Burger King v Praze na Chodově má rychlonabíječku

Pobočka řetězce Burger King Drive-Thru – Chodovská v Praze 4 nabízí ode dneška díky instalaci veřejné rychlodobíjecí stanice zázemí pro řidiče elektromobilů.

Rychlonabíjecí stanice ČEZ Elektromobilita u Burger Kingu v Praze na Chodově
foto:

Další dvě nové rychlonabíječky jsou k dispozici také na severu Čech. Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti poskytuje možnost rychlého dobíjení na 18 stanicích v 17 lokalitách po celé České republice.

„Elektromobilitu vnímáme jako budoucnost dopravy nejen v Praze. Rádi proto poskytneme zázemí dobíjecí stanici projektu Elektromobilita ČEZ a jeho zákazníkům. Věříme, že v průběhu dobíjení naleznou v naší restauraci Burger King veškerý komfort,“ říká Jan Mráz, ředitel společnosti BK Team, držitele franšízy Burger King.

„Jsme potěšeni, že naše pražská síť dobíjecích stanic má další přírůstek. Vzhledem k rychle stoupajícímu počtu elektromobilů v metropoli registrujeme výrazný nárůst zájmu o veřejné dobíjení. Věříme proto, že nová rychlodobíjecí stanice přispěje k dalšímu zkvalitnění našich služeb. V dohledné době připravujeme další kroky ve výstavbě naší sítě dobíjecích stanic, které by měly majitelům elektromobilů usnadnit cestování nejen v Praze, ale i mimo území hlavního města,“ dodává Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Sledujte Hybrid.cz také na Facebooku!

V metropoli dnes funguje celkem 22 veřejných dobíjecích stanic Elektromobility ČEZ – čtyři rychlodobíjecí a 18 klasických. Rychlodobíjecí stanice je standardně vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW.

Dále je k dispozici AC nabíjení se standardním konektorem (zásuvkou) Mennekes, který umožňuje proces nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožňuje 80% dobití kapacity akumulátoru elektromobilu mezi 20 a 30 minutami.

Mapa nabíjecích stanic pro elektromobily

Při využívání rychlodobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou ID kartou fungující na bázi paušálních plateb, které činí 150 Kč za měsíc.

tisková zpráva

81 Comments on “Burger King v Praze na Chodově má rychlonabíječku”

  1. Takže to máme už osmou
    Takže to máme už osmou novou nabíječku? Takže zbývají dva kousky a plán splněn? Předpokládám ale, že v Olomouci, Českých Budějovicích, nebo ve Svitavách se žádná neobjeví. Tam by totiž hrozilo, že budou hodně využité. Tipnul bych si další dvě v Praze, případně u nějaké elektrárny.

    1. Na mapě ČEZu zbývají 3
      Na mapě ČEZu zbývají 3 šedé body – Ledvice(elektrárna), Ostravačice a Bravantice. Tím by ale skončit rozhodně neměli. Alespoň Olomouc by mohli stihnout ještě letos.

      A E.on se doufám totálně nevyčerpal v Humpolci. Mluví o Fast-E, ale, bohužel, nic konkrétního.

    2. A podle čeho usuzujete, že
      A podle čeho usuzujete, že bude splněno? Nebo co má být splněno? ČEZ v souvislosti s výběrem dodavatele (naštěstí ABB) deklaroval, že rychle síť rychlonabíječek zdvojnásobí, protože má připravená místa. Což zdá se splní.
      Ale podle toho, co vím, tak se na dalších místech pracuje, takže u těch nových deseti by to zůstat nemělo… Ale asi to nepůjde tak rychle jako teď…
      Ale posun to rozhodně je a to, že zatím nic není u Olomouce, myslím není úmysl. ČEZ by byl dost padlej na hlavu stavět stanice tam, kde k tomu nikdo nebude jezdit (a nestavět tam, kde by zájem byl), co by tím asi tak komu dokazoval?
      Ať se to mimopražským líbí nebo ne, tak vytíženost stanic v Praze bude i přes rostoucí počet nadprůměrná…

      1. Usuzuji právě z toho
        Usuzuji právě z toho plánu zdvojnásobit. Pokud se počet na 20ks nezastaví, což je moje obava, tak to bude jenom dobře. Pokud tedy výběrové řízení nebude nutno opakovat. A ač mimopražský, jsem v Praze 1-2x týdně takže každou novou nabíječku bez front hodnotím kladně, i když bych volil umístění, které by umožnovalo projet Prahu bez nutnosti zajíždět do ucpaného centra. Ale také by mi pomohlo abych se s EV dostal do Ostravy přes Olomouc.

      1. Tak tady asi dobrý, jednak
        Tak tady asi dobrý, jednak to zdostupní tento region a shodou okolností to není nejcentrovatější centrum, ale u hlavní silnice. Snad tam nebude pořád obsazeno, většinou již nabitými auty z autosalonu, jako třeba ve Zlíně. Takže nám zbývá jedna ABB?

      2. Zvláštní. Podle designu
        Zvláštní. Podle designu opravdu ČEZácká, podle webu elektromobilita.cz se k ní ČEZ nehlásí. Doufám, že se v době dovolených, v oblasti nepokryté nabíjením nečeká, až se potentáti vrátí z dovolených a budou mít milostivě čas stavit se přestřihnout pásku a pojíst chlebíčky. To bych občas vraždil. Jako když u nás na Ostravsku projel cizinec v noci rautový stan, který byl nachystán na takovou open party, ale dálnici mu navigace již ukazovala jako existující a průjezdnou.

            1. 🙂 oficiálně funguje již
              🙂 oficiálně funguje již od 1.7.2017, začal festival….
              Nechci říkat, že na fb vědí všechno, nebo prd….
              Ale neoficiální informaci mám, že na ní několikrát nabíjela jedna Tesla z KV. 🙂
              V každém případě tu stojí, funguje a pravděpodobně tu i zůstane.

        1. Radovane, Radovane, když vy
          Radovane, Radovane, když vy za vším vidíte hned zlý úmysl (co to zase ten ČEZ na nás ušil za boudu). Nejdřív kritika, když se dělá humbuk. Pak kritika, že se humbuk nedělá a stanice se otevře třeba i neplánovaně dříve…
          Potentáti Vám vadí, na Vystrkově z toho byla půl elektromobilního národa naměkko, Vám se taky zavděčit je oříšek 🙂
          Berte to samozřejmě s nadsázkou. Jednou ale stojí stanice dřív, než je kolem toho oficiální haló, neměli byste mít spíš radost?

          1. Tož radost je, o tom
            Tož radost je, o tom žádná. Díky za každé nové ráno/rychlonabíjčeku :-).
            Ale točí mne, že jako platící zákazník se to opět (už asi po sté) dozvídám pokoutně v diskusi na hybrid.cz. Není to ani na webu elektromobilita.cz, ani na jejich FB. A pokud je tam ta stanice už 20 dní, nikdo o ní neví, a já bych jel zrovna kolem a kvůli neznalosti složitě plánoval, kudy do Němec, tak uznejte, že to je napřesdržku.

                1. Založte FB skupinu,
                  Založte FB skupinu, občanské sdružení a točte YT videa, jen pár nápadů pro rozšíření aktivit.

            1. Pane Radovane a jste si
              Pane Radovane a jste si jist, že ta stanice je oficiálně v provozu? Než začnete dělat závěry o tom, že to jako platící zákazník to nevíte?
              Nenapadlo Vás, že tam třeba stojí, ale ještě není spuštěná (třeba chybí nějaké povolení, dobíhá nějaká lhůta, aby bylo všechno podle toho, jak chtějí úřady)?
              Taky když vidíte dům, tak se do něj hned chcete nastěhovat a říkat že to je napřesdržku, když to nejde? Když někde postaví obchod a vy se domáháte vstupu dovnitř, protože to je jinak napřesdržku?
              Chápu nadšení elektromobilistů jako jste vy, ale v samotném nadšení občas nepoužíváte zdravý rozum, za vším vidíte konspirace, všechno víte, na všechno máte názor, víte, kdo to dělá blbě a kdo dobře a co by kdo měl dělat a jak by si měl generální ředitel nafackovat atd. A přitom to může znamenat že jednoduše nemáte informace…
              ČEZ spuštění všech stanic vždy ohlásil, minimálně na jejich webu a FB. nestaví těch stanic stovky, aby se to „přehlédlo“. Takže k tomu má zřejmě nějaký důvod. Né, hned máte Vy i ostatní jasno, že jde o diletantství nebo přímo bojkot elektromobility…
              Neberte to zle, ale tohle Vaše mudrlanství je někdy taky napřesdržku…když už jsme u toho… 🙂

