      Kdezto treba dle videi u Kony prokluzuji predni kola i na suchym asfaltu. Rozhodne bych se nebal, ze by takhle slaby Enyag protacel zadni kola pri beznym seslapnuti pedalu.

  3. Trochu se usmívám, když před nedávnem se hodně lidí
    Trochu se usmívám, když před nedávnem se hodně lidí vysmívalo Škodovce a vlastně VW, že jsou to smradící popelnice, ale tohle je skvělý elektrický auto a je výborný, že se to začíná vyrábět právě u nás. Protože my výrobu aut potřebujeme pro naši ekonomiku a tohle je skvělý krok k novým technologiím.
    Takže parádní elektrická Škodovka! Držím jim palce a ať je to co nejdříve na trhu. Teslu beru jako průkopníka, ale tohle je domácí výroba, resp. evropská, a to tu chceme!

    1. Ano, pretoze im vyvoj EV trval 5 rokov (pocas ktorych sa
      Ano, pretoze im vyvoj EV trval 5 rokov (pocas ktorych sa chvastali) a ak to chapem spravne toto auto bude dostupne az na buduci rok. Kazdopadne ID3 vypada byt uplny prepadak. Zda sa ze skoda zas predbehne VW. Ale budem rad ak to pride na trh a bude to dobre auto.

        1. no ja mu taky
          no ja mu taky nefandím…
          https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/
          hele je to malá vodrbávka s předprodejovou reklamou takovýho parkovištího softkalibru, žéé kam se hrabou tezlí falkonky… ;)) aby to nedopadlo ještě blbě. Jako zatím GF4 jede celkem normálně respektive germánský restrikce zatím „téměř“ žádný až by se jeden divil jak je mamamerkl furt nasrrr na ty germánský auto_ebilky (jak sní vonehdá kuci vyjebali…;))))))))

          https://www.autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

          …ale to viš tezla furt ne a ne a není ten nakvedlanej „poslušnej“ vopl… 😉

    2. Osobne ze stejnych duvodu Skodovce take fandim, ale je smutne,
      Osobne ze stejnych duvodu Skodovce take fandim, ale je smutne, ze po tech letech slibu a udajneho vyvoje prisli s autem, ktere ac je mensi ma stejny dojezd (pri 4×4, a to ja mel tech 465km podle prisnejsi EPA metodiky) jako mela pred trema a pul lety moje Tesla, rychlost rychlonabijeni take shodna, palubni nabijecka pomalejsi…
      Snad bude alespon kvalita lepsi o cemz ovsem po bohatych zkusenostech s koncernem pochybuji.

    3. Tvrdit o něčem co se ještě ani neprodává, že je to
      Tvrdit o něčem co se ještě ani neprodává, že je to skvělý elektrický auto je dost troufalost. Ale parametry jsou ok na to, že je to vlastně první auto od Škoda. Toho prcka předtím nezmiňuji. Pro mne mimo rozlišovací schopnost. Pořád ale čekám na něco za 70% ceny s dvojnásobným dojezdem.

  4. sory jako velkolepá nebyla, spíše tak trochu trapná… zas
    sory jako velkolepá nebyla, spíše tak trochu trapná… zas mrtě diskoblikaček rádoby choreografy hejbajících se aut k tomu pár řehtajících mužiků v rohu jak jinak než anglicky… moc vokatý, úplně z toho čišela bázeň teslí kopyrajt v kombinaci s konzerví (vw rozuměj) nadřazeností kerá už klepe co rovnou buší na dvéře v bolce 😉 ŠÁDE ENYPŠOŮK megašaškárna za mega+ s palubovku 4rkový vochcávky výdechama co foukaj až dokrku …
    https://youtu.be/kJb1RhfVgzQ?t=459
    …jen 5,3″ kaplička! děs a ten skromnej ta(blít)ek 13″…
    https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv
    …čumák darmo mluvit přepálenej škodovák se vyřádil a zas ty interiérový chromový voloviny co házej vod tý béčkový značky leda prasátka doksichtu… tak todle za mega+ soudluzi njn půjdou kdákchčiji ;))

    PS: pro pamětníky jak před pár lety machrovali
    https://www.auto.cz/embed/3637727‚ height=’360px‘ width=’640px‘ style=’border:none;’>

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/

    1. Sice má malou kapličku, ale má 3D HUD přes skoro celé
      Sice má malou kapličku, ale má 3D HUD přes skoro celé sklo a ergonomii ovládání o které se Tesle fakt ani nezdá. Teď když dám vedle sebe Enyaq a Teslu model 3(Y) tak poku nepotřebuji superchargery, tak je Enyaq rozhodně lepší volba – výkon Tesly nepotřebuji do našeho provozu, na adaptivní tempomat s radarem je větší spoleh než u „kamerového“ u Tesly.

      „Head-up displej se dvěma zobrazovacími poli Škoda Enyaq iV je první vůz značky Škoda, který nabízí head-up displej s rozšířenou realitou. Ten zobrazuje informace na dvou zobrazovacích polích.
      Na podélném displeji v zorném poli řidiče jsou na čelním skle zobrazovány informace, jako například aktuální rychlost, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy.
      Zobrazovací pole pro rozšířenou realitu je větší, nachází se v horní části čelního skla v zorném poli řidiče a zobrazuje informace na silnici, která se nachází před vozidlem.
      Větší symboly zde pomocí šipek zobrazují navigační instrukce, aktivované Adaptivní vedení v pruhu nebo adaptivní tempomat a také dopravní značky nebo výstražná upozornění.
      Řidič si může v menu infotainment systému nastavit umístění zobrazovacího pole na čelním skle, vybírat pole nebo si nastavit barvu a světlost zobrazovacích polí.“

        1. Já pořád uvažuji do budoucna o novém EV a Teslu
          Já pořád uvažuji do budoucna o novém EV a Teslu samozřejmě obdivuji, ale stále víc mi na ní vadí, že to není „normální“ auto s ovládáním na které jsem zvyklý, s tlačítky na základní funkce, s alespoň nějakým displayem před volantem, když už nemá HUD, který musí být v Enyaqu úplně skvělý.
          Enayaq je na mě zbytečně velké auto, ale zase když si představím, že za pár měsíců, nebo rok, dva budou předváděcí, referenční… se slevou řeknme 150-200t Kč…tj za nějakých 900t Kč…

          Štve mě, že nebudou prodávat v ČR tu nejmenší 50 kWh baterii, ta by mi naprosto stačila a rád bych za ní ušetřil peníze a 109 kW výkonu by mi stačilo bohatě taky a 340 km WLTP dojezdu taky.

          1. Souhlas. A taky me zklamalo a nechapu proc nechteji prodavat v
            Souhlas. A taky me zklamalo a nechapu proc nechteji prodavat v Cesku tu nejlevnejsi versi :-(. U Tesly mi taky vadi absence alespon HUD. I kdyz jsem v TM3 sedel v obchode, vypada to o dve tridy lip nez na fotkach. A dalsi problem je ze s brejlema na dalku je na me ten displej moc blizko, sice to vidim ale ne uplne ostre. V tomhle je super Prius kterej ma budik sice taky uprostred ale daleko od oci, navic tesne pod celnim sklem takze se na nej dobre diva a vidim ho ostre. Ale tohle nekomu kdo je mlady a navic nenosi bryle samozrejme nemusi tolik vadit.

            1. prachy / firemní politika / přepálený platy / prachy /
              prachy / firemní politika / přepálený platy / prachy / konzerví nadřazenost / limity prodejů / novej ředitel / syndrom kdákchčije / druholigová už automobilka (dělá elektromobily ikdyž jen na woko 😉 / prachy a zas jen prachy za fosil first ;))))))))

              PS: jak je možný že po roční stáži tady u profíků na hybridu tydle základy ftý tvý rejžovině stále nech(r)ápeš?? :)))
              http://www.hybrid.cz/user/tomas

              1. No to je jednoduchý. Každej nemůže bejt tak chytrej jako
                No to je jednoduchý. Každej nemůže bejt tak chytrej jako vy, navic mě nebylo z hůry dáno. A ještě jako by to nestačilo,jsem prej trouba. Takže se mnou musíte mít trpělivost a pevné nervy. Až je mi vás člověče líto.

                1. ale joo my tě samozřejmě máme rádi, zásobuješ nás
                  ale joo my tě samozřejmě máme rádi, zásobuješ nás prijusem a to se počítá gut

                2. Jaký ev máte v garáži vy, jestli to teda není
                  Jaký ev máte v garáži vy, jestli to teda není tajný?

                  Odpovedi se zrejme nedockam. Stejne jako jsem se nedockal odpovedi na stejnou otazku od jineho zdejsiho borce. Jo, tady ma kazdej plno reci a velky ramena ale kdyz na to dojde… jako by snad byla nejaka ostuda nebo co ze ev nema (jinak si nedovedu vysvetlit to mlceni). Jinak samozrejme o nic nejde. Ja taky nemam cistej baterkac.

                3. klííd vo nic nejde soudluhu nemam baterky podporuju čezký
                  klííd vo nic nejde soudluhu nemam baterky podporuju čezký lpg 😉 zatím

                4. Dik. Odpoved se ceni. I to je porad lepsi nez benzin ci nafta.
                  Dik. Odpoved se ceni. I to je porad lepsi nez benzin ci nafta. Ja na LPG taky kdysi jezdil. Prestavena Ladovka. 🙂

          2. HUD je super věc a pokud to mají dobře udělané a
            HUD je super věc a pokud to mají dobře udělané a konfigurovatelné, tak dvojnásob. Ale Tesla fanatici budou pořád křičet, že HUD je nanic, že překáží ve výhledu a pododné ptákoviny a to jenom proto, že Tesla HUD nenabízí nebo neumí pořádně udělat.

              1. Blbost. HUD nemusí být standard, proč by měl? Měla by to
                Blbost. HUD nemusí být standard, proč by měl? Měla by to být možnost pro toho, kdo to chce, aby si to zaplatil a koupil, k čemu to vnucovat všem? A ta možnost už něajkých pár let je. Akorát jako se vším, nejdřív je to v dražších autech (kromě Tesly) a pak bude i v těch levnějších, postupně.

                1. proč by měl? protože už je rok 2020 a 40 let fosil nuda a
                  proč by měl? protože už je rok 2020 a 40 let fosil nuda a s ním je vo dost snažší jezdit 😉
                  k čemu to vnucovat všem? to aby nešilhaly po tabletu s károu fpříkopě přeci :))
                  A že ta možnost už nějakých pár let je?? u tezly už nějakých 8 let neééni 😉

                2. Ne, nemusí být povinný, to je kravina. HUD je komfortní
                  Ne, nemusí být povinný, to je kravina. HUD je komfortní věc. Kdo chce, ať si to pořídí a kdo nechce, ať klidně šilhá bokem po tabletu a nebo u normálních aut má kapličku před volantem a tam má vše, co potřebuje.

                  Já vím, že u Tesly ta možnost není. No a? To je její chyba, u normálních aut ta možnost je. teda, jak u kterých, je to volba uživatele a tak to má být.

                3. „u normálních aut má kapličku před volantem“ gůůt, je
                  „u normálních aut má kapličku před volantem“ gůůt, je vidět že už ses něco tady naučil 🙂

            1. HUD se da zabudovat i do Tesly. Je napojeny pres CAN bus na
              HUD se da zabudovat i do Tesly. Je napojeny pres CAN bus na boardcomputer a ma vsechny data k dispozici. Zajem je minimalni. Ja to urcite nepotrebuji. Existuje i low cost HUD pres mobil. Mozna i zadarmo jako appka. Potrebuji to, mam to? Ne.

              1. Z toho už jsem vyrostl, abych do auta něco bastlil a
                Z toho už jsem vyrostl, abych do auta něco bastlil a připojoval. Prostě slušné automobilky to nabízí, zájem o to je a za chvíli to už bude i v levnějších autech, je to dobrá věc.

                Význam to má a každý se rozhodne jestli to chce nebo ne. Ale je znakem vyspělé automobilky, když tyto komfortní prvky nabízí, ať už je to HUD nebo větrané sedačky a pod.

                1. Nekdo potrebuje HUD a nechce Autopilot a jiny zase obracene.
                  Nekdo potrebuje HUD a nechce Autopilot a jiny zase obracene. Ja vam AP nevnucuji, tak si ten hud nechte pro sebe. Basta smitec.

      1. jasný HUD je pozitivum sem psal už fčera
        jasný HUD je pozitivum sem psal už fčera http://www.hybrid.cz/test-elektromobil-ds-3-crossback-e-tense-neobycejne-suv#comment-258346 tajdlenc kritika ale že byla parádně napsaná coo? až sám sebe udivuju jak mě to de čím dál líp toviš neuralik jede 😉 no a na dnešní hud „positiva“ víš nebyla energije při psaní z leže kortána neposlouchá jak šádelaura ;))

        https://youtu.be/kJb1RhfVgzQ?t=1116

        Ale měj na paměti že v základu za mega+ HUD samozřejmě NEBUDE … Jinak tezlí kamerový fíčury bez eu omezení s novým hw 4.0 pojedou 22. září vo dost líp jak jen šáde asistent to jim na burze věř ;)) tedáá pojede…toš jesi jim fbolce nezdechne soft jak ve cvikově že 😉

      2. „na adaptivní tempomat s radarem je větší spoleh než u
        „na adaptivní tempomat s radarem je větší spoleh než u „kamerového“ u Tesly.“

        Jezismarja lidi zapojte mozek nebo google. Tesla samozrejme ma radar a pouziva ho. Jinak srovnavat autonomni funkce Tesly a Skody a jeste z toho usoudit ze to maji ve Skodovce vlastne lepsi, to chce velkou davku neznalosti….

      1. Kdyby se aspoň ta tvoje hotentotština dala hodit do google
        Kdyby se aspoň ta tvoje hotentotština dala hodit do google translatoru..
        Půlka informací se mi vždy ztratí.. Asi mám dlouhé vedení..
        Tak snad zase nedostaneš BAN za tu hotentotštinu…
        Posledně jak jsi ho měl tak tu byla docela nuda…

    1. Já bych napsal: pokud se jim to podaří vyladit aspoň jak
      Já bych napsal: pokud se jim to podaří vyladit aspoň jak Citigo, tak to bude myslím docela konkurenceschopné.

      podle mě je na svoji třídu citigo vyjímečně povedený elektromobil a prodeje tomu nasvědčují, dokonce musejí uměle snižovat prodeje omezením výroby protože se prodává nad plán . Do konce roku se už u nás nedá zadat do výroby.

        1. DC nabíjení je tragický, ale protože to má stejný
          DC nabíjení je tragický, ale protože to má stejný články jako e-tron a ten nabíjí jako blesk, tak mám dojem že to je udělané schválně, když to auto dotují, tak ať aspoň ty baterky vydrží, jinák si to neumím vysvetlit. Sice nemají chlazení ,ale přehřívat se to začne až tak po 500 Km a to se tímhle aute obvykle nejezdí.

          Pokud se týká 50 kW nabíječek a těch je u nás drtivá většina, tak to tak hrozný není, aspoň v létě né, protože to auto má velice nízkou spotřebu, tak to kompenzuje a rychlost nabíjení je srovnatelná s jínými mnohem zdražšími vozy.
          Při nabíjení 10-55% nabíjím na DC rychlostí 360 Km/hod jaké auto to má na DC 50kW?

          Průměrná spotřeba dle aplikace za posledních 2000 Km klidná jízda, město, mimoměsto včetně dálníc i rychlé jízdy předjíždění plným výkonem prostě mix kde neřeším spotřebu a dojezd.

          je 10,3kWh/100 Km včetně stálé klimatizace, protože byli 30 tky a tak klima vzala 1,1 kWh/100 takže minimum.

          1. sTron má baterku 95kWh, citigo 36,8kWh. Takže při stejném
            sTron má baterku 95kWh, citigo 36,8kWh. Takže při stejném C by měl být maximální nabíjecí výkon Citiga 59kW. Má, ale jen 40kW, což je s ohledem na absenci chlazení naprosto pochopitelné. Je úplně jedno po kolika kilometrech se vám až začne baterka přehřívat. Rychlonabíjení je úplně jiná liga. Jestli máte spotřebu 10,3kWh/100km tak při průměrné rychlosti 80km/h (což vám při takové spotřebě ještě fandím) znamená průměrný odběr 8,24kW. Při nabíjení tedy zatěžujete/ohříváte baterku skoro pětinásobně…

            1. To máte pravdu, částečně to je zapojení e-trom má 4
              To máte pravdu, částečně to je zapojení e-trom má 4 články paraelně a víc jich má v serii, tedy 2x takový proud a ještě větší napětí takže větší výkon.

              Ale právě co jsem pozoroval citigo nabíjí nejlépe mezi 25-35 stupni na baterce a tu je problém bežnou jízdou na tu teplotu ohřát pokud není zrovna 35 stupnů venku. Při venkovní teplotě ráno 3 přes den 15 stupnů (byl březen) mě to nabíjelo definovaným výkonem až při třetím rychlonabíjením po 550 Km.

              Když přijedu ke stanici s baterkou 25 st. tak by teoreticky to mohlo nabíjet plným výkonem až do 40 st. i bez aktivního chlazení a pak zmenšit proud ,ale nanabíjí, proto si myslím že to je úmyslně.

              Ale to je jen akademická debata, na fukci to nemá vliv. A při cenové relaci do 1 mil Kč na takové bežně ježdění do 500 Km denně není moc „rychlejších aut“ snad jen nový Ioniq ,ale ten má to nabíjení taky zmrvený.

              1. Studena baterka se nenabiji vysokym proudem. Tesla napriklad
                Studena baterka se nenabiji vysokym proudem. Tesla napriklad pri dojezdu k SuC predehriva baterku aby mohla rychleji nabijet. Se zahratou baterkou nabijim u ABB plnych 50kW. Se studenou to zacina na 35kW a postupne stoupa az na 50kW. Optimalni teplota je nekde kolem 30 stupnu.

                1. Ok by mě zajimalo kolik se spálí proudu na ohřev té
                  Ok by mě zajimalo kolik se spálí proudu na ohřev té baterky a jestli se to počítá do spotřeby vozu.

                  Jako na dálkové cesty je to super to předehřátí, ale připadá mi to takové primitivně násilné, jako že obcházejí to , že zatím asi nejde vyrobit dokonalá baterka. Vše se musí plánovat, že hodlám nabíjet tam a tam, vybije to baterky, když by k nabití nedošlo bude problém.

                  Za mě jednoduché EV na denní úkoly v rámci dojezdu+ max. jedno rychlonabití, když je problém , jinak AC přes noc . To má logiku. Na dálkové trasy je zatím asi lepší varianta spalovací ideálně hybrid.

                2. Pokud mate ujetou delsi vzdalenost, tak je baterka uz zahrata
                  Pokud mate ujetou delsi vzdalenost, tak je baterka uz zahrata z provozu. A pokud nebudete pozadovat hodne rychle nabijeni, tak take nemusite predehrivat. kazdy komfort neco stoji. U studeneho spalovaku nefunguje katalysator, potrebujete vic paliva, drive sytic, a jeste snizujete zivotnost motoru. To u EV nemate.

                3. Je to moje spekulace (budu muset nekdy overit pres OBD), ale
                  Je to moje spekulace (budu muset nekdy overit pres OBD), ale nyslim si, ze se baterka ve skutecnosti neohriva, ale prestava chladit, protoze zadny narust spotreby v poslednich km pred SC nepozoruji.
                  Jinak to predehrivani nema podle meho nazoru zasadni vliv. Kdyz tam jeste tahle funkce “predehrevu” nebyla tak se jen vyjimecne stalo, ze nabijeni nastartovalo treba na 60kW, ale behem par minut vystoupalo na mych maximalnich 118kW. Tedy casova uspora uplne zanedbatelna.
                  Mozna pri soucasnem navyseni nabijeciho vykonu na 147kW (ktere uz se me netyka) se to projevi vice.

                4. Přesně jak říká Leodendula, předehřev palivového
                  Přesně jak říká Leodendula, předehřev palivového potrubí v zimě, elektrický (nebo bufíkem) příhřev vody u dieselů, aby se dostaly dříve na provozní teplotu nebo vůbec nastartovaly, atd. To Vám nepřipadá „násilné“? Ten elektromotor v BEV se roztočí při -20st i sám, jenom to zahřátí baterky pro jeho plný výkon by trvalo dlouho. Ale ve srovnání se spalovákem je těchhle pomocných systémů násobně méně.

            1. Ztráta při nabíjení v tom není a ta je docela velká na
              Ztráta při nabíjení v tom není a ta je docela velká na AC slušně to topí po 3 hodinách na AC jde z pod přední kapoty teplo jak právě odstavenej spalovák teplota komponent cca 70 st. včetně měniče i motoru, protože voda tam koloje v serii.

              Ale co jsem slyšel tak kona s 3F 2020 je na tom ještě hůře.

              1. Nemyslel jsem jen poměrně velké ztráty při nabíjení,
                Nemyslel jsem jen poměrně velké ztráty při nabíjení, ale hlavně to, že když se u Citiga vynásobí zobrazovaná spotřeba na budíkách a ujeté km, tak to poměrně výrazně nesedí s udávanou kapacitou baterie.
                Když se to pak dopočítá do skutečnosti, tak na tom Citigo se spotřebou žádný zázrak není, a to se nebavím o zimním provozu s topením.

  5. Pristi rok planuji vymenu Nissan Leaf za Tesla Y z Berlina a
    Pristi rok planuji vymenu Nissan Leaf za Tesla Y z Berlina a Eniaq je jeho dobry konkurent. Pravdepodobne vsak zustanu u Modelu Y kvuli software a superchgargerum. Dost cestuju po Evrope a ten vopruz se spoustenim nabijecek bych nikomu nepral 🙁 Sice jsem z 99% nabijeni spustil, ale mam 6 cipu, 5 mobilnich aplikaci a jsem ajtak. Pouhe zasunuti kabelu na superchargeru je proste totalne jina liga. S nabijeci kartou Skoda si muzou akorat tak oskrabat v zime predni sklo. Silne pochybuju, ze budou mit plosny roaming na vsech nabijeckach v Evrope. Pravdepodobne to bude Ionity a neco k tomu.

    1. Dále věřit ne Tesla bateriím může jen blázen, když
      Dále věřit ne Tesla bateriím může jen blázen, když všechna auta designují, aby vydržela sotva 250 tis. km, pak nízký výkon vůči Tesle, žádné konkurenční nabíjení (IONITY i přes krádež peněz obyvatelstvu skrze EU fondy je dokonce předražené, než aby logicky bylo levnější), podřadný systém ovládání a OTA asi taky nebude, takže za 500 000 Kč by to možná stálo, ne víc 🙂

      1. Nízký výkon vůči Tesle není žádný argument – to
        Nízký výkon vůči Tesle není žádný argument – to řeší zlomek procent zájemců. Nabíjení v EU řeší taky zlomek zájemců o Śkodovku – nevíme jaké bude cena na Ionity – věřím, že lepší než u Audi nebo Mercedesu, přes tu jejich: „Nabíjecí karta MyŠKODA Powerpass umožní snadné a bezproblémové dobíjení. Výhodou pro zákazníky bude to, že jediná karta umožní dobíjení na většině dobíjecích stanic v zemích Evropské unie.“
        Věřím, že ten systém ovládání bude ergonomičtější než v Tesle, protože tohle prostě Koncern umí.
        OTA nebude potřeba, protože to je „normální“ auto.

          1. Tak diskutuj, nebo nesneseš lidi s jiným
            Tak diskutuj, nebo nesneseš lidi s jiným názorem?:)

            Myslíš, že většina řidičů co má zájem o elektrické auto od Škodovky řeší výkon Tesly?

            Myslíš, že většina řidičů potřebuje zrychlení na stovku pod 5 sekund?

            Myslíš, že Tesla je ideální auto pro běžného českého řidiče, který do teď jezdil třeba v Passatu/Superbu?

            1. Myslím, že přesně na tu skupinu lidí cílí Škodovka, na
              Myslím, že přesně na tu skupinu lidí cílí Škodovka, na ty, co doteď jezdí v Passatech a Superbech, Kodiaqu, případně jiných modelech, crossoverech podobné velikosti. Pro ně je ideální nástupce z řad EV právě tato Škodovka. Tito lidé o Tesle ani nebudou uvažovat.

              Ono je to vidět už teď v Evropě, jak Tesla s modelem 3 postupně ztrácí pozice a prodeje, jak se rozšiřuje nabídka EV. Ale je to logické, samozřejmě a přirozené, že tady v Evropě dá zákazník přednost evropskému autu, bylo to tak u spalováků a není důvod, aby to bylo jinam u EV. Budoucnost ukáže.

    2. Dnes už není problém si koupit třeba v DE kartu (Maingau a
      Dnes už není problém si koupit třeba v DE kartu (Maingau a jiní), na kterou se dá nabíjet skoro na všech nabíječkách po Evropě. Jistě, supercharger je pohodlnější, ale je to jenom jedna síť. Já zase pochybuji, že by s tou Škoda karou nešlo dobíjet tam, kde je to dnes už běžné i s ostatními kartami v celé EU. A kromě ionity má rychlé nabíjení třeba i EnBW a jiní poskytovaltelé a tam taky platí všechny ty univerzální kartičky. Jenom jsem zvědavý, jakou cenu bude mít Škodovka na Ionity. Co vím, tak ty participující automobilky tam mají ceny lepší než neregistrovaní, cca. na úrovni SC od tesly.

      Mít ty peníze a přemýšlet o EV, tak jdu rozhodně do Enyaqu spíš než do modelu Y. No uvidíme, jak se tady v Evropě oba prosadí.

      1. S kartou od participujicich automobilek se da dostat na
        S kartou od participujicich automobilek se da dostat na nejlepsi cenu kolem 8Kc/kWh a jeste je to vetsinou jen na nejakou omezenou dobu. Tesla ma 6Kc/kWh…
        Mimochodem Škoda se teprve chysta k projektu Ionity pripojit…
        A jeste mimochodem treba Kia, ktera jiz v tom projektu je vam aktualne, alespon v CR zadnou kartu s vyhodnejsi cenou neda. Oficialni vyjadreni dovozce, je ze nejprve to budou dostavat na tezich zapadni Evropy a nekdy pozdeji snad i u nas. Tedy kdo vi jak to bude mit s Ionity Skoda.
        A za posledni s Maingau po zdrazeni, ktere vstupuje v platnost od rijna vyjde cena u Ionity na nejakych 19Kc/kWh.

        Suma sumarum pro toho kdo hodne cestuje je stale Tesla jedinou rozumnou volbou, pokud nechce cestovat draz nez se spalovakem.

        1. Ano, po zdražení je Ionity nic moc. Ale ionity není jediná
          Ano, po zdražení je Ionity nic moc. Ale ionity není jediná rychlá síť v Evropě. A ano, Tesla je v tomto nabíjení nejkomfortnější.

          Pro toho, kdo počítá s tím, že bude hodně často nabíjet na dálnicích na DC, je na zvážení do čeho jít. Otázka je, kolik takových lidí je, když téměř všichni majitelé EV píšou, že nabíjejí skoro výhradně doma, za levno. A toi majitelé Tesly.

          Myslím, že Enyaq je dobrou konkurencí pro příchozí model Y, má širokou síť prodejních míst amyslím, že hodně zákazníků v Evropě mu dá přednost.

          1. Neni to spatne, ale ani zadny zazrak na rok 2021.
            Uvidime na

            Neni to spatne, ale ani zadny zazrak na rok 2021.
            Uvidime na jakou cenu se vysplhaji nezakladni verze a s jakou cenou prijde TMY.

            Jinak to, ze vetsina ev jezdi kolem komina je dano prave tim, ze k nicemu jinemu nejsou moc pouzitelne a tudis si je jejich majitele kupuji prave za timto ucelem.
            Co se Tesel tyka tak ja mam zkusenost opacnou. Jejich majitele cestuji vetsinou hodne.

            1. Jo pardon, od září.
              Jinak jo, mají lepší ceny nabíjení

              Jo pardon, od září.

              Jinak jo, mají lepší ceny nabíjení pro ty co od nich mají energie doma, ale na cenu u Ionity to nemá vliv:

              your EinfachStromLaden price will change on September 1, 2020.
              Your new price is:

              Normal price
              AC: 37.04 ct/kWh*
              DC: 46.79 ct/kWh*
              IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*

              Energy customers
              AC: 27.29 ct/kWh*
              DC: 37.04 ct/kWh*
              IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*

              *Including 16% VAT

            2. Pokud nekdo pouziva soukrome EV pro sluzebni ucely, tak se
              Pokud nekdo pouziva soukrome EV pro sluzebni ucely, tak se Ionity hodi. Nabiju pak kWh a dokladem prokazu cenu paliva pro vsechny ostatni jizdy. Tak jsem to drive delal s diesel V power od Shell. Ceske zakony jsou blbe a tak proc toho nevyuzit, kdyz stat prizna jen spotrebu v technicaku. Zlaty Nemecko, tam dostane kazdy stejny pausal, ktery uhradi skutecne naklady.

        1. Nemám zkušenost. Jezdím hodně Německo a nebavilo by mě
          Nemám zkušenost. Jezdím hodně Německo a nebavilo by mě postávat půl hodiny u SC (nebo jiné nabíječky), než se mi to dobije 🙂

          Kdtž tak poslouchám ty vaše fanatické kecy a vynášení Tesly do nebes, se až člověk diví, že tady v Evropě vůbec jezdí i jiné EV než božská tesla 🙂

Napsat komentář