Nizozemská síť nabíjecích stanic Fastned provedla test nabíjení tří nejnovějších elektromobilů v podobě Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE. Kdo zvítězil?
foto: Audi
Elektromobily Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE jsou evropskou odpovědí na Tesla Model X. Audi e-tron dorazí do Česka v únoru 2019, cena elektromobilu bude začínat na 2 091 900 Kč.
foto: Fastned
Právě tento vůz v testu rychlonabíjení Fastned jednoznačně zvítězil. Baterie s kapacitou 95kWh může dobíjet až 150kW (1,6 C). Rychlost nabíjení začne z toho maxima padat na 80 % nabití (SOC), ale do stovky se nedostane pod 50 kW.
Mercedes-Benz EQC vybavený 80kWh baterií umí nabíjet max. výkonem 110 kW (1,4 C). Jenže rychlost nabíjení začne z maxima padat už na 40 % nabití.
foto: Fastned
Co se týká maximálního výkonu rychlého nabíjení, dopadl nejhůře Jaguar I-Pace s 90kWh baterií a max. výkonem 85 kW (0,95 C). Od zhruba 50 % nabití také začne výkon nabíjení rychle klesat.
foto: Fastned
Lháři z Audi – je vidět, jak se autor testu snaží
Lháři z Audi – je vidět, jak se autor testu snaží nadržovat Audi. Správná křivka z reálného nabíjení vypadá trochu jinak.
imgup.cz/images/2019/02/08/Nabijeni-Audi.png
Audi e-tron review
https://www.youtube.com/watch?v=xd9IGis-r7M
Audi e-tron review
https://www.youtube.com/watch?v=xd9IGis-r7M
Udělal jsem si rozbor rychlosti a cen AC/DC nabíjení
Udělal jsem si rozbor rychlosti a cen AC/DC nabíjení různých elektrických aut, tabulku dávám volně k dispozici, a opravdu je co do DC rychlonabíjení na tom v lednu 2019 nejlépe Audi e-tron. Záhy bude zvedat laťku Porsche Taycan a Tesla se určitě nenechá zahanbyt a současných 120 kW navýší.
Pokud jde o domácí AC nabíjení střidavým proudem, tak si myslím, že 7,2 kWh jednofázová palubní nabíječka Jaguaru je dost poddimenzovaná na velikost jeho baterie. https://youtu.be/UiUVhWwzkP8
VW Audi ?? Mercedes-Benz ?? jaký rychlodobíjení vždyt
VW Audi ?? Mercedes-Benz ?? jaký rychlodobíjení vždyt přeci preferují V ROCE 2019 DIESELPOPELNICE :)) Jaguar I-Pace?? co to je… :)))))))
ten, kdo má síť a rychlejší, takže jen Tesla, vše
ten, kdo má síť a rychlejší, takže jen Tesla, vše ostatní je jen past na blbečky 🙂
Off.
Miraj v Japonsku „jede“. Pouzity s najezdem 15000km se
Off.
Miraj v Japonsku „jede“. Pouzity s najezdem 15000km se prodavaj za 2.7 mil jenu. Novy stoji 7, po zelenych podporach je nutno zaplatit 5. To se teda vyplati…..
na:
zvraceny.cz/content/83698-nejhorsi-co-muze-byt-je-srazka-s-
na:
zvraceny.cz/content/83698-nejhorsi-co-muze-byt-je-srazka-s-blbcem
a startuj s mirai vodíkovou bombou 870BAR na měsíc a už se nevracej :)))))))))
V zime dojezd asi 300km za 2 miliony. No nekup to.
Ale zaplat
V zime dojezd asi 300km za 2 miliony. No nekup to.
Ale zaplat za nej 🙂
Tak s Teslou X ujedeš 350 km max při stejných podmínkách,
Tak s Teslou X ujedeš 350 km max při stejných podmínkách, není to sice stejně dobrý, ale nebral bych to jako zásadní minus. Když jsem koukal ma winter range test s Bjørnem, tak jsem to čekal horší. Co mě tedy překvapilo v jiném jeho testu, že e-tron je uvnitř tišší o cca 3dbA než Xko, což je dost.
Celkově se mi e-tron s každým testem líbí víc a víc, že to není jen auto postavené jako úlitba úředníkům z Bruselu ke snížení celkových koncernových emisí, ale že je to opravdu od začátku dělané jako pořádné auto, kterým se chtějí chlubit a nechtějí ho nechat stát v rohu autosalonu jako outsidera „stojím tu, protože mě museli vyrobit“.
Kdyz jsem (u S teda, ale X bude nejspis stejne) videl ten hadr
Kdyz jsem (u S teda, ale X bude nejspis stejne) videl ten hadr („izolace“), co je mezi plasty a kastli, tak ty 3dB je jeste slusny vysledek.
Mimochodem, ten, kdo vymyslel, ze jedine VIN vyrazene na kastli neni viditelne/pristupne bez urvani nejakeho plastu s packami, co se rady lamou (pro ty co to neznaji, u faceliftu je vyrazene na prahu u spolujezdce), taky musel byt uzasny designer…
To VIN aj tak nikto nekontroluje, okrem magorov na kontrole
To VIN aj tak nikto nekontroluje, okrem magorov na kontrole originality na Slovensku.
Ale je to, samozrejme, zle vymyslené ale šikovný majster to vylúpne bez poškodenia. Nažtastie takého poznám takže to mám OK.
Tady to je evidencka a pocitam, ze kazda technicka (co 2 roky)
Tady to je evidencka a pocitam, ze kazda technicka (co 2 roky) – tam se VINka taky foti. A zrejme to muze chtit videt i libovolny policajt na silnici nebo nekde na hranicich.
Nicmene pre-facelift modely to mely normalne pod haubnou. Jenze predpokladam, ze Musk rekl, ze to tam hyzdi esteticky dojem a at to daji nekam do prd…e.
Odkial mate info, ze Tesly uz nemaju VIN na standardnom mieste
Odkial mate info, ze Tesly uz nemaju VIN na standardnom mieste za sklom pred vodicom – t.j. priamo viditelne zvonku.
Mam X-ko z septembra 2016 ktrore zodpoveda pofaceliftovym S-kam a VIN pred vodicom ma, tiez kamarat ma nove S-ko z augusta 2018 a VIN ma standardne pred vodicom. Dalsi VIN pod prahom dveri je doplnkovy a kontroluje ho len kontrola originality. Navyse staci postupovat podla navodu na odobratie krytu a potom kryt ostane neporuseny.
Tak jeste jednou a pomalu. 😉
Ten za sklem na stitku jim na
Tak jeste jednou a pomalu. 😉
Ten za sklem na stitku jim na ceske evidencce (prihlaseni ojetiny) nestaci, chteji si vyfotit ten vyrazeny v ramu (osobni zkusenost, zadny drb z netu).
V navodu (alespon pro S, mozna u X je to jinak) je prd, ani slovo o tom, jak to spravne odkryt. Jen, ze je to pod prahem a nedoporucuji odkryvat, protoze packy se snadno ulamou a nevztahuje se na to zaruka.
You can
find
the VIN at the following
locations:
•
Touch
You can
find
the VIN at the following
locations:
•
Touch the Tesla „T“ at the top center of
the touchscreen. The popup window
displays the VIN.
•
Stamped on a plate located at the top of
the dashboard. Can be seen by looking
through the windshield.
•
Printed on the Vehicle
Certification
label,
located on the door pillar. Can be seen
when the driver’s door is open.
•
On vehicles manufactured as of August
2015, the VIN is stamped on the chassis
and can be seen by removing the sill panel
on the front passenger door by gently
prying it upward using a
flat-bladed
tool.
Uznavam, ted tam je. A je mozne, ze byla i tenkrat, jen jsem
Uznavam, ted tam je. A je mozne, ze byla i tenkrat, jen jsem ji pri hledani na mobilu prehledl, hadat se nebudu. Coz nic nemeni na tom, ze je to kokotsky design, pardon.
Ani na jednej KO sa vám s tým nebudú hrať a študovať
Ani na jednej KO sa vám s tým nebudú hrať a študovať návod na demontáž a samozrejme to urvú. Ak si to nezabezpečí majitel, tak to s najv(čšou pravdepodobnosťou neprežije. Jednoznačne to je nešťastne vymyslené.
Chcete říct, ža třeba v Rakousku přihlásím do provozu
Chcete říct, ža třeba v Rakousku přihlásím do provozu auto s jiným VIN než v papírech, protože to nikdo nekontroluje?!?
To netvrdim, ale nechapem načo sa kontroluje VIN na novom
To netvrdim, ale nechapem načo sa kontroluje VIN na novom aute, ked to pod sklom nejaví známky pozmenovania. Chcel by som vidiet niekoho, kto by si dal tu namahu aby zmenil jeden VIN na nedostupnom mieste a ten pod čelným sklom by nechal pôvodný.
A ešte raz opakujem, uznávam, že je to na debilnom mieste, s blbým prístupom, nekvalitné plastové uchytenie…
Chcete ešte niečo so mnou rozporovať?
Už nic. Původní příspěvek totiž vyzněl jinak.
Už nic. Původní příspěvek totiž vyzněl jinak.
Vysledky Tesla hospodareni 4. kvartal 2019. Gewinn 1,93 USD na
Vysledky Tesla hospodareni 4. kvartal 2019. Gewinn 1,93 USD na akcii. Oproti 3. kvartalu 2,90 nic moc. Ale Tesla vydelava a to je dobra zprava.
Audi a etron ma problem…uvidite behem roku..NDA
Audi a etron ma problem…uvidite behem roku..NDA
NDA se údajně vztahuje jen na porovnávání výkonů s
NDA se údajně vztahuje jen na porovnávání výkonů s dalšími auty. To mi nepřijde jako problém.
Na zacatku meli software problemy. Co maji ted? Mozna ze
Na zacatku meli software problemy. Co maji ted? Mozna ze pouzivaji baterky Energizer ktere jsou na jedno pouziti?
Ty určitě ne, to jsou plečky, do Audi etron jedině
Ty určitě ne, to jsou plečky, do Audi etron jedině Duracell https://www.youtube.com/watch?v=DkSxAO-s554 🙂
Jo, to bylo jeste v mladi 🙂
Jo, to bylo jeste v mladi 🙂
Prdlačky, normálně chtěli zveřejnění pro všechny v
Prdlačky, normálně chtěli zveřejnění pro všechny v únoru, jak jsou na to profesionální novináři zvyklí, ale youtubeři a mladí amatéři spustili kvikot, že tak dlouho nevydrží mlčet ani náhodou, tak se to muselo pro nová média podstatně uvolnit.
No mně se to moc nezdá, zase bych v tom viděl spíš
No mně se to moc nezdá, zase bych v tom viděl spíš laboratorní podmínky nebo nějaký figl v podání Audi.
Ještě by mne zajímal graf napětí u všech aut.
Myslím, že v tom bude ten fígl než, že by měly lepší články než uvedení a dokonce i Tesla?
Tesla používá tužkovky původně vyvinuté pro notebooky
Tesla používá tužkovky původně vyvinuté pro notebooky atp.
A tepelný manažment taky u Tesly nic moc, protože její úžasné výkony jsou vždy jen krátkodobé, pak se přehřeje a násilně přejde do omezeného režimu.
To je jedno, důležité je jak to dokážete uchladit a jakou
To je jedno, důležité je jak to dokážete uchladit a jakou to má životnost při tom proudu.
Tesla už ujela 560 tisíc a pokles asi 12%, toto si myslím, že tolik neujede a pokles bude brutální.
Ale na grafu tu pěkně vypadá a je čím se chlubit.
🙂
Uvidíme, E-Tron rychle nabíjí, ale zase nemá takové
Uvidíme, E-Tron rychle nabíjí, ale zase nemá takové zrychlení, takže vybíjecí proudy budou asi menší. Navíc má novější typ baterií. Já bych to nezatracoval. Podle mě budou 90 kWh a větší packy vždy skoro věčné.
To právě nechápu, nabíjí větším proudem než vybíjí,
To právě nechápu, nabíjí větším proudem než vybíjí, proč?
No právě těm „novějším“ bateriím moc nevěřím ale čas ukáže.
To taky nechápu…
To taky nechápu…
Vybíja sa 300kW a nabíja 150kW. Nabíja sa polovičným
Vybíja sa 300kW a nabíja 150kW. Nabíja sa polovičným prúdom, než sa vybíja. Mne to pripadá vporiadku, vám nie?
Pane anonyme, jediné, co mají články v Teslách
Pane anonyme, jediné, co mají články v Teslách společného s články pro notebooky, jsou rozměry. A u TM3 už neplatí ani to.
Žádný fígl Audi, ani laboratorní podmínky. Zrovna Bjørn
Žádný fígl Audi, ani laboratorní podmínky. Zrovna Bjørn Nyland v testu také testoval rychlonabíjení a až do 99% to nejde pod 50 kW.
Viz zde: https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2588
Pod 50 kW nejde ani Ionoq a jede do 94%.
Prostě si myslím,
Pod 50 kW nejde ani Ionoq a jede do 94%.
Prostě si myslím, Náskok díky podvodu!
Aha. Takže Ioniq je super, ale když totéž dělá Audi, tak
Aha. Takže Ioniq je super, ale když totéž dělá Audi, tak podvádí?
Že ty máš dar si vybrat z celého příspěvku (článku)
Že ty máš dar si vybrat z celého příspěvku (článku) jen jednu věc a tu rozpitvávat.
🙂
Mně jde o těch 150 kW od začátku do 80%, kde je to markantně vidět oproti ostatním.
Si nerozumíme. Já rozebírám ne část, ale celý tvůj
Si nerozumíme. Já rozebírám ne část, ale celý tvůj příspěvek: „Pod 50 kW nejde ani Ionoq a jede do 94%. Prostě si myslím, Náskok díky podvodu!“
Hledám, kde Audi podvádí, když do 99% nabíjí nad 50 kW, ty na to odpovídáš, že Ioniq jede nad 50 kW do 94% a Audi má tímpádem „náskok díky podvodu“.
Mimochodem, trochu jsem googloval a domnívám se, že podvádíš ty, protože třeba tady: http://j.mp/2DJWMfl ukazují na grafu, že i při normální teplotě 20°-30°C klesá výkon z 50 kW níže již při 74% SoC.
Dokážeš tedy naprosto jasně zodpovědět, kde je ten podvod nebo se z toho vymluvíš?
No to právě nevím a moc tomu nevěřím. Ale ještě
No to právě nevím a moc tomu nevěřím. Ale ještě nedávno Audi psalo, že zaspalo v elektrice a najednou toto, tak mne nic jiného než podvod nenapadá, protože nic převratného taky není známo.
Jinak s tím Ioniqem, jsme to měřili a sledovali na 80kW nabíječce, nemám to přesně zapsané ale tak nějak to bylo.
Zodpovědně ti můžu říct co si sám nezměřím a nevidím tomu nevěřím. 🙂
Můžu se s váma vsadit o co chcete, že ioniq nebude při
Můžu se s váma vsadit o co chcete, že ioniq nebude při víc jak 90% SoC nabíjet při 50kW.
Tak přijeďte do Plzně na ČEZ a mrknem na to. 🙂
Ale jinak
Tak přijeďte do Plzně na ČEZ a mrknem na to. 🙂
Ale jinak mi bude stačit váš graf nabíjení nebo video, kde mi ukážete, že nad 90% to stále nabíjí 50 kW.
Graf nabijania
Graf nabijania Ioniq-a
https://www.insideevsforum.com/community/index.php?threads/ioniq-can-charge-50-faster-at-high-power-charging-stations.1108/
Všechny grafy lžou, to nevíte? 🙂
Asi neumíme číst
Všechny grafy lžou, to nevíte? 🙂
Asi neumíme číst grafy, ale podle místních diskutérů to nad 90% nabíjí stále 50 kW. Ty grafy budou asi od konkurence. 🙂
🙂
🙂
To máte těžký život, když všichni okolo vás podvádí
To máte těžký život, když všichni okolo vás podvádí a co si neověříte sám, tak tomu nevěříte. Takže určitě věříte na zeměplochu (asi jste nebyl tak vysoko, abyste věřil, že Země je kulatá), nevěříte, že se skládáme z molekul (viděl jste nějakou molekulu naživo?)…
To mám mnohem jednodušší život… 🙂
🙁
To měla být spíš parafráze na,
věřím jen takovým
🙁
To měla být spíš parafráze na,
věřím jen takovým statistikám které si sám zfalšuji.
🙂
Zajímavý poznatek: Máme několik měsíců Nissan Leaf 40
Zajímavý poznatek: Máme několik měsíců Nissan Leaf 40 kWh a při nabíjení mám pocit, že průběh zpomalování výkonu nabíjení neprobíhá vždy stejně. Mám pocit, že jednou začne klesat nabíjecí výkon již od 50% a jindy až třeba od 60%. Stejně tak i rychlost poklesu není vždy stejná. Až budu příště dobíjet, speciálně se na to podívám, zda to kolísá jen trochu a nebo výrazněji – podle venkovních podmínek (např. venkovní teplotě, nebo teplotě baterie a pod)…..
Protože článek se zahřívá jak při vybíjení, tak
Protože článek se zahřívá jak při vybíjení, tak nabíjení. Prijede-li Leaf po nějaké náročnější akci pak má více zahřáté články a tudíž se nadají nabíjet stejně rychle jako články studené.
Taky mam Nissan Leaf 2018, najeto cca 5.000km a delam si
Taky mam Nissan Leaf 2018, najeto cca 5.000km a delam si podrobne statistiky rychlosti dobijeni. Je to tragedie 🙁 a tesim se na Tesla Model 3.
Statistka DC rychlonabijeni Nissan Leaf vyroben 10.2018
Pokles rychlosti nabíjení pod 40kW
při nabití na 42% v -4st.c Teplota baterie 30%
44% v -7st.C Tbat 30%
47% v -1st.c Tbat 30%
57% v 4st.C Tbat 50%
60% v -3st.C Tbat 40%
Pokles rychlosti nabíjení pod 30kW
55% v -7st.c Tbat 30%
63% v 1st.c Tbat 30%
66% v 1st.c Tbat 50%
67% v -3st.c Tbat 40%
69% v 5st.c Tbat 50%
73% v ??st.c Tbat 80%
Pokles rychlosti nabíjení pod 20kW
70% v -2st.C Tbat 30%
73% v 1st.C Tbat 30%
74% v -7st.C Tbat 40%
80% v -3st.C Tbat 40%
82% v 1st.C Tbat 50%
87% v ???st.C Tbat 70%
vo vasom pripade to spomalenie bude dane nizkou teplotou
vo vasom pripade to spomalenie bude dane nizkou teplotou baterie. Li-ion baterie sa mozu nabijat max. prudom az od cca +10 stupnov celzia.
Ja mam c-zero a max. nabijaci prud dosiahnem az ked ma baterka minimalne 15 stupnov.
Skuste pred nabijanim baterku zahriat (akceleracia, brzdenie). Ostatne, tak sa to robi v zime, ked nechcete mat obmedzenu rychlost nabijania.
Má starého Leafa ale myslím, že u nového to bude stejné.
Má starého Leafa ale myslím, že u nového to bude stejné. Nabíjení se začne omezovat na základě zvýšeného napětí článku. Stačí, když jsou víc rozbalancované a během nabíjení jeden vyskočí nad xV (ted nevím kolik to je) tak auto dá pokyn nabíječce aby se stáhl výkon a článek již zůstává na stejném napětí a ostatní ho dorovnávají.
Samozřejmě se také omezuje vlivem teploty packu – to je oboje ze strany auta. Potom také omezuje DC nabíječka, když nemá dostatečný příkon – myslím.
Která ze tři Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar
Která ze tři Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE.
Bude mít průměrně nejdelší životnost akuboxu a nemenší pokles kapacity. To se teprvě časem uvidí .
Kdysi v servisech Mercedes potají Měnili vadné pohonné agregáty za nové aby si nepošramotili dobrou pověst.
Kdo ví jestli to nebudou dělat i u akumulátorů?
To si budou moct měnit s Teslou podat ruce. 🙂 Ta mění
To si budou moct měnit s Teslou podat ruce. 🙂 Ta mění motory u některých aut jak na běžícím pásu. Tenhle chlápek Endru v tý krásný modrý Tesle už má třetí zadní motor:
https://youtu.be/6nZyXEyZXtQ
Na toho se občas koukám, to je dobrý polykač kilometrů,
Na toho se občas koukám, to je dobrý polykač kilometrů, takže jeho zkušenosti je dobré znát. Kde mluví o třetím motoru?
Mluvil jsem s ním. Před Vánocemi jsem laškoval s
Mluvil jsem s ním. Před Vánocemi jsem laškoval s myšlenkou, že bych si snížil daně koupí skladové Tesly z Vídně a nabídl se mi s radami.
Tak to jste šťastný člověk, já loni řešil, jak se po
Tak to jste šťastný člověk, já loni řešil, jak se po 29 letech podnikání dostat ze ztráty. Díky nové legislativě. Ale to je vedlejší. Jak vidno, dává se těm předváděcím autům (jak Endru rád říká, kupuje jen předváděčky nebo skladovky, sleva je tam mnohdy šílená) dost zabrat. Proto je 8 letá záruka super věc.
Jestli myslíte tou šílenou slevou, že nedávají skoro
Jestli myslíte tou šílenou slevou, že nedávají skoro žádnou, tak souhlasím. 🙂
Edru se chlubí, že ji dostává, a proto kupuje jen
Edru se chlubí, že ji dostává, a proto kupuje jen skladovky a předváděčky.
Chlubit se může, realita je jiná. Ale to je spíše o
Chlubit se může, realita je jiná. Ale to je spíše o rozdílném pohledu na to, co je to sleva. 🙂
Ale jinak je to strašně fajn a ochotný kluk, mluvil jsem s ním jen dlouho po telefonu, ale na pivo bych s ním klidně zašel.
Kolik toho ujede takova Tesla X dalnicni rychlosti realnych
Kolik toho ujede takova Tesla X dalnicni rychlosti realnych 130kmh? Ja zatim jeste nepotkal Teslu na dalnici ktera by jela rychleji nez 100kmh…
Ja take jeste nepotkal na dalnici Bugatti Veyron ktery by jel
Ja take jeste nepotkal na dalnici Bugatti Veyron ktery by jel rychlosti pres 100km/h. Oproti vam doplnuji, ze jsem jeste zadny BV nepotkal. Kolik Tesel jste vubec potkal na dalnici?
S tím BV to byla trochu dětinská rozcvička, nemyslíte?
S tím BV to byla trochu dětinská rozcvička, nemyslíte? 🙂 Přesný počet nevím, 7?! Tesla není zrovna masovka na čekých dálnicích. Jednou to byly dokonce dvě v tandemu, snad mě nenařknete, že něco takového není možné protože vy jste 2 VB za sebou ještě neviděl.
Ale zpátky k otázce, bez nadbytečných emocí, přišlo mi to skoro až líto jak se taková auta plouží tak pomalu v poměru k tomu jak jsou rychlá/dynamická. Proto jsem se ptal jestli je nutnost jet tak pomalu kvůli dojezdu. Pokud je dojezd 300km jak píše Michelin mi to nepřijde jako extrémně omezující. Byly to vždy Tesly S.
Tady to vypada
Tady to vypada jinak:
https://www.youtube.com/watch?v=UOi8XtjLqRY
Tak to já mám přesně opačnou zkušenost… ještě jsem
Tak to já mám přesně opačnou zkušenost… ještě jsem nepotkal Teslu, která by jela pomaleji než 130km/h, ať už u nás na dálnici či v zahraničí
Může být, ale mě ještě žádná nepředjela.
Může být, ale mě ještě žádná nepředjela.
Jsem ta čára co sviští kolem 😉
Jinak podobnou věc co Vy
Jsem ta čára co sviští kolem 😉
Jinak podobnou věc co Vy mi tvrdil jeden známý. V tesle se už jednou vezl a jednu na dálnici skutečně viděl…
Má TMS konzumuje v těchto dnech mezi 20kW a 23kW (je to vždy průměr za posledních 50km). Hodně záleží na akceleraci a zda (a na kolik stupňů a také jak dlouho) si předehřívám před jízdou. Tedy při max rychlosti do 160km/h (víc s tím v tom Německu nejezdím). To jsou má reálná čísla. Mám roční nájezd (průměr) 170km/den.
Na to, kolik toho najezdím po dálnici (ČR, Německo) Teslu
Na to, kolik toho najezdím po dálnici (ČR, Německo) Teslu moc nepotkávám. Ale co jsem naposledy jednu model S potkal na A6 ve směru na Rozvadov, tak jela takovým normálním dálničním tempem kolem 130-140, pokud si pamatuji. Jo a tuším měla RZ z Hradce Králové, tmavě šedá, nebo černá? 🙂
V pátek jsme jeli Xkem ve 3 lidech se zapojeným velkým
V pátek jsme jeli Xkem ve 3 lidech se zapojeným velkým dvounápravovým přívěsem (i na výšku 2 bočnice nad sebou a pak plachta) z Ostravy do Olomouce, přes 130 pořád a na autopilota většinu cesty.
Skoro po dvou letech a najezdu 110tis. jsem ujel minuly tyden
Skoro po dvou letech a najezdu 110tis. jsem ujel minuly tyden 130tkou z 95% baterky 290km.
Jeste na podzim to bylo kolem 350km, ale v realu mivam v lete stejny dojezd jako v zime jen trochu jinym tempem.
Dík za info.
Dík za info.
Já zase na D5 se svojí i3 jezdím 140. Když spěchám, tak
Já zase na D5 se svojí i3 jezdím 140. Když spěchám, tak s nohou na plynu 155 a předjíždím většinu aut. 🙂
Takže když to zvládne moje i3, tak Tesla to zvládne taky. Jen holt potkáváš řidiče, kteří moc nespěchají.
Já když spěchám se spalovákem, tak s nohou na půl plynu
Já když spěchám se spalovákem, tak s nohou na půl plynu předjíždím ve 180 prakticky všechny.
Ale musím taky potvrdit, že co jsem kdy potkal jakoukoliv Teslu, nikdy nejela víc než cca 120. A ostatní značky EV na tom jsou ještě mnohem hůře.
Na druhé straně pokud jedu třeba pohodových 140 a Tesla pojede stejnou rychlostí, tak vlastně udržujeme stejný rozestup a nepotkáme se vůbec
Já bych jel i rychleji, ale omezovač mám na těch 155… 🙂
Já bych jel i rychleji, ale omezovač mám na těch 155… 🙂
To musí být dost opruz. Nejde to odblokovat ?
To musí být dost opruz. Nejde to odblokovat ?
Když tak nad tím přemýšlím, ono to u i3 asi svůj
Když tak nad tím přemýšlím, ono to u i3 asi svůj důvod. Tvar vejce, úzký gumy, to by už asi dělalo paseku v řízení. Přece jen je to městské auto a ne dálniční polykač kilometrů.
Já bych tam viděl spíše problém s prudkým poklesem
Já bych tam viděl spíše problém s prudkým poklesem dojezdu při vyšší rychlosti
To samozřejmě taky, ale to mne netrápí.
To samozřejmě taky, ale to mne netrápí.
Nejde, rotor by vlivem vysokých otáček mohl začít
Nejde, rotor by vlivem vysokých otáček mohl začít prorážet zvukovou bariéru.
To myslíte vážně, něbo si děláte legraci?
To myslíte vážně, něbo si děláte legraci?
No, dělám si asi srandu, protože to po výpočtu ani
No, dělám si asi srandu, protože to po výpočtu ani náhodou nevychází 😀 Aby tomu tak bylo, tak by rotor musel mít průměr 1,5 metru 😉
Já bych položil důležitější otázku – kdo ty bariéry
Já bych položil důležitější otázku – kdo ty bariéry staví a jakou technologii používá ?
Na to se zeptejte u fyzikálních vlastností hmoty, bude to
Na to se zeptejte u fyzikálních vlastností hmoty, bude to tam někde v šuplíku.
Třeba to není technickým omezením auta, ale prostě tím,
Třeba to není technickým omezením auta, ale prostě tím, že řidiči Tesel nejsou magoři.
Slyšeli jste někdy o maximální povolené rychlosti?:-)
Vy si tedy myslíte že jízda autem při cca 70-80% jeho
Vy si tedy myslíte že jízda autem při cca 70-80% jeho konstrukční rychlosti, tj. rychlosti na kterou je konstruováno i homologováno, je magorství ??
Řekněme na prázdné české dálnici, když vynecháme diskuze o cestě do Německa kde vesměs omezení není ale Tesly tam přesto jezdí stejně pomalu jako u nás ?
Ano, jízda 180km/h na dálnici, kde je povolená rychlost
Ano, jízda 180km/h na dálnici, kde je povolená rychlost 130km/h mi přijde jako magorství. Nezlobte se…
Tak samozřejmě že to není košer, na druhou stranu, když
Tak samozřejmě že to není košer, na druhou stranu, když to podmínky dovolují, tak zas tolik se nestane.
Vy jste nikdy nešel na červenou? 🙂
Jizda v CR na dalnici rychlosti 180km/h je magorstvi a totalni
Jizda v CR na dalnici rychlosti 180km/h je magorstvi a totalni ignoranstvi zakonu. To me vzdycky pobavi jak podobni ignoranti pak nadavaji, ze se v CR krade, tuneluje a uplaci. Za me je to stejne. Porusujete pravidla o 50km/h, a za me, byste mel na dozivoti prijit o papiry. Uvedomujete si, ze se ve vedlejsim pruhu jezdi 90km/h? V nemecku je to OK, tam maji 3 pruhy a rodil rychlosti neni tak nebezpecny. To vam jaksi nedochazi, ze? Vam jde jen o moznosti vaseho auta a ostatni ucastniky neresite.
Zkuste si prosím ještě znovu přečíst můj příspěvek.
Zkuste si prosím ještě znovu přečíst můj příspěvek. Je tam slovo “podmínky”. Když jedu v neděli po poledni po D5, tak po většinu času jízdy přede mnou půl kilometru nikdo není. Koho tedy mám potkat v pravém pruhu jedoucího 90 km/h?
Jinak v Německu asi moc nejezdíte, když tvrdíte, že tam maji 3 pruhy, že…
Ze mate jeste vubec silu temhle lojzikum oponovat.
Ze mate jeste vubec silu temhle lojzikum oponovat.
Nejde tam ani tak o konstrukční rychlost vozidla ale kvalitu
Nejde tam ani tak o konstrukční rychlost vozidla ale kvalitu silnice kde část dálnic nesplňuje ani podmínky „rovnosti“ trasy a o kvalitě povrchu se radši ani vyjadřovat nebudu – je rozdíl vítnout do díry ve 130 a ve 180… sice to bude jen pár procent ale v tomto případě se každé procento počítá 🙂
Kdyz specham a mam moznost nabijet na sc (coz uz i u nas
Kdyz specham a mam moznost nabijet na sc (coz uz i u nas vetsinou nejaky potkate) tak je vzdy rychlejsi udrzovat tempo 180 a vice, nebot cas, ktery stravite nabijenim navic spotrebovane energie je kratsi nez cas usetreny rychlejsi jizdou.
Uz jsem to tu psal, ze jsem loni v zime urazil 480km od baraku k baraku za 4,5h vcetne nabijeni 1x20min a 1x40min.
Vetsinou, ale v zime dodrzuji 130km/h. V lete pak mam oblibene tempo 150-160, abych dohnal ztraty z opravovanych useku kde se jezdi 80km/h.
To kolega s Skem je trochu vetsi divoch. At jedeme spolecne kam jedeme vzdycky mi ujede. Taky ma, ale vetsinou minimalne o 5kWh/100km nizsi spotrebu.
Já neříkám že to nezvládne, jen píšu co vidím.
Já neříkám že to nezvládne, jen píšu co vidím.
A není na té dálnici omezení na 100km/h a nebo nežijete
A není na té dálnici omezení na 100km/h a nebo nežijete náhodou v jiné dimenzi?
Není.
Proč bych měl žít v jiné dimenzi? Nemáte nějaké
Není.
Proč bych měl žít v jiné dimenzi? Nemáte nějaké psychické problémy?
Doufám, že nemám psychické problémy…..mam pouze Teslu a
Doufám, že nemám psychické problémy…..mam pouze Teslu a zatím jsem nepotká téměř žádnou Teslu, která se po dálnici loudala rychlostí 100km/h…..tproto usuzuji, že se pohybujete v jiném světě nebo v jiné d…..rozhodně jsem vás nechtělo urazit….nebere to tak vážně a hlavně osobně
Omlouvám se za preklepy, ale psal jsem to z telefonu, doufam,
Omlouvám se za preklepy, ale psal jsem to z telefonu, doufam, že byla vše dobře pochopeno
Nejspíš to bude tim, že si ještě po dálnici ani nejel.
Nejspíš to bude tim, že si ještě po dálnici ani nejel.
Můžeš to dokázat svědku Elonův? 😀
Můžeš to dokázat svědku Elonův? 😀
Jseš dobrej. Z tebe jednou něco bude 🙂
Jseš dobrej. Z tebe jednou něco bude 🙂
A můžeš to dokázat, kocoure ???
A můžeš to dokázat, kocoure ???
Nemůže, on po dálnici ještě nejel a potkat Teslu X je
Nemůže, on po dálnici ještě nejel a potkat Teslu X je zatim jeho vlhký sen 🙂
Teda to kdybych na vlastní uši neslyšel tak
Teda to kdybych na vlastní uši neslyšel tak neuvěřím.
Audi(VW) je nejlepší?
Uz se tesim na hlaseni, ze eTron najezdil s prvni baterkou
Uz se tesim na hlaseni, ze eTron najezdil s prvni baterkou 500.000 km. Ale obavam se, ze se toho nedoziju :-))
To jsou az neuveritelna cisla u toho e-Trona. To by mu clovek
To jsou az neuveritelna cisla u toho e-Trona. To by mu clovek v pohode odpustil i tu vetsi spotrebu.
Ted uz jen odpovedet na dve otazky.
– Kdy budou ty nabijecky 150+kW k videni tak casto jako Tesla superchargery.
– Co takove nabijeni udela s clanky baterky trebaaaa, trebaaa po 80tis.km?
To je prd.
Taycan bude nabijet 350kW.
Uz aby to bylo bezny.
To je prd.
Taycan bude nabijet 350kW.
Uz aby to bylo bezny.
To je prd.
Taycan bude nabijet 350kW.
Uz aby to bylo bezny.
To je prd.
Taycan bude nabijet 350kW.
Uz aby to bylo bezny.
V e-Tronu jsem uz sedel. Taycan je zatim jitrnice jakou svet
V e-Tronu jsem uz sedel. Taycan je zatim jitrnice jakou svet nevidel. 🙂
Audi prekvapilo tou rýchlosťou nabíjania. Pre zaujímavosť
Audi prekvapilo tou rýchlosťou nabíjania. Pre zaujímavosť by tam mohlo byť aj nabíjanie Tesla X ktoré by bolo z časového hľadiska porazené – mýlim sa?
Ako to že to Audi dokáže tak rýchlo nabijať a končiť pri 50 kW?
Nemylite. Porazil by Teslu na plne care.
Tesla 100kWh baterku
Nemylite. Porazil by Teslu na plne care.
Tesla 100kWh baterku nabiji do 50% 118kW pak to zacne klesat. Tusim, ze se to protina nekde kolem 75%/75kW pak dal uz nabijim malokdy tak si to moc nepamatuji. Ale myslim, ze do 90% to neni horsi nez chademo, takze cca 43kW? Pak to dal pada, pod palubni nabijecku 17kW to klesne asi az kolem 98%.
Krom tech 50% to nejsou presna cisla.
Patrne volba jineho typu clanku a pouziti horniho bufferu?
https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2586
https://youtu.be/xd9IGis-r7M?t=2586
Takže za cca 27minut nabito 114km dojezdu (dle videa). Nic,
Takže za cca 27minut nabito 114km dojezdu (dle videa). Nic, jen konstatuju, že takto to je za hodinu cca 230km… ajo, ten kabel vlastně. Začínám si všímat, že Bjorn tak trošku ztrácí kredibilitu – vlastně všechny jeho testy mají nějaké ALE. Jsou nedotažené, podmínky pro účastníky nejsou stejné, závěry dost ukvapené. Nemáte někdo stejný pocit? Asi by se dalo namítnout, že lepší než nic, ale je lepší žádná informace a nebo nepřesná, zkreslující, či řekněme zavádějící?
TS
Bjorn to dělá kvůli sledovanosti, ne přesnosti a
Bjorn to dělá kvůli sledovanosti, ne přesnosti a kredibilitě.
Zase na druhou stanu znáte někoho, kdo testoval tolik aut v
Zase na druhou stanu znáte někoho, kdo testoval tolik aut v reálných podmínkách a může je všechny vzájemně porovnat? Myslím, že to ve výsledku je více vypovídající, než super konzistentní test jednoho auta a jedné konkrétní vlastnosti. Jako třeba v tomto článku. Dozníte se sice exaktně jaká je maximální hodnota nabíjecího proudu, ale k čemu vám to v reálu je? Když to, co člověka opravdu zajímá, je jak dlouho bude trvat nabíjení, jestli jsou vůbec dostupné nějaké tak silné nabíječky, jestli se nabíjení při nízkých, nebo vysokých teplotách výrazně nezpomaluje atd.
Bjornovo prohaneni aut po nemecke dalnici na plny plyn v pul
Bjornovo prohaneni aut po nemecke dalnici na plny plyn v pul treti rano, (aby nebyl zadny provoz) nema s realnymi podminkami moc spolecneho.
Kdy jindy může vyzkoušet dojezd při vysoké rychlosti?
Kdy jindy může vyzkoušet dojezd při vysoké rychlosti?
No prave, ted jste si odpovedel.
Od kdy se neco takoveho
No prave, ted jste si odpovedel.
Od kdy se neco takoveho nazyva realnymi podminkami?
Pak jsou z toho lidi akorat zmateni. Asi pred rokem mi tady nekdo takove Bjornovo video podsouval jako dukaz, ze Tesla na dalnici nikam nedojede. Koukam na to a rikam si, to je zvlastni, ze nikoho nepotkal, takovej provoz jsem nezazil, to musel jet nekdy pozde v noci. A pak se podivam poradne a skutecne tam mel na palubce cas pul treti rano, navic omezenou rekuperaci, takze studenou baterku, pritom vyjizdel od sc. Tedy prijel nekdy vecer na sc, nabil a pak naridil budika a dal si slofika aby si pockal na nulovy provoz…
To je fakt bezna situace ze zivota.
V prispevku, na ktery jsem reagoval se pritom pise “znate nekoho kdo testoval tolik aut v realnych podminkach?”
Spotřeba při rychlosti např. 120km/h se musí provádět
Spotřeba při rychlosti např. 120km/h se musí provádět při 120km/h. Kdyby jel v normálním provozu, kdy rychlost kolísá např. mezi 130 a 80km/h tak by nemělo smysl srovnat to s jiným jeho testem.
Jenze on tehdy demonstroval za jak dlouho se pri rychle jizde
Jenze on tehdy demonstroval za jak dlouho se pri rychle jizde omezi vykon a jak vysokou ma spotrebu. A ne, nejel 120km/h, jel co to da.
Ale no tak, tohle zni, jak kdyby na tom kanalu nic jineho (nez
Ale no tak, tohle zni, jak kdyby na tom kanalu nic jineho (nez jizdy maximalkou po prazdne dalnici) nebylo.
Co je Audi platné rychlé nabíjení, když po dálnici ujede
Co je Audi platné rychlé nabíjení, když po dálnici ujede 280 km. Na druhou stranu chápu, že to je typické auto do města na nákupy 🙂
Při 130kmh? – NEDOJEDE 280km vzdálenost. Budeš rád za
Při 130kmh? – NEDOJEDE 280km vzdálenost. Budeš rád za 220km. A to jsem asi i 10% přidal.
Při 130 km/h to má spotřebu 37 kW/100km, aby to ujelo
Při 130 km/h to má spotřebu 37 kW/100km, aby to ujelo 220km? V jakém testu jste to viděl?