Dacia dnes odhalila ceny nového elektromobilu Spring pro francouzský trh. Začíná na 12 403 € po dotacích, v přepočtu 325 000 Kč.
foto: Dacia
Nový elektromobil Dacia Spring disponuje vnitřním prostorem pro 4 dospělé a nabízí dojezd v řádu 230 km WLTP (305 km WLTP City). Auto je nabízeno ve 3 verzích: jedna verze pro širokou veřejnost, verze Business pro firmy a účastníky sdílení automobilů a od roku 2022 užitková verze Cargo s maximálním nákladovým prostorem.
NEPŘEHLÉDNĚTE Dacia představuje super-levný elektromobil Spring, půjde o cenově nejdostupnější elektrické auto
Cena elektromobilu Dacia Spring je ve Francii stanocena od 12 403 € pro fyzické osoby (odečtený ekologický bonus) nebo v případě dlouhodobého pronájmu za cenu od 89 € / měsíc (odečtený ekologický bonus a včetně prémie za konverzi v hodnotě 2 500 €). V případě včasného objednání od 20. března 2021 s prvními dodávkami na podzim.
Od 89 € / měsíc v případě dlouhodobého pronájmu na 49 měsíců a 40 000 km bude první splátka ve výši 7 087 € rovna 0 € po odečtení ekologického bonusu ve výši 4 587 €, odpovídajícího 27 % pořizovací ceny vozidla včetně DPH, a prémii za konverzi v hodnotě 2 500 €.
Cargo, homologovaná užitková verze N1 Nového Springu, bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1 100 litrů, ideální pro živnostníky a pro dodávky zboží konečnému zákazníkovi, bude k dispozici od roku 2022.
Verze Dacie Spring pro širokou veřejnost je k dispozici pro včasné objednávání od 20. března 2021 s prvními dodávkami na podzim.
dal by si někdo šáde CITIGO za 40.000 Kč ??
dal by si někdo šáde CITIGO za 40.000 Kč ?? 😉
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Skoda-Citigo-e-iV-Style/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:22900__,ful:electricity/pg:vipcar/317518733.html
Urcite se najdou podvodnici, kteri auto koupi a pak udelaji
Urcite se najdou podvodnici, kteri auto koupi a pak udelaji „prestavbu“ z kradeneho auta.
Za 325t by se to u nas prodavalo jako housky na krame, ale to
Za 325t by se to u nas prodavalo jako housky na krame, ale to by Baba musel prodavat misto repky el..
A těch 7000 Euro asi zaplatí kdo?
A těch 7000 Euro asi zaplatí kdo?
ještě rád si ho za €20k koupíš až dízl bude za
ještě rád si ho za €20k koupíš až dízl bude za 50/litr :))
Za 15 bych o tom přemýšlel už teď, na courani po Varech a
Za 15 bych o tom přemýšlel už teď, na courani po Varech a okolí 😉
Na courání po Varech ti stačí elektrokolo. Je to
Na courání po Varech ti stačí elektrokolo. Je to levnější, ekologické a při troše času s tím dojedeš až do Chebu.
Hlavne kdyz prsi a snezi vid? Na kole najezdim 5000 rocne ale
Hlavne kdyz prsi a snezi vid? Na kole najezdim 5000 rocne ale musi byt na to pocasi…
Na to špatný počasí je MHD.
Na to špatný počasí je MHD.
Tvl nejsem duchodce, makam a rukama takze jezdit autem
Tvl nejsem duchodce, makam a rukama takze jezdit autem musim… mhd nepouzivam, to jdu radsi pesky… ze ty musis na vsechno reagovat a nemyslet u toho 😉
Tady je to samý trol.
Tady je to samý trol.
Kde jsou ty časy, kdy mělo označení xenofob, rasista a
Kde jsou ty časy, kdy mělo označení xenofob, rasista a trol hanlivý význam…
Myslíš tím Kroupu doufám
Myslíš tím Kroupu doufám
Kdyz vidim, ze nektery stat rozdava dotace na auto, tak bych
Kdyz vidim, ze nektery stat rozdava dotace na auto, tak bych volil defenestraci. At daji MHD zdarma.
mhd je nezmysel – pôvodne to bola platená služba pre
mhd je nezmysel – pôvodne to bola platená služba pre strednú triedu, aby nemuseli autom do centra do práce.
zmršili to preklopením na socky, ktoré využívajú spoločné zdroje ale do nich neprispievajú.
ak by sa obnovil pôvodný zámer, tak by u nás nemuseli ľudia jazdiť dvomi/tromi autami, ale platený bus by ich vyzdvihol na okrajoch rezidencií.
ps – nie je to tak, že dotujú taxikárov aby opustili spaľováky?
Ještě větší nesmysl je dotovat předražená auta
Ještě větší nesmysl je dotovat předražená auta nejbohatším.
a predstavte si, že dotovali aj vašu výučbu v škole – aby
a predstavte si, že dotovali aj vašu výučbu v škole – aby ste vedel čítať a písať v diskusiách!
🙂
prechod od spaľovacích motorov podporujem odvtedy, ako som stál na zastrávke mhd …
inak voči „zeleným“ aktivitám som antiaktívny.
OFF: Hele, není to
OFF: Hele, není to dobrý…
https://blog.aktualne.cz/blogy/jan-tomanek.php?itemid=38620
Rozumí zde někdo originálu tak dobře, aby povrdil, že paní Králová to překládá významově přesně?
https://www.nysenate.gov/legislation/bills/2021/a416
Díky předem.
Pokud je to fakt, tak je to docela síla, ale v době moru
Pokud je to fakt, tak je to docela síla, ale v době moru zatloukly dveře domů infikovaných nebo je i zapálily, takže tu máme za „pár set let“ určitý pokrok.
žiadne „I“
reálne stavebné otvoty a spálioli do tla
žiadne „I“
reálne stavebné otvoty a spálioli do tla VŠETKO. a že od toho upustili je chybné.
Pokud to bylo v husté zástavbě tak ty domy záměrně
Pokud to bylo v husté zástavbě tak ty domy záměrně nezapalovaly, zas takoví hlupáci to nebyli.
nuž, ak sa v tom čase jednalo o stredoveké „mestá“, tam to
nuž, ak sa v tom čase jednalo o stredoveké „mestá“, tam to boli obytné stavby + hospodárske, teda stajne, sýpky, jednoducho dedinský dvor. to o „hustej“ zástavbe by platilo pre centrum pár veľkých miest vo francii …
a bez ohňa by to nebola zábava akú mali ľudia v stredoveku radi.
Jenom technická, mor tady slušně řádil ještě v 18
Jenom technická, mor tady slušně řádil ještě v 18 století.
nemali vtedy už info ako sa šíri? lieči, …
to s
nemali vtedy už info ako sa šíri? lieči, …
to s zabednením a spálením som pred mesiacom písal aktivistom, ktorí chceli otváraťž kostoly aby sa tam zdraví stretli a modlili.tak som pripomenul čo s nakazenými.
dnes odstúpil minister zdravotníctva. chcel ho vymeniť človek, ktorý odmietal testovanie „lebo aj tak sa nakazia“, mesiac neobjednal testy, šéfka artaje v parlamente tvrdila, že 65+ netreba očkovať, lebo sú neproduktívni!
spolu s nimi druhá mministranička daňového podvodníka a podozrivého z účasti na pozemkovej mafii sa tiež chce stavať.
ich mantra je nie testovať a karanténa, ale masovo očkoveť. samozrejme nemajú čím!
I kdyby to info měli, tak jim to bylo vzhledem k možnostem
I kdyby to info měli, tak jim to bylo vzhledem k možnostem hygieny(znečištěná voda, mizerná kanalizace, pokud byla a další faktory) stejně na nic.Wiki: Poslední epidemie v Čechách a na Moravě byla v letech 1713–1715. V Praze si tato epidemie vyžádala asi 1/4 populace.
Mor se siril diky tomu, ze kazdy sve splasky a fekalie
Mor se siril diky tomu, ze kazdy sve splasky a fekalie vypoustel jednoduse pred dum. Dnes vypousti pomalu kazdy svuj odpad z vyfuku do atmosfery a porad se divi, proc je tolik alergii a respiracnich onemocneni. No, snad ty vyfuky brzy zacpeme a vse bude jezdit na elektrinu. Emise se snizi, nebo nebudou vypousteny jako ty splasky primo pod nos kde bydlime.
nevidím to tak nádejne – vzdelaní a predsa idioti hľadajú
nevidím to tak nádejne – vzdelaní a predsa idioti hľadajú každú slepú uličku, aby dokázali svoju kreativitu. náš minister sulík, ktorý chcel byť ministrom zdravia dal pôostaviť vodíkovú čerpačku a doviezť vodíkové auto.
ps – kto máte prehľad -ako na tom boli v 1975 akumulátory, pretože na SVŠt bratislava fungoval palivový článok. na poprovnaie kam sa jednotlivé zdroje posunuli.
Roku 1967 byl vynalezen NiMH článek, komečně dostupné
Roku 1967 byl vynalezen NiMH článek, komečně dostupné byly kolem roku 1990. Předtím jen NiCd a olovo-kyselinové.
Li-ion byly vynalezeny roku 1991.
Pred par dny probehla zprava o nejakem prazskem bezdomovci,
Pred par dny probehla zprava o nejakem prazskem bezdomovci, ktery byl infikovany a vubec nedbal nejakych restrikci. Obtezoval kolemjdouci a mohl kohokoliv ohrozit na zdravi a mozna i na zivote. Ty uvedena opatreni v USA miri na takove pripady. V CR bysme takove opatreni take mohli potrebovat. Bohuzel clanek zprostredkovava dojem, ze je to namireno na kazdeho obcana a ze obcane nemaji zadna prava. Nekdo zase posouva verejne mineni „spravnym“ smerem.
No to je věc úhlu pohledu a důvěry ve státní mašinerii.
No to je věc úhlu pohledu a důvěry ve státní mašinerii. Těch pár neukázněných/ nebezpečných lidí/ bezďáků/ výtržníků… v pohodě umravní fungující MP/ hygiena/ městská část. Ovšem takto napsaný zákon je připraven na zneužití dle libovůle proti jakékoliv aktuálně nepohodlné skupině lidí. A i při zcela korektním postupu všech složek aparátu, ale s využitím aktuálních antigenních testů (spolehlivost cca 50/50) se může v detenci rázem ocitnout 50% „nevinných“! A s tím už se dá sakra dobře „politicky“pracovat. Nevím jak Vy, ale u mne za dobu ovidu klesla důvěra v tento stát zcela na nulu.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10220666175896695&set=a.10
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10220666175896695&set=a.10200455684447040&__cft__%5B0%5D=AZXMlrWtBWF3TncDCMYV_OM7PIvEARqxO13un0-WOnjqg1lIIb8IIr8BVaktzc8NFV3cHWccbAdtldzLK7fQ_9pDLAEp3eWtPkF4AsbOlCiM_akpm7KFJ1C3s6OI1ZW1G1HOmIqbGE_ZXzwGO6pPCGQI-XqgnOBYK0SOSNAJhdqUhAYThsSbHCTjqfcUf0jC9Ew&__tn__=EH-y-R
Ja bych rekl, ze zakon o umisteni ozralych na zachytkach bude
Ja bych rekl, ze zakon o umisteni ozralych na zachytkach bude znit podobne. Uz jen to slovo „zachytka“ zni jako o klecich pro dravou zver.
Je to síce menšie auto no do mesta a mierne mimo mesto to
Je to síce menšie auto no do mesta a mierne mimo mesto to bude celkom ok. Prípadne dotácie k tomuto autu a je to moc zaujímavé.
No jako já si to hodil do tabulky určené pro Citigo,
No jako já si to hodil do tabulky určené pro Citigo, rozdíl 250 000 Kč a vrátilo se to za 7 let při nájezdu 80km denně, což je jen cesta do práce a zpět, takže návratnost tam je vcelku bez problémů. I když to je jenom druhý auto pro cesty do práce.
To je nejakých 20 tis. ročně, to se fakt za 7 let zaplatí?
To je nejakých 20 tis. ročně, to se fakt za 7 let zaplatí? Jako druhé auto do rodiny jsem spíš myslel něco, s čím občas jezdí manželka nebo to slouží jako nákupní taška.
