Britský motoristický magazín Autocar podrobně srovnal elektromobily BMW i3, Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf a Hyundai Ioniq. Jak srovnání dopadlo?
Magazín Autocar se rozhodl postavit proti sobě elektromobily BMW i3 (33 kWh), Hyundai Ioniq Electric (28 kWh), Nissan LEAF (30 kWh) a Volkswagen e-Golf (24 kWh). Redaktoři zjistili, že každé auto má svá pro a proti.
Nejméně proti a nejvíce pro našli u BMW i3. To je podle nich tak dobré auto, že vás to přinutí přemýšlet o elektromobilech úplně jinak. Jde prý o jedno z nejlepších aut do města, která lze dnes koupit.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
ČEZ zdražil paušál pro nabíječky, elektromobilisté se bouří
Prodej aut v Česku: alternativy s podílem 1,95 %
Renault Zoe a další elektromobily v Česku a na Slovensku už příští rok
Na druhém místě se umístil Volkswagen e-Golf, redaktoři považují za negativum zejména překvapivě vysoké měsíční náklady. Třetí místo patří nejnovějšímu elektromobilu na trhu, Hyundai Ioniq. U něj si pochvalovali zejména dojezd, když ve městě ujeli 211 km.
Poslední čtvrté místo obsadil jeden z nejstarších elektromobilů na trhu, Nissan Leaf ve výbavě Tekna. Ačkoliv jde o použitelné auto, tak se na něm podle Autocaru výrazně začíná projevovat jeho stáří.
Z nabídky zmizel E-Golf
Z nabídky zmizel E-Golf ?
http://cc.porscheinformatik.com/cc-cz/cs_CZ_VW/V/models
Breaking the Hybrid Land Speed Record | Hyundai Ioniq HEV
https://www.youtube.com/watch?v=Y7SttfEsirY
Vzhledem k tomu, ze tam neni
Vzhledem k tomu, ze tam neni ani ten ne e-, tak bych tipnul, ze stary model vyndali z nabidky, konfiguratoru… a novy tam jeste nepridali.
Není to špatné, ale co
Není to špatné, ale co mě třeba dostalo, že Ioniq má předehřívání baterek v příplatku za 60000 Kč, to ho dost omezuje v použitelnosti a příplatek je nezanedbatelný..nicméně až bude mít elektromobil garantovaný dojezd 300 km v dálničním režimu 130 km/h tempomat s normálním uživatelským komfortem rád si jej koupím
Vo ty voholený verzi snad
Vo ty voholený verzi snad nemá cenu ani uvažovat.
jenže to pak už je to
jenže to pak už je to další předraženej milionovej nesmysl, co nemá svoje opodstatnění proti verzi se spalovacím motorem, protože se nikdy nevrátí pořizovací náklady navíc při provozu, uvažuji samozřejmě pořízení bez dotací…
Tak to plati pro vsechny
Tak to plati pro vsechny nove EV. Zmeni se to az s Teslou 3.
Pořizovací náklady se
Pořizovací náklady se vráti leda tak taxikářům 🙂
Auto je jen větší či menší luxus který si dopřaváme a který nám občas i pomáhá. Hlavně je to taky motor ekonomiky.
Omyl, Tesla Network rulez
Omyl, Tesla Network rulez 🙂
Ale jinak ti jeste rozsirim obzory co se tyce typickeho mýtu „jediny kdo na aute muze vydelat sou taxikari“. Auto ma pro me jedinou funkci, je to stroj casu. Jelikoz ja beru cca 200$/hodinu, za kazdou hodinu casu co mi auto usetri, mi „vydela“ 200$, nejaky taxikar hadra. Pokud by auto navic umelo ridit samo, a ja se hypoteticky nemusel venovat rizeni a mohl pracovat primo v aute tak mi takove auto setri mnohonasobne vic. Hmmm jake auto by tohle v budoucnu asi mohlo umet…… tak ted asi lepe chapes, proc sem v minulem prispevku napsal co sem napsal.
My co zde čteme nežereme
My co zde čteme nežereme seno. S tak placeným kšeftem nebudeš vykecávat na hybridu. Takže vocas z5 do kalhot a k věci.
To nejsou zadne velke
To nejsou zadne velke penize. Mozna v tak CR, ty vocase.
Těch sociálně
Těch sociálně deprivovanejch s omezenejma představama o realitě je tu koukám víc 🙂 Podle nich je na Hybridu místo jen pro deprivovaný socky a kdo má víc peněz tak je určitě ukrad :)))
Jinak reagoval jsem na Peaka a tu věčnou mantru a návratnosti auta a jako to komu vydělá. Je mi celkem šumák zda se nějakýmu taxikáři vrátí nebo ne, valný větsIně z nás se auto prostě nevráti, jen se ty náklady podle nákladů na pohon rozloží jinak. Autem si kupuju čas a pohodlí a proto ho mám. Pokud jde o „nákup času“ tak některým jedincům se vyplatí i biznys jet vo tom žádná.
200 dolaru na hodinu nejsou
200 dolaru na hodinu nejsou velke penize? To je napriklad cca desetinasobek prumerne mzdy ve svycarsku, coz je jedna ze zemi s nejvyssimi mzdami na svete…..
To jakože Tesla 3 bude
To jakože Tesla 3 bude stát půlku co dneska BMW i3, eGolf nebo Leaf?
Ne
Ne
Tak co, dle Vás, změní
Tak co, dle Vás, změní Tesla 3, když původní příspěvek je o obecné „předraženosti“ současných EV?
Pokud bude Tesla 3 stát +- podobně jako současná EV, tak jemu se to nezlevní oproti stávajícícím spalovákům…
Citim z tebe jelito, co se
Citim z tebe jelito, co se podiva na prizovaci cenu a ma hotovo. Precti si dalsi prispevky kere jsem psal nize, bude ti to jasnejsi.
Ano, koukám jen na
Ano, koukám jen na pořizovací cenu. Proto výše píšu „Kdybych na to koukal jen přes peníze, tak si pořídím Megana za třetinu ceny.“, že…
Kdyby to bylo podle Vás,
Kdyby to bylo podle Vás, tak všichni tady jezdíme Dusterem, protože proč si kupovat BMW 5 za 2 mega, když Duster má taky 4 kola, volant a 5 míst k sezení…
Já vlastním EV třeba proto, že mám rád ticho, nechci se starat o motor (zahřívání po startu, dochlazování turba, olej), okamžité topení po startu, miluji okamžitou reakci plynu a neřvaní motoru při akceleraci.
Kdybych na to koukal jen přes peníze, tak si pořídím Megana za třetinu ceny.
Off
Faraday to nevzdává.
Off
Faraday to nevzdává. Auto vypadá tučněji než Xko.
https://www.facebook.com/faradayfuture/videos/1251332164933407/
Takhle si ho představujou novináři
http://icdn-4.motor1.com/images/mgl/B4kqR/s4/faraday-future-electric-suv-render.jpg
Off
Seznam autoznaček
Off
Seznam autoznaček které si už nekupovat 😀
https://electrek.co/2016/12/09/automakers-but-tesla-lobbying-block-epa/#disqus_thread
„Jenže u BMW (i3) na vás
„Jenže u BMW (i3) na vás čeká jedna zrada. Na rozdíl od Nissanu a Hyundai se nepočítá s tím, že by k maximálnímu vybití akumulátorů mohlo dojít. Výrobce nedoporučuje vůz táhnout a my jsme velmi rychle přišli na to, proč. Ačkoliv má i3 uzoučké pneumatiky, odtlačit vůz pár metrů k nabíjecí stanici byl velký problém. Baterie se totiž vybijí tak moc, že systém následně nemá energii ani na zařazení neutrálu. Vy tudíž při tlačení otáčíte elektromotorem. Když dojde k tomu, že se i3 definitivně zastaví, správný postup je zavolat asistenci, která vůz naloží a odveze k nabíjecí stanici.“
Normální člověk nikdy i3
Normální člověk nikdy i3 také vybít úplně nenechá. Jednou jsem viděl na displeji 0,5 % kapacity baterie. Auto stále jelo.
Přesně. Je to stejné jako
Přesně. Je to stejné jako se spalovákem – také se nejezdí do nuly. To je přesná odpověď na otázku, když se lidi ptají, co dělám, když se vybijou baterky. Kolega, co měl půjčené e-NV200 zůstal 400 metrů před nabíječkou a také musela pro něj přijet „ruka“ a naložit ho. Nešlo to ani táhnout a kola natvrdo stočená. Vše ztuhlo.
ion-ka jsem jednou dotlacil
ion-ka jsem jednou dotlacil cca 20m k nabijecce,total 0!! Auto jelo
I normální člověk se
I normální člověk se dostane do situace kdy holt jede do nuly. Stalo se mi to několikrát při cestování. Zváště pokud spoléháte na čerpačku, která je pak zavřená nebo nestihnete odbočit, nebo zabloudíte.
Nabíjecí stojany mohou být rozbité či nefunkční a pak holt jedete dál. Pak je vám vaše normálnost k prdu.
Přesně VAšek apssol.
Přesně VAšek apssol. zaměňují za to, že jednou za rok a více, prostě se stane, že dojede člověk na hranu, což pak musím platit x tisíc za odtahovku, což není normální, když by stačilo „odtahnout kamarádem“ jako jde u normalnich aut a ne špatně navržených zmetků
Zaujímavé, nikdy sa mi to
Zaujímavé, nikdy sa mi to nestalo a predpokladám že ani nestane keďže by som nerád aby sa mi nejaké usadeniny z nádrže dostávali do motoru.
BMW i3 má dva odtahy
BMW i3 má dva odtahy ročně v ceně vozidla.
4 ročně. Aspoň tak mě
4 ročně. Aspoň tak mě informovali v Inveltu před měsícem.
Hm, tak zřejmě upgrade.
Hm, tak zřejmě upgrade.
Ale prý to u nich dosud
Ale prý to u nich dosud nikdo neuplatnil. 🙂
No já měl v neděli na
No já měl v neděli na mále 😀 Poprvé jsem na displeji viděl 0,0 % baterie 😉 😀
Nemá Tesla s tím odtahem
Nemá Tesla s tím odtahem podobnou službu, aspoň v USA?
Holt si musíte koupit EV od
Holt si musíte koupit EV od automobilky, která nabídne odtah zdarma a pak nemusíte řešit „kamaráda zadarmo“. 🙂
Tak to je divné. Mě už
Tak to je divné. Mě už táhly s totálně vybytým fluencem i env200 a no problém. Ale je lepší zastavit ještě dřív, než se auto vypne, protože pak se při tažení dá i rekuperovat.
Ahoj Pavle, tohle byl
Ahoj Pavle, tohle byl e-NV200 Evalia (sedmimístný). Info mám zprostředkovaný, ale ten pán pak jel rovnou za mnou. Přesně moje řeč – musíš tam něco nechat, aby se to dalo alespoň táhnout.
To by právě mělo být
To by právě mělo být jedno, technicky je to stejné auto ať je to Van, nebo Evalia a už vůbec, jestli je pěti, nebo sedmi… Ono tím tažením a rekuperací se dá nabíjet dosti rychle, třeba po 10km máš na dalších 30km jízdy. Jen to auto, co tě táhne má spotřebu 15l 🙂
Na i3 na vás čeká ještě
Na i3 na vás čeká ještě rána do hlavy (o střechu) při nastupování na zadní sedadla. Dále při vystupování ze zadních sedaček (jen 2, je to čtyřsedadlák jako iOn) nevystoupíte bez otevření předních dveří a hlavně nevystoupíte bez odpoutání lidí na předních sedadlech! Dobré pro děti (místo dětské pojistky) a možná pro policii, aby jim neutek převážený pachatel. Za ty prachy …
Jak často jezdíte autem
Jak často jezdíte autem naložen 5 dospělými? Nebo jen 4 dospělými? Já v podstatě nikdy.
Pak je stejně logická
Pak je stejně logická otázka, kolik lidí a jak často jezdí trasy delší jak „60km“ 😀
P.S. A nevěřím, že občas, např. 1x zarok tam nemáte víc jak 2 dospělé…
Ano, píšu, že občas tam
Ano, píšu, že občas tam mám plno. Ale to je tak zřídka, že na tom nesejde.
Tramtadadá … a obamovo
Tramtadadá … a obamovo kormidlo zpětný chod 😉
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/trump-chysta-zmeny-v-energetice-jadro-bude-mit-podporu-1326498
Samsung prý dodávat čipy
Samsung prý dodávat čipy Tesle….
investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/12/9/samsung-udajne-bude-dodavat-cipy-automobilce-tesla/
Ioniq s baterkou 35-40kWh by
Ioniq s baterkou 35-40kWh by pro mou potrebu byla idealni konstelace. Doufam ze se toho jeste 2017 dockam. nejpozdeji 2018 chci koupit novy EV. Do te doby mi staci Peugeot Ion.
Zaujimave cisla..ked si to
Zaujimave cisla..ked si to prepocitate do % ,tak BMW i3 ma o 40% nizsiu spotrebu energie.
Ve městě bych tomu
Ve městě bych tomu věřil. Je mnohem lehčí (a mnohem znamená opravdu mnohem), má značně menší valivý odpor kol, jednoduše je silně optimalizované.
Tady to dopadlo trochu jinak
Tady to dopadlo trochu jinak …
http://autobible.euro.cz/hyundai-ioniq-electric-vs-nissan-leaf-vs-bmw-i3-kdo-dojede-nejdal-na-200-km-zapomente/
To je rozhodně zajímavé
To je rozhodně zajímavé srovnání už jen proto, že v testu spotřeby auta jela stejnou trasu za sebou, měli puštěnou klimu/topení a řídili je lidé zvyklí na spalováky.
Nicméně v tom testu byly použity starší verze Leafu a i3 s menším akumulátorem.
Naopak – v testu byly
Naopak – v testu byly právě použity aktuální verze s většími baterkami!
presne tak. V oboch testoch
presne tak. V oboch testoch boli aktuálne verzie s vacsimi baterkami pri LEAFE aj BMW i3.
EDIT: Aha, tak pardon,
EDIT: Aha, tak pardon, spletl jsem si linky. Myslel jsem, že jde o jiný starší test, tam byl ale eGolf, Leaf a Kia Soul EV.
Velmi zaujímavý test.
Velmi zaujímavý test. Vacsia cast po dialnici v rychlosti 110-150km/h a teplota +5 úplne poprehadzovali poradie.
Ioniq (28kWh) – dojazd 165km a spotreba na 100km 17kWh
BMWi3 (33kWh) – dojazd 149km a spotreba na 100km 20kWh
LEAF (30kWh) – dojazd 122km a spotreba na 100km 21kWh
treba povedať že LEAF išiel celkovo najnižšou rýchlosťou.
Ioniq a BMW šli podobne (BMW malilinko rýchlejšie).
oproti test v meste je ale zo suverénneho BMW zrazu 2.miesto.
LEAF sa drží stabilne ako outsajder…..žiaľ, roky sa pod neho podpisuju. Tak ma napada či aj Tesla S optimalizuje svoj dojazd podobne. teda či model 2012 ma vacsiu spotrebu ako model 2016??? kto vie 🙁
V clanku pisi o rychlosti
V clanku pisi o rychlosti mezi 110 a 115 km/h na dalnici. Prumer za celou trasu potom vychazi priblizne na 80 km/h. Vzhledem ke spotrebe a prumerne rychlosti za celou trasu si myslim, ze 115 je uveritelnejsi nez 150.
ano max 115km/h.
preklep,
ano max 115km/h.
preklep, ospravedlnujem sa.
BMW i3 je skvělé auto s
BMW i3 je skvělé auto s chlupatou dekou místo čalounění a nestandartně drahým obutím. Doufejme že ve verzi 33kWh 2017 to bude lepčí ;)))
Spíše ve verzi 45 kWh 2018.
Spíše ve verzi 45 kWh 2018.
Mám i3 2017 a musím tedy
Mám i3 2017 a musím tedy říct, že Němci výrazně zapracovali na vnitřku. Chlupatý svetr už není chlupatý svetr. Sice to vypadá stále stejně „ekologicky“, ale ten recyklát je slisován tak, že povrch je jen lehce zdrsnělý, vůbec neškrábe, jako to bylo v předchozích verzích.
A co se týče obutí, cena mi přijde v pohodě. Jsem zvyklý na gumy za 10 tisíc pro X5, takže 3 tisíce za gumu pro i3 lehce zkousnu. 🙂 Ale chápu, že pokud někdo utrácel za gumu 1500,-, tak je to pro něj darda.
BMW i3: pneumatiky Nokian
BMW i3: pneumatiky Nokian 155/70 R19 WR D4 cena 2.665,- Kč bez DPH za kus (super cena – na ML stála guma 4.000,- Kč bez DPH) a jezdí to, sedí to a nehučí to 🙂 takže super.
Nokiany vypadají dobře,
Nokiany vypadají dobře, fakt nehučí? Zatím mám zimní Bridgestone, ale hádám, že vydrží tak tuhle a příští zimu a konec.
Moje zimní Nokiany jsou
Moje zimní Nokiany jsou tiššír než letní energy saver od Michelinu. (na i30)
Hm, tak už vím, co pak
Hm, tak už vím, co pak koupit. Díky za info! Já si sehnal druhý kola z Německa, abych to nemusel složitě přehazovat.
Něco bližšího, odkaz
Něco bližšího, odkaz nebo tak?
odkaz mate v clanku
odkaz mate v clanku
z testu vypíšem aspoň to
z testu vypíšem aspoň to najdôležitejšie pre túto generáciu EV:
BMWi3 (33kWh) – dojazd v teste 175mil a spotreba na 1kWh/5,3mile
Golf (24kWh) – dojazd v teste 102mil a spotreba na 1kWh/4,2mile
Ioniq (28kWh) – dojazd v teste 132mil a spotreba na 1kWh/4,7mile
LEAF (30kWh) – dojazd v teste 114mil a spotreba na 1kWh/3,8mile.
orientacia na nizku vahu BMW sa ukazuje ako super voľba. U ostatných platí, čím starší model, tým na 1kWh prejdete menšiu vzdialenosť…….EV sa zlepšujú každým rokom doslova o míľové kroky 🙂
opravujem údaje do
opravujem údaje do km:
BMWi3 (33kWh) – dojazd v teste 281km a dojazd na 1kWh/8,5km
Ioniq (28kWh) – dojazd v teste 212km a dojazd na 1kWh/7,5km
Golf (24kWh) – dojazd v teste 164km a dojazd na 1kWh/6,7km
LEAF (30kWh) – dojazd v teste 183mil a dojazd na 1kWh/6,1km
pre ilustráciu ešte doplním najpredávanejší EV sveta: LEAF 24kWh by mal dojazd cca 146km.
Já osobně bych chtěl info
Já osobně bych chtěl info o roku „prvního uvedení“ při stejných parametrech (tedy když motor zustal stejny, ale jenom vetsi baterie, je pak porovnani na spotrebu/km spatne info, ale dobre je celkovy dojezd apod.), kdyz se toto dodava u spalovaku, pak je to dobre info i u elektrickych…
A porizovaci cenu tech elektromobilu?, kdyz bude bmw drazsi o 300000, pak uvadene nizsi spotreba, kdyz ji dosahnu za 50 let je spise vtip nez neco cim se chlubit=demagogie.
A propo, proc tam nejsou vsechny elektromobili?
P.S. Já mám rád celkový obrázek, kdy vypíchnutí jedné vlastnosti v kontrextu celku je právě demagogie ne nezávyslí test…
Co ty hrubky – to má být
Co ty hrubky – to má být vtip? Pokud ne, tak na to existují rozšíření pro většinu prohlížečů.
Takže důležitejší je
Takže důležitejší je forma než obsah? Už chápu, proč vítězí byrokracie nad odvedenou prací 😀
Další zakuklený zastánce, že je důležitější když má šéf VŠ i když neví nic o řízeném úseku 😀
Obávám se, že hrubky se
Obávám se, že hrubky se řeší na ZDŠ. Což by dnes snad neměl být takový problém absolvovat. Asi přicházím o hodně obsahu, ale sorry na kvízy nemám čas. Mám zatím dost jiné práce. Jinak souhlas že výběrová řízení jsou diskriminační a dosazují na sesle blbce s glejtem. Ale to taky svědčí o majiteli firmy.
Zaujímavé čísla no pri
Zaujímavé čísla no pri rýchlosti asi 120 km na diaľnici vyhrá Ioniq vďaka lepšiej ayrodynamike a iným detailom. A Ioniq je väčší. Pre mňa jedinou výhodou u i3 je super akcelerácia a zaujímavý dizajn no Ioniq sa mi páči viac aj preto som si ho kúpil.
Zdravím, víte, jestli má
Zdravím, víte, jestli má baterie ve vašem Ioniqu systém aktivního chlazení? Zkuste se pak případně zeptat prodejce při nějaké návštěvě.
Nie som si istý či to
Nie som si istý či to budú vedieť. No viem že som sa dočítal že v prípade nízkych okolitých teplôt si ju auto samé ohreje – zaujímalo by ma ako niečo také prebieha či cez tepelné čerpadlo alebo tam je niečo iné
Ale v pondelok pôjdem zaniesť prevozné značky tak ak nezabudnem zistím
Taky by mě to zajímalo.
Taky by mě to zajímalo. BMW má aktivní ohřívání i chlazení pomocí tepelného čerpadla/klimatizace a případně odporových topných těles. Našel jsem jenom tohle: The Hyundai IONIQ Electric in the other hand, surprised us with its extreme efficiency and a vast package of safety features that can help you prevent an accident. Like the Renault Zoe, its battery is also made with LG Chem cells and it’s protected from temperature related degradation by a Thermal Management System (TMS).
Systém aktivního chlazení
Systém aktivního chlazení (a ohřevu) článků je u EV, které nejezdí jen kolem komína, velmi důležitý. Zkuste informaci o tomto dostat od prodejce Ioniqu jinak než ústně. Ať se hoši snaží. Ať kontaktují výrobce s požadavkem na nějaký dokument, který pak mohou znalým zákazníkům ukázat. A následně vysvětlit, že ta nejdůležitější součást EV byla navržena velice precizně. Prodejci EV většinou ještě nepochopili, co jsou ty nejdůležitější parametry.
BMW to má na netu popsáno
BMW to má na netu popsáno docela dobře 🙂 Já mám i3, takže tohohle se nebojím. A navíc, dobře to jde poznat už jen z nabíjení na rychlonabíječkách. S i3 to tak vždycky sype jak o závod a když teď v zimě přijede nějakej Nissan, tak to je na dlouho…
koukal jsem ze mate nejake
koukal jsem ze mate nejake videa na youtube,jen tak ,,dalej“
Áno snažím sa ostatným
Áno snažím sa ostatným pomôcť zo svojich skúseností. Bude tam toho viac časom
U Nissanu Leaf píší v
U Nissanu Leaf píší v návodu, že je třeba baterii udržovat na hodnotě min. 30%. Nad touto hodnotou si EV udržuje baterii na požadované teplotě.
Jojo autodinosauři přidaj
Jojo autodinosauři přidaj do svých kriplkár 2 tužkovky navíc a prostý lid už se zajíká blahem a běží jim vyklopit svůj naspořený milión 😀
Prostý lid na EV zatím
Prostý lid na EV zatím nemá a tak o tom jen píše na netu. 🙂
prosty lid na to jeste
prosty lid na to jeste dlouho mit nebude. ev nejblizsich 10 let zustane domenou prinbohatlych eko naivek 😉 … s vyjimkou tech par vyvolenych, kterim se to vyplati.