Dacia Spring: levný elektromobil už je v Česku možné přeobjednat

Dnešním dnem se v Česku otevírají předobjednávky na první elektrický model od značky Dacia, Dacia Spring.

První vozy, které budou k dispozici pro předobjednávky budou ve verzi Comfort Plus včetně DC nabíjení. Uvedení na český trh bude na podzim letošního roku.
foto: Dacia

Nový elektromobil Dacia Spring disponuje vnitřním prostorem pro 4 dospělé a má dojezd 230 km WLTP (305 km WLTP City). Auto se nabízí ve třech verzích.

Cena elektromobilu Dacia Spring začíná na 449 900 Kč za verzi Comfort, resp. 489 900 Kč za verzi Comfort Plus (navíc metalíza, rezerva). Za dalších 10 000 Kč lze u obou verzí zpřístupnit DC „rychlonabíjení“ 30 kW, případně si připlatit 8000 Kč za nabíjecí kabel typ 2 6,6 kW. Ceny jsou vč. DPH.

Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:

• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021

• Verze Business,, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.

• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.

Rozměry elektromobilu Dacia Spring odpovídají podle Renaultu/Dacie nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt). Světlá výška je 150 mm. Malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm.

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Kufr nabízí 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).

Elektromotor s výkonem 33 kW je spojen s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor nového Springu je jednoduchý, spolehlivý a robustní. Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem.

Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.

Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.

tisková zpráva

54 Comments on “Dacia Spring: levný elektromobil už je v Česku možné přeobjednat”

  1. Někteří výrobci neví co by si za EV řekli. Myslím že
    Někteří výrobci neví co by si za EV řekli. Myslím že Dacie to s cenou dost přestřelila. To už je lepší e-citygo, bohužel ho zařízli.

    Můžu mimořádně u prodejce zajisti prodej jen 2ks KONY, za cenu o málo vyšší než uvádí Dacie. Ale s podstatně lepší, výbavou, výkonem motoru, dojezdem.
    Nabídka -Exkluzivní výprodej 2 nových vozů Hyundai Kona Elekctric, modelový rok 2020, za cenu 615 000Kč a 650 000Kč s DPH, k tomu servis ZDARMA na 5 let!
    Obě mají baterii 39 kWh.

    SPECIFIKACE 1

    PŮVODNÍ CENA VOZU 839 990,- Kč
    AKČNÍ CENA 615 000,- Kč

    Motorizace Kona EV 100kW, stálý redukční převod
    Stupeň výbavy Smart
    Barva Dive blue
    Interiér černý
    6,6 kW jednofázová palubní nabíječka
    17″ kola z lehké slitiny
    Projektorové přední světlomety, denní LED svícení
    Vyhřívání předních sedadel a volantu
    Integrovaný audio systém s navigací a 7″ dotykovým displejem, funkce Android Auto a Apple CarPlay
    Ovládání audiosystému na volantu, BT handsfree
    Sada zimních pneumatik ZDARMA
    Dobíjecí AC kabel ZDARMA pro dobíjecí z běžné domácí zásuvky

    SPECIFIKACE 2

    PŮVODNÍ CENA VOZU 879 990,- Kč
    AKČNÍ CENA 650 000,- Kč

    Motorizace Kona EV 100kW, stálý redukční převod
    Stupeň výbavy Smart
    Příplatková výbava Paket Range s tepeplným čerpadlem pro efektivní vytápění a chlazení interiéru bez snížení dojezdu, systém předehřevu akumulátorů, 10,5 kW třífázová palubní nabíječka
    Barva Dive blue
    Interiér černý
    17″ kola z lehké slitiny
    Projektorové přední světlomety, denní LED svícení
    Vyhřívání předních sedadel a volantu
    Integrovaný audio systém s navigací a 7″ dotykovým displejem, funkce Android Auto a Apple CarPlay
    Ovládání audiosystému na volantu, BT handsfree
    Sada zimních pneumatik ZDARMA
    Dobíjecí AC kabel ZDARMA pro dobíjecí z běžné domácí zásuvky

    Vážní zájemci ať mi napíší.
    Odběr možný ihned, kdo dřív přijde ten dřív s EV odjede.

            1. Kdyby ste pozorne cetl, tak byste to uz vedel. Jsou tam
              Kdyby ste pozorne cetl, tak byste to uz vedel. Jsou tam bezramova okna. A ty musi pred otevrenim dveri sjet o par cm dolu aby se uvolnily, protoze v zavrenem stavu jsou zasunute do gumoveho tesneni ve strese. Ty kliky davaji diky tomu usporadani pri otevirani prave tolik casu na sjeti, kolik je potreba. Vsechny auta s bezramovymi okny resi tento problem. U nekterych to je spatne vyresene a neznaly spolujezdec vytrhava rychlym otevrenim dveri okno z gumoveho tesneni.
              Prohlednete si vsechny auta s bezramem a uvidite. Da se to resit elektronicky s urcitym zpozdenim, ale to mate, kdyz zatahnete moc brzo za kliku a dvere jsou jeste „zamcene“ i kdyz to uz piplo. I Mercedes EQS ma vysouvaci kliky jako Tesla S. Proc asi?

              1. to mi jako chcete říct že všechny bezrámový auta na
                to mi jako chcete říct že všechny bezrámový auta na světě musejí mít stejný tvary protiklik kvůli časový prodlevě sjíždění vokna jako ma tm3 boco?? Mají bezrámový a nemají jako tm3 protikliky, vyřesili časovou prodlevu se standartní klikou jinak, takžeee tím to nebude…:) TMS taky nemá protikliky a má bezrám…

                Tak znovu: jediný inteligentní důvod proč tm3 má protikliky zrovna tvaru takového jaké má 🙂

                1) érodynamikou to není
                2) bezrámovkama to taky není
                3) ??

                1. U Tesly S to vyjizdeni kliky a zatazenim za ni trva nejakou
                  U Tesly S to vyjizdeni kliky a zatazenim za ni trva nejakou dobu a to staci ke sjeti oken. Mercedes EQS to ma stejne tak vyresene. U meho Cabrioletu mam klasickou kliku a kdyz nekoho jednou za rok svezu, tak mu musim predem vysvetlit jak ma dvere otevirat. Uz nekolikrat se stalo, ze to okno malem utrhli. A nejvetsi gol je, kdyz se pres zimu vybije 12V baterka. Pak je problem jak hrom. Auto mam v garazi a dvere nejdou moc otevrit, protoze narazi na veci ktere tam stoji. Takze prvni problem je, ze se auto musi odemknout klicem. No problem. Pak se musi otevrit dvere pres odpor zasunuteho skla ve stresnim tesneni. To vas zaboli u srdicka kdyz to pacite. Kdyz mate otevrene dvere, pak zacina dalsi problem. Baterka je v prednim kufru a ten se odemyka elektricky. Hosi v Porsche to zaplanovali a umistili pod pristrojovkou dole v koute pojistkovou skrin a takovy pomocny kontakt ktery se pripoji na extrerni zdroj 12V. Ale kdyz nemuzete otevrit dvere dokoran, tak nezbyva nic jineho, nez vlezt do auta, artisticky se otocit na sedackach a hlavou vpred vplout pod volant a vytahnout ten pomocny kontakt a pripojit na +12V a minuspol pak pripojite na nejaky kus karoserie. To uz mate vyhrano, staci zase vyplout zpod volantu. Ale nesmite se tak zahaknout, jinak tam naveky zustanete zasprclej. Kabina je fakt mala. Dejme tomu ze jste vyrostl v cirkuse Humberto a dostanete se zase ven. Pak uz staci pohnout prstikem a predni kufr se odemkne a muzete pripojit baterku k nabijecce. Bohuzel jsem tuto akrobacii uz musel podstoupit a ted nechavam pres zimu kufr otevreny a okno u ridice pootevrene. Jelikoz by boardcomputer nikdy nesel spat kvuli otevrenemu kufru, musim odpojit baterku.
                  Tesla zadne mechanicke zamky nema, proto ma tajne otevirani predniho kufru zvenku. Ale to pry funguje jen v pripade, ze je 12V baterka chcipla a tak se tam zlodeji nedostanou.

