Zájem o novou verzi elektromobilu Nissan Leaf (40 kWh) nejspíš předčil i očekávání samotné automobilky. Pochlubila se, že jen v Evropě prodá jeden kus co 12 minut.
foto: Nissan
Ještě než se nový Nissan Leaf dostal do evropských showroomů, objednalo si ho 13 000 lidí. Ke konci února 2018 už to bylo přes 19 000 – jen v Evropě, globálně to může být i kolem 60 000 zájemců.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nissan už prodal 300 000 elektromobilů Leaf
Nissan se tedy v Evropě může pyšnit jedním prodaným kusem každých 12 minut. Je tak nejrychleji prodávaným elektromobilem v Evropě, upozorňuje Gareth Dunsmore, šéf elektroaut Nissanu pro Evropu.
Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v Evropě předběhne dlouholetého rekordmana, souputníka z aliance Renault-Nissan, model Renault Zoe. Toho se za rok 2017 prodalo v Evropě 31 300 kusů.
Dunsmore dále potvrzuje, že v budoucnu Nissan uvede na trh jak novou generaci crossoveru, které budou „nějakou formou“ elektrifikované, tak i jeden plně elektrický.
Nissan LEAF 2018 – prvá jazda –
Nissan LEAF 2018 – prvá jazda – GARAZ.TV
youtube.com/watch?v=oKtcU4RfEF0
Nečekali zájem,to mě podrž. Momentální dodací lhůta je
Nečekali zájem,to mě podrž. Momentální dodací lhůta je 7 měsíců. To bude dřív Niro nebo Kona s lepšíma baterkama.
„Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v
„Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v Evropě předběhne dlouholetého rekordmana, souputníka z aliance Renault-Nissan, model Renault Zoe.“ No, tak když malá Zoe 41kWh využitelných má dojezd jen o cca 10% větší než středně velký nový fešný Leaf 40kWh nominálních a stojí (včetně baterky) téměř stejně, tak se dá skutečně čekat, že ji Lupínek i v Evropě zastíní. A na tom nic nezmění ani to, že má Zoe letos dostat i DC rychlodobíjení, které má Leaf dávno v základu. A ani tou velmi výkonnou palubní AC nabíječkou většího Leafa, podle mého názoru, Zoe nezválcuje. V Renaultu by tedy u Zoe měli v nově nastalé situaci trošku poladit cenovku 😉
V tomto článku se mj. pozastavují nad tím, že i Zoe bez baterky (s tučným pronájmem) začíná na skoro 2x tak vyšší ceně než spalovací Renault Clio nebo Nissan Micra. Diskutující Someone out there z 5.3.2018 9:08 se pozastavuje nad tím, proč je Zoe bez baterky o tolik dražší, když nemusí mít spalovací motor a převodovku. Já k tomu dodávám, že v Zoe bez baterky si zákazník sice koupí i elektromotor, invertor a palubní nabíječku, což jistě není zadarmo, i když tam je méně pohyblivých dílů než ve spalovacím motoru. Ale u mnohem levnějšího Renaultu Clio (než Zoe _BEZ_ baterky) netřeba po zakoupení platit pronájem převodovky, palivové nádrže, výfuku, lambda sondy ani katalyzátoru…
Vcera jsem dostal nového Leafa, tak pilne testuju, zatim mam
Vcera jsem dostal nového Leafa, tak pilne testuju, zatim mam dojezd cca 230 km, ale spotreba jeste klesa, tak snad ten dojezd jeste poroste
Tak užívej, je to hezký auto.
Tak užívej, je to hezký auto.
10-20 tis Km si musí motor „sednout“ zajede se a tak to bude
10-20 tis Km si musí motor „sednout“ zajede se a tak to bude brát míň- typická rada z autosalónů když si zákazník stěžuje na spotřebu.
Také jsme ho testoval bylo jasno -4 st. super počasí bez sněhu na letních gumách to měli na F číslech.
baterie 92% dojezd 230 Km, po zapnutí topení to spadlo na 180 Km po ujetí cca 20 Km na okresce šnečím tempem do 80 km/h baterka klesla na 80% a dojezd 160 Km a to jsem topil na 16 stupnu a svítilo do kabiny slunce.
Takže závěr je že žádný zázrak se nekoná fyzika platí stále s baterkou 40 kwh se to dostane na max. dvounásobek dojezdu co vývojově 10 let stará trojčata.
Sedl jsem si tedy do mého i-mievu který s 80% měl dojezd 90 Km pustil si přes sms naftový webasto a jel jsem spokojeně domu.
Jako auto za 850 tis bez tepelného čerpadla, bez vytápění sedaček , bez led svícení, bez možnosti ovládat na dálku topení,nabíjení a klimatizaci je přeci jen trochu mimo.
Ale jinak chválím pěkný posez, výhled, e-pedál, rozložení hmotnosti 1:1, zrychlení jako dobrý auto kolem komína super.
To já mám v autě vyspělé sofistikované zařízení,
To já mám v autě vyspělé sofistikované zařízení, které nepotřebuje baterii protože si energii okamžitě vyrábí přímo z paliva a odpadní teplo využívá ke komfortnímu vytápění kabiny. Dojezd má 1200km a dá se kdykoli prodloužit za několik minut doplněním paliva.
Jen jestli Vám to zařízeni nevyrábí sofistikovaně asi
Jen jestli Vám to zařízeni nevyrábí sofistikovaně asi 10x více odpadního tepla, než k vytopení kabiny potřebujete a na potvoru i v době kdy není třeba vůbec topit.
Já vždycky když zastavím v koloně vedle kolegy
Já vždycky když zastavím v koloně vedle kolegy elektromobilisty ve vaťáku a v palčácích, stáhnu okýnka a trohu tepla na něj nafoukám.
správný elektromobilista vytápí EVauto směsí hrachu a
správný elektromobilista vytápí EVauto směsí hrachu a fazolí
Takové auto si umí koupit i „opice“. Ale je nám to jasné,
Takové auto si umí koupit i „opice“. Ale je nám to jasné, chudý (a nemyslím finančně) člověk si nemůže dovolit být technicky inovativní. 🙂
Když chci EV a mám těch 850, tak si přidám pár drobných
Když chci EV a mám těch 850, tak si přidám pár drobných za led světla a výhřev sedaček.
Jinak ovládání topení na dálku má každý Leaf 2 a umí i vychladit, což nemá žádný spalovák.
Naopak posez a výhled díky nemožnosti nastavit si podélně volant je utrpení pro vyšší postavy.
A baterie v zimě, prostě Nissan.
Podle tvrzení prodejce umí na dálku topit až verze
Podle tvrzení prodejce umí na dálku topit až verze N-conecta za 981 700,- a led světla má až Tecna za 1026 000,- .
Paradoxně podle mě nejlépe pomer cena x už. hodnota vychází nejlevnější Visia s příplatkem winter. Protože k hlediska pohonu a bezpečnosti to má vše potřebné.
Jéžiši kristé, té opravdu nečekané, že čím větší
Jéžiši kristé, té opravdu nečekané, že čím větší baterku nabídnete tím víc lidí to chce. Že by to bylo větším dojezdem? :))) Zavolejte kapitána Obviouse von vám to vysvětlí.
Kdyby se radši ti pitomci přestali podivovat a rovnou nabídli 60 kWh baterku byl by klid. Ale voni né, voni to budou brzdit zatímco se pořád poplácávaj po ramenou jak sou number 1 a leaders. Why try harder že jo.
Samzřejmě když jsem si pustil to video tak hned asi třeti slovo bylo leader. Ti už jsou naprosto zoufalí. 😀
off
Na Novém Zélandě poprvé vzlítlo autonomní
off
Na Novém Zélandě poprvé vzlítlo autonomní elektrický éro Cora od kalifornský firmy Kitty Hawk s lesem divných vodorovných vrtulek. Platí to Larry Page. V diskuzi okamžitě začínaj kňučet že teda výroba elektriky moc bezemisní není, akorát že na Zélandě je bezemisní cca z 80 % procent 😀
https://youtu.be/LeFxjRMv5U8
Letiště mají spousty plochy na instalaci velkých solárních elektráren takže to bude skoro ideální řešení. Spousta letišť už je taky instalovala. V indickém Cochinu jede letiště 100% na sluníčko.
http://money.cnn.com/2016/03/14/technology/india-cochin-solar-powered-airport/index.html
Najít letiště s vlastním vrtem a rafinérií bude asi větší ořišek 😀 Ale myslím, že Emirates tyjou z toho že mají dumpingové ceny na kerosín a tím ničej konkurenci.
offff
Ad zdejší reklama, hned na prvním místě mi to
offff
Ad zdejší reklama, hned na prvním místě mi to nabidlo omlazení ženského genitálu!!! Wtf, opravdu? :O
Té vopravdu bizár tady. Asi bych se měl nad sebou zamyslet a nechat si omladit svůj starý genitál. Akorát se předtím budu muset nechat převoperovat na ženskou. :))) Možná si inzeret mysli, že se tu pohybujou pohlavní hybridi nebo je zmátnul termín nabíječka což v hantýrce znamená šlapka? :)))
Někdy nás to samotné překvapí :).
Někdy nás to samotné překvapí :).
:))
Možná že Hybrid čtou hlavně postarší ženy co o
:))
Možná že Hybrid čtou hlavně postarší ženy co o sebe rády pečujou. Vaše mediálka to asi ví nejlíp :)))
Kdyby takhle pohřbívali mojí inzerci tak bych je hnal svinským krokem.
No co, redakce promptne zareagovala na cipisovy zenske
No co, redakce promptne zareagovala na cipisovy zenske identity, ktere se tu zacaly pomerne casto projevovat. Tomu se rika sluzby zakaznikum 🙂
Omlazení ženského genitálu? Tak von ten google o každém
Omlazení ženského genitálu? Tak von ten google o každém ví všechno a reklamy cílí na konkrétní uživatele. A o tobě všichni vědí, že jsi stará píča 🙂
Neuraž se, to bylo myšleno v dobrém.
Asi 3000 měsíčně, tedy 36000 ročně. Nic moc.
Asi 3000 měsíčně, tedy 36000 ročně. Nic moc.
Why try harder že jo?
Why try harder že jo?
Nechci kazit iluze, ale i pro takto vysoký denní nájezd je
Nechci kazit iluze, ale i pro takto vysoký denní nájezd je návratnost okolo 5-ti let.
při nižsím nájezdu než 30 000 km/rok je to finanční sebevražda.. studie na Elektratoru:
http://elektrator.cz/kalkulace4.html
V tomto segmentu jsou ceny pod 1 milion nepřekonatelnou překážkou.
Já mluvil o počtu vyrobených kusů.
Já mluvil o počtu vyrobených kusů.
Upss.. 🙂 aha..
Upss.. 🙂 aha..
Lol, občas je težké vnímat přes vlastní myšlenky
Lol, občas je težké vnímat přes vlastní myšlenky realitu. :)))
Kolik že procent fosilů je produkce NISSANu :))
Kolik že procent fosilů je produkce NISSANu :))
Starý Leaf už v prodeji není ? Myslím nový, jestli to
Starý Leaf už v prodeji není ? Myslím nový, jestli to ještě nestojí za úvahu.
Vždyť je to dobré auto, tak co by se neprodávalo. I starý
Vždyť je to dobré auto, tak co by se neprodávalo. I starý Leaf je super auto. Až budu velkej kluk, taky budu mít nového Leafa, ale teď mi musí stačit ten starší :-).