              1. Milý Anonyme, stačí si
                Milý Anonyme, stačí si přečíst věci nahoře a vidíte, že stanice je v provozu. Jen já, jako zákazník, to nevím. Stejně jako jsem se to od ČEZu ještě za 2,5 roku jako platící zákazník nikdy nedozvěděl. Vždy to bylo odněkud odjinud nebo jsem jel kolem a ejhle, nabíječka.
                Důsledky jsou třeba takové, že dojedete v lednu na rychlonabíječku ČEZ Combo/CHAdeMO/Mennekes a tam stojí matka s dítětem v sedačce a nabíjí z Mennekesu. Když se ptám proč ne z Combo, se smutným úsměvem odvětí, že už druhý měsíc od prosince kabel nefunguje a několikráte to reklamovali. Bez odezvy. Když se zeptám, proč tedy nenabíjí na druhé rychlonabíječce v Ostravě, nechápe. Neví o ní, až je zákaznice ČEZu a platí měsíční paušál!!! Přitom tam stanice stojí už od listopadu. Tato paní s dítětem tak 2 měsíce tráví dvojnásobnou dobu na nabíječce, přestože je platící zákazník. Já jsem platící zákazník, já nejsem povinen denně číhat na FB a webu, abych se dozvěděl o rozšíření paušálně placených služeb. To je snad automatická povinnost prodejce. Nebo to vidíte jinak?

                1. No, to ze je stanice pod
                  No, to ze je stanice pod proudem a nekdo vas z ni necha dobijet (je funkcni) neznamena, ze je v oficialnim provozu. Co je na tom k nepochopeni? Ja to beru tak, ze do doby nez provozovatel rekne ze je v provozu, tak v oficialnim provozu proste neni. A to ze nejaky podobny nadsenec u te stanice treba dobil na tom zas az tolik nemeni. Ale zrejme to maji obehnat paskou nebo dat rovnou do nejake krabice, abste to radsi nevideli predem…
                  Informace – to uz si tady stezujete opakovane a dozadujete se, abyste byl zpraven majlem. Bylo by to samozrejme lepsi, ale to, ze to je na FB a jejich strankach mi v tuto chvili prijde jako akceptovatelny pristup. Zrovna vy, kterej vi o cem se sustne, ma problem sledovat FB? Vzdyt vite i o stanici, ktera jeste neni ofiko spustena… Sorry ale tohle zavani buzeraci aneb kdo chce psa bit…. A kdyz nebudete na majlu, tak by vam meli jako platicimu zakaznikovi volat?
                  Napadlo aspon nekoho z vas, co to tady kritizujete (hlavne vy) napsat na nekoho z CEZu, aby Vam dal oficialni vyjadreni? Nebo tady jen poacate a kritizujete?
                  Takovej ceskej pristup, frflat, frflat a frflat, nezlobte se….

                2. Mno, když to porovnám s
                  Mno, když to porovnám s Greenway, kde (neplatící!)zákazník dostával do emailu informaci vždy, když nějaký stojan přibyl/byl v poruše/byl opraven, tak ČEZ je úplně OUT.

                  U něj platící(!) zákazník aby sledoval Noviny na http://www.elektromobilita.cz, jestli není náhodou nějaká stanice v poruše a po měsící od vyvěšení informace o poruše se musel doptávat, jestli opravdu ten kabel CHAdeMO ještě stále opravují nebo tu informaci jen zapomněli odstranit. Protože info o ukonční servisu či znovuuvedení do provozu nezveřejňuje takřka vůbec.

                  A informace o nové stanici je někdy nejprve na FB a druhý den v Novinkách a jindy přesně naopak, ale nikdy ne současně.

  2. Novinka z roku 2014!
    Jak

    Novinka z roku 2014!

    Jak hodně rychle lze postavit rychlonabíjecí a nabíjecí stanici? Celkem rychle. V Karlových Varech stihnou během 14dní postavit čtyři nabíjecí stanice a pak je stihnou demontovat a odvézt.
    Když si Karlovy Vary hrají na mezinárodní festival a na světové lázně, BMW tu prezentuje I3 a I8, proč se najde síla, která ty nabíjecí stojany zase někam odveze?

    Dobíjecí stanice byl instalovány dočasně pro podporu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a na místě budou do 14. 7. 2014.
    Píše se rok 2016??? Každý rok mají tu sílu přivézt, namontovat stanice a zase odvézt??

    Vítejte v kraji kde se těží uhlí a „ropa“(Mattoni,Magnesia), v kraji kde EV veřejně nabíjet nelze.

    Tak zase za rok??

