Škoda se masivně připravuje na nástup elektromobility. Ještě letos zahájí předprodej elektromobilu Citigo. Cena by mohla začínat na 420 000 Kč s DPH!
foto: Škoda Auto
V pátek proběhl v Mladé Boleslavi Den čisté mobility pro Českou poštu. Účastnili se jí nejvyšší političtí představitelé ČR, např. vicepremiér ČR a ministr vnitra pan Jan Hamáček.
K vidění byly také elektromobily Škoda Citigo E-Pilot, což jsou prozatím jen přestavěné Volkswageny e-Up! Ještě letos se ale začne prodávat „pravá“ verze elektrického Citiga, nejspíš „eCitigo“, vybavená 37,7kWh baterií a dojezdem blížícím se 300 km na jedno nabití (reálně spíš kolem 270 km).
Už dříve jsme spekulovali, že cena elektromobilu by mohla začínat pod 500 000 Kč. To se nyní, zdá se, potvrzuje, protože zatím neoficiální informace právě ze Dne čisté mobility pro Českou poštu hovoří o tom, že cena začne dokonce na 420 000 Kč s DPH!
To by pro Škoda znamenalo opravdu zásadní konkurenční výhodu a bezesporu by to její elektromobilní prodeje pořádně nakoplo. Je to ostatně lepší, než platit ne právě nízké pokuty za nedodržování emisních limitů (95 eur za každý gram nad 95 g/km za každé prodané auto od roku 2020). Pro srovnání, nejlevnější fosilní Citigo začíná na 199 900 Kč. S trochu lepší výbavou se ale cena posunuje ke 300 000 Kč.
Kromě Škoda Auto, ČEZ a České pošty se akce zúčastnila celá řada dalších firem, např. Innogy, ŠkoEnergo, Renault, Nissan, KIA, Audi, Mitsubishi, Scania, CV-TECH, Alké, EuroGreen, Lease Plan, Elexim, Eurocycles, Energon, Nimble Energy, Volt Drive či Heger-eu. Zdá se, že v české kotlině se s ohledem na elektromobilitu konečně začínají dít velké věci.
No, moc té ceně nevěřím.
Jedině, že by byla bez baterie
No, moc té ceně nevěřím.
Jedině, že by byla bez baterie 😀
Tak jako u všech předpovědí, byla vždy cena úplně jinde.
Klidně ať to v rámci úspory nemá tepelné čerpadlo, pokud to pújde nějak jednoduše osadit bufíkem pro delší zimní cesty (toto by měla být volitelná výbava všech elektromobilů, ani TČ není všelék na zimní cestování). Při běžnejch cestách v zimně okolo 50km denně to bude se slibovanou kapacitou baterie zcela bez problému i s odporovým topením.
A mě třeba osobně klidně 1f 16A nabíječka stačí. Kdo by chtěl víc, tak si může připlatit. Pokud cestuji, tak zásadně přes rychlonabíječky, nikoliv přes zásuvky.
Mě by vlastně stačilo k plné spokojenosti auto typu ION, trošku nafouklé do boků, kufrem kam se vejde kočárek, tempomatem, aut. klimatizací a baterkou 24-30kWh. Víc nepotřebuju.
Souhlas s tím bufíkem, taky mi to připadá jako zajímavá
Souhlas s tím bufíkem, taky mi to připadá jako zajímavá možnost. Nevíte jestli benzinový bufík dokáže jet i na E85? Jinak já bych bral E-NV200, ten bufík by mu dost zvýšil užitnou hodnotu. Jenom se ojetiny drží spíš kolem 20tEur (AutoScout24, Německo) a nechce jim třeba pod 15t.
Po dotazu na eberspacher mi bylo sděleno, že na E85 je
Po dotazu na eberspacher mi bylo sděleno, že na E85 je speciální edice bufíku (modrá barva plastů).
Nevím co tam může být jínak.
Raději tam leju jen benzín. Protopím jen pár litrů, tak kvůli pár ušetřeným korunám nebudu riskovat poškození topení.
U motoru se psalo, ze jsou treba jina tesneni. Cekal bych, ze
U motoru se psalo, ze jsou treba jina tesneni. Cekal bych, ze tady je to stejne.
síce jeden kolega vravel, že uhľovodík ako uhľovodík,
síce jeden kolega vravel, že uhľovodík ako uhľovodík, ale rastlinného pôvodu potrebujú iné materiály (najmä tesniace) ako „minerálne“.
e85 je 85% liehu, a použiť možno čistý metyl.
na YB jeden amík má komplet videonávod pre zabudovanie do vodného obehu trojčiat.
https://www.youtube.com/user/BenjaminNelson
Děkuji všem za reakci na můj dotaz ohledně E85 do bufíku.
Děkuji všem za reakci na můj dotaz ohledně E85 do bufíku. Asi to bude chtít sehnat něco z vrakáče a testnout realitu (asi bude hůř zapalovat, co výkon…). O peníze za palivo do bufíku samozřejmě nejde a s tou zárukou chápu: E85 je vpodstatě líh (čili biopalivo) jen denaturovaný větším množstvím benzinu. Používám v garáži na různá čištení, jen trochu víc čpí do benzinu, ale má blíž k lihu a také stojí polovinu.
už ste slyšeli o Walhalle ??
už ste slyšeli o Walhalle ?? 😉
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-elektromobil-herbert-diess.A190418_142544_automoto_fdv
Pěkné čtení. Hlavně diskuse pod článkem :-/
Pěkné čtení. Hlavně diskuse pod článkem :-/
Ted sem to sem chtel napsat. Predbehl jste me. Je to tam v
Ted sem to sem chtel napsat. Predbehl jste me. Je to tam v diskuzi samej expert. Myslim spis ze budou ti experti za par let radi ze se VW a Skoda touhle cestou vydali.
to jo NA IDĚSU to je v diskuzi jeden debil větší než
to jo NA IDĚSU to je v diskuzi jeden debil větší než druhý. Holt vypatlaný ofce chodící jen do votročiny a večer na události. chudáci 🙂
Jo, fakt sileny.
Jo, fakt sileny.
nj jesi někdo máte registraci NA IDĚSU tak ty debily tam v
nj jesi někdo máte registraci NA IDĚSU tak ty debily tam v diskuzi pošlete sem na vyučení, já se vo ně postarám 😉
Nemam a ani se registrovat nehodlam. Ale nekdy mam cuky. Ale
Nemam a ani se registrovat nehodlam. Ale nekdy mam cuky. Ale asi by me hned zabanovali.
treba si dávať pozor a potom sa dá ukecať admin/ka na
treba si dávať pozor a potom sa dá ukecať admin/ka na neznalosť českej klasiky. tam sa dá použiť veľa citátov na zhovadenie …
A bude za podobný prachy nabízená stejná verze i od VW a
A bude za podobný prachy nabízená stejná verze i od VW a Seatu?
Za ty samé peníze mám Citigo CNG s 5 ti letým servisem a 5
Za ty samé peníze mám Citigo CNG s 5 ti letým servisem a 5 ti letou zárukou, kde mi mění i stěrače. Řeším pouze plyn, pneumatiky a jednou za půl roku doplním vodu do ostřikovačů.
V průměru jezdím za 3,4kg/cng = 84 hal vč.DPH. Tankování CNG stejně rychlé jako bezin, lítáme s ním po celé republice. Topí hned, klimatizace je slabší.
Mám to ve firmě jako „servisní vozidlo“, tedy do něj sedá kdo potřebuje. Nejde mu moc ublížit, výkon taky pořádně nemá, takže s tím nikdo nezávodí. Čím víc s ním jezdím, tím víc ho mám za ty náklady raději.
Tak předeším to není zdaleka za ty samé peníze. Tyhle
Tak předeším to není zdaleka za ty samé peníze. Tyhle ceny jsou „OD“ a CNG je od nějakých 285 Todle tvrdí, že od 420, ale já tomu nevěřím.
416 tis včetně předplaceného servisu mám fakturu 🙂
416 tis včetně předplaceného servisu mám fakturu 🙂
Si ho užívejte, protože výroba spalovacích Citigo
Si ho užívejte, protože výroba spalovacích Citigo končí.
Pokud jezdíte dlouhé trasy je to s ohledem na pohon jistě dobrá volba, ale s ohledem na komfort asi moc né je to přece jen auto do města.
Tankování CNG co jsem viděl je mnohem pomalejší než tankování benzínu. Jsem v MB přijel natankovat a stál tam Taxikář s novou octavií a tankoval CNG. Já jsem nabral 35 litrů benzínu což mám na nějakých 800 KM. Zaplatil šel v vozu a on stále tankoval sem s ním dal řeč a říkal že to má tak na 300 Km max. Sem tedy odjel a on stále tankoval, tak nevím.
Něco mi tady nesedí.
Škoda
Něco mi tady nesedí.
Škoda eCG – 75kW motor – to je OK – poveze těžší baterii než současný VW e-up!, který má 60kW motor.
Dojezd 270 km dle WLTP to je taky OK při baterii 37,7 kWh (objevují se ale i informace o 30 KWh – ale to by taky šlo.)
Nabíjení 4 hodiny z Mennekes – (to je 4h x 7kW = 28 kWh) – to je taky OK (ze dvou fází)
Nabíjení 40 min. na 80% z CCS – (to je 0,67h x 40kW = 32 kWh) – to je trošku moc – ale zřejmě v toleranci.
Cena 1 kWh Tesla 3 je dnes cca. 13.430,- Kč (54.800 Euro/aktuální cena DE/ (25,50)/80kWh) s autem, autopilotem, dual motor, …
Cena 1 kWh VW NEO (I.D.) je slibovaná cca. 700.000,- Kč (43/59/72kWh baterie – odhad při 13kWh/100km) s autem a nějakými vychytávkami,… cena za 1kWh baterie je tedy 16.300 Kč ..
A Škodovka? 347.000,- Kč bez DPH (420.000,- Kč s DPH)/37,7 = 9.207,- Kč za 1 kWh baterie.
Jen pro rychlý návrat do reality – Cena 1 kWh Lifepo pro HFVE je dnes cca. 9.000,- Kč (pouze baterie bez balancéru a práce).
Jak už jsem psal na začátku – něco tady nesedí. Nebo řekne mi někdo – kde jsem udělal chybu?
To nejste sám, komu to nesedí, ale zatím to jsou spekulace,
To nejste sám, komu to nesedí, ale zatím to jsou spekulace, není ještě žádný oficiální ceník.
Sleduji scénu zhruba od uvedení BMW i3 na trh a do teď byla všechna EV nakonec za zhruba o 50% vyšší cenu (včetně té i3ky) než byly původní novinářské předpoklady, to je už takový folklór…
Nikdo Vám Nemůže dát Tolik Kolik My Vám Můžeme Slíbit.
Nikdo Vám Nemůže dát Tolik Kolik My Vám Můžeme Slíbit.
Škoda to asi dotuje, aby si zlepšila flotilové emise.
Škoda to asi dotuje, aby si zlepšila flotilové emise.
To je zřejmě cena po odečtení dotace.Auto pro
To je zřejmě cena po odečtení dotace.Auto pro starosty.Škodovka si to už nějak prosadí.
Nikde. Koncern prece natvrdo oznamil, ze bude elektro dotovat
Nikde. Koncern prece natvrdo oznamil, ze bude elektro dotovat ze spalovaku. Klasicke vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem.
Zdravej rozum je nežrat sajrat z vejfuku. To že VW a další
Zdravej rozum je nežrat sajrat z vejfuku. To že VW a další dinosauři vědomě brzdili nástup čistších aut a spolčili se do dvou kartelů a ještě podváděli je záměrný svistvo a žádnej zdravej rozum.
Největší kartel v historii Německa
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639
Kartel kamionů
Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
http://ekonomika.idnes.cz/pokuta-rekord-kamiony-kartel-man-d4e-/eko-zahranicni.aspx?c=A160719_132058_eko-zahranicni_neh
VW už léta dotoval každej Bugatti Vejron 6,2 milionama $ a ani nemrk! Celkem vypláz 3 miliardy $!!!
Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T
Teď už VW dotuje i každej Bentley a nikomu to nevadí.
VW prodělává na každým Bentleym $19,715
ACCORDING TO A NEW STUDY BENTLEY LOSES MONEY WITH EVERY CAR THEY SELL
https://drivetribe.com/p/according-to-a-new-study-bentley-OnMgqw3JSqGNDGZbW_M_5Q?iid=BbQeAX05SiyC701fiUXMTw
Skvěle zpracovaný příspěvek. Děkuji 🙂
Skvěle zpracovaný příspěvek. Děkuji 🙂
1* jéa už zase ve formě gůt 😉
1* jéa už zase ve formě gůt 😉
Hlavne at si daji bacha na poloosy, to je nejdulezitejsi!
Hlavne at si daji bacha na poloosy, to je nejdulezitejsi!
Tak tak, některejm magorům se pak zasekávaj do hlavy,
Tak tak, některejm magorům se pak zasekávaj do hlavy, začínaj bláznit a bojej se jich malý děti.
Rekordní burešovo Žlutý ČEZko co se leje do
Rekordní burešovo Žlutý ČEZko co se leje do Šádepopelnic 😉
tn.nova.cz/clanek/vsude-sama-repka-zabrala-petinu-zemedelske-plochy-v-cesku.html
výhody automobilů ŠKODA PLUS
výhody automobilů ŠKODA PLUS ;))
sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/18194534?goFrom=list
V čem bude háček, topení, pomalé nabíjení, mizernej
V čem bude háček, topení, pomalé nabíjení, mizernej teplotní management baterky, rapidgejt? Příplatky za každej prd, aby to vůbec bylo kloudný auto?
a losí test na boudu ?? ;))
a losí test na boudu ?? ;))
nepreskočí, podlezie. bez poškodenia.
nepreskočí, podlezie. bez poškodenia.
Topení očekávám původní odporové (i když by se tam asi
Topení očekávám původní odporové (i když by se tam asi vešlo TČ z e-golfu, tak by se musel překopat chladicí systém), e-UP! nikdy neměl zásadní problém s nabíjením, díky historicky vyššímu napětí baterie 102s naopak věřím, že teď pojede i plných 50kW a od cca třetího dobíjení už nebude lehce „rapidgateovat“ jako stávající verze. Samozřejmě teplotní management baterie mít stále nebude. Dále podle vypuštěných info očekávám 7,2kW nabíječku 2x16A (převzatá z e-golfu).
Za ty prachy (jestli to opravdu tolik bude) bych zázraky fakt
Za ty prachy (jestli to opravdu tolik bude) bych zázraky fakt nečekal. Myslím, že 2f AC + CCS v „základní“ výbavě bude úspěch.
Zcela jistě nelze očekávat 2f, to by byl opravdu
Zcela jistě nelze očekávat 2f, to by byl opravdu nestandard. Dost dobré by bylo s palubní 1f 230VAC/6kW, ale počítejme raději 1f 230VAC/3.5kW tedy do 16A.
Proc nestandard? Maji uz ji v eGolfu.
Proc nestandard? Maji uz ji v eGolfu.
To, ze to ma jedno auto, neni standardem, ale za mne osobne v
To, ze to ma jedno auto, neni standardem, ale za mne osobne v nasich koncinach by byla lepsi reseni 2f 2x230VAC/16A nez 1f 32A.
Ano, 2f 2x230VAC/16A bude v CitigoE standard.
Ano, 2f 2x230VAC/16A bude v CitigoE standard.
Dosavadní malobaterkovej VW e-up! Stojí od 535 000, té o
Dosavadní malobaterkovej VW e-up! Stojí od 535 000, té o 115 000 víc.
ale s poloviční baterii
ale s poloviční baterii
No právě! 🙂
Todle má 11 140 Kč/kWh
No právě! 🙂
Todle má 11 140 Kč/kWh
to je levnější než battery pack a to auto je k tomu jako
to je levnější než battery pack a to auto je k tomu jako bonus 🙂
😀
😀
Kde je teď nový VW e-up! od 535tis Kč? Pokud vím tato
Kde je teď nový VW e-up! od 535tis Kč? Pokud vím tato starší verze už nejde objednat do výroby a na českém webu VW už ani nevidím cenu? A na německém VW je ještě uvedena cena od 23 570 Eur bez té 4tis Eur dotace (2000Eur stát + 2000Eur výrobce).
Stáhl jsem si ceník 1/2019 z jejich stránek. Zda jde
Stáhl jsem si ceník 1/2019 z jejich stránek. Zda jde objednat tím jsem se nezabýval. Šlo mi o porovnání ceny v základu což předpokládám že těch 420 000 za Škodu bude.
https://cdn.volkswagen.cz/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/19725_brochures-45158-child-download-downloadTag/default/ff1f4933/1547151427/cen-k-e-up-.pdf
V nabídce maj nějakej kus za 600 000 kč.
Předpokladám, že se Škodou to bude stejné, cena od 420 000, ale v skladem verze za 500 000.
Aha, mě tento ceník nějak unikl, poslední český co jsem
Aha, mě tento ceník nějak unikl, poslední český co jsem viděl byl za 630tis Kč (tedy byl ještě o něco dražší než na jaké ceně začínali).
No já si matně pamatoval že e-up! stál něco kolem 700
No já si matně pamatoval že e-up! stál něco kolem 700 000, tak jsem chtěl vědět nabeton jak moc klesaj s cenou.
Jen za 420 tisíc? Za tak (výhodou) cenu to bude trhat
Jen za 420 tisíc? Za tak (výhodou) cenu to bude trhat rekordy. 😀
Jak už zmínil Radoval, auto technologicky na úrovní roku 2009 za skoro stejné peníze jako tehdy? Jediný rozdíl je, že má trochu lepší interiér proti triplets. No, tak v tom případě si hned objednám dva. 😀
Nvidia si nasrala za neadekvátní kritiku Tesla SoC pro
Nvidia si nasrala za neadekvátní kritiku Tesla SoC pro samořízení
diit.cz/clanek/nvidia-kritizovala-teslu-za-neobjektivni-srovnani
finance.google.com/finance?q=nvda
Mají u nVidia sice 2x větší výkon, ale také 5x větší
Mají u nVidia sice 2x větší výkon, ale také 5x větší spotřebu. Na electrek nebo insideevs se to psalo.
7x vyšší spotřebu. A ten výkon je čistě teoretický,
7x vyšší spotřebu. A ten výkon je čistě teoretický, protože NVidia do něj počítá i grafickou část a Tesla jenom NN akcelerátor.
Vůbec bych se nedivil, kdyby ten výkon byl stejný ne-li horší. Se 7x vyšší spotřebou a 10x vyšší cenou
dokud to neuvidím na vlastní oči,neuvěřím
dokud to neuvidím na vlastní oči,neuvěřím
To nás bude asi víc 🙂
To nás bude asi víc 🙂
Dost možná to uvidíte, ale v zápětí uvidíte dodadací
Dost možná to uvidíte, ale v zápětí uvidíte dodadací lhůty a z toho plynoucí objem výroby a tam nůže padnout kosa na kámen, protože vyroběj jen kolik chtěj a ne kolik si žádá trh. Přeci jenom tu cenu zřejme dotujou, takže výroba bude omezená jen do výše která jim vylepší flotilové emise. Víc ani ťuk.
Já bych se málé výroby zas nebál, musí to vylepšit
Já bych se málé výroby zas nebál, musí to vylepšit emise všech modelů škoda a že jich je dost.
Navíc končí výroba spalovacích modelů a myslím že třeba pro 70 kusů denně by tu výrobní linku v Bratislavě asi nepouštěli.
Tak to by bylo hezké, kdyby eCityGo v ceně 420 tis. Kč s
Tak to by bylo hezké, kdyby eCityGo v ceně 420 tis. Kč s DPH dodalo alespoň to, co má můj Peugeot Ion z roku 2014, který se už vyrábí 10 let a stále ho lze jako Mitsubishi iMiev koupit https://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/i-miev/:
automatická jednostupňová převodovka, elektronická klimatizace, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, ALU kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, automatické denní LED světla, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX.
Mělo by to určitě brutální dopad na ceny starších malých elektromobilů i těch nově na trh uváděných. Ovšem bude to otázka vyrobeného množství a opravdové koncové ceny v autosalonu.
Kušuj, chytrá škrabka ti to vše nahradí :)))
Kušuj, chytrá škrabka ti to vše nahradí :)))
Bez deštníku Škoda integrovaného do zadního krytu
Bez deštníku Škoda integrovaného do zadního krytu zavazadlového prostoru se ovšem neobejdu :-))
Polovina těch věcí by na firemních autech jenom zavazela a
Polovina těch věcí by na firemních autech jenom zavazela a prodražovala servis.
Kteráže z té vyjmenované výbavy prodražuje servis?
Kteráže z té vyjmenované výbavy prodražuje servis? Prosím alespoň jednu. Služební (nejčastěji Škodovky) většinu tohohle obvykle mají, jen lidi v ČR si je často kvůli ceny kupují očesané.
Prostě když máte zaměstnavatele držgrešle, tak dostanete
Prostě když máte zaměstnavatele držgrešle, tak dostanete auto ve výbavě žebrák
Fakt? Já tam vidím tam maximálně Isofix+ deaktivace
Fakt? Já tam vidím tam maximálně Isofix+ deaktivace airbagu spolujezdce, málo lidí sebou v práci tahá děti.
A čo Vy si Kefalín prectavujetě pod takým výrazem
A čo Vy si Kefalín prectavujetě pod takým výrazem „automatická jednostupňová převodovka“
🙂
Taky mne ten název z jejich produktového listu vždycky
Taky mne ten název z jejich produktového listu vždycky pobaví. Nicméně variátor zase nikomu nic neřekne….
Ono to má opravdu variátor?
Variátor není jednostupňová
Ono to má opravdu variátor?
Variátor není jednostupňová převodovka.
Hlavě to bude chtít vibrátor – clever myšlenka na
Hlavě to bude chtít vibrátor – clever myšlenka na zkrácení čekání na nabíječce. A nebo nějakýho nabíječe.
Nemá, nevím o žádném EV, kde by byl. V tomto případě
Nemá, nevím o žádném EV, kde by byl. V tomto případě naprostá zbytečnost.
Variátor v elektromobilu Peugeot Ion? Tento elektromobil
Variátor v elektromobilu Peugeot Ion? Tento elektromobil nijak osobně důkladně neznám, ale že by tam dávali variátor se mně nechce věřit.
Variátor je převodovka s plynule menitelnym převodem,
Variátor je převodovka s plynule menitelnym převodem, teoreticky nekonečno převodových stupňů.
Myslím, že v EV se nepoužívá.
No já si například automaticky představím, že má
No já si například automaticky představím, že má automaticky furt zařazenej ten jedinej možnej převodovej stupeň ;-)…
A kolik ten miev jako nový stojí? Taky kolem 420 tisíc jako
A kolik ten miev jako nový stojí? Taky kolem 420 tisíc jako bude Citigo? Už jsem to psal několikrát, EV neobhaji svou vysokou cenu tím, že je relativně slušně vybavený. Někomu stačí základní výbava, ale za nižší cenu a to zatím nikdo nenabízí.
Třeba takový Zoe stojí víc než dvakrát tolik…
Zoe je brutálně předražený, o tom žádná. Ve srovnání
Zoe je brutálně předražený, o tom žádná. Ve srovnání s Leafy, Ioniqy Soul EV, Konou EV a eGolfy to přímo bije do očí.
iMiev byl posledně myslím v přepočtu za 550 tis. Kč s DPH z aktuálního kurzu eura. Byla to už verze 2018/2019 s papírovým dojezdem 160 km a vymyšlenostmi z EU typu hlídání tlaku v pneumatikách atp..
No, takže o víc než sto tisíc levnější a hlavně skoro
No, takže o víc než sto tisíc levnější a hlavně skoro dvojnásobný papírový dojezd. Mě to dává smysl, i pokud by to bylo o něco hůř vybavené.
Ano, vypadá ta slibovaná jitrnice až moc dobře 🙂
Ano, vypadá ta slibovaná jitrnice až moc dobře 🙂
Samozřejmě, uvidíme koncem roku…
Samozřejmě, uvidíme koncem roku…
Podezřele dobře…
Podezřele dobře…
A to, ze je Zoe o dva roky starsi model s tim nema co delat,
A to, ze je Zoe o dva roky starsi model s tim nema co delat, ze?
Ono to Citigo ještě není k mání, tak uvidíme. Ale pokud
Ono to Citigo ještě není k mání, tak uvidíme. Ale pokud za tu cenu bude, tak je úplně jedno jak stará je konkurence jako Zoe a pod.
Vsak za ten rok uz Zoe taky za dvojnasobek byt nemusi…
Vsak za ten rok uz Zoe taky za dvojnasobek byt nemusi…
Ano, souhlasím, uvidíme…
Ano, souhlasím, uvidíme…
Dobry den p.Radovan, v akom stave je este akumulator po 70
Dobry den p.Radovan, v akom stave je este akumulator po 70 000km? Neviete aka je cena noveho akumulatora? Na R Zoe stoji 17 000 Eur. A pri 70 000km ma uz len 70% kapacity. Dakujem za odpoved.
Dobrý den, to budu vědět ve středu, auto jde zítra na
Dobrý den, to budu vědět ve středu, auto jde zítra na garančku po 5 letech, právě mi prošla 5letá prodloužená záruka na všechno. A součáastí prohlídky dle servisní knížky je i měření trakční baterie.
V nynějším dubnovém počasí se mi dojezdy pohybují od 110 do 120 km na 1 nabití, záleží na trase. Ostrava e plná rychlostních úseků, takže typický městský provoz moc nedávám.
Včera plně naložen ujeto 81 km Ostrava-Dolní Domaslavice a zpět převážně po rychlostce Rudná přes Havířov, Bludovický kopec a pak kopce kolem Žermanické přehrady, spotřeba 12 dílků baterie z 16, teoreticky 14,8 kWh/100 km.
Cenu nových baterek neznám, podle totálně ujetých ceníků Peugeot náhradní díly (ostatně na webu se dá stále dohledat nabídka Ionu za 705 tisíc Kč s DPH nový, byly tam i v době, kdy už se pár let nabízel Nissan Leaf 24 kWh za 715 tisíc Kč) to je prý přes půl milionu. A já kupoval 4/2014 novho Iona za 439 tis. Kč.
Baterie do trojčátka je drahá, ale nechápu proč by ji
Baterie do trojčátka je drahá, ale nechápu proč by ji někdo měnil. Životnost lze odhadnout na 15 let a poté nechat jako auto na nákupy v nejbližším supermarketu, nebo do šrotu. Ostatně, jako každé jiné staré auto.
Vsadil bych se, že při velmi slušnému zacházení ta baterie bude poskytovat nějaký užitečný dojez i po 20 letech.
Dobrý den,
mám najeto s ionem 74 tis. Km, rok výroky
Dobrý den,
mám najeto s ionem 74 tis. Km, rok výroky 06/2011 a stav baterie je na 79%.
Dobry den,
dakujem za info, pri tom stave beterie aky je
Dobry den,
dakujem za info, pri tom stave beterie aky je dojazd?
Zvazujem kupu jazdeneho EV ale nechcem nabijat kazdy den.
Denne dam do prace a spat 42km. Pri dojazde 80km to uz musim nabijat kazdy den. A bojim sa toho ze z dovodu kazdodenneho nabijania by som musel do roka kupovat novy akumulator. A ta cena akumulatora bude asi dost vysoka.
Je uplně jedno jestli nabíjíte každý den, nebo každý
Je uplně jedno jestli nabíjíte každý den, nebo každý druhý .
Jde o to kolik proudu proteče baterií tak i zpět, e auto se nabíjí třeba i 100x za den stačí pustit plyn a už nabíjí pomocí rekuperace.
Počítají se takzvané plné cykly tj. pokud nabijete z 30 na 80% se započítá jen 0,5 cyklu možná i méně. Důležité je nanabíjet zbytečně do plna a nevybíjet pod 20%.
Takže Vaše trasa 42 Km na denní provoz je pro EV s dojezdem 100 Km ideální.
Já nabíjím v 95% připadů denně do 80-100% podle toho jak potřebuji dojezd. Auto mám 2,5 roku připojil jsem ho k nabíječce minimálně 1500x průmerně dobiji 5 kWh na jedno připojení. Kapacita baterky za 43 tis Km šla z 43,7 na 41,3 Ah dojezd klesl cca o 10 Km
Dakujem za radu.
Dakujem za radu.
Dobry den,
je treba uvazovat s tym, ze v zime je dojazd auta
Dobry den,
je treba uvazovat s tym, ze v zime je dojazd auta nizsi ako v lete.
Dovody:
– zimne gumy
– nizka teplota baterie = nizsia kapacita (pri -5 stupnoch ak auto stoji celu noc vonku aj o 20%)
– ale najviac z dojazdu berie kurenie. Ak ma auto len priamy ohrev spiralou, zerie to dost dojazdu (napr. pre c-zero, ion, i-miev cca 30- 40%. Ak ma auto tepelne cerpadlo je to o 2/3 menej.
„kerosin“ sem dal nedavno toto info z prieskumu cien baterii
„kerosin“ sem dal nedavno toto info z prieskumu cien baterii trojciat v servisoch CR:
P-Ion – nelze vymenit jednotlivé clánky – 639 974,- Kc
C-zero – nelze vymenit jednotlivé clánky – 623 197,- Kc
M-iEV – LZE vymenit jednotlivé vadné clánky, a cena za celou baterii – 210 040,- Kc
Cenova politika je podivna – i-MiEV ma cca o 10% vecsiu kapacitu – ma 88 clankov versus 80 u eu verzii a cenu ma aj tak cca tretinovu.
Zdravím a potvrzuji.
Průzkum provedla „česká asociacice
Zdravím a potvrzuji.
Průzkum provedla „česká asociacice elektromobility“. Udaje jsem obsal z třetího vydání jejich občasníku a autorem článku byl místopředseda (a ted doufám, že mi odpustí, že bez jeho souhlasu uveřejnuji jméno) Ing Mirek Matyáš doporučuji se tedy pro detaily obrátit na něj.
http://www.elektromobily-os.cz/kontakty
K čemu vztahujete těch 79% k nominální kapacitě 50Ah?
K čemu vztahujete těch 79% k nominální kapacitě 50Ah? Nebo výrobní po dodání vozu cce 44-45 Ah?
čert ví… teď jste mě dostal… používám EvBatMon for
čert ví… teď jste mě dostal… používám EvBatMon for iMiEV/C-Zero/iOn
myslím si, že to počítá z nominální kapacity 50Ah, ale jistý si fakt nejsem
Právě a víte kolik tam bylo když bylo auto nové, nebo
Právě a víte kolik tam bylo když bylo auto nové, nebo zánovní?
Těch Vašich 79% zní hrozivě, co když ale nové bylo na 90% to už tak hrozné není že?
Jám co mohu říci jsem měl roční vůz a kapacita byla 43,7 tj. 97% nominální kapacity výrobní 45AH a po 3 letech a 43 tis Km mám 41,3 tj. 92% kapacity. Takže pokles jen 4-5% což už zní lépe.
Kupoval jsem to po 3,5 letech od CEZu s nájezdem 12 tis. km a
Kupoval jsem to po 3,5 letech od CEZu s nájezdem 12 tis. km a při prvním měření (půl roku od koupě) naskočila hodnota 89,9% a dnes mi ukazuje diagnostika oněch 79%
Asi si budu muset nechat udělat diagnostiku na některém
Asi si budu muset nechat udělat diagnostiku na některém srazu. Protože dnes jsem vyzvedl auto na Peugeot Auto Tichý Ostrava a musel jsem si (přestože do objednávky jsem to jasně uvedl) zvlášť vyžádat výpis testu trakční baterie. Zase mi cpali jen baterku 12V startovací. Dovezl jsem jim schválně auto s 18% a 1 dílkem baterky z 16. Ovšem ten měl u mne v sobotu ráno dojezd 115 km po nočním nabíjení, od nich jsme ho přebíral plně nabitý s 96 km. A jak se tak probírám kontrolou, asi ji zcela nepochopili. Protokol končí slovy „Počkat na zhasnutí kontrolky nabíjení na sdruženém přístroji a přejít na 2.etapu. trakční akumulátor se automaticky vybije a znovu se zcela nabije diagnostický přístroj může být odpojený od vozidla. A tím to končí, žádná 2.etapa se nekonala. A žádné vysledky ve V či %, prostě nic. Jen obrázky postupně 12 CMU s textem Počítač řízení článků trakčního akumulátoru (modul XY) XY=1-12.
Jinak garančka za 4 tisíce, kontrola celková, výměna pylový filtr, kontrola trakční baterie, revize brzd, zůstatek brzdy destičky vepředu i vzadu 80%, chladící kapalina -35°C. Klasicky nejdražší ylový filtr originál za 1.108- Kč s daní.
ja mam rocnik 2011, 65.000 km, a bateria ma este 80% podla
ja mam rocnik 2011, 65.000 km, a bateria ma este 80% podla aplikacie EvBatMon. V Amperhodinach ukazuje 39.1Ah z 50(nova).
Poznamka: 50Ah je maximalna kapacita, nie pouzitelna kapacita noveho auta. Lebo nabija len do 4.1V na clanok.
Na rychlonabijacke som si spocital (podla toho kolko percent som dobil a kolko elektriny natieklo do auta), ze celkova pouzitelna kapacita je teraz 13kWh. To aj odpoveda udaju z EvBatMon: 39.1Ah * 88 clankov * 3.7V = 12730 Wh
Zaujimava je aj rychlost degradacie – podla aplikacie EvBatMon stratim asi 1Ah za rok.
Na rychlonabijacke stale dokazem nabijat na 120 Amperov (41kW), takze ani to nie je zatial obmedzene
půl mega za nákupní tažku je moc, doba 2010 hitovek iOn je
půl mega za nákupní tažku je moc, doba 2010 hitovek iOn je dávno fuč 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/peugeot-ion/
At žije Vochcávije eletrík 2011 ;)))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
pro Ceskou Poštu jedině německý Dojče Post Streetscooter
pro Ceskou Poštu jedině německý Dojče Post Streetscooter 2013 :))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/
ale všem žabařům a hamáčkům to 2020 nandá HJŮJDAJ
ale všem žabařům a hamáčkům to 2020 nandá HJŮJDAJ MOTORS CZECH :)))))))
ceskatelevize.cz/ivysilani/12026085531-byznys-ct24/219411058020017
pindá tam něco že potřebujou vodík to pravé kořechové
pindá tam něco že potřebujou vodík to pravé kořechové k životu aby jim to sypalo a že chtějí do 5 let zaplevelit evropu vodíkovýma bombama no potěškoště doufám že mu na to hámáček dá dotace nejlépe z našich daní
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
Streetscooter nevyrábí Škoda, takže ČP narozdíl od DP
Streetscooter nevyrábí Škoda, takže ČP narozdíl od DP bude rozvážet v e-Citygo.
DP dodá každýmu kdo zaplatí, takže jesi ČP vyloženě
DP dodá každýmu kdo zaplatí, takže jesi ČP vyloženě nesprcne šáde 😉
Těžko to může být moc, když to bude nejlevnější ve
Těžko to může být moc, když to bude nejlevnější ve své kategorii na trhu EU.
sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&con
sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=4
To víme, že staré herky stojí míň než bude stát nový
To víme, že staré herky stojí míň než bude stát nový Citigo, k čemu ten odkaz na bazar? A ještě s poloviční baterkou a s bůh ví jakou skutečnou kapacitou 🙂
4 roky není staré ale hlavně budou za čtvrtmega tj
4 roky není staré ale hlavně budou za čtvrtmega tj polovina citigo
Nemůžeš cenově srovnávat staré herky s novým autem v
Nemůžeš cenově srovnávat staré herky s novým autem v záruce, o to mi šlo. Já taky kupuji ojetá auta, protože na nové nemám) resp. nemám na nové v takové velikosti a výbavě, co požaduji), ale to srovnání není fér. Citigo časem bude tako jako ojetina a bude za polovinu…
Jinak, pokud si tam dám 4 letá auta (od 2015), tak už jsou ceny těch ojetin přes 320 tisíc a ne čtvrtmega. Pod 300 jsou tam dva Smarty, dvoumístné.
njn dobře ok
njn dobře ok
Kupovat si toto auto je jako kupovat si kone. Hodne stesti xd
Kupovat si toto auto je jako kupovat si kone. Hodne stesti xd
Ne, ne. Kůň vyžaduje mnohem více údržby a péče.
Ne, ne. Kůň vyžaduje mnohem více údržby a péče.
Tak jen aby zase nekecali.
300 je samozřejmě klasická lež,
Tak jen aby zase nekecali.
300 je samozřejmě klasická lež, nicméně jestli bude mít využitelnou kapacitu 35 kWh, tak by to do dávat 200 km plus mínus autobus úplně v pohodě celý rok.
Pro mě úplně ideální, dá se s tím pak jezdit i občas na delší trasy po naší malý český kotlině.
Vaším se že to ALE bude v něčem takovým jako: ta nejslabší nabíječka na AC 3kW, na DC 45kW! Topení bez tepelného dopadla, baterie bez tepelného managementu. Mizerný cx a velká váha, což jsou věci pro elektromobil zásadní.
Osobně bych se vykašlal na ostatní neuzitecny věci jako nárazníky v barvě karoserie, elektricky ovládaný sedačky elektrický ovládaný otvírání všeho co člověk vidí, nejlepší audio na světě, zlatý rámečky okolo displaye a podobný nesmysly co každá automobilka vymýšlí jen aby obhájila vysokou cenu a nedala tam ty důležitý věci:
– AC dobíječku minimálně 3f 22kW, nebo lépe 40
– DC dobíjení 150kW
– topení s tepelným čerpadlem
– kvalitní battery management a aktivní vyhřívání a chlazení
Ostatní věci at se vykašlou.
Pak to bude trhák a lidi jim utrhají ruce.
Ale škoda mluvit je to jen sci-fi…..
AC 40kW by byla z těch 420tis asi tak 1/3 ceny. Je to auto
AC 40kW by byla z těch 420tis asi tak 1/3 ceny. Je to auto určené do MĚSTA a okolí, tzn přes noc pomalu nabít, ráno děti do školky/školy, do práce, nákup a děti na kroužky… na to není potřeba AC 22, ani 40kW a ani DC 150kW. To se dá v klidu provozovat i s 1f AC 3kW a pro občasný delší přesun DC 50kW se dá přežít. To není dálniční stíhačka.
V podstatě stejné použití, jako máme s manželkou naše
V podstatě stejné použití, jako máme s manželkou naše Iony. Po městě a okolí do 50 km každým směrem na noční nabití s přehledem i vrácením zpět. Já mohu nabíjet i přes den u kanclu, takže pokud auto vyjedu do nuly, za 4,5 hodiny ho mám zase plné.
Nebo ho vyjedu několikrát, když se mezitím stavím u rychlonabíječky (svačinka, toaleta, nákup, oběd…). Delší trasy řeším právě přes rychlonabíječky, které jsou kolem Ostravy (Karviná, Třinec, FM, Hlučín, Opava, Valmez, Gorzycki, Jastrzębie-Zdrój).
Jen u té baterky 37 kWh to bude o něco veselejší než u trojčat s 16 kWh.
Auto, ktore sa blizi takymto potrebam bezneho cloveka je Sion
Auto, ktore sa blizi takymto potrebam bezneho cloveka je Sion od Sono motors. Cena je 25.500 Eur s Dph.
Otazka, ci je tato cena pre bezneho cloveka ok ?
Alebo si radsej vyberie to e-Citigo s mensimi uzitkovymi vlastnostami, ale aj nizsou cenou (ak sa dozijeme).
Ta poslední věta (hlavně to „ak sa dožijeme“) platí
Ta poslední věta (hlavně to „ak sa dožijeme“) platí stejně tak pro Sion jak pro Citigo. Akorát že Sion ještě žádné auto nevyprodukoval a neprodal, na rozdíl od Škodovky. A hlavně, Citigo je jenom převlečený eUp, který tady už jezdí léta, tak bych to viděl celkem reálně.
https://www.auto.cz/skoda-superb-phev-je-novy-hybrid-s-dojezdem
https://www.auto.cz/skoda-superb-phev-je-novy-hybrid-s-dojezdem-na-elektrinu-az-70-km-128972
Prý: „Baterii s kapacitou 13 kWh ale údajně nebude možné
Prý: „Baterii s kapacitou 13 kWh ale údajně nebude možné nabíjet supernabíječkou.“ – myšleno DC (až 50kW).
A „Při využití veřejné rychlonabíječky případně domácího wallboxu, zkrátí se doba nabíjení na 3,5 hodiny.“ – myšleno AC nabíjení (až 22kW).
Jak nazvou 120+kW nabíječku? Hypernabíječka?!
Nijak, prostě se budou tvářit že rychlejší nabíjení
Nijak, prostě se budou tvářit že rychlejší nabíjení neexistuje.
300 km je nesmysl, pokud nepojede jen z kopce konstantní 60
300 km je nesmysl, pokud nepojede jen z kopce konstantní 60 km rychlosti. Reálně, pokud EU výrobce říká 300, odečti 20%. Z 240 km odečti min 10%, pokud nechceš mít baterku do půl roka kaput, musíš nabíjet na max 90%,idealne však 80%. Tze máme 216 km. Aby člověk neumrel strachy, musí být před dalším nabitím nějaká rezerva, normální je alespoň 30 km, abych mohl dojet případně i jiné nabíjecí stanici, než jsem plánoval. Tze máme 186 km od nabití k nabití. V zimě odečti cca 20 km na topení, v létě cca 10 km na chlazení na hodinu. Navíc v zimě odečti cca 20 km na zahřátí baterek. Kapacita v zimě je 166 km minus 20 km každou hodinu, na 2 hodiny max 126 km. Na město pořád ok, na cestování ne.
A kdo normální by s tím autem jezdil mimo město?
A kdo normální by s tím autem jezdil mimo město?
Samozřejmě že normální člověk ne. Jen troubove jako
Samozřejmě že normální člověk ne. Jen troubove jako Rozpoutal a ostatní ano.
Ty si totiž klidně koupí nákupní tašku a pak do ní narvou železo do sběru a když se jim protrhne tak budou tvrdit že je to k ničemu a budou to chtit po výrobci reklamovat.
Nebo si koupí kotel na dřevo a pak se hrozně diví že mu tam to uhlí nechce hořet. 🙂
A nebo že ten spalovák na benzín jaksi nepapá i naftu když benzín a plyn může. :)))
To není ten typ auta, se kterým by někdo chtěl pravidelně
To není ten typ auta, se kterým by někdo chtěl pravidelně jezdit trasy přes 200km.
Bude jezdit ve městě nebo do blízkého většího města a díky větší baterii nebude muset nabíjet každý den.
Dle Vašeho výpočtu předpokládám, že jste elektromobilem
Dle Vašeho výpočtu předpokládám, že jste elektromobilem ještě nejel.
POZOR, bude to šmejd a baterie či motor po 300 tis. km budou
POZOR, bude to šmejd a baterie či motor po 300 tis. km budou k odpisu, VW nemá zájem o kvalitní EV, NEKUPOVAT!! Jen Tesla vyrábí záměrně s cílem výdrže baterie a motorů na 1 mil km, plánuje 1 mil. mil
Trochu ledu na celo by neuskodilo
Trochu ledu na celo by neuskodilo
Já mám pocit, že u nás je obecně problém v tom, že
Já mám pocit, že u nás je obecně problém v tom, že nová auta kupuje v 80% firma těm auto vydrží po dobu odpisů kdy je v záruce a případně dohodnuty počet km. Tedy standardně řekneme 3 roky leasing a 90 tis. Km případně Víc ale řekneme max 150tis. Pak se auta zbaví a tohle pak kupujeme my, obyčejní smrtelnici. Jenže mám pravé pocit, ze v tomto bodě se začíná projevovat nekvalitní výrobek a začíná se kazit jedno za druhým. Háček je v tom, že firmě která kupuje nová auta je to šumak, protože ona to řešit nemusí má je zase v zaruce. Takže výsledek je že firmám nevadí kupovat auta, která vydrží max 5 let a 200.000 km takže výrobce k tomu nic netlači. Oni vydělají na pozaručnim servisu a odbyt novych mají zajištěn.
Vy tomu říkáte pocit, ale odborně se tomu říká
Vy tomu říkáte pocit, ale odborně se tomu říká obchodní model 🙂
omyl, odborně se tomu říká „korporátní fašismus“ či
omyl, odborně se tomu říká „korporátní fašismus“ či „feudalismus“ 🙂
více zde:
tinyw.in/k60e
Strč si ty srachky do zadele ty fašoune.
Strč si ty srachky do zadele ty fašoune.
–
–
–
–
jj, to si dej na mozek, stačí se podívat na „kvalitu“
jj, to si dej na mozek, stačí se podívat na „kvalitu“ baterií a jejich katastrofální degradaci třeba u Leafu, hochu 🙂
I kdyby to byla pravda, tak 300 tis. by pro mě bylo OK. Tolik
I kdyby to byla pravda, tak 300 tis. by pro mě bylo OK. Tolik km najedeme asi za 18 let a po této době si klidně pořídím nové auto. Mimochodem – na 300 tis. teď dělají i ty nové turbobenzíny.
Pro vozidla Pošty by to bylo málo (pokud byste s tou životností měl pravdu), ale na druhou stranu za cenu jedné Tesly budou mít 6 Citigo, takže i tak by to mohlo mít smysl.
promiň, ale takovou kvalitu by koupil jen blbeček … dát
promiň, ale takovou kvalitu by koupil jen blbeček … dát mnohem vyšší cenu za EV a pak při odkupu dostat mnohem nižší než za fosil, může udělat jen blbeček 🙂
Zalez zpátky do díry, demente 🙂
Zalez zpátky do díry, demente 🙂
Jo kdyby to tak bylo , tak by to byl pro všechny vyraznej
Jo kdyby to tak bylo , tak by to byl pro všechny vyraznej posun , bohužel VW se v tomto věřit nedá a bude to mít nějaké ale nebo později nebo omezení nebo to za 420 nebude mít ani kola. Jak rad bych se mýlil . No necháme se překvapit.
Na dálnici to není.
Na dálnici to není.
Dálniční křižník to není, ale i tak dojede po dálnici
Dálniční křižník to není, ale i tak dojede po dálnici dál než Nissan Leaf 40 kWh.
Samozřejmě že ne. A to vadí? Je to městské auto jako
Samozřejmě že ne. A to vadí? Je to městské auto jako spousta jiných EV i spalovacích aut.