Billa otevírá u svých prodejen nabíjecí stanice

redakce - 25 Říjen 2016

Zákazníci supermarketů Billa již mají možnost dobít si elektromobily a elektrická kola přímo u prodejen. První nabíječky jsou v Říčanech u Prahy a v Mikulově.auto dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola Billa Říčany

Nabíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola u prodejny Billa v Říčanech u Prahy
foto: Billa

V rámci pilotního projektu jsou spuštěny již dvě dobíjecí stanice u prodejen Billa v Mikulově a v Říčanech u Prahy. Další je plánována v Brně.

V Mikulově si zákazníci mohou pomocí zařízení se dvěma zásuvkami dobít své elektromobily a elektrokola a pro cyklisty je zde navíc zřízen nový stojan na kola.

Následně proběhne instalace ještě v Brně - Líšni, kde bude možné využít dvou stanic pro nabíjení a rovněž nových stojanů na zaparkovani kol.

Jedná se o pilotní provoz, který bude probíhat nejen v blízkosti velkých měst, ale také na důležitých dopravních tepnách, např. v místech křížení cyklostezek.

Billa první supermarket na českém trhu svým zákazníkům nabízí možnost praktického dobití svého elektrického dopravního prostředku přímo u vybraných prodejen.

Zkušební provoz bude Billa testovat po dobu jednoho roku. Situaci poté vyhodnotí a podle výsledků vytipuje další prodejny, do kterých by se projekt mohl rozšířit.

Nabíjecí stanice Billa najdete také na naší mapě nabíjecích stanic

Stání pro elektromobily i elektrokola bude označeno zeleným nátěrem se symbolem pro elektro-dobíjení. Dobíjení elektrokol zajistí nabíjecí stanice značky KEBA.

Pomocí uzavíratelného boxu umístěného na fasádě budovy bude možné dobít jakékoliv elektrozařízení s napětím 230 V. Stanice budou primárně určeny pro elektrokola.

Pro nabíjení automobilů společnost BILLA využije nejrozšířenějšího typu zásuvky – Mennekes typu 2. Jedná se o středoevropský standard, jenž mimo jiné využívá i elektromobil BMW i3, které bylo hlavní výhrou v narozeninové soutěži BILLA 25 let.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro můj stařičký elektromobil je nějaké mennekes a wallbox za desetitisíce na prd,když to umí stejně,ne li míň než zásuvka 400V/63A za 200 Kč.Nevím,jak jí spustit,zřejmě se musí na šestý vodič nasimulovat nějaká zátěž?

Není to zátěži, ale o komunikaci. Ten 6. drát je datový - Control Pilot. Musíte mít kabel s řídící jednotkou, který bude s wallboxem komunikovat a wallbox pak sepne stykač.
Hledáte něco jako tohle:
http://www.ladesystemtechnik.de/ladekabel/adapter-typ-2-stecker-auf-schuko-kupplung-60?c=18
akorát teda pro 3-fázové CEE zásuvky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to je přesně ono,ovšem jestli to funguje,protože to podobné mám,akorát už není čím jezdit,lionky jaksi nevydržely,podle mého jedna bouchla,protože selhal balancér a už to jelo do pekel,hoří to dokud se baterie nevybijí,takže nemá cenu hasit baterie,pouze okolí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nehledám,mám to,jen wallbox zacvaká a ....vypne,nabíječka v autě ani nezapne,mám v autě k nabíjení zdroj 100V 25A.Co 1Ah,to 5-10km.
Na Jarově u mototechny dokonce investovali do wallboxu a nabíjejí jen 16A.Nechápu to.

Jinak wallboxy se dělají běžně 16A z jednoho prostého důvodu. Pokud již máte hotové rozvody v průřezu 2,5 mm2, tak pro 32A již potřebujete průřez 6 mm2. A předělávat rozvody kvůli wallboxu, to ten wallbox je proti tomu hodně levná sranda...
Jinak pokud máte v autě odběr 25A a připojíte to k zásuvce s jištěnými 16A, tak to by mohl být ten důvod, proč nenabijete. Dokážete omezit v palubní nabíječce nabíjecí proud?

100V?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano zdroj,tedy věc,která je nutná k elektromobilu,aby se nabil,nabíječka ZIVAN 100V 25A,tedy 2500W,něco divného na tom?

Vím o co jde, potřebujete z Mennekes zasuvky nabíjet a to tak, jako by se jednalo o klasickou zasuvku 230V. Stačí si prostudovat specifikaci J1772, řešitelné to je.
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#/media/File:J1772_signaling_circuit.gif

konkrátně to řeší R2-5, což je signalizační část, pak už stačí vyvést L1,N a PE. Muselo by se to vyzkoušet.

Obrázek uživatele Radovan

Doporučuji poradit se s odborníky, např. Sampro nebo R-EVC, navíc Vám mohou požadovaný kabel dodat.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu se mi vybavuje "nabijeci parkovaci místo" v hNise Liberec. Ta cedulka, ze "tady pro vas budujeme" tam je, spolu se zelenym parkovacim mistem, uz tusim treti rok. Porad bez nabíječky.
Asi to není prdel pripravit, no :)

Obrázek uživatele ozana

Liberec nemá ČEZ na mapě, zato Ostravačice a Bravantice ano, už více než 2 roky.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Pokud vytipuje další prodejny, do kterých by se projekt mohl rozšířit navrhoval bych Cheb, Aš, Kraslice. Zde území nabíjecí infrastrukturou nepolíbené vhodné i pro Kundschafty z Německa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Billa Brno Líšeň, no díky za to, ale v centru by to bylo milionkrát smysluplnější. Líšeň a okolí je plná nabíječek, v centru jen Vaňkovka a garáže pod J.divadlem, kde je drahé parkovné a jen 11kW.

Obrázek uživatele ozana

Je tam 22kW, jako všude u pomalých stojanů od ČEZu.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíš jaký je v tom jistič ? Mne ta stanice při 21A vypadává a přitom je tam štítek že je tam jištění 3x32A, ale to není možné nebo je tam nějaká jiná blbá ochrana co nedá víc než 20A na fázi.

Prostě z pomalé rychlou neudělám ať mám pod kapotou nabíječku jakou chci.

Obrázek uživatele ozana

Tak to bude třeba reklamovat u ČEZu.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Asi pred 4 mesici jsem psal do Tesco Decin, zda by se nasla nekde Schuko zasuvka pro muj Peugeot Ion abych mohl jezdit k nim nakupovat a dobijet. Dodnes ani prd. Tak tam nejezdim, protoze bych se nedostal zpet domu. Hlavne ze mam jejich Tesco Card.

Obrázek uživatele Radovan

Nevěšte hlavu, ústředí Tesco Praha to už koncepčně řeší, zhruba tak od listopadu 2015, kdy jsme velkou dotazovací akci rozjeli na APELu my. Tak až ty kancelářské krysy vylezou z díry a začnou makat, tak se něco možná pohne. Znám to, sám jsem kanclkrysák :-).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Hlavu nevesim, naopak jsem akcni. Pro takove pripady kdy si nejsem jisty, zda dojedu a nabijecka neni sirokodaleko, koupil jsem si elektrocentralu 230VAC/3000VA a trvaly proud 12,4A. Proste povezu sebou v kufru a kdyz dojde baterka, tak budu nabijet pres centralu. Odhaduji ze to bude nejvis na nekolik malo km. Ale i 1 km pred cilem s prazdnou baterkou poradne nastve. Dnes mi prisla postou, tak nejpozdeji o vikendu vyzkousim a budu zde referovat. Nemate nahodou nejake znalosti o takovem nabijeni? Doufam ze se povede.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 km s prázdnou baterkou dojedete,nikdy nedojde baterka teď hned a šlus.Naopak bude auto lehčí o centrálu a ten jeden km dojede.Já už měl na ampérmetru ručičku opřenou o nulu a před vozovnou v Kobylisích to pořád jelo,i když jsem myslel,že otevřu dveře a budu se nohou odstrkovat,tramvaják co vyjížděl z vozovny si myslel,že ho pouštím a děkoval mi,já ho proklínal,protože jsem musel zastavit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10 km před nabíječkou mi letos v létě na dálnici ve Francii auto umřelo. Odtahovka 10km na nejbližší nabíječku stála 325 EUR !!!
Zbytek dovolené jsem si nekoupil už ani kafe a na zpáteeční cestě opět došla šťáva. Budu Francouze chválit, co pro elektromobilitu udělali je super, nabíječek mají neskutečně strašně moc a většina zadarmo ne 10kč za kilovatu jako u nás, ale jsou to ignoranti. Pokud nabíječka z nějakého důvodu nejede nikoho to nesere a nechají to tak a nikdo to neřeší i několik měsíců. Nabíječky, ty vzdálenější mají od sebe 40-50 km, dá se od nefunkční dojet k druhé potažmo třetí ale já k třetí díky objížďce a spletení si exitu nedojel a chybělo těch 10 km. To je důvod proč si během pár dní generátor koupím a budu ho vozit i u nás, auto těch 30km uveze a budu mít jistotu. Když dojde šťáva, nabiju těch pár chybějících km a naklid dojedu k nabíječce, ale už nikdy na odtahovce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

testoval jsem 10 generátorů, nejhůře dopadli šunty z hobbymarketu např. Heron cca za 10 tis. kč, měl mít výkon 5kW, ale ten baterii naopak vybíjel. Výborně dopadla Honda EU20i a modely EU30. Honda je super, bohužel od 40ti výše je na zálohu co použiji jednou za rok moc peněz. Testoval jsem všechny modely KIPOR, dealer v Olomouci je velmi vstřícný. Kipor je čínská kopie Hondy a všechny invertorové modely fungují dobře. Cena oproti Hondě je cca o 10 nižší a věřím, že na ND a případné opravě se to taky projeví. U Kiporu se mi nejvíce osvědčil model 2600P. Trvale 2,6 kW nedá, dá to krátkodobě, ale motor stávkuje , invertor ubírá proudu a auto signalizuje chyby. Mám nastavitelnou nabíječku, nastavím proud 10A tj. 2,2 kW a generátor šlape krásně pravidelně a auto (Nissan) dobíjí. Vyšší modely 3,4 a 6 kW jsou už těžké a zabírají dost místa naopak modely 1kW jsou slabé a dobití pár km by trvalo tak sto let. Takže resume, je nutno použít INVERTOR nebo model s AVR 2,2kW-3,0kW. Cena tady v čr je vyšší, Kipor 2600P stojí cca 26 tisíc v zahraničí jsou levnější ale např v Anglii jen roční záruka. Zvažuji ale nákup Yamaha v UK, v čr. se neprodává a invertor 2kW přijde na cca 17tis kč. Jinak u těchto přenosných invertorů je nutno pohlídat aby nedošlo palivo !! Pokud motor začne kolísat při docházení paliva odejde invertor a není to záruční vada. Žádný ani Honda nemá hlídání paliva a elektronika invertoru často odejde. Cena dílu je šílená.

Obrázek uživatele Kuk

Co si dát na střechu fotovoltaický panely a další dovniř a ty taky dle potřeby vytáhnout? ;)

btw brácha koupil velmi zánovní Honda agregát, ale stejně mu selhal a kámoš to naštěstí dokázal opravit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na jednom foru rozebirali, ze nabijecka v Leafu (nevim nakolik je to pravda pro jina auta) je citliva na spravne uzemneni, takze se pri nabijeni z generatoru musi oblafnout rezistory 100k mezi fazi/kolikem a nulakem/kolikem. Tady je obrazek (americke) redukce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není to pravda, všechny generátory mají vyvedenou zem, ale nepoužívá se. Nissan se nechá nabíjet všema INVERTOR a AVR s výkonem nad 1kW generátorama, značka generátoru je Nissanu jedno.
Je nutné ale opravdu INVERTER nebo AVR, bez elektroniky auto nenabíjí. Navíc většina pneumatik je dnes částečně vodivých aby odváděli elektrostatický náboj karoserie takže auto je tak trošku uzeměno, pro kontrolní a referenční proudy to stačí.

Obrázek uživatele ozana

Tady je zmínka ze Slovenska o generátoru.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Neporadím, naopak budu rád za Vaše postřehy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

When someone ԝrites an post he/she retains the
image of a user in his/ɦer mind that how a userr can be aeaгe of it.
So that's why this article iis ɡreat. Thanks!

Feel free to visit my web site; Rune Website

---

Feel free to surf to my web-site: Rune Website

Obrázek uživatele M.Krupka

A rostou další. Už se objevují u hotelů a restaurací. Jen tak dál. Ten Mikulov je fajn. Tam chyběla nabíječka. Jen se divím, proč to nemají dnes obecní úřady a magistráty měst. Ti nemají zájem? Proč? Nebo o tom vůbec neví?

Obrázek uživatele Radovan

Spíše to druhé plus veškeré negativní fámy o elektrombilitě. A taky obvyklá politika kecat a nedělat nic. Jsou i čestné výjimky, kterým to ČEZ nevnutil a mají své auto a chtěli ho sami (byť jim nakonec dodal alespoň pomalou nabíječku). Nyní ho provozují jako čisté taxi v lázeňském městě. A to panu starostovi opozice ještě pěkně nákup elektromobilu z dotace osladila.
Zrovna začátkem listopadu děláme takovou předváděčku elektromobility místním zhruba 40 starostům menších obcí. Protože pro většinu z nich na jejich ojíždění dává smysl. A v hodně obcích třeba nenajdete benzínku, takže paradoxně dnes musí jezdit tankovat jinam. Zásuvku ale mají.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Jak se se menuje to rakouské horské středisko, kam už po léta nesmí spalovák ani páchnout? ;)
To by si mohla vzít spousta obci za vzor. V emerice je nějaký městečko, kde všichni jezděj v golfovejch vozících protože přišli na to, že to bohatě stačí, že si nesmrděj pod nos, nezabíraj místo, z jednoho konce na druhej jsou klidnou jízdou cobydup čili nepotřebujou jezdit rychle, čili děti si v klidu hrají na ulicích a nikdo se nemusí bát, že je srazí auto. Spalovák není zakázanej, ale kdokoliv tam s ním přijede, nebo by ho tam stabilně používal se cíti trapně :D
Argument zásuvka je v každé vesnici, benzínka ne je moc dobrej :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po revolúcii, v lete 1990 pri návšteve Zermattu v Švajčiarsku som sa veľmi divil, že do hôr nemôžu ísť žiadne spalováky. Pod horou bolo obrovské záchytné parkovisko na ktorom všetky ostali zaparkované (vrátane autobusov) a z ktorého rozvážali turistov elektrobusmi. Pre mňa socialistického človeka bol tento zážitok ako z ríše rozprávok.

Obrázek uživatele Radovan

No a po 25 letech jezdí jeden i u nás na Praděd :-). Holt doháníme západ mílovými kroky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

casem na to snad prijde vic mest a obci

Jen to ne. Něco jiného horské středisko,kde je zákaz spalováků je vyjíměčný (a mírně zdůvodnitelný) a něco jiného je česká obec, např. Jihlava, kde zákaz spalováků by vedl k totálnímu úpadku.
A hlavně do toho střediska se turisté jezdit dívat na tu exotiku a tímpádem tam nosí peníze, kdežto na Jihlavu se*e pes...

a co treba jen centrum Jihlavy? ty zakazy vjezdu spalovaku nemaj bejt o zakazu do celejch mest, ale zpocatku jen zakazy do center

kuprikladu Praha je obydlena jen asi ze 30%, do katastru prahy patri i lesy, chranena uzemi, prirodni parky nebo pole a mokrady a vesve podstate hranice mesta Prahy jsou kilometry za psolednim barakem, samotne centrum mesta je ale relativne male a tam by ten zakaz mel opodstatneni, tam patrej pesi a MHD pripadne zasobovani nebo nutna obsluha, a kdys to zvladnou treba i v Emiratech kde si ropu tezej, proc by to nezvladli Prazaci?

Položte si otázku, komu tím prospějete?
Pokud chcete zakázat dopravu v centru města kvůli ovzduší, tak si prakticky nepomůžete. Osobní doprava toho nedělá tolik a víc bordelu nadělá průmysl v okolí a další. Už i v Německu zjistili, že zavedením nízkoemisních zón si prakticky nepomohli. Viz http://j.mp/2ePrSCO

Jediné co přijde, po zavedení zákazu vjezdu, bude umrtvení dané části města, protože tam skoro nikdo nebude chtít bydlet ani podnikat. A ovzduší tam bude stejné jako kdekoliv jinde v okolí.

Obrázek uživatele Radovan

Mně německé Karlsruhe v roce 1995 nepřipadalo nijak mrtvé. A to jsme tam byli mimo hlavní lázeňskou sezónu. Zákaz vjezdu do centra všeho, zásobovači měli okno 2 hodiny ráno a 2 večer. Pod ulicemi podjezdy s podzemními parkovišti a i 4proudovka svedena do tunelu. Všude plno pěších a cyklistů -ti jen v pruzích, pěší všude - středem širokého hlavního bulváru se pomalu šinula tramvaj a stavěla co kousek. Klid, obslužnost v pohodě, dole obchody a restaurace, nahoře byty, sem tam kancly. Kde to jen trochu šlo, keř nebo strom nebo parčík nebo hřiště s lavičkami a pítkem. Šlo o užší centrum pár ulic na každou stranu od toho bulváru. Ale ani do širšího centra nesměl každý a celodenně. Jen místní, co měli parkování v domech a na svých pozemcích (tam jsem viděl i soukromé podzemní výtahové stání v průjezdu, kam naskládali nad sebe 3 auta), případně služby (řemeslníci, ale na telefonické ohlášení, jinak tam byl hned měšťák s pokutou a když auto nezmizelo do hodiny, nekompromisní odtah). Až třetí zóna byla volná. Prý to zaváděli postupně zhruba 10 let. Takže my jsme 26 let od listopadu 89´ promrhali a pokud bychom se nyní rozhodli, tak podle německého vzoru to máme v podobně velkém a urbanizovaném městě nejdříve ve 2027 :-(.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak lázeňské městečko je trochu specifický případ, to snad třeba na Ostravu asi půjde těžko aplikovat, že...

Obrázek uživatele Radovan

Divil by jste se, pokoušíme se. Pěší zóna už v centru nějaký pátek je, pravda, honí se tam spalováky jak a kdy chtějí. Tady je to otázka chtění a kontroly dodržování, parkovišť je po okolí dost, jen jsou nechutně drahá na každodenní delší stání. Po centru jezdí elektrobus. Autobusů (zvláště pak naftových) jezdí kolem zóny jen minimum. Páteřní dopravou jsou tramvaje. Jak po centru, tak na hlavní nádraží směr Přívoz i do dalších 2 směrů Jih a Poruba. Z nich jdou další propojovací větvě nebo místní odbočky. Centrum s přesahem na Slezskou Ostravu, Mariánské hory a Fifejdy je řešeno trolejbusy.
Plán je - nepočítám-li podivnou odbočku se 105 plynobusy CNG z 10/2015 - dostavět další tramvajové trati a trolejbusové prodloužit pomocí hybridního bateriového pohonu i do míst, kde se nevyplatí nebo je obtížné stavět troleje. Pro vnitřní části velkých čtvrtí pak i plynobusy a naftové nahradit elektrobusy. Končily by na konečných tramvají, kde by i průběžně díky infrastruktuře dobíjely. Nehledě na jednoduchost přestupů z páteřních linek.
Další do plánu je dokončení sítě cyklostezek, respektive jejich přerod z převážně turistických na denně použitelné pro dojíždění do práce. Ostrava zvažuje i bikesharing v režii města, protože zatím se žádná parta na provozování Rekolo.cz u nás nenašla.
No a dopravu projíždějící a obchvaty máme docela dobře řešenu (až na pár hodně slabých míst, kde to chce dodělat jako nájezdové rampy místo křižovatek nebo zdvojení typu Severní spoj). Jednak dálnicemi D1, Místecká (obě částečně bez poplatků) a pak systémem čtyřproudovek Rudná, Plzeňská, Mariánskohorská, Frýdecká, Opavská a další.
Shrnuto u nás už po centru by se dalo i jako v Karlsruhe. Jen to chce domakat a pořešit MHD. Aby se moje děti ráno nemusely vozit 15-20 minut do školy 11 km členitým terénem elektromobilem, ale mohly jet kousek elektrobusem a zbytek tramvají. Jenže návaznosti jsou tak tragické, že jim to od dveří ke dveřím zabere neskutečných 70 minut. A cyklo také není díky chybějícímu propojení řešení. Takže individuální automobilová doprava.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Když se podíváte zpátky na vrchol této diskuze, tak diskuze začala o zákazu vjezdu spalovacích aut do celé vesnice někde ve Švýcarsku. Nebavíme se o centru či pěší zóně někde ve městě, ale o celkovém zákazu. Tj. zkuste zakázat vjezd aut za ceduli OSTRAVA a pak se bavme o tom, co to udělá s městem.

Obrázek uživatele Kuk

No tak Jihlava to už je město jako Brno! Snad to nechceš srovnávat s vesnici? :)))

Aspoň v Jihlavě měli i tramvaje, ale jen chvilku.

Ale to si piš, že kdyby se teď Jihlava stala 100% EV městem tak se tam budou jezdit dívat davy z celýho světa. Pěkně nechaj spalovák na předměstí a půjčili by si třeba lokální share EV Smarty. Takovej Mercedes bys se do toho klidně zapojil. Mohli by tam pořádat srazy EV aut apod. Jen to nechce sedět na prdeli a místo balení jointů a skuhrání taky něco dělat. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Když v Jihlavě jednou za rok zajedu do podzemí v City Parku a jdu nakoupit, nemohu pro smrad dýchat a hledím dýchat minimálně a co nejrychleji se dostat dovnitř z parkoviště. A to je podzemní parkoviště dokola otevřené do okolí!

Tak vzhledem k tomu, že za větší vesnici považuji i Plzeň, kde bydlím, tak Jihlava s třetinovým počtem obyvatelem je pro mě vesnice tuplem. :-)

K tomu druhému odstavci, myšlenka je to hezká. Ale už vidím, jak pivovar na začátku města přendavá sudy do Smarta. Nebo betonárka přelévá beton do kufru Smarta. Nebo řemeslník jak přesouvá obsah své dodávky do Nissana NV200, či jak se ta dodávka jmenuje, aby opravil někomu kohoutek za 5 minut a další hodinu opět přendaval své harampádí zpět. :-)))

Takže děkuji, radši budu sedět na prdeli, skuhrat a balit jointa. :-)))

Mimochodem, co máte za elektromobil Vy, abych věděl, čím jste přispěl k lepším zítřkům? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak u nás v Brně a okolí už jsou řemeslníci, kterým není jedno co dýcháme a ke svému podnikání používají elektromobily Nissan eNV 200.

Jinak do budoucna bude v centrech velkoměst nutná regulace dopravy směřující k větší podpoře nízkoemisníchvozidel. Např Taxi. Už teď jsou ulice, kde fakt nelze otevírat okna do ulice.
Osobně mi velmi leží v žaludku rozvoz pizzy a dáme jídlo a podobní. Jsou jich v Brně stovky starších čmoudů, běžně 10 let staré vraky co jezdí na olej a mají vykuchané filtry pevných částic. Tato doprava vzhledem k množství vykonané práce mi připadá jako významný zdroj znečištění ovzduší a navíc zbytečně zatěžují město o kvalitách jejich řidičů nemluvě.

A kolik těch řemeslníků je z těch tisíců? Když se kouknu do statistik, tak Nissan prodal za 1-9/2016 4 (čtyři) eNV 200 na celou republiku. To asi žádný hromadný trend nebude, že...

K tomu dalšímu... Místo regulace dopravy a různých zákazů by stačilo dodržovat stávající zákony. Tj. hlídat STK a jejich podvody a zaměřit se na pojízdné popelnice, které už od pohledu nemohly projít technickou. Pokud by byla vůle, tak pak by vě městě bylo dýchatelno úplně stejně (tj. v pohodě) jako třeba v Mnichově, kde i na hlavní třídě můžete mít otevřené okno do ulice, aniž byste se udusil smogem.

Obrázek uživatele Radovan

A hlavně řemeslníci, kteří si dokáží své ježdění dobře spočítat. Ostatně nejsem sám, kdo ví, že levný Citroen Berlingo, co mně před 8 lety přišel na něco málo přes 400 tis. Kč s DPH už mne stál za palivo na 120 tis. km a kvalitní každoroční servis dalšího půl milionu. Nyní mi od června 2016 spinká před domem a vyjel jen 2x, když se mi věci nevlezly do elektrického Peugeotu Ion.

V Brně jsem nedávno byl a doprava, zvláště v užších ulicích plných vysokých činžáků, je katastrofa - smrad a kravál na maximu. Tahle hluboká údolí jsou nevětratelná a od tvrdých ploch se zvuk nádherně odráží :-(.

Rozvozy používají opravdu co nejlevnější plečky a maníci s tím jezdí, jako by to ukradli. Takže brzda plyn ne, ale plyn plyn. O častém startování nemluvě. Pokud tedy nenechávají auto běžet, než vyloží jídlo a přijmou platbu, což je další nešvar. A přece i tady jde spočítat, zda se ojetá elektrika rychleji nevrátí. Když to jde v Košicích u Sagana, proč ne u nás?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jestli se domníváte, že řemeslníci si to umí dobře spočítat, tak v tom případě to je s EV zatím hodně špatné. :-)

Za 1-9/2016 Nissan prodal 4 eNV 200, tak buď to jsou nadšenci anebo ti, co si to neumí spočítat. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Tipl bych si, že více dodávek tady bude z ciziny. Tak jako uvažuji o Leafu za něco pod 500,rozhodně ne za 700 a více. Třeba první Ion nový mám za 439, ne 700 neb 550, jak se v cenících objevoval. Druhý ojetý za méně než 300.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

No dobře, tak jich nebude 4 za 1-9/2016, ale třeba 10. :-) To už jsou čisté spekulace. A hlavně oproti celkovým číslům to jsou stále naprosto směšná čísla. A i ty 4 nové vozy budou spíše registrace na dealery, aspoň tedy tady v Plzni to tak je s tím jedním vozem.

To už spíše můžeme popsat své osobní zkušenosti. Jezdím po Plzni denně a zatím potkávám z EV nejvíce Leafů a i3. Semtam Teslu, jednou eGolfa. Zatím žádného Iona/Zoe/další prckové a eNV200 zatím vídávám u dealera Nissanu, kterýho nikdo nechce.

Obrázek uživatele Radovan

To je dobře, další dodávka, která bude během několik měsíců na webu za pár kaček :-).
Automobilky dealery na prodej elektrik nijak neškolí a brutálně zde platí - starého psa novým kouskům nenaučíš. I dokonce mladá paní z marketingu mi řekne, že by to nejraději nikam nevozili na akce, že si to stejně za ty prachy nikdo nekoupí, ale rádi by se toho ze salonu co nejdříve zbavili. Nešlo o Nissan, ale přístup je podobný všude.
Povědomí o použitelnosti, nabíjení atp. žádné. Přitom mají informace ze servisu o svých zákaznících s dodávkami s plynem, naftou i benzínem, takže lehce dokážu odvodit pro koho eNV200 použitelné je a pro koho nikoli. A tomu to dokážu předvést a prodat. Třeba na modelu, kdy vyšší splátka vyrovná hravě náklady na naftu, oleje a filtry atp.
Ale oni to neumí, oni ani neví, kolika kW to auto nabíjí, z čeho to jde nabíjet atp. Třeba BMW - a to chlapi o tom věděli na české poměry hodně - mi hned hrdě ukázalo krásný wallbox v servise. Jen jim tam ta elektrika dlouho překáží při nabíjení. Na dotaz, proč to nenabíjí ze všech červených 5kolíků, co mají po dílně i venku nebo běžných zásuvek, koukali jak zjara. U běžné zásuvky nikdy nebyli, tam jim jen řekli na školení, že se to nabíjí několik dní, tak to ani nezkusili. A teď si představte, že Vám má někdo takový prodat elektromobil. Bez šance. To je prodejní znalost na stejné úrovni, jako brigádník na doplňování zboží v Kauflandu :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Anglii koupím leafa 2013 za 200 tis Kč, bohužel volant naopak :) a v čr ho člověk přihlásí jen pokud je napsaný v UK techničáku a auto nejde dále přeregistrovat při prodeji.

No to je možná právě ten důvod, proč je tak levný. :-)

Když je něco nepoužitelného nebo špatného, tak s cenou se musí hodně dolů...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Muzu se zeptat co jste s tim autem delal, ze jste za servis dal pul milionu za 8 let?

Obrázek uživatele Radovan

Je tam spojka "a", tedy za palivo "a" servis. Servis pravidelný značkový, po záruce u ATU, potřeboval jsem auto denně funkční. Totéž pravidelné výměny a zimní a letní pneu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A u EV výměny zimních a letních pneu neprovádíte?

Jinak aut už jsem vystřídal dost a za ty léta mě nechal ve štychu jen Passat a to jen jednou.

Když se podívám do skupin majitelů EV na facebooku, tak problémů s EV je také dost. Ostatně elektroniky k pokažení je i u EV hromadu.

Obrázek uživatele Radovan

Neprovádím, páč mám ještě málo najeto. Ale přijdou. Aktuálně jsou po 40 tisících (a to ještě 6 se najelo na zimních) na odpis přední pneu. Tedy mně se líbí, jsou hezky hladké s jemnou kresbou bývalého vzorku a při ostřejším nájezdu do zatáčky pískají, čímž varují chodce před tichým elektromobilem, ale příslušníci by asi byli jiného názoru :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

No já jen, že to v předchozím příspěvku přidáváte k servisu a PHM, jako kdyby tyto náklady u EV nebyly...

Obrázek uživatele ozana

Poslední rok provozu spalováku (před nákupem EV) mě stál 50 tisíc (palivo plus nutný servis po 150 tisících km a včetně ne moc drahých výměn pár dílů 8let starého vozu, třeba stabilizátory tlumení).

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ehm,to se u elektromobilu neprovádí?Čepy,ložiska v kolech,tlumiče,stabilizátory,dokonce speciální pneumatiky?Na felicii pickup stojí jedna pneu pod 600 kč.

Obrázek uživatele ozana

Rozvodový řemen opravdu nikoli. To byla ta největší položka.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte rozvodový řemen ze zlata,nebo ho měníte s každou výměnou oleje?

Obrázek uživatele ozana

Ne, zlato není vhodný materiál na výrobu řemene. Ale ten servis stál hodně přes 10 tisíc.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu,že když si někdo koupí nějaký drahý vůz,má na něj peníze a pak si ho dává ještě opravovat do nejdražšího servisu,jaký lze najít,že si pak na tato fakta stěžuje a přičítá je jako negativa spalováků.Byla to Vaše volba a vy jste si takto nákladný vůz koupil.Já mám obyčejný focus a řemen s kladkou stojí od 1.400 do 3.100kč,to se dá cca 4x za životnost zbytku auta obětovat,za tři hodiny práce si v servisu řeknou cca 1500,-.

Bohužel, Ožana ma pravdu, výměny rozvodových řemenů se spojuje s i s výměnou kladek, kdysy jsem měl starou Fiat Cromu r.v. 1989, menil mi to kámoš mechanik a vzal za to 8.000,-, musel mi předložit nakupní doklady, abych mu věřil (samozřejmě s humorem), že si tu častku nevymyslel :D, tak asi tak.
Mám ješte Fabii 1.4Mpi a jsem rád, že je tam ještě "řetěz".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NEJDRAŽŠÍ rozvodová sada na 2l Cromu stojí 4000,- ,když na to máte...

Nezapomeňte, že to bylo před 12-ti lety a tam byly ceny zřejmě jiné ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem Fiat Regata Weekwnd,docela exot,postupně s motorizacemi 1,7D,potom 1,9 td a 1,9,nebo 2,0 d? nevím už přesně a ani do jednoho nestál rozvod tolik co tu píší,nástupcem byla právě Croma,že by to bylo levné,pak to zdražili a nakonec v současnosti zlevnili?Asi ano...kvůli elektromobilům?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také jsem měl Berlingo, 10 let dobře sloužilo než ho servismani odrovnali. Zloději z Citenu -hrozné pálky za ND, fingované závady. Horáci jsou čur-ci, zákazník chce vyměnit řemenici a oni ne, že je dobrá. Výsledek zadřená řemenice, přetržený řemen co rozšvihal půl motoru i chladič. No prostě náklady jsem měl uplně stejné. Po nákupu Ev při spinkání za rohem Berlingu zarezli brzdy, že už nešli odtrhnout, tak šel miláček za 10 na vrakál. :((

To ste ma nepotešili. Presne toto som dnes zistil o svojom odstavenom Mégane. Pol roka nejazdil a zostala prilepená brzda na oboch kolesách :/

This article gives clear idea for the new visitors of blogging, that genuinely how
to do running a blog.

Feel free to visit my blog recommended you read (Petra)

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, běžná závada u zabrzděného auta déle stojícího. Jakmile ho odstavuji na déle, tak na rovinku a jen se zařazenou rychlostí a klínem pod kolem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je clekem normalni castka, ale radovan pise prumerne vice jak 60 000 jen za servis...
Mimochodem velka cast servisu se tyka i EV (viz napr stabilizatory a jine podvozkove dily, to neni rozhodne serivs specificky pro spalovaky)

Treba do servisu Berlinga zapocitava splatky iona :) Pardon, nedalo mi to.

Ne vazne, palivo na 120Mm je cca ctvrt milionu, takze zbyva ctvrt milionu na servis. Deleno osmi lety je to 30k/rok, pokud se vsechno delalo v autorizaku (a byl to nejaky nestastny kus s vetsim nez malym mnozstvim zavad), tak je to mozne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Kdyby za palivo jen čtvrt milionu, to by bylo fajn. Je to 1,4 MPi a jezdí převážně po městě. Když jede meziměsto, tak plně naložené s lidmi a bagáží pod dálnici 135 km/h na tempomat (mám ho v té nejvyšší osobní 5místné výbavě). Takže 8 litrů na 100 je průměr a když si vezmete průměrně 30,- za litr (teď je to skoro 30, bývalo i méně i daleko více, plus platby mimo ČR) tak 120 tis. km = 288 tis. Kč jen benzín. Takže +63 tisíc navrch jen palivo. No a pak máte ty pravidelné servisy, oleje, filtry, svíčky, klima, výfuk, jednou poloosa.......

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolikrát jste měnil výfuk?Já jsem měnil kdysi výfuk jen u š120 a to stál asi 400kč,jinak mám 13 let staré auto a u něj je stále původní,jen vlnovec se začíná třepit a je samostatně prodávaný se šroubovacími třmeny a předtím 15 let starý pickup,který dožil svoje kilometry s lehce orezlým výfukem z fabriky na něm je jakási stříbrná asi kataforéza?Klimatizace ve elektromobilu je celoživotní?Poloosy elektromobil nemá?S elektromobilem se nejezdí na garančky,nebo jsou zdarma?Vím o jednom,ten jel na garančku s leafem až do Linzu.

Obrázek uživatele Radovan

Mám to všechno na spritmonitor.de, ale nemám teď čas procházet ty stránky, je to totiž v poznámkách a ty nejsou vidět, musí se jednotlivě rozklikávat. Výfuk u Berlinga myslím 2x.
Klima mi v elektromobilu po 1. a 2.roce jen kontrolovali při garančkách. Poloosy také. Žena byla minulý týden se 4 letým Ionem na STK a jsou OK. Garančky stojí směšné peníze, pokud si nenecháte měnit originál pylový filtr, tak za 1 tisíc, jinak za 2.
Pokud má borec z Linzu auto, asi tam jezdí na garančky, netuším, jak to mají mezi sebou rakouský a Nissan ČR dohodnuto. To se musíte zeptat borce sám.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu,proč si kupujete auto,u kterého je potřeba měnit výfuk stejně často jako olej,o klimatizaci a pylových filtrech nemůžete hovořit se souvislosti mezi spalovacím a elektrickým autem,rovněž o poloosách,dávejte sem relevantní porovnání a ne s prominutím takovéto bláboly,kdy výfuk má být dražší než zbytek auta a nebo neplačte nad tím,že jste si koupil francouzský šunt za tolik peněz.

Obrázek uživatele Radovan

Zajděte se odreagovat a vyřešit si své osobní problémy pane Honzo, jste zjevně trochu mimo a vyhledáváte konflikt. Vše co píšete si odvozujete sám a sám si na to reagujete. Nemám potřebu to s Vámi řešit. Možná Vám dlouhá komunikace níže s Pavlem F nebo Leodendulou přinese větší potěšení :-).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Já jen držím, protože jsem doma na nemocenské s dcerkou... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš to vidím na to,že Vám došly argumenty a nedokážete uznat,že to co sem píšete se týká jak spalováků,tak elektromobilů,přečtěte si laskavě svoje nelogické plky,nejste schopen uznat,že jste si koupil předražený křáp a na důkaz toho se podívejte na ceny náhradních dílů například na auto kelly,kde jsou originální a i neoriginální náhradní díly,výběrem těch nejdražších na můj focus 2003 jsem se dostal na pětinové ceny Vámi udávaných dílů a vše ostatní od podvozku a klimatizace počítat nemůžete.Kromě toho můj výfuk vypadá obstojně i po 13 letech,kdežto vy jste ho již dvakrát musel měnit.Takové auto nemůžete oplakávat ani v nejvyšší výbavě,když je to ve skutečnosti takový šrot a kasička,jak sám píšete.Moje auto bylo také servisované do 100.000 km,dokonce ve značkovém servisu Ford na Černokostelecké v Praze,dodnes je v autě vyšisovaná serviska.

Obrázek uživatele Radovan

Plky, plky, plky :-) Nelogické. Předražený křáp / šrot / kasičku oplakávající majitel Vám přeje dobrou noc a sladké sny.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Člověk,který není ochotný uznat v diskusi své pomýlené argumenty o ložiscích poloosách klimatizacích a pylových filtrech,člověk,který si koupí předražené auto které nic nevydrží a neuzná to je idiot.neberte to až tak jako sprosté slovo,protože jinak,něžněji to ohodnotit nelze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a taky byla nafta za 42,-kč !!

Aspoň jste spotřební daní přispíval do silničního fondu. :-)

Takhle jako majitelé EV vlastně parazitujeme na ostatních. :-)))

Obrázek uživatele Radovan

Oblíbený to argument petrolheadů.....
Asi jako když kuřáci neustále tvrdí, že jimi zaplacené spotřební daně přece bohatě vykompenzují náklady na léčení chorob, souvisejících s kouřením, takže oni vlastně dotují nám nekuřákům naši zdravotní péči :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A jak tedy platíme spotřební daně u EV?

S kuřákama máte špatný příměr. Ti kuřáci platí spotřební daň, ale ta nestačí na pokrytí všech těch problémů, co souvisí s kouřením.

Kdežto majitelé spalováků platí spotřební daň, která nestačí na celkové náklady na údržbu a výstavbu silniční sítě (ona by stačila, ale to by spotřební daň musela být účelová a ne přispívat ještě jinam, ale to je na jinou debatu), ale majitelé EV spotřební daň neplatí vůbec, ale silniční síť používáme stejně jako ostatní. Aspoň teda u svého elektroměru jsem žádnou kolonku "spotřební daň" nenašel. Vy ji tam máte?

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel i my platíme. Stejně jako plyňáci. Je sice malá, ale je tam. Platí se totiž od megawatthodiny, kdež to u paliv a alkoholu za litr (a ne za cisternu :-)). Plyňákům bude pomalu růst nahoru. Jak to bude s elektřinou, těžko říci.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jenže ta její výše (28,30 Kč / MWh) absolutně neodpovídá výši, co platí majitelé spalováků. Kolik MWh ročně spotřebujete na nabití EV? Co si tak opravíte za tu stovku ročně? Jednu dlažební kostku?

A jednak tato daň nejde vůbec do silničního fondu...

Tak si schválně spočtěte, kolik by musela být spotřební daň na elektřinu za 1 MWh, aby to odpovídalo stejné výši spotřební dani na fosilních palivech...

Obrázek uživatele Radovan

No a co. Tak mají jezdit taky na elektřinu. Jejich problém. Si vemte, že cyklista třeba neplatí vůbec nic! A chodec - jak na chodníku tak na krajnici silnice - taky ne. A denně je používají. A co teprve chodci se dvoustopými vozidly, tedy maminky s kočárky :-)
P.S. Za to, co stát od nás na všech daních a poplatcích vybere, by musely být stávající silnice zlaté s obrubníky posázenými drahokamy :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže prachy se rozkrádají. Podívejte kolik budižkničemů se zašívá na ŘSD v kanclech, každý má +/- 40 měsíčně a služební superby a Yeti a kolik dalších parazitů a lemplů v čr je, třeba centrum dopravního výzkumu apd. - co tam asi tak vyzkoumají....

Já taky říkám no a co. Ale chce si to umět přiznat. A netvrdit ostatním, že jsou "zlí petrolheadi", když tento argument vznesou.

Dokud je EV málo, tak současný systém financování to unese. Pokud ale EV nebudou už desetiny procenta či jednotky, ale desítky procent, tak systém se zhroutí a pak jsem zvědav, na jaký model financování se přejde.

Obrázek uživatele Radovan

Někteří lidé, myslící po staru, říkají že mýtný, dle počtu ujetých kilometrů. My informovaní optimisté tvrdíme, že rozhodují slovo bude mít z hlediska Evropy Komunistická strana Číny a pokud ne ona, tak velbloudi silnice nepotřebují a ženy stejně nesmí z domu, natožpak řídit :-(.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Nemám. Sračkometám přes léto o víkendech. Práci mám jen 10 min pěšky od bytu. Na chatě svítím petrolejkou, voda vlastni. Doufám že tam dám přístí rok hezkej ostrov. Začal jsem akusekačkou, předtím jsem zahradu jen kosil :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A ten Mennekes co tam maji je 16A nebo 32A?

Obrázek uživatele ozana

Je to 32A (22kW).

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Super. Jake auta vlastne maji 22kW nabijecky? Tesla a i3? Ale jinak Billu chvalim, gj!

Roztrojka - doporučuji článek na webu APEL ČR, jak lze maximálně využít jednu zásuvku (info poskytl i ePavel): http://www.elektromobily-os.cz/node/144

Obrázek uživatele ozana

Třeba ještě SMART a ZOE (22/43). 32A po 1 fázi využijí i další (7.2kW)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Nevím jak Tesla, ale nová silnější i3 má jen 11 kW. Ale na druhou stranu, mít tam 22 kW je stejně drahé na výstavbu jako 11 kW, takže proč nebýt připraven do budoucna. Stávající stav slabých palubních nabíječek není věčný. Například BMW už ke svým i3 dodává nové 3x32A wallboxy, ač i3 zvládne nyní jen 3x16A. Až přijde i3 s 22 kW, tak nebude třeba měnit wallbox.

Obrázek uživatele Cipísek D

a renault zoe chameleon charger ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No super, este aby je zacli prodavat treba i u nas :)
Ale jako tohle uz se da, clovek cca tak hodku nakupuje(ikdyz v prumeru asi min) a ma nabito na 100km a zadara. Tedy usetri cca 55kč, to mas 30 deka policanu! :D

Obrázek uživatele Cipísek D

Dovoz aut z Německa

skrblik.cz/auto/nakup-noveho-auta/dovoz-auta-z-nemecka/

mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/renault-zoe/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20700_46_,ful:electricity

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Kuk

Fuj, salám s beďarama!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

tak pro tebe pul kila gothaje :D

Obrázek uživatele Kuk

Fuj salám bez masa!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Nevím jaký mají Gothaj v Bille, ale zkuste vyměnit řezníka a Gothaj Vám bude chutnat.
Tahle cedulka je z jednoho nejmenovaného řeznictví. Cedulku už tam nenajdete. Řezník jí musel sundat na nátlak veterináře. Gothaj má stále nejlepší.

Obrázek uživatele Kuk

V marketech na váhu už asi tak 10 let nic nekupuju.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Pak je nutno separátně rozšlehat veterináře :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Holoto rozezrana, Hitlera na tebe!

Obrázek uživatele Kuk

Off

Olejáři brzo padnou na hubu ... prej
https://cleantechnica.com/2016/10/24/indias-rooftop-solar-power-capacity-tops-1-gw/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Jenom jedno stání? Pche

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Že tam není klasický stavební pětikolík mi tolik nevadí. Buď máte evropské auto a kabel Typ2-Typ2 máte v kufru nebo máte japonce a kabel Typ2->Typ1 už stejně máte, abyste mohl nabíjet i na ostatních stojanech.
Spíš mi vadí, že je tam pouze jedna zásuvka. Vzhledem k tomu, že nakupovat se jezdí nejvíce v nákupní špičce, tak se tam nabijou tak 2 auta denně.
Když už chtěli EV pomoci, tak měli postavit stojan se 4 zásuvkami doprostřed parkovacích stáních a mohli se nabíjet aspoň 4 auta naráz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám evropské a dokonce české auto a nějaký mennekes je mi uplně k ničemu,prostě se nezapne a když někdo strčí hřebík do správně zapojené pětikolíkové 63A/400V,měla by zareagovat ochrana.Existuje spousta dalších starších evropských aut,kterým nějaký mennekes nic neříká.

"...správně zapojené..." - a vo tom to je. Když přijdu k nějakému pětikolíku, tak ani nevím, jak to tam má zapojené - nemusí tam být (není povinná) proudová ochrana. Takže když strčím hřebík do zásovky nebo se něco na autě rozbije a proud půjde přes mne do země, tak pokud tam bude Cečkový jistič 32 A, tak Vás to klidně zabije. U Mennekesu (resp. wallboxu) máte povinně proudový chránič nejen proti "zbloudilému" střídajícímu proudu (jako je obvyklé u klasických instalací), ale je tam i typ A, který chrání proti pulzujícímu stejnosměrnému proudu.
Jednoduše řečeno, wallbox je více bezpečnější než CEE pětikolík.
A s tím starším autem bych to klidně přirovnal k IT. Mám tu tiskárnu starou 25 let a má paralelní Centronics port. Do kterého notebooku nebo počítače ji dneska zapojím? Mám si jen stěžovat u výrobců nebo si spíše dokoupit redukci, případně koupit novou tiskárnu?

Nastudujte si laskavě normy, jakákoliv zásuvka instalovaná ve venkovním prostředí musí být chráněna proudovým chráničem. Platí samozřejmě pro nové instalace.

Normy znám. Sám píšete, že to platí pro nové instalace. U těch stávajících to může být všelijak. A znám elektrikáře, kteří na normy kašlou.
Takže já osobně nevěřím žádnému pětikolíku, který jsem si nezapojoval sám. A chovám se k ke každé zásovce, jakože nemá žádnou ochranu.
To se mi za ty léta osvědčilo.

Ano, je fakt, ze pokud pribaluju redukci CEE5 na klasickou 230V zásuvku, přibaluju i vadasku, a neznámy 5ti-kolik si alespon takto otestuji. Nerad bych si pustil 400V do IoNa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pětikolík je proto,aby na něm byla pracovní a ochranná a jestliže je to tak provedené,musí to být tak i schválené,nemůže to prezentovat na svých stránkách nějaká firma jako billa,jestliže to montoval a zapojoval nějaký údržbář přes kapající kohoutky.

Asi máte na mysli nulák a zem. Nicméně to může být společné a stále to neznamená, že tam je proudový chránič.
A Billa žádný pětikolík nereprezentuje, tam mají klasický wallbox s Typ 2 konektorem.
Pokud máte auto s pětikolíkem či něčím podobným, tak Vás sice polituju, ale to je tak všechno. Zatím vznikají a budou vznikat prakticky jen wallboxy s Typ1&2 bez CEE zásuvek.
Takže z praktického pohledu buď bych vyměnil auto nebo koupil kabel, s kterým se připojíte na wallbox. Nevidím důvod, když je tu v Evropě schválen standard pro nabíjení (tím je Typ 2), proč by se místo tohoto měl instalovat typ CEE 32.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mezi Vaším nulákem a zemí je nutný ještě onen chránič,připojení v nově postavených budovách jiné zapojení nepředpokládají a není tedy ani možné,spojením Vašeho nuláku a země by došlo k odpojení chrániče kdekoliv na cestě k zásuvce.

Právěže nutný není. Pokud proudový chránič nemám, mám společný nulák se zemí.
Proto píšu, že tam být nemusí. Takže v poslední větě nemáte pravdu, protože počítáte s tím, že tam chránič je. Ale já právě píšu o případu, kdy tam proudový chránič není a je to celé postavené pouze za jističem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestliže to tak máte zapojené,tak se tím nechlubte a už vůbec to nezveřejňujte a pochybuji,že když to tak děláte Vy,že to tak udělá i ten,kdo namontuje veřejnou dobíjecí,byť jen zásuvku.V případě novodobých elektroinstalací,jako je například tato v Bille v Říčanech je to samozřejmě zapojeno správně,jinak by tam ani onen wallbox nemohl být zapojený tak,jak být zapojený má.Chránič není u zásuvky ani u wallboxu,chránič je minimálně jeden někde u přívodu v hlavním rozvaděči.V místě kde je chránič už další v cestě být nemůže a jestliže například takhle propojenou vidlici použijete do správně a legálně jediným možným způsobem zapojené zásuvky,okamžitě vypne chránič.Pětižilový rozvod je pouze za chráničem,čtyřžilový rozvod za chráničem není konstrukčně proveditelný.

Nevím proč mi podsouváte, že to tak mám doma zapojené.
Proudové chrániče jsou relativně nová věc a nemají je jednoduše všude. Jak to asi dělali před tím? Jak asi v odběrném místě vyrobíte chráněnou zem, když z elektráren vám vedou jen 4 dráty? Nebo Vy tam snad někde vidíte 5. drát PEN?
Tahle debata je o ničem, máte pocit, že proudové chrániče jsou tady s námi 100 let a že musí být všude. Budiž Vám přáno. Je mi to fuk.
Každopádně můj názor na původní věc to nezmění. Vzhledem k tomu, že Mennekes Typ 2 je EU standard pro nabíjení EV, tak jsem rád, že se budují wallboxy s tímto typem než "násilně" roubovat CEE zásuvky na něco, k čemu nebyly původně určené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestliže někde existuje pětikolíková zásuvka,je k ní odjakživa přiveden pětižilový kabel,který vede z chrániče,tak je konstruovaná a tak je jediné možné provedení,jestliže to nechápete,nekibicujte do toho.Tato zásuvka je mi známá už víc než 25 let a s ní i použití pětižilového přívodu,který se získá právě tím chráničem,do nějž vede onen čtyřžilový.Ještě jednou opakuji,že pětižilový rozvod si vyrobíte CHRÁNIČEM,ne propojením pracovní a ochranné nuly!!!!Vaše podivné výklady norem mi bohužel nemůžou být fuk,přestože vím,že boj s lidskou blbostí je zdánlivě marný.Mennekes je zbytečnost a je to jen něco módního,zdánlivě nutného a rádoby dobře vypadajícího na místě,kde se nabíjejí elektromobily.Ten můj elektromobil se dá klidně nabíjet ze zásuvky nainstalované u stojanu na kola.nevím proč by 63A/400V zásuvka bylo něco násilného.je to výklad hodný totálního elektroanalfabeta,který je schopen propojovat dráty,o kterých ani netuší,k čemu jsou určené.

Obrázek uživatele ePavel

Máte to trochu smíchané dohromady. Ano, v současné době se používají zapojení, kde už není jedna společná zem PEN ale dělí se na ochrannou a pracovní PE a N. Takže místo dvoužilových máme třížilové a u trojfáze místo 4 vodičů máme 5. To ale neznamená, že každý pětikolík a každá zásuvka, kde jsou 3 kabely je za proudovým chráničem. Wallbox kromě toho, že má chránič před únikovými proudy má i další funkce. Především říká autu, jakým proudem může maximálně nabíjet. Nevěřil by jste, kolik těch slavných pětikolíků už jsem schodil, protože prostě 32A odběr neumožnovali. Navíc toto omezení lze dynamicky měnit např. v závislosti na momentálním odběru v oběktu. Příklad: Mám v domě přívodní jistič 3x25A a mám na něm wallbox. Nejen, že když tam připojím teslu s 32A palubní nabíječkou, tak wallbox umožní nabíjení jen 25A, ale v momentu, kdy zapnu rychlovarku s odběrem 8A, omezí se nabíjení na 17A a za dvě minuty, až se voda dovaří to zase pokračuje 25A. Samozřejmě tuto funkci mít wallbox nemusí. Platí ale to, že tak jako jsou minulostí čtyřkolíky, tak je minulostí nabíjení z obyčejné zásuvky.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Mas nejakou praktickou zkusenost, jak spolehlive to omezovani podle aktualniho odberu funguje? Co jsem cetl popis od SmartEVSE, tak proud meri jednou za 2 sekundy. A tak dlouho jistic nejspis nadproud nevydrzi. Nebo jo, kdyz to prekroceni neni o moc? Nebo se to musi nastavit s nejakou bezpecnou rezervou? Dik.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Něco podobného testujeme s golemem, pomocí SDS micro. Algoritmus funguje tak, že pokud dojde ke zvýšení spotřeby, kdy už by došlo k vybavení jističe, prudce snížime impulzy(duty cycle) na PC svorce v Mennekes a snižíme tak odběr palubní nabíječky EV na cca 1,5kW, pak je v programu smyčka, která kontroluje aktuální přikon a ta inkrementuje hodnotu impulzu PC, čimž se postupně zvysuje přikon palubní nabíječky. To jen tak ve zkratce.

Obrázek uživatele ePavel

S wallboxem s touto funkci zkušenost nemam. Mam, ale zkusenosti co se tyce pretezovani jisticu. Kvalitnejsi jistic (ja pouzivam eaton)zvlada trvale pretizeni 10%. 3-5 minut zdvladne pretizeni 25% Po dobu cca 30sec. zvladne i 60%. Dve vteriny by mělo byt v pohode, pokud to není fakt pecka...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nic smíchané nemám,doma si dejte wallbox,když potřebujete regulovat odběr,to je o.k.ale v místě,kde je jedno ubohé místo a na něm onen wallbox,s omezením výkonu,jeden jediný,proboha v místě,kde by bez omezení mohlo být tolik zásuvek na sloupcích v travnatém pásu mezi parkovacími místy,to je mrhání a totální zhovadilost.Neříkejte,že nemají na víc ampér přípojku.Navrch když si koupíte Teslu,neříkejte,že nemáte na to posílit si domovní přípojku na vyšší výkon,než jen na dobíjení elektrického skůtru,připadá mi to stejné,jako dnešní dvoutunová auta a v nich tříválcové devítistovky.

Obrázek uživatele ePavel

Aha, nastupuje známý argument, že majitelé elektrických aut nevědí co s prachama. Takže už nediskutujeme o technice a o elektrické bezpečnosti? Tak dobře. My třeba na firmě máme jištění 3x32A se sazbou C45d. Kdybych chtěl pro auto posílit přípojku o dalších 3x32A, tak jednorázově zaplatím 16.000 a měsíčně mě to stojí s DPH o 1.444 kč víc, ano každý rok přes 17.000 jen na paušále za vyšší jistič. Je to stejné, jako bych já tvdil, že ty pětižilové rozvody jsou zbytečnost a už vůbec nějaké chrániče. Takže chápu, že ten kdo nedomýšlí souvislosti, nemůže nechat dopustit na obyčejnou levnou zásuvku. Ale zcela chápu, že obchodní řetězec chce mít všechno tak, jak by to mělo být a nechce umístit na veřejná místa něco co by mohlo být jen v půl promile případech trochu nebezpečné.

PS: a pokud někdo tvrdí že pětikolík = proudový chránič, tak to opravdu smíchané má.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle píše někdo,kdo si dokáže do nabídky předražených nabíjecích kabelů mennekes 2 napsat kabel "male-male",tedy samec-samec,podle vašeho příměru v promilích nebezpečnosti a podle tvrzení pětikolík=proudový chránič,to Vy máte pomíchané na víc než 100%

Obrázek uživatele ePavel

Tak mi zkuste vysvětlit co je tak zvláštního na kabelu male-male...
PS: na víc než 100% můžete plnit plán, ale né si něco pomíchat.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Mimochodem, kteremu konci se u tohohle konektoru rika male - kovove koliky v plastovych dirkach nebo kovove dirky v plastovych kolikach?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Spravna otázka. Každopádně to chce označovat konektory tak jak výrobce aby v tom nebyl zmatek, tak jak třeba u VF konektorů reverzních.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

za A - kovové kolíky

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Ještě mě napadl jeden pokus, abych Vám ukázal, že nabíjení 5 kolíkem není bezpečné. Jak jsem psal v jiném příspěvku, chrániče na CEE zásuvkách nejsou typu A, jsou tam pouze chrániče proti reziduálními AC proudu. Tzn. nevypnou v případě, pokud přes chráněnou zem "utíká" SS proud. Zkuste nasimulovat na svém EV poruchu a připojte na chráněnou zem baterii vašeho vozu. Co udělá proudový chránič, které jsou na CEE zásuvkách? Nic, naprosto nic, takže Vás to může uškvařit. Co udělá wallbox s chráničem typu A? Vypne...
Takže nabíjení na cizím pětikolíku beru jako totální nouzi, ne jako řešení pro každý den.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navrch by bylo nebezpečné,kdyby se z karoserie auta dostal na ochranný obvod nějaký potenciál a ochrana jako taková se tímto vypnula.Jestli toto dokáže walbox,potom je sám velmi nebezpečný.

Tak to běžte nahlásit, že jste přišel na to, že všechny wallboxy jsou nebezpečné. Oni na Vás jistě čekají, že jim to s tím pětikolíkem vysvětlíte... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je vrchol tuposti myslet si,když se na karoserii dostane napětí z auta a přes ochranný vodič se dostane i do wallboxu a tím i pod nohy obsluhy,že se má tímto odpojit,tím by totiž nastalo to,že by na karoserii proti povrchu na zemi vzniklo v určitém případě tak velké napětí,jaké je na bateriích,tedy v mém případě by se muselo +nebo - dostat na kastli a na zem obráceně - nebo + a tím by mezi chodidly a rukou například na dveřích bylo 100V,ve chvíli,kdy by se to opravdu stalo,musel by být ochranný stále připojený,aby tam těch 100V právě jaksi....nebylo,že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není nutné,aby se přes chráněnou zem nějaký potenciál z mého auta někam dostával a něco vypínal,když se v případě nějakého utíkajícího potenciálu tímto auto dostane na stejný potenciál,jako jeho okolí,ve kterém se i nachází kdokoliv kdo se auta jen dotkne.Nebo jinými slovy na ochranný kolík se dostane celý svět,celá zeměkoule,takže i ten,kdo se dotýká připojeného auta má stejný potenciál,jako auto,čili nulový a proti autu tedy jaksi žádný.Jestliže připojím třeba +milion voltů stejnosměrných na ochranný kolík a stejný - třeba na nějakou zakopanou hromosvodovou desku,zdroj okamžitě klesne na nulu,tedy se vyrovná.Nemůže tedy vzniknout nic mezi připojeným a uzeměným autem přes obyčejnou zásuvku a asfaltem pod ním ani v případě mennekes2,ani v případě pětikolíku.Na to chránič není.

Tak jestli to berete takto, tak pak nemusíte zapojovat ani proudový chránič, protože zbloudilý proud přece u správně zapojeného zařízení nemůže nikdy vzniknout, že...
Asi jsou jinde vystrašení blbci, když vyžadují u DC zařízení, jako je EV proudový chránič typu A. No jo, my češi, na ty kluky západní prostě vyzrajeme...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu ...máte velmi podivné mozkové pochody,ochranný vodič/obvod/kolík/zdířka se nemůže nikdy vypnout jakýmkoliv chráničem,ani takovým,který reaguje na sebemenší stejnosměrný mikropotenciál a nemůže nic od zásuvky odpojit,ani auto,kterému by se dostalo trakční napětí na karoserii.

Já ale netvrdím, že se odpojuje chráněný vodič. Já to vzdávám. Jestli Vám nic neříká proudový chránič typu A, tak tady máte link. Pokud to z toho pochopíte, dobře pro Vás, pokud ne, Vaše smůla. Dál už to fakt neřeším.
http://j.mp/2fvBNkY

Teorie je krásná věc. Naposledy jsem viděl pětikolíkovou zástrčku bez chrániče minulý týden. V garáži baráku, kde pracuji a kde si chci postavit wallbox. PEN propojen s N přímo v zásuvce. Barák z roku 91. Takže Vaše teorie je krásná, nicméně naprd. Nehledě na to, že nevíte, zda je tam použit chránič 30 mA a ne třeba 0,3A. A pokud tam bude, tak si buďte jist, že proudový chránič nebude typu A, protože s tím nikdo jednoduše nepočítá u stavební CEE zásuvky! Najděte mi kdekoliv v těch místech kteroukoliv CEE zásuvku, která bude chráněna proudovým chráničem typem A. Vsadím své boty, že žádnou nenajdete. Takže nabíjení kteréhokoliv EV s normálním proudovým jističem je totéž, jako kdyby tam žádný nebyl. Nevím jak tady u nás (nevím, jestli je to na národní nebo evropské úrovni), ale v Německu nebo Holandsku nepostavíte (neprojde revizí) žádný wallbox bez proud. chrániče typu A.
Samozřejmě vím, že chráněnou zem si vyrobím za chráničem. Nicméně když se šetří, tak zem se vyrobí propojením s N nebo se nikam vůbec nepropojí. To je prostě (bohužel) realita.
Nevím, z čeho usuzujete, že si normy blbě vykládám, já pouze povídám o tom, s čím se setkávám.
Tímto bych uzavřel debatu o pětikolíku. Nadále si trvám na tom, že nabíjení pětikolíkem nemá budoucnost, není bezpečné a neumožňuje komunikovat s vozidlem. například v případě, kdy na jednom jističi (např. 32A) mám 4 wallboxy, 4 připojená auta po 16 A a nechci vyhazovat jističe.
Wallboxy (kde už je Mennekes Typ 2) bezpečnost řeší a proto jim také fandím. Když něco dělat, tak dělat pořádně.

jen pro info. U me doma pouzivam vsechny chranice s DC slozkou. Pouzivam ciste nemecke Schuko zasuvky. Ty ceske nesnasim. Kdyz koupim chranic v DE, tak je asi vzdy s DC ochranou.
Nejradeji mam ceske elektrikare, kteri se vyucili za bolsevika maji nejakou zkousku § 50 a kritizujou nemeckou normu na barevne znaceni kabelu, ze jsou zivotu nebezpecne. jenomze Nemci oproti ceskym smudlum tomu rozumi.
EV nabijecka je oproti nejakemu 5-ti koliku blbovzdorna. Tam zastrcite kabel a auto se se zasuvkou domluvi. Hloupy 5-ti kolik nikoliv. proste neni na to delany. Samozrejme ze existuji prenosne wallboxy, ktere se pripoji k 5-ti koliku. Ale k EV se opet pripoji Mennekes.

Tak i v Čechách koupíte chrániče s DC ochranou (typ A). Ale štve mi, že moc elektrikářů je nepoužívá, protože jsou dražší a každá koruna ušetřená na zákazníkovi je dobrá. Takže i takový Elfetex má skladem hromadu AC chráničů, ale když potřebuji typ A, tak se objednává a čekám na něj víc jak týden, když už všechny ostatní věci mám u sebe.
Jak si přečtete moji diskuzi, pro některé je pětikolík modla. Já chápu, že v nouzi je dobré se na to spolehnout, ale používat pětikolík na denní bázi, ať už u sebe doma nebo na veřejné nabíječce je blbost.
Těch výhod je wallboxů je hodně, od blbuvzdornosti až po komunikaci se zbytkem světa. Někteří jedinci, co si myslí, že toto nepotřebují, tak mají pocit, že to nepotřebují ani ostatní.
Já se budu snažit ten svůj wallbox zpřístupnit přes evmapu, ale rozhodně bych tam nedal pětikolík.

Na jare umistim take poloverejnou pripojku na parkovisti, ale pouze Schuko 10A. Cely dum ma jisteni 3x25A a mame tepelne cerpadlo. Tak nemuzu riskovat vyhazovani jistice. I kdyby to pomohlo nekomu dojet domu aby nezustal tady bez stavy.
Jak to budete resit s hrazenim? nebo budete davat gratis?
Ja tam dam krabicku a kazdy da dle uvazeni. Uvidime jake mame spoluobcany :-)

Doma bych to řešil napojením wallboxu na měření proudu hned za hlavním jističem. Ten můj controller to podporuje, používám www.smartevse.nl, který umí snižovat nabíjení při větším odběru v domě, aby nedošlo k vyhození hlavního jističe.
V práci máme na celý barák 3x160A, takže tam to řešit nebudu. Postavil jsem wallbox 22 kWh (3x32A), ač sám mám auto s nabíječkou 3x16A.
Placení zatím řešit nebudu, chci vědět, jak se to bude využívat. Pokud to přesáhne nějakou mez (zatím ji nemám stanovenou), tak zkusím wallbox zapojit buď do evmapy nebo polyfazeru. Nebo ji vypnu, pokud tam budou jezdit prudit jedinci, co se svým vozem "postav-si-sám", si mi budou stěžovat, že tam nemám pětikolík místo Mennekese.

For the most part, attempt to purchase your motor vehicle towards the end
from the month. While many dealers are usually determined to promote that you simply car, they will be notably willing to provide you with an arrangement towards the end in the four weeks, if they have to reach their quota.

Feel free to visit my web-site; oil change frequency (Http://Mkblawoffices.com/)

---

Here is my blog post: oil change frequency (Http://Mkblawoffices.com/)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol