Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybridAUTO
Peugeot 508 RXH - nový diesel hybrid
Evropská dobíjecí síť pro USADOBÍJENÍ
Evropská dobíjecí síť pro USA
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem

Autosalon Ženeva 2014: Hyundai představuje Intrado, auto na vodík

Jan Horčík - 05 Březen 2014

Jihokorejská automobilka Hyundai se zatím v oblasti alternativ prosadit nestačila. Už brzy by se to ale mohlo změnit. Ještě během letošního roku chce totiž na trh uvést první auta na vodík. A jedno takové předvedla aktuálně i na autosalonu v Ženevě: Hyundai Intrado.auto Hyundai Intrado auto na vodík

Hyundai Intrado, koncept luxusního SUV s pohonem na vodíkové palivové články
foto: Hyundai

Koncept Hyundai Intrago představený aktuálně na autosalonu Ženeva 2014 ukazuje "optimistickou vizi budoucnosti kde je mobilita relevantnější a zábavnější". Tak alespoň praví oficiální tisková zpráva.

My v Intradu vidíme především zajímavou ukázku toho, jak se asi budou vyrábět auta v nejbližší budoucnosti. Koncept Hyundai Intrado je výrazně odlehčené SUV využívající "radikálních konstrukčních metod". Především je ale poháněno vodíkovým pohonem.

Konstrukce vozu je postavena kolem centrálního karbonového rámu a karoserie z pokročilé superlehké oceli. Tyto komponenty mají demonstrovat odhodlání automobilky Hyundai konstruovat auta, která jsou lehčí, odolnější, lépe se řídí, ale zároveň se snáz opravují.

Opravdu zajímavý je pohonný systém: ten sestává z 36kWh (!) lithium-iontové baterie a vodíkového palivového článku. Celkový dojezd na jedno natakování vodíku má být 600 km. Podle dosavadních ohlasů (a i podle tiskovky) je Intrado mnohem víc než pouhá studie a má výrazně blíž k produkčnímu vozu.

Kromě tohoto konceptu se nicméně na letošním ženevském autosalonu představuje také nový Hyundai Genesis. Hyundai dává jasně najevo, že chce zejména v Evropě dál růst. Do roku 2020 chce zvýšit svůj tržní podíl až o pět procent.

Není bez zajímavosti, že 95 % aut, která Hyundai v Evropě prodává, jsou navržena a vyvíjena v evropském designovém, výzkumném a vývojovém centrum v Růsselheimu v Německu. Plných 90 % aut prodaných v Evropě je pak vyrobeno v továrnách Hyundai České republice a Turecku.

tisková zpráva
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články