Chevrolet Bolt: zvládá rychlonabíjení 80 kW

Elektromobil Chevrolet Bolt už brzy dorazí k prvním zákazníkům. Na internetu byla otevřeno konfigurační studio a k dispozici je i manuál.

Už začátkem příštího roku půjde Chevrolet Bolt do Evropy jako Opel Ampera-e.
foto: GM

Otázka rychlosti, resp. výkonu rychlonabíjení nového elektromobilu Chevrolet Bolt se diskutovala už od jeho oznámení. Teď je konečně všem spekulacím konec.

Automobilka General Motors otevřela online konfigurátor auta a k dispozici dala také manuál. Z něj je možné vyčíst, že Chevrolet Bolt nabídne stejnosměrné (DC) rychlonabíjení až výkonem 80 kW. Baterie má přitom kapacitu 60 kWh.

Během 30 minut tak bude možné nabít až 145 km dojezdu. První testy Chevroletu Bolt přitom ověřily dojezd přes 305 km po dálnici.

GM

103 Comments on “Chevrolet Bolt: zvládá rychlonabíjení 80 kW”

  1. Z navodu:
    „When using a DC

    Z navodu:
    „When using a DC charging station
    with at least 80 kW of available
    power, it will take approximately
    30 minutes to recharge from a
    depleted battery to an estimated
    145 km (90 mi) of driving range.“
    (priblizny preklad) „Pri nabijani vybitej baterie z minimalne 80kW DC nabijacky nabijete za 30 minut 145km dojazdu“
    No mne sa to nezda – ak by sa Bolt skutocne nabijal 80kW pol hodiny pre 145km, – to by musel mat spotrebu 80kW/pol hodiny=40kWh na 145km, t.j. 276Wh/km resp. 27,6kWh na 100km. Spotreba Bolta je podla EPA 15,7kWh/100km, takze z toho vychadza, ze na 145km potrebuje 22,8kWh elektriny a to znamena 30 minutove nabijanie priemerne 45,5kW vykonom, cize pre Bolt/Ampera-E bude skor pravdivych predtym na viacerych miestach spominanych 50kW maximalneho nabijacieho vykonu, ako teraz vykonstruovanych 80kW na webe InsideEVs.

    1. výpočet máte správny,
      výpočet máte správny, naozaj mi hned do očí zabilo, že 80kW predsa nemôže dať 145km za 30min. Na druhej strane to že je maximálny výkon 80kW neznamená ze je to priemerná rýchlosť nabíjania batérie. ono to postupne spomaluje, preto nabíjanie z 0% na 50% je úúúúúplne iná rýchlosť nabíjania ako z 50% na 100 aj ked stojí to isté auto, pri tej istej nabíjačke a všetko funguje ako má (ale to Vy isto viete, skôr to píšem ostatným).

      Ale zhodujeme sa, že praktiky predajcov nepoznajú hraníc 🙂

      1. Ved v navode na Bolta pisu,
        Ved v navode na Bolta pisu, ze uplne vybita bateria sa za 30 minut nabije na dojazd 145km. Nabijanie od 0% do 80% kapacity baterie je v elektromobiloch vzdy takmer maximalnym vykonom, ktory bateria zvlada, takze skutocne mi nie je jasne, v ktorom case z tych 30-tich minut by sa 80kW nabijacieho vykonu v Bolte aplikovalo, ked priemer je cca 45kW. Skor sa priklanam k nazoru, ze v navode je tych minimalne 80kW vykonu nabijacky uvedenych chybne, alebo mozno preto, aby pani z GM zamotali hlavicky ludom, co si to nedokazu spocitat.

      1. Rychlonabijacky, ktore maju
        Rychlonabijacky, ktore maju vystupny vykom povedzme 50kW DC, maju samozrejme vacsi prikon AC ako 50kW, ale to nas v tomto pripade nezaujima. Ze su straty energie aj v procese nabijania baterie je tiez vsetkym jasne. Pri nabijani elektromobilu sa vzdy hovori o maximalnom moznom vykone dodavaneho do elektromobilu a nie o vykone ukladanom do baterii. Mate pravdu, ze som zanedbal fakt, ze do baterii sa ulozi menej enetgie, ako doda nabijacka do elektromobilu. Neviem ake straty ma BOLT v procese nabijania, no urcite nebudu take, ze treba pol hodinu dodavat do elektromobilu 80kWDC aby sa do baterii BOLTa ulozilo 22,8kWh. Ak by aj straty v procese nabijania boli 10%, aj tak by stacila pre BOLT 50kW DC nabijacka.

  2. Jeden Chevy prodavač z
    Jeden Chevy prodavač z Kalifornie nabízí prodej Boltů na Facebukový skupině. Právě naskladnili 68 Boltů pro tento měsíc a 17 maj rezervováno. Na svý webu v sekci inventory Bolta radši ani neukazujou 🙂
    Chtěj si to koupit i lidi z východních států a ze středozápadu. Klidně jim to prodaj s dovozným 500-800 $, lokální dotace si maj vyřídit se svým daňovým poradcem.

      1. Tak pardon ještě
        Tak pardon ještě nenaskladnili, ale očekávají dodávky před vánoci. Jako první mají dorazit premier výbavy.
        Zájemcovi z NY nabízí dovoz Bolta až ke dveřím za 800 $.
        Kšeftař cejtí příležitost 🙂

        „68 new Bolts allocated to my dealership for the month of December, let me know if you need one, 17 have deposits, but I have more on the way. They all are with the fast charge…“

        „Leasing is for California residents only, purchases I can do them for any state including HI and Alaska, …“

                1. Vzhledem k tomu, ze to
                  Vzhledem k tomu, ze to vestavnou navigaci mit nema (zobrazuje se ta z telefonu pres Android Auto/certvijaksetojmenujeproapple na stredovem panelu, ne na pristrojovce), tak predpokladam, ze z kamery.

                2. Čili je to bere z telefonu,
                  Čili je to bere z telefonu, potažmo z navigace telefonu?

                3. Opel ma uz davno u spalovaku
                  Opel ma uz davno u spalovaku funkci rozpoznavani dopravnich znacek. Nevim zda seriove nebo za priplatek. Tak proc by to Bolt /ampera-e nemel mit take.

  3. proc neni v clanku odkaz na
    proc neni v clanku odkaz na konfigurator?

    jinak libi se me to auto cim dal vic, treba v interieru se me libi ze jde urcit i barva palubky, takze nemusi bejt cerna/tmave seda jako u vetsiny aut, co me zase sklamalo na exterieru je nesmyslne kombinovani barvy predniho grilu podle laku kastle, nejdou proste vsechny kombinace ale jen nektere, proc takove nesmyslne obstrukce? tak uvidime jaky blbosti si vymysli Opel v EU kde lidi radi konfiguruji

      1. treba proto ze cim svetlejsi
        treba proto ze cim svetlejsi palubovka zas klem, tim min se auto v lete pece? a to i pri UV sklech nekterych aut

        sit superchargeru je me ukradena, ta jedna stanice na D1 me nijak nevytrhne kdys D1 jiz nebudu vpodstate jezdit, navic i v ted kdys ji jizdim tak by me moc tamni SC nezajimal, proc bych na mel mel stavet ikdys bych mel Teslu?

        jo aha ted koukam Vondrak 😀

        1. Tak se hned nečerti 🙂
          Tak se hned nečerti 🙂 Překvapivě sme se shodli, že je pro tebe důležitější barva palubní desky než síť SCH. Víš že mě to u tebe ani nepřekvapuje? Pouze si o tobě dotvářím obrázek a zapadá to přesne 🙂
          Jo, jinak on Musk když s Teslou kdysi začínal, uvažoval: “ Tak co zákazníci asi chtějí od EV budoucnosti?“ Celosvětvou síť SCH, aby mohli pohodlně jezdit po celém kontinentu, nebo světlou palubní desku? Byl to tehdy tvrdý oříšek….

          1. celosvetova sit je lidem u
            celosvetova sit je lidem u zadnice, zajima je hlavne sit v jejich okoli a obcas kontinentalni sit 😉 a s modelem 3 to bude tak ze z pohodlne site se razem stane nocni mura, stejn etak jako se stala nocni mura pro neketre majitele Tesel poddimenzovana sit servisu 😉 a kdybys cetl zahranicni fora, tak bys tohle cetl primo od majitelu soucasnych Tesel 😉 v CR to bude pocitam extrem, staci se podivat jake fronty se tvorej na benzinkach kde maji o par korun levnejsi beznin nez jinde, a to se bavime o fenomenu kdy lidi usetrej na nadrzi sotva 100 korun, i tak jsou ochotny si pockat treba 15 minut nez nane prijde rada, takze az bude v CR jezdit treba 1-2-5-10-xxx tisic Tesel tak teprv zacne tlacenka

            1. No, mohl by si zacit trochu
              No, mohl by si zacit trochu cestovat a nejezdit jen kolem komina, abys pochopil jak moc je ta celosvetova sit lidem u zadnice. Chlapce, az tu bude 1-2-5-10 tisic tesel tak na svete jich budou miliony, z Tesly uz davno bude nejvetsi svetova automobilka a nebudou mit problem tech superchargetu u nas postavit stovky…. Ale splekulace o budoucnosti si nechame na jindy. Dulezite je co tu mame ted. A sice Tesla ma celosvetovou sit SCH a Bolt ma svetlou palubovku 🙂 To mluvi za vse 🙂 A myslim ze kdyby tesla chtela tak bolt dozene v jejich super „feature“ bez problemu, zatimco GM s tim bude mit „trosicku“ problem.

              1. ja mam na cestovani letecke
                ja mam na cestovani letecke spolecnosti, proc bych mel jezdit dalky autem?

                az v CR bude 1000 Tesle, tak bude rok 2018-2019, tou dobou opravdu Tesel nebudou po svete miliony a rozhodne z Tesly nebude nejvetsi svetova automobilka, k nejvetsi svetove automobilce Tesle schazi rocne tak 10 milionu vyrobenych aut 😉 takze nejdriv bude muset Tesla postavit dalsich tak 10-20 tovaren na auta, a tak 10-20 Gigafactory nez se na takova prodejni cisla dostane, a samozrejme a to je ta nejvtipnejsi cast, bude muset vyrabet mnohem mnohem mnohem levnejsi EV nez jaka vyrabi dnes nebo nez jaka planuje vyrabet 😉 do roku 2020 maj v planu vyrabet kolik? 500 tisic aut? jo takze kdypak se podle tebe dostanou na tech cca 10 milionu aut rocne? ty nejvetsi automobilko sveta 😀

                zacinas mit stejne nesmyslny fantasmagorie jako jenja, ze ty jses jeho registrovane alterego?

                1. Spekulovat o budoucnosti s
                  Spekulovat o budoucnosti s tebou nebudu, promin. V tom ses vubec neosvedcil. To si delej se svymi kamarady u piva. Jinak ti hodim papani pro tvuj mozecek, predstav si chlapce, ze pocet prodanych kusu nejakeho vyrobku jeste nevypovida o tom, ze dana si firma vede dobre, nebo ze je dokonce leader v danem sektoru. Takze si predstav ze tesla na tvych 10 milionu prodanych aut zvysoka kasle a presto se stane nejvetsi automobilkou a leaderem automobiloveho prumyslu a zadne levnejsi auta prodavat nikdy nemusi. Koneckoncu podobnych pripadu v jinych oborech je dnes vic nez dost, pohledej si sam.

                  PS: Ty ses do toho jenjy asi platonicky zamilovat, co ? 🙂 Vidis ho uz fakt vsude 🙂

                2. „tesel tak na svete jich
                  „tesel tak na svete jich budou miliony, z Tesly uz davno bude nejvetsi svetova automobilka“

                  tohle si napsal, a najednou obracis a najednou si firma jen „dobre vede“ 😀 to co pises je nesmysl, ostatne i co se tyce odhadovane ceny je Tesla sotva na desetine toho co nejvetsi svetove automobilky, a posledni rok to oscilu a nebo mirne klesa, takze pokud by timhle tempem pokracoval rust Tesly, tak nejvetsi automobilkou nebude nikdy 😉 i ted ma vysokou cenu jen diky tomu ze jako startup se rychle vysvihla s modelem S a nasledne si jaks taks udrzuje status firmy co ma silnej vyvoj, ver ale ze kuprikladu s tema 350kW nabijeckama tohle rychle strati, stejne jako strati za par let dnesni postaveni co se tyce autonomniho rizeni, jednoduse takove postaveni neudrzi a doplati na to ze byli prvni

                  jj to vis ze jo, ja narozdil od tebe mel celkem slusne odhady, proto jsem investoval do Tesly, stejne jako jsem nakoupil a tezil bitcoiny v dobe kdy jejich cena byla v jednotkach dolaru, na Teslu me to sice nevydelalo protoze neryskuju velke castky, ale urcite si nemyslim ze bych spatne odhadoval financni a investicni trhy 😉

                  ale ono je to jedno, stejne to nechapes a nechces chapat

                3. Ano, az u nas bude jezdit,
                  Ano, az u nas bude jezdit, 10tisic tesel,tak ve svete jich budou miliony a bude nevjetsi svetova automobilka. Za tim si s stojim a to je na co sem reagoval pred tim, nez ses to snazil vytrhnout z kontextu.
                  Dalsi odstavec jsou tvoje prognozy, na ktere sem ti psal ze reagovat nebudou.
                  Dalsi odstavec je o tom jak si skvely investor. Gratuluji, ses borec, internet snese cokoliv. Nechci te urazit, ale ve slove riskovat napsat tvrde „y“….no vime odkud vitr vane 🙂

                4. jak muze bejt Tesla i s
                  jak muze bejt Tesla i s miliony aut nejvetsi, kdys zaprve nevyrabi nejvic aut a zadruhe neni ani nejcenejsi spolecnosti? v cem bude jako tesla nejvetsi na svete?

                  vitr vane z disortografie? ale jo ja to tem lidem jiz neberu, vetsinou maj potrebu zesmesnovat pravopis ve chvili kdy nemaj argumenty, klidne si poukazuj na muj pravopis

                5. A jak prosimte vis, jak bude
                  A jak prosimte vis, jak bude cenna tesla az bude prodavat miliony aut? Neni to o mnozstvi prodanych kusu. Apple taky proda mnohem min smartphonu nez samsung a mezitim ma 3x takovy market cap. Uz to konecne pochop, neni to zdaleka jen o tom kolik automobilka proda aut, Tesla bude nejvetsi automobilka a leader na trhu, ikdyz neproda nejvic aut stejne nako je dnes Apple leader na trhu smartphonu. Na to ze si guru investor tak ti to moc nepali.
                  Ja uz se v tech „ja za nic nemuzu mam prece xxxgrafii“ trochu ztracim. Ono je to dnes hodne popularni. Hlavne ze mame slovicko za ktere se muzeme schovat.

                6. tento rok Tesla prodala
                  tento rok Tesla prodala nejvic aut za posledni 2 roky pritom jeji „cena“ je za ty 2 roky prumerne nejnize

                  a ohledne marzi, srovnavat to s Apple kde vyrobni naklady a prodejni cena jsou asi 5 nasobne rozdilne je u Tesly k smichu, je holt rozdil vyrabej s velkou marzi neco co se vyraby v Cine za par supu v temer miliardovych seriich (HW smartphonu/tabletu je licencovanej a jen s par upravama hlavne co se designu tyce) nebo auto ktere si z vetsi casti vyrabis ve vlastni tovarne v dnes sotva statisicove serii a dobudoucna mozna v milionove serii 😉 nehlede na fakt ze podle zprav Apple maji zaprve vice nez 50% prijmu z jinych aktivit, a ty zadny jiny vyrobce smartphonu nema, neb to patri Google ci v malem i Microsoftu, a zda se ti snad ze by Google byl malou firmou s malo financema a malou cenou? ani ne drzi totiz to nejhlavnejsi co na mobilnich zarizenich vydelava nejvice (neni nahodou Google kdo zachranoval Teslu?), tedy SW ekosystemu okolo jejich produktu, jako jsou aplikace a reklamni system, a zadruhe maji minimalni dane diky centralam v danovejch rajich, ty miliardy eur co po nicgh chce ted EU kdys v Irsku meli temer nulovou dan je jaksi neco jineho nez Tesla ktera sidli v Californii a vetsinu toho co vydela tam taky priznava 🙂

                  mimochodem Apple bude jedna z firem co Tesle vezmou vitr z plachet co se autonomniho rizeni tyce, a myslim ze Tesla muze bejt sakra rada ze Apple nebude zakladat zadnou automobilku na EV, vzala by jim zrejme velkou cast zakazniku

                  ale kdys ti to prijde tak super, proc si nezalozis automobilku co byde jako tesla vyrabet jen EV? muzes se soustredit treba na levnej trh kde se prodaji miliony az desitky milionu levnych EV, kdys podle tebe Tesla na tom jednou vydela obdobne jako Apple na telefonech a tabletech s tak supoer marzema, tak je prece skoda abys to nezkusil, vzdyt Tesla takovej segment nema vubec v planu, tak ji ho vyfoukni 😉

                7. 1. odstavec :Pokud si
                  1. odstavec :Pokud si myslis, ze cena akcii presne koreluje s produkci/prodeji firmy, tak se prosimte akciovym trhum vyhybej obloukem.

                  2.odstavec : Tak ten je teda plny bludů. Tesla M3 planuje mit gross margin cca 25%, apple ma na iphone/ipadech kolem 40%. To neni takovy rozdil, rozhodne ne 5ti nasobny, prvni blud. Apple rozhodne 50% prijmu z jinych aktivit nema, dlasi blud 🙂 iphony/ipad/macy jim delaji neco mezi 80%-85% prijmu. Ze sluzeb nema vic nez 10%. (https://www.statista.com/statistics/382260/segments-share-revenue-of-apple/).
                  Dale si uvedom ze Tesla nehodla prodavat jen auta, co takhle PowerWall, Solar Roof, planovany Tesla Network…rika ti to vubec neco? Jo, jinak Google Teslu nezachranoval, dalsi blud. Jo jeste tvuj posledni blud – Tesla zadne danove raje nepotrebuje, protoze zatim vse co vydela tak reinvestuje.

                  3. odstavec : ano Apple by je mohl prevalcovat, ale zaspal, skoda. Vzdali to.Tim lepe pro Teslu

                  4.odstavec : me povolani me bavi a vydelam si vic nez dost, diky za nabidku

                8. dik za radu s tema akciema,
                  dik za radu s tema akciema, ale radsi si sve soucasne akciove tituly ponecham a budu dale rozvijet podle sveho myslim dobreho usudku 😀 Apple, Tesla, Nvidia, CEZ a Komercni banka, ne radsi na tve rady nedam, zatim mam status akcii asi +70%, takze to zrejme delam celkem dobre

                  a rekl bych ze portfolio a aktivita tech firem i diky kazdokravtalni zprave pro akcionare je me znama vic nez dobre, ale umis vypsat nektery produkty pekne, to se ti musi nechat 😀

                9. Nech ho,on si mysli,ze
                  Nech ho,on si mysli,ze -SolarCity+(-Tesla)=strasne plusovej balik 🙂

                10. Tesla vydelava? Ten je fakt
                  Tesla vydelava? Ten je fakt dobrej!!! 😀 😀 😀

                11. No problem je hlavne v tom,
                  No problem je hlavne v tom, ze dnesni cena akcii tesly uz prave pocita s tim, ze ze tesla bude ve velkem prodavat auta, powerwally apod (kdyby jeji trzni kapitalizace mela odrazet aktualni aktivity, tak je mnohonasobne mensi)…

                12. Jak si vede tesla? Jako
                  Jak si vede tesla? Jako letadlo 🙂

                13. Ale uplne nejdriv si budou
                  Ale uplne nejdriv si budou muset vyleosit cash flow,aby ty fabriky meli z ceho platit.

              1. no jenze problem Tesly je v
                no jenze problem Tesly je v tom ze stavi SC jen tam kde to ma zadara pozemkove a ma tam snadne legislativni jednani aby mohli stavet pohodlne, takova mista rychle ubejvaj, nebejt aktivit jisteho pana, tak v CR prozatim nestoji ani ten SC nu D1 😉 navic kdyby sis precetl nejaka ustanoveni EK, zjistil bys ze dobudocuna to v Eu Tesla tak snadne s nabijecka jiz mit nebude, od konce 2018 dokonce ma platit zakaz vystavby siti kde smi nabijet jen jedna znacka, respektive nabijeni co patri jen jedne znacce, to budou moci delat jen u svejch prodejen, proc myslis ze se dohodlo tech 5 automobilek na vystavbe site okolo TENt? no protoze vedej ze svoje vlastni jim EK zakaze jen to hvizdne 😉

                a vsimni si jakej konektor se na te siti tech prozatim 5 znacek objevuje, nojo ten kterej Tesla bez redukce nepouzije, neb to ma pekne vystajlovane ve svetle a pousiva tu mensi variantu

                1. O danych ustanovenich
                  O danych ustanovenich samozrejme vim, ale nevim co brani Tesle, aby krome 6-20SC navic postavila jednu CCS/CHAdeMO nabijecku vedle toho? Kdyz uz tam maji 500-1000kW trafo, tak se 50kW jiste najde… Na nekolika mistech uz to tak maji a na dalsich to planuji. Konec koncu, CR je toho prikladem, ikdyz ty CCS/CHAdeMO nestavela Tesla 😀

                2. no praveze od konce 2018
                  no praveze od konce 2018 nebude smet stavet vubec pokud bude moznost tam nabijet jen Tesly, bude nebude stavet vubec nebo bude muset zpristupnit i ostatnim znackam, ted je to jen takove napolo kdy vpodstate smej stavet prave s tim ze tam proste je dalsi stojan pro ostatni, tedy klasicka EK, nejdriv se narychlo udela nejake polovicate reseni a pak se to predela na nejake trvalejsi, da se rict ze co si nepostavej do konce 2018, to us pak mit nebudou

                3. takze kdyz tam pujde nabijet
                  takze kdyz tam pujde nabijet jak Tesly tak i ostatni tak je to vpoho ne? Takze kdyz tam budou mit CCS a CHAdeMO tak v cem je problem?

                  Kdybych to vzal do extremu, tak to maji spis problem ostatni, kdyz tam nepujde nabijet Tesly, ale jen ty jejich CCS 😀

                4. asi to nechapes, ale rec
                  asi to nechapes, ale rec byla o tom ze na SC proste budou casem fronty 😉 cim vetsi tempo prodeje aut a cim mensi tempo vystavby stojanu, tim vetsi naval na danych stojanech, a ver ze obchodaci co nafasuji model 3 budou mit narozeno aby co nejvice vyuzivali co nejlevnejsi moznosti nabijeni na cestach, tedy zaprve tu cast zadara a pak pokud to bude zpoplatnene min nez konkurence tak vyuzivat prave to

                  naopak pokud nekde nemuze natankovat auto jako Tesla treba se 100kWh baterkou, tak tam muzou tankovat ve vetsi mire prave lide s ostatnima EV, cilem EK ale spise je aby byl jednotnej standrad nabijeni, proste aby se nemuselo v budoucnu resit jakou ma ten stojan koncovku, problem pro Telsu je ze vybrali ten ktery ona nema (mozna bych se i vsadil ze model 3 ho dostane)

                5. to asi ty jsi nepochopil na
                  to asi ty jsi nepochopil na co jsem se ptal…

                  „Takze kdyz tam budou mit CCS a CHAdeMO tak v cem je problem?“

                  Tim jsem myslel, ze kdyz Tesla na svych SC umozni nabijet i ostatnim vozum (s CCS a CHAdeMO) tak ji EK stejne zakaze stavet dalsi SC?

                  Jelikoz jsi zrejme cetl „nejaka ustanoveni EK“ a me na ne odkazujes, tak jsem si myslel, ze mi na to budes umet odpovedet…

                  Mimochodem, kdyby jsi mel odkaz na zminene ustanoveni, tak si ho rad prectu, protoze o tuto oblast se velice zajimam.

                6. ktery dnesni stojan Tesly to
                  ktery dnesni stojan Tesly to ma? museli by udelat nove stojany s dalsima standardama, ne jako dalsi stojany, ale jiz ty kde muze nabijet Tesla 😉 system postavime 10 stojanu SC a 2 stojany jine jiz nepujde

                  bohuzel odkazy na ty hromady co EK produkuje si neukladam 🙁 prectu a zahazuju, je to asi 50 dokumentu denne, a je stesti kdys clovek narazi na nekoho kdo mu posle alespon to co ho zajima

                7. takze kdyz nekdo postavi
                  takze kdyz nekdo postavi jeden stojan CHAdeMO a vedle toho jeden stojan CCS tak to taky nepujde? tomu neverim… EK je sice blba ale ne zas az tak moc.

                8. konektor tam nehraje roly,
                  konektor tam nehraje roly, jen bude muset dany stojan umet obslouzit a povolit obslouzeni dobijenim vycero znacek a ne jen jednu, u stojanu SC smeji nabijet i auta jinych znacek? pokud vim funguje to pouze u destination charger

                9. Legislativa hovori o tom, ze
                  Legislativa hovori o tom, ze nabijeci stanice musi byt vybavena prislusnym standardem. Muze mit standardu vic, ale musi mit ten, ktery se pozaduje (Combo). Takze postavit jako verejnou nabijecku stanici jen s Chademo nepujde a vyresit to tim, ze vedle bude stat nabijecka Combo taky ne. Ta s Combem bude v souladu s legislativou, ta s Chademo ne.
                  Elektromobiliste volali po standardizaci, tak ji tady mame – legislativne se naridi, ze kazda stanice musi mit standard Combo (DC) nebo Mennekes (AC). Klidne i nejake dalsi, ale tohle je minimum.

                10. Ohledne front a budovani SC
                  Ohledne front a budovani SC jsem uz psal a opakovat to nebudu. Snad jen dodam ze cenu za kWh na SC ocekavam za vice nez 3Kc a tudiz lidem se vic vyplati nabijet doma a SC budou nadale pouzivat jako doted. Tedy na cestach a ne pro kazdodenni nabijeni.

                11. opravdu veris ze model 3 si
                  opravdu veris ze model 3 si poridi hlavne lidi co muzou nabijet doma? i zde nekteri pisou ze maji EV a nabiji jen u verejnych stojanu protoze jinde nabijet nemuzou 😉 a pokud budou mit na SC neco zdarma kazdy rok, tak ver ze toho ty lidi vyuzijou

                12. opravdu verim, ze se lidi
                  opravdu verim, ze se lidi budou chovat trzne a budou teda nabijet tam kde to budou mit levnejsi nebo pohodlnejsi. Jiste ze nekteri budou vyuzivat SC pro 100% ale vetsina radeji bude nabijet nekde na AC protoze to budou mit levnejsi.

                  Predpokladam, ze Tesla nastavi cenu tak aby se jim ten SC zaplatil, takze cim vic lidi tam bude nabijet, tim budou vice motivovani stavet dalsi SC proste proto ze se jim to vyplati financne.

                13. „tam kde to budou mit
                  „tam kde to budou mit levnejsi nebo pohodlnejsi“ pokud nebudou mit moznost nabijet doma nebo v praci, kde budou nabijet? u stojanu konkurence kde bude cena 10 korun nebo u stojanu Tesly kde bude cena traba 5 korun?

                  a predpokladat neco u EK? 😀 ale ja tohle neberu jako spatny krok EK, naopak, radim ho mezi jejich akce jako bylo treba narizeni jednotneho standardu nabijeni u mobilnich zarizeni, nebo rozhodnuti ohledne zruseni roamingu, takova rozhodnuti zjednodusuji dany trh a zakaznik tim ziskava moznost volby kterou s tim proprietarnim resenim nema

                14. s tim jednotnym nabijenim u
                  s tim jednotnym nabijenim u aut to bude asi jako u mobilu 😀
                  Apple ma svuj konektor a Tesla ma taky svuj…

                15. no sak Apple to mam dojem
                  no sak Apple to mam dojem taky nejak projel s nejakyma pokutama, a ted si na nem EU smlsne znova ohledne dani 😀

                  u Tesly je ale problem v tom ze pokud jim nepovolejs tavbu dalsich SC, tak s tim Tesla udela prd, cernou stavbu jim pak objedou barrem a jeste jim to poslou k proplaceni, ne tohle si Tesla netroufne, proste se prizpusoby 🙂

                16. Nechame se prekvapit. Tesla
                  Nechame se prekvapit. Tesla ma ve zvyku nekonvencni reseni a nedela veci jako ostatni…

                17. Tesla nabízela sveje
                  Tesla nabízela sveje dobíječky i ostaním a nikdo neměl zájem takže můžou jít akorát tak dopérdele.

                18. mate jen polovicate
                  mate jen polovicate informace a toho plynouci chybne zavery…

                19. S tím počítám, ale
                  S tím počítám, ale pořád lepší než žádné informace. Od toho jsou diskuze, abych si je doplnil nebo poopravil.

    1. Ano, je to pravda. Americká
      Ano, je to pravda. Americká média jsou asi stejně tak blbá jako ta naše a najdeš několik přeložených článků. Nehledej ale za tím nic složitého. Pokud prodáš pouze 100 banánů a utratíš pěstováním 1000 korun, tak na každém v případě že jej budeš prodávat za 5 kč proděláš na každém 5 kč. Prostě neprodali tolik kusů, kdybys prodal 5000 banánů, tak ten náklad na 1000 kč už ti z obratu tolik neutrhne a zbyde ti zisk po odečtení nákladů.

    2. proc by mel prodelavat? kdys
      proc by mel prodelavat? kdys odectem baterku tak je to normalni male MPV ktere prodavaj od rekneme $12000, takze i pri cene zakladnich $37500 jim porad zbejva $25500 jen na baterku, to jest suma cca $425 na kWh kapacity te baterky

      to ze auto nevydelava muze bejt i falesna ucetni ztrata aby se zdalo jakej je Chevrolet milius a strasne pomaha elektromobilite, proste spinava praktika jak na sebe ukazat jak jsou uzasny 🙂

      1. No jedna porovnavat rozdil v
        No jedna porovnavat rozdil v cnee boltu a jineho MPV a rozdil v cene oznacit za „prostor pro baterku“ je ekonomicky uplne zcestna uvaha.
        A ta ztrata prameni nejspis z toho, ze na to byly velke naklady na vyvoj a pritom se to bude prodavat v zasade velmi male serii…

        1. Mozna je to jen muj dojem,
          Mozna je to jen muj dojem, ale prijde mi, ze kterykoliv clanek o Boltu ma negativni nadech (podle anonymniho zdroje prodelava, je compliance auto, nechteji prodavat mimo ZEV,…). A jeste vic lynce je (prakticky vzdy) v komentarich.

          EDIT: ostatne ono se tam nema rado skoro nic ne-Tesla, viz vyzneni vcerejsich clanku o VW a BMW…

                1. Pokud me pamet neklame, byla
                  Pokud me pamet neklame, byla to degradace baterii. Sraz GM-hateru v diskuzi taky nechybi.

                2. tak to teda nechapu jak
                  tak to teda nechapu jak muzete napsat. Vzdyt v tom samem clanku pise, ze Tesla negarantuje ani to:

                  „For comparison, Tesla warns that it does not cover battery degradation from “battery usage” under its warranty“

                  A konci clanek:

                  „It’s too soon to have the data for the Bolt EV, but hopefully, it follows a similar trend as Tesla’s battery degradation and not what the warranty is covering.“

                  Asi mate dost divne vnimani, nebo proste jen jine nez ja. Fakt nevim…

                3. Trochu se rozepisu, kdyztak
                  Trochu se rozepisu, kdyztak vlastni odpoved je az 3/ 🙂

                  1/ auto, navod
                  Priznam se, auto se mi libi a kdyz se neobjevi nejaka zasadni bota (a bude dostupne, samozrejme), tak do nej nejspis pujdu. Takze jakmile se navod objevil, stahnul jsem a prolistoval. A predmetnou vetu videl. Prvni reakce taky byla „a sakra“, ale pak mi docvaklo, ze to je klasicka pravnicina americkych navodu. Rozhodne jsem necitil nutkani o tom napsat „clickbait“ clanek.

                  2/ anglictina
                  Pres sest let jsem ve firme, kde je anglictina komunikacni jazyk, takze jsem denne ve styku s jazykem rodilych i nerodilych mluvci. Tak nevim, mozna vnimam (a mozna uplne spatne 🙂 ) i to, co neni explicitne receno….

                  3/ clanek
                  Za prve je vubec otazka, proc clanek vysel (teda krome nahnani kliku diky lehce bulvarnimu titulku). Nevsiml jsem si, ze by vychazely clanky typu „Tesla varuje: za 8 let mozna nedojedete ani na nakup“, ale bylo jim doprano „privilegium pochybnosti“…

                  Samozrejme autor nemuze explicitne napsat „Bolt je sunt“, ale musi to byt vic zastrene. Pokud vim, autor je American a jako takovy urcite netouzi po blizkem setkani tretiho druhu s tymem GM pravniku a civilni zalobe ohledne ztracenych prodeju.

                  A ted konecne, proc si myslim, ze je to anti-Bolt (anti-GM).Jsou to takove drobne detaily v textu.
                  a/ Zacneme treba titulkem GM varuje… — varuje se pred nebezpecim
                  b/ 10-20% se ocekava, ale 20-40% muze byt problematicke — viz vyse o privilegiu pochybnosti
                  c/ po citaci Tesla pravidel nasleduje „Samozrejme to (Tesla zaruka) kryje defekty“ — proc nenapsal Samozrejme, v obou pripadech…
                  d/ data ukazuji dosazeni 150000m pokles blizici se k 10%, coz je minimum ocekavane podle GM zaruky — may be as liitle neni uplne minimum
                  e/ je brzy na to mit data, ale doufejme, ze trend bude podobny jako u Tesla baterii – proc doufejme (ne prilis pravdepodobne)? Proc ne „lze ocekavat“?)

                  4/ a mame novy clanek o reklame – hned v titulku je „poorly conceived“ (mizerne vymyslena) a falsehoods (?lzi? premyslim, jak to prelozit, to taky zni vylozene nezaujate…

                4. no ale ta reklama je vazne
                  no ale ta reklama je vazne otresna 😀
                  jako na zasmani dobra, ale jinak… hmm, ikdyz teda furt lepsi jak na Alzu 😉

                5. Ty, ale takova zelena obluda
                  Ty, ale takova zelena obluda prezehlena autem… Neni mezi pritomnymi grafik? :))))

                6. A dneska pro zmenu
                  A dneska pro zmenu vyvazenost z druhe strany:

                  V titulku si precteme bombasticke „Tesla zacina pridavat funkcionalitu novemu AP…“, ale v clanku prichazi zklamani, AP funkcionalita siroko daleko zadna, jen par systemu (typu automaticke zhasinani svetel), ktere nahodou pouzivaji stejne senzory…

        2. V tom případě už jsou
          V tom případě už jsou anti-Chevrolet i samotný Detroid news a to už je co říct :)))
          http://www.detroitnews.com/story/business/autos/general-motors/2016/11/30/gm-zev/94660092/

          Američani na Volt a Bolt diskuzích si myslej, že to je jen promyšlená habaďůra od GM aby ze sebe udělali chudáčky aby nabrali body proti přísnejm eko předpisům a z přínosu pro životní prostředí udělali negativní ekonomický zlo. Viz dopis sdružení výrobců spalováků Trumpovi hned 2 dny po zvolení + volba Trumpa do poradního výboru GM atd.
          Každý auto bude výdělečný v momentě kdy se ho vyroběj kvanta a náklady na vývoj a výrobní linky se rozpustěj v sériovosti. O to se, ale gigant GM naprosto nesnaží, stejně jako u Volta. Auto roku 2016 je teda sotva bude letos prodávat (dorazit má těsně před vánocema) a přesouvá se do nekonečný řady compliance kár 🙁

Napsat komentář