                2. Každej trochu gramotnej veteránista a autíčkář má
                  Každej trochu gramotnej veteránista a autíčkář má sranda auta na udržovací nabíječce – nic to nežere, stojí pár kaček a šetří spoustu problémů…

                3. no vidišto, pádný důvod zabudovat i do fosilu normálně
                  no vidišto, pádný důvod zabudovat i do fosilu normálně dobíjecí konektor a doma to foukat přes víčko stabilně na dobíječku :))) to je ale ichtlovina vodvírat furt přední dekl jen kvůli autobaterce ;))

                4. Zapomel jsem rict celou predehru. Mam nabijecku a s tou obiham
                  Zapomel jsem rict celou predehru. Mam nabijecku a s tou obiham vsechny olovene baterky a dobijim pravidelne. Traktor, trakturek, sekacka se starterem, el. kolobezka a cabriolet. Bohuzel u toho cabrioletu je obrovsky pocet cidel, ktere kontroluji elektricke otevirani/zavirani platene strechy. A nejaky ten sensor obcas zlobi a auto nikdy neusne a palubni pocitac je porad zapnuty. A to se baterka vybije za docela kratkou dobu. To netrva snad ani 24h. Nez jsem na to prisel, tak se mi stala ta prihoda. Ted uz pres zimu baterku vyndavam a mam ve sklepe. A pidil jsem se po tom vybijeni a u Porsche to neni zadna novinka.

                5. jo vím, stává se to, proto se každej rozumnej dostane do
                  jo vím, stává se to, proto se každej rozumnej dostane do fáze, že každé má svoje. mně se taky auto za tři týdny umí vysosnout – prostě první léta 21. století – hodně elektroniky a žádné energetické distrubuce a rozumné uspávání

  2. Přepnout si to na omezení 100km/h bude možná pro někoho
    Přepnout si to na omezení 100km/h bude možná pro někoho to poslední co v životě udělá.
    Stačí když při předjíždění to předjížděné auto malinko přidá a už ho nepředjedete. Nebo se to při sešlápnutí plného plynu vypne?
    Ale za tu cenu si to moc lidí asi nekoupí. Z mého podhledu je to o 150 tis předražené.

    1. Ja mam u tempomatu funkci nastaveni maximalni rychlosti. Kdyz
      Ja mam u tempomatu funkci nastaveni maximalni rychlosti. Kdyz dam treba 60 km/h, tak muzu jezdit po meste kde je 50 km/h s nohou na plynu a at slapu jak chci, tak u 60ky je konec. Kdyz bych potreboval, zmacknu knoflik a tempomat se vypne. Priznavam, ze to nedelam casto, ale funkce se hodi kdyz se nechce platit pokuta. Je to u Leaf 1.

        1. Tak ono se to samozrejme zapina jinym knoflikem nez tempomat a
          Tak ono se to samozrejme zapina jinym knoflikem nez tempomat a samozrejme to nefunguje soucasne. Jen jsem to pojmenoval jako tempomat, protoze se mi nechtelo psat omezovac maximalni rychlosti. A urcite to je rizene stejnym zarizenim jako tempomat.
          Koukam ze jste nejak nadrzeny a cekate celou dobu na odplatu. Posluste si, mindraky bez uvolneni muzou zpusobovat zavazne poruchy. Psal jsem to ne z duvodu chlubeni, ale proto, ze jsem odpovidal na komentar, ze takovy omezovac je hrozne nebezpecny.

    2. To by při sešlápnutí plného plynu mělo dát plný výkon
      To by při sešlápnutí plného plynu mělo dát plný výkon bez ohledu na to, jaký eko režim je zapnutý. U mého auta když zapnu eko režim, tak plynový pedál je takový víc „gumový“ nebo jak to nazvat, auto je méně živé, víc se snaží jezdit elektricky (hybrid). Ale když sešlípnu na podlahu, tak vystřelí jako v režimu Sport. Jde o bezpečnost.

      Jinak mi přijde hodně úsměvné zapínat režim eko u auta, které ani v normálním režimu nic moc nejede 🙂

      1. Eko rezim ovlivnuje vic veci nez jen rychlost a akceleraci.
        Eko rezim ovlivnuje vic veci nez jen rychlost a akceleraci. Zvysi se rekuperace, vytapeni a klimatizace je slabsi. U Leafa pisou, ze se snizi spotreba az o 10%. Samozrejme, ze pri ustalene rychlosti a bez nutnosti topeni a klima, bude efekt asi 0%.

    1. Zákazníky si to najde, ne že ne, do města fajn, jak
      Zákazníky si to najde, ne že ne, do města fajn, jak píšete rozvážkovky atd, pokud nebude problém s dojezdem převedeným na disponibilitu v poměru jízda/dobíjení během směny. Na kombinaci město/okresky/státovky už si tak jist nejsem, aby to stačilo provozu, tak to bude dost často naplno, takže se trochu obávám pak reálného dojezdu. Otázka je, co s tím za pár let provedou legislativou vynucené omezovače rychlosti, jestli pak taky nebude omezováno zrychlení, pak už budou jízdní výkony fuk..

    1. Cena se odvíjí od dotační politiky kde ve výsledku to
      Cena se odvíjí od dotační politiky kde ve výsledku to někde stojí kolem 8kE.
      Takže ceně bych se moc nesmál, máme co jsme chtěli (kdybychom měli dotace) 😉

      Dokup konektorů není přemrštěný.

      Jediné co mi přijde legrační je výkon a asi jsem i přehlédl informaci o maximálce bez EKO buttonku.

      Ale i tak je to zřejmě směr EKO který mnozí budou vzývat (mám k tomu neutrální postoj).

      1. Golf 1 mel vykon 50 PS = 36,7 kW. Rozmerove stejna auta. V tom
        Golf 1 mel vykon 50 PS = 36,7 kW. Rozmerove stejna auta. V tom bych problem nevidel. S Golfem se dalo jezdit docela slusne a i rozmerove byl dostacujici. Kdyz bude mit nekdo stesti a bude auto pravidelne vyuzivat v maximalne mozne mire a bude nabijet z domaci zasuvky, tak mu ta cena nebude vadit. Rychle se mu to vyplati.

      1. Auto s výkonem cca 33 kW (přesně údajně 30,9kW),
        Auto s výkonem cca 33 kW (přesně údajně 30,9kW), maximálkou 125km/h, zavazadlovým prostorem dokonce 400 litrů, ale váze jen 805 kg už jsem měl. Nazývalo se to Škoda 100 a už před více než 20 lety tomu bylo třeba dost „šlapat na krk“ aby to udrželo tempo s okolím provozem.

        Samozřejmě jezdit s tím půjde (když jezdí i „auta“ pro 15leté), ale radost to nebude. Např. stejně jak s tou stovkou, tím předjíždět půjde jedině z kopce.

        Mimochodem ta stovka byla proti tomuto „SUV“ „skutečný offroad“ 😉 . Světlá výška 175 vs 150 mm. Je fakt že pod motor jsem se dokázal zasunout aniž bych auto zvedal heverem.

          1. No, ano a ne.
            Zrychlení cca 0-50 díky průběhu výkonu u

            No, ano a ne.
            Zrychlení cca 0-50 díky průběhu výkonu u elektromotoru je relativně slušný. Ale dál to je bída.


            Ten na stovku přitom zabere 19,1 sekundy, zatímco z 80 na 120 km/h zrychlíte za 26,2 sekundy … To jsou horší parametry, než s jakými byla spojena Škoda 120 vyráběná od roku 1976, která stovku zvládla za 18 sekund…Dacia tak vlastně dokáže zaujmout pouze v jediném ohledu, na padesátku totiž zrychlí za 5,8 sekundy, to ale možná stodvacítka zvládla též, jen to tehdy nikoho nenapadlo měřit.

            https://www.autoforum.cz/predstaveni/nejnovejsi-dacia-odhalila-detaily-dynamikou-neprekona-ani-45-let-starou-skodu/

            Pokud to 0-50 zrychluje lépe než š120, zatímco celkově 0-100 hůře, tak to musí nad těch 50 zrychlovat hůře.

            Jinak ano, ta š100 měla 0-100 za 25 nebo 26s. Nicméně š120, která je nepatrně živější není z dnešního pohledu nic živého.

            1. Ja jsem jezdil s Peugeot Ionem a vubec me nevadilo, ze to
              Ja jsem jezdil s Peugeot Ionem a vubec me nevadilo, ze to netrha asfalt. Proste je to ucelove auto, ktere vas povozi za 30 Kc/100km pri domacim nabijeni. Klidne se s tim muzete pustit na mezimesto, ale hlavni revir bude mesto a predmesti. Tam nejaka stovka neni vubec relevantni.

Napsat komentář