Dočkáme se cenově dostupné verze elektromobilu Tesla Model 3?

Vojtěch Sedláček - 28 Leden 2019

Tesla Model 3 byl od samého začátku prezentován jako dostupný elektromobil, který si budou moci dovolit široké masy zákazníků. Nejlevnější verze vozu ale stále ne a ne přijít. Dočkáme se jí ještě vůbec?auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 je od počátku propagován s cenovkou $35 000. Jenže taková verze zatím stále v prodeji není a ještě nějakou dobu nejspíš nebude.
foto: Tesla

Elon Musk se již od začátku svého působení v Tesle netajil tím, že chce jednou vyrábět elektromobily, které si bude moci dovolit každý. A právě Tesla Model 3 se měl stát prvním krokem do této nové éry.

Musk přislíbil, že prodejní cena vozu bude startovat na $35 000, tedy v hrubém přepočtu na 788 000 Kč. Ovšem ani po více jak roční produkci bychom v nabídce takto levnou variantu Modelu 3 hledali jen marně.

Elektromobil Tesla Model 3 v základní variantě měl nabídnout menší baterii a interiér bez prémiových materiálů a s omezenými funkcemi.

Takový vůz chtěla Tesla začít nabízet jen několik měsíců poté, co byla zahájena produkce aktuálních verzí Modelu 3. Ta však neprobíhala zdaleka podle plánu a Tesla musela změnit svou výrobní strategii, protože byla dle slov Elona Muska jen pár týdnů od úplné katastrofy.

Tesla v současné době vidí realizaci nejlevnější verze Modelu 3 v horizontu 4 až 6 měsíců, a tak držitelé rezervací spolu s fanoušky doufají, že jednou budou mít cenově dostupnou Teslu i u sebe v garáži. Objevují se ovšem i takové názory, že verze za 35 tisíc dolarů nikdy nevznikne.

Vedení tuto verzi udržuje stále na živu. V době propouštění a pomalého příchodu regulace daňových úvěrů ve třetím kvartálu roku 2019 totiž Musk řekl, že ji automobilka potřebuje více než kdy jindy.

Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Autor clanku asi velky vhlad do problematiky nema, ked vyplodil takyto clanok.
Ak predavate auto za 50000 a nestihate ho vyrabat pre vysoky dopyt, urychlil by ste predaj 35000 verzie toho isteho modelu?
Tesla potrebuje najprv zasytit hladny trh po Modeli 3. Predpokladam, ze lacna verzia pride az ked budu vediet vyrobit viac aut ako dokazu predat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A budou mít i levné modely Tesly 3 ty hlavní vymoženosti, jako vodopád do kufru a zamrzající kliky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na poziadanie aj s vodotryskom

Ad široké masy:
existuje niekde nejaká štatistika o tom, ako sa predávajú autá v určitých cenových rozpätiach?
trebars cena 8 - 12 tisíc = 30%, 12 - 18 = 40%...

nič podobné sa mi nepodarilo nájsť
snáď len neurčité žvásty typu "11% predaných aut v US bolo zo segmentu LUXURY", a podobné

Kde se najednou vynorila armada rakovinovych trolu? Spalovaci loby najednou znejistila, protoze nemozne se stane realitou. Tesla 3 je na ceste do Evropy a to petrolaky desi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale dočkáme klíííd furt se na tom dělá....

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

....nevěřte zaplacený mediální propagandě ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dočkáme. Za tři roky. Tři Muskovy roky, to je 15 let běžného člověka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musk to je pojem, kus chlapa, něco už dokázal... a co ty tady? :))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, Musk je pojem - nejlepší PR manager světa, to, co projde jemu nikomu jinému neprojde, to, co je u jiného vnímáno jako fatální selhání, to je u Muska (i díky jeho neuvěřitelný,u PR talentu) glorifikováno jako průkopnictví, za blbý odhad času a velkohubá prohlášení by jinde padaly hlavy, Musk je za to prakticky chválen, naknec to stejně dobouchá jako každá jiná firma, ale tam je odměna výsměch u Muska aura vizionáře, průkopníka.... má skvělý příběh, skvělý marketing a skvěle ho prodává...díky tomu je pojem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedockame, zda se.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teslaware?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cenovo dostupné Lion batérie v takej zostave, kopa medi, drahá vysokonapäťová elektronika pre menič a regulátor, prúdovo a tepelne preťažovaný pidi elektromotor 100kW, ktorého konštrukcia sotva zodpovedá 15kW ?

Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo.

A čo panelákový ľudia ?
Toyota má v niečom pravdu, že ak chcete alternatívu vy čo ponej voláte v zákonoch, ponúka sa tankovanie vodíka. Auto predávame, ale nikto nestavia čerpačky a nikto si ho nekúpi. Trhu sme ho ponúkli ale vidíte, nefunguje to. A ten kŕč s batériami ? Tak 10 - 20 rokov a uvidí sa ?

Vy jste Mimoň.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo. Von kdyz Mirai stoji 7 milionu jenu tak se nedivte ze to nejde moc na odbyt. A nenabijete si to ze zasuvky. (At doma nebo v supermarketu).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hlavně až v Německu uzavřou uhelky a jaderky, tak se zvedne cena elektřiny v celé Evropě. Můžeme se dostat do stavu, kdy peníze provoz elektromobilu budou vyšší než provoz spalováku. Navíc spalovák bude vždy levnější. Naproti tomu v Rusku a Číně se staví nové jaderky, proud tam bude levnější. Tam elektromobil smysl má.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak ftom případě se to krapet posune, elkáry budou zatím sedlat bohatý a na nás póvl zbyde 10 let šrotování levných luxusních germánských autopopelnic z velký 3jky, taky dobrý :))))))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDD

kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no neber ty káry když sou skoro jak nový a za polovic :))))))))))

sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&tachometrMax=125000&yearMin=2015&manufacturer=5&model=1444

V USA se objevuji zlomyslne poskozene Superchargery. Spalovaci magori citi, ze jejich era konci a tak zahajili diverzantskou strategii. Nebude dlouho trvat a budou prvni nasilna umrti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pár debílku řízli kabel starých superčerdžrů, tesla obratem opravila, už jim dou po krku ;)

Doufam ze jim ten krk riznou jako oni ten kabel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerad to rikam, ale myslim si, ze model 3 bude v evrope pruser. Neoblibenej typ karoaerie, nedomyslenosti v interieru ( jak muze i tohodle typu kufru chybet tunel.v sedackach). Vysoka cena versus kvalita zpracovani a extremne lacine vypadajici interier :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

souhlas, Tesla auta jsou méně vybavená jak auto za 200 tis. Kč, ale táhne nás, že je to elekrický :)

prostě opravdu takový čistý Android od Googlu, dobrý hardware, ale dělaný pro idioty, opičky bez zkušeností s uživatelem.... Apple sem nepleťte, to je jen zlatá cihla pro ještě méně intelgentní než opice, jen to stojí majlant :)

Viděl si to naživo, ty nedomyšlenej. Dlouho jsem nic promakanějšího neviděl a tunel máme-Blanku.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Vim, ze je to kouzlo nechteneho, ale vis, co ma spolecneho Blanka a TM3 po uvedeni do provozu? Problemy po prvnim vetsim desti... Kez by to byl vtip.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj má recht!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/error-failing/

Pochopils.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl jsem loni v kvetnu ve Fremontu, takze videl. Zvenci v pohode ale uvnitr to vypada jak lidovy vozitko za 400 z levnyho plastu. Ale mozna ten kalkul je, ze primarne miri na Asii a je to tak dobre. Jen rikam, ze si myslim, ze na velkej uspech v Evrope tohle auto nema. Neco asi casem zlepsi, jako kvalitu materialu, sedacky a podobne. Typ karoserie tezko.

Před chvílí jsem koukal na video Bjorna o Audi E-tron. Asi se líší můj pohled na svět s vaším.
Já nechci čtyří displaye včetně HUD. Nechci palubku s prošívanou pravou kůží. Nechci SUV s velkou spotřebou.
Chci sednout a jet.
Zdroje nejsou nekonečné, plýtvání nemáma v současnosti meze.
Tesla s Elonem je poselství do budoucnosti. Minimalismus, udržitelnost.
S pěnězi to nemá nic společnýho, těch jdou vytisknout mraky.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já evropan chci čtyři displaye včetně HUD a nechci tablet, ten mám doma na brouzdání :)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

No jo ale ty jsi z jinýho oddílu.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milej pane, řeknu vám tajemství. Vy jste zřejmě ekolog, nebo si to myslíte. Domníváte se že si koupíte elektromobil a chráníte planetu. Jediné auto které chrání planetu je to které si nekoupíte.

Obrázek uživatele Anonym123

tých áut, ktoré som si nekúpil je priveľa. takže sa mýlite.
a eko? sprostosť. ja viem ako je to chodiť zo školy domov (kus za dedinu) pešo, bicyklom, na voze/koči/bričke/saniach s konským poťahom. a nie iba OKOLO KOMÍNA, ale nie raz stovku kilometrov za deň. a oproti tomu (v rovnakom čase) auto na ministerský poukaz v cene 20 násobku veľmivysokého platu (v tej dobe).

Možná jsem ekolog, nazvěte sit o jak chcete.
Neberu to jako urážku. Jsem jen obyčejný člověk žijíci na vesnici, žijící střídmě s elektromobilem který moc nestál a jeho náklady na provoz jsou minimální. A to je moje tajemství. Co vy, čím jezdíte, na kole?
S dětma a nákupem na nosiči?

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ma, protoze pokud ma byt ochrana prostredi masova, tak se musi masove rozsirit EV a to se za cenu milion Kc nestane. Takze bud vyrabim lidovy vozidlo za 600 tisic, klidne bez kuze, jen s tabletem, za to prakticky, to kteryho i obycejny clovek bez rakve strci lyze, nebo psa. A nebo teda, kdyz uz delam auto za milion az milion a pul, jaky bych si koupil treba ja, tak ale ocekavam, ze za to dostanu odpovidajici kvalitu (na urovni treba Lexusu v kterym ted jezdim).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Seděl jsem v TESLA 3 v pátek a je to takové obyčejné. Kožené sedačky normální, jeden iPad PRO před vámi a toť vše... Co přesně myslíte tím "promyšlené?" Dvě kolečka na ošklivém volantu to nezachrání, do kufru teče...
Kombík mi to nenahradí a do města je to velké. Děti vzadu mají místa jako v Superbu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak vypadá ta kůže? Četl jsem někde, že to má být nějaká "veganská kůže" nebo co. Prostě taková lepší koženka.

Ono, i u pravé kůže je rozdíl napříč autama, někdo tam dá levnou sra***, která se hned láme a ničí a někde to i po 250 tis. vypadá skoro jako nové. Tak mě to zajímá aspoň jak to vypadá a na omak, protože trvanlivost je teď ještě těžko posoudit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a hlavne cena. I tech 35000 USD JE proste strasne moc.

Cože? A např. Hyundai Kona Electric, Ioniq, e-Niro, Soul... za plus mínus podobný peníze jsou známkou luxusu? Kona nemá skoro žádnou výbavu v základu. A jak tady někdo trefně poznamenal, umřete na plasty. Stojí mega a je velká, jako Fabia. Ostatní auta jsou na tom možná o trochu líp. Ale srovnávat to s Modelem 3?
Tenhle komentář si snad někde uložím a napíšu ho tu za 5 let. Bude patřit k legendárním hláškám typu: iPhone nikdo chtít nebude. Steve Ballmer - dnes již bývalý ředitel Microsoft. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

iPhone taky nikdo rozumný nechce, kupovat si ho začali jen opičky, co měli už jiné přístroje od Applu bez zkušenosti jen proto, že je to "hezký", tedy ne moc chytří lidé :)

a iPHone u opiček zůstal... ve stejný cenový kategorii jsou lidé s Androidem mnohem bohatší, inteligentnější, vzdělanější a hlavně na tom nehrajou jen hry, což je č. 1 na iOS ;)

A kde jsi na takové moudro přišel? Táta komunista ti ho povídal? To se mi vždy líbí, když někdo uráží nějaké držitele různých telefonů s inteligencí jezdeckého sedla. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hošíku, když jsi neviděl statistiky prodejů, tak raději jen koukej na ty chytřejší :)

to druhé bohužel nikdo neostestoval, ale dle pozorování je IQ Applistů velmí nízká, když to vidím kolem sebe mezi majiteli se stejně drahými telefony :)

nejlepší jsou ty samolepky Applu na 20 let starých autech... navíc inteligence uživatelů je Apple kult, nic rozumného:

"Apple is obviously a cult (and Samsung isn't), says cultural historian"

když nechápeš komplexní problémy, tak raději nikam nepiš, ať se pak necítíš zle, že jsi prinejmenším méně informovaný :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele vědátore, komplexní problém je když máš iPhone X, iPhone služební na stole a chceš mít stejné kontakty. Děti a manželka mají iPhone, k tomu 5 iPadů a dva MacBookPro. A chceš volně přecházet v práci mezi zařízeními...
Mít společný kalendář, společně nasdílené fotky, koupit 1x hudbu a mít jí na všech zařízení. Zkontrolovat děti, že došly ze školy... Mít přehled jaké aplikace jim povolím si stáhnout...

1 backup pro všechny v Cloudu... aby se z toho člověk nepos..., že

Na všech ipadech a oobou MacBook mít stejné záložky, soubory fotky, stejnou pracovní plochu v cloudu...

Když si koupím 4K HDR film mám v AppleTV 4K, 4K projektor?, Děti ho mají v těch svejch a na chlaupě mi poběží v AppleTV HD,

Začneme s HOME kitem?

Schválně jsem si koupil jeden Android předloni a opravdu mám nízké IQ, nešlo to....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tomu říkám banda opiček :-D :-D :-D :-D :-D
na Androidu toho lze mnohem víc, btw, a to nemusí fungovat jen s Androidem, je to věc aplikací, ne přístroje, drahá nechápající skupinko opiček ve vězení, ostatně proto taky "jailbreak" :)

Obrázek uživatele Anonym123

ak nemáš na ajfón tuná, skús výlet do milána (priamy vlak z viedne) a ak budeš mať šťastie, za €200 v potravinách kúpiš 5S. prenesieš kontakty z androida, po týždni ti vyskočí týždenný prehľad koľko si do neho pozeral.
ps - doma máme na každú eventualitu iný prístroj - pc, laptop, mobil, čítačky, ... každý máme iný výrobok, iný oS, ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jako fajn služby, ale kdo ty nehorázný prachy má platit že, firma?? :))) a je ti jasný kam ty nehorázný prachy pak jdou žejo ;)

youtube.com/watch?v=VaApNeppjvg

to si můžou dovolit jenom přeplacený manenažerský krysy kerý vysávají na svůj plat samozřejmě lid, tak se pak nediv že tě nemilujem :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mezi manažery je nejvíce psychopat, manažerování totiž mentálně normální zdravý člověk dělat nechce, pro něj jsou důležitější věci než peníze či moc :)

proto jsou experti většinou vzdělanější a inteligentnější, a to dostávají méně, než psychopati na manažerských postech (neříkám, že všichni, ale takový je trend) :)

Hochu ty jseš zralej pro Chocholouška z té fobie "Apple" :-D :-D kastování lidi a jejich IQ podle značky telefonu.... Asi komplex méněcenosti bych řekl. Zajímalo by mě kolik jsi toho dokázal za svůj život Ty?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt bych si pral aby jste mel pravdu, ale tohle auto proste nema na to aby stalo milion. Vy to srovnavate s jinejma EV, ale to beznyho zakaznika vubec nezajima, on to bude srovnavat s jinejma autama co stojej dejme tomu 800 tisic a evropa je na kvalitu vubec nejnarocnejsi trh. Pulka americkejch aut by tu byla neprodejna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MÁ !! jeho privilegijem je jedinečný elektropohom 4x4 400km kerý žádná jiná kára nemá. Jistě trochu ho zpizdili, taky si myslím že evropa zněj podobně jako já nebude vodvařená ale ti lidi co mega navíc maj a elkáru bez návštěv benzinek a servisů prostě už chtěj si ji přesto koupí, víš proč?
PROTOŽE ŽÁDNÁ JINÁ NA SVĚTĚ NEEXISTUJE :))))))))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Za celou dobu zivotnosti spalovaku do nej nalejete minimalne za 500.000 Kc PHM a dalsi prachy za olej, vyfuky, filtry, svicky atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zase srovnani s cenama :D

500 tisic za PHM znamena pri 6 litrove spotrebe najezd asi 260 tisic kilometru, pri cene 32 korun za litr paliva. To bude prumerna spotreba lidi kteri jezdi s novejsimi diesely nizsi stredni a stredni tridy.

Za stejnych 260 tisic kilometru ten elektromobil bude jezdit zadarmo? proc nenapisete i to, kolik bude stat provoz toho elektromobilu, protoze bez tech cisel na druhhe strane je to jen chvastani se ruzovou vidinou kterou ale 99,999999999% lidi nikdy nedosahne ;)

Provozuji Teslu S vice nez 2 roky a ujel jsem s ni temer 130 tisic kilometru, zaradmo rozhodne nejezdi a servis je cenove na urovni BMW 7, tedy uplne jinde nez co si lidi predstavuji u aut v cene okolo 1 milionu, kam cili rekneme Tesla3. Celkove naklady na provoz Tesly S mam dnes zhruba na stejne urovni jake jsem mel predtim s BMW 540i, nebejt tedy fandou elektromobility, tak si elektromobil nikdy neporidim, finacne je totiz podobne narocnej jako benzinove auto. Nalhavat si nejake blbosti ze je elektromobil financne mene narocny muze jen nekdo, kdo penzie vubec neresi a nebo nekdo kdo chce presvedcit lidi aby si poridili elektromobil, pak je ale stejny lhar jako kdejaky prodejce aut ktery se proste jen snazi prodat a vydelat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a pokud srovnáme auta ve stejný třídě, která více žerou, aby se vyrovnala výkonu a jízdním vlastnostem Tesly, tak je Tesla jasně levnější už jen po 250 tis. km, faktické poznatky majitelů to potvrzují :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čekáme na Tvá čísla z druhé strany...

Ale jako Anonym nemáš moc důvěry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je "argument" jak od trolla :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V cem jste min anonymni nez ja? ze mate registraci a nejake pojmenovani? No to je super neanonymni :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

promiň, ale "neanonymita" toho trolla je jen v tom, že místo anonymního příspěvku jen napsal nějaký text bez registrace, takže už není "anonym" :-D

trollové mají většinou nižší inteligenci, to víme :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže k diskuzi s ním musíš klesnout s inteligencí svých příspěvků na jeho úroveň jinak Ti neporozumí. No a v komunikací na jeho úrovni má větší zkušenosti než Ty, takže tě svými komunikačními zkušenostmi bezpečně utluče. Zkráceně: na trolla nemáš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je velmi zajímavý pohled, hlavně srovnání s 540i. Můžete, prosím, stručně popsat ty náklady na Teslu S? Jaký tam je servis a kolik tak (řekněme KČ/km) to vychází? Nebo jste počítal i amortizaci?

Zajímá mě to protože, že jezdím autem podobné kategorie jako vaše BMW (Lexus GS) a tam vychází servis na cca. 1 KČ/km, myšleno pravidelný předepsaný servis.

Děkuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW 540i xDrive MSport paket me stalo v prosinci 2014 pri porizeni 2258 tisic korun s dani, na 5 let servis v cene vozu. Najezd do prodeje v listopadu 2017 byl 148 tisic kilometru, s naklady na pohonne hmoty 490 tisic korun. Prumerna spotreba 10 az 10 a pul litru na 100 kilometru. V zaruce jen nekolik drobnosti, a dily na podvozku za necelych 80 tisic korun. Auto pri prodeji za 1780 tisic korun s dani. Servis v cene je nulova cena za samotny servis a garancni servis s danym materialem, dily bezneho servisu mimo garancni v cene nejsou.

Tesla S 90D porizena v listopadu 2016 za 108 tisic eur (necele 3 miliony korun), do soucasnosti najeto 127 tisic kilometru. u Superchargeru nabijeni zdarma a vzuyivam ho vesmes v Nemecku, v CR jen Prazsky. Cena za elektrinu mimo SUpercharger je od 1 do 10 korun za kWh, ale na fakturach od ruznych firem za tu dobu mam celkove necelych 26 tisic korun. Servis je ale o poznani horsi suma. prozatim 2x navsteva Mnichovskeho servisu, prvni nucena na odtahu v lednu 2018 kdy auto proste odmitlo jet, elektromotor meneny v zaruce a zaroven se vyresili brzdy a predni levy tlumic/mech, faktura 9600 eur (240 tisic korun). Druhy servis listopad 2018 kdy se delali zbyle 3 tlumice/mechy, 2 leta prohlidka a odstranil se problem s patymi dvermi a drobnosti ruzne ve voze, v zaruce menena nejaka cast baterie. Faktura na necelych 11 tisic eur (285 tisic korun). Brzdy se daji kuprikladu zachranit a tedy jejich oprava muze stat mene, ale kdo s autem za 3 miliony bude myslet na to, ze by mel obcas brzdy poradne prohnat? Proste se s autem jezdi a nemysli se na to proc nebo jak bych mel ted udelat to a to, aby nasledne neco dele vydrzelo. Bohuzel interier neni to na co jsem byl zvikli z predchozich vozu BMW, a doufam ze ani prechod ke koncernu me co se interieru nezklame.

Pristi auto rozhodne nebude Tesla, a predbezne mam objednany Taycan se zaplacenou zalohou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky, tohle už je důvěryhodnější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji. Tak koukám ty náklady (PHM + servis) jsou u obou aut cca. stejné. A u Tesly to velmi pravděpodobně ještě zhorší ztráta hodnoty při prodeji. Počítám, že pojistka bude +- stejná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pojistka je u Tesly levnejsi, u BMW byla prez 60 tisic korun rocne, u Tesly platim 38 tisic za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máte pravdu, ale stav, že elektrika nebude pro auta daněná taky dlouho nebude - takže pro srovnání toho, jak to může vypada za pár let (pokud už nemáte věšteckou kouli), tak počítejte buď kapalné PHM bez daně, nebo elektřinu zatěžte adekvátní daní a už to tak slavné není. Ostatní díly nekomentuju, protože sice se křičí, jak je super, že je elektromobil jednodušší, ale díly na něj jsou zodpovědně dražší. Takže ve výsledku to beru 1:1 a pro srovnání pak je relevantní - cena nákupní a PHM.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektřina je přece alternativní "palivo" proč na něj měla v nejblišší době tj. během aktivní životnosti nového vozu tj dejme tomu 5-6 let, uvalena nějaké významná daň kromě téch daní které už elektřina má?

Tj. DPH, dań z elektřiny a výpalné solárním baronům.

U CNG a LPG , ktreré jsou na trhu desetiletí se nic takového nic nestalo. A nebudeme si nalhávat až tady bude na elektřinu tolik aut co na LPG a CNG dohromady, tak to uteče ještě hodně vody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stát potřebuje příjem, příjem jsou daně, nahradíme-li spalováky elektřinou, státu vypadne výrazný příjem, doplní ho tak, že zdaní elektřinu určenou jako palivo elektromobilu.

To nad čím uvažujete je pořád, že si jednotlivek koupí a jednotlivec udělá....ano protože mu to společnost trpí.

Pokud společnost houfně koupí, a společnost houfně udělá...pak je to problém.

U LPG a CNG to je jak je, protože se NEROZŠÍŘILY do míry, kdy je to zajímavé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nahradu vypadku dani z ropnych paliv bude muset stat resit tak za 20-30 let, a do te doby se stejne vsechno jeste nekolikrat zmeni a ty penize se zacnou vybirat jinde. Je zbytecne ted takovou vec resit, protoze i jen jeji reseni na statni urovni by bylo nasobne drazsi nez to, kolik to v pristich treba 10 letech bude znamenat na vyberu danych dani.

Velice pravdepodobne se dobudoucna s danyma danema nic nestane, a jen se vyber presune treba na silnicni dan, ktera je v soucasnosti v CR pro stat prodelecna, protoze ji plati jen malo subjektu. V okolnich statech ji plati vsichni a je to vesmes mnohem spravedlivejsi reseni nez nejak cachrovat s ostatnima danema.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Stát na tom bude mnohem lépe, když se ty peníze budou točit "uvnitř" než nenávratně posílat 100 miliard ročně někam do Arábie apod.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to nelze srovnávat, LPG je odpad kterýho je přehršle a nikdo to moc nechce a CNG je tlačenka hradu jako sraček z ruska. Elektrina je z uhlí a to je problém, další přechod na ekoelektřinu bude něco stát a to bude to zdražování. Možná ti doma nezakážou točit dynamem ale myslím že to si moc nepomůžeš ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektrina/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady není řeč o zdražování eletřiny, ale o případné spotřební dani.
I když by vlastní silovou elekřinu zražily o 100% tak se to díky dalším poplatkům projeví na provozu EV minimálně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vaša kalkulácia je zaujímavá v tom, že ste zmenili jeden parameter, ktorý vám vo výpočte najviac vyhovuje (dan z elektriny v budúcnosti) a ostatné ste nechali na dnešnej úrovni (drahší elektromobil), a potom vám môže vyjsť jedine hlúposť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale abych se dozvěděl, kdy se mi elmobil vyplatí proti spalováku v budoucnosti, tak ho přece platím dřív, než uspořím na pohonné substanci ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim, ze 1:1 to nebude, ale urcite uspora nebude 500 tisic. Spis cca 200 az 300, proto jsem psal srovnejte to auto za milion s autem za 800. A na rovinu na to komfortem a prakticnosti nema. Ne ptoto ze je to EV ale tim jak je navrzeny a vybaveny. Uz delsi dobu si myslim ze 1. Koho meli propustit je jejich sefdesigner.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, trolle, tady je důkaz, že po půl mil. km sis ušetřil na novou Teslu.. tvé lži jsou nic proti realitě:

goo.gl/HMHgLt

Prostě na EV se toho moc nemá co porouchat, vydrží v poho i 1 mil. km, na což jsou taky designovaný, tedy Tesla, ne ostatní parodie EV od výrobců spalovacích teroristů :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je bezva a kolik lidí soukromě s nájezdem 20 000 km/rok si těch půl mil km najede? Ahá je to akce na 25 let, hmm u favorita se tvrdilo, že životnost auta je 15 let, kolik je to dneska ...hm 10 nebo víc.... za 25 let už je auto skoro uznávanej veterány (chybí mu 5 let)

No nic Ekologistická demagogie - kdo tady má 25let jedno auto? A jak často taková auta v běžném provozu potkáváte?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen malé děti mluví o extrémech, nicméně na Teslu je možné se spolehnout, že ujede těch 1 mil km a neojebává zákazníky záměrně jako většina automobilek... prober se, hošíku, prostě firmám se Tesla vyplatí, nižší náklady na vše a vydělají na tom, hlavně taxi ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Halo Země zdraví do věže z ekologištiny.
Anoooo Tesla se těm, co to mají auto v nákladech vyplatí, ale ty potřebují náklady opakované, tedy jakmile končí opisy, tak auta točí...konec hlášení..

Extrém není najet 20000 km/rok (proto se taky tak nastavují výměny olejů - aspoň papírově u některých aut - jiná 15 další 30k km), extrém je jezdit 50 a víc tis km rok, to prostě většina aut nenajede a to dokonce ani firemmních.

Ale v pohodě, zjišťuji, že čím zapálený ekologista, tím štvavější projev a nechápání souvislostí - ono to je vlastně jasné prokázání vlivu viru "ismu"

Jenjanku chlapce, kolik tech tesel (z cca pul milionu vyrobenych) ten milion km ma najety (idealne s prvni baterii a motorem), aby to zakladalo pravo na "je mozne se spolehnout" na rozumne hladine vyznamnosti?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak klíííd, jako jasný svíčky, voleje vačky sračky vodpadávají, ale 300.000 má namotáno pendlováním po kalifornská hladoucký dálnici bez soli. U nás na čezkým tankodromu to i tak budou samozřejmě čepy, ramena, kotouče, silenbloky lisování, geometrije, tlumiče no ty drahý vzduchový érmatic vod mercedes benz by mohli 200.000 dát ;)

Kolik stojí nádradní díly na TESLU S ??????????????

