Britský Autocar srovnal BMW i3, Nissan Leaf, e-Golf a Ioniq. Kdo vyhrál?

Britský motoristický magazín Autocar podrobně srovnal elektromobily BMW i3, Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf a Hyundai Ioniq. Jak srovnání dopadlo?

Magazín Autocar se rozhodl postavit proti sobě elektromobily BMW i3 (33 kWh), Hyundai Ioniq Electric (28 kWh), Nissan LEAF (30 kWh) a Volkswagen e-Golf (24 kWh). Redaktoři zjistili, že každé auto má svá pro a proti.

Nejméně proti a nejvíce pro našli u BMW i3. To je podle nich tak dobré auto, že vás to přinutí přemýšlet o elektromobilech úplně jinak. Jde prý o jedno z nejlepších aut do města, která lze dnes koupit.

Na druhém místě se umístil Volkswagen e-Golf, redaktoři považují za negativum zejména překvapivě vysoké měsíční náklady. Třetí místo patří nejnovějšímu elektromobilu na trhu, Hyundai Ioniq. U něj si pochvalovali zejména dojezd, když ve městě ujeli 211 km.

Poslední čtvrté místo obsadil jeden z nejstarších elektromobilů na trhu, Nissan Leaf ve výbavě Tekna. Ačkoliv jde o použitelné auto, tak se na něm podle Autocaru výrazně začíná projevovat jeho stáří.

81 Comments on “Britský Autocar srovnal BMW i3, Nissan Leaf, e-Golf a Ioniq. Kdo vyhrál?”

  1. Není to špatné, ale co
    Není to špatné, ale co mě třeba dostalo, že Ioniq má předehřívání baterek v příplatku za 60000 Kč, to ho dost omezuje v použitelnosti a příplatek je nezanedbatelný..nicméně až bude mít elektromobil garantovaný dojezd 300 km v dálničním režimu 130 km/h tempomat s normálním uživatelským komfortem rád si jej koupím

            1. Omyl, Tesla Network rulez
              Omyl, Tesla Network rulez 🙂

              Ale jinak ti jeste rozsirim obzory co se tyce typickeho mýtu „jediny kdo na aute muze vydelat sou taxikari“. Auto ma pro me jedinou funkci, je to stroj casu. Jelikoz ja beru cca 200$/hodinu, za kazdou hodinu casu co mi auto usetri, mi „vydela“ 200$, nejaky taxikar hadra. Pokud by auto navic umelo ridit samo, a ja se hypoteticky nemusel venovat rizeni a mohl pracovat primo v aute tak mi takove auto setri mnohonasobne vic. Hmmm jake auto by tohle v budoucnu asi mohlo umet…… tak ted asi lepe chapes, proc sem v minulem prispevku napsal co sem napsal.

                1. To nejsou zadne velke
                  To nejsou zadne velke penize. Mozna v tak CR, ty vocase.

                2. Těch sociálně
                  Těch sociálně deprivovanejch s omezenejma představama o realitě je tu koukám víc 🙂 Podle nich je na Hybridu místo jen pro deprivovaný socky a kdo má víc peněz tak je určitě ukrad :)))
                  Jinak reagoval jsem na Peaka a tu věčnou mantru a návratnosti auta a jako to komu vydělá. Je mi celkem šumák zda se nějakýmu taxikáři vrátí nebo ne, valný větsIně z nás se auto prostě nevráti, jen se ty náklady podle nákladů na pohon rozloží jinak. Autem si kupuju čas a pohodlí a proto ho mám. Pokud jde o „nákup času“ tak některým jedincům se vyplatí i biznys jet vo tom žádná.

                3. 200 dolaru na hodinu nejsou
                  200 dolaru na hodinu nejsou velke penize? To je napriklad cca desetinasobek prumerne mzdy ve svycarsku, coz je jedna ze zemi s nejvyssimi mzdami na svete…..

                1. Citim z tebe jelito, co se
                  Citim z tebe jelito, co se podiva na prizovaci cenu a ma hotovo. Precti si dalsi prispevky kere jsem psal nize, bude ti to jasnejsi.

                2. Ano, koukám jen na
                  Ano, koukám jen na pořizovací cenu. Proto výše píšu „Kdybych na to koukal jen přes peníze, tak si pořídím Megana za třetinu ceny.“, že…

        1. Kdyby to bylo podle Vás,
          Kdyby to bylo podle Vás, tak všichni tady jezdíme Dusterem, protože proč si kupovat BMW 5 za 2 mega, když Duster má taky 4 kola, volant a 5 míst k sezení…
          Já vlastním EV třeba proto, že mám rád ticho, nechci se starat o motor (zahřívání po startu, dochlazování turba, olej), okamžité topení po startu, miluji okamžitou reakci plynu a neřvaní motoru při akceleraci.
          Kdybych na to koukal jen přes peníze, tak si pořídím Megana za třetinu ceny.

  2. „Jenže u BMW (i3) na vás
    „Jenže u BMW (i3) na vás čeká jedna zrada. Na rozdíl od Nissanu a Hyundai se nepočítá s tím, že by k maximálnímu vybití akumulátorů mohlo dojít. Výrobce nedoporučuje vůz táhnout a my jsme velmi rychle přišli na to, proč. Ačkoliv má i3 uzoučké pneumatiky, odtlačit vůz pár metrů k nabíjecí stanici byl velký problém. Baterie se totiž vybijí tak moc, že systém následně nemá energii ani na zařazení neutrálu. Vy tudíž při tlačení otáčíte elektromotorem. Když dojde k tomu, že se i3 definitivně zastaví, správný postup je zavolat asistenci, která vůz naloží a odveze k nabíjecí stanici.“

      1. Přesně. Je to stejné jako
        Přesně. Je to stejné jako se spalovákem – také se nejezdí do nuly. To je přesná odpověď na otázku, když se lidi ptají, co dělám, když se vybijou baterky. Kolega, co měl půjčené e-NV200 zůstal 400 metrů před nabíječkou a také musela pro něj přijet „ruka“ a naložit ho. Nešlo to ani táhnout a kola natvrdo stočená. Vše ztuhlo.

          1. I normální člověk se
            I normální člověk se dostane do situace kdy holt jede do nuly. Stalo se mi to několikrát při cestování. Zváště pokud spoléháte na čerpačku, která je pak zavřená nebo nestihnete odbočit, nebo zabloudíte.
            Nabíjecí stojany mohou být rozbité či nefunkční a pak holt jedete dál. Pak je vám vaše normálnost k prdu.

            1. Přesně VAšek apssol.
              Přesně VAšek apssol. zaměňují za to, že jednou za rok a více, prostě se stane, že dojede člověk na hranu, což pak musím platit x tisíc za odtahovku, což není normální, když by stačilo „odtahnout kamarádem“ jako jde u normalnich aut a ne špatně navržených zmetků

                1. 4 ročně. Aspoň tak mě
                  4 ročně. Aspoň tak mě informovali v Inveltu před měsícem.

                2. Ale prý to u nich dosud
                  Ale prý to u nich dosud nikdo neuplatnil. 🙂

                3. No já měl v neděli na
                  No já měl v neděli na mále 😀 Poprvé jsem na displeji viděl 0,0 % baterie 😉 😀

                4. Nemá Tesla s tím odtahem
                  Nemá Tesla s tím odtahem podobnou službu, aspoň v USA?

            1. To by právě mělo být
              To by právě mělo být jedno, technicky je to stejné auto ať je to Van, nebo Evalia a už vůbec, jestli je pěti, nebo sedmi… Ono tím tažením a rekuperací se dá nabíjet dosti rychle, třeba po 10km máš na dalších 30km jízdy. Jen to auto, co tě táhne má spotřebu 15l 🙂

    1. Na i3 na vás čeká ještě
      Na i3 na vás čeká ještě rána do hlavy (o střechu) při nastupování na zadní sedadla. Dále při vystupování ze zadních sedaček (jen 2, je to čtyřsedadlák jako iOn) nevystoupíte bez otevření předních dveří a hlavně nevystoupíte bez odpoutání lidí na předních sedadlech! Dobré pro děti (místo dětské pojistky) a možná pro policii, aby jim neutek převážený pachatel. Za ty prachy …

    1. Velmi zaujímavý test.
      Velmi zaujímavý test. Vacsia cast po dialnici v rychlosti 110-150km/h a teplota +5 úplne poprehadzovali poradie.

      Ioniq (28kWh) – dojazd 165km a spotreba na 100km 17kWh
      BMWi3 (33kWh) – dojazd 149km a spotreba na 100km 20kWh
      LEAF (30kWh) – dojazd 122km a spotreba na 100km 21kWh

      treba povedať že LEAF išiel celkovo najnižšou rýchlosťou.
      Ioniq a BMW šli podobne (BMW malilinko rýchlejšie).

      oproti test v meste je ale zo suverénneho BMW zrazu 2.miesto.
      LEAF sa drží stabilne ako outsajder…..žiaľ, roky sa pod neho podpisuju. Tak ma napada či aj Tesla S optimalizuje svoj dojazd podobne. teda či model 2012 ma vacsiu spotrebu ako model 2016??? kto vie 🙁

    1. Mám i3 2017 a musím tedy
      Mám i3 2017 a musím tedy říct, že Němci výrazně zapracovali na vnitřku. Chlupatý svetr už není chlupatý svetr. Sice to vypadá stále stejně „ekologicky“, ale ten recyklát je slisován tak, že povrch je jen lehce zdrsnělý, vůbec neškrábe, jako to bylo v předchozích verzích.

      A co se týče obutí, cena mi přijde v pohodě. Jsem zvyklý na gumy za 10 tisíc pro X5, takže 3 tisíce za gumu pro i3 lehce zkousnu. 🙂 Ale chápu, že pokud někdo utrácel za gumu 1500,-, tak je to pro něj darda.

  3. z testu vypíšem aspoň to
    z testu vypíšem aspoň to najdôležitejšie pre túto generáciu EV:
    BMWi3 (33kWh) – dojazd v teste 175mil a spotreba na 1kWh/5,3mile
    Golf (24kWh) – dojazd v teste 102mil a spotreba na 1kWh/4,2mile
    Ioniq (28kWh) – dojazd v teste 132mil a spotreba na 1kWh/4,7mile
    LEAF (30kWh) – dojazd v teste 114mil a spotreba na 1kWh/3,8mile.

    orientacia na nizku vahu BMW sa ukazuje ako super voľba. U ostatných platí, čím starší model, tým na 1kWh prejdete menšiu vzdialenosť…….EV sa zlepšujú každým rokom doslova o míľové kroky 🙂

    1. opravujem údaje do
      opravujem údaje do km:
      BMWi3 (33kWh) – dojazd v teste 281km a dojazd na 1kWh/8,5km
      Ioniq (28kWh) – dojazd v teste 212km a dojazd na 1kWh/7,5km
      Golf (24kWh) – dojazd v teste 164km a dojazd na 1kWh/6,7km
      LEAF (30kWh) – dojazd v teste 183mil a dojazd na 1kWh/6,1km

      pre ilustráciu ešte doplním najpredávanejší EV sveta: LEAF 24kWh by mal dojazd cca 146km.

      1. Já osobně bych chtěl info
        Já osobně bych chtěl info o roku „prvního uvedení“ při stejných parametrech (tedy když motor zustal stejny, ale jenom vetsi baterie, je pak porovnani na spotrebu/km spatne info, ale dobre je celkovy dojezd apod.), kdyz se toto dodava u spalovaku, pak je to dobre info i u elektrickych…

        A porizovaci cenu tech elektromobilu?, kdyz bude bmw drazsi o 300000, pak uvadene nizsi spotreba, kdyz ji dosahnu za 50 let je spise vtip nez neco cim se chlubit=demagogie.

        A propo, proc tam nejsou vsechny elektromobili?

        P.S. Já mám rád celkový obrázek, kdy vypíchnutí jedné vlastnosti v kontrextu celku je právě demagogie ne nezávyslí test…

            1. Obávám se, že hrubky se
              Obávám se, že hrubky se řeší na ZDŠ. Což by dnes snad neměl být takový problém absolvovat. Asi přicházím o hodně obsahu, ale sorry na kvízy nemám čas. Mám zatím dost jiné práce. Jinak souhlas že výběrová řízení jsou diskriminační a dosazují na sesle blbce s glejtem. Ale to taky svědčí o majiteli firmy.

      2. Zaujímavé čísla no pri
        Zaujímavé čísla no pri rýchlosti asi 120 km na diaľnici vyhrá Ioniq vďaka lepšiej ayrodynamike a iným detailom. A Ioniq je väčší. Pre mňa jedinou výhodou u i3 je super akcelerácia a zaujímavý dizajn no Ioniq sa mi páči viac aj preto som si ho kúpil.

          1. Nie som si istý či to
            Nie som si istý či to budú vedieť. No viem že som sa dočítal že v prípade nízkych okolitých teplôt si ju auto samé ohreje – zaujímalo by ma ako niečo také prebieha či cez tepelné čerpadlo alebo tam je niečo iné
            Ale v pondelok pôjdem zaniesť prevozné značky tak ak nezabudnem zistím

            1. Taky by mě to zajímalo.
              Taky by mě to zajímalo. BMW má aktivní ohřívání i chlazení pomocí tepelného čerpadla/klimatizace a případně odporových topných těles. Našel jsem jenom tohle: The Hyundai IONIQ Electric in the other hand, surprised us with its extreme efficiency and a vast package of safety features that can help you prevent an accident. Like the Renault Zoe, its battery is also made with LG Chem cells and it’s protected from temperature related degradation by a Thermal Management System (TMS).

              1. Systém aktivního chlazení
                Systém aktivního chlazení (a ohřevu) článků je u EV, které nejezdí jen kolem komína, velmi důležitý. Zkuste informaci o tomto dostat od prodejce Ioniqu jinak než ústně. Ať se hoši snaží. Ať kontaktují výrobce s požadavkem na nějaký dokument, který pak mohou znalým zákazníkům ukázat. A následně vysvětlit, že ta nejdůležitější součást EV byla navržena velice precizně. Prodejci EV většinou ještě nepochopili, co jsou ty nejdůležitější parametry.

                1. BMW to má na netu popsáno
                  BMW to má na netu popsáno docela dobře 🙂 Já mám i3, takže tohohle se nebojím. A navíc, dobře to jde poznat už jen z nabíjení na rychlonabíječkách. S i3 to tak vždycky sype jak o závod a když teď v zimě přijede nějakej Nissan, tak to je na dlouho…

Napsat komentář