Český Siemens pořídí šest nových elektromobilů Volkswagen e-Golf

redakce - 26 Červen 2018

Firemní flotila společnosti Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů – Volkswagen e-Golfů druhé generace. Nové elektromobily se budou využívat především v odštěpných závodech. Společnost Siemens se elektromobilitě věnuje především jako dodavatel nabíjecí infrastruktury. Ekologický vozový park je jedním z předpokladů naplnění celosvětového závazku společnosti Siemens, dosáhnout do roku 2030 neutrální CO2 stopy.

Společnost Siemens se elektromobilitě věnuje především jako dodavatel nabíjecí infrastruktury.
foto: Volkswagen

Nové elektromobily nejvíce využijí zaměstnanci v odštěpných závodech v Brně, Drásově, Frenštátu pod Radhoštěm, Letohradu a Mohelnici. Díky tomuto rozšíření zahrnuje firemní flotila Siemens 8 plně elektrických vozidel, sedm Volkswagen e-Golf a jedno BMW i3.

Do konce letních prázdnin přibude také 5 plug-in hybridních vozidel. „Postupný nárůst elektromobilů v našem vozovém parku má v této fázi za úkol především naučit řidiče více vnímat elektrifikované automobily předtím, než se v příštích letech masivně rozšíří,“ říká Ivo Hykyš, který má ve společnosti Siemens na starost rozvoj elektromobility.

Podle metodiky hodnocení NEDC (New European Driving Cycle) mají zakoupené e-Golfy dojezd 300 km a výkon 100 kW. Dodavatelem vozů je Volkswagen Česká republika, dealerem Volkswagen Liberec.

Postupné zavádění elektromobilů do firemního vozového parku je v souladu s celosvětovým závazkem společnosti Siemens dosáhnout do roku 2030 CO2 neutrality. Aktuálně český Siemens snížil své emise CO2 o 70 % v porovnání s rokem 2014. V roce 2014 činily emise CO2 v České republice 63 tisíc tun, v roce 2018 to je 18 tisíc tun.

Portfolio nabíjecích stanic značky Siemens pro elektromobily a plug-in hybridy zahrnuje nástěnné nabíjecí stanice a především rychlonabíjecí stanice Triberium 50 kW, které jsou ideálním řešením pro tuzemskou nabíjecí infrastrukturu. Nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V.

Díky tomu jsou schopné efektivně nabíjet elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie. Na podzim navíc Siemens představí chytrou rychlonabíjecí stanici Triberium s dobíjecím výkonem až 150 kW.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Firma jako Siemens a 6x EV. To je k pláči, to dnes umí kdejaký soukromník.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co dvě hodiny strávené na dálnici? Tohle auto bude klidně brát 40 kWh/100km při svižné jízdě.

Obrázek uživatele Ivo

Pro tyto auta se v tuto chvíli nabíjecí síť teprve buduje (www.ionity.eu, NEXT-E). DC 200 - 920 V, 150 - 350 kW.

Vždyť ještě nejsou ani v prodeji! Ty auta :)

O tom proč v některých zemích staví operátoři i 50 kW síť s pracovním rozsahem 50 - 920 V a v jiných zemích nikoliv. O tom se, nejen na tomto webu, vedla nejedna dalekosáhlá debata...

Holt, někdo zpřístupňuje své nabíječky platební kartou a jiný čipem. I když pardon, už ani tím čipem ne, po té, co měl poruchu ten cloud-ový Švýcarský server "výhradně sloužící" pro území ČR... :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíječka 22 kW by se asi použít dala, jako nouzové řešení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zase mi smazali povzdech na VW e-golf marketing, CENZURA HYBRIDNÍ že si nedá pokoj :)) Co byste taky čekali od Germána Símens než Germána VW néééé? nacionalisti přeci

Obrázek uživatele Radovan

Výborně, navrhuji aby každý odštěpný závod (v Brně, Drásově, Frenštátu pod Radhoštěm, Letohradu a Mohelnici), stejně jako pražské sídlo, byl vybaven veřejnou rychlonabíječkou zdarma, na níž si bude Siemens testovat své výrobky a současně tím podpoří své nynější i budoucí zákazníky z řad elektromobilistů.

Siemens wallboxy 22 kW v rámci projektu krajskenabijecky.cz jsou sice fajn, ale na jejich místě by raději mohly být pomalejší rychlonabíječky 20 kW, ty by potěšily daleko více (např. jako v Rousínově (https://www.evmapa.cz/files/stations/p488_6.jpg). A stávající wallboxy přemontovat do nákupních center, k bazénům, na parkoviště lanovek a dalším cílům, kde se lidé zdržují v řádech hodin. Tam patří.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mate pravdu, ze ty “nabijecky Moravsko-Slezskeho kraje” nejsou zrovna idealne umisteny, ale diky moc za ne. Taky dik tem lidem, kdo je tam osadili a sehnali finance a samozrejme take, ze je osvitilo a zapojili je do EVMapa site, takze jsou monitorovane a vidim, ze jsou funkcni a online.. Dalsi kraje se snad inspiruji. Idealne na takove misto jeste pridat alespon jednu dalsi Type2 zasuvku.

Koukam, ze jak jinak - nabijecky nekam dali, ale zase je to spatne...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Vždy se to dá udělat líp.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Nejspis porovnavali egolfa a i3 a egolf dostal lepsi hodnoceni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Siemens, pořád machrujete s těmi 50 kW stanicemi co budou nabíjet ty VW 800 V elektromobily "až příjdou". Pan Kuželka říkal, že ABB dokáže nabíjet 800 V baterii 400 V DC a Já mu věřím!!!
Vždyť už teď nabíjejí všechny jejich nabíječky v ČR zadarmo :)

Tak on ten 800V elektromobil je zatím v dohledu stále pouze jeden a to Porsche ME(Taycan). Zbytek koncernu zůstává na 400V. A ano z Porsche se už začínají trousit směrodatné informace o Taycanu, jako např. že skutečně bude schopen nabíjet na současných 400V nabíječkách.

Obrázek uživatele Ivo

Máte pravdu s tím 400V nabíjením pro Porsche. Ovšem spíše 400 V AC 22 kW. Články jako je ten na odkazu jen rozviřuji diskuse nás nevědoucich Tomášů... :)

https://www.elektrina.cz/porsche-taycan-nove-elektricke-porsche

Tady je opravdu myšleno nabíjení na současných DC nabíječkách. Dokonce nastíněné řešení Porsche (ne že by se to dalo prakticky udělat nějak jinak) má umožnit nabíjet na současných běžných "400V" DC nabíječkách teoreticky až o 20% rychleji než vozy s "400V" bateriemi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě to auto 800V nabíjením úplně zabili. Kdo si koupí auto za 2 mil., které nemůže jezdit dlouhé trasy? Nabíjení 7,4 kW (14,5 hod. 0-100% bat.) je nesmysl, kdyby alespoň udělali palubní nabíječku 15-20 kW. Takhle to bude fungovat tak, že majitel nabije doma, vyrazí si někam zablbnout v nějakém sport režimu, což bude dojezd tak 200 km a zase se vrátí a do druhého dne bude nabíjet.

Obrázek uživatele Ivo

800 V je samozřejmě DC a má to svoje fyzikální důvody s ohledem na plánovaný maximální nabíjecí výkon. A naopak, otevírá to nové technologické dveře. V případě Taycanu jsem zatím zachytil informaci o palubní nabíječce 3f AC 400V 11kW, příplatkově 22 kW.
Pokud jste někde četl o 7,4 kW tak to patrně bude pro US trhy, kde jsou obvyklé konektory Type 1 a CCS1.
Je však pravda, že takovéhoto přešlapu se dopustil jiný Indicko/Britský výrobce a své premierové elektrické SUV vyslal na evropský trh sice s konektory CCS2/Type2, ale pouze v s 1f palubní nabíječkou 32 A, AC 230 V. Jako by se nechtěl poučit ze zkušenosti BMW I3...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíječka 22 kW by se asi použít dala, jako nouzové řešení.

Obrázek uživatele Ivo

O Jak bych tohle "nouzové palubní nabíjení" ocenil ve stávajícím E-Golfu. Vždyť pak by pro mne skoro každá AC nabíječka Type 2 znamenala možnost nabíjení o rychlosti 150 km/h :) Pro Porsche to bude tak 100 km/h a to vůbec není špatné během hodiny strávené na schůzce...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol