Na počátku byl Tesla Model 3 prezentován jako dostupný elektromobil za $35 000. Tak levnou variantu ovšem Tesla zatím nenabídla, a nyní dokonce odstranila ze svých webových stránek informace, které se této verze týkaly.
foto: Tesla
Elon Musk vždy mluvil o Tesla Model 3 jako o součásti svého tajného plánu, jak dostat elektromobilitu mezi širokou veřejnost. Když byla otevřena možnost rezervace Modelu 3, Tesla slibovala, že verze za $35 000, v přepočtu přibližně za 788 000 Kč, bude dostupná počátkem roku 2018.
V nabídce automobilky ji ale nenaleznete dodnes. Tesla však v lednu tohoto roku slíbila, že se této levné verze Modelu 3 dočkáme v horizontu 4 až 6 měsíců. Nyní se má celá věc opět trochu jinak.
Se začátkem měsíce přišlo na americkém trhu zlevnění Modelu 3, díky kterému se cena Mid Range verze dostala na $42 900. Hned na to zveřejnil Elon Musk na svém Twitteru zprávu s informací, že po odečtení $8 000 ušetřených na dani a palivu, začíná cena Modelu 3 na oněch $35 000.
A skutečně, americká verze konfigurátoru zobrazuje Mid Range verzi s cenovkou $34 850. U částky je však malá hvězdička, která odkazuje na to, že cena již zahrnuje potenciální úspory v podobě daňové úlevy ve výši $3 750 a uspořené náklady na pohonné hmoty ve výši $4 300.
Obě částky, před a po zahrnutí finančních bonusů, jsou pak zobrazené vedle sebe v růžku konfigurátoru, což je docela matoucí a skutečně to vypadá, jako by Tesla Model 3 za $35 000 již nabízela.
K tomu navíc Tesla včera odstranila jakékoliv zmínky o základní verzi Modelu 3 za $35 000, které byly k nalezení například v časové ose výrobního plánu automobilky na stránkách automobilky a konfigurátoru. Společnost odmítla tyto změny komentovat.
Je tedy otázkou, proč Tesla takto zametá stopy. Zda se jí skutečně nedaří levný Tesla Model 3 vyrobit, což nám přijde nepravděpodobné, nebo jej vyrábět nechce. Bude tedy ještě velmi zajímavé sledovat, jak Tesla tuto situaci vyřeší a zda se tolik slibované verze nakonec dočkáme či nikoliv.
Tak Elon už nezametá. Už produkuje. A netrvalo ta ani tak
Tak Elon už nezametá. Už produkuje. A netrvalo ta ani tak dlouho. 🙂
Caka sa na rozbeh vyroby v Cine. Odtial pridu TM3 za
Caka sa na rozbeh vyroby v Cine. Odtial pridu TM3 za 35.000€…
Musim povedat, ze toto som si myslel uz davno. Ziadny lowcost
Musim povedat, ze toto som si myslel uz davno. Ziadny lowcost model nebude. Podla mna len casom zlacnia midrange na uroven 35000. Nema zmysel vyrabat auto s mensou bateriou lebo konkurencia uz ponuka vyssiu kapacitu. Takze moja predikcia je ze do konca roku midrange zlacnia o tych $7000.
Uvidime ako este kartami zamiesa model Y.
Jen co nebude povinný prémiový balíček, tak klesne cena
Jen co nebude povinný prémiový balíček, tak klesne cena MR na $37900 (tipuji v polovině roku spolu s dalším snížením daňových úlev)
Je , že akorát bez toho prémiového balíčku to bude
Je , že akorát bez toho prémiového balíčku to bude slušný holobit, musel by být člověk opravdu nadšenec aby to v tom základu za ty peníze koupil.
Sem třeba prakticky neviděl Ioniqa bez vytápěných sedaček a volantu zde v čr koupeného.
No ona TM3 nemá vyhřívaný volant ani v tom prémiovém
No ona TM3 nemá vyhřívaný volant ani v tom prémiovém balíčku.
Speciálně u malobaterkových aut v našich zemích je to
Speciálně u malobaterkových aut v našich zemích je to docela nevýhoda. Tesla a další velkobaterkáče si předtopí kdekoliv bez kabelu.
To jsem sám zvědavý, jestli Elon splní to co slíbil.
To jsem sám zvědavý, jestli Elon splní to co slíbil. Uvidíme v polovině roku.
OT: Další balík dnešních predikcí od Elona.
* 1,5
OT: Další balík dnešních predikcí od Elona.
* 1,5 milionu prodaných aut v roce 2021
* 3 miliony v roce 2023
* FSD do konce roku tzn.:
– auto vás najde na parkovišti, vyzvedne vás a dopraví do určené destinace
– je si tím prý jistý 🙂
– jen neví, kdy to povolí úřady
* FSD natolik bezpečné, že budete moct spát za volantem a vzbudit se v cíli: na konci roku 2020
* Čína a USA jsou celkem nakloněny podpoře FSD, Evropa je mnohem konzervativnější
Tak sa máme na čo tešiť 🙂
Tak sa máme na čo tešiť 🙂
A v roce 2100 prodá Tesla 20 miliard aut za rok 🙂 bude jedna
A v roce 2100 prodá Tesla 20 miliard aut za rok 🙂 bude jedna strana, jedna vláda a jedna auomobilka.
Naopak, Evropa zavede FSD, ale se všim všudy, tedy člověk
Naopak, Evropa zavede FSD, ale se všim všudy, tedy člověk naopak nebude moci do řízení kecat, auto pojede dokonale podle předpisů, skončí nesmyslné nehody při předjíždění, nepřispůsobení rychlosti jízdy, skončí sebevražedné jízdy apod.
Tak to „FSD do konce roku“ chci videt. Resp. ten skok od
Tak to „FSD do konce roku“ chci videt. Resp. ten skok od verze, co mame ted k necemu, o cem se da alespon vzdalene rict, ze je to FSD (za alespon relativne obecnych podminek, ne „od najezdu k exitu“).
Pokud to teda neni zkratka pro novy easter egg k letosnim vanocum.
OT: TM3 Key / How to Hack a Tesla Key
OT: TM3 Key / How to Hack a Tesla Key Card!
youtube.com/watch?v=ZfyiYCmU1_8
Kdo by to cekal, uvnitr cipove karty jsou vnitrnosti cipove
Kdo by to cekal, uvnitr cipove karty jsou vnitrnosti cipove karty 😉
Zatím k levnější verzi není moc důvod. Pro letošek
Zatím k levnější verzi není moc důvod. Pro letošek budou mít vyprodáno.
Teď se prodává v backlog Evropě, příští kvartál se zvednou prodeje v USa s blížícím se snížením dotací, pak zase se otevřou nové trhy (Jižní Korea, Japonsko, Británie, Hong Kong, Macao, Thaiwan, Jordánsko, SAE, Austrálie, Nový Zéland). A poslední kvartál roku zase budou výprodeje v USA s ukončením dotací a to už budou prodávat na všech svých aktivních trzích.
Nemyslím si, že by se nedostatku zakázek museli letos obávat.
To se ale tyka zatim T3. U S a X modelu maji nedostatek
To se ale tyka zatim T3. U S a X modelu maji nedostatek oobjednavek jiz nyni.
tak ono je to logické. Pokud výroba nestíhá pokrývat
tak ono je to logické. Pokud výroba nestíhá pokrývat poptávku na několik let dopředu, tak se budou vyrábět nejdražší modely, aby se co nejdříve pokryly náklady na vývoj, rozjezd výroby atd. Funguje to takto všude. Nízkopříjmovým potenciálním zákazníkům se to určitě líbit nebude, ale jak říká klasik: můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak asi všechno, co se proti tomu dá dělat… 🙂
OT: Někdo tu poptával výroční zprávu Tesly, tak právě
OT: Někdo tu poptával výroční zprávu Tesly, tak právě byla vydaná: Form 10-K.
418 stránek pěkný, píšou tam něco zajmavýho?
418 stránek pěkný, píšou tam něco zajmavýho?
Celé jsem to nečetl :-D. Kouknul jsem akorát na celkový
Celé jsem to nečetl :-D. Kouknul jsem akorát na celkový dluh (strana 108/109) a vzrostl na $10,998,150 z $10,167,380 což považuju za dost slušný vzhledem k nárůstu obratu z $11,76 mld. na $21,46 mld.
OT: Německá půjčovna Nextmove koupila 100 TM3. Půjčovné
OT: Německá půjčovna Nextmove koupila 100 TM3. Půjčovné od 249€/24h až 1650€/měsíc.
To je super aspoň to dostanú medzi ľudí
To je super aspoň to dostanú medzi ľudí
To jim asi zákazníci budou trhat ruce když za stejnou cenu
To jim asi zákazníci budou trhat ruce když za stejnou cenu si mohou pujcit Maserati a o něco dráže Bentley Continental.
Jsem psal uz davno, ze kdyz Hyundai dava 64kWh baterku, tak by
Jsem psal uz davno, ze kdyz Hyundai dava 64kWh baterku, tak by Tesla 3 s 55kWh vypadala trochu blbe. Tesla neni sockamobil a tak musi dbat na image. Ani TS s 60kWh uz davno neni aktualni. 65kWh je momentalne to nejmensi co lze brat vazne. Tudiz Mid verze by mela byt nejmensi kapacita. Takovou bych bral take.
Za 4Q Tesla dodala 86555 aut a měla 48817 zaměstnanců, tedy
Za 4Q Tesla dodala 86555 aut a měla 48817 zaměstnanců, tedy 1,7 měsíčního platu na 1 auto. Rozdíl v platech v USA a Číně je dost velký na to, že jen na mzdových nákladech těch potřebných $7900/auto určitě ušetří, aby mohli dodat na trh TM3 za $35000. I když to tedy bude dost absurdní, jestli se americké auto bude vozit na lodích z Číny do USA, aby bylo levnější.
Matematika. Není to 1,7 měsíčního platu na jedno auto,
Matematika. Není to 1,7 měsíčního platu na jedno auto, ale 1,7 vyrobených aut na jednoho zaměstnance. Tj. 0,56 platu na jedno auto.
Zkuste to ještě jednou 🙂
Zkuste to ještě jednou 🙂
Tie autá ale boli vyrobené za 3 mesiace.
Tie autá ale boli vyrobené za 3 mesiace.
Chcete-li levně vyrábět, musíte do Číny. Cena výrobku
Chcete-li levně vyrábět, musíte do Číny. Cena výrobku není jen o výši platu, ale je to součást mnoha dalších faktorů. Například cena plastu je z velké části závislá na úplné jiných faktorech, než je cena pracovní síly. A plastů je v autech hromada. Rovněž o ceně finálního výrobků rozhoduje cena základních materiálů jako je měď, hliník.. atd. Věřil by jste tomu, že jednorázový zapalovač dovezený z Číny je levnější, než obyčejné dřevěné zápalky ze Sušice. A zkuste si někdy rozebrat zapalovač a podívejte se na to kolik součástek obsahuje. A porovnejte s množstvím dřeva v zápalkách, které tu zadarmo vyroste. 🙂 A tak to prostě je.
V sušici se zapalky nevyraběj…přesunutá výroba do indie
V sušici se zapalky nevyraběj…přesunutá výroba do indie
To už dávno víme. Asi jim tam levněji roste dřevo na
To už dávno víme. Asi jim tam levněji roste dřevo na stromech.:-)
Hlásím pozvání k příjmu Tesla Modelu 3, ve čtvrtek 21.
Hlásím pozvání k příjmu Tesla Modelu 3, ve čtvrtek 21. února 2019, v Ženevě. Performance, modrý.
Gratulejeme! Budeme rádi, když se s námi podělíte o
Gratulejeme! Budeme rádi, když se s námi podělíte o podrobnosti nebo klidně i fotky :).
Slibuji, bude mi potěšením.
Slibuji, bude mi potěšením.
Znalí Tesly tady psali performance zásadně nekupovat tak
Znalí Tesly tady psali performance zásadně nekupovat tak držím palce!!
To je pruser hlavne u X (neco s poloosami). Tak treba to u
To je pruser hlavne u X (neco s poloosami). Tak treba to u trojky zlepsili – dostatecne najezd, aby se to projevilo, zatim nejspis zadna nema.
Děkuji.
Děkuji.
Kde sa nachádzajú takéto informácie? Dajte odkaz.
Kde sa nachádzajú takéto informácie? Dajte odkaz.
Ta tajná informace byla nakonec jen špatná zkušenost se
Ta tajná informace byla nakonec jen špatná zkušenost se servisem (Model X), o Performance verzi TM3 tam nebylo ani slovo.
Jo, vlastně jeden řádek o poloosách …
Jo, vlastně jeden řádek o poloosách …
Já rezervoval 2.4.2016 a stále mně ani nevyzvali ke
Já rezervoval 2.4.2016 a stále mně ani nevyzvali ke konfiguraci, vy jste asi nerezervoval z ČR, že?
Ano, rezervace ze Švýcarska, původně na začátku dubna
Ano, rezervace ze Švýcarska, původně na začátku dubna 2016. Vyzvání ke konfiguraci začátek prosince 2018, první kontakt ohledně platby a odběru v Ženevě v polovině ledna 2019. Velmi korektní nabídka částky k převzetí dosavadního auta. Zatím velmi pozitivní zkušenost.
Prvním konkrétním znamením, že Model 3 bude ve Švýcarsku brzy doručován, byla nabídka k prohlídce vozu v prodejně Tesly na začátku prosince 2018, a dále možnost zkušební jízdy z ateliéru Tesly (mluvím o Ženevě, ale totéž platí i o jiných větších městech, Zurich a Lausanne).
Myslím, že ačkoli Tesla v Evropě zatím dodává Modely 3 jen do 14 zemí, další přijdou na řadu brzo.
Přeji vám hodně pěkných jízd !
Děkuji za podrobný a vyčerpávající komentář a budu se
Děkuji za podrobný a vyčerpávající komentář a budu se těšit až podáte další (doufejme pozitivní) info po předání!
Gratulujem. Prajem veľa neopakovatelných zážitkov.
Gratulujem. Prajem veľa neopakovatelných zážitkov.
Děkuji za milé přání.
Děkuji za milé přání.
off
Pohled do Tesla servisu ve
off
Pohled do Tesla servisu ve Vysočanech.
https://www.facebook.com/230462267407848/posts/649157698871634?sfns=mo
Ta cedule „Pro zákazníka…“, oni budou mít jen jednoho ?
Ta cedule „Pro zákazníka…“, oni budou mít jen jednoho ?
Tak doufám že tam mají velké parkoviště na auta aby se
Tak doufám že tam mají velké parkoviště na auta aby se jim to tam vešlo.
To je pro toho, co jde kupovat, tech se vic naraz nesejde
To je pro toho, co jde kupovat, tech se vic naraz nesejde 😉
Ostatni maji na druhe strane dve mista s nabijeckami.
jednoduché slíbil nesmysl – když nesmysl plácne jiná
jednoduché slíbil nesmysl – když nesmysl plácne jiná automobilka hned tu mají někteří rudo před očima a kritizují a šijí, když to udělá Tesla, je konstatováno, že současná cena Tesly je adekvátní… prostě kecají všichni a říká se tomu marketing aneb věda o tom, jak okrást zákazníka, aby si připadal spokojený
Máte často takové poryvy?
Máte často takové poryvy?
V modelu 3 ne, ale dočkáte se v modelu Y. Úspornější
V modelu 3 ne, ale dočkáte se v modelu Y. Úspornější konstrukce kabelů, nové baterky a efektivnější výrobní proces.
Konec pohadky?
Konec pohadky?
Za 35 t. bude az se rozbehne a zabehne vyroba v Cine, takze to
Za 35 t. bude az se rozbehne a zabehne vyroba v Cine, takze to chvili jeste potrva. A kdyz to nebude brzy, tak kvuli postupne inflaci nestihnou ani tam. Obecne myslim ze ceny cinskych elektroaut, je zaroven hranice vyrobnich nakladu, pokud se vyrabi mimo Asii
Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e’mobil s
Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e’mobil s dojezdem nad 200 km pod 2 000 000 Korun ziskove prodávat nelze.
lži, Takže Tesla po 2 mega neprodáva EV? :-O
podřadné
lži, Takže Tesla po 2 mega neprodáva EV? :-O
podřadné socky si jinak než placeným trollování vydělávat neumějí… něco jako studentni humanitních „studií“ chodí na zápočet na demonstrace pro-bruselských neo marxistů a nacistů 🙂
Jeste ne holt neorientuje a neumi prepocet usd na kc.
Jeste ne holt neorientuje a neumi prepocet usd na kc.
Ja uz bych T3 jako rodinny auto s dojezdem nad 200km pod
Ja uz bych T3 jako rodinny auto s dojezdem nad 200km pod 1.5mil bral ale pockam az z toho vyndaji druhy motor a trochu klesnou s cenou
To bychom si dovolili rozporovat :).
To bychom si dovolili rozporovat :).
Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e’mobil s
Tak to je snad jasné všichny víme, že rodinny e’mobil s dojezdem 300 km pod 2 000 000 Korun prodávat nelze.
Model 3 je rodinný vůz a to jako od kdy? :)))
Model 3 je rodinný vůz a to jako od kdy? :)))
Od té toby, co je tak příšerně natažený, a i ty 2 děti
Od té toby, co je tak příšerně natažený, a i ty 2 děti se dozadu krásně vejdou.
Jen pro info.
Model 3 je klasický liftback, to znamená, že
Jen pro info.
Model 3 je klasický liftback, to znamená, že se otevírá kufr i se zadním oknem nebo je to klasický sedan s malým otvorem do kufru? Protože koukám do specifikace a objem kufru je 425 litrů. To bude asi jenom ten zadní, ve předu má taky?
A zadní sedačky jdou sklopit nebo jsou napevno?
Otevírá se jen víko a průchozí prostor je dosti malý pro
Otevírá se jen víko a průchozí prostor je dosti malý pro tradičního víkendáře. Kufr je alehoooodně hluboký. Pod podlážkou je ještě obří (hlavně opět hluboký ) prostor jakoby pro rezervu ale nemá tvar kruhu… kočárek nebo horské kolo tam asi moc člověk nenarve… bral bych méně prostoru pro děti a kufr otevírací i se sklem, nebo kombinace jako kdysi superb… pro mne to auto bohužel není, vyřešeno i3 a na víkendy do hor kombík 4×4.
Aha, takže klasický sedan. To mám právě taky, objem kufru
Aha, takže klasický sedan. To mám právě taky, objem kufru taky tak nějak 420l, tak pro srovnání dobrý. Většinou to úplně stačí, ale jako rodinné auto to není. Dík.
Zase jsme v tom vyhraneni. Pro nekoho je ok pro nekoho ne. Me
Zase jsme v tom vyhraneni. Pro nekoho je ok pro nekoho ne. Me by stacil. Kocarek uz netaham. Deti dve. Sbaleny jsme natotata s malymi kufry. 420l ok. Za me dobry. Ma to diru v zadnich sedackach na lyze? Pokud nema tak si dozbrusem udelam.
Ale ano, mě to taky stačí. Vždyť teď mám sedan, kufr
Ale ano, mě to taky stačí. Vždyť teď mám sedan, kufr 420 litrů a sedačky pevné (je za nimi baterka hybridního ústrojí). Jsme jenom dva, takže pohoda. Ptal jsem se proto, že někdo psal, že je to rodinné auto… rodina má jiné požadavky na prostor.
Není těch 420 l náhodou i s předním kufrem?
Není těch 420 l náhodou i s předním kufrem?
No jo, asi je to tak:
Inside, there’s a 5-seat interior that
No jo, asi je to tak:
Inside, there’s a 5-seat interior that isn’t as room as that of the larger Model S and X. There’s combined a total of 425 litres of space in the front and rear luggage compartments, a little less than the 480 litres a 3 Series can get in its boot.
evo.co.uk/tesla/17581/tesla-model-3-specs-prices-and-full-details-on-the-all-electric-compact-exec
Ja ti nevim, na to hodit tam tasku s notebookem asi ok. Ale v
Ja ti nevim, na to hodit tam tasku s notebookem asi ok. Ale v kempu vedle nas bylo auto s timhle typem kufru a vytahovani veci spis pripominalo aplikovanou gynekologii…
To jo, no… zrovna teď to řeším. Potřebuji známému
To jo, no… zrovna teď to řeším. Potřebuji známému odvézt jednu skříňku, nevypadá velká, ale do toho mého sedanu to prostě nenarvu, ani na sedačky. Takže musím vzít manželky malé městské auto, které ale umí sklopit sedačky a vejde se to tam v pohodě 🙂
Jinak jsme se do toho zatím sbalili v pohodě…
U TM3 ale sklopit sedacky jdou. To jen pro poradek
U TM3 ale sklopit sedacky jdou. To jen pro poradek
Tak to jo, to na praktičnosti přidává.
Tak to jo, to na praktičnosti přidává.
Tady je vtipné video od Bjorna – hlavně reálný test, kdo
Tady je vtipné video od Bjorna – hlavně reálný test, kdo nebo co se kam vleze?!
http://www.youtube.com/watch?v=nWjQn2aItlE
Tywle kazdej socka jezdi do kempu, ve meste potrebuje kombajn
Tywle kazdej socka jezdi do kempu, ve meste potrebuje kombajn a nebo to nejvetsi sovo kraxnu – tydle mam nejradsi. Ted zacnou povidat, ze prumer je pro kazdeho najezd 200km/den (protoze to prece uz jednou na dovolenou na Machac jel)… Tak si porid wochcavu k kombu a dej nam svatek 🙂
Cipis, ze ty si vzdycky vyberes tu nejdulezitejsi informaci z
Cipis, ze ty si vzdycky vyberes tu nejdulezitejsi informaci z celeho textu.
Ale neboj, tvuj sexi mozek se tam vleze bez problemu. I bez pokladani sedacek.
A pozor je to i luxusní vůz, kdybys nevěděl, sice má na
A pozor je to i luxusní vůz, kdybys nevěděl, sice má na palubce lamino, ale to nesnižuje jeho luxusovost 🙂
Me zajima spis jiny luxus co to ma. Jizni asistent a jiny
Me zajima spis jiny luxus co to ma. Jizni asistent a jiny vychytavky. Nepotrebuju mit palubku z rucne sity kuze.
Ale zase… člověk od poměrně drahého auta očekává i
Ale zase… člověk od poměrně drahého auta očekává i kvalitní materiály, teda aspoň já to tak mám. A ne hnusnou palubku a jakousi eko veganskou kůži, což je diplomatický výraz pro hnusnou koženku.
Tak to by se ti mohly líbit luxusní Fiat, ten má taky
Tak to by se ti mohly líbit luxusní Fiat, ten má taky spoustu vychytávek rozpoznávání značek, super navigaci s online provozem, jízdní asistenty bomba auto.
Pokud ho delani v elektru tak sem s tim
Pokud ho delani v elektru tak sem s tim
Jasně Fiat 500 luxusní a i lepší než Maybach.
Jasně Fiat 500 luxusní a i lepší než Maybach.
Tak zrovna to neni muj sen. Ale drandil jsem se smartem a ve
Tak zrovna to neni muj sen. Ale drandil jsem se smartem a ve meste dobra sranda.
Staci nemit 3 tlusty a vyzrany deti a vejdes se.
Staci nemit 3 tlusty a vyzrany deti a vejdes se.
no a Tesla to prodává, ubohý trolle 🙂
celá rodinka
no a Tesla to prodává, ubohý trolle 🙂
celá rodinka (pětičlenná) se do Tesla M 3 vejde a je to za 1,5 mega 🙂
Kolovratek. Porad dokola.
Kolovratek. Porad dokola.
Teslagate s falešnou cenovkou pod 35 000 USD.
Kdo chce
Teslagate s falešnou cenovkou pod 35 000 USD.
Kdo chce skutečně za takovou cenu elektroauto s dostatečně velkým vnitřním prostorem, ať si rok počká na VW ID.
ať si pár let počká (nejméně jednu pětiletku)
ať si pár let počká (nejméně jednu pětiletku)
to říkali už před 10 lety, ne 😀
kolik za ty nesmysly
to říkali už před 10 lety, ne 😀
kolik za ty nesmysly dostáváš? 5 kč na komentář, podřadná socko? 🙂
Jasne VW,, az naprsi a uschne
Jasne VW,, az naprsi a uschne
Takovy velky – kdyz uz umi psat – ale stale veri na pohadky…
Takovy velky – kdyz uz umi psat – ale stale veri na pohadky… jen pockej Zajici – klidne roku 5! 😀
Ktory rok?
Ktory rok?
Není důvod něco takového dělat. Zájem je i tak obrovský
Není důvod něco takového dělat. Zájem je i tak obrovský a konkurence žádná. A ceny co jsou teď přestřelene nejsou. Tipuju že levné verze se dočkáme az v momentě kdy bude stabilizovaná servisní síť a půjde koupit za takové peníze jiné podobné auto. A to může být několik let.
VW bude za podobné ve skutečnosti ještě nižší peníze
VW bude za podobné ve skutečnosti ještě nižší peníze do roka, ale máte pravdu, že než Tesla dodělá svou servisní síť na alespoň dostačující úroveň, tak to bude minimálně několik let.
Vsadis se?
Vsadis se?
Podle mě teď prostě nedokážou rentabilně takhle levný
Podle mě teď prostě nedokážou rentabilně takhle levný elektromobil vyrobit. Na víně je více faktorů jako jeden z nich je nárůst ceny komodit na výrobu baterií. Která neustále roste.
Na nerentabilitu základního modelu za stávajících
Na nerentabilitu základního modelu za stávajících výrobních podmínek upozorňoval ílon už dávno x-krát, ale přesto uváděl výhledové termíny.
Například kabalt v poslední době celkem klesal.
Například kabalt v poslední době celkem klesal. Každopádně kdyby problém byl v ceně baterií, tak by naopak bylo logičtější prodávat co nevíc „levných“ modelů s menší baterií. Další věc, která proti této tezi mluví, je to, že Tesla u S a X běžně dává(la) do levnějších modelů S a X větší baterii, kde je část kapacity softwarově uzamčená.
Spíš si myslím, že „levnou“ verzi M3 potká podobný osud jako svého času S45.
Tesla podíl kobaltu v bateriích snižuje nebo už snížila
Tesla podíl kobaltu v bateriích snižuje nebo už snížila a pracuje i na jeho úplném nahrazení.
Pro mě je to naopak důkaz toho, že baterie už je tak
Pro mě je to naopak důkaz toho, že baterie už je tak levná, že pouhým snížením její kapacity tam těch 9000$ oproti midrange verzi nenaženete, aniž byste na tom autě oholil ještě hromadu dalšího.
Na kdy že to naposled slibovali tu levnou verzi, na březen
Na kdy že to naposled slibovali tu levnou verzi, na březen 2019?
Já myslím, že to byla polovina roku 2019… možná někdo
Já myslím, že to byla polovina roku 2019… možná někdo ale jen přehodil nulu… 2109 😀