A vyplatí se to i oproti třeba Sandero LPG, to je teď za nejakých 260 tis., náklady určitě pod 1 KČ na km…?
No, neřeším LPG popravdě, porovnávám s benzínem, jako
No, neřeším LPG popravdě, porovnávám s benzínem, jako dominantním palivem. A takhle, není nutné do práce jezdit velkým rodinným autem, který poskytuje rodině luxus. Auto do práce musí mít nízké náklady.
No to já taky primárně srovnávám s benzínem. Ale když
No to já taky primárně srovnávám s benzínem. Ale když jsme u Dacie, tak ta nabízí i tovární LPG se zárukou, tam se EV Dacia nezaplat nikdy. Nehledě na to, že to Sandero je přeci jenom auto, na rozdíl od této líné mrchy.
Jo, není nutné do práce jezdit velkým autem. Ale když už jej máte… Budete kvůli dojíždění kupovat speciálně druhé auto? To pak budou náklady (spolu s kupní cenou) vyšší než kdybyste do práce jezdil velkým rodinným autem. A zase, mít toto jako jediné auto je totální úlet 🙂
Jo, tohle není varianta jediného auta, pokud nejste
Jo, tohle není varianta jediného auta, pokud nejste spokojený ekodůchodce. Takhle s velkým autem může manželka jezdit přes týden a o víkendu celá rodina. S malým autem se dá jezdit do práce, pokud nevyjde líp vlak.
LPG mate vsade obmedzene na vstup, to je celkom problem, ked
LPG mate vsade obmedzene na vstup, to je celkom problem, ked chcete ist do nakupneho centra a parkoviska vonku su obsadene prednostne.
Jednoducho nechcem auto, ktore nema pristup vsade tam kam maju ostatne.
LPG je na poměr cena výkon vynikající alternativní pohon
LPG je na poměr cena výkon vynikající alternativní pohon pro lidi, kteří se primárně pohybují mimo velké aglomerace s mizivým množstvím parkovacích domů a podzemního parkování – nemuset to parkování řešit, tak je pro mě jasná volba.
kedysi bol sud trichlóru skoro zadarmo ak počítam cenu suda
kedysi bol sud trichlóru skoro zadarmo ak počítam cenu suda 🙂
DDT bylo take bezkonkurencne levne a ucinne. Nakonec se to
DDT bylo take bezkonkurencne levne a ucinne. Nakonec se to muselo zakazat i pres protesty nepoucitelnych kolenovrtu. Mate doma jeste zasoby?
To s tím zákazem DDT není tak jednoduché.
Výroba a
To s tím zákazem DDT není tak jednoduché.
Výroba a používání DDT je dnes zakázána ve většině zemí světa, ale v řadě afrických a asijských zemí se DDT stále používá. Důvodem je snížení výskytu malárie, ke kterému prokazatelně dochází díky účinkům DDT na komáry rodu Anofeles, kteří malárii přenášejí. Probíhá však spor mezi zastánci a odpůrci DDT o to, zda je nasazení DDT nejvhodnější formou boje s malárií.
https://cs.wikipedia.org/wiki/DDT#Regulace
https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/6501/%C5%A1imek_2008_bp.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Že mě už nebaví aktivně a často psát, neznamená, že
Že mě už nebaví aktivně a často psát, neznamená, že sem nechodím číst. 🙂 Neprovokujte, nebo vyrukuju s Zhi-Do 😀
Zdravim. Koupil jste Leafa?
Zdravim. Koupil jste Leafa?
Zdravím, ještě ne – nemůžu kvůli COVIDU za hranice, ale
Zdravím, ještě ne – nemůžu kvůli COVIDU za hranice, ale stále je emailama a telefonátama masíruju, ať mi ho tam držej. 🙂
Ty zavrene hranice me uz take vadi. Mate OBD dongle a Leafspy?
Ty zavrene hranice me uz take vadi. Mate OBD dongle a Leafspy? To vam o aute/baterce hodne vykeca abyste nekoupil zajice v pytli. Kdyz jsem kupoval meho, tak mi nakecal, ze umi nabijet 6,6kW a doma zjistil, ze umi jen 3,7kW.
No ale my se tady bavíme o autech… i když tato Dacia je
No ale my se tady bavíme o autech… i když tato Dacia je tak na hranici toho, co považuji za auto. Ale přeci jenom je to, na rozdíl od toho číňana, auto 🙂
Mimochodem je Spring o trochu vetsi nez Golf 1. Pro koho je
Mimochodem je Spring o trochu vetsi nez Golf 1. Pro koho je male, asi zapomel s cim zacinal. Ja mel Golf 1 a uplne stacil i pro cestu do Spanelska.
Jo, jak jsem psal, jako druhé auto na dojíždění do
Jo, jak jsem psal, jako druhé auto na dojíždění do práce, auto do města a pod je to fajn a použitelné. Něco jako Citigo, akorát to má nižší výkon, dojezd i maximálku. Z cena u nás, počítám, kolem půl mega… to bude hit 🙂
PS: Jsem si představil jízdu s touto Dacií do Španělska…
Spring je urceny na jine jezdeni nez do Spanelska. Stejne tak
Spring je urceny na jine jezdeni nez do Spanelska. Stejne tak nikdo nepojede VZV na dovolenou, presto je VZV vyborny pracant. Nebo Rolls Roycem na parkoviste u panelaku po 18h a divil by se, ze nezaparkuje. Vse se da optimalizovat a Spring ma svuj optimalni rezim.
Poláci projížděli svět ve čtyřech v maluchu a
Poláci projížděli svět ve čtyřech v maluchu a bagáží, takže by to Dacií bylo určitě lepší.
Znal jsem člověka, co v Maluchu vezl další 4 lidi a
Znal jsem člověka, co v Maluchu vezl další 4 lidi a komplet lyžařskou výbavu pro všechny z Ostravy na lyžařské závody na Klínovec. Tomu říkám hardcore.
Dobré auto je malé zvenku a velké uvnitř
Dobré auto je malé zvenku a velké uvnitř
To auto je z důvodu malé baterky v podstatě nepoužitelné.
To auto je z důvodu malé baterky v podstatě nepoužitelné.
Co to melete? přes 50 % lidí za den nenajede víc než 60km,
Co to melete? přes 50 % lidí za den nenajede víc než 60km, a dalších 30 % ne víc než 100km. V souhrnu tedy lze říct, že minimálně 80 % lidí za den nenajezdí víc než 100 km.
Ergo, tohle auto se svým dojezdem má pro více než 80 % lidí dvoudenní nájezd, a pro víc než polovinu lidí třídenní.
Přes 50% lidí nepere víc jak jednou týdně na 30 stupňů,
Přes 50% lidí nepere víc jak jednou týdně na 30 stupňů, a dalších 30% nepere víc jak na 40 stupňů. V souhrnu lze říci, že minimálně 80% lidí nepere týdně na víc než 40 stupňů.
A teď zkus prodávat pračku, co pere maximálně na 40 stupňů, ty génie.
Když budou mít poloviční náklady při praní na 30 nebo
Když budou mít poloviční náklady při praní na 30 nebo na 40, tak jich beru tři vagóny prosím. 😀
A když budeš potřebovat prát na 60 nebo 95?
A když budeš potřebovat prát na 60 nebo 95?
Tak to vezmu cestou do práce do veřejné prádelny. 😀
To je
Tak to vezmu cestou do práce do veřejné prádelny. 😀
To je ale jedno, protože nikdo takovou pračku prostě nenabízí, protože výrobní náklady na pračku co má max 40 by byly skoro totožné jako na pračku co má max 95. Snížení maximální teploty také nezlepší účinnost pračky při nižších teplotách.
Ze stejného důvodu nikdo nedělá spalováky s 15 litrovou nádrží, protože náklady na 60 litrovou nádrž jsou v celém autě zanedbatelné. Menší nádrž má také zanedbatelný efekt na účinnost.
Opravdu jsi mě rozesmál. Představ si, že já v autě
Opravdu jsi mě rozesmál. Představ si, že já v autě přesně 15 litrovou celohliníkovou nádrž měl.
Efekt byl obrovský – mínus 40 kilo.
A rozhodně jsem nepředstíral, jak v pohodě je to auto na normální cestování.
Mluvil jsem o normálním spalovacím autě a ne o nějaké
Mluvil jsem o normálním spalovacím autě a ne o nějaké parodii nebo vytuněném speciálu.
