Elektromobil Chevrolet Bolt EV, v Evropě prodávaný jako Opel Ampera-e, se rozjíždí k zákazníkům. A z manuálu k autu se dočítáme opravdu zajímavé novinky. K nedávnému 80kW nabíjení nyní přibyly informace o degradaci baterie.
foto: Chevrolet
Na straně 322 objemného online manuálu se lze dočíst, že jako u všech baterií, i u baterie Boltu bude postupem doby klesat využitelná kapacita.
„V závislosti na využití baterie může využitelná kapacita degradovat o 10 % až o 40 % během záruční doby,“ píše se tam doslova. Dlouhodobé statistiky Tesla Model S přitom ukazují degradaci zhruba 4 % po 100 000 km. Výjimečně více.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Degradace baterií v elektromobilu Tesla Model S
Běžná degradace kapacity baterií se během osmi let/160 000 km pohybuje maximálně kolem 10 % až 20 %. Ztratit během té doby téměř polovinu kapacity představuje ale skutečný problém.
Automobilka GM se slovem „až“ možná jen snaží předejít případným problémům. Jak je to opravdu s degradací baterií elektromobilu Bolt EV, které vyrábí jihokorejská LG Chem, ale uvidíme až za pár let.
Bolt
Bolt podrobně
http://gm-volt.com/2016/04/07/gm-engineers-discuss-the-2017-chevy-bolts-powertrain/
Stačí se zeptat Volt
Stačí se zeptat Volt majitelů jak jim degradujou baterky aby jste získali reálný obraz. Co jsem tak slyšel tak jim skoro nedegradujou 🙂
V manuálu pro Volt je úplně stejná informace jako pro Bolt čili nic překvapivého, jenom další klikbajt článek.
To se mi nechce věřit, že
To se mi nechce věřit, že by nového Bolta strčil do kapsy 16 let starý Peugeot 106 z VŠB-TUO, který má degradaci 20% na NiCd bateriích a najede 80 místo 100 km.
Chevrolet Bolt EV: degradace
Chevrolet Bolt EV: degradace baterií až o 40 % po 160 000 km.
Ano mají bohužel pravdu. Jak bude baterie vypadat po 160tis.km má totiž vliv mnoho faktorů, které automobilky nemůžou ovlivnit.
První faktor je teplota baterií. Jinak se budou baterie chovat například v Emirátech a jinak například v Norsku. Čím vyšší teplota, tím rychlejší degradace.
Druhý faktor je vybíjení a doba po kterou jsou baterie vybité.
Ano i „odborníci“ kteří testují dojezd aut do nuly baterii velmi škodí.
A teď si představte průměrného uživatele EV, který přijede domů a nechá přes víkend barerii prázdnou, protože proč by to nabíjel v pátek, když pojede až v pondělí.
Chevrolet se jen brání případným reklamacím při nesprávném užívání.
Mimochodem pokud se někdy někdo setkal s tím, že koupil novou nabíjecí baterii prázdnou, tak ví o čem mluvím.
Zeptejte se jakéhokoliv prodejce baterií, zda ta aku vrtačka má nabitou baterii. Do elektro obchodů chodíme všichni. Dostanete jistě zajímavé odpovědi.
Nové baterie s prodávají
Nové baterie s prodávají chemicky nabitém stavu z výroby.
Mají se prodávat. Jenže
Mají se prodávat. Jenže když jsem koupil nové nabíjecí baterie v prázdném stavu, tak mi prodejce tvrdil, že je to v pořádku. A jak probíhala reklamace? Ani nechci rozepisovat.
Parametr poklesu kapacity s
Parametr poklesu kapacity s časem bude jeden z prvních parametrů, který marketingová oddělení standardních automobilek odepíší na účet vyšších prodejů. Poctivý elektromobil má přebytek kapacity, tak aby nikdy nevybíjel k nule a tak prodlužoval životnost baterky. Jenomže taková kapacita navíc je marketingový problém. Je drahá, neprojeví se na vyšším dojezdu, jen na nějakém pofidérním parametru „životnost baterie“, která se ukáže až za mnoho let. Jednoduše se těžko prodává.
Tesla – průkopník elektromobility, si nemohla dovolit postavit auto, které za pár let potřebuje výměnu baterek. Tím by elektromobilitu zabili. Standardní automobilky až tak úzkostlivé být nemusí. Podle mne životnost baterií bude jeden z parametrů, který bude odlišovat výrobce, který má mnohaleté knwhow, od těch, kteří zaspali.
Je to podobne jako pribalovy
Je to podobne jako pribalovy letak u leku. Uvadi se tam co vsechno vas pri uzivani muze potkat, treba i zemrit. Muze, ale nikomu se nic vazneho nestane, nikomu to nevadi a vsichni zijou dal. To same u baterek. Pisou to tam aby nekdo nerikal ze mu neco zatajili. Pravnici nas zabijou.
ne, GM, co už jednou
ne, GM, co už jednou zničilo EV, chce zničit celkovou důvěru v EV, naštěstí pozdě, Teslu už nikdo nedožene
po tomto prohlášení budou lidi spoléhat už jen na Teslu, teda ten, co má mozek
nabizi se takova spiklenecka
nabizi se takova spiklenecka uvaha. ale podle meho by to byl dost hloupy tah. Investovat miliony mozna miliardy a pak z toho vycouvat s tim, ze baterky nevydrzi. Vzdyt se ty auta uz prodavaji a majitele budou referovat jaka ta degradace doopravdy je. No a navic pochybuju o tom, ze by LG Chem podporil takovou strategii, ktera by je privedla na buben. Cela trakcni elektrika je od LG Chem.
stačí sledovat fakta
stačí sledovat fakta 😉
koupili EV za velký peníze a zničili je
do EV nemusíš investovat nic, vše je dávno vyvinuté 😉
Ako nový majiteľ Hyundai
Ako nový majiteľ Hyundai Ioniq môžem potvrdiť že aj toto auto je plne použiteľné aj na väčšie vzdialenosti. Dnes 160 km najazdených z klimátizáciou na 21C ale ventilátor na minimum a dojazd ešte 35 km s tým že po asi 80 km som chvýlu nabíjal a doplnil 5%
V utorok cesta zo Žiliny všetko v teplotách -4 až -2C a prešiel som 105 km a dojazd ešte 105 km no išiel som výrazne úspornejšie
S autom maximálna spokojnosť je super
gratuluji k Ioniqu. Uz jste
gratuluji k Ioniqu. Uz jste zkousel rychlonabijeni? Jakym vykonem bezelo a kdy se zaclo omezovat?
Ďakujem toto som ešte
Ďakujem toto som ešte neabsolvoval no sám som zvedavý
autor nenapísal, že cestu
autor nenapísal, že cestu absolvoval na trati žilina (345 m n. m) -cez FAČKOVSKÉ SEDLO (Fačkovské sedlo (802 m) – prievidza (280 m.n.m.) a ešte ďalej!
Wow, von si ho precejen
Wow, von si ho precejen nekdo koupil. Tak to je mazec.
Vyborne moc diky za info
Vyborne moc diky za info mohl by jste psat nejaky blog nebo na elektroforum poznatky protoze jste asi prvni majitel cz sk.Bylo by to velice prinosne.Proc tady vubec nikdo nedela nejake prubezne info o svych EV? Ja az si poridim ev tak budu delat youtube i blog.Protoze informace majitelu je defacto nula:Hlavne ze se tady vedou zhave diskuze..
není, vše pod 300 km je
není, vše pod 300 km je parodie a lituji lidi, co si to koupí na delší cesty
Je to váš názor 🙂 mna
Je to váš názor 🙂 mna to auto po fleetovej a dodatočnej zľave a štátneho príspevku a odrátaní DPH víde len 22385€ aj na zimných aj s letnými pneu.
A auto je super.
Keď potrebujem dám teraz v zime aj s kúrením 200 km čiže viem s jednou zástavkou po ceste spraviť aj Košice z Nadlíc. Takú Blavu mám ako malinu a množstvo iných veľkých mést – ok
Pri akej priemernej
Pri akej priemernej rýchlosti ste mali uvedené dojazdy?
Už neviem ak chcete vedieť
Už neviem ak chcete vedieť viac treba sledovať YouTube kanál elektrickyautomobil sk
Toto je opravdu
Toto je opravdu kouzelne:
„Dlouhodobé statistiky Tesla Model S přitom ukazují degradaci zhruba 4 % po 100 000 km.“ – odkaz na clanek, kde se pise 1 aute, ale vysledek se vam libi, tak to prohlasite za bezny stav.
„Výjimečně více“ – odkaz na statistiku z nekolika aut, temer vsechna auta mezi 50 000 km a 100 000 km maji vetsi nez 4% pokles, ale protoze se vam tato statistika nelibi, tak ji prohlasite za vyjimku.
🙂
Alebo ste si to iba zle
Alebo ste si to iba zle vysvetlil. Napr. take slovo zhruba relativizuje 4%. Autor teda chcel povedat ze degradacia baterii bude v jednotkach % a nie v desiatkach ci dokonca 40%. Zbytocne sa rozculujete. Statisktika hovori jasne, ze degradacia baterie nie je problem ani na konci zivotnosti samotneho auta.
Podle me je to demagogie na
Podle me je to demagogie na takove urovni, ze to snad ani spatne pochopit nejde, ale nebudu vam vase iluze o autorovi brat.
lžeš, na grafu jsou
lžeš, na grafu jsou desítky tesel a trendová aproximace vše potvrzuje, nevíce degraduje na začátku, pak už skoro vůbec, takže jde spíš je o způsob nabíjení
Ja tam desitky opravdu
Ja tam desitky opravdu nevidim, ja vidim 1 auto jisteho Bjorna Nylanda. Asi ten clanek nejak spatne ctu.
I za predpokladu, ze pokles je nejvetsi na zacatku a potom pozvolnejsi plati, ze vetsinou casem nedojde k rustu, takze pokud jsou auta z vyjimkoveho odkazu v clanku pod 96 % jiz drive nez ve 100 000 km, tak se prilis neda predpokladat, ze jim kapacita do 100 tisic opet stoupne.
lžeš, na grafu jsou
lžeš, na grafu jsou desítky, neli pár stovek
Tady mate statistiky Tesly z
Tady mate statistiky Tesly z praxe, a nejde o jedno auto:
http://www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-udrzi-pres-80-kapacity-i-po-800-000-km
A nejde o 4 %, opet je ten
A nejde o 4 %, opet je ten pokles ve 100 000 km vetsi. A opet neplati, ze vice nez 4 % jsou vyjimka.
Ve 100tis. je prumer kolem
Ve 100tis. je prumer kolem 6% a dle krivky je videt, ze degradace je zprvu rychlejsi nez pozdeji, takze o nejakych 40% po 160tis. nemuze byt rec.
Je to stejne jako kdyz zacinali spalovaci motory. Kazdy podzim se musel menit olej za ridsi a voda v chladidi za fridex, na jare pak naopak a spousta dalsich pravidel, ktere u dnesnich motoru nezname.
Kdo pak tyto pravidla dusledne dodrzoval, mel jeho motor vyrazne lepsi zivotnost nez motor lajdaka co na vsechno kaslal.
U dnesnich baterii je to stejne. Kdyz budete jezdit s ev jako se spalovakem, jednou za tyden si „natankovat“ na nabijeci stanici do plna a v zime ho budete parkovat v mrazech na ulici, tak skutecne muze degradace vasi baterky dosahnout neprijemnych hodnot. Pokud budete dodrzovat pravidla, tedy pripojit na nabijecku kazdy vecer a nenabijet do plna pokud hned nejedete nekam dal, pak se muze vase baterka tesit dobremu zdravi i po spouste kilometrech a letech.
