Autosalon Chicago 2014: představení elektromobilu Kia Soul EV

Nedlouho po autosalonu v Detroitu probíhá o 450 km vedle další velký autosalon: chicagský. Jihokorejská Kia si pro něj schovala premiéru svého prvního elektromobilu prodávaného v USA. Kia Soul EV nabídne s 27kWh baterií dojezd 130 km až 160 km.

Kia Soul EV se začne v USA prodávat ještě letos
foto: Kia

Kia ukázala na autosalonu v Chicagu celkem tři novinky. Vedle elektromobilu Kia Soul EV (produkční verze) to byl také koncept městského hybridu Kia Niro a facelift sedanu Kia Optima Hybrid pro rok 2014.

Plně elektrické auto Kia Soul EV je vybaveno 27kWh li-ion-polymer vzduchem chlazenou baterií (200 Wh/kg, 360 V, 96 článků), která je umístěna pod podlahou vozu. Baterie využívá nikl-kobalt-manganovou katodu a grafitovou anodu. Náhon přední nápravy obstarává 81kW elektromotor chlazený kapalinou.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz během 12 vteřin, max. rychlost je omezena 145 km/h. Elektromobil je vybaven jak standardní dobíjecí zásuvkou J-1772, tak i CHAdeMO rychlodobíjením (po modelech Nissan Leaf a Mitsubishi iMiEV teprve třetí takový elektromobil na americkém trhu).

Cena elektromobilu Kia Soul EV bude ohlášena v průběhu letošního roku. Vůz se začne prodávat v Kalifornii, Oregonu, New Yorku, New Jersey a Marylandu. Teprve později by se měl prodej rozšířit i do dalších států.

tisková zpráva

9 Comments on “Autosalon Chicago 2014: představení elektromobilu Kia Soul EV”

  1. Jsem zvědavý na prodeje.
    Jsem zvědavý na prodeje. Jestli chtějí prodejní úspěch musí nabídnout solidní dojezd a ten teda nenabízí. Aby to nedopadlo jako s těmi spalovacími motory kdy zkreslovali udaje o spotřebě.
    http://www.hybrid.cz/hyundai-kia-musi-zakaznikum-zaplatit-395-milionu
    Když to auto srovnám s Nissan Leaf. Motor podobný výkon Akumulator vyšší kapacita, ale zase je to větší krabice .
    http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-zvlada-150-km-na-jedno-nabiti

    1. Dobře, že jste to sem
      Dobře, že jste to sem napsal. Mně se podle fotky zdálo, že je to malé úzké autíčko, něco jako Up/Citigo, menší než Leaf. (modely KIA neumím) Ale když se na fotku dívám pozorněji, vidím vysoký přední nárazník, ono to auto bude spíš vysoké, než úzké 🙂

  2. Já bych u tohoto vozidla
    Já bych u tohoto vozidla vypíchl jednu věc a to uvedenou hmotnostní hustotu energie baterie 200Wh/kg. Pokud by to byla hodnota platná pro celou baterii, pak je to špičková hodnota a to i přesto, že je vzduchem chlazená.(Tesla v 85kWh baterii má jen cca 141Wh/kg, samotné NCA články pak 250Wh/kg).

    Ale i kdyby to platilo jen pro samotné články, tak 200Wh/kg je pro NMC lipolky špičková hodnota, kterou neumí ani KOKAM.

    A do třetice pokud je ten údaj správný tak ta 27kWh baterka váží směšných 135kg!!!

  3. Zdá se, že už se i v
    Zdá se, že už se i v oblasti elektroaut začínají vytářet zavedené tabulkové hodnoty:

    Malé auto:
    – li-ion baterie o kapacitě 20-30 kWh,
    – maximálka omezena okolo 120-145 km/h,
    -(ne vždy)dosažitelný dojezd 120-180 km,
    – cena 700-900 tisíc.

    Vše jiné (Tesla):
    – li-ion kapacita 60-120 kWh
    – maximálka >160 km/h
    – vždy dosažitelná dojezd 200-400 km
    – cena 2-3 mil. Kč

    Něco jako když vím, že Fabia bude mít motory 1,2-2.0, Superb 1,4-3,6… A zároveň se zdá, že dokud nepřijde na trh nějaká další generace (byť lithiových) baterií, které vše parametrově šoupnou alespoň o půlku k lepšímu a bude větší technický nabídkový rozptyl, bude moct každá automobilka přetvořit podle stejného klíče svou stávající spalovací fltilu. Takže: Fabia 27 kWh, dojezd 120-150 km; Seat Ibiza 24 kWh, dojezd 100-140 km; Fiat Punto: 20 kWh, 110-150 km…

    ….ehm, nuda.

Napsat komentář