Tesla Gigatovárna 4 v Německu ročně vyrobí 500 000 elektromobilů Model 3 a Model Y

Nedávno Elon Musk potvrdil, že Tesla Gigatovárna 4 vyroste poblíž Berlína. Podle nových informací německých médií bude zvládat roční výrobu až půl milionu elektromobilů.

Nová evropská Gigatovárna 4/Gigafactory 4 má zaměstnat až 10 000 lidí.
foto: Tesla

Evropská Tesla Gigatovárna 4 vyroste asi 30 km jihovýchodně od Berlína u sjezdu z dálnice č. 10 hned vedle průmyslové zóny GVZ Berlin-Ost Freienbrink. Investice dosáhne až €4 mld. a výroba má začít už koncem roku 2021!

Elon Musk už dříve potvrdil, že se tam budou vyrábět baterie, pohonné systémy a celá auta, v první řadě Tesla Model Y. Německé listy Bild a Frankfurter Allgemeine Zeitung ale zjistily i další podrobnosti.

Tesla podle všeho plánuje vyrábět v evropské gigatovárně až 500 000 aut ročně, a to nejen Model Y, ale také Tesla Model 3. Což dává smysl, protože obě auta jsou postavena na stejném podvozku.

Pro rekapitulaci: hlavní továrna Tesla ve Fremontu se nejspíš příští rok přiblíží výrobě 500 000 elektromobilů. Tesla Gigatovárna 1 v Nevadě vyrábí baterie a některé další součásti elektromobilů.

Nově vybudovaná a rozbíhající se Gigatovárna 3 v Šanghaji má nakročeno k roční výrobě až 150 000 elektromobilů Tesla Model 3.

60 Comments on “Tesla Gigatovárna 4 v Německu ročně vyrobí 500 000 elektromobilů Model 3 a Model Y”

      1. blázen kdo vyhazuje prachy voknem za smárty za 20cku :))
        blázen kdo vyhazuje prachy voknem za smárty za 20cku :)) dopadne to jako s počítačema, nejdřív za 50 a ted fklidu za 5 z germánskýho sekáče :))) sou to jen blbý telefony 2 roky a stejnak chcípnou 😉
        PS: eplí smárt definuje ego slepice, čím dražší, tím víc blond :))))

        Je snad libo Smart Escobar?? :))))

        https://zpravy.tiscali.cz/narkobaronuv-bratr-vyhlasil-boj-spolecnosti-apple-337402

        https://www.youtube.com/watch?v=i84u77kFpkQ

        https://www.youtube.com/watch?v=U_medbAr9mE

    1. Všeho dočasu. Autobilkám se postupně zaplatí vývoj
      Všeho dočasu. Autobilkám se postupně zaplatí vývoj nových platforem a baterie postupně zlevní a tím i ceny elektromobilů.
      Nyní je jen otázkou, kdo tento vývoj zaplatí. A odpověď – nadšenci a všichni ve formě dotací na elektromobily.

              1. To jsem rád…
                Ostatně přesně takoví vlastníci EV aut

                To jsem rád…
                Ostatně přesně takoví vlastníci EV aut jako např. Vy, spetak, Michelin, epavel, ju a spousta dalších každý den v praxi ukazují že EV auta mají smysl hlavně po té ekonomické stránce a ekologie už je jen takový příjemný bonus…

                1. Dnes mají smysl po ekonomické stránce, tedy u nás, za pár
                  Dnes mají smysl po ekonomické stránce, tedy u nás, za pár let budou mít spíše smysl ekologický. Při nabíjení na cestách to bude s ekonomikou provozu čím dál horší, až se to nakonec vyrovná s cenou benzínu. Proto jsem řešil EV co nejdříve a užival si nízkých nákladů 🙂

                2. Pravda je, že stejně jako Josef, ani já jsem si nekupoval
                  Pravda je, že stejně jako Josef, ani já jsem si nekupoval EV z důvodu záchrany planety. Můj důvod byl ten, že denně potřebuji parkovat v Praze a neřešit modré zóny. A navíc – mám rád, když se věci dělají jinak.
                  Vzhledem k mým nájezdům se mi EV vyplatilo taktéž z ekonomického hlediska, což samozřejmě nemůže platit pro většinu lidí.

                  Co se ale změnilo zásadně je vnímání aut kolem sebe. Jsem rád, že denně potkávám asi pět dalších elektrik, i když jsou místa, kde mě to netěší. Ale i nabíječky rostou jako houby po dešti, což je dobře.

                  Ale hlavně, jestliže jsem dříve používal vnitřní okruh klimatizace pouze vyjímečně, dnes je tomu právě naopak. Na cokoliv lepšího se prostě dobře a rychle zvyká.

                  A nakonec – ano, dnes už ho mám, dostavil se i ten dobrý pocit, že dělám jako jeden z mála něco pro to, abysme dýchali lepší vzduch – a to, jak píšeš je velmi příjemný bonus.

                1. Netuším zda je nějaká statistika o Praze, každopádně
                  Netuším zda je nějaká statistika o Praze, každopádně Praha je jediné město, které nepodporuje plně elektromobilitu (podporuje spalovací auta s baterčičkou), když vynechám marketinkové články a stavba nabíjecích stanic (polo)soukromými společnostmi.

                2. Někde to bylo a vzhledem k tomu, že v praze už není
                  Někde to bylo a vzhledem k tomu, že v praze už není žádný průmysl, topení je dálkové,plyn nebo elektřina tak bych tomu věřil, navíc je to kotlina, to, že na elektro hlavně v hromadné dopravě praha zvysoka kašle je bohužel smutný fakt.

              1. Je v tom rozdíl. Nejde mi o nějaké odborné studie, ale o
                Je v tom rozdíl. Nejde mi o nějaké odborné studie, ale o to, jak to vnímá člověk individuálně. Dám vám jeden příklad. V Praze je přítok Vltavy z pravé strany potok Botič. Za bolševika, to byla smrdutá stoka. Vsoučasnosti to není čisté, ale dost často je vidět na dno (hloubka 10-50cm). Jistě, občas je tam vidět pěna, občas při přívalových deštích přetečou kanály. Ale MŽP to sleduje a jak je větší problém jdou po viníkovi. S ovzduším je to podobně. Není to ideální, ale je to lepší. Teď se zavádí v Praze pojízdné emisní kontroly. Pokud budou postihy dostatečně odrazující a vozy budou splňovat normy, je mi jedno, která norma to bude, hlavně, když zmizí ty vykuchané smraďochy.
                A ano, z dokumentu je patrné, že současný trend, kdy už nestačí osel, ale potřeba jedzit na slonovi, je cesta do pekel. O emisích SUV Subaru vím, je to hrůza. Když jede Subaru, tak se v nádrži dělá vír. Co se týče NOx, to poznám taky, zplodiny jsou štiplavé. Jeden člověk mě dokonce přesvědčoval, že NOx jsou prospěšné, protože onezují O3. Za určitých podmínek ano, za určitých nikoli, naopak NOx vznik O3 podporují (přítomnost VOC a slunečního záření, ovšem, když nesvítí slunce, není ani O3). Hlavně, kdo ty zplodiny chce dýchat?

            1. To nemusí být Mercedes. V testu německého magazínu Auto
              To nemusí být Mercedes. V testu německého magazínu Auto Motor und Sport se objevil také Citroën C5 Aircross s motorem BlueHDi 180. Ten byl jedním ze dvou aut, která se nejčastěji z výfuku vypouštěla méně pevných částic, než kolik jich motor nasál. Tolik k aktuálně diskutovanému zákazu SUV ve městech mimo jiné také kvůli ekologii.

              Odborníci z Centra pro automobilový výzkum (CAR) získali od Německé agentury pro životní prostředí (UBA) průměrné hodnoty koncentrace oxidu dusičitého v různých německých městech za minulý rok a porovnali je s počtem registrovaných dieselových vozů v regionu. Podle předpokladů by větší podíl starších dieselů měl znamenat větší koncentraci oxidu dusičitého, jenže to se neprokázalo.

              Studie univerzit ČVUT a ČZU zaměřená na produkci emisí automobilů v pražských ulicích přinesla zajímavé výsledky. Zejména ukázala, že by bylo spíše vhodné zaměřit se hlavně na technický stav aut a kontrolu funkce filtrů pevných částic u dieselů než budovat emisní zóny.

            1. Hlavně je na vině šetření.
              Spolehlivost se nedá takhle

              Hlavně je na vině šetření.

              Spolehlivost se nedá takhle explicitně vyjádřit, je nutné si uvědomit, proč navštěvovala auta servis před dvaceti lety a proč dneska.

              Dnes je situace, že většina servisních zásahů v autech je do elektroniky komfortních systémů – což pozor jde o prakticky shodná zařízení pro elektromobily o spalovací vozidla – tedy nelze očekávat, že dojde v téhle oblasti k zázraku

              Další zásahy jsou dané právě šetřením – uvedu případ, dřív byla hlava motoru a na ní přes těsnění sací a výfukové svody. Dne je tenhle díl často integrovaný, tedy klesá náročnost montáže atd atd.., ale samozřejmě i možnost selhání dílů (je jich tam méně), ale zase každá porucha je velmi fatální s vysokou finanční náročností opravy…
              To samé těhlice s integrovanými klouby atd atd…
              Tedy nelze porovnávat spolehlivost komponent. Nicméně snad nejlepším vodítkem je, že dřív např. Mercedes Benz dimenzoval čalounení na 500 000 km, dnes se vozidlo dimenzuje na ca 250 tis km… a samozřejmě do poruchovosti negativně mluví zacházení řidičů ..auta dnes už opět nejsou blbuvzdorná

              1. Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni
                Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni zaplatit. A to neplatí jenom u automobilek aleu všeho.
                Jasně můžeme si říct, že takový céčkový meďour stojí mega a měl by být velmi kvalitní, jenomže on stojí mega už 20 let.

                https://www.auto.cz/mercedes-benz-c-220-cdi-47
                Cena: 1.089.000 Kč v základu pro 94kW motor. Při tehdejším kurzu koruny k dolaru 30,6 to je 35,6k USD.

                Dneska stojí Mercedes C 200 s dvojnásobným výkonem 198kW v základu 997.000. To je při dnešním kurzu koruny 43k USD.

                A teď si vem že cena práce a materiálu je úplně někde jinde než před 20 lety.
                A to pominu nejruznější asistenty, navigaci atd atd co tehdejší auta neměla.

                Prostě luxus už není ten stejný luxus jako byl před 20 lety. Zatímce tehdy si mohl dovolit meďoura málo kdo a byl to symbol statusu i na západě, dneska je to v Německu nákupní vozík.

                1. Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni
                  Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni zaplatit. s tím nesouhlasím, chybí tam „při splnění požadavků na zisk“. A ty rostou každoročně klidně i na úkor kvality…

                2. Jenomže ten požadavek na zisk tam byl vždycky. Firmy nejsou
                  Jenomže ten požadavek na zisk tam byl vždycky. Firmy nejsou charita. Samozřejmě že to dělají pro zisk. Jenomže i ten zisk je tlačený dolů konkurencí. Kdysi bývaly zisky automobilek na každém kusu výrazně vyšší než jsou dnes a jako firma prosperují jenom proto, že ty auta dělají v násobně vyšším množství.

                3. a di už doháje k lopatě at víš konečně co je to práce,
                  a di už doháje k lopatě at víš konečně co je to práce, takhle kecáš z přežranosti jen vod komplu a kulovýsledky zasebou

                4. Jenže je zisk přiměření a zisk zmagořený…a dneska se
                  Jenže je zisk přiměření a zisk zmagořený…a dneska se chce hlavně ten zmagořený, bez ohledu na to co bude za rok za dva..

                5. Jak může být zisk nepřiměřený, když reálný zisk po
                  Jak může být zisk nepřiměřený, když reálný zisk po započtení inflace je výrazně nižší než před 20 lety.

                  Za 20 let stouply prodeje Mercedesu 2,2x. Tržby 2,4x a zisk 2,6x.
                  Tedy na jednom autě utrží v průměru o 9% více a vydělají o 18% více než před 20 lety a dneska je to jenom 7,8% ziskovost na autě. Já si nepřiměřené zisky představuju jinak.

                  https://www.daimler.com/documents/investors/berichte/geschaeftsberichte/daimlerchrysler/daimler-ir-annualreport-1999.pdf

                  https://www.daimler.com/documents/investors/reports/annual-report/daimler/daimler-ir-annual-report-2018.pdf

                6. ještě před rokem 2010 se celosvětově prodalo kolem 20M
                  ještě před rokem 2010 se celosvětově prodalo kolem 20M vozu dnes po 10 letech je to skoro 80M kusů
                  takhle to nejde do nekonečna, auta buď brutálně zdraží nebo půjde celý automotive do kytek

                7. překlep…mělo být 60M v roce 2010 a teď vidim skoro 90M
                  překlep…mělo být 60M v roce 2010 a teď vidim skoro 90M

                8. přesně tak, nakonec likvidační budou nehorázný přepal
                  přesně tak, nakonec likvidační budou nehorázný přepal platy autodebilek

                  1) 50.000 votrok 3 směny noční furt na nohou ve 40cíti lazar
                  2) +80.000 mistr
                  3) +100.000 technický dozor
                  4) +150.000 zástupce montáže
                  5) +200.000 vedoucí montáže
                  6) +250.000 konstrukce a inženýři
                  7) +300.000 nízký papalášstvo
                  8) +500.000 střední papapážstvo
                  9) +800.000 šéfovi flezdoprdelkové
                  10) 1.500.000 malej šéf 😉
                  11) +36.000.000 velkej šéf :))))))))))))))))

                  https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost

                  https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

                  njn je to těžká dřina soudluzi zaslouží si to aby jejich děti nestrádali hladem ;))))

                9. Opakuješ se – nudíš…asi si jako bloger moc nevyděláš,
                  Opakuješ se – nudíš…asi si jako bloger moc nevyděláš, tak dobrou chuť…
                  Mám na týden splněno Troll nakrmen 🙂

                10. no jelikož situace stále pokračuje a k tomu samozřejmě
                  no jelikož situace stále pokračuje a k tomu samozřejmě graduje – fčezku už se začíná propouštět votroctvo ve velkým… opakování nedotknutelnosti původců je matka moudrosti ftáku 😉 bereš taky 250.000 měsíčně?? 🙂

                11. No zjevně beru tolik, abych ti ležel v žaludku 😀
                  děkuji

                  No zjevně beru tolik, abych ti ležel v žaludku 😀

                  děkuji již krmím trolla na Vánoce 🙂 ještě jednou na Nový rok a můžu jet bez obav na dovolenou, že nám trollík bídně uhyne hlady přes vánoční volno 🙂

                12. cože co to meleš za bludy, to je nějaký sebemrskání 🙂
                  cože co to meleš za bludy, to je nějaký sebemrskání 🙂 nebo máš špatný svědomí povídej přeháněj dyž sou ty vánoce já ti to rád zkrytyzuju :))

                13. Ty mu ale dáváš napapkat 🙂
                  Ty mu ale dáváš napapkat 🙂

                14. Vyrobit cečkovýho Mercedesa za milión je mnohem
                  Vyrobit cečkovýho Mercedesa za milión je mnohem pracnější, než vytisknout ten milión v tiskárně bankovek. No a dnes se rychleji a levněji tiskne, než se vyrábí. A teď si vem kolik Mercedesů se dnes vyrábí a tolik se jich musí prodat, proto se z toho stal nákupní vozík.
                  Politici tomu říkají ekonomický růst, inflace a tak podobně a prý je to tak dobře.

                15. BMW 3 stala před 20 lety 750k dneska přes 1M … BMW 5 bylo
                  BMW 3 stala před 20 lety 750k dneska přes 1M … BMW 5 bylo pod mega, dneska 1.25M (vše základ) takže ty ceny nejsou úplně stejný …ale taky by měli být zhruba 2-3x dražší podle inflace

              2. Jen pro informaci a zkušenosti se servisem s mými
                Jen pro informaci a zkušenosti se servisem s mými posledními dvěmi auty.

                Ford Mondeo 2007 TDCi (5let vlastnictví, prodáno před dvěma) – dvouhmota 25k, potkaný motor 35k (40tKm předtím měněny rozvody), hadice turba 2x 3k, oleje a filtry 15k, chladič klimatizace 10k.
                Škoda Octavia 2014, 1.4TSi (druhý rok vlastnictví, stále jezdím) – 2x oleje a filtry 15k, měněné kotouče a destičky 10k po 100Km, svíčky asi 5-6k.

                Kromě asi chladiče klimatizace, výměny kotoučů a desek bych u elektromobilu nemusel měnit. Ale.. brzdy by vydržely asi víc než 100tKm.
                Takže, nesdílím názor, že je dnes většina servisních zásahů do elektroniky. Možná u nějakého Itala.

                1. Hele kam jezdíte do servisu?
                  Mám přístup k té samé

                  Hele kam jezdíte do servisu?
                  Mám přístup k té samé motorizaci, měníme co rok plus po záběhu a výměna oleje včetně filtru do 3000 tis Kč – takže to máme devět tis za tři výměny oleje – nejdražší výměna oleje v ŠA byla nabídka za 4,5 tis – kde by se vzalo 15 tis? A svíčky 5-6 tis jak je měníte – i předražené autokelly má svíčky za 400 – 500, tzn 1600 – 2000 sada? Garance po dvou letech stála 2000 Kč.

                2. Do Brna do škodovky, jen za olej tam chtějí asi 800 za
                  Do Brna do škodovky, jen za olej tam chtějí asi 800 za litr. Pokud si budu nosit své díly a olej, tak za 3k možná jo. Je pravda, že sem část zkopíroval z fordu. Naposledy jsem ve škodovce nechal asi 15k za pravidelnou roční prohlídku.

                3. Tomu fakt nerozumím, co tam dělali…v tom motoru jsou asi 3
                  Tomu fakt nerozumím, co tam dělali…v tom motoru jsou asi 3 až 3,5l oleje, 800 za litr? To je drahé i na originál škodovku. 15000 za prohlídku? tam už bych se neukázal..

                4. 4L voleje = 750Kč i s
                  4L voleje = 750Kč i s dopravou

                  https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/#

                  olej filtr = 185Kč

                  https://jaknaauto.cz/Produkty/Filtry-C3343/Olejovy-filtr-C1652/SKODA-F279945/OCTAVIA-(5E3)-(11-2012—)-F290032/1-4-TSI-%7B1395ccm-103kW-140HP%7D-(11-2012—)-F314795/

                  935 Kč dohromady a zbejvá vyšroubovat šroub, vypustit volej, zašroubovat šroub, vyměnit filtr, nalejt volej… ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

                  https://www.youtube.com/watch?v=GahswHf5eEI

                5. Na tom servisu vas pekne drbou. Olej stoji long life castrol
                  Na tom servisu vas pekne drbou. Olej stoji long life castrol do 200kc/1litr. Filtr olejovy cca 300kc, vzduchovy cca 800kc,kabinovy 400-800kc, zhavici svicky kolem 500kc/kus na bmw 7. Jestli vam uctuji za svicku 1200kc,tak je asi pozlacena. Ale je pravda, ze servisy uz nevi co by si rekly za servis a nahradni dily.
                  Kotouce na tu vasi koktavku predni od Bremba, Ate stoji kolem 2000-2500kc za par, zadni kolem 2000kc, desticky predni 800-1200kc dle znacky.

Napsat komentář