BMW i5 - čtyřdveřový sedan, nebo spíš minivan?

Jan Horčík - 19 Leden 2016

Koncem minulého roku mělo v mnichovské automobilce BMW padnout důležité rozhodnutí. Totiž co vlastně za auto bude BMW i5. Tento model má doplnit řadu šetrných aut do zásuvky, která zatím čítá BMW i3 a BMW i8.auto elektromobil plug-in hybrid BMW i5 MPV sedan minivan

Bude chystané BMW i5 spíš minivan, sedan, MPV, crossover, nebo ještě něco úplně jiného?
foto: autobild.de

Začátkem března 2015 řekl Ian Robertson, člen dozorčí rady BMW pro prodeje a marketing, magazínu Autocar, že jsou v závěrečné fázi rozhodování o tom jaký typ auta přijde další a kdy.

O vývoji BMW i5 (a BMW i4) se spekuluje už od poloviny roku 2011, tedy zhruba doby, kdy byly ohlášeny modely i3 a i8. Později se objevily náznaky, že by BMW i5 mohl být rodinný elektrický minivan/MPV, trochu ve stylu nedávno představeného Volkswagen Budd-e.

Druhá možnost, která je pravděpodobnější a ke které se kloní většina automagazínů, by pak znamenala BMW i5 v podobě čtyřdveřového sedanu. Což by dávalo smysl i z toho důvodu, že BMW by mělo konkurenci proti Tesla Model 3 a Chevrolet Bolt.

Magazín Automobilemag.com dokonce přišel s informací, že auto bude k dispozici jako plug-in hybrid i čistý elektromobil, podobně jako . Elektromobil nabídne výkon dvou elektromotorů, 225 koní vzadu a 135 koní vpředu. U plug-in hybridu to má být zadní elektromotor s 275 koňmi a přední tří- nebo čtyřválec s prozatím neupřesněným výkonem.

Všeobecně se očekává uvedení nového elektromobillu BMW i5 během oslav 100. narozenín automobilky BMW na jaře 2016, přesněji 7. března. Shodou okolností právě v březnu 2016 má být odhalen Tesla Model 3.

V té době bude souběžně probíhat také další ročník (od 3. do 13. března). S výrobou auta by se mělo v továrně v Lipsku, kde se vyrábí také i3 a , začít podle neoficiálních informací v roce 2017.

Autoweek.com
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef

Chtělo by to u i3 dvojnásobnou kapacitu baterií. Teď v zimě je to s tím celkem utrpení a to i když předehřívám na kabelu apod.

Na IEVs právě problikla zpráva, že BMW pro MY2017 potvrdila zvýšení kapacity u i3. O kolik se samozřejmě nedozvíme. Ale povídá se o ~94Ah článcích od Samsungu, což by bylo jistě zajímavé navýšení oproti současným 60Ah.

Současná i3 ka má "problém", že ta její bateriová krabice je podle všeho hodně malá, z nějakého měření myslím vypadla hodnota 191 litrů.

Obrázek uživatele Josef

To mi říkal i prodejce v Hradci. Nicméně stávající auta už to nezachrání. Teď v zimě je to fakt bída a je to tak na dojetí do práce a zpět.

To je tak 60 km? Mimochodem můžu doufat v další zajímavý článek o nabitých zkušenostech třeba zde na Hybridu? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teda nevím co s tím autem děláte, já mám i v zimě se superhnusným počasím bezpečně 100km příměstský dojezd.

Obrázek uživatele Josef

Ano, pokud se neomezujete, topíte na příjemnou teplotu a jedete jak se spalovákem (ono i3 dost svádí k dynamické jízdě), je 60 km v tomto mraze takový běžný limit.

A určitě, až auto na konci ledna odevzdám, tak něco sesmolím, pokud možno i s fotografiemi :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coby uživatel i3 s najetými 50tis km, musím říct, že se mi nikdy nepodařilo snížit dojezd pod 80km na jedno nabití. Reálné je při ježdění po Praze, kde hodně stojíte a topíte aniž by přibývaly km 80-100 km i v zimě bez jakéhokoliv omezování. Těch 60 km si dokážu představit maximálně při jízdě po dálnici rychlostí nad 130 km/h ... jak to děláte? :-)

Obrázek uživatele Josef

Upřímně tak, že jsem vždy sedl do studeného auta v -11 °C, jel jsem asi 13 km a tam ho nechal stát a vychladnout na mrazu bez dobíjení. Pak jsem do něj zase sedl, topení i s výhřevy vždy na plno, a jel. A takto třikrát. A nebylo to po městě, takže rekuperace skoro žádná, ale v horách. Z kopce se to pravda celkem dobilo, takže by to ještě asi něco ujelo, ale pocit jsem z toho dobrý neměl. Bez REXu by to vážně nebylo moc vtipné :-) A dnes ráno mi při plném nabití auto ukazovalo dojezd 92 km. A upřímně nevím, jestli je v autě TČ, možná to bude i tím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to bude asi tím opakovaným nahříváním zmrzlého auto v kombinaci s horami ...

Obrázek uživatele Josef

Určitě. Nejhorší možné podmínky. Ona taky není zima jako zima. Zima v Praze se nedá srovnávat se zimou na Benecku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co dokoupit webasto, z etickych duvodu treba na bioathanol?

Obrázek uživatele Josef

Asi by pomohlo, ale jelikož auto není moje, tak to neřeším. Ono se obvykle dokáže vyhřát připojené na kabelu, ale na horách a na cestách to prostě nejde. A navíc takto mrzne celkem výjimečně.

ono je to docela paradox, ze se na aute za 1 mego setri na takove podstatne drobnosti jako je nezavisle topeni za bratru asi 15k i s montazi :D je to vzdy to prvni po cem se u noveho auta pidim

Obrázek uživatele honYa

Když jsem v letech 2009-2010 pracoval na diplomce a dělal na zdrojích, byl pro mě speciální Grün heft německého časopisu Auto-Motor-Sport paradoxně nejaktuálnější studnicí toho, co je, co se plánuje a na čem věci stojí. Výhledy toho, co se bude vyrábět v roce 2015 mě drásaly, protože to měla být pěkná auta a člověk už to chtěl vidět na ulicích tehdy. Nyní máme rok 2015 za sebou a člověk opět děkuje Tesle, Nissan-Renaultu, Chevroletu (Ampera/Volt)a trojičce Mitsubishi-PSA, že se něco za tu dobu alespoň stalo.

Deklarace BMW o roce 2018 a VW o všem po roce 2020, musím opakovaně tu napsat, jsou možná v kurzu s tím, jak velké (a přesto schopné) firmy potřebují čas na rozhoupání se. Já se ale ptám, jak to, že ostatní firmy v odstavci výše to všechno stihly doteď?

Němci, běžte se s touto rychlostí vývoje a tantrickým protahováním termínu uvedení bodnout... :-(

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předem chci poděkovat, že se zajímáte o elektromobilitu. Jen nerozumím jedné věci, děkujete Tesle a výše zmíněným firmám, ale proč tady haníte VW a BMW, které mají již dávno na trhu elektromobily a to velmi povedené. VW e-up se prodává od roku 2013 a i3 též, VW e-golf je na trhu od roku 2014. Jezdím elektromobilem již od roku 2012, kdy jsem si koupil Peugeot iON, který v té době byl opravdu jedním z Pionýrů elektromobility. Dnes jezdím VW e-Up, se kterým mám za 18 měsíců již najeto 50 tis km, a když jsem ho kupoval, tak jsem se rozhodoval mezi mezi různými parametry, samozřejmě cenou a chtěl jsem mít pohodlné auto, do kterého se vejdu (měřím 202 cm). V tomto ohledu mě velmi zklamal právě Nissan, který má špatnou polohu volantu s absencí seřízení od sebe a k sobě a navíc má v palubce u levé nohy vyboulenou přístrojovou desku z tvrdého plastu, která Vás tlačí na nohu. I v Peugeotu mám jako řidič více místa, nežli v Nissanu - jinak jako celek není rozhodně Leaf špatný.
BMW i3 mě moc bavila a funkčně mi maximálně vyhovovala, ale cenově vzhledem k tomu, že za vše musíte připlácet, tak nakonec zvítězil e-UP, který stál 599.000,- Kč a byl ve velmi slušné výbavě. Ještě musím zmínit VW e-Golf, který je také solidní elektromobil, jediné co musím e-golfu i e-upu vytknout je absence a nemožnost objednat palubní 7,2 kW nabíječku pro evropskou verzi. US ji už pro golfa nabízí.
Takže sečteno a podtrženo nechápu, proč zde haníte německé automobilky, které již mají na trhu velmi povedená auta ????
Mimochodem VW již prodával v 90 letech model VW Golf city stromer v omezené 1000 kusové edici - plně elektrický vůz.

Obrázek uživatele Radovan

Peugeot Ion opravdu klame tělem a uvnitř je hlavně na délku velmi prostorný. To mohu jen a jen potvrdit.
Píšete Danieli, že máte za sebou 18 měsíců a 50 tis. km v VW eUP. Budeme určitě hodně rádi za sdílení Vašich zkušeností s vozem, s jízdou, pohodlím, nabíjením, využitím. Třeba tak, jak je popsal nedávno zde na hybridu pan Janda u své Kia Soul EV. Předem děkuji.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Vcera jsem potkal v praze na duhove ulici u nabijecky herce pana jaroslava duska jak nabijel take kia soul, kdyz jsem dojel akorad koncil takze jsme se nedali do reci, coz je skoda jednak ho mam jako herce i cloveka rad a jednak by me zajimal na zivo interier kii.

Treba pak take udela nakou recenzy :)

Obrázek uživatele Radovan

To by člověka střelilo. Tak Jaroslav Dušek má Kia Soul EV, Vašek Vydra Nissan Leaf (a k tomu FVE na střeše), ale do aktivní propagace se ani jeden z nich nedá. Velká škoda. Možná tip pro redakci požádat každého z pánů o malý rozhovor a pózování s vozidly.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bytbil.com/bilar/nissan/leaf/wve6fqvg/A0QBUDIAAY2JW1gBwAA_!

Leaf 2013 za 500000 CZK

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den Radovane, s iONem jsem již najezdil skoro 70 tis a článek od pana Jandy mě inspiroval, že bych také čtenářům něco napsal, pokusím se v brzké době něco napsat. Jsem již ve spojení s redakcí a fandím hybrid.cz Mějte se fajn a elektromobilitě zdar

mozna proto ze Nemecke automobilky berou jiz nekolik let miliardove dotace na vyvoj alternativnich pohonu a dokud se Nemecka vlada po X letech necinnosti tech automobilek nezacala vstekat verejne, tak ty automobilky nedali k prodeji jedinej kus, a po onom vstekani zacali tak nejak na milost prodavat celkem drahe elektromobily ktere vlastne proti levnejsi konkurenci nemaji nic navic a i podle toho ty prodeje u nich vypadali jak vypadaj

Nemci maj ted vic problemu, holt jedou je firma nahore a jednou dole, a nahore ty Nemecke automobilky jiz byli, tak ted budou pomalu klesat :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

německý dynomobilky v prvý řadě nechtějí elektromobily do roku 2020 a od toho se odvíjí taky ta jejich politika ... A už vůbec nechtějí americký elektromobily ... ;)

to maj kuci Nemecky docela problem, pac ten Emerickej elektromobil se jim zacina v tom Nemecku celkem rozmahat a roztahovat :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

superchargery elon naroztahoval ale tesla prodej není žádná sláva, němci jsou nacionální povahy což se dalo čekat. Stačí se podivat na Daimlera, nejdřív svatba z rozumu potom rozvod a honem po svejch ;)

v cenove relaci aut okolo 80-100k euro si Tesla S nevede zrovna spatne ani v tom Nemecku, naopak vede si docela hodne dobre :) nejaka ta tabulka tu mam dojem jiz nekde byla zverejnena

Obrázek uživatele Radovan

Tak jen doufejme, že "koncem roku " neznamená, že to bylo na silvestrovské párty a že opravdu něco smysluplného za odpovídající cenu vypustí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

trosku se obavam ze BMW nebude zrovna z nejlevnejsich, oni si nebudou chtit ohrozit prodeje soucasnych trid 3 a 5

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?
185.66.36.26