Do roku 2018 klesne cena baterií o polovinu

Jan Grohmann - 12 Září 2011

Cena do roku 2018 klesne na polovinu oproti současnému stavu. Avšak s jedinou podmínkou: že se zdárně podaří přenést výsledky výzkumů do praxe. To znamená opustit zkumavky a vědecké laboratoře a vrhnout se do vývoje průmyslových technologií. První vlaštovkou je projekt Kompetence E, který bude sloužit k vývoji řešení pro průmyslovou výrobu baterií.Vědci z Karlsruhe Institute of Technology (KIT)

Vědci z Karlsruhe Institute of Technology (KIT) řeší převod inovací do průmyslové výroby
foto: KIT

Kompetence E je dílem německé university Karlsruhe Institute of Technology (KIT). Nejdůležitější části projektu bude stavba „výzkumné továrny“ za 200 miliónu eur, která vyroste v areálu universitního kampusu. Práci zde najde na 250 pracovníků, kteří se budou zabývat komercializací výsledků výzkumu.

„Už se nezaměřujeme na studium jednotlivých molekul nebo komponent, ale vyvíjíme řešení na úrovni systémů, které splňují průmyslové požadavky,“ vysvětluje vedoucí projektu Andreas Gutsch.

Seznam , kterými se vědci z KIT chtějí zabývat, je dlouhý. Zmiňme například na bázi železa a uhlíku, které mají schopnost ukládat dvakrát více energie, než současné řešení. Či nové umožňující výrazné zkrácení nabíjecích časů baterií.

„Chceme-li využít velký inovační potenciál plynoucí z velkého počtu dílčích zlepšení, budeme muset usilovat o důslednější propojení výzkumu a průmyslové výroby“ dodává Gutsch.

Cílem „výzkumné továrny“ bude stavba sériové podoby inovativní baterie (nebo také ), včetně navrhnutí a zhotovení výrobních linek, technologických postupů, nástrojů a přípravků.

V rámci projektu, bude asi 150 pracovních míst obsazeno inženýry. Prvních 50 vysokoškolsky vzdělaných lidí bude přijato již v roce 2012.

Půjde o možná jeden z nejdůležitějších kroků na cestě k výrobě levné a výkonné baterie. Základní výzkum možná dobře vypadá v novinových článcích, ale převést ho do průmyslové výroby je ta nejobtížnější část. A také nejméně mediálně vděčná.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyplívající ....to je moc!!!

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zničili jsme to, díky! :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ehmm... na co, prosim, ukazuje?

Ukazuje to, že naopak kapacita při zachování ceny poroste (chcete-li cena při zachování kapacity bude klesat) mnohem rychleji než o směšných 50% za 8 let. Vždyť v podstatě proti uplynulým 8 letům by to byla skoro stagnace. Vždyť se stačí podívat, co stály lifepo4 akumulátory před pár lety a co stojí dnes. Už jsou skoro levnější než kvalitní značkové olověné akumulátory a jenom o něco dražší oproti čínskému olověného odpadu, který udrží plnou kapacitu tak jednu sezónu.

To je šílená prognóza. Kdyby to měla být pravda, tak si klidně zatím můžeme dát pauzu a sejít se tu nejdřív za deset let.

Naštěstí dění, zejména u čínských, ale i některých amerických výrobců ukazuje na něco úplně jiného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muj smely dotaz byl reakci na toto vlakno... omlouvam se za neporadek.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol