Češi vidí budoucnost v elektroautech, polovina populace ho chce do 10 let

redakce - 19 Duben 2018

Volkswagen chystá velkou elektromobilní ofenzívu. A se není moc co divit, že podle nového průzkumu Volkswagen Financial Services vidí 42 % Čechů budoucnost právě v elektroautech.Elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf koncernu ukázal, že elektromobily mohou být úspěšné. Teď chystá novou řadu elektromobilů I.D. a v roce 2025 chce mít až čtvrtinu prodaných aut elektromobilů.
foto: Hybrid.cz

Benzinové a naftové motory jsou na ústupu. Za 30 let budou podle aktuálního průzkumu Volkswagen Financial Services fosilní paliva pohánět auta jen podle 10 % Čechů. Češi ve 42 % vidí budoucnost v elektroautech, 28 % věří autonomním vozům. E-vůz si do 10 let plánuje pořídit polovina populace.

Elektrovozy jsou auty budoucnosti. Alespoň podle 42 % Čechů. Nejlákavější jsou přitom pro skupinu 27–35letých, kteří je jako budoucí dopravní prostředek vidí ve 49 %. Nejmenší důvěru naopak mají od lidí ve věku 54–65 let, a to jen ve 33 %.

Lidé v předdůchodovém věku do budoucna naopak nejvíce z celé populace očekávají rozvoj autonomních vozů. „Tato generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídicích aut je pro ně dobře představitelná,“ vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailového prodeje ve Volkswagen Financial Services, a doplňuje:

„Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. s hackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy.“

Vzdělání je silný faktor

Elektrovozy jsou zajímavé i z pohledu vzdělání. Zatímco pro respondenty se základním vzděláním je elektřina pohonem budoucnosti v 50 %, u vysokoškoláků je tomu tak ve 35 %. Elektroauto si do 10 let plánuje pořídit 56 % všech respondentů.

„Vzdělání má vliv také u názorů na samořídicí auta, která jako perspektivní vidí pouhých 15 % osob se základním vzděláním. Dá se to přikládat jejich obecně nižší obeznámenosti s komplexními technologiemi,“ dodává Cankař.

Vodíkový pohon? Pro muže nic nereálného

Ač vodíkové vozy nepatří mezi nejžhavější kandidáty na auta budoucnosti, zcela bez šance nejsou. Jako hlavní pohon je totiž vidí 12 % respondentů. Více jim přitom věří muži než ženy, a to v 16 % oproti 7 % případů. „Lze předpokládat, že muži se o technickou stránku dopravy zajímají více než ženy. Je však potěšující, že představa alternativních pohonů se všeobecně neomezuje pouze na elektřinu,“ uzavírá Cankař.

Průzkum byl realizován v listopadu 2017 prostřednictvím online nástroje Instant Research. Průzkumu se zúčastnilo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

„Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %.

Řekl bych, že s tím souvisí mnohem nižší technická vzdělanost současné generace oproti té předchozí a z toho vyplývající nedůvěra k technice.

Když zavzpomínám na staré sci-fi filmy byla technika to co nás posouvalo vpřed. Dnes v převážné většině takových filmů stroje vraždí lidi...

zamyslite sa, prečo? pred viac ako desať rokmi mi učiteľ (lego učebňa) vravel, že jeho manželka má niekoľkodesiatok ročnú štatistiku, ktorá ukazuje trend každých päť rokov pokles o jeden klasifikačný bod. teda, dnešní jednotkári by pred dvadsať rokmi totálne prepadli.
dnešní sedemdesiatnici museli do hlavy natlačiť kvantum encyklopedických vedomostí a k nim ešte svoju špecializáciu. ako príklad uvediem počítanie na logaritmickom pravítku, kde museli VEDIEŤ ako sa posúva desatinná čiarka (teda odhadnúť výsledok). im sa nemohlo stať to, čo sa stalo v cerne, keď hmota PREDBEHLA svetlo!

Ja bych to videl prave naopak - prave lide bez (alespon jakz takz technickeho) vzdelani si moc neumi predstavit kde a jake ma technologie hranice.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem myslel, že jsme v osvětě dál. Ale včera jsem byl na STK, kde mne blondýna u okénka dlouho přesvědčovala, že musím nejdříve na emise. Poté zavolala technika, který zmateně hledal nějaké elektrokolo které přijelo na STK.

Obrázek uživatele Radovan

Já teda nechci hrát informovaného Martine, ale od 21.10.2010 bych po zhlédnutí tohoto https://www.youtube.com/watch?v=5Njp8iW2FwA za blondýnou na STK s elektromobilem fakt nešel :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je opravdu pecka vystoupení, ale když to není vystoupení ale skutečná realita na STK tak Vás to dostane.

Jé já bych si na tom STK smlsnul, ale zatím nemám s čím :)))
Kdyby tu elektroauta byly od včerejška tak se nebudu divit, ale takhle... :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se na elektrice líbí ta vidina možného pokroku. Tj. že třeba za 10 let, bude možné mít baterie s 2x větší kapacitou a poloviční hmotností za stejnou cenu jako dnes. Když si vzpomenu před 15ti lety na mobilní telefony s baterkama, že se sotva vešly do kabelky...
U Spalovacích motorů tuhle možnost pokroku nevidím, že by za 15let přišel někdo s motorem, co žere polovinu paliva než dnes a konstrukce byla o polovinu jednodušší?
Takže za mě, je to opravdu jen otázka času.

Ono se stačí podívat na Teslu. první model S se začal nabízet s 40kWh baterkou (brzy byl pro nezájem vyřazen z nabídky), takže rok 2012 byl ve znamení 60kWH baterie. Dnes je maximum 100kwH a to máme teprve rok 2018. Pokud tedy beru top nabídku tak za 5 let by neměl být problém v top nabídce najít 150kwH a 80-100 mít jako standard. Uvidíme. Už teď se těším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém EV není v technicky možném, ale ekonomicky výhodném v současné době je koupě EV ztrátový podnik , takže z ekonomického hlediska si to nikdo kupovat nebude. Za 5 let bude dojezd a penetrace nabíječek naprosto dostačující pro většinu prodávaných EV, pokud ovšem zůstanou ceny na dvojnásobku běžného auta bude návratnost v nedohlednu nebo někdy na konci životnosti auta. Pak EV zůstanou jen alternativou, ale nestanou hlavním proudem. Kdyby ale zlevnily na úroveň běžných aut se spalovacím motorem, pak by naopak tato auta byla neprodejná prudce by spadly i ceny ojetin, protože by bylo nevýhodné je kupovat a platit benzín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě kvůli ekonomické výhodnosti jsem si elektromobil kupoval. Tyto ničím nepodložené zobecňující žvásty jsou opravdu k popukání. To s tím benálem platí již dnes. Je důležité si uvědomit, že již dnes funguje trh s použitými akumulátory z elektromobilů. Jediný psychologický problém dnešních elektromobilů je dojezd 150km.

Ten příklad s Teslou máte úplně špatně. V roce 2012 měla Tesla k dispozici články s jmenovitou kapacitou 3200mAh a jmenovitou energii 12Wh (reálně ty články mají max. 11,5Wh a to ještě v ideálních podmínkách). Tyto články měly tvořit základ všech baterií "40,60,85". Kde ta "85" baterie tak má max. 83kWh v ideálních podmínkách.

"100" baterie vznikla přepracováním původních modulů s články (do stejného rozměru se naskládalo více článků) a vůbec nic nebránilo tuto modifikaci udělat rovnou v roce 2012. Takže už v roce 2012 mohla Tesla vyjet na trh s baterií s reálnou kapacitou 95kWh!

Jediný pokrok v technologii samotných článků dosud přišel s navýšením kapacity na jmenovitých 3450mAh a jmenovitou energii 12,6Wh (u těchto článků to ale jsou již reálně dosažitelné hodnoty) a tak dnešní "100" baterie má reálně dosažielnou kapacitu 102,4kWh.

Na signifikantní pokrok v energetické hustotě článků se tak stále čeká. Současné články 21-70 v TM3 ten pokrok nepřinesly, ale tím nevylučuji že do roku 2020 se to konečně neprotrhne a dočkáme se navýšení energetické hustoty o dalších 15-20%.

Věřím, že pokrok ještě bude veliký:
https://pushevs.com/2018/02/04/catl-aims-reach-300wh-kg-2020/

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvam se moc za off topic ale.... Nissan Leaf test. Druhe rychlonabijeni temer vybite baterie... jen 13.5 kW. Horsi nez jsme cekali. Vsak taky ten prvni test byl v zime. Jakou rychlosti bude Leaf nabijet v tropickem vedru? Level 2?

youtu.be/f0qedxuuCfg

Vyzkoušeno na vlastní kůži.

https://youtu.be/utQ2Ny1jF2w

Mě na tomto mrzí akorát to, že na trhu donedávna nebyla pořádná konkurence a tak se to jmenovitě Nissanu (žádný jiný výrobce elektrovýzbroj svých vozů tak strašlivě nemrší jako právě Nissan) odpouštělo. Podívejeme se do historie:

2011 Leaf 24kWh: průser s bateriemi, nahrazeny jiným typem
2016 Leaf 30KWh: průser s bateriemi, nahrazeny jiným typem
2018 Leaf 40kWh: průser s bateriemi, budou nahrazeny 60kWh

Když to ale udělá někdo 3x po sobě tak už je to opravdu na pováženou.

A to si řikaj lídři v oboru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Když my tím lídrem v oboru - masakrování čtyřkroužkovou propagandou - myslíme náskok díky technice. U Nissanů je lídrovství asi náskok v počtu náhrad :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Já už si u každého proslovu každýho CEO kašpara dělám čárky za to kolikrát řekne slova leader a future :)))
Když s tím nezačne rovnou v první větě jak tak to musí bejt už totalní lůzr :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

:D

A ono to ještě někoho překvapuje? Nissan od prvopočátku do svých elektrovozů montoval jedny z nejhorších technologií na trhu (doufám, že byly také nejlevnější a Nissan na každém voze nehorázně vydělal, protže jeslti ne tak je to fakt smutné břídilství).

Všiml jsem si,že nenecháte na Nissanu ani nit suchou,ale ne vždy se pokrok vytváří jen úplně nejnovějšími technologiemi,alespoň ne v automotive odvětví.Toyota způsobila hybridní revoluci také technikou,která nebyla úplně na špici(invertory,Ni-mh aku od 1997 většinou dodnes)S každou novou generací HSD přišlo i vylepšení invertoru (účinnější,tišší,menší,lehčí,levnější),ale dopadlo to tak,že přestože první a druhá zastaralá generace invertorů nemá špičkové parametry,má naprostou spolehlivost a spoustu těch nových sice na špici,ale poruchových už teď přežila bezproblémově o patnáct let.Stejně chlazení/ohřev baterií,dokud se používalo vzduchem a jen vyjímečně,nebyl problém.Začalo se chladit víc a v baterii se hromadil prach(což není při 220-450V,změnách teplot,kondenzaci moc legrace),začalo se chladit ještě víc,přidal se filtr a je věčně ucpaný.Tam,kde je chlazení/ohřev baterie kapalinou,nebo chladivem klima,zase elektromobil dost ztrácí jednu ze svých výhod a tou je jednoduchost.Je třeba přidat další výměníky,čerpadla,ventily,hadice,náplně,senzory,řízení toho všeho,kvůli možnosti,že bude minimum uživatelů občas jezdit dlouhé trasy po dálnici ve vedru a několikrát za sebou rychlodobíjet a jen tehdy to všechno využije.V jednoduchosti,ale kvalitě byla vždy největší výhoda japonských strojů,vždycky za cenu spousty kompromisů a nemožnosti různých nastavení a změn,ale dle mého soudu to vždy mělo své důvody a skoro vždy to dlouhodobě stálo za to.Kdyby čas ukázal,že Nissan invertory,motory atd.sice ne zrovna nejúčinnější budou ale nejspolehlivější,vybral bych si rozhodně cestu jistoty.To samé tolik opěvovaný teplotní management baterie se vším ostatním léta omývaný zimním solným roztokem.Je hodně pravděpodobné,že u ojetiny si nakonec spousta lidí bude přát,aby ve voze vůbec nikdy nebyl.Najezdím Leafem cca 25000 kilometrů za rok a zatím mi teplotní management chyběl párkrát při rychlodobíjení v zimě,kdy jsem kvůli jeho absenci musel na nabíječce strávit celkem asi hodinu navíc za rok.Při mém provozu v létě  teplota baterie neroste nad nějakých 45 stupňů,takže jestli čas ukáže,že baterie nevydržela,teplotní management by na tom pravděpodobně stejně nic nezměnil,v teplejších oblastech je taková teplota běžná.Pro většinu uživatelů je výhodnější nemít teplotní management a spoustu jiné výbavy,ale mít stále relativně jednoduchý elektromobil.Že to v ceníku není moc znát je jiná věc,ale přeci jen se dá Nissan pořídit nový nebo zánovní se slušným náskokem nejlevněji.Prostě bych Nissan úplně nezatracoval,dodnes je to jedno z nejdostupnějších elektrických aut,která se dají pořídit,a nebýt Tesly,Nissanu,Mitsubishi,Dieselgate a trochu také Toyoty,dodnes si můžeme o sériových elektromobilech pravděpodobně nechat jen zdát.

Obrázek uživatele spetak

Děkuji za krásný příspěvek. Ani já si nemůžu na NISSAN stěžovat. Zvládl v pohodě v létě cestu Praha Poprad na jeden zátah a patero rychlonabíjení po sobě. Přestože teplota baterie již lezla do červeného, jízda i dobíjení Beze změny. 2016/30 kWh. Takže, i když kdekdo píše, že tento rok byl problém s baterií, nevím o něm. Možná mám jen své pověstné štěstí.
Každopádně Nissanu děkuji, donafurt mě dostal ze spárů spalováků.
A že se jim něco nepovedlo ???
Kdo nic nedělá, nic nepokazí. Tak to prostě je.

Kdyz nekomu rikam ze mam elektromobil, tak koukaji a nevedi o co jde. Ten pruzkum probehl zrejme telefonicky a nejaka slecna ktera sama nevedela co EV znamena, se ptala neznalku, zda si to budou kupovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

99% lidí v tom nikdy nejelo, tak o tom určitě nebudou vážně uvažovat. Zkuste jen tak náhodně někomu představit svůj elektromobil a nebude vám věřit, že tam není motor. (Dokud se potichu nerozjedete).

Obrázek uživatele ozana

Asi jsem se toho průzkumu zůčastnil. Ptali se (mimo jiné) jestli moje příští auto bude elektromobil (0 určitě ne, 10 určitě ano).

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

A opět dokola (asi tak 700 x do roka): VW zamýšlí ........ Kdo tomu u této firmy ještě věří?
A to autonomní řízení -- no, americká armáda se o to snaží již dlouhá léta. Zatím naučila létat letadla a rakety, ale s automobily se to spolehlivě né a né povést. Myslím, že automobily ještě dlouho bude řídit člověk sám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Češi nechtějí VW ale poctivou americkou TESLU :)))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lidi srrr na vw, lidi se těší na TESLU :D

Tesla CEO Elon Musk offers rare look inside Model 3 factory

youtube.com/watch?v=lOz7cPJQd8E

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter