Elektromobil Dacia Spring stojí ve Francii 12 403 € po dotacích, v Česku bude v září

Dacia dnes odhalila ceny nového elektromobilu Spring pro francouzský trh. Začíná na 12 403 € po dotacích, v přepočtu 325 000 Kč.

Model Spring se objeví na českém trhu v září letošního roku. Odhalení českých cen a zárověň otevření předobjednávek se uskuteční dne 19. dubna 2021.
foto: Dacia

Nový elektromobil Dacia Spring disponuje vnitřním prostorem pro 4 dospělé a nabízí dojezd v řádu 230 km WLTP (305 km WLTP City). Auto je nabízeno ve 3 verzích: jedna verze pro širokou veřejnost, verze Business pro firmy a účastníky sdílení automobilů a od roku 2022 užitková verze Cargo s maximálním nákladovým prostorem.

Cena elektromobilu Dacia Spring je ve Francii stanocena od 12 403 € pro fyzické osoby (odečtený ekologický bonus) nebo v případě dlouhodobého pronájmu za cenu od 89 € / měsíc (odečtený ekologický bonus a včetně prémie za konverzi v hodnotě 2 500 €). V případě včasného objednání od 20. března 2021 s prvními dodávkami na podzim.

Od 89 € / měsíc v případě dlouhodobého pronájmu na 49 měsíců a 40 000 km bude první splátka ve výši 7 087 € rovna 0 € po odečtení ekologického bonusu ve výši 4 587 €, odpovídajícího 27 % pořizovací ceny vozidla včetně DPH, a prémii za konverzi v hodnotě 2 500 €.

Cargo, homologovaná užitková verze N1 Nového Springu, bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1 100 litrů, ideální pro živnostníky a pro dodávky zboží konečnému zákazníkovi, bude k dispozici od roku 2022.

Verze Dacie Spring pro širokou veřejnost je k dispozici pro včasné objednávání od 20. března 2021 s prvními dodávkami na podzim.

tisková zpráva

106 Comments on “Elektromobil Dacia Spring stojí ve Francii 12 403 € po dotacích, v Česku bude v září”

                1. Kde jsou ty časy, kdy mělo označení xenofob, rasista a
                  Kde jsou ty časy, kdy mělo označení xenofob, rasista a trol hanlivý význam…

    1. mhd je nezmysel – pôvodne to bola platená služba pre
      mhd je nezmysel – pôvodne to bola platená služba pre strednú triedu, aby nemuseli autom do centra do práce.
      zmršili to preklopením na socky, ktoré využívajú spoločné zdroje ale do nich neprispievajú.
      ak by sa obnovil pôvodný zámer, tak by u nás nemuseli ľudia jazdiť dvomi/tromi autami, ale platený bus by ich vyzdvihol na okrajoch rezidencií.

      ps – nie je to tak, že dotujú taxikárov aby opustili spaľováky?

        1. a predstavte si, že dotovali aj vašu výučbu v škole – aby
          a predstavte si, že dotovali aj vašu výučbu v škole – aby ste vedel čítať a písať v diskusiách!
          🙂

          prechod od spaľovacích motorov podporujem odvtedy, ako som stál na zastrávke mhd …

          inak voči „zeleným“ aktivitám som antiaktívny.

          1. nuž, ak sa v tom čase jednalo o stredoveké „mestá“, tam to
            nuž, ak sa v tom čase jednalo o stredoveké „mestá“, tam to boli obytné stavby + hospodárske, teda stajne, sýpky, jednoducho dedinský dvor. to o „hustej“ zástavbe by platilo pre centrum pár veľkých miest vo francii …

            a bez ohňa by to nebola zábava akú mali ľudia v stredoveku radi.

              1. nemali vtedy už info ako sa šíri? lieči, …
                to s

                nemali vtedy už info ako sa šíri? lieči, …

                to s zabednením a spálením som pred mesiacom písal aktivistom, ktorí chceli otváraťž kostoly aby sa tam zdraví stretli a modlili.tak som pripomenul čo s nakazenými.

                dnes odstúpil minister zdravotníctva. chcel ho vymeniť človek, ktorý odmietal testovanie „lebo aj tak sa nakazia“, mesiac neobjednal testy, šéfka artaje v parlamente tvrdila, že 65+ netreba očkovať, lebo sú neproduktívni!
                spolu s nimi druhá mministranička daňového podvodníka a podozrivého z účasti na pozemkovej mafii sa tiež chce stavať.
                ich mantra je nie testovať a karanténa, ale masovo očkoveť. samozrejme nemajú čím!

                1. I kdyby to info měli, tak jim to bylo vzhledem k možnostem
                  I kdyby to info měli, tak jim to bylo vzhledem k možnostem hygieny(znečištěná voda, mizerná kanalizace, pokud byla a další faktory) stejně na nic.Wiki: Poslední epidemie v Čechách a na Moravě byla v letech 1713–1715. V Praze si tato epidemie vyžádala asi 1/4 populace.

                2. Mor se siril diky tomu, ze kazdy sve splasky a fekalie
                  Mor se siril diky tomu, ze kazdy sve splasky a fekalie vypoustel jednoduse pred dum. Dnes vypousti pomalu kazdy svuj odpad z vyfuku do atmosfery a porad se divi, proc je tolik alergii a respiracnich onemocneni. No, snad ty vyfuky brzy zacpeme a vse bude jezdit na elektrinu. Emise se snizi, nebo nebudou vypousteny jako ty splasky primo pod nos kde bydlime.

                3. nevidím to tak nádejne – vzdelaní a predsa idioti hľadajú
                  nevidím to tak nádejne – vzdelaní a predsa idioti hľadajú každú slepú uličku, aby dokázali svoju kreativitu. náš minister sulík, ktorý chcel byť ministrom zdravia dal pôostaviť vodíkovú čerpačku a doviezť vodíkové auto.

                  ps – kto máte prehľad -ako na tom boli v 1975 akumulátory, pretože na SVŠt bratislava fungoval palivový článok. na poprovnaie kam sa jednotlivé zdroje posunuli.

                4. Roku 1967 byl vynalezen NiMH článek, komečně dostupné
                  Roku 1967 byl vynalezen NiMH článek, komečně dostupné byly kolem roku 1990. Předtím jen NiCd a olovo-kyselinové.
                  Li-ion byly vynalezeny roku 1991.

    1. Pred par dny probehla zprava o nejakem prazskem bezdomovci,
      Pred par dny probehla zprava o nejakem prazskem bezdomovci, ktery byl infikovany a vubec nedbal nejakych restrikci. Obtezoval kolemjdouci a mohl kohokoliv ohrozit na zdravi a mozna i na zivote. Ty uvedena opatreni v USA miri na takove pripady. V CR bysme takove opatreni take mohli potrebovat. Bohuzel clanek zprostredkovava dojem, ze je to namireno na kazdeho obcana a ze obcane nemaji zadna prava. Nekdo zase posouva verejne mineni „spravnym“ smerem.

      1. No to je věc úhlu pohledu a důvěry ve státní mašinerii.
        No to je věc úhlu pohledu a důvěry ve státní mašinerii. Těch pár neukázněných/ nebezpečných lidí/ bezďáků/ výtržníků… v pohodě umravní fungující MP/ hygiena/ městská část. Ovšem takto napsaný zákon je připraven na zneužití dle libovůle proti jakékoliv aktuálně nepohodlné skupině lidí. A i při zcela korektním postupu všech složek aparátu, ale s využitím aktuálních antigenních testů (spolehlivost cca 50/50) se může v detenci rázem ocitnout 50% „nevinných“! A s tím už se dá sakra dobře „politicky“pracovat. Nevím jak Vy, ale u mne za dobu ovidu klesla důvěra v tento stát zcela na nulu.

  1. No jako já si to hodil do tabulky určené pro Citigo,
    No jako já si to hodil do tabulky určené pro Citigo, rozdíl 250 000 Kč a vrátilo se to za 7 let při nájezdu 80km denně, což je jen cesta do práce a zpět, takže návratnost tam je vcelku bez problémů. I když to je jenom druhý auto pro cesty do práce.

    1. To je nejakých 20 tis. ročně, to se fakt za 7 let zaplatí?
      To je nejakých 20 tis. ročně, to se fakt za 7 let zaplatí? Jako druhé auto do rodiny jsem spíš myslel něco, s čím občas jezdí manželka nebo to slouží jako nákupní taška.

      A vyplatí se to i oproti třeba Sandero LPG, to je teď za nejakých 260 tis., náklady určitě pod 1 KČ na km…?

        1. No to já taky primárně srovnávám s benzínem. Ale když
          No to já taky primárně srovnávám s benzínem. Ale když jsme u Dacie, tak ta nabízí i tovární LPG se zárukou, tam se EV Dacia nezaplat nikdy. Nehledě na to, že to Sandero je přeci jenom auto, na rozdíl od této líné mrchy.

          Jo, není nutné do práce jezdit velkým autem. Ale když už jej máte… Budete kvůli dojíždění kupovat speciálně druhé auto? To pak budou náklady (spolu s kupní cenou) vyšší než kdybyste do práce jezdil velkým rodinným autem. A zase, mít toto jako jediné auto je totální úlet 🙂

            1. LPG je na poměr cena výkon vynikající alternativní pohon
              LPG je na poměr cena výkon vynikající alternativní pohon pro lidi, kteří se primárně pohybují mimo velké aglomerace s mizivým množstvím parkovacích domů a podzemního parkování – nemuset to parkování řešit, tak je pro mě jasná volba.

                1. To s tím zákazem DDT není tak jednoduché.
                  Výroba a

                  To s tím zákazem DDT není tak jednoduché.

                  Výroba a používání DDT je dnes zakázána ve většině zemí světa, ale v řadě afrických a asijských zemí se DDT stále používá. Důvodem je snížení výskytu malárie, ke kterému prokazatelně dochází díky účinkům DDT na komáry rodu Anofeles, kteří malárii přenášejí. Probíhá však spor mezi zastánci a odpůrci DDT o to, zda je nasazení DDT nejvhodnější formou boje s malárií.

                  https://cs.wikipedia.org/wiki/DDT#Regulace

                  https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/6501/%C5%A1imek_2008_bp.pdf?sequence=1&isAllowed=y

                1. Ty zavrene hranice me uz take vadi. Mate OBD dongle a Leafspy?
                  Ty zavrene hranice me uz take vadi. Mate OBD dongle a Leafspy? To vam o aute/baterce hodne vykeca abyste nekoupil zajice v pytli. Kdyz jsem kupoval meho, tak mi nakecal, ze umi nabijet 6,6kW a doma zjistil, ze umi jen 3,7kW.

            1. Jo, jak jsem psal, jako druhé auto na dojíždění do
              Jo, jak jsem psal, jako druhé auto na dojíždění do práce, auto do města a pod je to fajn a použitelné. Něco jako Citigo, akorát to má nižší výkon, dojezd i maximálku. Z cena u nás, počítám, kolem půl mega… to bude hit 🙂

              PS: Jsem si představil jízdu s touto Dacií do Španělska…

              1. Spring je urceny na jine jezdeni nez do Spanelska. Stejne tak
                Spring je urceny na jine jezdeni nez do Spanelska. Stejne tak nikdo nepojede VZV na dovolenou, presto je VZV vyborny pracant. Nebo Rolls Roycem na parkoviste u panelaku po 18h a divil by se, ze nezaparkuje. Vse se da optimalizovat a Spring ma svuj optimalni rezim.

                1. Znal jsem člověka, co v Maluchu vezl další 4 lidi a
                  Znal jsem člověka, co v Maluchu vezl další 4 lidi a komplet lyžařskou výbavu pro všechny z Ostravy na lyžařské závody na Klínovec. Tomu říkám hardcore.

    1. Co to melete? přes 50 % lidí za den nenajede víc než 60km,
      Co to melete? přes 50 % lidí za den nenajede víc než 60km, a dalších 30 % ne víc než 100km. V souhrnu tedy lze říct, že minimálně 80 % lidí za den nenajezdí víc než 100 km.
      Ergo, tohle auto se svým dojezdem má pro více než 80 % lidí dvoudenní nájezd, a pro víc než polovinu lidí třídenní.

      1. Přes 50% lidí nepere víc jak jednou týdně na 30 stupňů,
        Přes 50% lidí nepere víc jak jednou týdně na 30 stupňů, a dalších 30% nepere víc jak na 40 stupňů. V souhrnu lze říci, že minimálně 80% lidí nepere týdně na víc než 40 stupňů.

        A teď zkus prodávat pračku, co pere maximálně na 40 stupňů, ty génie.

            1. Tak to vezmu cestou do práce do veřejné prádelny. 😀
              To je

              Tak to vezmu cestou do práce do veřejné prádelny. 😀

              To je ale jedno, protože nikdo takovou pračku prostě nenabízí, protože výrobní náklady na pračku co má max 40 by byly skoro totožné jako na pračku co má max 95. Snížení maximální teploty také nezlepší účinnost pračky při nižších teplotách.

              Ze stejného důvodu nikdo nedělá spalováky s 15 litrovou nádrží, protože náklady na 60 litrovou nádrž jsou v celém autě zanedbatelné. Menší nádrž má také zanedbatelný efekt na účinnost.

                1. Mluvil jsem o normálním spalovacím autě a ne o nějaké
                  Mluvil jsem o normálním spalovacím autě a ne o nějaké parodii nebo vytuněném speciálu.

                  Prostě váš příměr k pračkám byl trochu mimo. 🙂

                2. Koukáte se na to každý ze své perspetkivy:
                  -jeden obhajuje

                  Koukáte se na to každý ze své perspetkivy:
                  -jeden obhajuje možnost dojet autem dále než 60km (protože to auto to umí)
                  -a druhý kritizuje že nedojede dále než 230km

                  Prostě diskuse o voze zase…

            1. Ten pračkový příklad je naprostý nesmysl, to bych si
              Ten pračkový příklad je naprostý nesmysl, to bych si podle Vaší logiky měl koupit dodávku, protože „jednou za deset let potřebuji odvézt lednici“?Pro „důchodce na vesnici“ co jezdí obden „pár“ km. na nákup nebo k doktorovi, a mají ráno „vždy plnou“ je to naprosto dostačující.

                1. Znám na vesnici dost „důchodců“ co na to mají, jeden s I3
                  Znám na vesnici dost „důchodců“ co na to mají, jeden s I3 tady občas přispíval, nesrovnávejte to s někým ve městě, co platí deset a více za nájem, plus benefity jako slepice , králíci atd. jiná věc je, jestli si to chtějí koupit, nebo „podporují“ mladé a pod.A o tom jaká tu bude cena se můžeme jenom dohadovat.

                2. Ano jistě, „důchodci“, kteří se vyčlení z horního
                  Ano jistě, „důchodci“, kteří se vyčlení z horního milionu v republice na to mají – jenže to není úplně vzorek „důchodce“

                  Běžný důchodce na to dosáhne ve chvíli, kdy buď významně šáhne do úspor (pokud je má), nebo odprodá nějaký majetek (pokud jej mám), jinak příjmově ani omylem:

                  Medián důchodu v letech 2013 až 2019

                  – 2019 – 13357 Kč
                  – 2018 – 12289 Kč
                  – 2017 – 11725 Kč
                  – 2016 – 11344 Kč
                  – 2015 – 11230 Kč
                  – 2014 – 10958 Kč
                  – 2013 – 10851 Kč
                  zdroj: https://dumfinanci.cz/clanky/6050-jak-vysoky-je-median-duchodu/

                3. No tak ještě jednou, „manželé důchodci“, co bydlí ve
                  No tak ještě jednou, „manželé důchodci“, co bydlí ve svém, plus ty „benefity“, mají nízké životní náklady, a dát např. měsíčně 10t. pod polštář, pro ně není zas takový problém, takže za „pár let“ na ten Spring mají.To, jestli to dají mladým, nebo na dovolenou, je jiná věc.

                4. Myslite ty duchodce, kteri jezdi 3x rocne na dovolenou? Letos
                  Myslite ty duchodce, kteri jezdi 3x rocne na dovolenou? Letos to asi nebude platit, ale jinak porad.

                5. Jenže důchodce, který to umí, jezdil do loňského března
                  Jenže důchodce, který to umí, jezdil do loňského března na dovolenou all inclusive za 300 – 400€ / týden osoba a ještě v tom často bylo i zapůjčení auta.

            1. To je sice pravda, ale LPG musí něco ujet, aby se
              To je sice pravda, ale LPG musí něco ujet, aby se přepínalo – což je nevýhoda. Kdysi si slavně pořídil kolega do O1 LPG, že ušetří a bude moct jezdit i na záchod, no v zimě jel celou cestu do práce na benzín a asi kilometr od práce se mu to přepínalo. Je pravda, že každý víkend, kdy jel k rodičům padlo 400 km, tak se to vyplatilo, ale na krátký cuk to nebylo úplně vhodné.

              1. Tak to měl kolega práci asi hodně blízko. To co říkáte
                Tak to měl kolega práci asi hodně blízko. To co říkáte je pravda, v létě se to přepíná rychleji, protože přepnutí závisí na teplotě chladící kapaliny. Ale jinak jsem za blahé paměti Felicie na LPG jezdil pod 1 CZK/km.

                Jediná nevýhoda jsou biosračky v palivu. Zničily mi hlavu motoru, udělala se z nich taková pryskyřice a ta zalepila sedla ventilů a tím se ohly tyčky, co je zvedají. Fakt ty ekoteroristy miluju.

                PS: Naštěstí výměnu u Felicie je cca 2000CZK ze šroťáku.

                1. Dalsi dovod prejst na EV. Elektrinu posahat nemozu.
                  Dalsi dovod prejst na EV. Elektrinu posahat nemozu.

                2. No, jako druhé auto do rodiny, proč ne. Když moje žena
                  No, jako druhé auto do rodiny, proč ne. Když moje žena dojížděla do práce dieselem, tak to asi nebylo ideální. Zvláště, když to je cca 2km. Ale zase chodit ráno na 6, to se každá minuta hodí. Teď jezdí benzínem a je to ok. EV je pro mě nepoužitelné, nemám rodinný domek, nechci jej, a nemám kde nabíjet.

        1. Pro rodinu jako druhé auto mi to smysl nedává. Protože
          Pro rodinu jako druhé auto mi to smysl nedává. Protože takové auto jezdí právě těch 10 tis. ročně. Když si koupí namísto toho Sandero (ať srovnáváme srovnatelné), tak ušetří min. 200 tis. a to se při provozu jako druhé auto nikdy nevrátí.

          jako, tak cargo verze je jiná matematika, pokud to bude hodně jezdit, stačí ten dojezd, tak to jo. Ale jako osobák a druhé auto do rodiny, jak jste psal, je to podle mě ekonomický nesmysl.

          Jinak, teď je Sandero LPG za 260 resp. 285 tis. dle výbavy 🙂

            1. Ohledně smradu v garáži- zajíždějící vozidlo chápu,
              Ohledně smradu v garáži- zajíždějící vozidlo chápu, ale při uskladnění vozidla – to nikdo z elektromobilistů nemáte v garáži, barvy, ředidla, čističe, vazelíny a další maziva (byť jen třeba na řetěz kola), lampový olej a podobnou chemii nutnou k údržbě a provozu domu?

                1. Aha odpověď nedokážete, tak najdete něco, co vám přijde
                  Aha odpověď nedokážete, tak najdete něco, co vám přijde vtipné – je přece normální zapálit blízkým na hřbitově lampu a mít pod pergolou pro atmosféru petrolejku.

                2. nejsem elektromobilista, takže nemůžu sloužit
                  jinak

                  nejsem elektromobilista, takže nemůžu sloužit
                  jinak manželka skladuje odlakovač přímo v koupelně
                  a ano ten lampový olej mě opravdu rozesmál.. a nevidím na tom nic špatného, všude člověk slyší že smích léčí…
                  a v záplavě těch všech negativních zpráv co se linou z televize každá příležitost k zasmání je k nezaplacení…
                  takže mohu jen poděkovat…
                  a věřím tomu, že kdybychom se bavili jaké pomůcky k rozdělávání ohně doma skladujeme, tak bych zase prohrál na celé čáře, neboť doma v garáži nebudu mít křesadlo ani luk s dřevěnou deskou..

    1. Nízké provozní náklady. Při ceně milion (ať se to
      Nízké provozní náklady. Při ceně milion (ať se to dobře počítá) a předpokládaném nájezdu 300 000km to je 3,33 CZK/km. A nabíjení není zdarmo a na dálnících při rychlonabíjení se cena téměř vyrovná fosilním palivům (záleží na tarifu). To mi levné nepřipadá. Jako druhé auto do rodiny to je také nesmysl, na to je to zase moc drahé a příliš velký dojezd. Ale své zákazníky si najde, to je pravda. Jen otázkou je, zda v ČR, což asi není podstatné.

  2. Takže reálná cena bez dotace 19430 eur, pokud počítám,
    Takže reálná cena bez dotace 19430 eur, pokud počítám, že ve Francii je dotace 7000 eur:
    https://elektrickevozy.cz/clanky/dotace-na-elektromobily-v-roce-2021-v-cr-pravdepodobne-nebudou

    Pokud se to tedy dostanbe k nám, tak bude cena kolem 500 tis.? Za EV s baterkou 26,8 kWh, dojezd tak 150-180 km, maximálkou 125 km/h a s „rychlodobíjením“ 20 kW, velikostně sotva jako Citigo. No uvidíme, jak se uchytí…

Napsat komentář