Automobilka Tesla Motors zprovoznila další stejnosměrnou rychlodobíjecí stanici Supercharger na západním pobřeží USA. Díky tomu je možné dojet z Mexika do Kanady zcela zdarma – alespoň s elektromobilem Model S.
foto: Tesla Motors
Společnost Tesla Motors podnikatele Elona Muska dokončila instalaci sítě dobíjecích stanic podél dálnice 101, která vede podél pacifického pobřeží od Mexika až do Kanady. S elektromobilem Model S je díky tomu možné tuto vzdálenost urazit zcela zdarma.
Dobíjení u Superchargerů je totiž zdarma. Aby Tesla oslavila dokončení sítě, vyslala dva sedany Model S na 2816 km dlouhou cestu ze San Diega do Vancouveru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Steve Wozniak, spoluzakladatel Apple, už má také Model S
Celkově už má síť rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger právě 31 dobíjecích stanic. Během letošní zimy by mělo být dokončeny další, díky kterým bude možné pouze za pomoci dobíječek přejet z jednoho pobřeží USA na druhý.
Tesla zároveň buduje síť rychlodobíječek Supercharger (s výkonem 135 kW, o 15 kW více než v USA) v Evropě. Do konce roku by měla být hotova robustní síť podél hlavních tahů Německa, Belgie, Rakouska, Itálie, Nizozemska, Španělska, Británie a Skandinávie.
…
…
Krasa, už aby to bylo
Krasa, už aby to bylo všude, jen vidim jak skřipou zubama ti co žijou z prodeje ropy atd.. a ti to asi budou ruzně brzdit.
kromě ropáků tuhle cestu
kromě ropáků tuhle cestu bude maximálně brzdit stát/politik. Daňový výnos z prodeje pohonných hmot je značný díl státního rozpočtu…. tady s nedočkáme.
Už aby bylo zadarmo i v ČR
Už aby bylo zadarmo i v ČR – těším se, jak si budu zadarmo rychle plnit baterky v přívěsném vozíku a energii si vozit domů na topení a ohřev vody. A v létě si budu vyhřívat vodu v bazénu a provozovat klimatizaci.
To bys musel mit model S,
To bys musel mit model S, což nehrozí 🙂
Tak to máš pravdu, to
Tak to máš pravdu, to doopravdy nehrozí – tak jako u většiny lidí tohoto státu (a je nás doopravdy hodně – je nás většina).
Zrovna tak asi nehrozí masivní budování těchto Supernabíječů v ČR, a to vzhledem k počtu prodaných Tesel (zatím 2ks?).
Ale mohly by se vybudovat pro ostatní majitele těchto aut z celé Evropy, aby si u nás mohli natankovat zdarma, a my všichni ostatní bychom se na té láci mohli podílet nákupem drahé elektřiny pro naše domovy a firmy.
Ale v podstatě jsem rád, že to takto lehce nepůjde, aspoň mám o problém míň a nemusím řešit. Proto děkuji za odpověď.
Tesel je u nas urcite vic,
Tesel je u nas urcite vic, minimalne 5ks, nejspis jeste o neci vic…
ne ze by to melo velky vyznam jestli to je 5, 10 nebo 20 kusu 😀
Podle veřejných údajů
Podle veřejných údajů centrálního registru vozidel je v ČR evidováno celkem 5 Tesel. 1ks před rokem 2013, 2ks v 09/2013 a 2ks v 10/2013. Takže za rok 2013 byly zatím nově zaevidovány celkem 4 Tesly z celkového počtu 135.500 ks nově zaevidovaných vozidel v roce 2013 do 31.10.2013. Procentní podíl na trhu si každý lehce dopočítá sám.
V těch jejich tabulkách
V těch jejich tabulkách aby se prase vyznalo, já tam našel jen Teslu Roadster, a žádný model S…
diky za info 🙂
diky za info 🙂
Obávám se, že americký
Obávám se, že americký komunismus, kdy je něco zadarmo je pouhým pouhým zbožným přáním. stačí si uvědomit ceny elektrických komponentů, v ČR tolik kritizovaných, kdy se porovnává zatímní doprava s dopravními medii budoucnosti. A je lhostejno zda se jedná o elektrické články, solární panely nebo vodíkové vyvíječe. Výrobní cena se totiž vždy musí v něčem a někde projevit. Nerozhoduje zda se jedná o kapitalismus nebo feudalismus byznys je byznys a ani v podnikání a výrobě se nenajde kuře jež hrabe zadarmo! To je právě to Kalouskovo zjištění o české finanční ekonomické gramotnosti,a u studentů a profesorů je to větší ostudou!
vždyt to chápe snad
vždyt to chápe snad každý!!
Je to „zadarmo“ asi tak jako Babišovi koblihy nebo Zemanovi utopenci před volbama. Tohle je zase investice od Tesly do infrastrukury bez které se prodej takových aut prostě dělat nedá. Tzn cesta je to naprosto správná. Jen u nás to fungovat nebude, protože to bude maximálně brzdit stát, protože pro něj je dobrý každý rok kdy se ještě budou nakupovat PHM u pumpy. Prostě žádný zdraví obyvatel, vyšší bezpečnost, nižžší hluk, čistší prostředí atd. – jen prachy z daní z prodej PHM do sttátní kasy pro potřeby politků….
Kolečka už robime v
Kolečka už robime v československu od šesdesiatehoosmeho.
Nebolo by na čase, vyraziť správnou cestou?
tak sláva, v civilizovaném
tak sláva, v civilizovaném světě se budeme prohánět s elektromobily, v ČR (přes všechny sliby a prognozy) a mimo civilizaci to budeme dál muset zvládat se spalováky…. Pardon snad jedna rychlodobíječka je v Praze u sídla rozvodné společnosti, ale kam se odtud vydat? tak snad dělat kolečka…
Tady to mělo přijít – tak
Tady to mělo přijít – tak jestli se nepletu, tak v Praze jsou minimálně čtyři DC rychlonabíječky (ABB, ČEZ, PRE a RWE) a jedna by měla být u BVV v Brně (komu patří netuším). Ale jinak je to stále podobný problém, jak se dostat z Prahy třeba do Brna….? Nebo někam jinam? :-/
Další rychlonabíječka v
Další rychlonabíječka v Brně je u Špilber Office parku kousek od ného justičního paláce. Patři asi CTP Park – developerovi, který to tam postavil. Vůbec je divné, že tyto dvě dobíječky nejsou na mapě Hybrid.cz. Proč?
dejte si do vyhedávače „ctp brno nabíjecí stanice“
Díky za tip, do mapy
Díky za tip, do mapy doplníme. Problém s rychlodobíječkou na BVV je ten, že není tak úplně oficiálně spuštěná a veřejně přístupná, proto ji zatím do mapy nezanášíme.
Když už jsme u těch
Když už jsme u těch nabíječek, tak mi v té Vaší mapce chybí jedna od ČEZu, která je už září otevřená kousek od p. Vegra v Sedlci-Prčicích.
Viz:http://www.elektromobily-os.cz/blog/2013/09/11/nabijeci-stanice-sdruzeni/