Verim navic, ze budoucnost prinese (stejne jako u spalovacich motoru) novejsi baterie, o ktere se uz nebude muset tak pecovat a na jejich zivotnost to nebude mit vliv.
No ale u Boltu nikdo
No ale u Boltu nikdo netvrdi, ze bude pokles baterky o 40% za 160 tis km… osobne bych si tipl, ze ta degradace bude podobna jako u tesly (a i u jinych EV neni nejak zasadni).
Jediny rozdil mezi teslou a boltem, ktery zatim neni cistou spekulaci je ten, ze u boltu je zaruka na pokles kapacity baterky, u tesly jen zaruka na vady….
Bohuzel na marketignu GM to nekdo zase tezce neodhadl, protoze v zasade lepsi garanci nez ma tesla si ted lidi prekladaji jako „baterka v boltu je na nic a po 160 tisicich bude prakticky na odpis“…
Jak je videt v grafech tesly – baterky zda trpi ztratou kapacity minimalne, presto tesla z nejakeho duvodu odmita dat garanci napriklad 80% kapacity na 8 let (i kdyz podle grafu by to melo byt naprosto v pohode), rekl bych ze se tim automobilky brani proti tomu, aby lidi ty baterky zbytecne drtili s tim, ze pak si po 8 letech prijdou pro novou….
Ale tohle prece nema vubec
Ale tohle prece nema vubec co delat s marketingem. Tu vetu si temer urcite prosadilo legal („pravni“) oddeleni stejne jako tunu jinych ve vsech moznych americkych navodech (varovani typu „nesuste psa v mikrovlnce“ nebo „kava muze byt horka“). Jen tady se toho chytly anti-GM (pro-Tesla?) stranky a delaji z toho katastrofu skoro rovnou treti svetove…
Zastávám stejný
Zastávám stejný názor.
Baterky postavené na stejné technologii budou mít stejnou životnost.
Jen to rozpětí může být poměrně velké podle chování-se k té baterce a proto u GM zvolili tak brutální procento nejhorší možné ztráty kapacity aby se kryli před případnými spory zákazníků, kteří budou s baterkou zacházet blbě a pak si přijdou pro tu novou jak napsal kolega níže.
Každopádně ani u Tesly a jejích horších záručních podmínek se neobávám, že pokud dojde k nějaké větší ztrátě kapacity a ze záznamů uvidí, že zákazník dodržoval jimi doporučená pravidla tak se k tomu nepostaví pozitivně a baterku nevymění.
Jejich servis je mezi zákazníky vyhlášený jako to co dělá z Tesly něco výjimečného.
Já se zatím setkal třeba s tím, že po objednání dvou aut, na která bychom již neměli mít doživotní nabíjení zdarma, protože nebudou dodaná před 31.3.2016 (pozor to co se psalo na Českých serverech včetně Hybridu, že auta objednaná do konce roku mají ještě nabíjení zdarma je nesmysl, ve skutečnosti (a na zahraničních serverech se to dá najít) je ta podmínka, že musí být objednána do 31.12.2016 a dodána do 31.3.2017), nám po konzultaci s Vídeňskou pobočkou přislíbily (i písemně), že doživotně nabíjet zdarma budeme u obou aut.
Takže jedna věc jsou podmínky ve smlouvách, ošetřující případné spory s problémovými zákazníky a druhá věc je reálný individuální přístup k jednotlivým případům.
Zasadni otazka je, jestli se
Zasadni otazka je, jestli se jim „Jejich servis je mezi zákazníky vyhlášený jako to co dělá z Tesly něco výjimečného.“ podari udrzet i po prechodu z exkluzivniho zbozi na „masovku“. Bohuzel takovy prechod typicky znamena zhorseni kvality sluzeb zakaznikum.
I to se muze samozrejme
I to se muze samozrejme stat. Jsou to uz, ale opravdu spekulace. Takze vyckejme se soudy co prinese cas.
Tim, ze je prumer 6 % a
Tim, ze je prumer 6 % a vetsina aut se pohybuje v jeho blizkem okoli, se me snazite presvedcit, ze vetsi nez 4% pokles je vyjimecny? Ja to nejak nechapu.
Psal jste, že z jednoho
Psal jste, že z jednoho kusu někdo odvodil, že Tesly ztrácí po 100tis. 4% a vyznělo to jaký to byl hrozný lhář, jako kdyby to mělo být ve skutečnosti nejméně 10%.
Tak jsem poukázal, že ze statistiky více aut vychází 6% (s tím, že křivka degenerace se navíc s přibývajícími kilometry vyrovnává). A to mi připadá naprosto v pohodě, tedy není důvod kvůli tomu dělat kolem baterek nejen Tesly nějakou paniku.
Jde o tu demagogii, kdy
Jde o tu demagogii, kdy autor tohoto clanku tvrdi, ze skoro vsichni jsou vyjimka. Pracuje se 2 odkazy, v jednom z nich 1 majitel Tesly nameri 4 %, tak to autor prohlasi za standard. Ve druhem clanku je vice mereni a skoro vsichni jsou na tom hur, tak ho zmini, jako vyjimecny. Je to jako bych hodil kostkou a padla mi 6 a sepsal bych o tom clanek potom bych se na nej odkazal: „na zaklade experimentu bylo zjisteno, ze bezne pada na kostce 6“ s odkazem na svuj clanek, „vyjimecne jina hodnota“ s odkazem na clanek, ktery bude ukazovat, ze priblizne v 5/6 pripadu pada jina hodnota.
Jo to napsal autor hloupe,
Jo to napsal autor hloupe, to mate pravdu. Kdyby napsal rovnou, ze ze statistik u Tesly vychazi tech 6% v prumeru nic by to na myslence clanku nezmenilo a nedrazdilo by to tolik antiTeslare.
Mám teslu s85 3 roky
Mám teslu s85 3 roky provozu a ujeto 110000 km první nabíjení na 100% byl dojezd 385km
Teď po 3 letech provozu 100% nabíjení 379 dojezd
Tak nepište prosím informace o kterých nic nevíte
Díky
Proc si tady na hybridu
Proc si tady na hybridu kazdy plete osobni zkusenost se statistikou? 🙁
verim jen statistice, kterou
verim jen statistice, kterou si sam zfalsuju?
Statistika jen potvrzuje to
Statistika jen potvrzuje to co ten pan pise.
Rypava, dal by tech 379 i
Rypava, dal by tech 379 i „zacatecnik“, ktery tenkrat dal tech 385 a ne ridic se 3 roky jezdeni s EV?
podle me ta zaruka na 40%
podle me ta zaruka na 40% degradace je celkem dobra 🙂
Vemte to tak, ze Tesla negarantuje ani to…
Teď jsem koukal na web
Teď jsem koukal na web Tesly a nějak ty podmínky změnili.
Pamatuji si, že dříve tam byly konkrétní údaje – něco jako 70% (80%) na 100 tisíc mil. Dneska tam vidím jen neurčité „8 year, infinite mile battery and drive unit warranty“.
Což v překladu do normální řeči může znamenat „dokud baterka nebude totálně zničená a ujede to i jen pár mil na nabití, tak máte smůlu, protože to stále něco ujede“.
I Musk se musí nechat jistit právníky. 🙂
nene, 70%, 80%… nic
nene, 70%, 80%… nic takoveho tam ani nikdy nemeli 🙂
vzdy udavali jen 8 let bez omezeni na ujete km (pro 85kWh+)
1) tesla by ti to
1) tesla by ti to vyměninila, stačí sledovat jejich přístup k reklamacím
2) má záruku neomezený počet km na 8 let
když zapneš mozek a začneš vnímat, co Tesla dělá, pak ti dojde, že kvákáš blbosti 🙂
ty ses fakt inteligent, na
ty ses fakt inteligent, na tos prisel vlastni hlavou?
ne, jen neinformovaní blbci
ne, jen neinformovaní blbci to nevědí 🙂
Tesla konkurenci mít
Tesla konkurenci mít prostě nebude, EV je stále od ropných teroristů jen podvod.
Toto nyní koupí jen naprostý idiot.
No ještě že jsi jenom
No ještě že jsi jenom anonym bez ověření, protože za normálních okolností za takové plácání nesmyslů bych Ti i něco napsal!!
Je vidět, že politika GM chce na 100% předejít případným komplikacím s reklamacemi, oproti Tesle kde to vede Musk by toto nikdy nepřipustil!
Možná to může hrát roli při rozhodování o koupi EV u zákazníků nevím.
Každopádně pochybuji, že degradace od různých výrobců by mohli mít tak výrazné rozdíly.
lžeš, Tesla má záruku 8
lžeš, Tesla má záruku 8 let bez omezení km
a dle zkušeností má Tesla degradaci 30 % na 1 mil km
Jen idiot toto nechápe, jen idiot si koupí Bolta. Koupíš si Bolta? 🙂
Moc Tesel není, co již
Moc Tesel není, co již ujelo 1 milion km, takže o nějakých zkušenostech bych zatím moc nemluvil. Ještě bych rád pár let počkal, protože do degradace kapacity začne mluvit pořádně i stáří baterky.
1) Tesla to už testovala
1) Tesla to už testovala sama
2) po zkušenostech (300 tis. km) to vychází vcelku přesně
hledej šmudlo
Problém Tesly je to, že se
Problém Tesly je to, že se ani po ujetí těch 300 000km nezaplatí. Pokud je někdo fanda El. mobilů a je při penězích, tak proč by si Teslu nekoupil to chápu, ale pro běžného člověka co se chce dopravovat z bodu A do bodu B není auto typu Tesla výhodné – zatím. Proto má také u nás Tesla minimální podíl na prodejích nových aut. Ostatně to platí i všech el. mobilech. Samozřejmě díly Nissanu leaf , který lze jako ojetinu koupit v Německu od 250 000 s dojezdem 150 km se nelze odvolávat na to ,že el. mobily jsou nedostupné, problém je v tom ,že ta technologie ještě nemá na to ,aby pokryla potřeby běžných lidí. Pro mě by bylo výhodné mít el. mobil s dojezdem 300 km za jakýchkoli podmínek a je pro mě výhodné koupit takovou ojetinu , která stojí max o 120 000 více než klasika. Jinak je pro mě koupě neekonomická.
Mimo taxi se ti žádné
Mimo taxi se ti žádné auto nezaplatí.
Tady mate ty statistiky
Tady mate ty statistiky Tesly z praxe
http://www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-udrzi-pres-80-kapacity-i-po-800-000-km
Degradace kapacity baterii v
Degradace kapacity baterii v Tesle neni kryta zarukou!!! Precti si nekdy tu knizku „Limited warranty“, je to fajn. Ta zaruka je, jako je u zaruk vzdy, jen na vyrobni vady.
ano, co neexistuje není
ano, co neexistuje není třeba krýt 🙂
A kdy ty si koupíš Teslu?
A kdy ty si koupíš Teslu? 🙂
to driv bude mit iPhone 🙂
to driv bude mit iPhone 🙂
fuj 🙂
fuj 🙂
len idiot by si kupil nieco
len idiot by si kupil nieco ine ako IPHONE,
len IPHONE je poriadny mobil, vsetko ostatne su trapne parodie, co sa hraju na telefon.
kedy to pochopis?
zapni mozog
nezáviď 🙂
nezáviď 🙂
Jenjo, že ty sis dneska
Jenjo, že ty sis dneska nevzal prášky?
nesmíš hodnotit dle sebe
a
nesmíš hodnotit dle sebe
a nezáviď 🙂
Nezamlouvej to! Vzal nebo
Nezamlouvej to! Vzal nebo nevzal?
Jinak stačí si přečíst
Jinak stačí si přečíst záruku, jak ji specifikuje tvoje zbožňovaná Tesla:
„The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery and Drive Unit Limited Warranty.“
Takže stáhni ocas zpátky mezi nohy…
je mi tě líto za tvou
je mi tě líto za tvou nechápavost, tak znovu pro tebe:
GM: „baterie může degradovat o 40 % za 100 tis. km“
Tesly: „testováno, baterie degraduje až 30 % za 1 mil km“
takže stáhni ocas zpátky mezi svůj kosočtverec 🙂
jenja rekl: „jsem uplne na
jenja rekl: „jsem uplne na odpis po 10km“
PS: kdyz neco citujes tak k tomu dej odkaz! Jinak to vypada, ze si vymyslis…
dokaž, že to není
dokaž, že to není pravda
každý na hybridu to zde ví, jen ty budeš lhát, že tys to zrovna nečetl
hledej šmudlo
hlavně nežli, lháři, jsou to fakta 😉
ty jsi citoval aniz by jsi
ty jsi citoval aniz by jsi uvedl zdroj. Proc ja bych mel hledat tvuj citat?
A odkud vite ze jsem spinavy?
No já si klidně ojetého
No já si klidně ojetého Opl ampéru -e koupím až bude nebo Nisana se 40kWh baterií. V rychlou degradaci baterií moc nevěřím a Teslu si nekoupím , protože je drahá a také proto, že na ní není servis. Nicméně rozhodně si koupím el. mobil až se mi to vyplatí, jinak zůstanu u LPG.
Bolt je po Tesle prvy
Bolt je po Tesle prvy skutocny elektromobil, z technickeho hladiska by som si kludne Bolta/Amperu-E kupil.
Ale nekupim si ho len z jedineho dovodu, ciste netechnickeho, GM vyrobilo v rokoch 1996 – 99 1117kusov eletromobilov GM EV1 a vsetky ich zosrotovalo.
GM si jednoducho nezasluzi aby som ich kupou elektromobilu podporil.
A kecy o tom, ze GM preraba na kazdom Bolte neviemkolko tisic dolarov nech si nechaju pre blbcov. Verim len tej statistike ktoru si sam sfalsujem a verim len tym nakladom ktore si sam vymyslim.
I kdyby to byl zivotu
I kdyby to byl zivotu nebezpecny krap?
Nez nejake konspiracni teorie o sabotazi elektromobility mi prijde daleko pravdepodobnejsi, ze se objevil nejaky prusvih, ktery nesel napravit; mozna to dokonce nekoho malem zabilo, takze dostal drzhubne a auta se v tichosti stahla a zlikvidovala.
Ale to samozrejme nikdo z nas nevi…
Dovodov zlikvidovania
Dovodov zlikvidovania flotily EV1 mohlo byt niekolko, technicke problemy to zrejme neboli.
preberali to v dokumente:
http://www.mojevideo.sk/video/18b7b/kto_zabil_elektromobil_(dokument).html
Chytá Vás fantasmagorie.
Chytá Vás fantasmagorie. Tohle je čistě právnická klička. BMW deklaruje záruku ztráty 40% (30? – nevím přesně) na 100 tisíc km (v USA 100 tisíc mil) a co jsem zatím viděl servisní menu prvních 60 Ah verzí, tak po 100 tisících km jsem viděl ztrátu kapacity velmi malou – z 20 kWh na 19,5 kWh byla asi největší ztráta, co jsem zaznamenal. Dokonce si BMW asi dost věří, protože s novějšími verzemi firmwaru i3 uvolňuje uživatelům více nevyužitelné kapacity.
Přirovnal bych to asi k normálním autům, kde v manuálu se dočtete, že auto může žrát až 1 litr oleje na 1000 km.
Takže bych v tom nehledal nic zvláštního, zvláště v anglosaském právu USA. Je to jen pojistka.
tobě už chytla
tobě už chytla blbost
Tesla to má otestovaný, že baterie vydrží defacto na věky, i praxe to potvrzuje
jen hloupí lidé jako ty v tom nevidí další zabíjení EV aut, když už GM přímo sama firma EV v USA už jendou úmyslně zabila
prober se, ty fantasmagore 😉