Dnešním dnem se v Česku otevírají předobjednávky na první elektrický model od značky Dacia, Dacia Spring.
foto: Dacia
Nový elektromobil Dacia Spring disponuje vnitřním prostorem pro 4 dospělé a má dojezd 230 km WLTP (305 km WLTP City). Auto se nabízí ve třech verzích.
Cena elektromobilu Dacia Spring začíná na 449 900 Kč za verzi Comfort, resp. 489 900 Kč za verzi Comfort Plus (navíc metalíza, rezerva). Za dalších 10 000 Kč lze u obou verzí zpřístupnit DC „rychlonabíjení“ 30 kW, případně si připlatit 8000 Kč za nabíjecí kabel typ 2 6,6 kW. Ceny jsou vč. DPH.
Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business,, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.
Rozměry elektromobilu Dacia Spring odpovídají podle Renaultu/Dacie nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt). Světlá výška je 150 mm. Malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm.
Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
Kufr nabízí 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
Elektromotor s výkonem 33 kW je spojen s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor nového Springu je jednoduchý, spolehlivý a robustní. Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem.
Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
Někteří výrobci neví co by si za EV řekli. Myslím že
Někteří výrobci neví co by si za EV řekli. Myslím že Dacie to s cenou dost přestřelila. To už je lepší e-citygo, bohužel ho zařízli.
Můžu mimořádně u prodejce zajisti prodej jen 2ks KONY, za cenu o málo vyšší než uvádí Dacie. Ale s podstatně lepší, výbavou, výkonem motoru, dojezdem.
Nabídka -Exkluzivní výprodej 2 nových vozů Hyundai Kona Elekctric, modelový rok 2020, za cenu 615 000Kč a 650 000Kč s DPH, k tomu servis ZDARMA na 5 let!
Obě mají baterii 39 kWh.
SPECIFIKACE 1
PŮVODNÍ CENA VOZU 839 990,- Kč
AKČNÍ CENA 615 000,- Kč
Motorizace Kona EV 100kW, stálý redukční převod
Stupeň výbavy Smart
Barva Dive blue
Interiér černý
6,6 kW jednofázová palubní nabíječka
17″ kola z lehké slitiny
Projektorové přední světlomety, denní LED svícení
Vyhřívání předních sedadel a volantu
Integrovaný audio systém s navigací a 7″ dotykovým displejem, funkce Android Auto a Apple CarPlay
Ovládání audiosystému na volantu, BT handsfree
Sada zimních pneumatik ZDARMA
Dobíjecí AC kabel ZDARMA pro dobíjecí z běžné domácí zásuvky
SPECIFIKACE 2
PŮVODNÍ CENA VOZU 879 990,- Kč
AKČNÍ CENA 650 000,- Kč
Motorizace Kona EV 100kW, stálý redukční převod
Stupeň výbavy Smart
Příplatková výbava Paket Range s tepeplným čerpadlem pro efektivní vytápění a chlazení interiéru bez snížení dojezdu, systém předehřevu akumulátorů, 10,5 kW třífázová palubní nabíječka
Barva Dive blue
Interiér černý
17″ kola z lehké slitiny
Projektorové přední světlomety, denní LED svícení
Vyhřívání předních sedadel a volantu
Integrovaný audio systém s navigací a 7″ dotykovým displejem, funkce Android Auto a Apple CarPlay
Ovládání audiosystému na volantu, BT handsfree
Sada zimních pneumatik ZDARMA
Dobíjecí AC kabel ZDARMA pro dobíjecí z běžné domácí zásuvky
Vážní zájemci ať mi napíší.
Odběr možný ihned, kdo dřív přijde ten dřív s EV odjede.
hele normální auto a má to normální palubovku a
hele normální auto a má to normální palubovku a normální kliky 😉
https://www.youtube.com/watch?v=WSYULQZ2b5U
PS: chcete vidět díru jak doprrr :))
https://youtu.be/WSYULQZ2b5U?t=2393
Muze tam bydlet cela kunni rodina.
Muze tam bydlet cela kunni rodina.
nj furt jsi nám nevysvětlil ty důvody existence protiklik
nj furt jsi nám nevysvětlil ty důvody existence protiklik TM3 😉
https://www.youtube.com/watch?v=2Zw2IqCj_HA
Je to takovy maly test inteligence. Kdo nepochopi jak se auto
Je to takovy maly test inteligence. Kdo nepochopi jak se auto otevira, nemel by s tim ani jezdit.
no mě by spíš zajímali ty „inteligentní“ důvody proč
no mě by spíš zajímali ty „inteligentní“ důvody proč zrovna takovéto protikliky tam „museli“ být použity. A netvrdte me že kvůli érodynamice ;)))
Kdyby ste pozorne cetl, tak byste to uz vedel. Jsou tam
Kdyby ste pozorne cetl, tak byste to uz vedel. Jsou tam bezramova okna. A ty musi pred otevrenim dveri sjet o par cm dolu aby se uvolnily, protoze v zavrenem stavu jsou zasunute do gumoveho tesneni ve strese. Ty kliky davaji diky tomu usporadani pri otevirani prave tolik casu na sjeti, kolik je potreba. Vsechny auta s bezramovymi okny resi tento problem. U nekterych to je spatne vyresene a neznaly spolujezdec vytrhava rychlym otevrenim dveri okno z gumoveho tesneni.
Prohlednete si vsechny auta s bezramem a uvidite. Da se to resit elektronicky s urcitym zpozdenim, ale to mate, kdyz zatahnete moc brzo za kliku a dvere jsou jeste „zamcene“ i kdyz to uz piplo. I Mercedes EQS ma vysouvaci kliky jako Tesla S. Proc asi?
to mi jako chcete říct že všechny bezrámový auta na
to mi jako chcete říct že všechny bezrámový auta na světě musejí mít stejný tvary protiklik kvůli časový prodlevě sjíždění vokna jako ma tm3 boco?? Mají bezrámový a nemají jako tm3 protikliky, vyřesili časovou prodlevu se standartní klikou jinak, takžeee tím to nebude…:) TMS taky nemá protikliky a má bezrám…
Tak znovu: jediný inteligentní důvod proč tm3 má protikliky zrovna tvaru takového jaké má 🙂
1) érodynamikou to není
2) bezrámovkama to taky není
3) ??
U Tesly S to vyjizdeni kliky a zatazenim za ni trva nejakou
U Tesly S to vyjizdeni kliky a zatazenim za ni trva nejakou dobu a to staci ke sjeti oken. Mercedes EQS to ma stejne tak vyresene. U meho Cabrioletu mam klasickou kliku a kdyz nekoho jednou za rok svezu, tak mu musim predem vysvetlit jak ma dvere otevirat. Uz nekolikrat se stalo, ze to okno malem utrhli. A nejvetsi gol je, kdyz se pres zimu vybije 12V baterka. Pak je problem jak hrom. Auto mam v garazi a dvere nejdou moc otevrit, protoze narazi na veci ktere tam stoji. Takze prvni problem je, ze se auto musi odemknout klicem. No problem. Pak se musi otevrit dvere pres odpor zasunuteho skla ve stresnim tesneni. To vas zaboli u srdicka kdyz to pacite. Kdyz mate otevrene dvere, pak zacina dalsi problem. Baterka je v prednim kufru a ten se odemyka elektricky. Hosi v Porsche to zaplanovali a umistili pod pristrojovkou dole v koute pojistkovou skrin a takovy pomocny kontakt ktery se pripoji na extrerni zdroj 12V. Ale kdyz nemuzete otevrit dvere dokoran, tak nezbyva nic jineho, nez vlezt do auta, artisticky se otocit na sedackach a hlavou vpred vplout pod volant a vytahnout ten pomocny kontakt a pripojit na +12V a minuspol pak pripojite na nejaky kus karoserie. To uz mate vyhrano, staci zase vyplout zpod volantu. Ale nesmite se tak zahaknout, jinak tam naveky zustanete zasprclej. Kabina je fakt mala. Dejme tomu ze jste vyrostl v cirkuse Humberto a dostanete se zase ven. Pak uz staci pohnout prstikem a predni kufr se odemkne a muzete pripojit baterku k nabijecce. Bohuzel jsem tuto akrobacii uz musel podstoupit a ted nechavam pres zimu kufr otevreny a okno u ridice pootevrene. Jelikoz by boardcomputer nikdy nesel spat kvuli otevrenemu kufru, musim odpojit baterku.
Tesla zadne mechanicke zamky nema, proto ma tajne otevirani predniho kufru zvenku. Ale to pry funguje jen v pripade, ze je 12V baterka chcipla a tak se tam zlodeji nedostanou.
Každej trochu gramotnej veteránista a autíčkář má
Každej trochu gramotnej veteránista a autíčkář má sranda auta na udržovací nabíječce – nic to nežere, stojí pár kaček a šetří spoustu problémů…
no vidišto, pádný důvod zabudovat i do fosilu normálně
no vidišto, pádný důvod zabudovat i do fosilu normálně dobíjecí konektor a doma to foukat přes víčko stabilně na dobíječku :))) to je ale ichtlovina vodvírat furt přední dekl jen kvůli autobaterce ;))
Zapomel jsem rict celou predehru. Mam nabijecku a s tou obiham
Zapomel jsem rict celou predehru. Mam nabijecku a s tou obiham vsechny olovene baterky a dobijim pravidelne. Traktor, trakturek, sekacka se starterem, el. kolobezka a cabriolet. Bohuzel u toho cabrioletu je obrovsky pocet cidel, ktere kontroluji elektricke otevirani/zavirani platene strechy. A nejaky ten sensor obcas zlobi a auto nikdy neusne a palubni pocitac je porad zapnuty. A to se baterka vybije za docela kratkou dobu. To netrva snad ani 24h. Nez jsem na to prisel, tak se mi stala ta prihoda. Ted uz pres zimu baterku vyndavam a mam ve sklepe. A pidil jsem se po tom vybijeni a u Porsche to neni zadna novinka.
jo vím, stává se to, proto se každej rozumnej dostane do
jo vím, stává se to, proto se každej rozumnej dostane do fáze, že každé má svoje. mně se taky auto za tři týdny umí vysosnout – prostě první léta 21. století – hodně elektroniky a žádné energetické distrubuce a rozumné uspávání
U iX3 nevadi, ze je z Ciny?
U iX3 nevadi, ze je z Ciny?
Přepnout si to na omezení 100km/h bude možná pro někoho
Přepnout si to na omezení 100km/h bude možná pro někoho to poslední co v životě udělá.
Stačí když při předjíždění to předjížděné auto malinko přidá a už ho nepředjedete. Nebo se to při sešlápnutí plného plynu vypne?
Ale za tu cenu si to moc lidí asi nekoupí. Z mého podhledu je to o 150 tis předražené.
Ja mam u tempomatu funkci nastaveni maximalni rychlosti. Kdyz
Ja mam u tempomatu funkci nastaveni maximalni rychlosti. Kdyz dam treba 60 km/h, tak muzu jezdit po meste kde je 50 km/h s nohou na plynu a at slapu jak chci, tak u 60ky je konec. Kdyz bych potreboval, zmacknu knoflik a tempomat se vypne. Priznavam, ze to nedelam casto, ale funkce se hodi kdyz se nechce platit pokuta. Je to u Leaf 1.
Jojo tohle má můj šuplík – jak jste ho rádoby posměšně
Jojo tohle má můj šuplík – jak jste ho rádoby posměšně nazval taky a dávalo se to už před 20 lety a dokonce to funguje i bez aktivace tempomatu a umí to blokovat i rychlosti, kde tempomat nefunguje.
Tak ono se to samozrejme zapina jinym knoflikem nez tempomat a
Tak ono se to samozrejme zapina jinym knoflikem nez tempomat a samozrejme to nefunguje soucasne. Jen jsem to pojmenoval jako tempomat, protoze se mi nechtelo psat omezovac maximalni rychlosti. A urcite to je rizene stejnym zarizenim jako tempomat.
Koukam ze jste nejak nadrzeny a cekate celou dobu na odplatu. Posluste si, mindraky bez uvolneni muzou zpusobovat zavazne poruchy. Psal jsem to ne z duvodu chlubeni, ale proto, ze jsem odpovidal na komentar, ze takovy omezovac je hrozne nebezpecny.
Ne mistře trapnosti, já jen nezapomínám
Ne mistře trapnosti, já jen nezapomínám
A kde se v rychlosti 100km/h vůbec dostanete k
A kde se v rychlosti 100km/h vůbec dostanete k předjíždění?
Napadá mě jen v obci…
To by při sešlápnutí plného plynu mělo dát plný výkon
To by při sešlápnutí plného plynu mělo dát plný výkon bez ohledu na to, jaký eko režim je zapnutý. U mého auta když zapnu eko režim, tak plynový pedál je takový víc „gumový“ nebo jak to nazvat, auto je méně živé, víc se snaží jezdit elektricky (hybrid). Ale když sešlípnu na podlahu, tak vystřelí jako v režimu Sport. Jde o bezpečnost.
Jinak mi přijde hodně úsměvné zapínat režim eko u auta, které ani v normálním režimu nic moc nejede 🙂
Eko rezim ovlivnuje vic veci nez jen rychlost a akceleraci.
Eko rezim ovlivnuje vic veci nez jen rychlost a akceleraci. Zvysi se rekuperace, vytapeni a klimatizace je slabsi. U Leafa pisou, ze se snizi spotreba az o 10%. Samozrejme, ze pri ustalene rychlosti a bez nutnosti topeni a klima, bude efekt asi 0%.
Pro trhy s dotací asi dobré. Pizzerie na rozvážku atd.
Pro trhy s dotací asi dobré. Pizzerie na rozvážku atd. ideál. Trhy bez dotace , téměř neprodejné kvůli ceně , si myslím já .
Zákazníky si to najde, ne že ne, do města fajn, jak
Zákazníky si to najde, ne že ne, do města fajn, jak píšete rozvážkovky atd, pokud nebude problém s dojezdem převedeným na disponibilitu v poměru jízda/dobíjení během směny. Na kombinaci město/okresky/státovky už si tak jist nejsem, aby to stačilo provozu, tak to bude dost často naplno, takže se trochu obávám pak reálného dojezdu. Otázka je, co s tím za pár let provedou legislativou vynucené omezovače rychlosti, jestli pak taky nebude omezováno zrychlení, pak už budou jízdní výkony fuk..
Veřejnost se dozvídá o ceně laciného elektromobilu Dacia
Veřejnost se dozvídá o ceně laciného elektromobilu Dacia
Zrovna vy byste mel chrochtat blahem. Spring vazi jen 921 kg.
Zrovna vy byste mel chrochtat blahem. Spring vazi jen 921 kg. Podle vas je vaha nejpodstatnejsi kriterium pro posouzeni kvality auta.
Cena se odvíjí od dotační politiky kde ve výsledku to
Cena se odvíjí od dotační politiky kde ve výsledku to někde stojí kolem 8kE.
Takže ceně bych se moc nesmál, máme co jsme chtěli (kdybychom měli dotace) 😉
Dokup konektorů není přemrštěný.
Jediné co mi přijde legrační je výkon a asi jsem i přehlédl informaci o maximálce bez EKO buttonku.
Ale i tak je to zřejmě směr EKO který mnozí budou vzývat (mám k tomu neutrální postoj).
Golf 1 mel vykon 50 PS = 36,7 kW. Rozmerove stejna auta. V tom
Golf 1 mel vykon 50 PS = 36,7 kW. Rozmerove stejna auta. V tom bych problem nevidel. S Golfem se dalo jezdit docela slusne a i rozmerove byl dostacujici. Kdyz bude mit nekdo stesti a bude auto pravidelne vyuzivat v maximalne mozne mire a bude nabijet z domaci zasuvky, tak mu ta cena nebude vadit. Rychle se mu to vyplati.
Zapoměl jsem že ten výkon není při té váze až tak
Zapoměl jsem že ten výkon není při té váze až tak potřeba.
Leaf je živý, ale s dvojnásobným výkonem 🙂
Jen se smejte. Smich je zdravy.
Jen se smejte. Smich je zdravy.
Je ale fakt ze tady jsem se zasmal taky. Za 800 tacu, no nekup
Je ale fakt ze tady jsem se zasmal taky. Za 800 tacu, no nekup to… 🙂
https://fdrive.cz/clanky/test-mazda-mx-30-na-dalnici-zpomalte-budete-rychlejsi-6904
off
Nová BEVka
Tojota bZ4X
převařená
off
Nová BEVka
Tojota bZ4X
převařená RAV4
https://global.toyota/en/newsroom/toyota/35083987.html
Mercedes EQB
velká kráva, překopáfka spalováku opět bez frunku :)))
https://youtu.be/s5Si9n87khY
Tak a máte po ftákách, vy co jste se natěšili tu máte
Tak a máte po ftákách, vy co jste se natěšili tu máte místo levnýho EV předraženej golfojej vozík. ;-D
Nic jinýho jsem nečekal. Pěkně vám to vosolili.
Za tuto cenu auto by muselo mít třífázové 11kW
Za tuto cenu auto by muselo mít třífázové 11kW nabíjení, minimálně 40kWh baterii a 60kW motor. Jak to je, je to k smíchu.
trochu hodně drahé, původně se čekala cena o sto tisíc
trochu hodně drahé, původně se čekala cena o sto tisíc nižší….
No jo ale v oblasti EV to je docela levny.
No jo ale v oblasti EV to je docela levny.
Rozhodně to levný není a už vůbec ne v poměru cena
Rozhodně to levný není a už vůbec ne v poměru cena výkon, ale ano momentálně je to nejlevnější nový na trhu – o to větší škoda, že se nedělá citigo iv
Zalozte si automobilku a vyprodukujte neco levnejsiho.
Zalozte si automobilku a vyprodukujte neco levnejsiho.
Nižší střední třída? Opravdu?
Wiki…
Mě to přijde
Nižší střední třída? Opravdu?
Wiki…
Mě to přijde spíš jako miniauto někde na pomezí velikosti Citigo a Fabie, v žádném případě ne nižší střední. To je zase reklamština 🙁
Rozmerove a vykonove to odpovida Golf 1. To bylo ve sve dobe
Rozmerove a vykonove to odpovida Golf 1. To bylo ve sve dobe hodne dobre auto a tenkrat by lide byli radi, kdyby neco takoveho meli. Holt s jidlem roste chut a nekdo rychle zapomina.
A co teprve takové UNO 🙂
A co teprve takové UNO 🙂
Ta dacia má snad jeden stěrač (proč ne, když stírá
Ta dacia má snad jeden stěrač (proč ne, když stírá dostatečnou plochu), stejně jako mělo UNO 😀
A nemá druhý vzadu? … ;-p
A nemá druhý vzadu? … ;-p
Mozna ze ma vzadu dva :-))
Mozna ze ma vzadu dva :-))
Dacia stěrače nemá. Stejně jako u jiných elektromobilů
Dacia stěrače nemá. Stejně jako u jiných elektromobilů osekaných na kost je v přihrádce u spolujezdce ekologický kus hadru.
Eco friendly ultra long life nano wipers
My víme, že jsi debil.
My víme, že jsi debil.
No a? To já samozřejmě vím, že auta se obvykle z generaci
No a? To já samozřejmě vím, že auta se obvykle z generaci na generaci zvětšují.
Prostě na dnešní poměry to není žádná nižší střední třída, to je úplně jasné.
Auto s výkonem cca 33 kW (přesně údajně 30,9kW),
Auto s výkonem cca 33 kW (přesně údajně 30,9kW), maximálkou 125km/h, zavazadlovým prostorem dokonce 400 litrů, ale váze jen 805 kg už jsem měl. Nazývalo se to Škoda 100 a už před více než 20 lety tomu bylo třeba dost „šlapat na krk“ aby to udrželo tempo s okolím provozem.
Samozřejmě jezdit s tím půjde (když jezdí i „auta“ pro 15leté), ale radost to nebude. Např. stejně jak s tou stovkou, tím předjíždět půjde jedině z kopce.
Mimochodem ta stovka byla proti tomuto „SUV“ „skutečný offroad“ 😉 . Světlá výška 175 vs 150 mm. Je fakt že pod motor jsem se dokázal zasunout aniž bych auto zvedal heverem.
Pokud je těch 33kW nominálních a ně nějaká špičková
Pokud je těch 33kW nominálních a ně nějaká špičková hodnota, tak to bude neporovnatelně živější než jakákoliv stará škodovka.
No, ano a ne.
Zrychlení cca 0-50 díky průběhu výkonu u
No, ano a ne.
Zrychlení cca 0-50 díky průběhu výkonu u elektromotoru je relativně slušný. Ale dál to je bída.
…
Ten na stovku přitom zabere 19,1 sekundy, zatímco z 80 na 120 km/h zrychlíte za 26,2 sekundy … To jsou horší parametry, než s jakými byla spojena Škoda 120 vyráběná od roku 1976, která stovku zvládla za 18 sekund…Dacia tak vlastně dokáže zaujmout pouze v jediném ohledu, na padesátku totiž zrychlí za 5,8 sekundy, to ale možná stodvacítka zvládla též, jen to tehdy nikoho nenapadlo měřit.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejnovejsi-dacia-odhalila-detaily-dynamikou-neprekona-ani-45-let-starou-skodu/
Pokud to 0-50 zrychluje lépe než š120, zatímco celkově 0-100 hůře, tak to musí nad těch 50 zrychlovat hůře.
Jinak ano, ta š100 měla 0-100 za 25 nebo 26s. Nicméně š120, která je nepatrně živější není z dnešního pohledu nic živého.
Ja jsem jezdil s Peugeot Ionem a vubec me nevadilo, ze to
Ja jsem jezdil s Peugeot Ionem a vubec me nevadilo, ze to netrha asfalt. Proste je to ucelove auto, ktere vas povozi za 30 Kc/100km pri domacim nabijeni. Klidne se s tim muzete pustit na mezimesto, ale hlavni revir bude mesto a predmesti. Tam nejaka stovka neni vubec relevantni.
A kolik to bude stat?
A kolik to bude stat?
Od 449 900 Kč vč. DPH. Vypadl nám odstavec, doplněno,
Od 449 900 Kč vč. DPH. Vypadl nám odstavec, doplněno, díky za upozornění.
Diky za doplneni. Spis jsem si myslel ze jeste cenu
Diky za doplneni. Spis jsem si myslel ze jeste cenu nezverejnili. 🙂