Cesty elektromobilů kolem světa za 80 dní se zúčastní i Češi

Český tým se už skoro rok připravuje na „Cestu kolem světa za 80 dní – závod elektromobilů“. Ten bude mít zastávku také v Praze, a to 20. srpna 2016.

Velké cesty kolem světa za 80 dnů v elektromobilech se budou účastnit převážně vozy Tesla Model S
foto: Tesla

Hlavním organizátorem závodu oficiálně pojmenovaného „80edays“ je firma Carge Locator podnikatele Rafaela de Mestre, který se závodu také osobně účastní. Jeho firma organizuje i jiné závody elektromobilů podobného typu např. stíhací závod Tesel z Gibraltaru do Norska za 72 hodin apod.

Historie závodu sahá do roku 2014, kdy Rafael de Mestre jako první objel svět v elektromobilu Tesla Model S. (První, kdo vůbec elektromobilem projel svět, je Louis Palmer – Solartaxi /2009/ a dostal za to cenu OSN /2011/).

Celý závod startuje 16. června 2016 v Barceloně, kde je nejen hlavní centrála samotného organizátora, ale také je zde jeden z podniků, který se montáži elektromobilů věnuje.

Cíl je o 80 dní později, tj. 4.9.2016, opět v Barceloně. Elektromobily během té doby projedou Spojenými Státy, Asií a přes Čínu a Rusko zpět do Evropy. Závodníci mezi jednotlivými světadíly využívají leteckou dopravu.

Dne 20.8.2016 se závodníci zastaví také v Praze. Cílem závodu není ani tak vyhrát, podle Jiřího Vlka, který se účastní, se to dokonce ani moc nedoporučuje, ale spíš ujet 25 000 km kolem světa a stihnout to za 80 dní.

Jen tak je možný zápis do Guinessovy knihy rekordů. Podmínky účasti jsou: elektromobil, dva řidiči, dodržování dopravních předpisů, účast na veletrzích, které jsou během celého roku (Antverpy, Amsterdam, Salzburg, Praha atd.)

Soutěžních týmů je 14, z toho tři jsou z Německa a dva z Rakouska. Český tým pilota Jiřího Vlka a navigátora Thomase Vincenta má číslo 10.

Elektromobily jsou převážně typu Tesla Model S a nejsou nějak zvlášť upravované, resp. klasické sériové vozy. Maďarský tým bude mít doprovodný elektrobus, který je kusovou záležitostí.

Green Victory Capital

20 Comments on “Cesty elektromobilů kolem světa za 80 dní se zúčastní i Češi”

  1. Tesla+Barcelona=tragedie.
    Byl

    Tesla+Barcelona=tragedie.

    Byl jsem tam ted v nedeli, kouknout na Sagrada Familia. To byla skutecna nadhera, tim ovsem pozitiva koncily. Doprava Teslou – nocni mura. Ve meste absolutne neni kde zaparkovat na ulici. V parkovacim dome jsem se dostal do uzkych – a to doslova. Hruza, bes, dum zjevne nebyl na takove auto projektovan. Nakonec jsem tu zakrutu s asistentem vymanevroval neustalym couvanim a pojizdenim vpred, totez i zpatky, kupodivu ani nic neodrel. Stani dost drahe, ale to je holt Barcelona. Pak, uz cestou zpatky, jsem nasel volne mistecko na ulici v samotnem centru, a rozhodl se jeste kouknout na Vitezny oblouk. To jsem nemel delat. Za 20 minut jsem nasel auto s rozbitym zadnim okynkem a vykradene. Na policii mi sdelili, ze to tam rozhodne neni nic neobvykleho. Takze – davejte si tam na masiny bacha, to vite, chudaci bezenci jsou ted zakonem chraneni….. at se vam podobne udalosti vyhnou!!

    1. V Barcelone na Tesle?! Tak
      V Barcelone na Tesle?! Tak to chce poriadny kus odvahy alebo nemáte rád svoje auto.
      Do tohoto mesta už žiadnym autom nejdem, jedine s nejakým obúchaným starým črepom, ktorých je tam najviac. Mám „dobré“ skúsenosti s motorkármi.
      To ste ešte „dobre“ dopadli, mohlo to byť aj horšie…

    1. Pane Vasku, přečetl jsem
      Pane Vasku, přečetl jsem si

      článeček

      z vašeho odkazu a jsem jeho obsahem a informační hodnotou velmi zklamán.
      V článku o rekordu bych především očekával:
      a/ celkovou dobu strávenou jízdou
      b/ celkovou dobu strávenou dobíjením (v součtu by musely dávat 24 hodin)
      c/ dosahovanou průměrnou max rychlost (je rozdíl jestli se celou dobu ploužím šedesátkou, nebo si metelím stotřicítkou)
      d/ vzdálenost obou nabíjecích/otočných bodů
      e/ trasu na mapě
      ·
      Psát v jednom článečku o průměrné spotřebě 17,38 kWh/100 km u vozu s 30 kWh baterií a zároveň se zmiňovat o dojezdu na jedno nabití 250 km chce opravdu kachní žaludek.
      ·

      Příklad trasy na mapě

      a hned je jasné odkud, kam a kudy se jelo, včetně možného zobrazení výškového profilu trasy. (tyto koncové body jsem zvolil namátkovým kliknutím na Prahu a Budějice a volbu trasy jsem nechal na Mapy.cz)
      Čtenář není povinen si někde dohledávat přesné adresy koncových bodů a netuší jakou trasou byly propojeny.
      Buď článek psal diletant, nebo se má něco za neúplnými údaji skrýt.

      1. Zklamani plyne z toho, ze se
        Zklamani plyne z toho, ze se jedna o PR clanecek… Dojezd 250 km udava NEDC cyklus 🙂

        Kdyz jsem si precetl clanek na oEnergetice.cz – Nissan LEAF 2. dil tak by mne ale docela zajimalo, jak to udelali. Osobne bych tipoval na 130+ km/h na dalnici porad a nabijeni do 80% na Chademo nabijecce v MB u CEZu a to same na Kolbenove.

        Ten dojezd na dalnici je u LEAFu v obou verzich bohuzel dost na nic…

  2. Rád bych věděl pár
    Rád bych věděl pár technických:

    – nabíječky jsou domluvené nebo je třeba, aby si každá posádka domluvila sama za sebe?
    – na kolik cca takový „výlet“ vyjde? Myslím to i s těmi letadly, vízy a pod?

    Když jsme u těch rekordů, kolik má nejvíce najeto Tesla S? Jako jedno auto?

    Děkuji

    1. Zkusil jsem najit
      Zkusil jsem najit kalkulator, doprava ekvivalentniho mnozstvi 100lb balicku na vzdalenost New York – Los Angeles (coz zhruba odpovida preletu pres ocean) je 6.000 dolaru (a bude treba nejmin dvakrat). Viza bych rekl, ze budou zanedbatelna (tisicikorunove polozky), carnet je vratna zaloha.

Napsat komentář