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zase lžeš, jen se dohaduješ, že Tesla ojebává jako ostatní automobilky, hochu :)

A tento komentar je taky lzivy a vymysleny? Ta je i dukaz, ze po 100.000 km moc neusetril. Vy vite vse, ze ostatni lzou? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hošíku malý, výjimka potrvrzuje pravidlo... Tesla jako nová značka už dávno překoknala takové problémy.... od ní se mohou zajeté šmějdské automobilky ještě učit :)

Obrázek uživatele jurazhor

omluv ho,on jen taky nevěděl že u tesly se už po roce a něco
nevztahuje záruka na brzdy,tlumiče,pátý dveře a pár drobností

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já být tebou tak se uklidním, zase takový zázrak to EV není, podvozek to má podobný, takže čepy, tlumiče musíš měnit taky, mechanické věci jako kliky, vybavení interiéru, zcátka, světla atd. to je naprosto stejné a zrovna u Tesly tyto věci jsou na podprůměrné úrovni, EV je protkané elektronikou víc než spalovák a pokud se trochu zajímáš o auta tak budeš vědět, že víc jak 40% závad dnešních aut jsou závady na elektronice, klimatizace je také u obou aut stejná, EV má navíc tepelné čerpadlo, to také není bezporuchové a když se posere tak to není nic levného, ano spalovák má převodovku, motor, čerpadla, chladiče, turba atd. EV má zase baterku, takže pokud budeš brát auta do pěti let, tak EV jasný vítěz, u aut kolem deseti let už to může být díky vyměně baterie úplně obráceně, a jsem celkem zvědavej jak to bude u aut dvacetiletých, kterých je u nás na silnicích min. třetina

EV maji zasadne jine klima nez spalovak. Jsou pohanene elektromotorem ktery je uvnitz hermeticky uzavrene bandasky a zadny plyn neutika jako u spalovaku. Tam je nahon z venku a hridel jde do banky a tesneni ma zabranit uniku chladiva. Kdyz malo bezi, tesneni vyschne a plyn utece a pak nastupuje servisak. Vite uplny kulovy a EV je mnohem jednodussi a lepsi. Samozrejme je riziko ze automobilky budou davat kurvitka. Tesla je zatim nikde nedava.

Tohle by skoro definici kurvitka splnit mohlo, ne? Teda pokud nemaji uplne neschopneho technologa, ktery netusi, jak se svaruji ruzne kovy.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/ground-stud-nut-over-torqued.86688/

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kurvitka jsou ze zasady systemova, takze se porucha projevi u velke casti serie. Vas uvedeny priklad je evidentne ojedinely a nesystemovy. Ze najaky jouda ukrouti sroub je dost exoticka zavada. Hledejte dal, urcite najdete.

Prave, ze tech vlaken je pomerne dost (a to jsou jen ti, co se pochlubili). Za sebe to beru jako informaci, ze tenhle problem se vyskytuje a neni to vyjimka.
Dalsi pekne jsou treba mikrospinac v klice dveri (snad uz dneska vyresene), od okraju zloutnuci centralni displej (nevyresene, po vymene v zaruce je to do roka znovu), performance X maji nejaky systemovy problem s prednimi poloosami a urcite by se naslo i par dalsich.

Jo a nema to mastnou rouru, kterou by mohl jenjanek po vecerech protahovat misto blinkani na forech. ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

výstižně, ale troll E-vzlyk bude pracovat za sockovské penízky dál :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, jinak by tohle nebylo možné, fakta:

goo.gl/HMHgLt

jen se dohaduješ, spekuluješ, nic o tom nevíš, že Tesla vojebává své zákazníky jako třeba Škoda či BMW.... dle skutečností jen lžeš :)

z jakých informací čerpáš? z žádných, jen hloupě lžeš :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nerád ti narúšam tvoje ideálne ilúzie o nesmrtelnosti EV a hlavne Tesly, ktorú na rozdiel odo mna nemáš a preto píšeš len to, čo si myslíš. Ja som s Teslou spokojný a momentálne by som nemenil (zatial nie je nič lepšie) ale tiež to nie je dokonalý stroj a môže sa tiež pokaziť a aj sa kazí. To ti potvrdí každý skutočný majitel. Stačí sa nejakého spýtať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nezazlívám ti, že špatně chápeš komplexní problémy... Tesla nemá tak závažné problémy a když výjimečně, tak Tesla se o vše postará, má jen drobné problémy a má otestováno, že hlavní součástky vydrží 1 mil. km, proto platí to, co je napsáno, viz důkaz je ten odkaz ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Amen... slyšeli jsme slovo boží. Teda, pardon, slovo Tesla sekty :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lidé s nízkým IQ dělají takové rychlé závěry na fakta bez jidného faktického argumentu, jak jsi právě ukázal

jak tedy vysvětlíš výše uvedený můj koment: "souhlas, Tesla auta jsou méně vybavená jak auto za 200 tis. Kč, ale táhne nás, že je to elekrický :)"

tobě je 8? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reagoval jsem na tento konkrétní příspěvek a ten vyzněl přesně tak, jak jsem napsal.

