V plánu společnosti Mercedes-Benz je také sériová verze vozu založená na Konceptu EQV, která bude poprvé odhalena na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
foto: Mercedes-Benz
Mezi technické přednosti elektromobilu Mercedes-Benz Vans Koncept EQV patří dojezd až 400 km a rychlonabíjení poskytující dojezd 100 km už za 15 minut strávených u nabíjecí stanice. Koncept EQV navíc nabízí maximální možnou úroveň komfortu v interiéru a velkou funkcionalitu danou rozličnými možnostmi uspořádání sedadel.
Koncept EQV se pyšní širokou škálou možného využití. V oblasti osobní dopravy budou rodiny a sportovní nadšenci těžit z jeho funkcionality a flexibility. Pro účely VIP přepravy se hodí široký výběr výbavy a skutečně působivý komfort na palubě.
foto: Mercedes-Benz
„Mercedes-Benz Vans neustále pracuje na elektrifikaci svého produktového portfolia. Koncept EQV je naším dalším krokem. Nabízí všechny typické vlastnosti, na které jsou zákazníci Mercedes-Benz v tomto segmentu zvyklí, které zde předpokládají a oceňují. S plně elektrickým pohonem má Koncept EQV jasnou budoucnost jak při rodinném využití, cestování nebo VIP přepravě. Obzvlášť velkou radost máme z faktu, že budeme brzy schopni nabídnout sériovou produkci založenou právě na tomto konceptu,“ vysvětluje Wilfried Porth, člen představenstva Daimler AG Human Resources a ředitel Labor Relations v Mercedes-Benz Vans.
Koncept EQV je součástí neustálého vývoje technologické značky EQ. Tuto značku založil Mercedes-Benz v roce 2016 představením „Konceptu EQ“. V roce 2017 na IAA vývoj pokračoval „Konceptem EQA“ a v září 2018 společnost uvedla svůj první sériově vyráběný model, elektricky poháněné SUV EQC. Koncept EQV nyní rozšíří modelovou řadu prémiových MPV na osm vozů.
Motor o výkonu 150 kW a s kapacitou 100 kWh nabízí dojezd až 400 km
Koncept EQV má kompaktní pohonnou jednotku (eATS) na přední nápravě o výkonu 150 kW. Elektrický motor, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladicí systém a výkonová elektronika tvoří kompaktní celek.
foto: Mercedes-Benz
Energie je dodávána lithium-ion baterií. Díky kapacitě 100 kWh je maximální dojezd 400 km zcela realistický a díky maximální rychlosti 160 km/h je zajištěn maximální požitek z jízdy i mimo město.
Vůz může být pohodlně nabíjen doma pomocí Mercedes-Benz wallbox, nebo z běžné domácí zásuvky. Pro větší pohodlí je k dispozici také funkce rychlonabíjení: během pouhých 15 minut u nabíjecí stanice lze vůz nabít pro dojezd cca. 100 kilometrů.
Funkcionalita bez kompromisů
MPV značky Mercedes-Benz splňují nepřísnější požadavky na funkcionalitu a variabilitu. V těchto oblastech neslevuje ani plně elektrická varianta. Díky instalaci baterie pod podlahou není vnitřní prostor jakkoliv omezen.
foto: Mercedes-Benz
Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly proto poslouží Koncept EQV jako reprezentativní shuttle, který beze zbytku splňuje všechny požadavky VIP přepravy. Další varianty konfigurace sedadel přetvářejí vůz v praktického rodinného pomocníka, nebo v přepravník sportovního a outdoorového vybavení. S Konceptem EQV přináší Mercedes-Benz extrémně flexibilní, plně elektrický vůz, který lze vybavit sedmi či dokonce osmi místy k sezení s využitím individuálních či lavicových sedadel.
„Náš Koncept EQV je perfektním vozem, který uspokojí rodiny a pojme velké množství nákladu pro bezemisní jízdu. A konceptem dlouho nezůstane: Sériový model zažije světovou premiéru na letošním IAA,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a Head of Mercedes-Benz Cars.
Designové znaky EQ zajišťují nezaměnitelný vzhled
Dynamický, elektrický vzhled exteriéru upozorňuje na silný elektrický pohon. Jeho srdcem je chromová mřížka chladiče a LED pás – charakteristický designový znak EQ. Vozidlo je lakováno high-tech stříbrnou barvou a o nezaměnitelný vzhled vděčí také nárazníku s rozměrnými otvory pro chlazení a výraznými chromovými prvky na jejich vnějších okrajích. Celkový vzhled je navíc dokreslen nízkým profilem a koly z lehkých slitin o rozměrech 19 palců, díky nimž vůz působí dynamicky i ve chvíli, kdy zrovna nejede.
foto: Mercedes-Benz
Elegantní kabina řidiče s příjemnými akcenty
Věk elektromobility neurčuje pouze vnější design konceptů z rodiny EQ, estetika se mění také v interiéru. Elegantně řešená kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), v němž se snoubí inteligentní systém hlasového ovládání s inovativními možnostmi konektivity.
foto: Mercedes-Benz
Ruku v ruce s designem EQ jde kožený vzhled palubní desky v barvě „Midnight Blue“, doplněný o variantu v barvě růžového zlata, připomínající měděné dráty, která dotváří hřejivou atmosféru interiéru. Obzvlášť zajímavé jsou barevné stylingové prvky rámečků. Z růžového zlata na infotainmentu a zvukovém systému vyzařuje hřejivost, zatímco touchpad a přepínač osvětlení je vyveden v tmavém chromu a výdechy klimatizace v barvě „silver shadow“.
Loketní opěrky jsou čalouněny modrou kůží nappa, na níž zajímavě kontrastuje prošívání v barvě růžového zlata, a stejného efektu je docíleno také prošíváním podél sedadel. Implementovány jsou i odlišně barevně vyvedené komponenty – černá kůže na polštáři sedadel a tmavě modré prvky na opěradlech dotvářejí kontrastní rozdělení: modrá barva dominuje na vrchní straně interiéru, černá převažuje v té spodní. Tento efekt je nejen vizuálně atraktivní, ale podtrhuje technologický charakter interiéru.
A baterky si nabrnkaj kde? Kolik jich dokážou vyrobit a za
A baterky si nabrnkaj kde? Kolik jich dokážou vyrobit a za jak dlouho?
Bateria Slaný jich vyrobí kolik budou chtít.
Bateria Slaný jich vyrobí kolik budou chtít.
Klid ! Je to jenom Vižn a žádnej parametr není
Klid ! Je to jenom Vižn a žádnej parametr není reálný.
Takovejch tihle nímandi ještě na@erou až až…
15 min ano, ale na 100kW nabíječce, a v CZ žádná není a
15 min ano, ale na 100kW nabíječce, a v CZ žádná není a ještě nějaký čas nebude a až bude tak jich bude jako šafránu, takže použití dalších cca 5 let v CZ nic moc, spíš teda nic než moc
To bude mít baterku 120 kWh, by to zvládlo těch 400 km
To bude mít baterku 120 kWh, by to zvládlo těch 400 km při spotřebě kolem 30 kWh/100 km? Protože jejich Béčko s 36 kWh baterkou (využitelných daleko méně) a bez rychlonabíječky při 130 km/h vymlátilo baterku na trase Ostrava-Olomouc. „Auto jsem vracel opět po D1 do Olomouce s obligátními 4 km dojezdu a 4 % baterie. Po 111 km jízdy v -1 °C a klimatizací na +20 °C. Spotřeba 25,2 kWh/100 km. Ukazatel Eco na 99%, s autem jsem se prostě sžil.“ http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz-trida-b-electric-drive-prijemny-luxus-s-velkym-ale
Dojezd až 400km.. Když e-tron jede za 30-35 kWh/100km tak
Dojezd až 400km.. Když e-tron jede za 30-35 kWh/100km tak tohle za min asi nepojede..těch 400km tak leda klidnou jízdou mesto/mezimesto
ty jsi pohádkář bimbále…
ty jsi pohádkář bimbále…
Co si myslite do tech dojezdech? Podle mne to bude porad
Co si myslite do tech dojezdech? Podle mne to bude porad psychologicky blok, proc to nekupovat. Dojezd AZ 400km. Tesla, eniro, … dojedou uz mnohem dal. Jsem zvedav, jestli pohadkar elon u toho noveho roadsteru bude mit dojezd 1000km.
Když se dá na rychlonabíječce načerpat energie na další
Když se dá na rychlonabíječce načerpat energie na další jízdu za 15 minut, tak už to přestává být téma.
Jasně, fakt přestává. Stačí na pár km a zase hledáš
Jasně, fakt přestává. Stačí na pár km a zase hledáš dobíječ.
Na běžné nabíječce je 15 minut až 150 km.
Na běžné nabíječce je 15 minut až 150 km.