Elektromobil Škoda Citigo-e iV se představí 23. května, první náčrt už je tu!

Ve čtvrtek 23. května představí automobilka Škoda v Bratislavě svá první sériová auta na baterie. Půjde o nový Superb Plug-in Hybrid a elektromobil Škoda Citigo-e iV.

Škoda Citigo-e iV se představí v rámci hokejového šampionátu na Slovensku dne 23. května. Budeme samozřejmě u toho.
foto: Škoda

Po stránce exteriéru se toho u nové, plně elektrické verze Škoda Citigo moc čekat nedá, což napovídá i první náčrt. Hlavní změnou je zásuvka na pravé zadní části.

Půjde o sesterský model vozů Volkswagen e-Up! a Seat Mii, který má nabídnout dojezd kolem 300 km (WLTP?), baterii o kapacitě 37,7 kWh a cenu údajně od 420 000 Kč s DPH!

Od elektrického Citiga se čeká hodně, hlavně vzhledem ke spekulované velmi příznivé ceně. S cenovkou 420 000 Kč vč. DPH by totiž malý český elektromobil dostupností a poměrem cena/dojezd mohl zadupat do země vetšinu konkurence. Předprodej bude zahájen ještě letos.

tisková zpráva

209 Comments on “Elektromobil Škoda Citigo-e iV se představí 23. května, první náčrt už je tu!”

    1. Protože pisálci v Bakalově žoldu jsou tak blbí či
      Protože pisálci v Bakalově žoldu jsou tak blbí či podplacení, že by klidně podpoří i neomarxistickou revoluci na kontinentě, jelikož by se aspoň všichni evropští miliardáři a multimilionáři museli odstěhovat do Londýna po vzoru Bakali, když byl fyzicky stáhnut do bezpečného hnízda svými loutkovodiči.

        1. Jenže na poli se prostě musí zákonitě měnit plodiny.
          A

          Jenže na poli se prostě musí zákonitě měnit plodiny.
          A na severu se vyplatí nejvíc pěstovat obilí, řepku a kukuřici, ovšem kukuřice je nebezpečná na kopcích kde způsobuje erozi.
          Lidstvo potřebuje dostupné olejniny, a kdo nechce dovážet palmový olej, tak si musí pěstovat nejlevněji řepkový.
          Proto prostě je nevyhnutelné, že v našich podnebných podmínkách je nejvýhodnější střídat na většině polí obilí a řepku. Samozřejmě by mohli řepku geneticky upravit, aby zbytečně nevypouštěla pyl, a byla odolnější s menší potřebou postřiků.
          V EU bojující proti CO2 a postupně čím dál víc i masu, je totálně nereálné, aby jsme se vrátili do naší komunistické doby, kdy hlavním mastidlem bylo vepřové sádlo a máslo.

          1. Nezapomnel jste u chladnejsich mist na brambory? A co takhle
            Nezapomnel jste u chladnejsich mist na brambory? A co takhle plochu zatravnit? Repka je i na jihu, kde by se mohla pestovat zelenina i ovoce.
            Vite, kolik procent repky se vyuzije na repkovy olej? A proc i pres tu vymeru se neustale dovazi ten palmovy? Tak v cem je zakopany pes? Hadejte. 😉

    1. ADITIVACE ?? = pěkný sajrajt do vzduchu soudluzi 😉
      PŘEHLED

      ADITIVACE ?? = pěkný sajrajt do vzduchu soudluzi 😉
      PŘEHLED HLAVNÍCH ADITIV DO BENZINU A JEJICH FUNKCE

      1. Přísady zvyšující oktanové číslo, což mohou být některé sloučeniny kovů (jelikož se již nesmí používat olovo, jsou to pentakarbonyl železa, karbonyl niklu, ferocen nebo tetraethylcín)

      2. Detergenty neboli čistící přísady, které odstraňují úsady v sacím systému motoru. Jsou to amidy mastných kyselin, sloučeniny isobutylenu s anhydridem kyseliny jantarové, deriváty alkylfenolů a jiné dodávané naředěné vhodnými rozpouštědly.

      3. Antioxidanty neboli inhibitory oxidace, které zabraňují tvorbě pryskyřic, když je benzin delší dobu vystaven světlu nebo vyšším teplotám. Lze použít např. alkyl-p-fenylendiaminy, alkyl-p-aminofenoly a alkylfenoly, které rozkládají peroxidové radikály.

      4. Inhibitory koroze, kterou způsobuje v palivovém potrubí přítomnost vody. Mohou to být např. vyšší alkoholy, mastné kyseliny nebo jejich aminy, které vytvářejí na povrchu kovů tenký hydrofobní ochranný film zabraňující kontaktu s vodou.

      5. Deaktivátory kovů, které katalyzují oxidační reakce a tím snižují účinek antioxidantů. Velmi účinné jsou sloučeniny mědi, příkladem přísady tohoto typu je N, N´-disalicyliden-1,2-propandiamin.

      6. Mazivostní přísady. Dříve se do benzinu přidával olej v poměru 1:400, nyní se používají mazivostní přísady, které navíc snižují tření. Právě v tomto případě se pravý účinek této přísady může třeba na spotřebě projevit až po ujetí několika tisíc km.

      Mezi dalšími látkami jsou ještě aditiva proti „zatloukání“ ventilových sedel, přísady proti vymrzání vody z paliva neboli tzv. antiiceing aditiva, či aditiva omezující růst oktanového požadavku 😉

      http://petrol.cz/aktuality/archiv/2014/46/premiove-benziny-versus-standard-4581.aspx

    2. HN vlastněné Bakalou banditou ožebračijícím Ostravsko o
      HN vlastněné Bakalou banditou ožebračijícím Ostravsko o uhlí a tisíce bytů, nejzlodějštější u nás působící loutkou Londýnských miliardářů 1000x horších než Babiš, a hlavně vysávané peníze přeposílajících z Česka do ciziny, to Babiš je proti nim učiněné zalatíčko investující v Česku a zaměstnávající většinově Čechy, takže jeho hlavním zájmem bude navždy prosperita v Česku, aby tu nevznikla revoluce.
      Naopak Londýnští miliardáři s možností Brexitu si klidně financují pokusy o převraty nebo feministiský a transsexuální rozklad tradiční kultury podněcující chaos v Americe či na Evropském kontinentě.

      1. Skoč si do zdi ynteligente. Ostravsko volilo ČSSD a jejich
        Skoč si do zdi ynteligente. Ostravsko volilo ČSSD a jejich Sobotka jim prodal OKD pod prdelí Bakalovi za pakatel. Tak a teď můžou akorát plakat nad tím jaký si zvolili blbce. ČSSD založila ta putinova děfka co sedí na Hradě a má Bakaly plnou hubu :))))) Nazorná úkazka toho jak si pod sebou podřezat větev.

    1. No dobře vyvíjelo se to společně s VW UP jenže musíte
      No dobře vyvíjelo se to společně s VW UP jenže musíte se na to dívat komplexně za 650 000 s mizerným dojezdem je to prostě neprodejné. Teď se trh s bateriemi dostal do jiné fáze. Výhodou tohoto vozu je to, že je nadčasově levný, protože VW na něm bude první roky prodělávat, ale díky smluvnímu poklesu cen od dodavatelů během let se to změní. Velmi výhodné pro zákazníka, který dostane při aktuálních cenách baterií auto za velmi nízkou cenu.

      1. Bych to upřesnil, up stál od nového roku jen 530 tis.
        Bych to upřesnil, up stál od nového roku jen 530 tis. Takže přidají jen vyšší kapacitu baterky. Vývoj je nic stát nebude.

        Za cenu 420 tis na tom budou prodělávat, ale díky výrobě jednoho EV můžou prodat bez pokuty 10 nadlimitních spalováků, takže nakonec je to stát nic nakonec nebude. A pustí do elektromobily dost slušný drápky, protože je v plávu výroba 20 tis. kusů tohoto vozu. A navíc je musí od roku 20 i prodat proto ta cena. ZA 600 tis. + to je neprojedejné v takovém množství.

            1. joo?? já měl za to žes nedávno právě ty.. nebo že by
              joo?? já měl za to žes nedávno právě ty.. nebo že by někdo jiný tady?? … říkal že dokonalý ty sedačky rozhodně nejsou 😉 Ale logika věci tak jak znám z historie mojí zpocenou prdel jakmile jsem sedl do klasický kožený sedačky mi velí když vidím tuhle velice podobnou tesláckou celokůži… 🙂 noooo já ti nevím, asi to někde budu muset ted v léte prubnout sám 😉

              Má někdo nějaký tip na nejbližší sraz kde bude TM3?

                1. nooo to je normálka u tesláků, to už sem dělal
                  nooo to je normálka u tesláků, to už sem dělal několikrát že tě někdo pozve vomrknout jeho teslu. od toho maj v základu kožený sedačky představsi a podepiš se :))

                  https://www.asep.cz/akce-asep

                  Pustevny s Ministrem je to jasný! všechno ostatní je samá VOstrava 😉

    1. Neustale me nekdo presvedcuje, ze TM3 je uz kvalitou nekde
      Neustale me nekdo presvedcuje, ze TM3 je uz kvalitou nekde jinde nez moje dva roky stare Xko. No podle Marovo videa to tak moc nevypada. Praskle zadni sklo, tri restarty palubnich systemu za par tydnu co to ma. To je mimochodem mnohem horsi vysledek nez u meho auta. Tak casto jsem ho nerestartoval nikdy. Ze zacatku cca jednou za mesic, a kdyz jsem pred par dny ucil noveho majitele Tesly jak se to dela, uvedomil jsem si, ze jsem nerestartoval asi par mesicu. Ani ve zpracovani zadny posun.
      Jak to Mara rekl “je na tom aute par veci, ze kterych jste nadseni a par veci, ktere vas stvou”.

      Jsem zvedavy na ohlasy od uzivatelu s velkym najezdem.

      Kazdopadne abych jen nehanel. Po tom co jsem prekonal krizi na prelomu roku, kdy jsem byl v servisu i dvakrat behem dvou tydnu a vzdy se hned po navratu vyvrbila dalsi zavada/dy se to celkem vychytalo a stabilizovalo. Minuly tyden jsem nechal vymenit planovane poloosy (ktere by jeste nejakou dobu vydrzeli) a aktualne me tedy nic netrapi. Tuk, tuk.

          1. Já jsem taky mel auta kolem 2.5tuny a najel treva 200tis km a
            Já jsem taky mel auta kolem 2.5tuny a najel treva 200tis km a kolem podvozku nikdy problem nebyl. Tusite jestli to pro teslu nekdo vyrabi, nebo si to vyrábí sama? Tesla samozrejme vazi dost, ale neni jedina na trhu s takovou vahou. M.

                1. Na tech poloosach odchazi homokineticke klouby, ktere musi
                  Na tech poloosach odchazi homokineticke klouby, ktere musi prenaset kroutici moment z motoru na kolo.

                2. Aha. Tak to potom dava smysl.
                  Aha. Tak to potom dava smysl.

                3. Mate nějakou predstavu kolik vas tesla stala na udrzbe?
                  Mate nějakou predstavu kolik vas tesla stala na udrzbe?

                4. Krome tech poloos (necelych 2500eur) to bylo par set eur.
                  Krome tech poloos (necelych 2500eur) to bylo par set eur. 360-500eur za pravidelne prohlidky kazdych 20tis.km. Minule jsem zaplatil za nejakou opravu/neopravu neco pres 200eur. A jinak bylo vsechno na zaruku.
                  Pneu nepocitam, ty spotrebujete na vsem. Ty posledni mi dokonce vydrzeli minulou sezonu a jeste kousek letosni. Na jinych autech jsem mel letni vzdy na jednu sezonu.

                5. Pneu jsou spotrebni vec. Ty nema smysl zminovat. Cena
                  Pneu jsou spotrebni vec. Ty nema smysl zminovat. Cena prohlidek neni nic extremniho ale ani nic levneho na dnesni dobu. Nejak jsem mel z vasich prispevku mylny dojem ze vas to stalo mnohem vic. Ikdyz ja snad za 18 let co jezdim ani nikdy 2500 eur do servisu po zaruce nedal. Premyslim jestli mi vubec kdy neco odeslo. Mel jsem asi v tomhle ohledu stesti. Ty prohlidky jsou nutností? Casto mi majitele tesel tvrdili ze nemusi na zadne servisní prohlidky.

                6. Ja do toho investoval vice casu nez penez.
                  Prohlidky povine

                  Ja do toho investoval vice casu nez penez.
                  Prohlidky povine nejsou, ale ja jsem na auta pedant. Jezdim hodne a tak mam rad auta v poradku.
                  Nekdo jezdi ob, tedy po 40tis.km, nekdo jen kdyz ma problem.

                7. On měl Michelin více oprav ale zbytek pokryla záruka. Pokud
                  On měl Michelin více oprav ale zbytek pokryla záruka. Pokud jste nedal moc peněz do oprav tak jste asi nejezdil luxusním autem 🙂

                8. Asi byste musel definovat co je pro vas luxusni auto.
                  Asi byste musel definovat co je pro vas luxusni auto.

                9. Jezdil jsem v MB S-class, to je myslím luxusní auto.
                  Jezdil jsem v MB S-class, to je myslím luxusní auto.

                10. V pořádku, v tom případě si rozumíme a jezdil jsem v
                  V pořádku, v tom případě si rozumíme a jezdil jsem v luxusních vozech. Přesto nebylo potreba téměř nic opravovat.

                11. To je jenom o štěstí. Všechno co tam běžně odejde
                  To je jenom o štěstí. Všechno co tam běžně odejde stojí buď 50 tis. nebo 100 tis. Třeba velmi levná oprava – upadla měrka výšky zadní nápravy stála oprava 17 tis.

                12. To je možné. Nedavno jsem prodaval cls 500. Za temer 8 let
                  To je možné. Nedavno jsem prodaval cls 500. Za temer 8 let zadna zavada. Vlastne mi odesli nejake drobnosti v zaruce. Po zaruce asi fakt nikdy nic na zadnem aute. Mel jsem par audi, par bmw, dva mercedesy.

                13. A jeste me prekvapilo ze vymena oleju atd. stala u mercesesu
                  A jeste me prekvapilo ze vymena oleju atd. stala u mercesesu po 7 letech jen 4300kc.

                14. Tak třeba měníte auto do 150 tis km. V servisu MB na
                  Tak třeba měníte auto do 150 tis km. V servisu MB na Chodově jsem slyšel spoustu drahých příběhů od přijímacího technika.

                15. Na Chodov jsem chodil. Hrozny servis. Auta menim mezi 100 az
                  Na Chodov jsem chodil. Hrozny servis. Auta menim mezi 100 az 150 tis km.

                16. Já byl naprosto spokojen. Ano 100-150 tis. je ideální to
                  Já byl naprosto spokojen. Ano 100-150 tis. je ideální to poslat dál, většinou je to ještě v záruce a zdarma údržba (do 6 let nebo 125 tis. km). Poruchy začnou až dalšímu majiteli, na druhou stranu ten ušetří 60% ceny 🙂

                17. Usetri ale uz se tak hezky nesveze. Ve 150 ma to auto to
                  Usetri ale uz se tak hezky nesveze. Ve 150 ma to auto to nejlepsi za sebou. I kdyz treba zcela spolehkive funguje. Aspon ja to tak vnimam.

                18. Mě to nepřišlo, ale 1,5 mil. ušetřených bylo hodně
                  Mě to nepřišlo, ale 1,5 mil. ušetřených bylo hodně znát 🙂

                19. Jestli nekupujete nove tak to poznat nemuzete. A tim padem ale
                  Jestli nekupujete nove tak to poznat nemuzete. A tim padem ale s nebudete mit zadny problem.

                20. Jezdil jsem i v novém a rozdíl u nájezdu 100 km a 70000 km
                  Jezdil jsem i v novém a rozdíl u nájezdu 100 km a 70000 km u takového auto určitě nepoznáte 🙂

        1. Také jsem tu potřebu neměl až shodou okolností včera
          Také jsem tu potřebu neměl až shodou okolností včera jsem byl manželky Leafem ve městě a cestou zpět mě někdo prozvonil tak krátce, že to nějak zblblo auto a přes celý display přede mnou mi zůstala vyset možnost zvednout nebo odmítnout hovor a na nic to nereagovalo. Musel jsem zastavit, vypnout auto a znovu ho zapnout aby se to vzpamatovalo.

      1. Jinými slovy když všechny funkce nemají zvláštní
        Jinými slovy když všechny funkce nemají zvláštní tlačítko, je to holobyt? Nebo je holobyt to, že auto ty funkce nemá? Bé je správně, že?
        Lajdácky postavené – asi jste neviděl běžné americké auto a hlavně dělníky, kteří to tam dělají. Navíc každé americké auto má být opravitelné kladivem. Slícování řeší možní Němci, sem tam Frantíci. Ti ale zase nemají elektromobil srovnatelných technických parametrů. Žádný. Jen mají slícovanou kastli a ta sama nejede.
        Zobrazení jedné stanice? Pane kolego, co se takhle podívat na evmapa.cz, kde ty SC uvidíte v ČR hned 3, podobně na Slovensku, plus přes stránku Tesly uvidíte funkční síť Evropa, proto nejsou v ČR na každém rohu, ale v dojezdu těchto aut.
        Zůstaňte si u svých spalováků, navštěvujte autoforum a iděs.cz. Ušetříte si nervy s odpornýma elektrikama.

              1. Málo koukáte na televizi či web.
                Když se upínáte na

                Málo koukáte na televizi či web.
                Když se upínáte na nabíjecí stanice, asi nevíte, že 95% všech nabíjení ve světě probíhá pomalu z malé zásuvky doma nebo v práci.
                O Superchargerech zjevně nevíte vůbec nic. Ani o filozofii té sítě. Že se staví z pohledu dojedu Tesly, aby se s ní pohodlně křižoval kontinent, ne jezdilo po městečkách v ČR. A jen na okraj, každá ta nabíjecí stanice má – na rozdíl od těch pro ostatní BEV – 6 a více nabíjecích stojanů. Takže ano, 3 SC v ČR jsou docela dost. V kontextu okolích zemí, na které navazují.

                1. Nemusíte být tak osobní. Tři se vám zdá dost, mě fakt
                  Nemusíte být tak osobní. Tři se vám zdá dost, mě fakt ne. Kdyz by byly v cr 3 benzinky, asi by mi fylozofie nadrz nedotankovala.

                2. Filozofie.. Pohodlne krizovani a tri stanice.. sorry, me se to
                  Filozofie.. Pohodlne krizovani a tri stanice.. sorry, me se to zda prpste smesny.

                3. Ano, jste oba Anonymové směšní, protože o tom víte
                  Ano, jste oba Anonymové směšní, protože o tom víte kulové.

                4. Jenze on ma pravdu. Pro 100 baterie to dostatecne je, pro
                  Jenze on ma pravdu. Pro 100 baterie to dostatecne je, pro mensi uz je to napric republikou slusny oser. Treba cesta, co nas ceka pristi tyden by jen s pouzitim SCh vysla o hodinu delsi (ctvrt hodiny nabijeni, trictvrte hodiny zajizdka).

                5. Oba nemáte pravdu. Protože Anonymové mluví o SC Tesla,
                  Oba nemáte pravdu. Protože Anonymové mluví o SC Tesla, které mohou používat jen vozidla Tesla a pro ta jsou určená vzdálenostně i polohou. Takže co je menšího je naprosto irelevantní. Protože tam nenabije.
                  Netuším kam jedete, ale Tesla nabije všude a velmi rychle. Většina jejích evropských aut má palubní nabíječku výkonu 17 nebo 2×11 kW. Červený pětikolík i Mennekes vysají spolehlivě. S adaptérem zvládají na rychlonabíječce CHAdeMO 50 kW výkon. Na SC se nabíjí ještě rychleji, od 125 kW výše. A nabíječky nehledáte, auto samo si po zadání trasy navrhne nabíjecí místa. Jaká a zda vůbec s ohledem na momentální nabití baterie.
                  Opět zopakuji, že Anonymové o tom ví kulové a o to více diskutují.

                6. Sice nevim, jak presne ostatni moznosti nabijeni souvisi s
                  Sice nevim, jak presne ostatni moznosti nabijeni souvisi s diskuzi o (ne)dostatecne hustote site SCh u nas, ale ano, mas pravdu jako vzdycky…

                7. Máte Teslu? Jezdil jste Teslou? Máte jiný elektromobil?
                  Máte Teslu? Jezdil jste Teslou? Máte jiný elektromobil? Jezdil jste jiným elektromobilem? Zřejmě nikoli, protože by jste nic takového nenapsal. A jak vidno, taky jste SC nepochopil. Zkuste si najít stránky Tesly a zjistit, jak dobře na tom jsme v porovnání s mnoha dalšími státy. Nápověda – SC jsou tu pro dálkové jízdy.

                8. Primo jsem to nikdy nezachytil, ale z nasich diskuzi mam za
                  Primo jsem to nikdy nezachytil, ale z nasich diskuzi mam za to, ze E-ryc jezdi Teslou mozna dele nez ja…

                9. Dele ne, neco pres rok. Ale poprve jsem vystaveny podvozek
                  Dele ne, neco pres rok. Ale poprve jsem vystaveny podvozek oslintaval v americkem nakupaku nekdy pred deseti lety 😉

                10. Tak jsem vas odhadl spravne. Nektere vase vedomosti se jinak
                  Tak jsem vas odhadl spravne. Nektere vase vedomosti se jinak nez dlouhodobym pouzivanim ziskat nedaji.

                  A jen pro zajimavost S nebo X?

                11. S75D (kupovana jako rocni ojetina z DE). Po roce zkusenosti
                  S75D (kupovana jako rocni ojetina z DE). Po roce zkusenosti bych rekl, ze jsem mel jeste chvili pockat a koupit vetsi baterii. S touhle uz je treba za hnusneho pocasi Praha-Wernberg obcas trochu na hrane (cca 230km), je treba zpomalit. Holt chybami se clovek uci 😉

                12. Ja si pred objednanim pujcil tehdy Teslu na ctyri dny a pak
                  Ja si pred objednanim pujcil tehdy Teslu na ctyri dny a pak prehodnotil sve rozhodnuti objednat 90D. Bohuzel 100kWh baterka byla v te dobe sprazena jen s performance verzi, kterou do dnes povazuji za spatnou investici, takze to si zkratka nevyberete.

                13. Pak Vás ale už vůbec jako majitele Tesly nechápu. Vy jste
                  Pak Vás ale už vůbec jako majitele Tesly nechápu. Vy jste si kupoval Teslu s tím, že SC bude v každém okresním městě, v krajských vícekrát, něco jako rychlonabíječky? Když si něco kupuji tak přeci vím, do čeho jdu, ne? Jako Německo je hezky hustě osázeno, více než my, ale Francie či Španělsko už zdaleka ne. Fakt sorry, ale nechápu Vás.

                14. Ano, ve Francii je nedostatecna hustota SCh site uz taky
                  Ano, ve Francii je nedostatecna hustota SCh site uz taky trochu omezujici (alespon tam, kde jsem jezdil). NErikam, ze se s tim vyzit neda, ale je treba s tim pocitat. Stejne jako u nas. Za Spanelsko mluvit nemuzu, tam jsem nebyl.

                  A s dovolenim si budu dal muslet, ze jakakoliv sit, ktera mi neumozni jeden uzel preskocit (rezerva) neni dost husta (ve smyslu nepotrebuje dalsi zahusteni).

                15. V pořádku, nehádám se. Jen SC jsou prostě primárně
                  V pořádku, nehádám se. Jen SC jsou prostě primárně stavěné na ty dálky. A zahuštění – ze soukromých zdrojů Tesly na rozdíl od ostatních automobilek, zejména evropských – se děje v místech, kde je potencionál nákupů. Což bohužel u nás zrovna není. A jak vidno na mapě z hlediska výstavby, tak v dohledné době se dookola počítá nejvíce s Polskem.

                16. A kdy se mu omluvis, ze jsi mu podsouval, ze nejezdil
                  A kdy se mu omluvis, ze jsi mu podsouval, ze nejezdil elekrikou a tim jsi dokazoval ze je debil?

                  Nulova sebereflexe je typicka u fanatiku co skodi elektromobilitě :(, prospělo by méně lidi jako ty, přesněji lidi jako ty by se neměli vyjadřovat, když komunikačně jsou na úrovni IQ80 a jediné co dokážou je mluvit jako geabls když rusák byl na kraji berlína a stále řval, že to vyhrajou…

                  P.S. Ono to projde, ale bohužel kvuli lidem jako ty později 🙁

                17. To že je ****** mu fakt nemusí dokazovat ty „geablsi“. :)))
                  To že je ****** mu fakt nemusí dokazovat ty „geablsi“. :)))

                18. Někdo umí číst, někdo i chápat přečtený text. Jak
                  Někdo umí číst, někdo i chápat přečtený text. Jak byste milý Anonyme přečetl a pochopil větu na závěr z příspěvku výše: „Fakt sorry, ale nechápu Vás.“? Že by jako omluvu?

                19. Fakt sorry, ale nechápu vás je omluva?
                  Fakt sorry, ale nechápu vás je omluva?

                20. Tak to máme asi každý krapet jinou výchovu.
                  Tak to máme asi každý krapet jinou výchovu.

                21. Ano, v zadnem elektromobilu jsem nesedel, nikdy jsem zadnym
                  Ano, v zadnem elektromobilu jsem nesedel, nikdy jsem zadnym nejel, dokonce o zadnem neslysel. Teslu jen hejtuju a slintam, kdyz nejaka chcipne. Odhalil jsi me jako tridniho nepritele, muzes jit spat s pocitem zadostiucineni.

                  Promin, ale jsi snad jeste trapnejsi nez lecktere cipisovy instance. A popravde, vidim, ze jsem se rozhodl dobre na Jantarovou stezku nejet, nektere lidi z tohohle fora fakt osobne potkat nechci…

                22. Kam bys taky jezdil, ty si bohatě vystačíš doma se svejma
                  Kam bys taky jezdil, ty si bohatě vystačíš doma se svejma mindrákama.

                23. Nejen pochopení textu, i čtení dělá Anonymům potíže.
                  Nejen pochopení textu, i čtení dělá Anonymům potíže.

                24. Nejsme oba. Jsem jen jeden. Vy vse posuzujete z hlediska svych
                  Nejsme oba. Jsem jen jeden. Vy vse posuzujete z hlediska svych potřeb. Nabijete si doma. Proc ne. Ale to neznamena ze tri stanice je hodne.

                25. Tak jinak. Jen člověk padlý na hlavu si pořizuje Teslu s
                  Tak jinak. Jen člověk padlý na hlavu si pořizuje Teslu s tím, že bude denně nabíjet na SC. Pak ano, 3 SC v zemi jsou mu málo.

                26. Proc mu neodpovite a stale odpovidate na neco jineho???
                  Je 3

                  Proc mu neodpovite a stale odpovidate na neco jineho???

                  Je 3 hodne nebo malo? Filosofie, ze vy mate jinou potrebu, ze jezdite kolem baraku a cestu filosoficky planujete jenom tam kde je nabijecka je super, ostatni to berou jako omezeni, tedy pokud nejsou fanatici…

                  Ale chápu, odpovědi se nedočkáme, protože „vás nechápeme“ 😀

                27. Tři je tak akorát na pokrytí počtu Tesel jezdících po
                  Tři je tak akorát na pokrytí počtu Tesel jezdících po našich silnicích.

                28. Počet 3 SC v ČR je v kontextu evropské sítě SC pro
                  Počet 3 SC v ČR je v kontextu evropské sítě SC pro průjezd sever jih a východ západ dost, protože na ně bezprostředně na hranicích nebo těsně za nimi navazují další SC v okolních státech. Se zvyšujícím se počtem vozidel Tesla v ČR a okolních zemích a jízdami těmito směry – nezapomínejme, že Tesla má tato data neustále online a tak dokáže říci, kam doplnit a kde síť SC zahustit – se určitě dočkáme i v ČR dalších. Tečka.

                29. Když ty seš samej kontext a filozofie. S tebou je těžká
                  Když ty seš samej kontext a filozofie. S tebou je těžká diskuze ty sektáři poblázněnej.

                30. Jednoduchý člověk hledá jednoduchá řešení, nechápe
                  Jednoduchý člověk hledá jednoduchá řešení, nechápe kontext. Svět není černobílý, je šedý. Diskutujeme o elektromobilu Škoda CitiGou, o nadávající trolly nemáme zájem.

                31. Nenadávám ti. Pokud vemu v potaz kontext, budou ty
                  Nenadávám ti. Pokud vemu v potaz kontext, budou ty nabíječky stále jen tři.

                32. Budou? Navždy? Až do skonání světa? Můžeš to
                  Budou? Navždy? Až do skonání světa? Můžeš to garantovat?

                33. Proč tu je neustále jako jedna z hlavních předností tesly
                  Proč tu je neustále jako jedna z hlavních předností tesly uváděna nabíječka SC a její rychlost, pokud zároveň představa nabíjení na těchto nabíjčekách znamená upadnutí na hlavu?

                34. Ono kdyz mate moznost tankovat doma v garazi tak tech benzinek
                  Ono kdyz mate moznost tankovat doma v garazi tak tech benzinek zdaleka tolik nepotrebujete. V okruhu dojezdu vlastne zadnou.
                  Mam rocni najezd 60tis.km a podle statistiky vyctene pres OBD port jsem 2/3 elektriny nabil palubni nabijeckou z cehoz drtiva vetsina bude prave doma v garazi. Takze ze 60ti pouze 20tis.km nabijim na nabijeckach nekde venku a z toho jeste cast bude na stredne rychlych nekde v Praze nebo jinde kam jsem prijel neco vyridit, pripojil auto a sel to resit, takze tech kilometru nabitych na skutecnych prejezdech, kdy potrebuji nabijet co nejrychleji, takze idealne na SC zase tolik neni.
                  Proto i z meho uhlu pohledu je aktualne SC mnohem vice nez potrebuji k pohodlnemu cestovani.

                35. Vzhledem k počtu nabíječek nejde o možnost, jako spíš o
                  Vzhledem k počtu nabíječek nejde o možnost, jako spíš o nutnost.

                36. A to je presne to uvazovani cloveka, ktery s tim nikdy
                  A to je presne to uvazovani cloveka, ktery s tim nikdy nejezdil.
                  Manzelce by treba stacilo zajet jednou az dvakrat tydne na 50kW na pul hodiny.
                  Mara v jednom z videu taky rika, ze doma nenabiji a presto jezdi s TM3 v pohode.
                  Ja kdybych nenabijel doma tak bych si vystacil s nabijenim v praci.

                  Neni to nutnost, ale je to nejpohodlnejsi zpusob. Pohodlnejsi nez jezdit tankovat benzin nebo naftu.

                37. To je realita, nejde o uvažování člověka. Jen jaksi vy
                  To je realita, nejde o uvažování člověka. Jen jaksi vy nechcete přijmout fatk, že existují i jiní lidé s jinými potřebami. Vidíte jen sebe a tudíž je to pohoda a nabíječky nejsou třeba.

                  Já se přiznám že nevím jak na tohle mám vždy reagovat, když mi někdo na neexistující nabíječky řekne že je to paráda oproti dotankování dojezdu na 1000km za tři minuty na benzině sto metrů od silnice. Tady fakt asi nemá smysl polemizovat.

                38. Asi jste cetl neco jineho nez jsem psal. Uvedl jsem dva jine
                  Asi jste cetl neco jineho nez jsem psal. Uvedl jsem dva jine lidi a vy mi tu pisete o tom, ze to posuzuji jen podle sebe.

                39. Dbva jiné lidi s podobnými návyky jako vy…
                  Dbva jiné lidi s podobnými návyky jako vy…

                40. Muzete konkretizovat ty navyky? Jakoze jezdi Mara denne po
                  Muzete konkretizovat ty navyky? Jakoze jezdi Mara denne po Praze v M3 a nabiji jednou za par dni?
                  Co je na tom za podobny navyk?

                41. Já třeba nemám doma jak nabíjet a proto jsou pro mne
                  Já třeba nemám doma jak nabíjet a proto jsou pro mne nabíječky dost zásadní. Přitom bych si EV asi uměl i představit. Jenže pořád poslouchám jak nic není problém, dobíjet se dá všude. A pak, když někdo nedojede, řekne se tu že byl blbej, že si měl hlídat profil trasy…

                  Prostě já nejsem nadšenec, auto je pro mě především služebník a nechci se mu přizpůsobovat.

                42. Tak to mame uplne stejne. Taky jsem si rekl, ze se nebudu
                  Tak to mame uplne stejne. Taky jsem si rekl, ze se nebudu nijak omezovat a jde to, i kdyz priznavam ta moznost nabijet doma mi to znacne usnadnuje.
                  Nicmene clovek, ktery nenajede rocne jako ja 60tis.km si vystaci i s tim dojizdenim na nabijecku. A pokud ve vasem meste jeste neni neveste hlavu. Co neni muze brzy byt.

                43. Já také nemám kde doma nabíjet.
                  – Pak jsem si řekl že to

                  Já také nemám kde doma nabíjet.
                  – Pak jsem si řekl že to zkusím.
                  – První půlrok jsem obden jezdil domů přes jeden obchod s nabíječkou zdarma. Skřípal jsem zuby protože tak časté rychlonabíjení jsem nechtěl.
                  – Pak postavili po cestě druhou rychlonabíječku – měl jsem rázem možnost nakoupit i jinde 😀
                  – Pak jsem si koupil čip od ČEZ a začal pomalu dobíjet u práce.
                  – Pak postavili třetí rychlodobíječku po trase domů.
                  – Pak postavili pomalodobíječku i u nás ve městě – nyní mohu dojet k bydlišti i tak že se nedokáži vrátit k rychlonabíječkám v Praze
                  – Pak… no vlastně to teprve přijde, se stěhuji do baráku s garáží.
                  – … zřejmě zruším ČEZ čip

                  Jo a ještě jsem zapoměl – pokaždé když jedu za přítelkyní, nechávám auto v blízkém obchoďáku na pomalo. U bráchy taky, u rodičů taky, na návštěvách kde mají barák… taky.
                  V každém (no zatím ve dvou) hotelu to také nebyl problém.

                44. Pohodlné jako nabíjení to bude v okamžiku, kdy ho nebudete
                  Pohodlné jako nabíjení to bude v okamžiku, kdy ho nebudete řešit, stejně jako tankování.

                  Samotný fakt, že nabíjení existuje jako zásadní téma, je důkazem, že to pohodlnější není.

                45. Psal jsem, ze nabijeni doma v garazi je nejpohodlnejsi. A
                  Psal jsem, ze nabijeni doma v garazi je nejpohodlnejsi. A opravdu, to ze vystoupim z auta a cestou kolem portu do nej strcim konektor a pri odjezdu ho zase vytahnu je nejpohodlnejsi zpusob cerpani kilometru jaky jsem zazil.

                46. Respektuju to, myslím že dál nemá smysl se o tom přít.
                  Respektuju to, myslím že dál nemá smysl se o tom přít.

              2. Ja teda kdyz jedu z uplneho zapadu nasi zeme kus za Uherske
                Ja teda kdyz jedu z uplneho zapadu nasi zeme kus za Uherske Hradiste, tak potkam dva SC, pricemz v lete mi staci na te trase jedno nabijeni v zime dve. Kdybych jezdil defenzivne, dal bych to i v zime s jednou zastavkou.
                Vetsinou uz, ale nenabijim pred cestou ani do plna a udelame si dve zastavky i v lete aby jsme tu cestu vice rozbili.

        1. To jsou kecy, můj Ford i Jeep jsou slícované
          To jsou kecy, můj Ford i Jeep jsou slícované perfektně.
          Téma nabíjecích stanic v dojezdu ani nebudu komentovat.

          Jinak jsem přemýšlel proč iDnes, tak jsem tam mrknul a v diskuzi k článku o utrpení s eGolfem dělný lid vyjadřuje „nadšení“. Asi se vám to nelíbí, co? 😀

          1. Já ti řeknu, že je to úplně skvělý, že je tady s námi
            Já ti řeknu, že je to úplně skvělý, že je tady s námi takový chytrák. Málo kdo , stihne diskutovat třeba ve :
            Mobilmania, idnes, odlforum, bestfest, autoforum, nissanclub,auto cz, mojeautocz,vtmžive….všemu rozumí všechno ví nejlíp, asi takový brouk pytlík.

                1. V polovině července.
                  Normálně, koupím akcie a pozici

                  V polovině července.
                  Normálně, koupím akcie a pozici uzavřu. Pokud bude situace vypadat extra dramaticky, pak počkám, kam to padne.
                  Ovšem tímto tempem budu na targetu příští týden.

          2. Svara si koupil Jeepa Grand Cherokee nejakou limitovanou edici
            Svara si koupil Jeepa Grand Cherokee nejakou limitovanou edici (i kdyz u Jeepu mam pocit, ze je limitovana kazda edice) po slevach za mega a pul, a kdyz jsme srovnavali slicovani s mojim Xkem bylo to uplne stejne.
            Mimochodem ma ho asi necele dva roky a vic kilometru jak sam rika najezdil s nahradnimi auty nez ve svem. I kdyz co jsem zachytil tak pulku problemu mu vyrobili v servisu pri opravovani jineho problemu.
            Nedavno uplne vazne uvazoval, ze se ho zbavi a koupi eTrona, coz jsem mu myslim uz v te dobe rozmlouval.

            PS: Tu poznamku k dojezdovym vzdalenostem superchargeru jsem moc nepochopil. Kazdopadne jedna zajimavost na to tema. Pri planovani dovolene jsme zabookovali ubytovani na druhy tyden tak nejak bemyslenkovite rovnych tisic kilometru od mista kde budeme travit prvni tyden. Koukl jsem pro zajimavost na tu prejezdovou trasu kde budeme potrebovat trikrat nabijet a napocital 11 superchargeru. A to jsem pocital jen ty co jsou primo u dalnice, byli tam i dalsi SC s malou zajizdkou.

            1. Xko nemohu posoudit.
              Co mohu posoudit je Model 3, u kterého

              Xko nemohu posoudit.
              Co mohu posoudit je Model 3, u kterého jsem strčil prsteníček do spáry pravých zadních dveří. Zavřených. Horší jak dědův žigulík :-/ jak blbě opravená bouračka.
              GC druhá generace v řadě zcela bez problémů, s jednou drobnou výjimkou, poučen z první zkušenosti podruhé bez střešního okna. Což ale už nekupuji do žádného auta.

              O SC jsme nic nepsal, nemám k tomu co říct.

              1. Je pravda, ze kolegovo Sko dopadlo hure nez ja. A myslim, ze
                Je pravda, ze kolegovo Sko dopadlo hure nez ja. A myslim, ze mel nejhorsi taky prechody te chromovane listy mezi dvermi a kastli jako Mara. Pri prvnim servisu mu ty dvere seridili.

                Trojek jsem uz par videl, ale zkoumat slicovani me nenapadlo. Nejak tomu neprikladam takovou dulezitost coz neznamena, ze to vnimam jako v poradku.
                Jen jsou zkratka na tech autech dulezitejsi veci, ktere se jim povedli nekdy lepe jindy hure nez to slicovani…

                1. Já jen obešel auto a hned to viděl, to prostě nešlo
                  Já jen obešel auto a hned to viděl, to prostě nešlo přehlédnout. Mě ani nejde o to, že tam byla fuka, ale co ještě pustí, když jim je šumák i defekt viditelný z dvaceti metrů?
                  Pak se vtírá myšlenka, jestli třeba takový požár není důsledek nějaké další neřešené „fuky“.

                2. Kdyby prasili vykonovou elektroniku tak jako slicovani tak pri
                  Kdyby prasili vykonovou elektroniku tak jako slicovani tak pri tom kolik tech aut uz jezdi by nejake horelo obden.
                  To se fakt bojim vic nadrze plne benzinu nez te baterky.

                3. Já se nádrže benzínu obávám také, v tom přiznávám
                  Já se nádrže benzínu obávám také, v tom přiznávám výhodu naftě. Na druhou stranu ale nevím o požáru benzínového auta, které se samovznítí několik hodin po zaparkování.

                  Mám na Vás jeden dotaz ohledně Tesly. Jak sleduji kolaps akcií, který znamená že v listopadu budou muset splati 900 milionů $ keš, vypadá to stále víc jako end game.
                  Přemýšlel jste, co budete dělat s autem, pokud Tesla tento rok opravdu zkrachuje a dopadne jako MG Rover, tedy totální bakrot s tím, že si pak někdo (GM, VAG) koupí jen něktará vybraná aktiva (např. síť SC), ale nebude zajišťovat kontinuitu podpory?

                4. Jesli tesla dopadne jako MG Rover, tak se konečně naplní to
                  Jesli tesla dopadne jako MG Rover, tak se konečně naplní to co podle fandů EV platí už roky. Elektrické auto bude za rozumnou cenu. 🙂

                5. Myslím, že tak 80 % požárů spalováků je způsobenejch
                  Myslím, že tak 80 % požárů spalováků je způsobenejch závadama na eletroinstalaci.
                  U elektroaut to bude podobné akorát, že ty elektroauta hořej 10x míň než spalováky

                6. Co bych delal. Dokud to bude jezdit budu jezdit, kdyz to
                  Co bych delal. Dokud to bude jezdit budu jezdit, kdyz to jezdit prestane vykucham baterku, cast ji pouziju ke sve fve, zbytek prodam no a koupim eTrona, nebo eNiro nebo Konu nebo neco jineho. Nastesti elektroaut, ktere se sice o neco hure nez Tesla, ale daji pouzivat uz je dost.

                  PS: A jenom pro zajimavost za cele dva roky a 124tis.km jsem nemel zavadu, kvuli ktere by se to auto nedalo pouzivat nebo bych kvuli ni musel to auto do servisu nechat odtahnout. Nejhorsi zavada (poloosy) by znamenala neakcelerovat naplno, ale jen treba do 300kW (takze eTron v boost modu).

                  Druha vec je, ze je uz spousta neznackovych servisu, kde dokazali dat dohromady a zprovoznit Tesly po totalce.
                  Takze jestli zkrachuje nebo ne me fakt nechava ledove klidnym. Evidentne to resite vic nez ja. 🙂

                  Jeste jedna zajimavost. Jiz jsem domluven v servisu v Norimberku, ze koncem cervna si zavolam aby jsme se domluvili na uprave auta a dodani CCS2 adapteru, takze budu moci nabijet rychle i na Ionity, Fastned a dalsich. Tedy i kdyby vypnuli SC (s cimz nepocitam) tak bude stale kde rychle nabijet.

                7. To je jasný, třeba chybu v softwaru spíchne garážník na
                  To je jasný, třeba chybu v softwaru spíchne garážník na vesnici. Vy fanoušci ev jste prostě pozitivní lidi, asi si to taky koupím.

                8. Cetl jste vubec co jsem psal? Za dva roky a 124tis. km jsem
                  Cetl jste vubec co jsem psal? Za dva roky a 124tis. km jsem neresil pripad kdy bych nemohl jezdit nebo byl v tom nejak vazne omezen a to ani kvuli zavade hardwaru ani kvuli softwarove zavade.
                  Tak proc bych mel mit najednou problem s tim, ze mi prestanou chodit aktualizace? Jo, ze mi tam nedaji dalsi stupidni hry nebo prdici polstarky, to budu fakt smutny. 🙂

                  Mimochodem i v predchozich autech co jsem vlastnil byli chyby v softwaru, a kdyz jsem se ve znackovem servisu zeptal na aktualizaci, zirali na me jako bych priletel z marsu.

              2. To mi připomělo jeden vtip jak v sauně týpek poznal
                To mi připomělo jeden vtip jak v sauně týpek poznal kouzelníka. Tak mu říka, že když jsou tady bez rukávů a tak, jestli mu neukáže nějaké kouzlo? Že jo, ať se předkloní. Následně se ho ptá: „cítíte ten prst v zadku?“ A týpek, že jo. Nato mu kouzelník říká: „ale ručičky mám volné“ 🙂
                Takže otázka: Byl to určitě prsteníček?

                1. „Co jiného by to taky bylo?“…

                  „To by si

                  „Co jiného by to taky bylo?“…

                  „To by si nedovolil…“

                  😀

          3. Ne každý by s Vámi souhlasil, viz níže.
            Nabíječky

            Ne každý by s Vámi souhlasil, viz níže.
            Nabíječky nekomentujte, nic o nich nevíte. Natožpak o jejich používání. A o SC už nevíte lautr nic.
            Ano, iděs.cz opět zabodoval. Vypustil spalovacího redaktora s eGolfem s velkou 40 kWh baterkou z Prahy do Brna a ten pták nabíjel hned po 66 km jízdy a ještě se tam ze strachu z nedojetí dokonce vracel. Páč o tom autě věděl kulové, o nabíječkách kulové, o profilu trasy kulové.
            Prostě iděs.cz, médium Andyho Řepky Babiše. Dostal čip ČEZ a neprozradili mu chudáčkovi, že je na distribučním území EONu. A že po trase D1 má k dispozici 16 ryhclonabíječek ideálně rozmístěných rovnoměrně všude. Většinu EON, jak by mu kromě kdenabijet.cz řekla i klasická evmapa.cz, která by mu nabídla v Brně i soukromé rychlonabíječky a třeba zdarma Lidl.
            Vrchol debility je pak nabíjení cestou z Brna do Prahy na AAA auto v Brně, tedy na opačné straně města na výpadovce na Ostravu. Proč asi existují Ostrovačice, kde mj. kromě ČEZu má i EON rychlonabíječku?
            Prostě opět petrolheaďácký úlet a iděsácký anti elektro fejk. A diskuse tomu odpovídá, píší pro svoje čtenáře kobliháře.

                1. Některé reportáže že jsou docela
                  Některé reportáže že jsou docela rozumné:
                  cool.iprima.cz/volkswagen-e-golf-icast

                2. A kdo ví wocogo, když ty to nejsi, pokud nehces tvrdit, ze
                  A kdo ví wocogo, když ty to nejsi, pokud nehces tvrdit, ze tvoje fanaticky kecy, kdy je vse super je realita 😀

                  Právě fanatici jako ty, co otevrou pusu a kazdyho normalniho clovekla ankorat naserou pohadkarstvim delaji nejvetsi skodu pro zmenu mysleni…
                  Min fanatiku jako ty a konecnecne nebude rozhovor s elektromoblisistou zkouskou sebeovladani mu nedat pres hubu…

                3. Milý Anonyme, projet se po D1 elektromobilem s prakticky
                  Milý Anonyme, projet se po D1 elektromobilem s prakticky poloviční baterií 24 kWh Nissan Leaf je realita už od roku 2014. A obyčejný fakt. A pak jsou ti, co řeknou že jde o fanatismus. Mýlíš se, při dnešní síti rychlonabíječek je to hračka, jen to není příliš praktické.
                  Pohádky o neškodlivosti spalováků tu posílají akorát Vám podobní. Ale jsou to obecně srabi, do garážového testu žádný z nich se svým čistým spalovákem jít nechce.

                4. Ty si myslíš že seš něco víc když si místo Anonym
                  Ty si myslíš že seš něco víc když si místo Anonym napíše Radovan? Ty seš přece zamindrákovanej vůl Radovane.

                  Tvoje vyjádření: Je to hračka, jen to není příliš praktické mi vyloudila úsměv na rtech. Přesně tato vyjádření z tebe dělají sektáře.

                  Jinak jak to děláš v životě ty Radovane? Potraviny ti vozí do obchodu elektro auto? Cihly na stavbu elektro kamion? Na dovolenou lítáš elektro letadlem? Nebo z jakého důvodu si se pasoval do role mesiáše?

                5. Rozdíl mezi registrovaným uživatelem, a anonymem je
                  Rozdíl mezi registrovaným uživatelem, a anonymem je zejména v tom, že lze u daného uživatele sledovat historii názorů i příspěvků v jiných článcích a ne jen v jednom konkrétním vlákně jedné konkrétní diskuze. Lze si tak získávat představu o jeho vidění světa. U anonyma je to vždy samostatný výkřik ze tmy, bez jakékoli historie, a jen v diskuzi u tohoto článku to mohou být až desítky odlišných lidí.

                  A k tomu (abych použil váš výraz „wocogo“) kdo tedy ví a kdo ne o co v elektromobilitě jde vycházet pouze z kombinace dvou faktů. Za prvé vzdělání a za druhé zkušenosti. Vzdělání není známo ani u pana Radovana ani u Vás, takže tato část nemůže rozhodnout v tom jste si rovni – ale co se zkušeností týče, tak díky právě možnosti sledování historie (viz odstavec výše), lze snadno dohledat, že pan Radovan se tématu elektromobility věnuje nejméně 6 let, ale co dohledám u Vás – ANONYME???
                  Tudíž z pohledu zkušenostního je pro mě jeho názor mnohem cennější a věrohodnější (ať již s ním souhlasím nebo ne), než ten Váš. Takže ví-li tu někdo „wocogo“ tak spíš pan Radovan než vy.

                6. Diskutujeme k Elektromobilu Škoda CitiGo Anonyme. O sprosté
                  Diskutujeme k Elektromobilu Škoda CitiGo Anonyme. O sprosté trolly nemáme zájem.

              1. A Vám spalovák do kopce žere stejně? Ne, že. Žere více.
                A Vám spalovák do kopce žere stejně? Ne, že. Žere více. A s D1, která přeskakuje v obou směrech Vysočinu je to stejné. To co cestou do kopce ztratíte, to můžete šikovně cestou z kopce získat. A věřte mi, že vím o čem mluvím. Tu trasu jsem jel před lety s Leafem 24 kWh baterka. A se 40 kWh od Vystrkova do Brna minulou neděli. Takže by pán nezpanikařil po 66.kilometru a nevracel se zpět nabíjet. Se 40 kW eGolfem.

                Čiré zoufalství je, že pán nevěděl lautr nic o nabíjení a nabíječkách. To je jako jezdit se spalovákem a tankovat jen na Lukoilu. Tedy pokud tu ještě nějaký v ČR zbyl. Ostatní čerpací stanice neexistují.

                1. Ne, ale protože mám neomezený dojezd, co spotřebuji při
                  Ne, ale protože mám neomezený dojezd, co spotřebuji při stoupání ušetřím při klesání.
                  Tudíž neřeším kraviny jako je zkoumat profil trasy.

                2. Žere víc, jen jaksi neni problem s dojezdem, planovanim a
                  Žere víc, jen jaksi neni problem s dojezdem, planovanim a nabijenim. A o tom to cele je.

                1. Nemůžu reagovat na každý nesmyl článkem, to bych se
                  Nemůžu reagovat na každý nesmyl článkem, to bych se ublogoval.
                  Musím taky něco dělat.
                  Ale neboj, probereme to v sobotu s prasetem u cimbálky. Už se mi sbíhají sliny – a mám tajný plán 🙂

                2. Neprobereme, bohužel. Jedině ráno na Centru bezpečné
                  Neprobereme, bohužel. Jedině ráno na Centru bezpečné jízdy na Librosu. Na start se dostavím, ale dále jet nemohu. Po poledni mám rodinné povinnosti a je politicky neprůchodné, abych tam nebyl. Holt kulatiny a v blbém datu.

                3. Není všem srazům konec.
                  A co do Boskovic po prázdninách,

                  Není všem srazům konec.
                  A co do Boskovic po prázdninách, přijedeš – kovboji?

                4. Zatím to vypadá nadějně, mám zabukováno, eRuda a Den
                  Zatím to vypadá nadějně, mám zabukováno, eRuda a Den čisté dopravy Opavsko jsou o týden předem, Ústecký autosalon o týden později.

                5. prosím podělte se s ostatními o termínech akcí,tady se o
                  prosím podělte se s ostatními o termínech akcí,tady se o nich jeden doví dycky až po

  1. Jamajčan Usain Bolt fenomenální sprinter, který vyhrál
    Jamajčan Usain Bolt fenomenální sprinter, který vyhrál prakticky vše co se jen dalo je zakladatel elektromobilky která včera představila Na veletrhu Viva Technology v Paříži světu Svůj první elektromobil Bolt B-Nano !! s dojezdem na jedno nabití pouhopouhých 24 kilometrů 😉

    https://www.letemsvetemapplem.eu/2019/05/17/usain-bolt-predstavil-vlastni-elektromobil-jeho-dojezd-vas-rozesmeje

  2. off
    Další funkční prototyp VTOL 5 místného taxi Lilium z

    off

    Další funkční prototyp VTOL 5 místného taxi Lilium z Mnichova
    https://youtu.be/8qotuu8JjQM

    Litghtyear – prototyp dálkového solárního auta očekávejte 25. června.
    https://lightyear.one/lightyear-unveils-the-first-long-range-solar-car-on-june-25/

    Jmenuje se to Svételný rok protože by to měla nahradit všechny auta na Zemi, která dohromady ujedou jeden svételný rok a te se mi libí.

      1. Proč ne, na City příměstské vozítko je 100km za hodinu
        Proč ne, na City příměstské vozítko je 100km za hodinu cajk. Zrychlení 11s je skoro lepší průměr u spalováků a baterka hold asi kvůli chemii co bude v prototypovém stadiu toho po městě taky moc nenalítá. Zajímalo by mě za kolik dají nabíjení 6-7kWh AC navíc. Snad to bude do 30tis.

          1. To je sice možné,ale vysvětlete to konstruktérům a
            To je sice možné,ale vysvětlete to konstruktérům a šéfům v Shade. Naštěstí nic z toho moc nebrání jeho používání ve městě a okoli. Předpokládá se že limit rychlosti je spíše z důvodu výdrže barerie aby obstála v provozu,protože na tak malé auto to je zrout ala etron v malým.

            1. Nejsou toto parametry vztažené k tomu již staršímu
              Nejsou toto parametry vztažené k tomu již staršímu Škodováckému prototypu Citiga s motorem z vysavače a baterkou z powerbanky?

              Toto produkční Citigo má dostat kompletní výzbroj z e-UP!, kde krom baterky byl prý upgradován i motor z 60kW na 75kW. No uvidíme snad již příští čtvrtek.

              1. Nejsou, už jen záruky na baterii jsou od původního Citiga
                Nejsou, už jen záruky na baterii jsou od původního Citiga luxusní. Auto půjde na odbyt hlavně v severských zemích a všude tam kde se uplatní jeho přednosti – ne úplně malá baterie a malá konkurence v segmentu spolu se zavedenou značkou a akceptovatelnou cenou(napříč Evropou,ne jen východní blok). Ono bez předehřevu to trpí na i na životnost baterie víc.

  3. Další auto s konektorem vzadu na boku. Nevím proč, ale u
    Další auto s konektorem vzadu na boku. Nevím proč, ale u Leafa mi přijde umístění vpředu naprosto geniální. U C-Zera je to taky vzadu a třeba holky nerady couvají do parkovacího místa… A zrovna tohle „auto“ je taky spíš jen pro holky.

  4. Mohli by tomu třeba nakreslit loukoťový kola, ne? Možná
    Mohli by tomu třeba nakreslit loukoťový kola, ne? Možná by to vypadalo líp než tahle hrůza.

    Pokud bude cena opravdu 420 tisíc, nepůjde to koupit, protože bude furt vyprodáno. Za tu cenu půjde poptávka v Evropě do statisíců kusů klidně první rok. Proto si myslím, že vzhledem k výrobním možnostem půjde spíš o cenovku přes 500 tisíc.

        1. Pro velkou skupinu lidí je úplně jedno kolik to bude stát.
          Pro velkou skupinu lidí je úplně jedno kolik to bude stát. Oni chtějí levnou naftu. A když ji nedostanou tak jí koupí draze a budou nadávat. A za 10 let zkusí elektromobil a začnou říkat že už by naftu nikdy nechtěli. Přitom vůbec nezáleží na tom jestli se elektromobil nějak zlepší nebo zlevní. Ten primární problém je extrémní konzervatismus v našich končinách.

    1. Na současném trhu by ta cena 420 tisíc nedávala vůbec
      Na současném trhu by ta cena 420 tisíc nedávala vůbec žádný smysl. To je jako začít teď prodávat v Praze byt 2+1 za 2 miliony, čili naprosto bez šance.
      Můj odhad je 590 tisíc vč. DPH. nebo nějaké super překvapení v podobě základu s poloviční baterií.

          1. Tak 30.000 je už dost, ne? Na druhou stranu je otázka kolik
            Tak 30.000 je už dost, ne? Na druhou stranu je otázka kolik těch aut MUSÍ vyrobit a kolik se jim vyplatí. Protože pokud na tom budou zpočátku prodělávat, tak z jejich pohledu dává smysl vyrábět jenom tolik, aby jim to vyrovnalo výrobu spalovacích aut ve smyslu flotilových emisí. Z jejich pohledu absolutně logický krok.

Napsat komentář