Ne, není mi 8 :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže ty děláš závěry na základě 1 komentu? promiň, tak to ti musí být 5 :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde jsem udělal nějaký závěr? Jenom jsem konstatoval, že tento konkrétní tvůj příspěvek vyzněl jako od Tesla sekty, to je vše. Nehledej za tím víc než tam je :-)

Zase vedle, není mi ani 5 :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, uvedl jsi "Teda, pardon, slovo Tesla sekty "

tedy nic o "konkrétní příspvek" a "vyzněl"

tobě je 5 a ještě k tomu lhář, ty musíš mít vážné problémy ve svém životě či v práci, špatně chápeš psaný text, ty jsi moc knížek nepřečetl, že :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sorry Jenjo, ale kdžy píšeš jak symslu zbavenej sektář, tak se nemůžeš divit že ti to občas někdo vpálí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

další s problémy se čtením... tady je ale hodně s pourchou ADHD :)

tohle by sektář taky napsal, hochu?
"souhlas, Tesla auta jsou méně vybavená jak auto za 200 tis. Kč, ale táhne nás, že je to elekrický :)"

sem opravdu píšou malé děti s inteligenčními problémy, co odpovídají jak placení trolové bez jediného faktického argumentu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reagoval jsem na ten příspěvek a ten zněl jako od Tesla fanatika, to je vše. Tak jsem to okomentoval tím stylem jakým jsem to okomentoval. Ale někdo prostě v tom hledá "smysl vesmíru"... tak klidně hledej a marni svůj čas :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže jsi přiznal, že jsi schopný vzít v úvahu jen jednu proměnnou (jen jeden koment!), ostatní je pro tebo moc složité.... takže 4 roky ti jsou? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Špatně. Nic jsem nebral v úvahu, nic jsem neanalyzoval, neprobíral jsem všechny tvoje komenty a nedělal na jejich základě závěry... nic takového. Okomentoval jsem jeden jediný tvůj příspěvek, který vyzněl fanaticky, nic víc za tím nehledej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

však ano, tak příště se nechovat jak malé děti a více se informovat a následně reagovat :)
HOWG

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevidím na tom mém reagování nic špatného ani dětinského. Je docela běžné, že diskutující reaguje na jeden konkrétní příspěvek někoho jiného, na jedno vlákno, kde se rozebírá jedna konkrétní věc. A není důvod kvůli jedné reakci zkoumat všechny ostatní příspěvky :-)

Obrázek uživatele spetak

Že tě to Marku baví. Dostává tě přesně tam, kam chce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale ty jsi před chvílí říkal něco jiného, že jsi reagoval jen na jeden příspěvek

bože, ty jsi opravdu jak malinkaté děťátko, co se ve svých lžíš už moooociko zamotává :-D

ty v práci děláš raději rutinní práci, že? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť ano, tvrdím to pořád... reagoval jsem na jeden konkrétní příspěvek a nevidím v tom nic špatného ani dětinského. A v tomto kontextu byla moje reakce adekvátní. Tak snad už je to jasné.

Ten infantilní projev si klidně odpusti, je to zbytečné... nebo vlastně jak chceš, i to je tvoje vizitka.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: LG Chem plánuje výrobu 97 GWh baterií pro elektromobily v roce 2020 (dost pro 1,94 milionů bateriových modulů po 50 kWh), nejvíce v Polsku.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A mezitim Hyundai teto mety temer dosahl. Ale porad je to na masovy rozsireni moc drahy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale taky s o 2 tridy mensim autem....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli s o dve tridy nevim ale dojezd to mas slusnej. Nabijeni celkem rychly (vim pomalejsi nez Tesla) atd. Mate sice pravdu ale Tesla zatim proste ten levnej typ nenabizi vubec. Fandim ji a snad se to podari.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že drtivá většina nakupuje a dováží auta v průměrné ceně kolem 200 tis. Kč (statistika SDA) tak i cena 788 tis. bez DPH je vysoká.

Pokud bude na trhu technologická i cenová konkurence, tak jistě ano, ale ta je stále v nedohlednu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za cenu kolem milionu se dá koupit třeba Kona s větším dojezdem než slibuje SR Model 3. Já bych teda taky radši Model 3, ale těžko tvrdit že konkurence je v nedohlednu. Zvlášť když se SR zatím vůbec nevyrábí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kde tu parodii budeš nabíjet?
už to chápeš? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tjn, ono za cenu passatu se taky daji koupit 2 pola ....


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol