Nedávno Elon Musk potvrdil, že Tesla Gigatovárna 4 vyroste poblíž Berlína. Podle nových informací německých médií bude zvládat roční výrobu až půl milionu elektromobilů.
Evropská Tesla Gigatovárna 4 vyroste asi 30 km jihovýchodně od Berlína u sjezdu z dálnice č. 10 hned vedle průmyslové zóny GVZ Berlin-Ost Freienbrink. Investice dosáhne až €4 mld. a výroba má začít už koncem roku 2021!
Elon Musk už dříve potvrdil, že se tam budou vyrábět baterie, pohonné systémy a celá auta, v první řadě Tesla Model Y. Německé listy Bild a Frankfurter Allgemeine Zeitung ale zjistily i další podrobnosti.
Tesla podle všeho plánuje vyrábět v evropské gigatovárně až 500 000 aut ročně, a to nejen Model Y, ale také Tesla Model 3. Což dává smysl, protože obě auta jsou postavena na stejném podvozku.
Pro rekapitulaci: hlavní továrna Tesla ve Fremontu se nejspíš příští rok přiblíží výrobě 500 000 elektromobilů. Tesla Gigatovárna 1 v Nevadě vyrábí baterie a některé další součásti elektromobilů.
Nově vybudovaná a rozbíhající se Gigatovárna 3 v Šanghaji má nakročeno k roční výrobě až 150 000 elektromobilů Tesla Model 3.
Zajímavej sledovač budování Tesla
Zajímavej sledovač budování Tesla továren
https://www.buildingtesla.com/compare/Gigafactory%203/
ELONOVINKY: Tesla v Číně už prodává auta z tamní
ELONOVINKY: Tesla v Číně už prodává auta z tamní Gigafactory 3 : videoreportáž
https://vtm.zive.cz/clanky/elonovinky-tesla-v-cine-prodava-auta-z-tamni-gigafactory-zaroven-chysta-tovarnu-v-nemecku/sc-870-a-201601/default.aspx
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Tesla Model X 2019
Testy
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Tesla Model X 2019
Testy aktivních bezpečnostních systémů
https://www.youtube.com/watch?v=x7Hp2zACGmg
njjj nuda fkalifornyji prachů jako šlupek sice prý nic
njjj nuda fkalifornyji prachů jako šlupek sice prý nic nemá (jen samý dluhy) ale dyžtak to zatáhnou akcijonáři ;))
https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/musk-si-vyrazil-v-cybertrucku-odjezd-z-vecere-se-mu-ale-vubec-nepovedl.html
Paráda, elektromobilita přinesla úžasnou věc, od teď si
Paráda, elektromobilita přinesla úžasnou věc, od teď si budeme všichni kupovat auta za dvoj až trojnásobek cen, co doposud, to je posun vpřed.
Stejně tak jako se to stalo v segmentu mobilů.
Nejdřív
Stejně tak jako se to stalo v segmentu mobilů.
Nejdřív drahé, potom levné a pak návrat opět k drahým 🙂
Taky jsem si to ještě nedávno myslel, ale když vidím
Taky jsem si to ještě nedávno myslel, ale když vidím růst cen fosilních aut, tak tomu přestávám věřit.
blázen kdo vyhazuje prachy voknem za smárty za 20cku :))
blázen kdo vyhazuje prachy voknem za smárty za 20cku :)) dopadne to jako s počítačema, nejdřív za 50 a ted fklidu za 5 z germánskýho sekáče :))) sou to jen blbý telefony 2 roky a stejnak chcípnou 😉
PS: eplí smárt definuje ego slepice, čím dražší, tím víc blond :))))
Je snad libo Smart Escobar?? :))))
https://zpravy.tiscali.cz/narkobaronuv-bratr-vyhlasil-boj-spolecnosti-apple-337402
https://www.youtube.com/watch?v=i84u77kFpkQ
https://www.youtube.com/watch?v=U_medbAr9mE
Všeho dočasu. Autobilkám se postupně zaplatí vývoj
Všeho dočasu. Autobilkám se postupně zaplatí vývoj nových platforem a baterie postupně zlevní a tím i ceny elektromobilů.
Nyní je jen otázkou, kdo tento vývoj zaplatí. A odpověď – nadšenci a všichni ve formě dotací na elektromobily.
No a co kdy byste se na to dival tak, ze par lidem nezpusobite
No a co kdy byste se na to dival tak, ze par lidem nezpusobite astma, jednomu cloveku rakovinu, apod. Nebo to Vas nezajima? 🙂
Děkuji, že se nás někdo zastal. Jsem alergik, a zánět
Děkuji, že se nás někdo zastal. Jsem alergik, a zánět průdušek jsem měl (bez nadsázky) asi stokrát. Postupně se začíná zlepšovat ovzduší. Je to lepší.
Máte pravdu, těch 3000 kusů EV je tady znát, až jich bude
Máte pravdu, těch 3000 kusů EV je tady znát, až jich bude 10 tis., bude vzduch čistý úplně….
Tak nam pomozte, prosim.
Tak nam pomozte, prosim.
Proč ta ironie? Nebo otočka o 180stupnu a EV upadla v
Proč ta ironie? Nebo otočka o 180stupnu a EV upadla v nemilost?
Neupadla, jsem s EV spokojen, ale nikdy jsem nekupoval EV z
Neupadla, jsem s EV spokojen, ale nikdy jsem nekupoval EV z důvodu čistého vzduchu, tak naivní nejsem, osobní auta znečistí vzduch asi 3%.
To jsem rád…
Ostatně přesně takoví vlastníci EV aut
To jsem rád…
Ostatně přesně takoví vlastníci EV aut jako např. Vy, spetak, Michelin, epavel, ju a spousta dalších každý den v praxi ukazují že EV auta mají smysl hlavně po té ekonomické stránce a ekologie už je jen takový příjemný bonus…
Dnes mají smysl po ekonomické stránce, tedy u nás, za pár
Dnes mají smysl po ekonomické stránce, tedy u nás, za pár let budou mít spíše smysl ekologický. Při nabíjení na cestách to bude s ekonomikou provozu čím dál horší, až se to nakonec vyrovná s cenou benzínu. Proto jsem řešil EV co nejdříve a užival si nízkých nákladů 🙂
Pravda je, že stejně jako Josef, ani já jsem si nekupoval
Pravda je, že stejně jako Josef, ani já jsem si nekupoval EV z důvodu záchrany planety. Můj důvod byl ten, že denně potřebuji parkovat v Praze a neřešit modré zóny. A navíc – mám rád, když se věci dělají jinak.
Vzhledem k mým nájezdům se mi EV vyplatilo taktéž z ekonomického hlediska, což samozřejmě nemůže platit pro většinu lidí.
Co se ale změnilo zásadně je vnímání aut kolem sebe. Jsem rád, že denně potkávám asi pět dalších elektrik, i když jsou místa, kde mě to netěší. Ale i nabíječky rostou jako houby po dešti, což je dobře.
Ale hlavně, jestliže jsem dříve používal vnitřní okruh klimatizace pouze vyjímečně, dnes je tomu právě naopak. Na cokoliv lepšího se prostě dobře a rychle zvyká.
A nakonec – ano, dnes už ho mám, dostavil se i ten dobrý pocit, že dělám jako jeden z mála něco pro to, abysme dýchali lepší vzduch – a to, jak píšeš je velmi příjemný bonus.
No, v praze dělají auta 70-80% emisí, což je snad
No, v praze dělají auta 70-80% emisí, což je snad každému jasné, když vidí ty statisíce aut co tam denně jezdí a hromada z nich nesplňuje emise-vykuchaný filtry atd.
Netuším zda je nějaká statistika o Praze, každopádně
Netuším zda je nějaká statistika o Praze, každopádně Praha je jediné město, které nepodporuje plně elektromobilitu (podporuje spalovací auta s baterčičkou), když vynechám marketinkové články a stavba nabíjecích stanic (polo)soukromými společnostmi.
Někde to bylo a vzhledem k tomu, že v praze už není
Někde to bylo a vzhledem k tomu, že v praze už není žádný průmysl, topení je dálkové,plyn nebo elektřina tak bych tomu věřil, navíc je to kotlina, to, že na elektro hlavně v hromadné dopravě praha zvysoka kašle je bohužel smutný fakt.
Není to ideální. Ale Euro 5, Euro 6 toho hodně mění.
Není to ideální. Ale Euro 5, Euro 6 toho hodně mění. Když jdu podél silnice, tak dost přesně vím, kdo má emisev pořádku a kdo prostředí znečišťuje.
Noo… moc by som sa z Euro 5 a 6 neradoval.
Resp. papierovo
Noo… moc by som sa z Euro 5 a 6 neradoval.
Resp. papierovo to je OK, ale pri niektorých vozidlách realita bola horšia ako Euro 1.
viď https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2019/10/abgase-dieselskandal-nox-messung-kraftfahrtbundesamt-autos-schmutzig.html
Je v tom rozdíl. Nejde mi o nějaké odborné studie, ale o
Je v tom rozdíl. Nejde mi o nějaké odborné studie, ale o to, jak to vnímá člověk individuálně. Dám vám jeden příklad. V Praze je přítok Vltavy z pravé strany potok Botič. Za bolševika, to byla smrdutá stoka. Vsoučasnosti to není čisté, ale dost často je vidět na dno (hloubka 10-50cm). Jistě, občas je tam vidět pěna, občas při přívalových deštích přetečou kanály. Ale MŽP to sleduje a jak je větší problém jdou po viníkovi. S ovzduším je to podobně. Není to ideální, ale je to lepší. Teď se zavádí v Praze pojízdné emisní kontroly. Pokud budou postihy dostatečně odrazující a vozy budou splňovat normy, je mi jedno, která norma to bude, hlavně, když zmizí ty vykuchané smraďochy.
A ano, z dokumentu je patrné, že současný trend, kdy už nestačí osel, ale potřeba jedzit na slonovi, je cesta do pekel. O emisích SUV Subaru vím, je to hrůza. Když jede Subaru, tak se v nádrži dělá vír. Co se týče NOx, to poznám taky, zplodiny jsou štiplavé. Jeden člověk mě dokonce přesvědčoval, že NOx jsou prospěšné, protože onezují O3. Za určitých podmínek ano, za určitých nikoli, naopak NOx vznik O3 podporují (přítomnost VOC a slunečního záření, ovšem, když nesvítí slunce, není ani O3). Hlavně, kdo ty zplodiny chce dýchat?
Stačí si koupit Mercedes v naftě, ten vzduch dokonce
Stačí si koupit Mercedes v naftě, ten vzduch dokonce čistí!
To nemusí být Mercedes. V testu německého magazínu Auto
To nemusí být Mercedes. V testu německého magazínu Auto Motor und Sport se objevil také Citroën C5 Aircross s motorem BlueHDi 180. Ten byl jedním ze dvou aut, která se nejčastěji z výfuku vypouštěla méně pevných částic, než kolik jich motor nasál. Tolik k aktuálně diskutovanému zákazu SUV ve městech mimo jiné také kvůli ekologii.
Odborníci z Centra pro automobilový výzkum (CAR) získali od Německé agentury pro životní prostředí (UBA) průměrné hodnoty koncentrace oxidu dusičitého v různých německých městech za minulý rok a porovnali je s počtem registrovaných dieselových vozů v regionu. Podle předpokladů by větší podíl starších dieselů měl znamenat větší koncentraci oxidu dusičitého, jenže to se neprokázalo.
Studie univerzit ČVUT a ČZU zaměřená na produkci emisí automobilů v pražských ulicích přinesla zajímavé výsledky. Zejména ukázala, že by bylo spíše vhodné zaměřit se hlavně na technický stav aut a kontrolu funkce filtrů pevných částic u dieselů než budovat emisní zóny.
no to je dobře zastaralá zpráva 3 dny po stoupáku to je
no to je dobře zastaralá zpráva 3 dny po stoupáku to je tak schválně?
off
Od ledna 2020 si můžete pronajmout Sarcos exoskeleton za
off
Od ledna 2020 si můžete pronajmout Sarcos exoskeleton za 100 000 $ na rok. Budoucnost je tu.
https://youtu.be/zLWuHo63C8k
Na tomhle bude krásně vidět jak rychlí je spučasný vývoj s tím jak se budou žlepšovat svižnost a výkon exoskeletonu a zmenšovat jeho rozměry a neohrabanost.
A kdy přesně dosáhnou těch 1/2 milionů?
A kdy přesně dosáhnou těch 1/2 milionů?
Co myslite, mohla by byt Tesla z Nemecka kvalitni? Nebo uz
Co myslite, mohla by byt Tesla z Nemecka kvalitni? Nebo uz neni problem s dilenskym zpracovanim ale jen se SW?
Podle rozsáhlého průzkumu od Bloombergu se kvalita
Podle rozsáhlého průzkumu od Bloombergu se kvalita zpracování za poslední rok výrazně zvýšila.
Další otázka zní – Jsou německá auta z německa
Další otázka zní – Jsou německá auta z německa kvalitní, nebo je to už jen 20 let přežívají sentiment, který už neodpovídá realitě?
Jsou méně kvalitní než byla, ale kvalita klesla u všech,
Jsou méně kvalitní než byla, ale kvalita klesla u všech, takže přes tu bídu je pořád zpracování lepší, než u většiny konkurence…
Tak to je smutné. Předpokládám, že na vině je i
Tak to je smutné. Předpokládám, že na vině je i globalizace. Palubky Mercedesů, Rollsů a pod. se vyráběj třeba v Bulharsku.
A o kolik klesla spolehlivost německých aut?
Hlavně je na vině šetření.
Spolehlivost se nedá takhle
Hlavně je na vině šetření.
Spolehlivost se nedá takhle explicitně vyjádřit, je nutné si uvědomit, proč navštěvovala auta servis před dvaceti lety a proč dneska.
Dnes je situace, že většina servisních zásahů v autech je do elektroniky komfortních systémů – což pozor jde o prakticky shodná zařízení pro elektromobily o spalovací vozidla – tedy nelze očekávat, že dojde v téhle oblasti k zázraku
Další zásahy jsou dané právě šetřením – uvedu případ, dřív byla hlava motoru a na ní přes těsnění sací a výfukové svody. Dne je tenhle díl často integrovaný, tedy klesá náročnost montáže atd atd.., ale samozřejmě i možnost selhání dílů (je jich tam méně), ale zase každá porucha je velmi fatální s vysokou finanční náročností opravy…
To samé těhlice s integrovanými klouby atd atd…
Tedy nelze porovnávat spolehlivost komponent. Nicméně snad nejlepším vodítkem je, že dřív např. Mercedes Benz dimenzoval čalounení na 500 000 km, dnes se vozidlo dimenzuje na ca 250 tis km… a samozřejmě do poruchovosti negativně mluví zacházení řidičů ..auta dnes už opět nejsou blbuvzdorná
Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni
Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni zaplatit. A to neplatí jenom u automobilek aleu všeho.
Jasně můžeme si říct, že takový céčkový meďour stojí mega a měl by být velmi kvalitní, jenomže on stojí mega už 20 let.
https://www.auto.cz/mercedes-benz-c-220-cdi-47
Cena: 1.089.000 Kč v základu pro 94kW motor. Při tehdejším kurzu koruny k dolaru 30,6 to je 35,6k USD.
Dneska stojí Mercedes C 200 s dvojnásobným výkonem 198kW v základu 997.000. To je při dnešním kurzu koruny 43k USD.
A teď si vem že cena práce a materiálu je úplně někde jinde než před 20 lety.
A to pominu nejruznější asistenty, navigaci atd atd co tehdejší auta neměla.
Prostě luxus už není ten stejný luxus jako byl před 20 lety. Zatímce tehdy si mohl dovolit meďoura málo kdo a byl to symbol statusu i na západě, dneska je to v Německu nákupní vozík.
Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni
Automobilky dodávají kvalitu jakou jsou lidé ochotni zaplatit. s tím nesouhlasím, chybí tam „při splnění požadavků na zisk“. A ty rostou každoročně klidně i na úkor kvality…
Jenomže ten požadavek na zisk tam byl vždycky. Firmy nejsou
Jenomže ten požadavek na zisk tam byl vždycky. Firmy nejsou charita. Samozřejmě že to dělají pro zisk. Jenomže i ten zisk je tlačený dolů konkurencí. Kdysi bývaly zisky automobilek na každém kusu výrazně vyšší než jsou dnes a jako firma prosperují jenom proto, že ty auta dělají v násobně vyšším množství.
a di už doháje k lopatě at víš konečně co je to práce,
a di už doháje k lopatě at víš konečně co je to práce, takhle kecáš z přežranosti jen vod komplu a kulovýsledky zasebou
Jenže je zisk přiměření a zisk zmagořený…a dneska se
Jenže je zisk přiměření a zisk zmagořený…a dneska se chce hlavně ten zmagořený, bez ohledu na to co bude za rok za dva..
Jak může být zisk nepřiměřený, když reálný zisk po
Jak může být zisk nepřiměřený, když reálný zisk po započtení inflace je výrazně nižší než před 20 lety.
Za 20 let stouply prodeje Mercedesu 2,2x. Tržby 2,4x a zisk 2,6x.
Tedy na jednom autě utrží v průměru o 9% více a vydělají o 18% více než před 20 lety a dneska je to jenom 7,8% ziskovost na autě. Já si nepřiměřené zisky představuju jinak.
https://www.daimler.com/documents/investors/berichte/geschaeftsberichte/daimlerchrysler/daimler-ir-annualreport-1999.pdf
https://www.daimler.com/documents/investors/reports/annual-report/daimler/daimler-ir-annual-report-2018.pdf
ještě před rokem 2010 se celosvětově prodalo kolem 20M
ještě před rokem 2010 se celosvětově prodalo kolem 20M vozu dnes po 10 letech je to skoro 80M kusů
takhle to nejde do nekonečna, auta buď brutálně zdraží nebo půjde celý automotive do kytek
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry
https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry
překlep…mělo být 60M v roce 2010 a teď vidim skoro 90M
překlep…mělo být 60M v roce 2010 a teď vidim skoro 90M
přesně tak, nakonec likvidační budou nehorázný přepal
přesně tak, nakonec likvidační budou nehorázný přepal platy autodebilek
1) 50.000 votrok 3 směny noční furt na nohou ve 40cíti lazar
2) +80.000 mistr
3) +100.000 technický dozor
4) +150.000 zástupce montáže
5) +200.000 vedoucí montáže
6) +250.000 konstrukce a inženýři
7) +300.000 nízký papalášstvo
8) +500.000 střední papapážstvo
9) +800.000 šéfovi flezdoprdelkové
10) 1.500.000 malej šéf 😉
11) +36.000.000 velkej šéf :))))))))))))))))
https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
njn je to těžká dřina soudluzi zaslouží si to aby jejich děti nestrádali hladem ;))))
Opakuješ se – nudíš…asi si jako bloger moc nevyděláš,
Opakuješ se – nudíš…asi si jako bloger moc nevyděláš, tak dobrou chuť…
Mám na týden splněno Troll nakrmen 🙂
no jelikož situace stále pokračuje a k tomu samozřejmě
no jelikož situace stále pokračuje a k tomu samozřejmě graduje – fčezku už se začíná propouštět votroctvo ve velkým… opakování nedotknutelnosti původců je matka moudrosti ftáku 😉 bereš taky 250.000 měsíčně?? 🙂
No zjevně beru tolik, abych ti ležel v žaludku 😀
děkuji
No zjevně beru tolik, abych ti ležel v žaludku 😀
děkuji již krmím trolla na Vánoce 🙂 ještě jednou na Nový rok a můžu jet bez obav na dovolenou, že nám trollík bídně uhyne hlady přes vánoční volno 🙂
cože co to meleš za bludy, to je nějaký sebemrskání 🙂
cože co to meleš za bludy, to je nějaký sebemrskání 🙂 nebo máš špatný svědomí povídej přeháněj dyž sou ty vánoce já ti to rád zkrytyzuju :))
Že máme toho ježíška, tak speciálně pro Tebe, aby jsi
Že máme toho ježíška, tak speciálně pro Tebe, aby jsi nám tu příští rok zase neplakal:
https://www.youtube.com/results?search_query=vyd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1m+utr%C3%A1c%C3%ADm+petr+m%C3%A1r
A to by bylo, abych toho Trollíka nepředkrmil na Silvestra..splněno můžu si dovolit utrácet na zahraniční lyžovačce…..čau Frantooo závistivej, tollíku z hybridu ukecanej
hmm nějak ti to nefunguje ftáku uotvíráku :))) ale abys
hmm nějak ti to nefunguje ftáku uotvíráku :))) ale abys neřek že semsvíňa tak si dej kitkat tvl :))))))
https://www.youtube.com/watch?v=i84u77kFpkQ
Ty mu ale dáváš napapkat 🙂
Ty mu ale dáváš napapkat 🙂
Vyrobit cečkovýho Mercedesa za milión je mnohem
Vyrobit cečkovýho Mercedesa za milión je mnohem pracnější, než vytisknout ten milión v tiskárně bankovek. No a dnes se rychleji a levněji tiskne, než se vyrábí. A teď si vem kolik Mercedesů se dnes vyrábí a tolik se jich musí prodat, proto se z toho stal nákupní vozík.
Politici tomu říkají ekonomický růst, inflace a tak podobně a prý je to tak dobře.
BMW 3 stala před 20 lety 750k dneska přes 1M … BMW 5 bylo
BMW 3 stala před 20 lety 750k dneska přes 1M … BMW 5 bylo pod mega, dneska 1.25M (vše základ) takže ty ceny nejsou úplně stejný …ale taky by měli být zhruba 2-3x dražší podle inflace
Jen pro informaci a zkušenosti se servisem s mými
Jen pro informaci a zkušenosti se servisem s mými posledními dvěmi auty.
Ford Mondeo 2007 TDCi (5let vlastnictví, prodáno před dvěma) – dvouhmota 25k, potkaný motor 35k (40tKm předtím měněny rozvody), hadice turba 2x 3k, oleje a filtry 15k, chladič klimatizace 10k.
Škoda Octavia 2014, 1.4TSi (druhý rok vlastnictví, stále jezdím) – 2x oleje a filtry 15k, měněné kotouče a destičky 10k po 100Km, svíčky asi 5-6k.
Kromě asi chladiče klimatizace, výměny kotoučů a desek bych u elektromobilu nemusel měnit. Ale.. brzdy by vydržely asi víc než 100tKm.
Takže, nesdílím názor, že je dnes většina servisních zásahů do elektroniky. Možná u nějakého Itala.
Hele kam jezdíte do servisu?
Mám přístup k té samé
Hele kam jezdíte do servisu?
Mám přístup k té samé motorizaci, měníme co rok plus po záběhu a výměna oleje včetně filtru do 3000 tis Kč – takže to máme devět tis za tři výměny oleje – nejdražší výměna oleje v ŠA byla nabídka za 4,5 tis – kde by se vzalo 15 tis? A svíčky 5-6 tis jak je měníte – i předražené autokelly má svíčky za 400 – 500, tzn 1600 – 2000 sada? Garance po dvou letech stála 2000 Kč.
Do Brna do škodovky, jen za olej tam chtějí asi 800 za
Do Brna do škodovky, jen za olej tam chtějí asi 800 za litr. Pokud si budu nosit své díly a olej, tak za 3k možná jo. Je pravda, že sem část zkopíroval z fordu. Naposledy jsem ve škodovce nechal asi 15k za pravidelnou roční prohlídku.
Tomu fakt nerozumím, co tam dělali…v tom motoru jsou asi 3
Tomu fakt nerozumím, co tam dělali…v tom motoru jsou asi 3 až 3,5l oleje, 800 za litr? To je drahé i na originál škodovku. 15000 za prohlídku? tam už bych se neukázal..
4L voleje = 750Kč i s
4L voleje = 750Kč i s dopravou
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/#
olej filtr = 185Kč
https://jaknaauto.cz/Produkty/Filtry-C3343/Olejovy-filtr-C1652/SKODA-F279945/OCTAVIA-(5E3)-(11-2012—)-F290032/1-4-TSI-%7B1395ccm-103kW-140HP%7D-(11-2012—)-F314795/
935 Kč dohromady a zbejvá vyšroubovat šroub, vypustit volej, zašroubovat šroub, vyměnit filtr, nalejt volej… ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=GahswHf5eEI
Na tom servisu vas pekne drbou. Olej stoji long life castrol
Na tom servisu vas pekne drbou. Olej stoji long life castrol do 200kc/1litr. Filtr olejovy cca 300kc, vzduchovy cca 800kc,kabinovy 400-800kc, zhavici svicky kolem 500kc/kus na bmw 7. Jestli vam uctuji za svicku 1200kc,tak je asi pozlacena. Ale je pravda, ze servisy uz nevi co by si rekly za servis a nahradni dily.
Kotouce na tu vasi koktavku predni od Bremba, Ate stoji kolem 2000-2500kc za par, zadni kolem 2000kc, desticky predni 800-1200kc dle znacky.