ČEZ zdražil paušál pro nabíječky, elektromobilisté se bouří

Jan Horčík - 08 Prosinec 2016

Velké pozdvižení vyvolalo mezi českými elektromobilisty nedávné zdražení paušálního přístupu k nabíječkám ČEZ. Většina považuje trojnásobný nárůst ceny za příliš drastický.auto elektromobil Nissan Leaf u rychlonabíjecí stanice ČEZ v Praze u sídla ČEZ v Duhové

Elektromobil Nissan Leaf u rychlonabíjecí stanice ČEZ v Praze u sídla firmy v Duhové ulici.
foto: ČEZ

S účinností k 1.1.2017 dochází k úpravě ceny za službu ČEZ Elektromobilita, která bude činit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu. zdůvodňuje tento krok "nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení".

ČEZ už v minulosti dával najevo, že svou službu postupně bude zdražovat a postupně také přejde z paušálního na jiný typ zpoplatění. Přesto jsou mnozí majitelé elektromobilů na rozpacích.

"Lidé začnou hodně počítat. Hlavně pak ti, co jezdí většinově kolem komína nebo mají malé baterie v autech. Což je většina," říká Radovan Burkovič, známý propagátor elektromobility z Ostravska.

"Používání elektromobilu třeba pro mne znamená úplně jiné provozní náklady, násobně nižší nebo nulové. Jak u prohlídek, tak samozřejmě u paliva. Pro mé občasné nabíjení na rychlonabíječkách je tak každé zdražení paušálů citelné," dodává.

Trojnásobné zdražení paušálu je podle něj v kontextu elektromobility vysoké. Na druhou stranu, na Moravě a ve Slezsku už dnes roste síť soukromých nabíjecích stanic, kde se platí za kWh i dobíjecí čas, kde jsou ceny ve srovnání s ČEZ podobné nebo ještě vyšší.

Vždy ovšem záleží na konkrétním využití elektromobilu. Pro ty, kdo s elektromobilem s relativně malým dojezdem často jezdí dlouhé trasy a několikrát do měsíce nabíječky ČEZ využijí není zdražení stále ještě tak citelné.

Naopak pro ty, kdo by je měli využít pouze např. jednou dvakrát měsíčně už se to nevyplatí. "Zřejmě bude pro mne výhodnější placení u soukromníků v případě potřeby, než držet si paušální čip. Pokud by zavedl ČEZ i jednotlivé příležitostné placení nebo více paušálů dle počtu odebraných kWh, asi to bude pro mne lepší cesta," dodává Burkovič.

Tento záměr ostatně ČEZ v reakcích na rozhořčené reakce elektromobilistů nedávno potvrdil. "Jsme si vědomi toho, že paušální částka možná není optimálním řešením pro všechny skupiny zákazníků, nicméně pracujeme na produktech, které budou pro zákazníky komfortnější. Např. rozšířené možnosti úhrady, zejména jednorázové platby zohledňující skutečný odběr energie při dobíjení," odpověděl ČEZ jednomu ze čtenářů Hybrid.cz.

Zavedení nového systému podle zástupců ČEZ rovněž dovolí sledovat vytíženost jednotlivých stanic a současně umožní eliminovat některé negativní jevy, např. zbytečné stání na dobíjecím stanovišti dlouho poté, co byl elektromobil plně dobit.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den vážení,

někteří zde v diskuzi nám říkají křiklouni, věčně nespokojení šetřílci apod.

Na konci roku vracíme čip a od 1.1.2017 již nebudeme využívat služeb elektromobility od společnosti ČEZ.

Dále jsem požádal předsedu představenstva pana Ing. Baneše o jeho názor a na základě jeho reakce budeme postupovat dál.

Pokud to všichni myslíme s elektromobilitou vážně, musíme pro dosažení cíle také přinést určité oběti. Jelikož není válka nemusíme za to pokládat život, ale zájem a osobní angažovanost postačí.

Přeji Vám za naší společnost příjemné Vánoce a do nového roku si popřejme nové smysluplné tarify ČEZ, které zajisté připraví, až jim čipy hodíme na hlavu.

S pozdravem

Honza (i3)

Vypada to ze CEZ se chce pomstit za reakci elektromobilistu. Obe planovane rychlodobijeci stanice ktere jsou planovane k otevreni v Q4/2016 nejsou hotove. Uvidime jak CEZ nalozi s tema dotacemi na vybudovani rychlodobijecek.
CEZ je prohnily.

Obrázek uživatele ozana

Které 2 rychlodobíjecí stanice? Ty, co jsou v plánu už více než dva(!) roky? T.j. Bravantice a Ostravačice nebo jiné?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Ano ty dve. jsou na mape elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html a predpokladany termin spusteni Q4/2016.

Obrázek uživatele ozana

Jenže u těchto 2 už ČEZ prošvihnul nejméně 10 jím stanovených termínů. Posouvá to ze čtvrtletí na čtvrtletí ...
Často, až když je upozorním, že to čtvrtletí už skončilo.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Vážení zákazníci

Dovolujeme si Vás upozornit, že zítřejším dnem 21.12.2016 skončí lhůta pro Vaše případné odstoupení od Smlouvy o poskytování služby elektromobility.

Pokud nesouhlasíte s novým ceníkem a službu si nepřejete od 1.1.2017 dále využívat, prosím nezapomeňte nám včas zaslat podepsané Odstoupení od Smlouvy, jehož vzor naleznete na http://www.elektromobilita.cz/edee/content/file-other/elektromobilita/ke-stazeni/cez-form_smlouvaemobilita_odstoupeni_cj_20161231_unlock.pdf.

Pokud chcete od Smlouvy odstoupit, prosím vyplňte tento formulář, podepište a zašlete scan emailem.

Prosím nezapomeňte, že s Odstoupením je nutné zároveň vrátit čipovou kartičku.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

pro Anonym a pod, nevím za koho zde lobujete, za ČEZ nebo jste jejich zaměstnanec a máte to v popisu práce?? Je pravda,že jeden dva elektromobilisté, kteří vrátí Čip Žez nepoloží, ani se to nikde moc nepromítne, ALE to, co zde tato ze 75% státní firma předvádí, je HUMUS!! Přez 10 let jezdím s elektrovozy, nikde se nepresentuji jako pp. Vegr,Radovan ,ALE vracím Čip. Jsem nespokojen s touto firmou, která ode mě vykupuje nadbytečnou elektřinu za O,2,- Kč!!! a chpová se jako ekologické prase. Bohužel za vším musíte vidět lidi, ne nějakého Beneše, SERE mě současná situace, nikdo za nic nemůže,je to hrůza. Přez Eltry, Iony. Leafy jsem se prokousával elektromobilitou. Kde jsou doby, kdy PRE měla kartu grátis a dobíjení taktéž?! .....to samé u CNG jako zákazník PPAas jsem ještě asi před 5. lety dostával s každým vyúčtováním 300,- Kč kartu na benzín nebo diesel k Benzině...a ještě sleva 10% z celkové faktury. Dnes max 5% slevy z faktury. To je vývoj ekologicky smýšlejících řekl bych státem vlastěných firem?? Stát sosá paníze z lidí a k tomu dostatečné dotace. Já jsem z těch co sice bydlí u Mělníka, vrací kartu ČEZu, kterou budu využívat do 31.12.2016 a nejspíš, jako rezervu přejdu na PRE, kde je platba pro mě reálnější.Jak skončil ČEZ v Bulharsku,tam dostal výprask, jen my tady pomalu jen bečíme........papá čipe od ČEZu!!!

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dotaz od laika

šel by tenhle automat použít na super jednoduchou nabíječku, připojenou třeba na pouliční osvětlení? 10A/2300W

MAK 5
Mincovní automat pro placený výdej elektřiny

na stránkách azp.cz

Já bych tam viděl čistě praktický problém v tom, že uvažovaná částka v řádu stokorun je k proplacení mincemi už docela nepraktická.

Obrázek uživatele ozana

Technicky určitě ano, legislativně asi ne (speciální tarif pro veřejné osvětlení).

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Hádejte, kolik má jedna firma v polském městě Wrocław (Vratislav) nabíjecích stanic 22kW Type2 + 2x Schuko?

GALACTICO

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ať se to elektromobilitům líbí nebo ne, pokud emobily vytlačí auta se spalovacím motorem, bude elektřina pro použití v emobilech stejně daňově zatížena jako dneska benzín a tedy bude dosahovat řádově stejné ceny jako dneska benzín, protože státní kasa si takový výpadek příjmů nemůže dovolit a že si na tom provozovatelé dobíjecích stanic také patřičně naplnit kapsu, tak to je jisté - proto to také dělají, aby jejich činnost generovala zisk...nadšenci budou časem zatlačeni do ústraní, jakmile velké společnosti pocítí, že je to pro ně zajímavý obor, kde se dá vydělat.

Ale nepovidejte :), i kdyby tak pořád můžu nabíjet doma, kdežto benzín nebo naftu si doma težko nevyrobím. Cítíte ten rozdíl?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě cítím a vidím ten výsledek, pokud domácnost bude spotřebovávat xy a víc kWh/den, měsíc, rok, bude platit daně jako z paliva...je to jenom o tom, jak se chtějí lidi chovat...není problém stejným principem zdanit i samovýrobce energie, prostě stát ty prachy z daní s pohonných hmot ať už je to nafta, benzín, elektřina, vodík, jádro, stlačený vzduch potřebuje pro svoji existenci..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak naštěstí obyčejní lidé jsou schopni si pomocí FV panelů tu elektřinu vyrobit sami doma, a tato možnost bude v následujících letech snadnější a snadnější a nedokážu si představit jak stát bude danit samovýrobce kteří se nikde nebudou registrovat

To je stejny princip jako u paleni lihu. Taky to jsou "obycejni lide" schopni delat doma. A presto je to stat schopen (alespon do urcite miry) hlidat a danit...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Problém bude prokázat "načerno" natankovanou elektřinu. U pálení lihu je to jednoduché. Přijdete na kontrolu a zajistíte jednoduše jak pálenku, tak i výrobnu.
U elektřiny to asi těžko budete dělat. Když budete mít doma "zaplombovaný wallbox", tak stačí píchnout auto do zásuvky vedle a stát utřel. Tudy cesta nevede.
Pokud EV bude víc a víc, až to pocítí státní kasa, tak se zavedou paušální daně na vlastnictví EV a je to pořešeno. Jiné řešení (jednoduše realizovatelné bez jednoduchého obejití) asi nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo to máte naprostou pravdu a pokud bude výroba elektřiny doma postavena na stejnou úroveň jako domácí palírna tak to se nám tady v čezku bude dobře žít

To si nemyslím, jako chapu, že si tady v ČEZku necháme srát na hlavu, ale všechno má své meze a jednou prostě do tech ulic lidi vyjdou. imho: nejsem si jist, jestli stlačeny vzduch je zrovna brán za pohonnou hmotu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře, tak zrušíme daně na pohonné hmoty (jedno to co je, i stlačený vzduch to teoreticky může být, je to akumulací uskladněná energie, která chce provést expanzi, kterou může odvést práci), jak pokryje stát výdaje veřejné správy, pokud i s daněmi máme záporný rozpočet? No může buď zpoplatnit něco jiného (nevím, co), nebo zrušit sociální systém...pokud tento systém zrušíme, tak to teprve uvidíme, jak lidi vyjdou do ulic, to není sraní na hlavu, to je prostě makroekonomická realita - rozhodně bolí míň platit daně za pohonné hmoty, než platit za druhý stupeň základní školy dětem, za použití mostu, přechodu pro chodce atd....stát jednoduše peníze pro svůj chod potřebuje a naše současné zdanění sice není zanedbatelné, ale rozhodně není šílené.
Mimochodem byly doby, kdy se platila daň z luxusu za auto, motorku, rádio...

Obrázek uživatele Josef

Drahý pane, náklady na to, co jste vyjmenoval, jsou naprosto zanedbatelné s tím, jaké jsou náklady na zdravotnictví a důchody. To jsou hlavní černé díry tohoto státu. Tak tu prosím neplácejte nesmysly. Zdanit elektřinu nepůjde. Spíše se zavede silniční daň.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem rád, že jste schopen abstraktního myšlení nad myšlenkou a nechytáte za slovo...děkuji

Obrázek uživatele Josef

Sorry, ale když plácáte nesmysly, abstraktní myšlení je vám k ničemu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kurvy zasrany s Teslama ! Jenom to ničí nabíječky !! V Brne na AAA Máme týden novou nabíječku a už je rozbita !! Dnes na ni nabijel chlap s Teslou, nabíječka smrdětla jak se v ni něco pálilo a od ty doby nejede Chademo! !! Posrany chademo adaptéry, Furt nam budou ochcavat nabijecky a ničit je !!!!

Dnes jsem tam nabíjel, konektor šel z jiného Leafa přímo do našeho a bez problému. Ano, ABB Terra 53 je při nabíjení trochu cítit, ale dělají to tak všechny T53, na kterých jsem nabíjel, zvlášť ty čerstvě nainstalované. No a vzhledem k lhůtám oprav bych si tipl, že pokud problém vůbec byl, tak byl přechodného charakteru. Pochybuji, že kdyby opravdu odešlo CHAdeMO, že by to za 2 dny opravili.

---

Nissan Leaf 24kWh, 139.000 km

No já bych se naopak těm 2 dnům oprav u ABB vůbec nedivil, oni se trvalým monitoringem stavu a rychlým servisem dost chlubí (což je zřejmě důvod proč ty stanice stojí to co stojí) a další důvod proč vyhrávají výběrka kde se jen dá. Přeci jen po zkušenostech s DBT si většina provozovatelů uvědomila že minimálně stejně důležitá jako hustota sítě je její spolehlivost.

Obrázek uživatele Josef

Lol, klid :-) Adaptér podle mého názoru nabíječku nezničí. Jak by mohl? Nabíječka musí být schopna přijmout jakýkoliv požadavek a vyhodnotit ho na základě svých schopností a podle toho se zařídit. Podle mého názoru byla nabíječka vadná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel, jsem přesvědčen ze Tesly moc žerou, odebírají příliš vysoký proud a nabíječky ničí. Ten chademo adaptér asi ne přivede nabíječce všechny informace. U čistého chademo se nabíječka odpojí při každé drobnosti zatímco s adaptérem jede furt az zhori zdroje. Stara DBT se taky nakazila sama od sebe ale tim ze ju přetěžovli Tesly. Stále opakovaný problém, neverim, že je to nabíječkou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak pokud připojím míchačku na zásuvku 400V/32A před kterou je jistič 32A tak víc než 32A tam nepoteče, a pokud ta zásuvka vyhoří při 32A tak to přece není vina míchačky, a stejně to bude s TESLOU

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mistře elektronku, míchačka co žere 32A je nějaká superobří míchačka :) Každá třífázová zásuvka má na štítku uvedený čas po kterou ji lze špičkovým proudem ( v tomto případě tedy 32A )zatěžovat. Většinou je to u klasické 3F zásuvky 5-6 hodin. Jde o to, že pokud takový velký proud je trvalý dojde k přehřátí kontaktů a zásuvka/zástrčka vyhoří nebo se alespoň speče, tak že už to nejde rozpojit.
Baterie, ale nejsou míchačka ! Mají specifickou VA nabíjecí charakteristiku. Nikdo neznáme žádné ůdaje o ABB Tera 53 a ABB nic neprozradí. Nevíme pro jaké vozy jsou konstruovány, pro jakou nabíjecí charakteristiku, po jakou dobu mohou dodávat špičkový proud. Je obrovský rozdíl v VA charakteristice moderních baterií 24kWh- Nissany a 95kWH-Tesla. Nissan nejprve nabíjí nižším proudem, který rychle vyjede až na 120A a pak klesá, nabíječ je tedy zatížen špičkovým proudem cca jen 10 minut a pak proud padá na 50% a méně. U Tesly odebírají baterie maximum proudu co dokáže dát nabíječka, berou obrovský proud a je to způsobeno nízkým vnitřním odporem baterie a množstvím paralelně řazených malých článků a nabíječka jde téměř do zkratu a doba po kterou baterie odebírají špičkový proud a kdyby nabíječka mohla brali by ještě více, ale po dlouhou dobu a to bude ten problém.
Pravděpodobně konstruktéři nabíječek nepočítali s takovými parametry baterií, podcenili chlazení a výkonovou rezervu zdrojů. Dnes se šetří všude a na všem. Je fakt, že ABB Terra 53 nabíječe prostě smrdí spáleninou neboť použité polovodiče jedou na maximum a pálí se, myslím že se pálí více jak DBT a životnost zdrojů ABB asi nebude dlouhá, po neustálém grilování se polovodiče budou rozpadat... a bude se to kazit a opravy budou sakra drahé.

Obrázek uživatele EKOLO

Ladislave, kde jste vzal ten údaj 5- 6 hodin? Zásuvka to musí vydržet trvale!

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj Jaromíre,
máte pravdu, je to naprostý nesmysl, ale kolik odborníků mu uvěří :).
Přeji hodně zdraví v novém roce. L.

Obrázek uživatele ePavel

To je naprostý nesmysl. Nabíječka dodává maximální proud 120A. Žádný téměř zkrat tam není. To je jako u laboratorního zdroje, taky tam může člověk výstup zkratovat a poteče tam pořád jen nastavený proud. Pro jaké vozy jsou konstruovány? No pro ty co používají určitý standard, v tomto pžípadě CHAdeMO. Takže tesla ani jiné EV s větší baterií, které v budoucnu na těchto nabíječkách nabíjeny budou ji neohrozí. Naopak nabíječka si ten proud ještě může stáhnout, tak jak to třeba DBT skutečně u tesel třeba po půl hodině v létě dělali.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak jsem se ještě radil s manželkou ohledně toho času 6h na 400V zásuvce, a ona věděla že je to tam psané, ale zase si myslela, že se to může zapínat jen v 6h ráno, že je levnější noční proud :-))))

Obrázek uživatele Jolinar

6h znamena polohu klice (takovy ten vycnelek)... tedy na 6 hodinach.

Zatezovat ji muzete jak dlouho chcete. Jesti Vam vyhori tak jste ji mel spatne zapojenou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl, nic se rozpadat nebude. Kdyby to neuchladili teď v zimě, tak co by to dělalo ve 35° vedrech?
ABB jsou spolehlivější a výkonově robustnější než DBT. I proto jsou mnohem dražší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prý je uveden čas 5-6 h se musím smát jako blázen co je to tady za chytráky.. To není čas ale poloha klíče s časem použití to nemá nic společného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

díky za info,
jsem velice zahanben mým amaterismem,
po 30letech používání zásuvek se dozvím že je na zásuvce i čas po kterou se může používat bez rizika spečení,

jinak koukám že to nabíjení baterií je hotová alchymie

Laďo, pokud má nabíječka jmenovitý výkon 50kW (čili při napětí 400V Tesla odebírá cca 125A - to potvrzují majitelé Tesel), tak to je výkon, který nabíječka musí vydržet trvale nebo řekněme po delší dobu. Mělo by být jedno, jestli tam nabíjí Tesla třeba hodinu, anebo se tam za tu hodinu vystřídají 3 Leafy s prázdnýma baterkama a všechny pojedou těch svých 20min na plný výkon. Prostě nabíječka to musí vydržet.

---

Nissan Leaf 24kWh, 139.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže 400v ma ta baterie kdyz uz je skoro nabita,takze to tamtece uz jen třeba 60A. Navic slabší tesly 60/70 maj max 355V ,takže ty přes CHADEMO berou max 42KW a to jen chvilku, staci se podivat navidea na youtube je tamtoh mraky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milý anonymní vztekloune, doporučuji přečíst si specifikaci CHAdeMO...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravidelne každý deň sa striedam s Teslou na nabíjačke DBT a nič jej nie je...

Obrázek uživatele Jolinar

auto si rika jake napeti a kolik proudu mu ma nabijecka dodat. A kdyz to nabijecka neumi splnit tak budto ma omezit proud/napeti anebo se vypnout uplne. Jestli ma ta nabijecka tak blby software ze se neumi omezit tak at klidne vyhori :-D
Delam si srandu samozrejme, ale to je proste chyba vyrobce nabijecky, ze nabijecka nevi kdy ma dost. DBT stanice se aspon umely omezit kdyz se zacly prehrivat.

Obrázek uživatele ePavel

Milý anonyme, je vidět že o nabíjení možná něco tušíte, ale alespoň základní principy funkce vám unikají. Když to člověk čte, tak by řekl, že tesly nabíjí jen u AAA. Teče tam max. 120A jako do ostatních aut. Kdyby to byla silnější nabíječka, tak naopak to tesly přes chademo adaptér poteče max 125A, na rozdil od jinych EV.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, zdražení je nepříjemné, no tak prostě jezděte více, v tom nevidím přece žádný problém.
Já mám za rok najeto 62 000km na elektřinu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jezděte více, v tom nevidím přece žádný problém.
práve to je problém - viac áut bude potrebovať nabíjať na dnešnom počte nabíjačiek, čo vytvorí neustále rady.
dnes okrem pár áut (modelov i kusov) čo nabíjajú skutočne rýchlo a majú aj podstatne iný dojazd sú BEV na denno denné jazdy "okolo komína", k čomu im postačuje najnižší základ - 230V10A zo zásuvky ku kosačke. do rána bez problémov nabitá denná spotreba.
to, čo čítam je tak pre taxikárov, rozvážkovú službu, ... stále sa imn to oplatí, ...
človeku, ktorý potrebuje DVAKRÁT mesačne niekam o desať kilometrov ďalej ako je kapacita batérie je to kardinálny problém.
prečítajte si článok - debata s "tvorcom" evmapa, ale CELÝ, do konca!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by zajímalo to tvrzení o té většině, co píše pan Burkovič. On si dělal nějaký průzkum mezi zákazníky ČEZu? Nebo to probral s pár kolegy a ví, jak to je, protože on všechno ví?
Je to článek redakce nebo pana Burkoviče?
Když čtu hybrid, tak se tady strhla diskuse s řadou negativních reakci, ale v zásadě od pár jedinců, navíc část z nich známých firem. Dá se z toho usoudit, jak je na tom portfolio zákazníků ČEZ? Dost těžko... ČEZ má několik set zákazníků, to jste se všemi mluvili?
Klíčové podle mě bude, kolik lidí reálně smlouvu ČEZu vypoví. Až to bude většina zákazníků, tak bude jasné, že ČEZ udělal chybu. Až to vypoví malá skupinka jezdící kolem komína, tak je to nemusí trápit.
Tuhle diskusi vždycky ovláde několik lidí, k tomu názor elektromobilního "guru" Burkoviče a hned je jasné, jak to je a jak by se to mělo dělat...
V nadpisu článku by podme mě bylo korektní napsat "někteří" se bouří...

Zapomínáte na další skupinu elektromobilistů do které se řadím například já a o které se ČEZ s takovýmto přístupem ani nedoví.

Doposud jsem si chip ČEZ nepořídil a čekám až ČEZ zavede férové zpoplatnění podobně jak to udělala Pražská energetika. Pod pojmem férové zpoplatnění chápu, že zaplatím za odebranou elektřinu + případný parkovací poplatek. Takový přístup totiž přirozenými regulačními mechanizmy zajistí, že se zbytečně netvoří fronty na nabíjecí stanici ani se neblokuje nabíjecí stanice autem, které je již nabito tak jak se to děje na nabíjecích stanicích ČEZu.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, většina elektormobilistů, které za skoro 3 roky znám a mám na ně kontakty, jsou zákazníky ČEZu a mají malá auta. Ostatně i ČEZ jich měl do jara 2016 úplně největší flotilu a to těch nejmenších - Peugeotů Ion.
A většina z nich čip už podle svých slov vrátila nebo tak hodlá udělat. Po 21.12.2016, což je datum pro výpověď a vrácení, bude jasno. Pokud se dozvíme férově čísla, ale osobně bych se tím moc nechlubil.
Za elektromobilního guru se opravdu nepovažuji, moje účinkování je ve srovnání s panem Végrem, Marušincem, Kubišem a dalšími nestory české elektromobility pouhé příštipkaření.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

je vidět, že jsme v Čechách.
na svoje nadáváme a že Putinovi platíme miliardy za ropu to nikomu nevadí.
Když už se konečně začaly stavět nabíječky (mimochodem za desítky milionů), tak několik desítek elektromobilistů brečí jak si za jejich čtyřistapade měsíčně bude ČEZ dělat ukrutný zisky. To se asi finanční ředitel ČEZu musí potrhat smíchy.
Dřeváky a trakaře na vás pitomci, protože si žádný pokrok nezasložíte.

já mám najeto 55.000km v elektrice za dva roky a jsem za to rád

Nesmíte holt myslet jen na Putina a na sebe ;) !
Mám najeto za rok a půl přes 35 000 (a znám lidi, co tohle na Tesle udělali za necelého půl roku). Takovým se jistě paušál bohatě vyplatí...
Ale je tu jednak spousta lidí, kteří dobijí jednou dvakrát do měsíce pár kWh, za druhé ČEZ čerpá desítky milionů dotací z vežejných zdrojů na pár desítek stanic a za třetí většinu stanic má u svých provozů (takže náklady na provoz a elektřinu nebudou nijak drastické). Bylo by jenom fér, kdyby udělal nějaký rozumný program s účtováním za kWh, jako má například PRE (cca 2,30/kWh) v Praze.

Jen tak pro zajimavost, proc by mela byt cena za vyrazne zhodnoceni auta (zvyseni efektivniho dojezdu diky rychlonabijeci siti) smesnych 2,30/kWh (u PRE je to taky propagacni cena)? Proc ne treba 10 (jako EVmapa)? Proc ne 30 (jako Greenway)?

Takovy maly vypocet, kdyz si vsech 1000 elektromobilistu ten pausal koupi (a cela castka pujde do site, nebudou zadne naklady typu najem, servis, energie), tak zaplati JEN zhruba jednu rychlonabijecku mesicne (a to ji pocitam hodne levne) - kdyz budeme ocekavat zivotnost stojanu 3 roky, penize vybrane za tu dobu staci na obnovu 36 nabijecek.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

36 nabíječek je teda na můj vkus docela dost ne?

Kolik ji ČEZ vlastně dnes má? 50? Ale to navíc nejsou nabíječky ale pouze zásuvky za pár korun.

Skutečných nabíječek tedy ty co dávají alepoň 50kW má jen asi 10 kusů. Takže sory ten Váš výpočet jen dokazuje jak ČEZ lže a krade z naších daní bere dotace ale přitom zpátky lidem nedává nic.

A navíc ty stanice mají určitě daleko větší životnost než 3 roky. Podle mne vydrží určitě víc jak 5 let, nebo 10 let. Proč by taky neměli, že?

Jestli jsem dobře opčítal, tak 450,- a 1000 lidí co to platí měsíčně to dává za rok 6,5 miliónu korun !!!

Sory ale tohle plus dotace několik miliónů korun z našidh daní je tolik, že by měli opstavit 20 rychlonabíječek po repoublice a dávat na nich proud zdarma všem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hobite - typicky prispevek. Nezjistite si fakta, ale vite, ze cez lze a krade...
Stanic ma 25 DC a neco jako 50 AC. Tusite, kolik stoji stanice na porizeni vcetne instalace a kolik stoji jeji provoz?
Zatim zadnou stanici za dotace nepostavili...teprve budou.
Sorry, ale vite o tom prdlajs, delate dementni zavery, ale mate jasno v tom, kdo by mel co davat zadarmo...
Bohuzel jak typicke...

Obrázek uživatele jurazhor

že čez lže a krade vijou úplně všeci

---

jurazhor

pokud umím počítat tak ČEZ má 25 rychlodobijecich stanic - DC

Obrázek uživatele Jolinar

ano, cez ma rychlodobijeci stanice, ostatni (vcetne ceskych norem) maji rychlonabijeci stanice ;-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceska norma nepouziva terminologii, ktera je (bude) v zakone a ktera vychazi z prekladu evropske smernice. Termin dobijeci stanice je v souladu se smernici a jeji implementaci do ceske legislativy, ale ne v souladu s normou. Nabijeci stanice je v souladu s normou, ale ne se zakonem... podle vyjadreni Ministersva prumyslu a obchodu by se norma mela prizpusobit zakonu, ne obracene.
Toz asi tak... v techto diskusich je to myslim jedno,ne, i kdyz chapu autorskou hrdost tech, co normu prekladali...

Obrázek uživatele Jolinar

jak se do anglictiny prelozi nabijet a jak dobijet?

Copak o to, angličtina zná oba výrazy: nabíjet-charge a dobíjet-recharge, ale zas také používá výraz charge pro útok/zteč :)

pro "tužkové" akumulátory (nabíjecí baterie) zase používá výraz rechargeable batteries

shrnuto a podtrženou v tomto duchu si nemáme co závidět a bordel v tom mají také...

Taky bych to tak videl, jedine co za posledni rok udelali, je ze vymenili starsi DBT za ABB, ale v podstate pocet nenavysili. Smutne, tohle hospodareni ja podporovat nechci a taky nebudu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasny. Stanic od DBT meli 10, DC rychlodobijecek je v provozu dneska 25. Pocet ale v podstate nenavysili...
To je tak smutne, az by clovek brecel.
Prispevk nekterych elektromobilistu si neskryvaji uprimne nadseni, ale vyznacuji se znacnou davkou debility, napriklad v tom, ze placate nesmysly, ale o to spravedliveji se rozcilujete...
Jesteze ta mlcici vetsina (co sem neprispiva) je normalni...

Jo ty myslíš ty 4 co se za poslední rok nové postavilo...tak to pak jo. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha. Ale porad mi to nejak nevychazi. Loni jich meli 10. Dneska 25. Pristaveli ale jen 4. To da rozum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Lidé začnou hodně počítat. Hlavně pak ti, co jezdí většinově kolem komína nebo mají malé baterie v autech. Což je většina," říká Radovan Burkovič,

Takže v číslech : Za rok 2016 se prodalo v CZ
BMW i3 - 71 ks
Kia Soul - 4 ks
Mercedes Benz - 2 ks
Nissan - 61 ks
Peugeot - 2 ks
Volkswagen - 29 ks

Za rok 2015
BMW i3 - 94 ks
Kia Soul - 10 ks
Mercedes Benz - 4 ks
Nissan - 60 ks
Peugeot 1 ks
Smart 8 ks
Volkswagen - 91 ks

Dále je tu Tesla, kterých se v čechách prodalo určitě minimálně mezi 50 - 100 kusy.

Pokud by tu byla většina lidí, která má malá auta s malými bateriemi, což je pouze trojice i-Miev, C-Zero a iON a ještě asi Smart, tak by asi statistiky, měli mít absolutně odlišná čísla. To že čez od ledna zdražil je pro některé asi nemilé chápu, nicméně pokud se podíváte do německa, rakouska, slovenska, tak zjistíte, že čez prodává elektřinu za babku a u nás si stále všichni jen umí stěžovat a ničeho si neváží. Zajímavé je, že je tu spousta majitelů Tesel, BMW, VW a Nissanů, kterých je většina a nikdo z nich si nestěžuje, takže přestaňte sedět u počítačů, podívejte se jak to vypadá ve světě a teprve potom si stěžujte !!!!
Nevděčná menšinová parta !!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak třeba já si jako majitel Tesly nestěžuju, ale rovnou vypověděl smlouvu - i starý roční poplatek byl výrazně vyšší než moje spotřeba u ČEZu (mj. protože CHAdeMO doslova nikdy nikde nefungovalo, když jsem skutečně potřeboval). Bral jsem to jako OK cenu za čip pro případ nouze, to ale s novou cenou a rozšiřováním EVmapy padá.

Obrázek uživatele Radovan

Jen na oficiální nákupy se nedívejte, mnoho lidí si dovezlo - díky nesmyslné cenové politice českých prodejců i ignoraci českého trhu některými automobilkami - vozy zvenčí.
Prakticky všechna auta kolem 20 kWh jsou auta s malými bateriemi. Tedy BMW i3, Nissan Leaf, Peugeot Ion/Citroen C Zero/Mitsubishi iMiev, Smart ED a z VW minimálně eUP a eGolf taky není žádná sláva. Jmenovaných se, jak vidno ve Vaší statistice, i oficiálně prodala většina. Prostě tady máme přes 1 tis. elektromobilů, z toho cca 150 Tesel. Zbytek jsou auta s malými bateriemi okolo 20 kWh. Výjimky jsou blíže 30 kWh a jen pár nejnovějších letošních - nebo teprve ohlášených modelů - má nad 30.
Pokud takovým autem nenajezdíte alespoň 30 tisíc km ročně s převážným využíváním rychlonabíječek na Vašich trasách, tak je pro Vás trojnásobné zdražení prostě moc.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

V ČR je registrována cca tisícovka osobních elektromobilů, zdaleka ne všechny jsou kupovány v oficiální síti dealerů. Buďme za to rádi, protože elektromobilita v budoucnu pomůže nám všem (snižování závislosti na ropě, šetření životního prostředí, stabilizace sítě, rozvoj technologií...).
ČEZ je natolik velká firma a výpočetní technologie jsou dnes natolik levné, že by neměl být problém udělat nějaký rozumný program s počítáním kWh, který vyjde vstříc i někomu, kdo nabije jednou dvakrát za měsíc.

S mym Ionem a baterkou 14,4kWh bydlim bez dosahu kterekoliv nabijecky CEZ. Proto ani jejich chip nemam. Zato nabijim v DE za 0,5€/30 minut. To odpovida 8,50Kc/kWh. Ion bere maximalne 14A. Leaf 16A, pak by cena byla lepsi. I tak si nestezuju, protoze muzu jezdit dal nez kolem komina. Dokud CEZ nepostavi pobliz nejakou nabijecku, tak me jako zakaznika urcite neuvidi. A az bude nekde nabijecka, tak doufam ze bude uctovana dle kWh, protoze casove je to pro male baterky nevyhodne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak snad jste v čezku nečekali od čezu nějakou filantropii? tu dělá výhradně v Albánii, Bulharsku a jinde :-)), místní čezké ovčany si čez podojí kdykoli si vzpomene...

ale snad nás nebude dojit věčně

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale bude... jsme takový ovečky až se stydím :-( ČEZ nám bude srát na hlavu pořád a navždy... Holt MONOPOL JE MONOPOL.. Já teď vyřizuju jen hloupej Elektroměr a čekám na něj už 3 měsíce...bordel, hrůza a arogance ale musím držet hubu a krok, protože dráty má pouze slavný a úspěšný ČEZ :-(( už z nich fakt bleju... Omlouvám se za příspěvek ale už to nedávám... ta bezmoc je hrozná...

Obrázek uživatele Josef

Jsme na tom podobně. Přihlášku k novému odběru jsem dával loni v květnu. Takže od první akce po zavedení elektřiny do garáže tak rok a půl.

Je to trochu z jinych duvodu, nez ze Cez nic nemusi. Spadl jim celostatni system, ktery ma na starosti elektromery. Uz si to odskakal reditel te divize. A ted nevi co s tim, maji obrovske mnozstvi prihlasek, ale nedari se jim ten system rozchodit

Obrázek uživatele Josef

To je paráda. Mají na to 18 pracovních dní od žádosti.

Tak tento stav už trvá více jak půl roku :-) Pořád něvědí co s tím :-D

Obrázek uživatele Josef

Nj, korporát. Když se něco úplně podělá, tak se v tom rok plácají jako ryba na suchu, pak rok vymýšlí řešení a následně ho rok implementují.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já věděl, že mám počkat, než si nějaký elektro-auto koupím. No je rozhodnuto, protože když jsem si to všechno spočítal, tak mě auto na elektriku, který jezdí každýmu "zadarmo", vyjde i tak dráž, než benzínovej 4,0 l. Tak a je to, ani to nebolelo :)

Já fandim elektromobilitě, ale rozhodně ne za aktuální ceny dobíjení, ne za ceny nových (některých) elektromobilů a hlavně ne s dnešními typy baterií, rychlostí jejich dobíjení a aktuální infrastrukturou. Radši ještě zůstanu u benzínu (mám rád jeho vůni a miluju řev silnýho motoru - jsem zvíře, no) a raději ještě počkám, jak a kam se tenhle kolotoč ještě roztočí.

Nemáte dojem, že si protiřečíte?
Na jedné straně fandíte elektromobilitě na druhé počítáte jestli je levnější ... já to chápu tak, že fandíte ekonomicky výhodnějšímu řešení. Myslím, že když něčemu fandím, tak jsem pro to ochoten něco obětovat.

Kdybychom všichni fandili elektromobilitě tak, že bychom čekali až elektromobil bude levnější než spalovák, tak jí budeme fandit až do doby než se spálí všechna ropa a atmosféra bude pro vyšší živočichy nedýchatelná.

Obrázek uživatele Josef

Stejně se převážně dobíjí doma. Co byste chtěl? 40 kWh baterie vám vystačí denně na cca 250 km normální jízdy. Jak často jezdíte denně dál? Ostatně, kolik vašich jízd je delších než 100 km?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doma? Jakože si máme hodit prodlužku z okna? Né každý bydlí v baráku. Pro nás bytaře je todle poměrně důležitá zpráva a jasný signál k odložení/přehodnocení nákupu el. povozu.

Obrázek uživatele Josef

Já taky bydlím v bytě v bytovce. A překvapivě, světe div se, mám hozenou prodlužku z okna. Sousedi v pohodě. A ano, už mám připravenou garáž.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mno kdyz mate zajistene parkovaci misto pod oknem tak pro Vas supr. Ale ja parkuju pokazde nekde jinde a tahat 400 metrovou prodluzku fakt nebudu.

Napad (myslim) BMW, ze by dobijecka byla v kazde lampe by to vyresil. Ale toho se asi jen tak nedockame.

Obrázek uživatele Josef

To asi ne. Elektromobil bohužel není pro každého. Jestli chcete paušál od ČEZu za rozumnější cenu a máte elektromobil, zkuste kontaktovat pana Vegra.

Obrázek uživatele EKOLO

Stačí číst www.elektromobily-os.cz a najdete tam i tabulku toho, co se za kolik prodává (v CH)

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ľudia neplačte a radujte sa, že ste v CZ. Na Slovensku u Greenway túto cenu 450 CZK= 17 € zaplatíte za jedno nabitie na 100km jazdy. V lete nabijete 15 kWh na Nissan Leaf za 30 min a v zime za 45 min. Podľa ich programu ZERO vychádza leto 30min x O,50€/min = 15€/100km a zima 45min x 0,50€/min = 22,50€/100km !!! Tak vidíte. Buďte radi za ten paušál...

Obrázek uživatele Radovan

Greenway v SK je soukromá firma. Její byznys, její problém. Faktem je, že slovenské energetiky jsou na tom ještě ostudněji, nedělají skoro nic, ale přece se nebudeme srovnávat s těmi špatnými, že?
V ČR je ČEZ největší výrobce elektřiny a veřejná akciová společnost ze 70% vlastněná vládou, tedy námi všemi občany ČR. Navíc distribučně má zákonný monopol na skoro polovinu území. Rozvoj elektromobility má jako dominant a praktický výrobní monopol na trhu jaksi v popisu práce. Protože tímto způsobem mj. zvyšuje své zisky už dnes a do budoucna si buduje silnou zákaznickou skupinu, která od něj bude nakupovat do svých vozidel elektřinu.
Ostatně děláme to už teď. Při mých průměrných 12 kWh/100 km a ujetých 41 tis. km jsem už odebral 4.920 kWh. Jako nově vzniklý, předtím neexistující zákazník. A odebírat budu dále a pravidelně. Dokonce jsem po 2 letech pořídil další vůz na elektřinu, další podobný spotřebič, další zákazník. A to mám skoro nejmenší auto na trhu. Je nás minimálně tisíc a to číslo dále roste.
Proto rozvojem sítě stanic ČEZ nedělá nic extra pro elektromobilisty, ale hlavně přesměrovává peníze za benzín a naftu, končící dnes v kapsách šejků a Putina, do své kapsy. A prostřednictvím dividend přes státní rozpočet do kapes nás všech. A takovou politiku od něj očekávám.
Čím jste větší, tím máte větší moc i odpovědnost. Pětiletým slibováním nikdy nedokončené sítě 200 nabíječek po celé ČR, tříletou výstavbou nedokončené rychlonabíjecí sítě rychlostí 1 stojan za čtvrt roku a dvouletým pomalým nevyměňováním poruchových stojanů DBT za nové, dovršeným ziskem EU dotace na jejich další výstavbu spolu s trojnásobným zdražením služeb, nelze o nějaké zodpovědnosti nebo rozvoji trhu mluvit. To je celé.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja myslim, Radovane, ze je potreba, abyste se do toho vlozil a konecne tem molochum ukazal, jak se to dela. Mate celkem jasno v tom, jak by se to melo delat, pomocniku tady na hybridu najdete radu, jiste sezenete i penize, pojede to jak po masle, co rikate?
Az nekdo bude stavet jednu rychlodobijecku tydne a vsechno bude klapat, tak je na miste se CEZu vysmat. Zatim ale pro vas elektromobilisty nikdo nedela vic nez on. Chapu, ze byste si to predstavovali asi jinak, ale to se asi neda nic delat. Schvalne - cim to asi tak bude? Vsichni jsou uplni pitomci a nenapadne je se podivat na hybrid.cz, kde je nekolik jedincu, kteri to maji po teoreticke strance naprosto zmaknuty?
Zkusil jste si treba spocitat, jak to vychazi v cislech, jak hodne mu ta silna skupina vas elektromobilistu vydela v porovnani s tim, kolik do toho zainvestoval? Zjistil byste totiz, ze z pohledu zisku by pro CEZ v tuto chvili bylo nejlepsi do elektromobility nestrkat ani korunu...
A ze to je jako jeho moralni povinnost? Tak to se zajdete zeptat Andreje Babise, co vam k tomu rekne...
Tyhle amatersky naivni plky jsou fakt usmevny, nezlobte se...

Obrázek uživatele Radovan

To už máme s panem Chmelíkem z ČEZu předjednáno z Amperu v Brně, že až mi stát zruší dalšími regulacemi po 26 letech moje podnikání, tak se nechám u nich zaměstnat. Budu chtít elektromobil se slušnějším dojezdem a jednoho schopného elektrikáře, s nímž budeme prostě objíždět zemi a u každého navštíveného objektu s jeho majitelem nebo provozovatelem hledat, jak to jde. Příklady třeba z Polska jak na to máme.
Jinak opět se díváte na elektromobilitu úzkým pohledem jak se nám vrátí zainvestované rychlonabíječky. Vrátí se nám v rozvoji elektromobility a vzniku nového trhu, jemuž budeme prodávat naši výrobu a služby. Já jsem vedoucí na trhu, já si mohu dovolit to celé rozjet. Když si jen vezmu potenciál elektromobility v MHD, rozvozech, autech úřadů celé země (jen větších obcí je 6 tisíc), tam všude se má ČEZ dnes a denně dobývat a ukazovat, jak to jde. Zatím sedím 15 minut na rychlonabíječce Teplárny Vítkovice a kolem mne projede několik spalovacích aut ČEZu a pokud tam jsem koncem směny, tak všichni zaměstnanci ve spalovacích vozech. Ani ten pitomý plyn v nich nepoužívají, přitom jejich zaměstnavatel už ho taky dávno prodává. Omlouvám se výjimkám, co odešly po svých nebo odjely na kole.
Zajímalo by mne, co asi víte o investicích, komplexním řešení a dalších věcech, jak zdánlivě ztrátovou investicí akcelerovat zisk jinde.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak hodne stesti :-)
To jste az tak presvedcen, ze postavit sit je tak jednoduche, resp.v cezu jsou az takovi idioti? Jen se ptam...
Jak jsem psal nize - vase tvrzeni je zalozeno na predpokladu, ze investici do site stimuluju trh natolik, ze se mi sit zaplati. Zni to na prvni pohled logicky, ale mate to podlozeno nejakou kalkulaci? Muze to totiz byt uplna blbost, resp. faktoru co ovlivni rozvoj elektromobility je vic. Stimulovat ho investici do stanic je asi nejdrazsi zpusob jak to delat... To je jako kdyby chtel provozovatel benzinky stimulovat spotrebu benzinu tim, ze bude rozdavat lidem auta...
Stanice musi trh predbihat, ale nesouhlasim s tim, ze a) mezi investici do site a rozvojem elektromobility je jednoducha prima umera a b) koruna investovana do site se vrati tim, ze generuji noveho zakaznika stimulaci trhu.

Obrázek uživatele Radovan

Samozřejmě, že se mu síť zaplatí. Proč by pak budoval další transformátory a stanice u průmyslových zón a v místech se zvýšeným odběrem, byť předpokládaným?
Stavět nabíječky ovšem nestačí, pořád jste nepochopil tu komplexnost. Musíte jít za zákazníky a ukázat jim, jak to jde. Musíte především Vy sám přijet elektromobilem, ukázat jak jde nabít ze stejné zásuvky, jako mobilní telefon. svézt lidi, nechat je řídit, ukázat jim nabíjecí místa v jejich objektu, ukázat jim směšné náklady na dobíjecí místo atd. atd. .....
Pokud jim ukážete náhodně rozeseté rychlonabíječky v nedojízdné vzdálenosti, wallboxy za desítky tisíc a kabely atakující deset tisíc, přičemž dojedete ve spalováku, asi nikoho nepřesvědčíte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fascinuje me vase jistota. Paralela s prumyslovymi zonami je spatne. To je prave ten problem, ze casto srovnavate nesrovnatelne a tak trochu po broukpytlikovsku mate pocit, ze to je jednoduchy jak facka.
Posilovani site je neco, co dela distributor v ramci sveho regulovaneho businessu. Takze ma ze zakona garantovanou navratnost investice (naklady na to se mu zaplati v distribucnich poplatcich, takze je prenese na konciveho uzivatele). Transformator je bud soucasti distribuce (navratnost=viz predchozi veta) a nebo je jeho investorem ten, kdo prumyslovou zonu postavil nebo kdo si tam postavi nejakou tovarnu,sklad atd. Rizika distributora jsou vpravde minimalni.
Sit stanic je investice, ktera neni nijak garantovana nicim. Jde o standardni investicni rozhodnuti jako do elektrarny nebo cehokoliv komercne jineho, kdy verite, ze trh bude fungovat tak, ze se vam to zaplati. Ale nikdo vam na to negarantuje ani korunu. Rizika zde jsou maximalni, sazite na budouci trh, ktery se muze, ale taky nemusi vyvijet dle vasich predstav a odhadu.
Prestante pouzivat paralely s prenosovkou (CEPS) a distribucnimi spolecnostmi, stavbou elektrickych vedeni a transformatoru. To je uvaha uplne mimo a jenom ukazuje, ze energetice nerozumite, ale chcete jim radit...
Rozumim tomu, ze verite, ze vybudovani site stanic v hodnote radove desitek, mozna az stovek milionu korun se da osetrit tim, ze diky samotne existenci stanic mi pribude tolik zakazniku, ze se to zaplati a muzu to dale stimulovat tim, ze budu delat osvetu, pujcovat jim auta a presvedcovat je a presvedcovat je a ukazovat a ukazovat. Tj.to, co na rade akci delate (coz neni mineno jako dehonestace). Jakkoliv ma jakakoliv stimulace trhu smysl, tak touhle praci v terenu si business nezajistite. Ale o tom vas tezko presvedcim.
Nehlede na to, ze elektromobiliste jsou pomerne nevdecna banda, usuzuju aspon podle rady prispevku zde na foru...

Obrázek uživatele Josef

Zase nebuďte tak útočný. ČEZ skutečně dělá pro elektromobilitu hodně. Co by ovšem bylo ještě lepší je, kdyby nesázel svoje rychlonabíječky do velkých měst, ale na strategická místa podél jedniček. Přece jen mi přijde, že koncept rychlonabíječek je hlavně pro delší příležitostné cesty. Ne pro taxikáře, kteří je v podstatě zneužívají a pak je samozřejmé, že ČEZ chce zdražit, což ovšem postihne hlavně ty jednorázové uživatele. Já bych se nebránil klidně desetinásobnému zdražení paušálu, kdyby byl zároveň zaveden tarif podobný tomu od PRE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No,ono je to slozitejsi. CEZ - stejne jakk kdokoliv jiny - bude chtit stavet rychlodobijecky hlavne tam, kde si na sebe vydelaji, tj. kde budou dostatecne vytizene a zaplati se.
Kontrolni otazka: mate moznost postavit (jako investor) rychlodobijecku ve meste, kde se u ni otoci deset taxikaru denne a nebo na dalnici, kde si u ni dobiji ctyri prilezitostni elektromobiliste tydne, co zrovna pojedou kolem. Kde ji postavite? Tam, kde bude vytizena? Nebo tam, kde si na sebe nevydela, ale zato vas na hybridu.cz pochvali, ze stavite stanici tam, kde je potreba (rozumej v miste, kde by ji nekdo chtel, aby ji mohl prilezitostne pouzit)?
Rada z vas furt nechape, ze je dost rozdil se na sit divat pohledem (prilezitostneho) uzivatele, tj. kde je podle vas zcela zasadni stanice mit, aby bylo co nejlepsi pokryti, a investora, kterymu to musi vychazet a kazda stanice, ktera si na sebe nevydela, zhorsuje ekonomiku cele site, tj. musi na ni vydelat nejaka jina stanice nebo se musi zadotovat.
Zasitovani hlavnich silnicnich tahu je nasnade, ale je to asi slozitejsi nez stavet stanice ve mestech. Proto jich je na dalnicich zatim tak malo.

Obrázek uživatele Josef

Pokud by to bylo tak, jak mluvíte, tak stále nedává smysl stavět rychlodobíječky ve městě. To je mnohem výhodnější tam postavit mennekesy a třeba 20. Zvláště při stávající úrovni účtování paušálem. Uvědomte si, že ČEZu se ten taxikář vůbec nevyplatí. Naopak se mu vyplatí člověk, který využívá jeho dobíječky příležitostně na delší cestě. Zasíťování hlavních tahů vůbec není složitější, na každé benzínce máte dotažené trafo s VN sítí. To co tu tvrdíte nedává vůbec žádný smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S kolika benzinkami jste na toto tema hovoril?
Zase - kdyz je to tak jednoduche a to co tvrdim nedava smysl, tak proc uz neni davno na benzinkach sit rychlodobijecek? CEZu by zbyly oci pro plac...
Tipuji, ze o tom, co to znamena na benzince postavit rychlodobijecku, vite kulovy... pred nejakou dobou jsem se o to zajimal v detailu a tvrzeni "zasitovani hlavnich tahu vubec nebi slozite" je naivni predstava nekoho, kdo to nikdy nezkusil. Kdyz uz jsou na miste vhodne technicke podminky (a zdaleka ne vsude tomu tak je), tak se mj.musite s provozovatelem benzinky a majitelem pozemku (pozor, zpravidla nejde o stejnou osobu) dohodnout na spolupraci... ale jasny, pri pohledu zvenku je to jasny jak facka

Obrázek uživatele Josef

Hm, a já měl dojem, že majitelem většiny odpočivadel u silnic je stát. Stejně tak majitelem rozvodné sítě, včetně trafa je opět stát. Tedy ČEPS. Benzínky bych do toho netahal, ano, bude se to stavět u nich, ale ty zpravidla nejsou majiteli okolních pozemků a nemají do toho vůbec co kecat. A co se týče toho, že vaše tvrzení nedávají smysl, to se mělo týkat hlavně té části s ČEZem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, s odpocivkami mate pravdu, vlastni je RSD... CEZ na jakesi konferenci rikal, ze je problem se s nimi na pronajmu dohodnout. Nevim co je na tom pravdy, ale neprekvapilo by me to, kdyby stat nedokazal pronajem vyresit. Pokud vim, tak na dalnicni odpocivce zatim zadna stanice nestoji...
S tim zbytkem nemate pravdu. CEPS rozhodne nevlastni trafa. Je rozdil mezi prenosovou siti (CEPS) a distribucni siti (jednotlivi distributori). U trafa zalezi na tom, do jake napetove hladiny jste pripojeni, jestli jde o velkoodber nebo maloodber. U velkoodberu si trafo plati ten, komu se odberne misto zrizuje. Takze kdyz budu nekde na dalnici stavet misto treba se tremi rychlodobijecimi stanicemi, musim krome stanic zainvestovat i do trafa...
Tohle je prave ono - delate zavery aniz znate fakta...

Obrázek uživatele Josef

Hm, a vy si opravdu myslíte, že benzina je brána jako velkoodběr? Podle mého názoru je to pitomost. Podmínkou velkoodběru je odběr 300 MWh za rok. To benzínka neudělá, pokud teda nemá někde pod zemí zahrabanou tavicí pec. Prostě hovadina.

Obrázek uživatele Radovan

Mně se hrozně líbí, jak přesně víte, proč to nejde.
Až bude mít ČEZ pitomou zásuvku 230V 16A přístupnou veřejně u každého svého objektu zdarma, jako to mám třeba já již několik let u svého domu, tak se možná začne něco měnit. Ale on není schopen po 5 letech slibů osadit ani jím vlastněné objekty normální veřejně přístupnou rozvodnou deskou se 3 zásuvkami 230V 16A, 400V 16A a 400V 32A. Vždyť to je do nebe volající neschopnost. Nekřivděme ale jen CEZu, neumí to ani EON nebo RWE, aspoň ne v ČR.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Jsem dominantní hráč na trhu, držím výrobní kapacity, dokáži těžit úspory z rozsahu, mohu vytvořit nový trh a nové zákazníky, mohu si je dlouhodobě zavázat k odběru mé produkce. Už chápete v čem je to kouzlo?
Vy se bavíte stejně, jako argumentuje ČEZ, brutálně úzkým pohledem - Děs, divize Čistá mobilita prodělává! Jenže proč prodělává? Protože kecy (většinou) negenerují peníze. zejména pokud prodáváte hmotné statky, ne sliby á la pojišťovna.
Chci vyrábět a prodávat elektřinu? Pak by mi mělo záležet na odběratelích, nikdo jiný mne neživí. Vidím potencionální odběratele se stovkami kWh měsíčně? Vidím, že rostou jako houby po dešti? Mám možnost ten růst podpořit? No tak do toho sakra jdu, ne?
Kontrolní odpověď: A kde podle Vás dělají soudruzi ze slovenského Greenwaye chybu, když osadili prvotně hlavní tahy a postavili celostátní soukromou síť rychlonabíjecích stanic na myšlence, že z jakéhokoliv místa na Slovensku bude max. 80 km k nejbližší rychlonabíječce? Nebo méně?
Zasíťování hlavních tahů je o dohodě s jedním větším hráčem na trhu čerpacích stanic. Minimálně 22 kW volného výkonu má každá benzínka, protože na každé je volný červený pětikolík. Takže Mennekes zásuvky na wallboxech už dávno mohly všude být, když vozovka nebo parkoviště prakticky vždy bezprostředně přiléhá k objektu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Prosim o vysvetleni logiky za vetou " Minimálně 22 kW volného výkonu má každá benzínka, protože na každé je volný červený pětikolík."
Predem dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Má na fasádě pětikolík 400V/32A (t.j.22kW), co je na tom k nepochopení?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Snazil jsem se naznacit, ze existence zasuvky nekde vubec neznamena, ze je pro ni volny (stale k dispozici) jeji maximalni vykon...

Maly priklad, mam doma v kuchyni 4 volne zasuvky. Znamena to, ze tam mam (4*230*10)W vykonu k dispozici (treba pro 4 rychlovarne konvice)? Ne, protoze jsou za jednim 16A jisticem.

Stejne tak na te pumpe muze byt plnych 22kW k dispozici treba jen, kdyz se vypne automycka. Stejne tak muze byt v garazi nakupaku "zasuvka na kazdem druhem sloupu", ale vubec to neznamena, ze je tam k dispozici dost vykonu, aby v kazde z nich bylo zapojene nabijejici EV (nebo treba myci stroj)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pan Kubiš přesně umí řešit tento problém - sleduje velikost aktuálního proudu do objektu a když se jeho hodnota blíží hodnotě jističe, sníží max. odebíraný proud pro EV (lze bez problémů na Mennekes typ 2). Když je zase k dispozici více výkonu, zvýší se i max. výkon zásuvky. Máme tak k dispozici max. možný výkon bez jeho výpadků.

Jasne, chytre wallboxy tuhle funkcionalitu maji (ani tak z principu nezaridi "Minimálně 22 kW volného výkonu").
Radovanem okazovane "cervene petikoliky" ovsem tuhle funkci rozhodne nemaji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jsem vděčný za jakýkoli pětikolík (popřípadě čtyřkolík bez chrániče - chránič v přenosném wallboxu nebo kabelu s pětikolíkem). Pokud jistič vypadává, snížím odběr max. proudu. Chválím každého, kdo pětikolík poskytne. Takže s Radovanem mám stejný názor. Kdo je ochoten investovat do Mennekes typ 2, to už musí být fanda a děkuji mu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plně s Tebou souhlasím, jsem podobně vděčný. Ale uvědom si, že časem se začne elektromobilita rozšiřovat i mezi týpky, kterým je vlastní drzé čelo a jsou ochotni kohokoli a to i veřejně poplivat za to, že jim třeba i nezištně pomáhá. Takže páchat dobro ano, ale dobře si rozmyslet možné následky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nevim, to je furt dokola.
Vy tvrdite, ze investice do rychlodobijecek se zaplati. Ze vybudovane stanice budou natolik stimułovat trh, ze novi zakaznici (elektromobiliste) a jejich odbery udelaji takovou marzi, ze to zaplati vybudovani a provoz site. Zaznely tady i argumenty, ze stavet sit dobijecek se vyplati uz jen proto, ze se zvedne spotreba elektriny, ktera to preci cele zaplati.
Znova se ptam - tohle tvrdite na zaklade nejake ekonomicke kalkulace a nebo je to takova intuitivni uvaha smyslu "to je preci jasne, ze to tak je".
Napriklad - jak si lze zakaznika dlouhodobe zavazat k odberu produkce CEZ?
Vite, kolik ma CEZ odberatelu elektriny? Opravdu novi elektromobiliste rostou jako houby po desti? Kolik jich je kazdy mesic? Kdyz investuju do site stanic miliony, o kolik vic jich bude? Dvakrat? Desetkrat? Tisickrat? Z logiky veci jaksi nedava smysl investovat do ziskani noveho odberatake vic nez kolik na nem vydelam. To je jak kdyz Vladimir Mensik vypravoval, ze zkouseli padelat stokoruny, ale kazda je vysla na 103 korun, tak toho nechali.
Greenwayem bych uplne neargumentoval, existence teto firmy je zalozena primarne na dotacich. Bez dotaci do roka zkrachuje...jsou ake sikovni a tak se jim dari do toho sypat dalsi a dalsi verejne penize.

Obrázek uživatele ozana

A jak vychází ekonomická kalkulace "budeme sedět s rukama v klíně, proč bychom se starali o budoucnost firmy ČEZ"?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobilita rozhodne nebude neco, na cem bude v nasledujich 10-20 letech bude stat budoucnost firmy CEZ...nejspis ani pozdeji.
Mrknete do rocenky, na cem CEZ vydelava a kolik, spocitejte si, kdyby bylo v CR 100tisic elektromobilu a jak velkej objem elektriny spotrebuji, jaky to muze mit dopad do vysledku... samozrejme az potom, co se zaplati sit, kterou jsem pro ne vybudoval...
Cez asi logicky nemuze elektromobilitu ignorovat, ale v kontextu hospodarskych vysledku firmy je to margináni...a jeste dlouho bude.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže systémem kdo nic nedělá nic nezkazí se taky může stát, že tu do 20 let nebude ani ČEZ. Ročenky neročenky. Čísla všichni znají. Např. počet aut (nedávné číslo 6 milionů), autobusů, spotřebu paliv v dopravě atd. atd.
Je velmi jednoduché pak zjistit, co pro mne, jako výrobce a distributora paliva zvaného elektřina, bude znamenat jaký počet elektrovozidel.
Asi pak půjdu od oněch MHD a rozvážek s největšími nájezdy směrem k obcím a firmám a přitom umožňovat občanům, aby si svoje v průměru 15 leté vozidla měnili ne za nové či ojeté spalováky, ale nové či ojeté elektriky. Budu spolupracovat s výrobci, aby takové vozy uváděli na trh, který jim budu pomáhat tvořit. Odbyt pro jejich auta a moji elektřinu a služby. A pak mohu tento koncept třeba vyvážet do jiných zemí. Jinak to bude ještě dlouho marginální.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ZA VŠECHNO MŮŽE DÍZL !! ;))

pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf

Obrázek uživatele Cipísek D

A nezapomeňte že už můžete PRÁSKAT ve VELKÝM !! ;))

www.novinky.cz/domaci/423109-na-cmoudily-uz-mohou-ukazat-lide-z-celeho-ceska.html

www.cisty-komin.cz

PS: HLEDÁ SE PROGRAMÁTOR ANDROJIDA pro aplikaci :

"DÍZL bez DPF"

www.dizl-prasak-bez-dpf.cz

:)))))))))))))))))))))))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si blboune zvykni na to, že když nemohu nacpat sousedovi hlavu do jeho na můj pozemek čmoudícího komína neb by to bylo "nelidské" což naštěstí jeho smrad u mne není, nediv se, že souseda prásknu tomu, kdo s ním zatočí. Pěkně oko za oko, zub za zub. A je mi jedno zda po bolševicku, nebo ekonomisticky. Ve výsledku rozdíl v těch zřízeních není. Obé jsou organizované násilí.

Obrázek uživatele Josef

Zdražení by nevadilo, pokud by zároveň s tím zavedli i možnost jiných tarifů... Jenže oni nejdřív zdraží a na nové tarify si půl roku počkáme...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne sa to zda byt stale vyhodnejsie ako u nas na SK v Greenway.

Obrázek uživatele Radovan

Viz odpověď výše, nechceme aby ČEZ byl jednooký mezi slepými. Je to prémiová firma, má být na špici a má na to kapitál i lidi. Jen to pořád nějak drhne.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No drasticke zvydeni ceny, z druhe strany se to da oznacit jako mirne snizeni dotovani elektromobilistu...

Obrázek uživatele ozana

Nezáviď!

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neplač!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc zavist? Mne je to uplne volne kolik CEZ uctuje za dobijeni, jen mi prijde pri nejmensi zvlastni, jak se nekteri cili, ze misto naprosto zanedbatelne casti nakladu promita ted CEZ do ceny jen zanedbatelnou cast nakladu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach jo.... Někteří to pořád nechápou.... Nejde o výši paušálu, jde o to, že někteří nabíjejí jen příležitostně (dle mě tak min.80% uživatelů a tak to má i být, aby nemuselo být rychlých nabíječek 5x tolik). A právě těch 80% lidí nabíjí třeba jen párkrát do roka a proto musí platit paušál? Musí snad mít každý neomezený tarif na mobilní telefon aby si mohl párkrát za rok zavolat z telefonu....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a tohle je možná to riziko, kterého se všichni provozovatele nabíječek vlastně bojí. Že tady elektromobilisté budou vehementně volat po husté síti co nejrychlejších stanic, ten kdo to nebude chtít dělat, bude pomalu za zrádce národa a až ta síť vznikne, tak tam elektromobilisté budou jezdit jenom občas, příležitostně, protože budou hlavně dobíjet doma...
Pokud někdo dobíjí veřejně jednou za měsíc, tak pro něj se cokoliv stavět nevyplatí. Resp. kdyby se takhel chovali všichni elektromobilisti, tak jich bude muset být řádově víc, aby se vybudování a provozování nějaké sítě vyplatilo.
Sto elektromobilistů, co dobíjejí denně, má pro provozovatele větší smysl než tisícovka, co dobíjí jednou za měsíc...
Nic to nemění na tom,že paušál je nevhodný produkt, ale netvrdil bych, že pro naprostou většinu, jak se tady píše.
Jen abyste se nedivili, až ČEZ zavede ty jednorázové platby. Tipuji, že cena nebude malá. Zajásají ti, co dobíjejí jednou za měsíc a ti, co dobíjejí pravidelně zase budou řvát a křičet, jak vypovědí smlouvy.
Problém zdejších diskutérů je v tom, že to každej vidí zcela subjektivně (mě paušál nevyhovuje, takže je paušál špatně) a máte problém (až na výjimky) se na to podívat z druhé strany. Pořád totiž platí, že ČEZ výstavbu a provoz sítě dotuje, tak mi kecy o ziscích přijdou mimo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si nemyslím, většina populace v čr žije v panelácích, pokud tito lidé budou chtít vlastnit elektromobily a dobíjet je, tak budou odkázáni na veřejné dobíjení - protože z jedenáctého patra si prodlužku k autu 100m od baráku každý nehodí... v nových rodinných domech to také bude problém, protože většina domů na satelitech nemá 400V - to je řekněme příplatková výbava... a ostatně pokud elektromobil nebudu používat jen kolem komína, potom musím veřejné sítě využít také, nicméně ano nebude to jako s benzínkama dnes, bude to napřed jako s benzínkama před 50 a více lety, bohužel náhradní baterka není tak jednoduché zařízení jako dvacetilitrový kanystr, který byl součástí většíny starých spartaků a Octavií

Obrázek uživatele ePavel

Nejrozšířenější připojení domácnosti v ČR je 3x25A. Jednofázové připojení 1x25 je typické pro paneláky ve kterých se vaří na plynu. U rodinných domů je předpoklad, že tam lidé budou mít točivé stroje, jako třeba cirkulárku či tepelné čerpadlo, takže trojfáz se většinou dává. Ale i kdyby ne, tak EV mají možnost nabíjet i z jedné fáze. Například pokud budu mít přípojku 1x100A tak z ní můžu naplno nabíjet i teslu s 22kw nabíječkou. Pro domácí = noční nabíjení ale není potřeba mít velký příkon. Z obyčejné 16A zásuvky jsem schopen za 8 hodin, kdy platí pro EV nízký tarif nabít cca 29kWh.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Nemají 400V a všechny spotřebiče jedou na jednu fázi? Tomu nevěřím.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Jolinar

Ja bych tomu klidne veril. Je to pro uzivatele pohodlnejsi kdyz nemusi resit co ma na jake fazi a proste ma na baraku 1x63A misto treba 3x25A.

Obrázek uživatele Josef

Na baráku obvykle mají na patním rozvodu 3x63 A a jednotlivé byty mají 1x25A nebo i méně.

Obrázek uživatele Jolinar

byla rec o novych rodinnych domech a jake maji pripojeni - nebo aspon na to jsem reagoval

Najděte mi jediný nový RD, kde nemají do rozvaděče přitažené 3 fáze. To je nesmysl.

Varnou desku asi připojíte jak na 1 fázi (pokud se nejedná o byteček, kde běží 1 plotýnka)?
Nehledě na to, že je levnější platit 3x25 jistič (a rozdistribuovat okruhy v baráku na jednotlivé fáze) než platit 3x63 a použít jen jednu fázi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bydlím v ulici dvacet let starých řadovek, jsme jediní, kdo má 400V doma...nemyslím, že u rozpočtovek, které vznikaly po nás je to jinak..ostatně, proč by lidi v nových domech potřebovali 3x400? kutit nekutí, cirkuli nepotřebují, kotel na plyn utáhne levou zadní 230V, sporák mají 230 nebo plyn, vodní čerpadla nepotřebují jsou na městské vodě....ne každej je maniak typu lidí z hybridu, co řeší tepelná čerpadla soláry atd...prostě chtějí barák za rozumnou cenu a jsou ochotni akceptovat jeho náklady

Obrázek uživatele ePavel

3x400 jsem ještě neviděl... To jako že má v RD někdo 1x25A? To je cca 5,8kW. Takže když v neděli pustí pračku a troubu, tak po zapnutí dalšího spotřebiče letí jistič?

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pračka jede v noci na noční proud, bojler má příkon 800W, takže k Tebou zmíněné kombinaci nedojde. V noci většinově nikdo nepeče. A pakliže peče, tak ne v troubě ;-)A to již nepočítám dnes stále častější FVE na RD. A v neposlední řadě si projdi vypínací charakteristiky jističů.

Obrázek uživatele ePavel

No právě, v sobotu se peče v troubě, k tomu se smaží na plotýnce a při dalším podobném spotřebiči dochází kapacita. Je to prostě vymyšlený nesmysl. A i ten nejmenší 5l bojler na ohřev vody pod umývadlo má 2000W.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 180.000 el. km. 27 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jen technická, není to 3x400, ale 3x230. To jen na okraj.
Jinak jsem prošel hodně nových RD za poslední léta a každý z nich měl od antoníčka do baráku přivedeny všechny 3 fáze. Ostatně cenově kabel se 4 žílama (místo dvou) prakticky nijak neovlivní cenu baráku.
Je možné, že RD s přivedenou jednou fází existuje, ale je to vyjímka, ne pravidlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

technická technické - je to ~3x230V/400V obé je pravdou. ~230V je v Y (hvězda) a ~400V je v D (trojúhelník). Tvou technickou ale částečně staví na druhou kolej jiný údaj a tím je 3x25A. Tento proud je právě na vrcholech oněch zapojení a pokud máš symetrickou zátěž, pak je možno dosáhnout vyššího součtu proudů v jednotlivých ~230V větvích než by odpovídalo 25A jističi. Ale to už je zapotřebí vysvětlovat nad obrázkem.

Vím, že mezi fázemi je díky fázovému posunu až 400V, připomínka byla k tomu, že se neuvádí 3x400V.

Obrázek uživatele Josef

Taky bych řekl. Hlavně už při stavbě se běžně motorový proud využívá a když už máte kvůli stavbě dotažen 3fáz, nedává smysl pak dávat jednofáz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za dnešní situace nee, ale pokud by prošel loňský pokus ERÚ na paušální platbu za jistič, tak si piš, že by se distribučním společnostem už loni rozjel kšeft s jednofázovými elektroměry přestože máš do baráků většinově dovedený 3-fáz. A věř tomu, že zatím není dobojováno. Rok 19 se blíží.

Tak řešíme tady co je teď a ne coby kdyby.

Obrázek uživatele Josef

Ok, já jen, že v tom příspěvku výše byla diskuze o panelácích, ale i rodinných domech.

Obrázek uživatele ozana

Zapnu elektrickou troubu a pak už nemůžu žehlit, prát ani vařit vodu v rychlovarné konvici?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Hm, já mám doma 1x25 A. Překvapivě máme indukční sporák, troubu, bojler, varnou konvici a ještě na to nabíjím elektromobil. A jaksi v pohodě, párkrát se stalo, že když se sepnul bojler, manželka zapla troubu, nabíjelo se auto a ještě někdo zapnul konvici, že to vyletělo. Ale to bylo v součtu asi 40 A. Jistič 25 A ve skutečnosti vydrží poměrně dlouho velké přetížení. Je to ochranný prvek, neurčuje vám maximální odběr...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

převzato z elektrika.cz

Vypínací charakteristiky, neboli meze vypínacích proudů, jsou uvedené v ČSN EN 60898 (35 4170). Společná hodnota pro všechny charakteristiky (B, C, D) je, že jistič nesmí vypnout do 0,1 s, při 3xIn pro "B", 5xIn pro "C" a 10xIn pro "D".

jinak 25A x 230V je 5,750kW, ale nevěřím tomu že delší dobu přes jistič 25A poteče 40A a jistič nevypadne, teda pokud není vadný

Obrázek uživatele Josef

Jistě, při přetížení o 100 % by měl vybavit cca do 2 minut. Při mém uváděném asi cca 10 minut. Při přetížení o cca 20 % to jsou 2 hodiny. Konvice nahřívá ale jen asi 3 minuty. A pak klesně proud k lehkému přetížení, které jistič trvale unese. Samozřejmě ho takto nelze zatěžovat trvale a navíc tímto trpí a půjde rychleji do kytek (vyhřeje se), ale při jeho ceně je mi to jedno.

Věřte, že jediný v ČR co na síti nabíjecích stanic nemůže prodělat je ČEZ.

Když propaguji elektromobily a vozím lidi tak dominantní argument, který od nich slyším proč si nepořídí elektromobil je, že se bojí, že nebudou kde mít nabít. Přitom když si koupí elektromobil tak i kdyby ani jednou za celou životnost auta nenabili na rychlonabíječce tak na nich ČEZ vydělá minimálně 10 000Kč ročně na elektřině, kterou odeberou navíc ze zásuvky ... jinak řečeno kdyby pro každých deset elektromobilistů, kterí si díky existenci rychlonabíjecí sítě pořídí elektromobil, postavil jednu rychlonabíjecí stanici tak se mu ta investice za životnost auta vrátí a to i v případě, že ten elektromobilista ani jednou na tu rychlonabíječku nepřijede.

Ovšem pokud ČEZ nepostaví síť rychlonabíječek tak si lidi elektromobily nekoupí a ČEZ na jejich elektromobilech nevydělá.

Obrázek uživatele Radovan

Viz moje odpověď výše. ČEZ výstavbu a provoz nabíječek nedotuje, ČEZ jen špatně a pomalu investuje. Pokud by to rozjel - a na to má jak sílu, ta kapitál, lidi a struktury - mohl nejen z větší části ovládnout trh, ale vyrobit si tisíce nových zákazníků v tuzemsku i zahraničí, když by nabíjení v ČR používali i elektromobilisté z okolních zemí, kde je jich řádově více.
Já, při mých průměrných 12 kWh/100 km a ujetých 41 tis. km jsem už odebral od ČEZu 4.920 kWh. Většinu doma, menšinu na nabíječkách. Ale jako nově vzniklý zákazník, předtím neexistující. A odebírat budu dále a pravidelně. Dokonce jsem po 2 letech pořídil další vůz na elektřinu, další podobný spotřebič, dalšího zákazníka. A to máme skoro nejmenší auta na trhu. Je nás v ČR minimálně tisíc a to číslo dále roste.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

"Tisice novych zakazniku" tezko nastanou, dokud se nestane neco zasadniho s cenou aut. Potencial cistych (trosku se mi chce rict fanatickych) nadsencu (kteri jdou do toho bez ohledu na cokoliv) je podle me plus minus vycerpan, pribyvaji spise ti normalni nadsenci, pro ktere se vydanim novejsiho modelu s vetsi baterii zmensi opich s pouzivanim EV... " (to jsou ty 100-200 rocne). Pro "bezneho" masoveho zakaznika nebude EV primarni volbou jeste hodne dlouho.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Tisíce nových zákazníků jsou už nyní, jen není síla, která by jim chtěla elektromobily prodat. Protože všechny firmy, úřady a instituce vedou knihy jízd a jde velmi jednoduše říci které jejich vozidla lze elektromobilem ihned nahradit. Asi tak, jako si to řekla německá pošta a nyní bude mít svůj účelový poštovní elektromobil v tisících kusech, později snad uvolněný i do prodeje. Pak je možné i zlevnění pro masového koncového zákazníka občana, jak v cenách ojetin, tak v nových elektromobilech. Zatím je ovšem chrlí jen Nissan a Tesla a to je pořad sakra málo. Ostatní jen příštipkaří.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

To je problém vejce a slepice. Až budou vyráběny elektromobily velkosériově, tak budou levnější a bude si je moci dovolit více zákazníků. Až bude více zákazníků, bude výroba EV zisková.
A aby se to zlomilo, k tomu slouží dotace a pobídky.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26