    ČEZ stále fandí

    Už i v KV můžeme nabíjet??
    Mám pro všechny majitele EV dobrou zprávu. Ta nabíjecí stanice u BMW v Karlových Varech na adrese Jenišov 187 ještě 18.7.2016 stále stála. Že by konečně první v Karlových Varech?? Hybrid.cz jistě zjistí podrobnosti, zda je dočasná, nebo trvalá. Foto rád dodám. 🙂 Dle vybudované základové patky a dle vyhrazených parkovacích míst usuzuji, že bude trvalá. V mapách ji zatím nehledejte.

    1. No, je asi rozdíl postavit
      No, je asi rozdíl postavit (a provozovat) stanici trvale a pak jako dočasné promo při filmovém festivalu. Když odhlídnu od umístění (dávají ty festivalové smysl i když tam festival není?), tak tam bude samozřejmě rozdíl v povolení, způsobu přichycení, ukotvení atd.
      To je jako srovnávat, že pro účely nějaké akce někde postaví přes noc montovaný domek a normálně mu to taky trvá dýl.
      ČEZ i E.ON opakovaně deklarovali, že ve výstavbě je nejkomplikovanější si zajistit pozemek, vyřídit všechny potřebná povolení, zajistit si příkon. Samotné postavení stanice je jednoduché…
      Ten Jenišov je dobíjecí stanice u dealera, takže ta určitě s festivalem nesouvisí, takže hádám, že tam zůstane jako permanentní. Otázka je, kdy ji uvedou do provozu…

      1. Trošku jsem se o to
        Trošku jsem se o to zajímal. Pokud Vám stačí nabíjecí výkon 11 nebo 22 kW, ale Vaše auto nemá tak silnou palubní nabíječku, aby umělo nabíjet z červeného průmyslového pětikolíku (400V 16A nebo 32A), stačí si koupit příslušný nabíjecí stojan/desku s nabíjecím protokolem Combo/CHAdeMO a příslušným rychlonabíjecím kabelem za zhruba od 40 tisíc Kč nahoru a zapojit ho do své červené pětikolíkové zásuvky. A máte dočasnou i třeba trvalou rychlonabíječku s výkonem, jakým ho osazují německé supermarkety. Protože tento výkon nabíjí městské elektromobily zhruba hodinu, což je u nich doba strávená nákupem v obchodě. Pak se elektromobilistovi oplatí tam zastavit a dát do auta rychlonabíjecí kabel.
        Z běžné zásuvky si pomalým standardním kabelem od výrobce vozu vezme za hodinu jen +-2 kWh, což je u Peugeotu Ion osmina kapacity baterie, u Leafu směšná dvanáctina. To nemá cenu se obtěžovat, pokud nepotřebujete dobít akutně. S rychlejším kabelem 3,6 kWh už je to zajímavější, ale s přicházejícími elektromobily s bateriemi kolem 30 kWh a výše má smysl jedině silnější palubní nabíječka a tedy červený pětikolík nebo Mennekes. Hezky je to vidět na silnějších palubních nabíječkách Smartů ED nebo Renault ZOE.

  3. Nabijecky Polyfazer.cz maji
    Nabijecky Polyfazer.cz maji rekordni cenu za kWh. Pri placeni pres Premium SMS stoji 1kWh 12,25 Kc. Bohuzel v Liberci je to jedina nabijecka a tak musim platit lichvu. Nechapu, proc v Liberci neni zadna nabijecka CEZu. Dokud ji tam nedaji, nekoupim jejich pausalni kartu kvuli 1-2 dobijeni nekde kam jezdim 1x za rok.

      1. Pro platbu kartou je nutny
        Pro platbu kartou je nutny mobilni internet. Nemam.
        Nejjednodussi system platby bezkontaktni kartou ze zahadneho duvodu nikdo nenabizi.
        Prijedu, nabiju, prilozim bezkontaktni kartu, piiiip a hotovo. Proc ma kazdy svuj debilni system, ktery jinde nefunguje. Kdo chce jezdi a nabijet v Evrope, potrebuje v kazdem state nekolik ruznych karticek, aplikaci, datovy roaming a smluv.
        Doba kamenna elektromobility.

        1. Nejjednodussi system platby
          Nejjednodussi system platby bezkontaktni kartou ze zahadneho duvodu nikdo nenabizi.

          Na záhadném důvodu není nic záhadného. Platba kartou, ať už bezkontaktní, nebo kontaktní, vyžaduje platební terminál, tj. HW na místě. 100 míst, 100 terminálů. To něco stojí, obvykle je to cca 2-3% z platby. Naopak platby kartou na internetu vyžadují „na místě“ pouze platební bránu, tj. SW. To vychází levněji a je to univerzálnější. Nepočítám nějaký HW a SW na propojení stanice s platebním systémem, to bude v obou případech plusmínus stejné. Takže pokud má provozovatel možnost vybrat si jednu z obou variant, tak si vybere jednodušší a levnější. Takže žádná záhada.

  4. Dotazy na redakci:
    1) I

    Dotazy na redakci:
    1) I když je zdroj informací jasný – tisková zpráva, proč tam vkládáte odkaz na mapu nabíjecích stanic Hybrid.cz, zvlášť když rychlonabíjecí stanice u Burgerking na Chodovské ve vaší mapě dosud není?
    2) Proč máte u centrály ČEZ na Duhové tři rychlonabíjecí stanice, když jsou tam jen dvě? Nebo tam od minulého týdne ČEZ skutečně přidal třetí? Na http://www.elektromobilita.cz jsou na Duhové jen dvě. Nespletl se náhodou webmaster a neumístil omylem na Duhovou tu chybějící stanici z Burgerkingu?

  5. A teď je otázka, jak
    A teď je otázka, jak zareaguje na Burger King konkurenční McDonald´s. Ten byl sice první i druhý, ale jen s pomalou nabíječkou v Praze na Evropské a na Černém mostě. Ovšem ta dokáže nabíjet pouze v řádech hodin. Třeba malý městký elektromobil Peugeot Ion z 0 do 100% za 4,5 hodiny. A ruku na srdce, rychlému občerstvení by slušela rychlonabíječka, hodiny u hamburgru nikdo trávit nebude.
    Rychlonabíječka malé elektromobily nabije z 0 na 80% do 20 minut, větší za 30-40 minut. To má pro rychlé občerstvení smysl. Jen luxusní limuzína Tesla Model S nebo SUV Model X si postojí hodinu či déle, protože mají až 5x větší baterii.
    V sousedním Rakousku je zvykem mít na parkovištích před prodejnami obchodů a restaurací, včetně poboček řetězců rychlého občerstvení, minimálně běžnou zásuvku na dobíjení elektrokol, elektroskútrů a nouzově elektromobilů. Část z nich má venku k dispozici na fasádě i větší zásuvku typu Mennekes (odpovídá naší pětikolíkové červené 400V 16A nebo 32A), která nabíjí 3-6x více. Pokud je u nich i rychlonabíječka, pak u větších dálničních odpočívadel nebo jeli samostatná prodejna v rámci areálu obchodních center.
    Kdyby MCD zareagoval a osadil rychlonabíječky v obou směrech na D1 Praha-Brno u Čechtic a Velkého Meziříčí, tuto trasu by elektromobilně zcela ovládl. Je rozdíl jídlo z Benziny Vystrkov a nabídka MCD. Současně by stejný tah mohl udělat MCD na dálnici Brno-Ostrava na Rohlence a v Olomouci, kde je hned vedle dálnice u Aquaparku v části Horní Lán. V Ostravě a Zlíně nemusí, ale v Opavě a Frýdku-Místku by taky byl jediným záchytným bodem s rychlonabíječkou u svých venkovních provozoven.

    1. Správně by mělo být
      Správně by mělo být rychlé občerstvení – rychlá nabíječka. Pomalá nabíječka žádného nového zákazníka kvůli nabíjení nepřiláká, tolik času tam nikdo nestráví. Naopak půlhodinka na rychlé nabíječce někoho může přesvědčit, aby místo k přímo k ČEZ přijel k rychlému občerstvení a případně si tam něco dal.

      1. Taky jsem tam dnes náhodou
        Taky jsem tam dnes náhodou zajel a viděl jsem stojany s nab. kabely, jeden v té chvíli otevřený a od sličné slečny či paní z EONu mi bylo sděleno, že pánové od Tesly jsou rychlí a že to nejspíš bude fungovat už dnes večer. Měli tam i dvě Tesly. Stav dnes v 17:55. Proudu zdar!

    1. To neřešte, to je jen
      To neřešte, to je jen nedostatek konkurence. Každý monopol je z podstaty škodlivý a libovolně terorizuje zákazníka. Až budou jimi postavené rychlonabíječky prázdné, tak jim to dojde. Ekonomicky to sice chápu, využít monopolu, dokud to jde, ale obchod je i v tomto směru stále více o důvěře zákazníků a naštvat si zákazníka, to se dnes prostě nevyplácí.
      Paušální poplatek na dvacetiminutové dobíjení u jakékoli nabíječky 5 liber (asi 160 korun) je jedním z mnoha zvěrstev, páchaných monopoly. I u nás se spousta lidí rozhořčuje, když někteří majitelé registrovaní v systému evmapa.cz žádají za 1 kWh 10,-Kč. Ovšem konkurence je a sílí. Kromě majitelů, nabízejících nabíjení zdarma, i když ve zmíněném systému jsou také, nabízejí další 1 kWh za 6,- Kč, jiní za 3,- atd.
      Konkurence je hezky vidět mezi ČEZ a PRE v Praze i Ostravě, kde na ČEZ nabíječkách je řada (pouze paušální měsíční platba 182,- Kč a více rychlonabíječek) a u PRE si lidé dobíjejí jen sem tam (měsíční paušál 10,- Kč za kartu, platba cca 3,- Kč za 1 odebranou kWh a při delším stání i platba za minutu stání na nabíječce ). Vzhledem k převažujícím pomalým nabíjecím stojanům (230V 156A domácí zásuvka + 400V 32A Mennekes) považují i majitelé Tesla Model S nabíjení u PRE za drahé. Výkon 22 kW je totiž nutí pro plné nabití stát na stojanu 4 hodiny a to pak platí i za minuty. Takže obvykle potkáte stojany PRE a ČEZ vedle sebe (třeba OC Nová Karolina Ostrava 1 podzemní parkoviště) nebo nedaleko od sebe (třeba parkoviště Avion Shopping Park Ostrava-Zábřeh), kdy ČEZácký je obsazen 1-2 vozy, kdežto PRE osiřelý.

      1. A to ja zas s radosti
        A to ja zas s radosti vyuziju ten stojan PRE, 3Kc/kWh je levnejsi nez doma a mam skoro jistotu, ze nabiju a nebudu muset cekat ve fronte.

        To same pro rychlonabijeni… 10Kc/kWh je dost a nechtel bych na tom trcet casto, ale jednou za mesic dobit tolik kolik potrebuju abych dojel do cile se da. A v cili pak nabiju pomalu a levneji. A mam jistotu ze mi nikdo nebude stat na nabijeci stanici. Zde je treba pochvalit EVmapu, kazdy provozovatel si muze nastavit libovolnou cenu… EVmapa je jen agregatorem.

        Konec koncu 160Kc/20minut je sakra drahe, ale opet pro Tesly se to celkem da… za 20 minut nabijete necelych 80km, takze to vychazi ~2Kc/km.

        1. EVmapa je mě poněkud
          EVmapa je mě poněkud nakrkla, protože ve mně vzbudila dojem, že všechny ty stanice, co jsou na ní vidět, se pak dají používat. A ono ne, ve skutečnosti je jich tam jenom pouhý zlomek. Takže teď tam mám 200Kč kreditu, se kterým si můžu akorát tak namazat prsa, protože jediná stanice v mé dojezdové vzdálenosti (skútr) má pouze chademo. Ne že by mi to tak trhalo žíly, ale měli by to mít udělané tak, aby taková „drobnost“ byla jasná na první pohled.

          BTW, nerozumím tomu, proč jako odběratel ČEZu nemůžu na požádání dostat ke svému domácímu odběrnému místu čipovou kartu a pak dobíjet u jejich stojanů a mít to jako další položku v běžném vyúčtování.

          1. Plne souhlasim, taky bych
            Plne souhlasim, taky bych byl raci kdyby ty stanice vice barevne odlisili. Svetle zelena a svetle zluta vypada dost divne.

            Taktez to sgrupovani do modrych kolecek by mohli omezit.

            Co se CEZu tyce, dobry napad, skuste jim to navrhnout, ale takova zmena, ikdyby chteli, tak potrva dlouho nez ji zprovozni…

              1. Souhlas. Nicméně nutno
                Souhlas. Nicméně nutno podotknout, že takto to moc na EV nabíječkách nefunguje ani „ve světě“ – čerstvá zkušenost, že v Itálii, Španělsku, Portugalsku všude potřeba čip jako u nás (nejrozšířenější síť v Toskánsku kartu cizincům ani nevydá). V Rakousku aspoň funguje (nehorázně drahý) roaming s Greenway.sk. Jediná rozumně udělaná stanice o které vím je E.ON Vystrkov, tak snad má být možné platit kartou na stojanu…

            1. To barevné rozlišení se
              To barevné rozlišení se dá vykládat různě, třeba žluté jako pomalé nebo podle poskytovatelů nebo cokoliv. Prostě člověk když vidí mapu a na ní dobíjecí stanice, tak automaticky předpokládá, že na všech může po registraci dobíjet pokud jsou v provozu. Obzvlášť, když je tam ještě precizní filtrování podle typu zásuvek, rychlosti a podobných věcí. Vlastně mi to došlo až když jsem jich pár objel a nenašel tam žádné aktivační číslo ani žádný štítek, že by měli něco společného s EVmapou.

          2. Dobrý den,
            EVMAPA je mapa

            Dobrý den,

            EVMAPA je mapa pokud možno všech nabíjecích stanic a má poskytovat aktuální informace, což se díky možnoti placení a přidávání komentářů poměrně slušně daří. Nabíjecí stanci o které víte a ostatí ne, si může po registraci přidat každý, aby ostatním tuto informaci předal.
            Na titulní stránce hned nad mapou jsou filtry a ten pro Vás nejdůležitější „funkčnost EVMAPA“ když zapnete, tak se Vám zobrazí právě jen stanice, které je možné aktivoat přes EVMAPu.
            Pokud jste vložil zbytečně prostředky do systému, není problém je bezezbytku na požádání vrátit

            Pěkný den

            1. Prostředky mě absolutně
              Prostředky mě absolutně netrápí, ale vadí mi ta nepřehlednost, kdy položka menu „funkčnost EVMAPA“ je v jedné řadě s výběrem typu dobíjecí stanice a ještě úplně na konci. Z hlediska logiky tvorby UI je toto chyba, protože snad každý, na tu mapu přijde, automaticky zaškrtne typ pro něj vhodné stanice a dál ani nečte.

              Ale úplně největší chyba je, že pokud rozkliknete stanici mimo systém EVmapa, tak by tam měl být na první pohled jasně patrný nápis ve smyslu „Tuto stanici nelze aktivovat pomocí systému EVMAPA.“ a pak to bude úplně jasné.

              Jinak ale vše dobré, projekt je to výborný.

          3. A čipovou katu by mi měl
            A čipovou katu by mi měl ČEZ vydat na pro mě nejvýhodnější (z hlediska ceny a sazby) odběrné místo (když jich mám více). Tak bych nabíjel pouze na NT v době podle mnou zvoleného odběrného místa. Pokud by v místě umístění nabíjecí stanice zrovna platil VT, tak by si ztráty nesl ČEZ.
            Těch 20 až 22 hodin platnosti NT v jednom z mých odběrných míst bych si již sám ošetřil, a navíc by se mi spotřeba EV snižovala procentové maximum odběru elektřiny ve VT ve mnou vybraném OM (do 10% spotřeby).

  6. „Nabíjení s pomocí DC
    „Nabíjení s pomocí DC konektorů umožňuje 80% dobití kapacity akumulátoru elektromobilu mezi 20 a 30 minutami.“

    No jasne, jen my tam dycky blokujeme stanici ~90 minut 😀 Do 80% to leze porad plnym vykonem 40-45kW. Uz aby tu byla druha generace CHAdeMO stanic a vyrovnalo se to SuperChargerum. Nebo aspon trochu priblizilo. I takovych 200A by udelalo velkou zmenu.

    1. Tak to už máte s Teslou
      Tak to už máte s Teslou pane Kubiši asi zkušenost s novými ABB rychlonabnabíječkami, které nyní montuje ČEZ. Aktuální páteční se stávajícími DBT křápy je 15 minut na rychlonabíječce ČEZu Teplárna Ostrava-Vítkovice, kde jsem nabil 6,6 kWh na 66% baterie. Mrcha místo inzerovaných 50 kW výkonu dávala nejdříve jen 39, pak to spadlo na 29, na 18 a nakonec na 15 kW. Odpoledne jsem navštívil jinou ČEZu Orchard Ostrava Hornopolní a rychlonabil za 20 minut 9,1 kWh na 76% baterie. Výkonově tedy žádná sláva. K oběma jsem dojel s +-20% baterie. Na 1 kWh jsem čekal 2-3 minuty, místo inzerované 1 minuty.

      1. Nabíjení je takové
        Nabíjení je takové nepradikovatelné. Rekord na Terra53 byl u mne s Leafem nedávno: z 26 na 62% za 8:20 min a nateklo 5,5kW. Jindy je jiný record: 2x tak dlouho. Je to o teplotě aku.
        Seděl tam jeden pár od nabíjené tesly-S již přede mnou, koukali do tabletů a já po 9ti min skočil do caru a valil preč. Na pozdrav řkáli: „no to byl ale fofr“…

          1. Potvrzujte mou starou
            Potvrzujte mou starou zkušenost ze sítě Greenway z doby, kdy měla všechny nabíjecí stojany francouzského výrobce DBT jednosystémové. Tedy pouze CHAdeMO, nezprzněné Combem a Mennekes zásuvkou. Nic proti nim, ale 2-3 systémové DBT prostě nefungují tak dobře, jako jednosystémové. Taky to uměly u mého Ionu tak rychle. Akorát mne vždy mrzelo, že neměly jako stojany německého výrobce ABB onen odhad času nabití a odpočítávání k nule. To pak stačilo vyrazit na jídlo/WC se zapnutým odpočtem na hodinkách/mobilu a měl jste upozornění, kdy se máte vrátit. Samozřejmě dnes to u mnoha elektromobilů umí poslat na mobil samo auto nebo to pošle provozovatel nabíjecí stanice (evmapa.cz např.). Stejnou zkušenost jako Vy má i kolega, který už testoval Ionem novou rychlonabíječku ČEZu od ABB. Frčí to.

          1. Ohl. rekordu jsem psal, že
            Ohl. rekordu jsem psal, že to bylo u mne (při občasných nabíjeních). A data jsou ta, co psal stojan; čas a % jsou tuti ok, jestli stojan kecá ohl. kWh, jó to nevím.
            Na druhou stranu je mi jedno, kolik dorazí do baterek, důležitý je dojezd, co ukazuje leaf a ten je vždy míň, než skutečnost.

              1. Terra 53 již taková
                Terra 53 již taková „okýnka“ nemá. Oblédněte dokolečka ty nové čezí. A to, co ukazuje display, je prý DC output ne vstup AC do stojanu.
                Ad výpočet chápu, že dopočítat přes % kolik je celá 24kWh baterie je podivné, ale na to jsem si zvykl. Jak jsem psal, dojezd je pro mne nejpodstatnější. Když na 100% SoC a klima na Automático ujedu svižně s rozumem 130km a 30km zbude, jsem happy-léto (současné zimy to o 15% sníží). Jezdit jen a jen po městě (do 50tky a nepostávat v kolonách) v létě s klima na Automático to dá 200+ km (board computer ukazuje 9kWh/100km). Jo jde o model Acenta my2015 s photopanelem pro 12V baterii na střeše a jízdy režim Eco_B.

      2. Nevím, pane Radovane, kdy
        Nevím, pane Radovane, kdy už konečně pochopíte, že IoNka vám žádná Chademo ryhlonabíječka nebude nábíjet vyžším výkonem jak dvojnásobek kapacity baterie, tj. 36 kW, navíc do toho vstupujou další veličiny, jako třeba teplota. Prostě to tak je, pokud chcete, aby Vám baterie ve vašich IoNech ještě dlouho sloužila, je potřeba tento fakt přijmout, ze >36kW nabíjecí výkon těm baterkám nesvědší. 115A inicializační proud a 364V je prostě strop.

        1. Já bych to i pochopil,
          Já bych to i pochopil, pokud by to na všech rychlonabíječkách bylo stejné. Jenže není. Jedna jede jako šnek, druhá rychlík. Přitom rozdíl v nabíjení z hlediska zůstatku kapacity baterie žádný, z hlediska teploty baterií či vzduchu taky žádný, stojan dlouho prázdný, tedy studený, jediný rozdíl jsou ty 2 hodiny času mezi začátkem prvního a druhého rychlonabíjení. A to mne, jako neelektrikáře, trvale mate :-).

          1. Stejné to prostě být
            Stejné to prostě být nemůže, záleží také na tom, jaká je skutečná teplota baterie po příjezdu k nabíječce a ta se mění délkou a stylem jízdy. Nehledejte v tom žádný záměr o kvalitách/nekvalitách ČEZ nabíječek.
            Já nevím, nejčastěji jezdím s IoNem k Teplárně s 20% zůstatku a nabíjím na 83%, to vše za 25minut se spotřebou 9 – 9,5kW, s počátečním proudem 115A při cca 325V.

Napsat komentář