Český tým se už skoro rok připravuje na „Cestu kolem světa za 80 dní – závod elektromobilů“. Ten bude mít zastávku také v Praze, a to 20. srpna 2016.
foto: Tesla
Hlavním organizátorem závodu oficiálně pojmenovaného „80edays“ je firma Carge Locator podnikatele Rafaela de Mestre, který se závodu také osobně účastní. Jeho firma organizuje i jiné závody elektromobilů podobného typu např. stíhací závod Tesel z Gibraltaru do Norska za 72 hodin apod.
Historie závodu sahá do roku 2014, kdy Rafael de Mestre jako první objel svět v elektromobilu Tesla Model S. (První, kdo vůbec elektromobilem projel svět, je Louis Palmer – Solartaxi /2009/ a dostal za to cenu OSN /2011/).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ekonomické cestování: cesta kolem světa za 3000 Kč!
VIDEO: nehoda předčasně ukončila cestu Tesly Roadster kolem světa
Elektrická odyssea pokračuje, elektromobil Citroen C-Zero dorazil do Číny
Celý závod startuje 16. června 2016 v Barceloně, kde je nejen hlavní centrála samotného organizátora, ale také je zde jeden z podniků, který se montáži elektromobilů věnuje.
Cíl je o 80 dní později, tj. 4.9.2016, opět v Barceloně. Elektromobily během té doby projedou Spojenými Státy, Asií a přes Čínu a Rusko zpět do Evropy. Závodníci mezi jednotlivými světadíly využívají leteckou dopravu.
Dne 20.8.2016 se závodníci zastaví také v Praze. Cílem závodu není ani tak vyhrát, podle Jiřího Vlka, který se účastní, se to dokonce ani moc nedoporučuje, ale spíš ujet 25 000 km kolem světa a stihnout to za 80 dní.
Jen tak je možný zápis do Guinessovy knihy rekordů. Podmínky účasti jsou: elektromobil, dva řidiči, dodržování dopravních předpisů, účast na veletrzích, které jsou během celého roku (Antverpy, Amsterdam, Salzburg, Praha atd.)
Soutěžních týmů je 14, z toho tři jsou z Německa a dva z Rakouska. Český tým pilota Jiřího Vlka a navigátora Thomase Vincenta má číslo 10.
Elektromobily jsou převážně typu Tesla Model S a nejsou nějak zvlášť upravované, resp. klasické sériové vozy. Maďarský tým bude mít doprovodný elektrobus, který je kusovou záležitostí.
Pánové takhle se jezdí
Pánové takhle se jezdí domu z noční šichty :))
http://www.drsnysvet.cz/zapl-autopilota-a-trochu-si-zdriml/
Pane Cipísku, máte
Pane Cipísku, máte zřejmě úžasné zdroje informací.
Váš vytříbený vkus při jejich výběru částečně vysvětluje a zároveň omlouvá běžnou úroveň vaší rakovinové rétoriky.
joo tak kdyby se táhlo za
joo tak kdyby se táhlo za jeden povaz 😉
http://auto.ihned.cz/c1-65304090-podle-pruzkumu-uvazuje-o-porizeni-auta-pres-internet-osmnact-procent-lidi-prodej-uz-zacal
Tesla+Barcelona=tragedie.
Byl
Tesla+Barcelona=tragedie.
Byl jsem tam ted v nedeli, kouknout na Sagrada Familia. To byla skutecna nadhera, tim ovsem pozitiva koncily. Doprava Teslou – nocni mura. Ve meste absolutne neni kde zaparkovat na ulici. V parkovacim dome jsem se dostal do uzkych – a to doslova. Hruza, bes, dum zjevne nebyl na takove auto projektovan. Nakonec jsem tu zakrutu s asistentem vymanevroval neustalym couvanim a pojizdenim vpred, totez i zpatky, kupodivu ani nic neodrel. Stani dost drahe, ale to je holt Barcelona. Pak, uz cestou zpatky, jsem nasel volne mistecko na ulici v samotnem centru, a rozhodl se jeste kouknout na Vitezny oblouk. To jsem nemel delat. Za 20 minut jsem nasel auto s rozbitym zadnim okynkem a vykradene. Na policii mi sdelili, ze to tam rozhodne neni nic neobvykleho. Takze – davejte si tam na masiny bacha, to vite, chudaci bezenci jsou ted zakonem chraneni….. at se vam podobne udalosti vyhnou!!
V Barcelone na Tesle?! Tak
V Barcelone na Tesle?! Tak to chce poriadny kus odvahy alebo nemáte rád svoje auto.
Do tohoto mesta už žiadnym autom nejdem, jedine s nejakým obúchaným starým črepom, ktorých je tam najviac. Mám „dobré“ skúsenosti s motorkármi.
To ste ešte „dobre“ dopadli, mohlo to byť aj horšie…
Máte pravdu, dopadlo to
Máte pravdu, dopadlo to ještě vcelku dobře. Na turistických fórech jsem zjistil zhruba totéž, bohužel pozdě. Původně jsem Barcelonu ani nezamýšlel navštívit, ale přesvědčil mne manažer Tesly, který vedle mne nabíjel v Nimes…
trochu neco k
trochu neco k tematu-http://www.newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz/Media/Media.aspx?mediaid=146144&utm_campaign=NewsAlert_146146&utm_medium=Email&utm_source=newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz&fullsite=true
Pane Vasku, přečetl jsem
Pane Vasku, přečetl jsem si
článeček
z vašeho odkazu a jsem jeho obsahem a informační hodnotou velmi zklamán.
V článku o rekordu bych především očekával:
a/ celkovou dobu strávenou jízdou
b/ celkovou dobu strávenou dobíjením (v součtu by musely dávat 24 hodin)
c/ dosahovanou průměrnou max rychlost (je rozdíl jestli se celou dobu ploužím šedesátkou, nebo si metelím stotřicítkou)
d/ vzdálenost obou nabíjecích/otočných bodů
e/ trasu na mapě
·
Psát v jednom článečku o průměrné spotřebě 17,38 kWh/100 km u vozu s 30 kWh baterií a zároveň se zmiňovat o dojezdu na jedno nabití 250 km chce opravdu kachní žaludek.
·
Příklad trasy na mapě
a hned je jasné odkud, kam a kudy se jelo, včetně možného zobrazení výškového profilu trasy. (tyto koncové body jsem zvolil namátkovým kliknutím na Prahu a Budějice a volbu trasy jsem nechal na Mapy.cz)
Čtenář není povinen si někde dohledávat přesné adresy koncových bodů a netuší jakou trasou byly propojeny.
Buď článek psal diletant, nebo se má něco za neúplnými údaji skrýt.
Zklamani plyne z toho, ze se
Zklamani plyne z toho, ze se jedna o PR clanecek… Dojezd 250 km udava NEDC cyklus 🙂
Kdyz jsem si precetl clanek na oEnergetice.cz – Nissan LEAF 2. dil tak by mne ale docela zajimalo, jak to udelali. Osobne bych tipoval na 130+ km/h na dalnici porad a nabijeni do 80% na Chademo nabijecce v MB u CEZu a to same na Kolbenove.
Ten dojezd na dalnici je u LEAFu v obou verzich bohuzel dost na nic…
nj, kdyz s autem do mesta a
nj, kdyz s autem do mesta a okoli se snazite jezdit na dlouhe vzdalenosti tak pak i „blbych“ 1300km je dobre PR.
Nedavno mi jeden znamy Teslak rikal, ze ujel 2000km za 20h po SuperChargerech a nikde nevidim PR na tohle tema, asi to nema zapotrebi 🙂
PR Tesle dělá s obrovskou
PR Tesle dělá s obrovskou chutí a smyslem pro uměřenost a objektivitu Autofórum.
Tolik nenávisti, pomluv a kydání hnoje na jednom místě se hned tak nevidí. 🙁
Tesla není automobilka…
Tesla má na krku žalobu…
To jste asi jeste nečetl
To jste asi jeste nečetl http://www.cbradio.cz/forum 😀
Máte naprostou pravdu –
Máte naprostou pravdu – nečetl.
Nahlédl jsem a ani číst nebudu, neb je to naprosto mimo okruh mých zájmů a znalostí.
Ale děkuji.
Vozit elektromobil letadlem,
Vozit elektromobil letadlem, jak ekologicke…
Stejně jako ekologové, co
Stejně jako ekologové, co lítají po světě na různé konference, místo aby používali telekonference po internetu!
Rád bych věděl pár
Rád bych věděl pár technických:
– nabíječky jsou domluvené nebo je třeba, aby si každá posádka domluvila sama za sebe?
– na kolik cca takový „výlet“ vyjde? Myslím to i s těmi letadly, vízy a pod?
Když jsme u těch rekordů, kolik má nejvíce najeto Tesla S? Jako jedno auto?
Děkuji
Souhlas s dotazy. Má někdo
Souhlas s dotazy. Má někdo odpověď?
btw: to video je děs.
Bjorn má na videu z 22.5.
Bjorn má na videu z 22.5. na tachu 233001 km
nevim kolik ma nejvic najeto
nevim kolik ma nejvic najeto nejaka Tesla, ale tipnul bych si, ze Bjornova to nebude ikdyz uz ma pres 212.000km 🙂
Mimochodem nase ma najeto skoro 96.000km.
Zkusil jsem najit
Zkusil jsem najit kalkulator, doprava ekvivalentniho mnozstvi 100lb balicku na vzdalenost New York – Los Angeles (coz zhruba odpovida preletu pres ocean) je 6.000 dolaru (a bude treba nejmin dvakrat). Viza bych rekl, ze budou zanedbatelna (tisicikorunove polozky), carnet je vratna zaloha.