BMW spolupracuje na vývoji systému Hyperloop pro Dubaj

Jan Horčík - 14 Květen 2018

Designworks, designová dílna BMW v Kalifornii, spolupracuje s Dubaji na vývoji prorotypu kapsle systému Hyperloop.Hyperloop Dubaj Designworks

Systémy Hyperloop mají dosahovat cestovní rychlosti přes 1000 km/h.
foto: Designworks

Ač už o Hyperloopu není tolik slyšet, stovky lidí po celém světě neustále pracují na rozvoji tohoto nového systému dopravy. Mimo jiné i Designworks, kalifornská designérská dílna automobilky BMW.

Dubaj byl jedním z mnoha míst, které vyjádřily o Hyperloop vážnější zájem. Miliardářská pouští metropole se ráda chlubí fantastickými projekty a tohle je jeden z nich.

Interiér kapsle dopravního systéme Virgin Hyperloop One, který by mohl poprvé vyrůst v Dubaji.

Interiér kapsle dopravního systéme Virgin Hyperloop One, který by mohl poprvé vyrůst v Dubaji.
foto: Designworks

Designworks navrhli prototypový design interiéru kapsle společně s Virgin Hyperloop One, která je zatím ve vývoji Hyperloopu asi nejdále. Nyní probíhají jednání o druhé fázi vývoje Hyperloopu v Dubaji.

Největší výzvou pro designéry z Designworks bylo, jak v kapsli bez oken vytvořit komfortní, zajímavý interiér, splňující všechny současné požadavky dopravy.

Nakonec k tomu využili barevných světel, digitálních dotykových displejů a např. i vyhřívaných/chlazených sedaček.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Norway ship tunnel: Norway to spend $315m building world’s first ship tunnel - TomoNews
https://www.youtube.com/watch?v=37uv4uV1a4o

koukam, ze se bmw priucuje marketingovym praktikam slavneho elona. toz jen tak dal hosi. sice se zadneho hyperloopu nedozijeme, ale akcie mozna porostou. je to proste cool. a o to tady jde, ze ano.

Vypadá to, že BMW chápe, že ten bláznivej Afričan žijící v Americe nemá úplně blbý nápady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak souvisi "bláznivej Afričan žijící v Americe" s touhle spolupraci mezi BMW a Virgin Hyperloop One? Designworks proste dostali nabidku na zakazku designu pro Virgin Hyperloop One a normalne ji prijali, tak jako zakazky pro dalsi firmy v ruznych oborech ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebylo by lepší nejdřív vymyslet jak to má fungovat a pak teprve ledková světýlka a chazené sedačky?

Obrázek uživatele Josef

Design je v dnešní době stejně důležitý jako funkčnost.

Prodat je potřeba co je vidět. Co není vidět ani nemusí pořádně fungovat.

Obrázek uživatele PaRi

To jakože se napřed udělají trubky, podvozek, baterky a až potom začneme bádat nad tím, jak to bude vlastně vypadat, kolik se tam vejde lidí atd.? Tyhle věci jdou ruku v ruce. Taky by mohlo dojít k tomu, že by se podvozek musel kompletně předělat, protože baterka by byla naštorc pod nohama a šrouby od magnetů by vycházely pod sedačku a ztížilo by to údržbu, atd...

No já jsem popsal realitu projektů obecně.

No já jsem popsal realitu projektů obecně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže problém je v tom, že hyperloop v podobě jak je prezentován nikdy fungovat nebude, protože to technicky nelze. Všechny tyhle projekty jsou jen na vytažení peněz z investorů. Jako ostatně všechny Elonovy akce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V první řadě hyperloop není přímo Muskův projekt, před X lety jej pouze zaštítil, dneska na to dělají dvě nebo tři firmy. Dále pak myslíte který z těch konceptů? Ten se vzduchovým, nebo magnetickým polštářem?

Chcheta nemyslí, ten rovnou ví jak to je :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Smlouva je podepsána, je to zakázka již probíhajícího vývoje, tak prosím co chceš prodávat vzhledem?

Muze to oslovit dalsi zakazniky, pokud to bude hodne libive.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Návrh dělají to pro Dubaj. Který má ambice být pupkem světa. Tak to do jisté míry chápu. Ale mně se ten dezign nelíbí.

Působí to na mě uměle. Jako z Lega. Až přemrštěně velkorysé prostory pro jednoho cestujícího. Něco jako v první třídě v letadle. Kde v ekonomické třídě lidé dobře že necestují vestoje jako studenti v MHD směrem na koleje. A jiní cestuje ve výřivce s bublinkami. Už len ta tam chybí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter