Elektromobil Škoda eCitigo: cena 420 000 Kč s DPH?

Škoda se masivně připravuje na nástup elektromobility. Ještě letos zahájí předprodej elektromobilu Citigo. Cena by mohla začínat na 420 000 Kč s DPH!

Cena prvního elektromobilu české značky Škoda Auto bude nejspíš víc než konkurenceschopná.
foto: Škoda Auto

V pátek proběhl v Mladé Boleslavi Den čisté mobility pro Českou poštu. Účastnili se jí nejvyšší političtí představitelé ČR, např. vicepremiér ČR a ministr vnitra pan Jan Hamáček.

K vidění byly také elektromobily Škoda Citigo E-Pilot, což jsou prozatím jen přestavěné Volkswageny e-Up! Ještě letos se ale začne prodávat „pravá“ verze elektrického Citiga, nejspíš „eCitigo“, vybavená 37,7kWh baterií a dojezdem blížícím se 300 km na jedno nabití (reálně spíš kolem 270 km).

Už dříve jsme spekulovali, že cena elektromobilu by mohla začínat pod 500 000 Kč. To se nyní, zdá se, potvrzuje, protože zatím neoficiální informace právě ze Dne čisté mobility pro Českou poštu hovoří o tom, že cena začne dokonce na 420 000 Kč s DPH!

To by pro Škoda znamenalo opravdu zásadní konkurenční výhodu a bezesporu by to její elektromobilní prodeje pořádně nakoplo. Je to ostatně lepší, než platit ne právě nízké pokuty za nedodržování emisních limitů (95 eur za každý gram nad 95 g/km za každé prodané auto od roku 2020). Pro srovnání, nejlevnější fosilní Citigo začíná na 199 900 Kč. S trochu lepší výbavou se ale cena posunuje ke 300 000 Kč.

Kromě Škoda Auto, ČEZ a České pošty se akce zúčastnila celá řada dalších firem, např. Innogy, ŠkoEnergo, Renault, Nissan, KIA, Audi, Mitsubishi, Scania, CV-TECH, Alké, EuroGreen, Lease Plan, Elexim, Eurocycles, Energon, Nimble Energy, Volt Drive či Heger-eu. Zdá se, že v české kotlině se s ohledem na elektromobilitu konečně začínají dít velké věci.

vlastní

142 Comments on “Elektromobil Škoda eCitigo: cena 420 000 Kč s DPH?”

  1. No, moc té ceně nevěřím.
    Jedině, že by byla bez baterie

    No, moc té ceně nevěřím.
    Jedině, že by byla bez baterie 😀
    Tak jako u všech předpovědí, byla vždy cena úplně jinde.

    Klidně ať to v rámci úspory nemá tepelné čerpadlo, pokud to pújde nějak jednoduše osadit bufíkem pro delší zimní cesty (toto by měla být volitelná výbava všech elektromobilů, ani TČ není všelék na zimní cestování). Při běžnejch cestách v zimně okolo 50km denně to bude se slibovanou kapacitou baterie zcela bez problému i s odporovým topením.

    A mě třeba osobně klidně 1f 16A nabíječka stačí. Kdo by chtěl víc, tak si může připlatit. Pokud cestuji, tak zásadně přes rychlonabíječky, nikoliv přes zásuvky.

    Mě by vlastně stačilo k plné spokojenosti auto typu ION, trošku nafouklé do boků, kufrem kam se vejde kočárek, tempomatem, aut. klimatizací a baterkou 24-30kWh. Víc nepotřebuju.

    1. Souhlas s tím bufíkem, taky mi to připadá jako zajímavá
      Souhlas s tím bufíkem, taky mi to připadá jako zajímavá možnost. Nevíte jestli benzinový bufík dokáže jet i na E85? Jinak já bych bral E-NV200, ten bufík by mu dost zvýšil užitnou hodnotu. Jenom se ojetiny drží spíš kolem 20tEur (AutoScout24, Německo) a nechce jim třeba pod 15t.

      1. Po dotazu na eberspacher mi bylo sděleno, že na E85 je
        Po dotazu na eberspacher mi bylo sděleno, že na E85 je speciální edice bufíku (modrá barva plastů).
        Nevím co tam může být jínak.
        Raději tam leju jen benzín. Protopím jen pár litrů, tak kvůli pár ušetřeným korunám nebudu riskovat poškození topení.

        1. Děkuji všem za reakci na můj dotaz ohledně E85 do bufíku.
          Děkuji všem za reakci na můj dotaz ohledně E85 do bufíku. Asi to bude chtít sehnat něco z vrakáče a testnout realitu (asi bude hůř zapalovat, co výkon…). O peníze za palivo do bufíku samozřejmě nejde a s tou zárukou chápu: E85 je vpodstatě líh (čili biopalivo) jen denaturovaný větším množstvím benzinu. Používám v garáži na různá čištení, jen trochu víc čpí do benzinu, ale má blíž k lihu a také stojí polovinu.

                1. treba si dávať pozor a potom sa dá ukecať admin/ka na
                  treba si dávať pozor a potom sa dá ukecať admin/ka na neznalosť českej klasiky. tam sa dá použiť veľa citátov na zhovadenie …

  2. Za ty samé peníze mám Citigo CNG s 5 ti letým servisem a 5
    Za ty samé peníze mám Citigo CNG s 5 ti letým servisem a 5 ti letou zárukou, kde mi mění i stěrače. Řeším pouze plyn, pneumatiky a jednou za půl roku doplním vodu do ostřikovačů.

    V průměru jezdím za 3,4kg/cng = 84 hal vč.DPH. Tankování CNG stejně rychlé jako bezin, lítáme s ním po celé republice. Topí hned, klimatizace je slabší.

    Mám to ve firmě jako „servisní vozidlo“, tedy do něj sedá kdo potřebuje. Nejde mu moc ublížit, výkon taky pořádně nemá, takže s tím nikdo nezávodí. Čím víc s ním jezdím, tím víc ho mám za ty náklady raději.

    1. Si ho užívejte, protože výroba spalovacích Citigo
      Si ho užívejte, protože výroba spalovacích Citigo končí.

      Pokud jezdíte dlouhé trasy je to s ohledem na pohon jistě dobrá volba, ale s ohledem na komfort asi moc né je to přece jen auto do města.

      Tankování CNG co jsem viděl je mnohem pomalejší než tankování benzínu. Jsem v MB přijel natankovat a stál tam Taxikář s novou octavií a tankoval CNG. Já jsem nabral 35 litrů benzínu což mám na nějakých 800 KM. Zaplatil šel v vozu a on stále tankoval sem s ním dal řeč a říkal že to má tak na 300 Km max. Sem tedy odjel a on stále tankoval, tak nevím.

  3. Něco mi tady nesedí.
    Škoda

    Něco mi tady nesedí.

    Škoda eCG – 75kW motor – to je OK – poveze těžší baterii než současný VW e-up!, který má 60kW motor.
    Dojezd 270 km dle WLTP to je taky OK při baterii 37,7 kWh (objevují se ale i informace o 30 KWh – ale to by taky šlo.)
    Nabíjení 4 hodiny z Mennekes – (to je 4h x 7kW = 28 kWh) – to je taky OK (ze dvou fází)
    Nabíjení 40 min. na 80% z CCS – (to je 0,67h x 40kW = 32 kWh) – to je trošku moc – ale zřejmě v toleranci.
    Cena 1 kWh Tesla 3 je dnes cca. 13.430,- Kč (54.800 Euro/aktuální cena DE/ (25,50)/80kWh) s autem, autopilotem, dual motor, …
    Cena 1 kWh VW NEO (I.D.) je slibovaná cca. 700.000,- Kč (43/59/72kWh baterie – odhad při 13kWh/100km) s autem a nějakými vychytávkami,… cena za 1kWh baterie je tedy 16.300 Kč ..
    A Škodovka? 347.000,- Kč bez DPH (420.000,- Kč s DPH)/37,7 = 9.207,- Kč za 1 kWh baterie.
    Jen pro rychlý návrat do reality – Cena 1 kWh Lifepo pro HFVE je dnes cca. 9.000,- Kč (pouze baterie bez balancéru a práce).
    Jak už jsem psal na začátku – něco tady nesedí. Nebo řekne mi někdo – kde jsem udělal chybu?

    1. To nejste sám, komu to nesedí, ale zatím to jsou spekulace,
      To nejste sám, komu to nesedí, ale zatím to jsou spekulace, není ještě žádný oficiální ceník.
      Sleduji scénu zhruba od uvedení BMW i3 na trh a do teď byla všechna EV nakonec za zhruba o 50% vyšší cenu (včetně té i3ky) než byly původní novinářské předpoklady, to je už takový folklór…

      1. Zdravej rozum je nežrat sajrat z vejfuku. To že VW a další
        Zdravej rozum je nežrat sajrat z vejfuku. To že VW a další dinosauři vědomě brzdili nástup čistších aut a spolčili se do dvou kartelů a ještě podváděli je záměrný svistvo a žádnej zdravej rozum.

        Největší kartel v historii Německa
        https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639

        Kartel kamionů
        Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
        http://ekonomika.idnes.cz/pokuta-rekord-kamiony-kartel-man-d4e-/eko-zahranicni.aspx?c=A160719_132058_eko-zahranicni_neh

        VW už léta dotoval každej Bugatti Vejron 6,2 milionama $ a ani nemrk! Celkem vypláz 3 miliardy $!!!
        Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
        https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T

        Teď už VW dotuje i každej Bentley a nikomu to nevadí.

        VW prodělává na každým Bentleym $19,715
        ACCORDING TO A NEW STUDY BENTLEY LOSES MONEY WITH EVERY CAR THEY SELL
        https://drivetribe.com/p/according-to-a-new-study-bentley-OnMgqw3JSqGNDGZbW_M_5Q?iid=BbQeAX05SiyC701fiUXMTw

    1. Topení očekávám původní odporové (i když by se tam asi
      Topení očekávám původní odporové (i když by se tam asi vešlo TČ z e-golfu, tak by se musel překopat chladicí systém), e-UP! nikdy neměl zásadní problém s nabíjením, díky historicky vyššímu napětí baterie 102s naopak věřím, že teď pojede i plných 50kW a od cca třetího dobíjení už nebude lehce „rapidgateovat“ jako stávající verze. Samozřejmě teplotní management baterie mít stále nebude. Dále podle vypuštěných info očekávám 7,2kW nabíječku 2x16A (převzatá z e-golfu).

    1. Kde je teď nový VW e-up! od 535tis Kč? Pokud vím tato
      Kde je teď nový VW e-up! od 535tis Kč? Pokud vím tato starší verze už nejde objednat do výroby a na českém webu VW už ani nevidím cenu? A na německém VW je ještě uvedena cena od 23 570 Eur bez té 4tis Eur dotace (2000Eur stát + 2000Eur výrobce).

      1. Stáhl jsem si ceník 1/2019 z jejich stránek. Zda jde
        Stáhl jsem si ceník 1/2019 z jejich stránek. Zda jde objednat tím jsem se nezabýval. Šlo mi o porovnání ceny v základu což předpokládám že těch 420 000 za Škodu bude.
        https://cdn.volkswagen.cz/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/19725_brochures-45158-child-download-downloadTag/default/ff1f4933/1547151427/cen-k-e-up-.pdf
        V nabídce maj nějakej kus za 600 000 kč.
        Předpokladám, že se Škodou to bude stejné, cena od 420 000, ale v skladem verze za 500 000.

  4. Jen za 420 tisíc? Za tak (výhodou) cenu to bude trhat
    Jen za 420 tisíc? Za tak (výhodou) cenu to bude trhat rekordy. 😀
    Jak už zmínil Radoval, auto technologicky na úrovní roku 2009 za skoro stejné peníze jako tehdy? Jediný rozdíl je, že má trochu lepší interiér proti triplets. No, tak v tom případě si hned objednám dva. 😀

      1. 7x vyšší spotřebu. A ten výkon je čistě teoretický,
        7x vyšší spotřebu. A ten výkon je čistě teoretický, protože NVidia do něj počítá i grafickou část a Tesla jenom NN akcelerátor.

        Vůbec bych se nedivil, kdyby ten výkon byl stejný ne-li horší. Se 7x vyšší spotřebou a 10x vyšší cenou

      1. Dost možná to uvidíte, ale v zápětí uvidíte dodadací
        Dost možná to uvidíte, ale v zápětí uvidíte dodadací lhůty a z toho plynoucí objem výroby a tam nůže padnout kosa na kámen, protože vyroběj jen kolik chtěj a ne kolik si žádá trh. Přeci jenom tu cenu zřejme dotujou, takže výroba bude omezená jen do výše která jim vylepší flotilové emise. Víc ani ťuk.

        1. Já bych se málé výroby zas nebál, musí to vylepšit
          Já bych se málé výroby zas nebál, musí to vylepšit emise všech modelů škoda a že jich je dost.

          Navíc končí výroba spalovacích modelů a myslím že třeba pro 70 kusů denně by tu výrobní linku v Bratislavě asi nepouštěli.

  5. Tak to by bylo hezké, kdyby eCityGo v ceně 420 tis. Kč s
    Tak to by bylo hezké, kdyby eCityGo v ceně 420 tis. Kč s DPH dodalo alespoň to, co má můj Peugeot Ion z roku 2014, který se už vyrábí 10 let a stále ho lze jako Mitsubishi iMiev koupit https://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/i-miev/:
    automatická jednostupňová převodovka, elektronická klimatizace, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, ALU kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, automatické denní LED světla, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX.
    Mělo by to určitě brutální dopad na ceny starších malých elektromobilů i těch nově na trh uváděných. Ovšem bude to otázka vyrobeného množství a opravdové koncové ceny v autosalonu.

    1. A kolik ten miev jako nový stojí? Taky kolem 420 tisíc jako
      A kolik ten miev jako nový stojí? Taky kolem 420 tisíc jako bude Citigo? Už jsem to psal několikrát, EV neobhaji svou vysokou cenu tím, že je relativně slušně vybavený. Někomu stačí základní výbava, ale za nižší cenu a to zatím nikdo nenabízí.

      Třeba takový Zoe stojí víc než dvakrát tolik…

      1. Zoe je brutálně předražený, o tom žádná. Ve srovnání
        Zoe je brutálně předražený, o tom žádná. Ve srovnání s Leafy, Ioniqy Soul EV, Konou EV a eGolfy to přímo bije do očí.
        iMiev byl posledně myslím v přepočtu za 550 tis. Kč s DPH z aktuálního kurzu eura. Byla to už verze 2018/2019 s papírovým dojezdem 160 km a vymyšlenostmi z EU typu hlídání tlaku v pneumatikách atp..

      1. Dobrý den, to budu vědět ve středu, auto jde zítra na
        Dobrý den, to budu vědět ve středu, auto jde zítra na garančku po 5 letech, právě mi prošla 5letá prodloužená záruka na všechno. A součáastí prohlídky dle servisní knížky je i měření trakční baterie.
        V nynějším dubnovém počasí se mi dojezdy pohybují od 110 do 120 km na 1 nabití, záleží na trase. Ostrava e plná rychlostních úseků, takže typický městský provoz moc nedávám.
        Včera plně naložen ujeto 81 km Ostrava-Dolní Domaslavice a zpět převážně po rychlostce Rudná přes Havířov, Bludovický kopec a pak kopce kolem Žermanické přehrady, spotřeba 12 dílků baterie z 16, teoreticky 14,8 kWh/100 km.
        Cenu nových baterek neznám, podle totálně ujetých ceníků Peugeot náhradní díly (ostatně na webu se dá stále dohledat nabídka Ionu za 705 tisíc Kč s DPH nový, byly tam i v době, kdy už se pár let nabízel Nissan Leaf 24 kWh za 715 tisíc Kč) to je prý přes půl milionu. A já kupoval 4/2014 novho Iona za 439 tis. Kč.

        1. Baterie do trojčátka je drahá, ale nechápu proč by ji
          Baterie do trojčátka je drahá, ale nechápu proč by ji někdo měnil. Životnost lze odhadnout na 15 let a poté nechat jako auto na nákupy v nejbližším supermarketu, nebo do šrotu. Ostatně, jako každé jiné staré auto.
          Vsadil bych se, že při velmi slušnému zacházení ta baterie bude poskytovat nějaký užitečný dojez i po 20 letech.

        1. Dobry den,
          dakujem za info, pri tom stave beterie aky je

          Dobry den,

          dakujem za info, pri tom stave beterie aky je dojazd?
          Zvazujem kupu jazdeneho EV ale nechcem nabijat kazdy den.
          Denne dam do prace a spat 42km. Pri dojazde 80km to uz musim nabijat kazdy den. A bojim sa toho ze z dovodu kazdodenneho nabijania by som musel do roka kupovat novy akumulator. A ta cena akumulatora bude asi dost vysoka.

          1. Je uplně jedno jestli nabíjíte každý den, nebo každý
            Je uplně jedno jestli nabíjíte každý den, nebo každý druhý .

            Jde o to kolik proudu proteče baterií tak i zpět, e auto se nabíjí třeba i 100x za den stačí pustit plyn a už nabíjí pomocí rekuperace.

            Počítají se takzvané plné cykly tj. pokud nabijete z 30 na 80% se započítá jen 0,5 cyklu možná i méně. Důležité je nanabíjet zbytečně do plna a nevybíjet pod 20%.

            Takže Vaše trasa 42 Km na denní provoz je pro EV s dojezdem 100 Km ideální.

            Já nabíjím v 95% připadů denně do 80-100% podle toho jak potřebuji dojezd. Auto mám 2,5 roku připojil jsem ho k nabíječce minimálně 1500x průmerně dobiji 5 kWh na jedno připojení. Kapacita baterky za 43 tis Km šla z 43,7 na 41,3 Ah dojezd klesl cca o 10 Km

          2. Dobry den,
            je treba uvazovat s tym, ze v zime je dojazd auta

            Dobry den,

            je treba uvazovat s tym, ze v zime je dojazd auta nizsi ako v lete.
            Dovody:
            – zimne gumy
            – nizka teplota baterie = nizsia kapacita (pri -5 stupnoch ak auto stoji celu noc vonku aj o 20%)
            – ale najviac z dojazdu berie kurenie. Ak ma auto len priamy ohrev spiralou, zerie to dost dojazdu (napr. pre c-zero, ion, i-miev cca 30- 40%. Ak ma auto tepelne cerpadlo je to o 2/3 menej.

          3. „kerosin“ sem dal nedavno toto info z prieskumu cien baterii
            „kerosin“ sem dal nedavno toto info z prieskumu cien baterii trojciat v servisoch CR:

            P-Ion – nelze vymenit jednotlivé clánky – 639 974,- Kc
            C-zero – nelze vymenit jednotlivé clánky – 623 197,- Kc
            M-iEV – LZE vymenit jednotlivé vadné clánky, a cena za celou baterii – 210 040,- Kc

            Cenova politika je podivna – i-MiEV ma cca o 10% vecsiu kapacitu – ma 88 clankov versus 80 u eu verzii a cenu ma aj tak cca tretinovu.

            1. Zdravím a potvrzuji.
              Průzkum provedla „česká asociacice

              Zdravím a potvrzuji.
              Průzkum provedla „česká asociacice elektromobility“. Udaje jsem obsal z třetího vydání jejich občasníku a autorem článku byl místopředseda (a ted doufám, že mi odpustí, že bez jeho souhlasu uveřejnuji jméno) Ing Mirek Matyáš doporučuji se tedy pro detaily obrátit na něj.
              http://www.elektromobily-os.cz/kontakty

            1. Právě a víte kolik tam bylo když bylo auto nové, nebo
              Právě a víte kolik tam bylo když bylo auto nové, nebo zánovní?

              Těch Vašich 79% zní hrozivě, co když ale nové bylo na 90% to už tak hrozné není že?

              Jám co mohu říci jsem měl roční vůz a kapacita byla 43,7 tj. 97% nominální kapacity výrobní 45AH a po 3 letech a 43 tis Km mám 41,3 tj. 92% kapacity. Takže pokles jen 4-5% což už zní lépe.

                1. Asi si budu muset nechat udělat diagnostiku na některém
                  Asi si budu muset nechat udělat diagnostiku na některém srazu. Protože dnes jsem vyzvedl auto na Peugeot Auto Tichý Ostrava a musel jsem si (přestože do objednávky jsem to jasně uvedl) zvlášť vyžádat výpis testu trakční baterie. Zase mi cpali jen baterku 12V startovací. Dovezl jsem jim schválně auto s 18% a 1 dílkem baterky z 16. Ovšem ten měl u mne v sobotu ráno dojezd 115 km po nočním nabíjení, od nich jsme ho přebíral plně nabitý s 96 km. A jak se tak probírám kontrolou, asi ji zcela nepochopili. Protokol končí slovy „Počkat na zhasnutí kontrolky nabíjení na sdruženém přístroji a přejít na 2.etapu. trakční akumulátor se automaticky vybije a znovu se zcela nabije diagnostický přístroj může být odpojený od vozidla. A tím to končí, žádná 2.etapa se nekonala. A žádné vysledky ve V či %, prostě nic. Jen obrázky postupně 12 CMU s textem Počítač řízení článků trakčního akumulátoru (modul XY) XY=1-12.
                  Jinak garančka za 4 tisíce, kontrola celková, výměna pylový filtr, kontrola trakční baterie, revize brzd, zůstatek brzdy destičky vepředu i vzadu 80%, chladící kapalina -35°C. Klasicky nejdražší ylový filtr originál za 1.108- Kč s daní.

      2. ja mam rocnik 2011, 65.000 km, a bateria ma este 80% podla
        ja mam rocnik 2011, 65.000 km, a bateria ma este 80% podla aplikacie EvBatMon. V Amperhodinach ukazuje 39.1Ah z 50(nova).

        Poznamka: 50Ah je maximalna kapacita, nie pouzitelna kapacita noveho auta. Lebo nabija len do 4.1V na clanok.

        Na rychlonabijacke som si spocital (podla toho kolko percent som dobil a kolko elektriny natieklo do auta), ze celkova pouzitelna kapacita je teraz 13kWh. To aj odpoveda udaju z EvBatMon: 39.1Ah * 88 clankov * 3.7V = 12730 Wh

        Zaujimava je aj rychlost degradacie – podla aplikacie EvBatMon stratim asi 1Ah za rok.

        Na rychlonabijacke stale dokazem nabijat na 120 Amperov (41kW), takze ani to nie je zatial obmedzene

  6. půl mega za nákupní tažku je moc, doba 2010 hitovek iOn je
    půl mega za nákupní tažku je moc, doba 2010 hitovek iOn je dávno fuč 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/peugeot-ion/

    At žije Vochcávije eletrík 2011 ;)))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

        1. pindá tam něco že potřebujou vodík to pravé kořechové
          pindá tam něco že potřebujou vodík to pravé kořechové k životu aby jim to sypalo a že chtějí do 5 let zaplevelit evropu vodíkovýma bombama no potěškoště doufám že mu na to hámáček dá dotace nejlépe z našich daní

          kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

            1. Nemůžeš cenově srovnávat staré herky s novým autem v
              Nemůžeš cenově srovnávat staré herky s novým autem v záruce, o to mi šlo. Já taky kupuji ojetá auta, protože na nové nemám) resp. nemám na nové v takové velikosti a výbavě, co požaduji), ale to srovnání není fér. Citigo časem bude tako jako ojetina a bude za polovinu…

              Jinak, pokud si tam dám 4 letá auta (od 2015), tak už jsou ceny těch ojetin přes 320 tisíc a ne čtvrtmega. Pod 300 jsou tam dva Smarty, dvoumístné.

  7. Tak jen aby zase nekecali.
    300 je samozřejmě klasická lež,

    Tak jen aby zase nekecali.

    300 je samozřejmě klasická lež, nicméně jestli bude mít využitelnou kapacitu 35 kWh, tak by to do dávat 200 km plus mínus autobus úplně v pohodě celý rok.

    Pro mě úplně ideální, dá se s tím pak jezdit i občas na delší trasy po naší malý český kotlině.

    Vaším se že to ALE bude v něčem takovým jako: ta nejslabší nabíječka na AC 3kW, na DC 45kW! Topení bez tepelného dopadla, baterie bez tepelného managementu. Mizerný cx a velká váha, což jsou věci pro elektromobil zásadní.

    Osobně bych se vykašlal na ostatní neuzitecny věci jako nárazníky v barvě karoserie, elektricky ovládaný sedačky elektrický ovládaný otvírání všeho co člověk vidí, nejlepší audio na světě, zlatý rámečky okolo displaye a podobný nesmysly co každá automobilka vymýšlí jen aby obhájila vysokou cenu a nedala tam ty důležitý věci:
    – AC dobíječku minimálně 3f 22kW, nebo lépe 40
    – DC dobíjení 150kW
    – topení s tepelným čerpadlem
    – kvalitní battery management a aktivní vyhřívání a chlazení

    Ostatní věci at se vykašlou.

    Pak to bude trhák a lidi jim utrhají ruce.

    Ale škoda mluvit je to jen sci-fi…..

    1. AC 40kW by byla z těch 420tis asi tak 1/3 ceny. Je to auto
      AC 40kW by byla z těch 420tis asi tak 1/3 ceny. Je to auto určené do MĚSTA a okolí, tzn přes noc pomalu nabít, ráno děti do školky/školy, do práce, nákup a děti na kroužky… na to není potřeba AC 22, ani 40kW a ani DC 150kW. To se dá v klidu provozovat i s 1f AC 3kW a pro občasný delší přesun DC 50kW se dá přežít. To není dálniční stíhačka.

      1. V podstatě stejné použití, jako máme s manželkou naše
        V podstatě stejné použití, jako máme s manželkou naše Iony. Po městě a okolí do 50 km každým směrem na noční nabití s přehledem i vrácením zpět. Já mohu nabíjet i přes den u kanclu, takže pokud auto vyjedu do nuly, za 4,5 hodiny ho mám zase plné.
        Nebo ho vyjedu několikrát, když se mezitím stavím u rychlonabíječky (svačinka, toaleta, nákup, oběd…). Delší trasy řeším právě přes rychlonabíječky, které jsou kolem Ostravy (Karviná, Třinec, FM, Hlučín, Opava, Valmez, Gorzycki, Jastrzębie-Zdrój).
        Jen u té baterky 37 kWh to bude o něco veselejší než u trojčat s 16 kWh.

    2. Auto, ktore sa blizi takymto potrebam bezneho cloveka je Sion
      Auto, ktore sa blizi takymto potrebam bezneho cloveka je Sion od Sono motors. Cena je 25.500 Eur s Dph.
      Otazka, ci je tato cena pre bezneho cloveka ok ?

      Alebo si radsej vyberie to e-Citigo s mensimi uzitkovymi vlastnostami, ale aj nizsou cenou (ak sa dozijeme).

      1. Ta poslední věta (hlavně to „ak sa dožijeme“) platí
        Ta poslední věta (hlavně to „ak sa dožijeme“) platí stejně tak pro Sion jak pro Citigo. Akorát že Sion ještě žádné auto nevyprodukoval a neprodal, na rozdíl od Škodovky. A hlavně, Citigo je jenom převlečený eUp, který tady už jezdí léta, tak bych to viděl celkem reálně.

    1. Prý: „Baterii s kapacitou 13 kWh ale údajně nebude možné
      Prý: „Baterii s kapacitou 13 kWh ale údajně nebude možné nabíjet supernabíječkou.“ – myšleno DC (až 50kW).

      A „Při využití veřejné rychlonabíječky případně domácího wallboxu, zkrátí se doba nabíjení na 3,5 hodiny.“ – myšleno AC nabíjení (až 22kW).

      Jak nazvou 120+kW nabíječku? Hypernabíječka?!

  8. 300 km je nesmysl, pokud nepojede jen z kopce konstantní 60
    300 km je nesmysl, pokud nepojede jen z kopce konstantní 60 km rychlosti. Reálně, pokud EU výrobce říká 300, odečti 20%. Z 240 km odečti min 10%, pokud nechceš mít baterku do půl roka kaput, musíš nabíjet na max 90%,idealne však 80%. Tze máme 216 km. Aby člověk neumrel strachy, musí být před dalším nabitím nějaká rezerva, normální je alespoň 30 km, abych mohl dojet případně i jiné nabíjecí stanici, než jsem plánoval. Tze máme 186 km od nabití k nabití. V zimě odečti cca 20 km na topení, v létě cca 10 km na chlazení na hodinu. Navíc v zimě odečti cca 20 km na zahřátí baterek. Kapacita v zimě je 166 km minus 20 km každou hodinu, na 2 hodiny max 126 km. Na město pořád ok, na cestování ne.

      1. Samozřejmě že normální člověk ne. Jen troubove jako
        Samozřejmě že normální člověk ne. Jen troubove jako Rozpoutal a ostatní ano.
        Ty si totiž klidně koupí nákupní tašku a pak do ní narvou železo do sběru a když se jim protrhne tak budou tvrdit že je to k ničemu a budou to chtit po výrobci reklamovat.
        Nebo si koupí kotel na dřevo a pak se hrozně diví že mu tam to uhlí nechce hořet. 🙂
        A nebo že ten spalovák na benzín jaksi nepapá i naftu když benzín a plyn může. :)))

      1. Já mám pocit, že u nás je obecně problém v tom, že
        Já mám pocit, že u nás je obecně problém v tom, že nová auta kupuje v 80% firma těm auto vydrží po dobu odpisů kdy je v záruce a případně dohodnuty počet km. Tedy standardně řekneme 3 roky leasing a 90 tis. Km případně Víc ale řekneme max 150tis. Pak se auta zbaví a tohle pak kupujeme my, obyčejní smrtelnici. Jenže mám pravé pocit, ze v tomto bodě se začíná projevovat nekvalitní výrobek a začíná se kazit jedno za druhým. Háček je v tom, že firmě která kupuje nová auta je to šumak, protože ona to řešit nemusí má je zase v zaruce. Takže výsledek je že firmám nevadí kupovat auta, která vydrží max 5 let a 200.000 km takže výrobce k tomu nic netlači. Oni vydělají na pozaručnim servisu a odbyt novych mají zajištěn.

    1. I kdyby to byla pravda, tak 300 tis. by pro mě bylo OK. Tolik
      I kdyby to byla pravda, tak 300 tis. by pro mě bylo OK. Tolik km najedeme asi za 18 let a po této době si klidně pořídím nové auto. Mimochodem – na 300 tis. teď dělají i ty nové turbobenzíny.

      Pro vozidla Pošty by to bylo málo (pokud byste s tou životností měl pravdu), ale na druhou stranu za cenu jedné Tesly budou mít 6 Citigo, takže i tak by to mohlo mít smysl.

  9. Jo kdyby to tak bylo , tak by to byl pro všechny vyraznej
    Jo kdyby to tak bylo , tak by to byl pro všechny vyraznej posun , bohužel VW se v tomto věřit nedá a bude to mít nějaké ale nebo později nebo omezení nebo to za 420 nebude mít ani kola. Jak rad bych se mýlil . No necháme se překvapit.

Napsat komentář