BASF vyvíjí inovativní materiály pro vodíkové palivové články

redakce - 03 Květen 2019

Ze spolupráce firem BASF, Joma-Polytec GmbH a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH vzešlo řešení na míru k výrobě anodové a katodové koncové desky v palivových článcích. auto BASF palivové články vodík

Technický plast Ultramid se úspěšně používá při výrobě palivových článků
foto: BASF

Představuje ho vysoce tepelně a chemicky odolný, pevný, nárazuvzdorný a velmi trvanlivý Ultramid. Tento plast je nyní například už standardně využíván v novém modelu automobilu Mercedes GLC F-CELL, který obsahuje kombinaci palivového článku a dobíjecího lithium-iontového akumulátoru.

„V testovací fázi jsme provedli testy za použití i jiných materiálů, vždy se ale objevily mechanické problémy. Společnost Daimler tak měla velmi specifické požadavky,“ vysvětluje Stefan Milimonka, Key Account Manager z divize Performance Materials BASF.

„Naše zkušenosti spolu s nabídkou už existujících produktů nám umožnily nakonec vybrat ten správný. Vedle všech vlastností, kterými Ultramid® disponuje, navíc splňuje i vysoké požadavky na čistotu.“

Tři partneři, jedno řešení

Vysoké požadavky na kvalitu a bezpečnost v automobilovém průmyslu kladou stejně tak vysoké nároky na použité materiály. Díky všestranným polyamidům (Ultramid), polybutylen tereftalátům (Ultradur), polyftalamidům (PPA) a plastům polyoxymetylenu (Ultrafrom) a polyetersulfonu (Ultrason) je společnost BASF schopna držet krok s vývojem ve výrobě automobilů a zároveň udávat nové trendy. Klíčové jsou technické vlastnosti a funkčnost.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

What? Nědělá si někdo legraci? https://en.wikipedia.org/wiki/Nylon_6

---

hariprasad

Obrázek uživatele Krueger

Ja bych dal do vodikoviho auta slapaci generetor a vodik by si kazdy pasazer vyrabel sam slapanim a elektrolizou. To by bylo hubenejch manageru pri testovacich jizdach :-)))

Obrázek uživatele Kuk

A kdo ho bude pak stlačovat na 800 barů? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Kluci a holky z marketingového. Ti umějí lidu natlačit kde co :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Vodík bude :D
https://www.auto.cz/audi-opet-veri-vodiku-reaguje-na-nedostatky-bateriovych-elektromobilu-129057

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Odpisujete Toyotu? Ne tak rychle.
https://www.thedrive.com/tech/27790/toyota-gears-up-to-become-global-ev-systems-supplier

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, něco jako s elektromobilitou. Přijdou s tím u Audi 7 let po Toyotě Mirai a bude to mít o třetinu horší parametry :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Vyrobil jsem generator neomezeneho mnozstvi energie z antihmoty. Ted uz jen sehnat dostupnou antihmotu..

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

:-D:-D:-D Přesný

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?