CATL - roste v Číně nový baterkářský gigant?

Jan Horčík - 14 Květen 2018

Japonský Panasonic a jihokorejský LG Chem dnes patří k největším dodavatelům baterií pro automobilový průmysl. Na záda jim ale začíná dýchat konkurence z Číny.auto CATL baterie čína výroba

Kromě Nissanu a Renaultu má zájem o baterie CATL také švédsko-čínský NEVS, následník továrny SAAB.
foto: CleanTechnica

Kromě obligátního BYD roste dnes v Číně ještě jeden baterkářský gigant. Společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) z městské prefektury Ning-te, provincie Če-ťiang, vyrábí li-ion baterie pro bateriové úložné systémy (BESS) a elektroauta.

Aktuálně si ho jako dodavatele pro své čínské elektromobily vybrali Nissan a Renault. Nissan aktuálně představil čínský elektromobil Sylphy, který vychází z Nissanu Leaf.

CATL vyrábí LiFePo a NCM (Nikl-Kobalt-Mangan) prismatické články ve formě sáčků. Firma úspěšně získává nové investice a hodlá do roku 2020 navýšit výrobu na 50 GWh ročně ze současných asi 17,5 GWh.

Společnost CATL přitom byla založena teprve v roce 2011! Dnes má kolem 10 000 zaměstnanců. Zastoupení má kromě Číny také ve Švédsku, Německu či Francii a v Evropě plánuje postavit i novou továrnu.

Zpět na HybridPřidat komentář

A teď ruku na srdce. Kdo z vás by chtěl mít ve svém elektromobilu baterii z Číny?

Mi stačí zkušenosti z mého oboru, kdy natáhnete síťovou kabeláž, samozřejmě naslibováno, že to bude přijímat i vesmírnou energii, ale v praxi na tom nepustíte ani 1Gbps, protože to obsahuje pouze stopové množství mědi. Klasická čínská kvalita...

Číňané vždycky kecali ... jim nevěřím ani nos mezi očima....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý má, co si objedná a kolik za to zaplatí. A jestli to nakupuje od pochybné továrny na Aliexpresu nebo trochu civilizovaněji :) Stačí si tam dodat vlastní kontrolu kvality a může se vyrábět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co akumulátory HE3DA? Po anabázi s Číňany už o nich není slyšet. Že by s tím měl něco společného CATL?

Obrázek uživatele Josef

CATL nedýchá LG Chem na záda, spíš už jim záda ukazuje, alespoň technologicky podle toho, co jsem četl v datasheetech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sháním vhodné baterie pro jeden projekt a zajímal by mě ten datasheet. Můžete sem prosím přidat odkaz? Nikde jsem na Googlu nic nenašel. Děkuji.

Na Sauto.cz bylo ještě nedávno jedno z nepojízdných "trojčat" za 150 tisíc. Možná to už někdo vzal na baterky.

Ja vygooglil toto
http://www.catlbattery.com/en/web/index.php/research/practice?id=2#tabMain?id=2

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky, ale moc údaju tam není, jen enegetická hustota.

Obrázek uživatele Joe

Nejen technolgicky, ale i tržní kapitalizací . Minulý týden se o tom psalo na bloombergu. Čínský regulátor schválil v dubnu žádost firmy CATL o veřejnou nabídku na úpis akcií v hodnotě 2 mld. USD. Tím se její hodnota zvýší na 20 mld USD (pro srovnání v 12/2016 byla hodnota firmy 11,5 mld USD) Už teď má firma dominantní podíl na trhu 29% ) . Cílenou kapacitou výroby 36GWh už převýší nevadskou Gigafactory.

Zdroj:https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-05-08/china-s-car-battery-champion-catl-may-trample-tesla-s-dream

PS: Jo a o plánu výroby 50 GWh se psalo na Reuters už koncem roku 2016 tady:

https://www.reuters.com/article/us-china-autos-batteries/power-surge-chinese-electric-car-battery-maker-charges-for-global-market-idUSKBN14E0K1

Ti Číňané nás jednou umlátěj kloboukama ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Souhlas:
https://pushevs.com/2018/02/04/catl-aims-reach-300wh-kg-2020/

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tak 1 kWh/l/0.4 kWh/kg jsou úplně zběsilé hodnoty. Chudáci petrolheadi. Tohle totiž znamená, že by 50 kWh baterie pro 300+ km dojezdu měly objem 50 litrů jako nádrž spalováku a hmotnost 125 kg + krabice a BMS. A do toho ten směšně malý a lehký elektromotor a nepřítomnost desítek různých součástek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uverim az uvidim. Zatial je to iba dalsie prezentovanie nejakych udajov.

Obrázek uživatele Joe

Problém je udržitelnost ceny baterií. Jenom cena kobaltu se za necelé dva roky zvýšila o 200% (z 13 USD za libru - cca 0,45 kg na 38 USD za libru) Těžaři lithia a kobaltu mají žně. Snad se tyto klíčové suroviny podaří časem nahradit....

Pěkný článek k tomu zde:

https://www.vehicle-trend.com/Knowledge/20180409-1383.html

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele Jan Veselý

Komoditní bublina. Před pár lety bylo to samé s kovy vzácných zemin a s polysilikonem na FV panely. To zase splaskne, jako vždycky.

Baterie Tesly 3 LR (cca 80 kWh) obsahuje 4,5 kg kobaltu, tedy za 380 USD ~8000 Kč. Tady nevidím neřešitelný problém i při nárůstu o dalších 200 %.

Obrázek uživatele Josef

Jenže ty chemie CATLu používají toho kobaltu úplné minimum a navíc, Čína kobalt těží na svém území...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter