Autosalon Peking 2018: elektrické SUV od Volkswagenu jen pro Čínu

Jan Horčík - 26 Duben 2018

V Evropě to (zatím) nejde, v Číně už ano. Volkswagen tam představil plně elektrické SUV JAC SOL E20X.auto elektromobil SUV Volkswagen JAC SOL E20X

Volkswagen prezentuje na autosalonu v Číně nové plně elektrické SUV SOL E20X. Jde pravděpodobně o odvozeninu již prodávaného elektromobilu JAC iEV7S.
foto: Volkswagen

JAC Volkswagen, společný podnik Jianghuai Automobile Group a koncernu Volkswagen, představil na autosalonu v Pekingu... no co jiného, než plně elektrické SUV. Je to už minimálně páté v pořadí, které tam je k nově vidění.

SOL E20X nabídne dojezd přes 300 km NEDC. Od roku 2021 chce Volkswagen vyrábět elektromobily v šesti čínských továrnách.

Do roku 2022 tam Volkswagen spolu se svými partnery investuje do elektromobility 15 mld. eur. Během následujících sedmi až osmi let Volkswagen uvede v Číně celkem 40 hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Plně elektrické SUV SOL E20X má podle tiskové zprávy nabídnout také novinky v podobě "A.I. a inteligentní konektivity". Podle prvních informací to ale vypadá, že jde především o mírný redesign už existujícího modelu JAC iEV7S (dojezd 280 km, výkon 85 kW, baterie 39 kWh).

Odpovídají tomu mimo jiné i stejné rozměry 4135/1750/1560 mm a rozvor 2490 mm. Zajímavá je cena: levný čínský elektromobil stojí bez dotací v přepočtu $31 258 (asi 650 000 Kč), s dotacemi $18 054 (asi 370 000 Kč).

Tisková konference Volkswagen v Pekingu:

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vida jak CEO čínskýho VW pěkně šprechtí čínsky. Za chvili si nechaj zešikmit voči, aby bylo vidět jak je pro ně ten trh opravdu důležitý. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Filajová M3 :)
https://bit.ly/2r3j8l3

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Povinne kvoty umozni zazraky. V Evrope se budou dinosauri kroutit jak vyvrtky na vino. Nejde, nefunguje, potrebuje svuj cas atd. Proste lez a podvod v Evrope se porad vyplaci.

Hlavně chystaj nový TDíčka se superúžasně nízkejma emisema CO2. Kolik to budě chrlit raka, kyanidu a podobnejch sajratů asi moc propagovat nebudou. Stále věřej v naftový sen.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokazete vyrobit EV se ziskem v cene spalovaku? To je oc se tu hraje..

A o co jde běžnému člověku. Aby měl vyrobce zisk nebo aby si mohl koupit moderní a k planetě šetrné přibližovadlo? V Číně jde evidentně obojí. Snad si nemyslíte, že to tam vyrábí bez marže.

Ja bych byl s tou Cinou opatrny. Kdyz si vezmes ceny ruznych veci (at uzitecnych nebo ne) na aliexpressu..., tak tady by za ty penize nikdo ani nezacal premyslet, natoz aby za tu cenu zacal vyrabet.
Nejsem expert, ale hadam, ze to same muze platit pro auta - proste je umi z nejakeho duvodu udelat levneji. At uz je to tim, ze nemusi resit miliony narizeni triceti statu (ktere se nejsou schopne dohodnout ani na tvaru elektricke zasuvky), ale jen jednoho nebo necim uplne jinym (cena prace uz to podle vseho dneska neni)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Jenže spousta věcí o kterých nás to ani nenapadne se tam vyrábí a tady prodává, někdy jako MADE IN (firma)

Ja komentoval "kdyz to jde tam, proc ne tady"
U tech aut je to trochu specificke, vzhledem k tomu, ze je to "regulovana" vec, kdyz je tu budou chtit prodavat, budou muset vicemene respektovat evropska pravidla (a to zas udela z cinske ceny evropskou).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Evropská cena tam bude vždy, i kdyby to mělo mít čínské výrobní náklady. Nejsou hlupáci aby to prodávali za míň, než je horní hranice, kterou je evropan schopen zaplatit.
Mimochodem zdražili i můj oblíbený Hyundai Ioniq, nejen Nissan Leaf.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se to tady mnohokrát probíralo, že průměrné malé EV musí najet kolem 40 tis. km, aby se vyrovnalo v CO2 spalováku. Ekologii bych sem moc netahal.

www . hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

To je ale zastaralý výzkum který částečně počítá s daty z roku 2013. Ale koupí EV se emise rok od roku zlepšují šetrnější výrobou elektřiny, kdežto koupí spalováku se rok od roku zhoršují snižující se kvalitou spalování v opotřebovaném motoru.
A řekněte, které auto za svoji životnost nenajede 40 tis km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu se bavíme o autech s nízkou spotřebou, pokud si vezmete Teslu X, tak se svojí spotřebou 30-35 kWh/100km a kapacitou baterie 100 kWh je na tom opravdu děsně. Jakmile bude nabíjet u SC za 5 Kč/kWh, tak je nákladově na tom podobně jako diesel. A to se už vůbec nebavím o nabíječkách GreenWay za 11 Kč/kWh, zlatý ČEZ. Motivovat běžné lidi (rozuměj nižší a střední třída), aby kupovali EV tím, že jim budeme dělat přednášky o ekologii moc asi nezabere, ale umíme je demotivovat právě takovými projekty jako je GreenWay a nebo tím, že ČEZ skoro nic nestaví, přestože by měl ročně postavit alespoň 50 nových nabíjecích stanic.

Souhlasím s vámi, že Tesla X není pro běžného člověka, ale rozhlédněte se kolem sebe, kolik je všude aut s cenovkou nad 1,5 mil Kč. A ta spotřeba rozhodně není běžně přes 30kWh, že Micheline.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dá se určitě jezdit po dálnici i úsporně třeba za 25 kWh, ale ne každého to s 500k autem baví :)

ČEZ brečí že nemá peníze, nestaví nabíječky, ale na tohle má."rozdělí ČEZ mezi akcionáře celkem 17,8 mld. Kč. Majoritní vlastník společnosti, kterým je český stát, loni získal dividendu ve výši téměř 13 miliard korun."

Obrázek uživatele ozana

CO2, a co ty důležitější - jedovaté - plyny?

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to se nedá popřít, nicméně pokud nepadla v USA žaloba za trávení vzduchu automobilovým průmyslem, tak si nemyslím, že by to bylo tak vážné. To co nám pouští do vzduchu chemičky, nebo uhelné elektrárny nebude taky nic dobrého. Bohužel za našeho života se toto významně na Zemi nezmění, protože těch 15% EV auta bohatě nahradí znečištěním 2 nové zámořské lodě. Co je fajn, že se to přenese z města ven a to i hluk. Bohužel Praha, ačkoli vyhazuje miliardy na nesmyly, tak není schopna finačně podpořit rozvoj EV jedinou dotací, přestože právě tam by to bylo potřeba nejvíce.

Ani to nemusi byt lidska aktivita. Kam se hrabeme proti tomu, co vyflusne jedna sopecna erupce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V EU žádná povinnost elektrických vozů není, a zákony byly dělané hlavně na preferenci nafťáků, přesto už teď tady třeba VW nabízí dva plně elektrické modely, a koupit si je normálně můžete bez nějakého většího čekání než je běžné u normálních populárnějších Škodovek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EGolfa vam hned tak neprodaji, jeho primarni ucel je ziskat kredity pro prodej spalovaku, vyrobni kapacita je omezena. Je otazka, jestli jeho vyroba neni i lehce ztratova, kdyz sectu cenu za trakcni baterku+zaklad golfa.

Ať si e-golfa nechaj. Další ošizené EV, opět bez termoregulace baterií. Až se to začne projevovat ve větším měřítku, začnou tvrdit že to říkali, že EV je slepá cesta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

9 až 12 měsíců čekat na E-golfa není zrovna málo. Vím Tesel 3 se to nevyrovná, ale i tak je to dlouho...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter