Šéf BMW o elektrických autech: i8 je obrovský úspěch

Na výročním 95. sjezdu automobilky BMW vystoupil její šéf Dr. Norbert Reithofer s proslovem na téma elektromobilita. Nezvratnými trendy jsou podle něj zvyšující se urbanizace a politické regulace pro ochranu klimatu.

Sportovní plug-in hybrid BMW i8
foto: BMW

Právě trendy rostoucí urbanizace a ochrany klimatu mají za následek zvyšující se zájem o elektrická auta. BMW v této souvislosti nabízí několik technologických řešení. Jmenovitě Efficient Dynamics, hybridizaci a elektrifikaci.

Minulý rok Reithofer na setkání představil sportovní plug-in hybrid BMW i8. Ten zmínil i tentokrát když řekl, že zájem o auto je takový, že ho nestačí vyrábět. Továrna BMW v Lipsku nedávno zdvojnásobila výrobu a od uvedení vozu v červnu 2014 do konce dubna 2015 se prodalo celkem 3500 těchto aut po celém světě.

Úspěšný je také elektromobil BMW i3, v současné době dostupný v 32 zemích. „Ovšemže bychom rádi viděli rychlejší rozvoj elektromobility. Z naší zkušenosti plyne, že elektromobily si kupují zákazníci v zemích, kde vláda nabízí zajímavé pobídky,“ řekl doslova Reithofer.

je podle něj velmi dobrým příkladem. Každé čtvrté BMW prodané v Norsku v roce 2014 byl právě model BMW i3. Pro srovnání, v Německu byl jeho podíl nižší než 1 %.

tisková zpráva

24 Comments on “Šéf BMW o elektrických autech: i8 je obrovský úspěch”

  1. to nie su politicke pobitky
    to nie su politicke pobitky ci politicko ekologicke zvyhodnenia, ale danove zatazovanie vyssich kubatur tepelnych strojov s 4 kolesami co ziskaju licenciu na jazdu po predrazenych cestach zo statnych zakaziek z nasich dani za prave tieto auta.

    takze ide o prekrutene a nepravdive tvrdenia.

    pravda je taka ze samo od sabe sa nedeje nic a ak by som si v garazi vymenil motor za alektromotor a baterie, urobia mi take byrokraticke a ekonomicke prekazky ze sa s tym jakziv nedostanem na cestu a odradi to uz v zaklade akehokolvek kutila.

    skutocna podpora je modny trend, lobing a ukazovatele zamestnanosti vo velkych korporaciach, ktore su v ulohe dobrotiveho andela.
    to vsetko su ale samozrejme, iba sproste lzi a polopravdy.
    im pre zmenu ide iba o zisk v lepsom pripade aj o povest.

              1. Spíše bych tvrdil že to
                Spíše bych tvrdil že to neumí. Vyrovnat se totiž tvůrčímu potenciálu špičkových Firem, který nabízí http://cs.wikipedia.org/wiki/Silicon_Valley
                Kde pracují ty nejnadanější mozky planety.Velmi obtížné Na to prostě BMW nemá i přes to, že zde pracují absolutní špičky automobilového průmyslu .
                Další důvod jsou Akumulátory. Tesla motors protěžuje Panasonic natolik, že dokut nebude dostavěna Giga továrna na akumulátory Není možné nabízet další modely X_ko a 3_ku nejsou pro ně akumulátory.
                BMW i8 je bezesporu revoluční auto, ale je o dost dražší než revoluční Tesla.
                Dat takový balík peněz za třínohou kobylu (přirovnání k počtu válců v motoru ) a Emoce dopované zvukovým emulátorem motoru v interieru Nevím ? Nevím ?
                (Jen 4 místné )BMW i3 jehož velkým trumfem je Rex (palubní generátor), ale důležitý čistý EV dojezd, za nepříznivých podmínek je prostě malý. Tady se revoluce v dojezdu nekoná.
                BMW i3 Rex Pokut plánujete delší cestu je nutné při poklesu kapacity baterie pod 75% Až při této kapacitě je totiž možné manuálně aktivovat Rex kdy ještě pracuje v nižších otáčkách, Když to neuděláte Systém Rex aktivuje sám pří nízké kapacitě akumulátoru , ale motor poběží ve vysokých otáčkách a jízda už nebude rozhodně příjemná .
                Jsem Zvědavý na další připravované BMW s řady _i_ co přinese nového. http://www.worldcarfans.com/112012540257/bmw-i5-due-in-2015—report

                1. prosím pěkně
                  … pokud

                  prosím pěkně
                  … pokud …. ne pokut

                2. A další chybka je
                  A další chybka je „protěžovat“ – česky je „protežovat“. No jinak BMW nemusím ale myslet si že by neuměli něco jako je leaf, to je vtipné. BMW je technologicky na výši, o tom totiž žádná.

                3. z rovnakeho dovodu preco GM
                  z rovnakeho dovodu preco GM skrachovalo a stat ho zachranil.

                  nic nie je take ako to na prvy pohlad vyzera,
                  monstrozne spolocnosti zamestnavaju kopec zbytocnych ludi ktorich sa nevedia zbavit, maju pomylene vedenie, drzia sa tradicii a nekonecna zbytocna vnutrofiremna byrokracia ktora nie je skutocnou pracou, iba jej pritaz, zaraba manazerom oddeleni obrovske ciastky za to ze sa trapia vo svojich ukazovateloch, postupoch a grafoch, napriek tomu ze ich skutocny pracovny prinos je negativny.

                  poznate ten vtip o tom ako k uspesnemu robotnikovi daju postupne manazerov a nakoniec pracovnika vyhodia, lebo nestaci zarabat na ich platy, nesplnal urcene kvoty ? 🙂

                  esencionalizmus, institucionalizmus, potreba kontroly a pocit pre jedinecnost brania kazdemu uspechu. tvoria iba virtualne hodnoty.

                  Hovorit veci tak ako sa ma je casto nepripustne hlavne v pritomnosti takychto ludi, co brzdia skutocny potencial. Su to tiez, „neprave autority“.

                4. BMW že by neumělo??
                  BMW že by neumělo?? směšný, prachů jak šlupek, technologicky na výši, 60 let historie … a TESLA to zvládla za 10 let z 0ly

                5. neprobudili, to jen tesla je
                  neprobudili, to jen tesla je kopla dozadku :))

                6. dyt rikam super, brambo jen
                  dyt rikam super, brambo jen kecá 😉

    1. Koukám, že sem dnes
      Koukám, že sem dnes přispěla slušná parta demagogů 😀
      Kromě mizerného pravopisu vám chybí ještě trocha znalostí a přehled. BMW, stejně jako třeba Porsche, jsou jedny z největších tahounů v technologiích nejen v Evropě. Pro ty pomalejší třeba Porsche od sériového použití Turba ve sportovních vozech, přes karbon keramické brzdy nebo dnešní vítězství s Hybridem 919 v Le Mans. To samé platí pro BMW. Než tady začnete glorifikovat Teslu, zkuste si informace vydělit dvěma a zabrouzdat do její historie, kdy jí sám Musk chtěl prodat nebo tlačil na své zaměstnance, aby prodávali Sko stůj co stůj, i když kvalita zpracování nedosahovala německých prémiových značek. Koukněte se na nějaké odkazy, kde je na Tesle vidět mizerné slícování dílů,… Nepopírám, že jde o úspěch a revoluční myšlenku, ale je důležité jí hodnotit střízlivě a nepos.at se z toho… Když tady vytahujete, jak někde Tesla zrychlí na 400 metrech, tak v dnešním Le Mans by neujela v plném tempu ani pár kol… Vítězné hybridy pak více než 250. Proto BMW i8 má smysl a je dobrou volbou pro ty, kdo chtějí rychlé svezení na silnici i okruhu, chtějí něco exkluzivního a navíc myslí šetrně k ekologii. Myslím, že v německých značkách vědí co mají dělat i bez zamindrákovaných internetových diskutérů 😀

      1. 1) slicovani bylo mizerne na
        1) slicovani bylo mizerne na prvnich autech, ty co se dostaly do prodeje do Evropy na tom byly mnohem lepe a zrejme jste nevidel aktualni kvalitu zpracovani.
        2) Kolik meri jedno kolo LeMans? Na brnenskem okruhu jsme zajeli s Teslou vic nez par kol a jedno kolo ma asi 5km. Po 25 minutach nam z baterie ubylo necelych 50%. Myslim, ze 15-20 Brnenskych kolecek by to zvladlo.
        3) BMW je v moralni kryzi. Mozna se mnou nebudete souhlasit, ale podle me to dokazuje jak rada i, tak i pripravovana X7. Asi se jim zda X6 mala jeste 😀

        1. 1) Napsal jsem zabrouzdejte
          1) Napsal jsem zabrouzdejte do historie, kdy kvalita zpracování nebyla bůhvíjaká na auto takové kategorie. Historie znamená to co bylo dříve…

          2) Okruh v Brně má délku 5,4 km, v Le Mans zhruba 13,6 km.
          Koukám, že v textu jsem měl chybu, vozy v závodech Le Mans měly letos hodně přes 350 kol. Vítězné Porsche dokonce 395 kol!
          Tempo, které jste jeli s Teslou bylo spíše vyhlídkové :D, zde byl průměr!!! na kolo za celých 24 hodin!!! přes 247 km/h!!! Pokud by jel elektromobil naplno, byla by spotřeba enormní a s kapacitou akumulátoru by vydržel nanejvýš pár kol okruhu v Le Mans, jak již jsem psal. Navíc je potřeba přihlédnout k zahřívání elektromobilu v takových podmínkách, takže by se dříve či později přepnul do režimu se sníženým výkonem (viz Tesla a Nürburgring). Zde se jede pořád na 100% a na takové nasazení elektromobil bohužel ještě stále nestačí a ještě pár let stačit nebude. Nissan (který má jinak s elektromobilitou velké zkušenosti) by mohl se svým projektem ZEOD vyprávět… Takže pokud jde třeba Porsche cestou hybridů, ví co dělá, pro jejich auta je to to nejlepší. Pokud BMW půjde cestou vodíku, má pro to také své důvody.

          3) Uznávám, že starší BMW se mi líbí mnohem více, ale to je otázkou subjektivního vkusu. Vyrábějí a prodávají to, co žádá trh. Jde jen o peníze o nic víc…
          A jde jim to dobře vzhledem k tomu, že se každoročně jedná o jednu z nejvíce ziskových automobilek světa (Tesla by se mohla učit). X6 je velký a nevzhledný mastodont, ale váží stejně nebo dokonce méně než Tesla model S (dle specifikace obou vozů). Pokud si chce někdo hrát na ekologii, mělo by auto vážit polovinu a bude úspornější s jakýmkoliv pohonem…

            1. Samozřejmě. Ale budou
              Samozřejmě. Ale budou úspornější a zřemě i ekologičtější (když přehlédnu výrobu vozu jako takového) než současné vozy. Jde o postupný vývoj, kde bude elektromotor dostávat větší a větší roli.

              Mě by se nejvíce líbila budoucnost dopravy s největším podílem elektromobilů, které by byly nabíjeny z obnovitelných zdrojů, vozidla na palivové články, motory spalující vodík přímo nebo na biometan. Dle mého je dobré nejen využít obnovitelné, ale i odpadní a další zdroje energie, která se nám přímo nabízí.
              Navíc je důležitá i diverzifikace, ať už z hlediska nezávislosti, tak pro konkurenci, která žene vývoj kupředu a snižuje ceny.

Napsat komentář