Prostě váš příměr k pračkám byl trochu mimo. 🙂
Koukáte se na to každý ze své perspetkivy:
-jeden obhajuje
Koukáte se na to každý ze své perspetkivy:
-jeden obhajuje možnost dojet autem dále než 60km (protože to auto to umí)
-a druhý kritizuje že nedojede dále než 230km
Prostě diskuse o voze zase…
Priklad bez souvislosti. To auto se muze dobijet a jeho
Priklad bez souvislosti. To auto se muze dobijet a jeho absolutni dojezd neni limitovany jako ta vase pracka. Ten absolutni limit vidim spise u vas.
Dostupnost znamená dostupnost v okamžiku potřeby.
Vybitý
Dostupnost znamená dostupnost v okamžiku potřeby.
Vybitý elektromobil co se nabije za hodinu, když potřebuješ jet teď, je stejně užitečný, jako skvělá anticovid vakcína za tři roky.
U te pracky nebude teplota 60 stupnu ani za 10 let. Ale to
U te pracky nebude teplota 60 stupnu ani za 10 let. Ale to stejne nepochopite.
Ten pračkový příklad je naprostý nesmysl, to bych si
Ten pračkový příklad je naprostý nesmysl, to bych si podle Vaší logiky měl koupit dodávku, protože „jednou za deset let potřebuji odvézt lednici“?Pro „důchodce na vesnici“ co jezdí obden „pár“ km. na nákup nebo k doktorovi, a mají ráno „vždy plnou“ je to naprosto dostačující.
Jenže ten důchodce na to nemá. Takže je to pro něj
Jenže ten důchodce na to nemá. Takže je to pro něj naprostý nesmysl taky.
Znám na vesnici dost „důchodců“ co na to mají, jeden s I3
Znám na vesnici dost „důchodců“ co na to mají, jeden s I3 tady občas přispíval, nesrovnávejte to s někým ve městě, co platí deset a více za nájem, plus benefity jako slepice , králíci atd. jiná věc je, jestli si to chtějí koupit, nebo „podporují“ mladé a pod.A o tom jaká tu bude cena se můžeme jenom dohadovat.
Ano jistě, „důchodci“, kteří se vyčlení z horního
Ano jistě, „důchodci“, kteří se vyčlení z horního milionu v republice na to mají – jenže to není úplně vzorek „důchodce“
Běžný důchodce na to dosáhne ve chvíli, kdy buď významně šáhne do úspor (pokud je má), nebo odprodá nějaký majetek (pokud jej mám), jinak příjmově ani omylem:
Medián důchodu v letech 2013 až 2019
– 2019 – 13357 Kč
– 2018 – 12289 Kč
– 2017 – 11725 Kč
– 2016 – 11344 Kč
– 2015 – 11230 Kč
– 2014 – 10958 Kč
– 2013 – 10851 Kč
zdroj: https://dumfinanci.cz/clanky/6050-jak-vysoky-je-median-duchodu/
No tak ještě jednou, „manželé důchodci“, co bydlí ve
No tak ještě jednou, „manželé důchodci“, co bydlí ve svém, plus ty „benefity“, mají nízké životní náklady, a dát např. měsíčně 10t. pod polštář, pro ně není zas takový problém, takže za „pár let“ na ten Spring mají.To, jestli to dají mladým, nebo na dovolenou, je jiná věc.
Myslite ty duchodce, kteri jezdi 3x rocne na dovolenou? Letos
Myslite ty duchodce, kteri jezdi 3x rocne na dovolenou? Letos to asi nebude platit, ale jinak porad.
Jenže důchodce, který to umí, jezdil do loňského března
Jenže důchodce, který to umí, jezdil do loňského března na dovolenou all inclusive za 300 – 400€ / týden osoba a ještě v tom často bylo i zapůjčení auta.
Svoje zakazniky si rozhodne najde a to hlavne diky extreme
Svoje zakazniky si rozhodne najde a to hlavne diky extreme nizkym provoznim nakladum proti spalovakum. Jako druhe auto do rodiny naprosto idealni.
Jo, na trhu, kde jsou na to dotace. Jinak za pul mega je to
Jo, na trhu, kde jsou na to dotace. Jinak za pul mega je to nesmysl.
Za pul mega to rozhodne smysl dava. Zvysene naklady na
Za pul mega to rozhodne smysl dava. Zvysene naklady na spalovak se temer rovnaji mesicni splatce za EV Dacii. Jen to neni pro lidi, co jezdi 10tis km za rok.
Souhlas je to stejná analogie, jako dřív výpočet, kdy
Souhlas je to stejná analogie, jako dřív výpočet, kdy měla smysl přestavba na LPG nebo koupit naftomila.
Sandero LPG je teď za 260 resp. 285 tis. dle výbavy 🙂
Sandero LPG je teď za 260 resp. 285 tis. dle výbavy 🙂
To je sice pravda, ale LPG musí něco ujet, aby se
To je sice pravda, ale LPG musí něco ujet, aby se přepínalo – což je nevýhoda. Kdysi si slavně pořídil kolega do O1 LPG, že ušetří a bude moct jezdit i na záchod, no v zimě jel celou cestu do práce na benzín a asi kilometr od práce se mu to přepínalo. Je pravda, že každý víkend, kdy jel k rodičům padlo 400 km, tak se to vyplatilo, ale na krátký cuk to nebylo úplně vhodné.
Tak to měl kolega práci asi hodně blízko. To co říkáte
Tak to měl kolega práci asi hodně blízko. To co říkáte je pravda, v létě se to přepíná rychleji, protože přepnutí závisí na teplotě chladící kapaliny. Ale jinak jsem za blahé paměti Felicie na LPG jezdil pod 1 CZK/km.
Jediná nevýhoda jsou biosračky v palivu. Zničily mi hlavu motoru, udělala se z nich taková pryskyřice a ta zalepila sedla ventilů a tím se ohly tyčky, co je zvedají. Fakt ty ekoteroristy miluju.
PS: Naštěstí výměnu u Felicie je cca 2000CZK ze šroťáku.
Dalsi dovod prejst na EV. Elektrinu posahat nemozu.
Dalsi dovod prejst na EV. Elektrinu posahat nemozu.
No, jako druhé auto do rodiny, proč ne. Když moje žena
No, jako druhé auto do rodiny, proč ne. Když moje žena dojížděla do práce dieselem, tak to asi nebylo ideální. Zvláště, když to je cca 2km. Ale zase chodit ráno na 6, to se každá minuta hodí. Teď jezdí benzínem a je to ok. EV je pro mě nepoužitelné, nemám rodinný domek, nechci jej, a nemám kde nabíjet.
Pro rodinu jako druhé auto mi to smysl nedává. Protože
Pro rodinu jako druhé auto mi to smysl nedává. Protože takové auto jezdí právě těch 10 tis. ročně. Když si koupí namísto toho Sandero (ať srovnáváme srovnatelné), tak ušetří min. 200 tis. a to se při provozu jako druhé auto nikdy nevrátí.
jako, tak cargo verze je jiná matematika, pokud to bude hodně jezdit, stačí ten dojezd, tak to jo. Ale jako osobák a druhé auto do rodiny, jak jste psal, je to podle mě ekonomický nesmysl.
Jinak, teď je Sandero LPG za 260 resp. 285 tis. dle výbavy 🙂
Druhe auto do rodiny nema navratnost 🙂 To je jasny, to je o
Druhe auto do rodiny nema navratnost 🙂 To je jasny, to je o investici do jednoduchosti jizdy, ciste tiche jizde, absenci smradu v garazi a jezdeni ke smradlave pumpe.
Ohledně smradu v garáži- zajíždějící vozidlo chápu,
Ohledně smradu v garáži- zajíždějící vozidlo chápu, ale při uskladnění vozidla – to nikdo z elektromobilistů nemáte v garáži, barvy, ředidla, čističe, vazelíny a další maziva (byť jen třeba na řetěz kola), lampový olej a podobnou chemii nutnou k údržbě a provozu domu?
Ne. Na to mám sklad hořlavých hmot. A benzínovou sekačku
Ne. Na to mám sklad hořlavých hmot. A benzínovou sekačku jsem daroval před lety i s kanystrem.
lampový olej… :-))
budu muset pořídit jako alternativu k
lampový olej… :-))
budu muset pořídit jako alternativu k čelovce, mobilu, svíčce, aku svítilně..
Nezapomeň na louče!
Nezapomeň na louče!
Neboj ty máme pod kolnou
Neboj ty máme pod kolnou
Aha odpověď nedokážete, tak najdete něco, co vám přijde
Aha odpověď nedokážete, tak najdete něco, co vám přijde vtipné – je přece normální zapálit blízkým na hřbitově lampu a mít pod pergolou pro atmosféru petrolejku.
nejsem elektromobilista, takže nemůžu sloužit
jinak
nejsem elektromobilista, takže nemůžu sloužit
jinak manželka skladuje odlakovač přímo v koupelně
a ano ten lampový olej mě opravdu rozesmál.. a nevidím na tom nic špatného, všude člověk slyší že smích léčí…
a v záplavě těch všech negativních zpráv co se linou z televize každá příležitost k zasmání je k nezaplacení…
takže mohu jen poděkovat…
a věřím tomu, že kdybychom se bavili jaké pomůcky k rozdělávání ohně doma skladujeme, tak bych zase prohrál na celé čáře, neboť doma v garáži nebudu mít křesadlo ani luk s dřevěnou deskou..
Záleží na tom, jak máte vekou rodinu. Nás je v domě 9 –
Záleží na tom, jak máte vekou rodinu. Nás je v domě 9 – nám se rozhodně druhé městské mini EV vyplatilo.
Jake jsou prosim „zvysene naklady na spalovak“ ktere dorovnaji
Jake jsou prosim „zvysene naklady na spalovak“ ktere dorovnaji mesicni splatku cca 10tisic?
Nízké provozní náklady. Při ceně milion (ať se to
Nízké provozní náklady. Při ceně milion (ať se to dobře počítá) a předpokládaném nájezdu 300 000km to je 3,33 CZK/km. A nabíjení není zdarmo a na dálnících při rychlonabíjení se cena téměř vyrovná fosilním palivům (záleží na tarifu). To mi levné nepřipadá. Jako druhé auto do rodiny to je také nesmysl, na to je to zase moc drahé a příliš velký dojezd. Ale své zákazníky si najde, to je pravda. Jen otázkou je, zda v ČR, což asi není podstatné.
Zapomel jste zminit naklady, kdyby se nabijelo u Ionity. To by
Zapomel jste zminit naklady, kdyby se nabijelo u Ionity. To by byl vas blabol uz na 100%. Selhal jste. Zase.
a proc by to nekdo nabijel u Ionity?
a proc by to nekdo nabijel u Ionity?
Pozor sarkasmus. Ale to asi nepochopite.
Pozor sarkasmus. Ale to asi nepochopite.
Nebo taky ještě není špatnej MOL 🙂
Nebo taky ještě není špatnej MOL 🙂
Zato je u MOL osobni obsluha. Za to se plati 🙂
Zato je u MOL osobni obsluha. Za to se plati 🙂
Fakt milion jo? Takže skoro za cenu ojeté Tesly?
Fakt milion jo? Takže skoro za cenu ojeté Tesly?
Aha, chybička se vloudí. Tak to pak jo. Já se díval na
Aha, chybička se vloudí. Tak to pak jo. Já se díval na článek o novém ID.4.
Je to tak na hraně použitelnosti. Masově nemá zatím
Je to tak na hraně použitelnosti. Masově nemá zatím žádný elektromobil šanci se na našem trhu prosadit. To by cena musela klesnout opravdu výrazně a na to si ještě pár let počkáme.
Takže reálná cena bez dotace 19430 eur, pokud počítám,
Takže reálná cena bez dotace 19430 eur, pokud počítám, že ve Francii je dotace 7000 eur:
https://elektrickevozy.cz/clanky/dotace-na-elektromobily-v-roce-2021-v-cr-pravdepodobne-nebudou
Pokud se to tedy dostanbe k nám, tak bude cena kolem 500 tis.? Za EV s baterkou 26,8 kWh, dojezd tak 150-180 km, maximálkou 125 km/h a s „rychlodobíjením“ 20 kW, velikostně sotva jako Citigo. No uvidíme, jak se uchytí…