Alza spustí prodej elektromobilů

Alza.cz odstartuje v nejbližších týdnech prodej elektromobilů renomovaných značek přes internet. Jako první upoutávku na tento koncept vystavuje nový Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií.

Rostoucí zájem veřejnosti o nejnovější technologie se promítl i do popularity automobilů na elektrický pohon. Požadavky zákazníků jako první z e-shopů vyslyšela Alza.cz a tato auta se již brzy objeví v její nabídce.

„Zájem o elektromobily překonává naše očekávání. Znamená to, že si lidé konečně uvědomují jejich význam pro naše životní prostředí. To dobře vědí také automobilky a začínají vyrábět tyto vozy i ve středních cenových kategoriích,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze Alza.cz.

Alza bude prodávat elektromobily výhradně přes internet, zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od zaplacení. Nákup vozu chce firma přizpůsobit 21. století – musí být snadný, rychlý, jednoduchý, stejně jako nákup telefonu.

K základním výhodám aut s elektropohonem patří nízké provozní a servisní náklady, vysoká spolehlivost a skvělé jízdní zážitky. Díky samotnému principu se nemusí řešit olej, rozvodové řemeny, výfuková soustava či filtr pevných částic.

Firma nyní dokončuje jednání s významnými automobilkami, aby v následujících týdnech svým zákazníkům nabídla ucelenou řadu elektromobilů.

„Možná jsme snílci, ale my v Alza věříme, že dokážeme po vzoru Norska změnit poměr elektroaut v ČR zásadním způsobem. Čím dostupnější tyto vozy budou, tím rychleji eliminujeme negativní dopad aut se spalovacími motory na prostředí, ve kterém žijeme.” říká Moudřík.

tisková zpráva

88 Comments on “Alza spustí prodej elektromobilů”

  1. Jak se tady lidé baví o hypermilingu, tak ano, i se starou
    Jak se tady lidé baví o hypermilingu, tak ano, i se starou verzí i3 lze najet přes 200 km 😀 Když pojedu 40 km/h po rovině na letišti, tak možná i víc… Tam vidím běžně spotřebu kolem 6 kWh na 100 km, takže bych teoreticky dal až 300 km. Ale kdo má čas v tom autě sedět 7,5 hodiny kvůli takový hovadině.

          1. Jenže tohle není jen o leasingu. Tohle lze dělat jedině ve
            Jenže tohle není jen o leasingu. Tohle lze dělat jedině ve spolupráci s nějakým oficialním dealerem. Někdo totiž musí zajistit servis, garančni prohlídky apod. To určitě Alza dělat nebude. Někdo má/měl „nápad“, tak uvidíme.

            1. Tak jistě, že servis budou dělat autorizované servisy. I
              Tak jistě, že servis budou dělat autorizované servisy. I když ani to není nutné. Ono garanční prohlídky vám dle zákona může udělat jakýkoliv servis a u elektromobilu se nemění kromě brzdovky, kabinového filtru a náplně klimatizace vůbec nic.

  2. 9let vlastním elektroscooter. Jsem zásadně proti full
    9let vlastním elektroscooter. Jsem zásadně proti full elektric vozům,je to alternativa, hybrid nebo vodík-to je jiná.50% závisí vše na bateriích(vybíjecí a nabíjecí charakteristika baterií, když jezdím na doraz žádný dealer neukáže)30%nabíjecí místa-např. automaty z pouličních lamp, zatím neexistují,20% je na technologii vozu( veškeré osvětlení LED, klimatizace peltierovými články atd. Zas bych se do té elektřiny nehnal…

          1. No tak černě bych to neviděl, ale pokud neudělá něco
            No tak černě bych to neviděl, ale pokud neudělá něco zajímavého s cenou, prodeje nebudou tak jako dřív. Konkurence už je zajímavá a ceny také. Se 40kWh baterkou to není žádná díra do světa. Ale na tu naši malou republiku stačit bude. Uvidíme za pár měsíců jak to vše bude s Leafem .

        1. Na to mne ten vysledek prijde dost chaby, u hypermilingu jsem
          Na to mne ten vysledek prijde dost chaby, u hypermilingu jsem zvykly na narusty dojezdu radove o desitky procent oproti NEDC, tady se autor videa chlubi dojezdem o 5 % vyssim. Pro srovnani vami uvadena Tesla ma NEDC dojezd 528 km, takze se v pripade pokusu na teslarati bavime o narustu priblizne o 66 %

              1. A proto se používá EPA.
                Pokud ale budu normální tester a

                A proto se používá EPA.
                Pokud ale budu normální tester a budu u nějakýho auta měřit hypermiling, tak si na stejné trase změřím skutečný dojezd normální rychlostí (to je ten nesmyl co vás nezajímá) abych dostal nějaké relevatní výsledky pro daný automobil. Hasnumero NEDC je mi pak srdečně ukradený.

    1. Moc tomu nerozumím – asi má nějakou špatnou baterku.
      S

      Moc tomu nerozumím – asi má nějakou špatnou baterku.
      S novým eGolfem ujel 313 km a zbýval mu dojezd 3 km. Celkem tedy 316km.
      Měl slušnou spotřebu 9,8kWh na 100km. (zřejmě to moc nehnal a jel hlavně po rovině).
      Nový eGolf (2017) má baterii 35,8kWh. Tedy 35,8kWh / 9,8kWh na 100km = 365km.
      365 – 316 = 49

      Kde ztratil 49 kilometrů dojezdu?

      1. Spotreba 9.8kWh je uplny nezmysel. Pokial tu niekto rata s
        Spotreba 9.8kWh je uplny nezmysel. Pokial tu niekto rata s takymito cislami tak skor elektromobilite ublizuje. Auto sa pod 15kWh/100km velmi tazko dostava a realita je skor 15-17. Kto tvrdi opak tak len zavadza alebo manipuluje test. Ale to je u EU automobiliek normalne hlavne pokial mame taku super realnu normu ako NDEC.

        1. Spotřeba 9.8kWh je pro nás, jako praktické
          Spotřeba 9.8kWh je pro nás, jako praktické elektromobilisty, opravdu úplný nesmysl. O tom žádná.
          Spalovací automobilky, odchované snůškou laboratorních lží, je uvádějí i u elektromobilů naprosto standardně. Viz můj Peugeot Ion, papírově dojezd 150 km. Tedy spotřeba u 16 kWh baterie 10,66 kWh/100 km. Faktických 136 km se s tím po městě najezdit dá, ale nesmíte moc používat rychlostní silnice ve městě, jen fakt do 50 km/hod.. Pak jste na necelých 11,76 kWh/100 km. Ujel jsem jednou i 144 km a ještě zbývalo, ale to byla fakt výjimka. Rychlostky (80-90 km/h) a dálnice (130 km/h) si berou svou daň, spotřeba klidně přeleze 16 kWh/100 km, takže dojedete 100 km a méně.
          Se ženou počítáme v Peugeotu Ion 1 dílek baterky = 1 kWh = max.9 km dojezdu, spíše 8,5 a méně. Zima okolo -10 C, topení, plně naložené auto, rychlostka a hned jste na +-90 km dojezdu.
          Třeba Nissan Leaf městské ježdění +-13 kWh/100 km. Těch 15 a více je zase rychlá jízda nebo topení/klimatizace u aut před rokem 2013 a typů bez tepelného čerpadla.

          1. Pár čísel od výrobce
            e-Golf (2014) baterie 24,8kWh

            Pár čísel od výrobce

            e-Golf (2014) baterie 24,8kWh spotřeba 12,7kWh dle NEFZ dojezd až 190km.
            (Čistě teoreticky 24,2/12,7=190,6km – tomu rozumím)

            Nový e-Golf (2017) baterie 35,8kWh spotřeba 12,7kWh dle NEFZ dojezd až 300km.
            (Čistě teoreticky 35,8/12,7=281,9km – tomu už rozumím méně. Tady se výrobce sekl o 18km, tedy o 6%?)

        2. 15kWh/100km by u mě znamenalo při U=330V průměrně 45A.
          15kWh/100km by u mě znamenalo při U=330V průměrně 45A. Ale takové a vyšší hodnoty vidím jen při jízdě do kopce a při akceleraci. Na udržení 60km rychlosti po rovině mi stačí 18A (6kW)! 10kWh/100km po okrskách není vůbec nesmysl.

          1. Pod 15 kWh/100 km se mi včera podařilo udržet e-NV200
            Pod 15 kWh/100 km se mi včera podařilo udržet e-NV200 (elektrickou dodávku) na trase Vystrkov – Brno a zpět do kopců do Žďáru. Nechtělo se mi věřit … Ale zase na druhou stranu – s e-NV jezdíme normálně po ČR, takže jsme vytrénovaní (na Vystrkově jsem to vynuloval, takže je to pravda). V Brně jsem byl někde přes 13 kWh/100km. Tohle jsem ještě nikdy nedal s „krabicí“.

        3. Egolf 2015 24kwh.Najeto 1700km sporeba podle palubaku 14.0
          Egolf 2015 24kwh.Najeto 1700km sporeba podle palubaku 14.0 kwh.Mix vseho mesto dalnice okresky.
          Priklady spotreb:
          130km/h dalnice 16.3 kwh Mlada boleslav – liberec.Spatky 15.4kwh.
          Okreska Mlada boleslav – melnik spotreba 11.6 kwh.
          Takze asi tak pane.

        4. Pres vikend jsem mel pujceny ze Synot Auto Zlin BMW i3. Jezdil
          Pres vikend jsem mel pujceny ze Synot Auto Zlin BMW i3. Jezdil jsem v okoli Luhacovic. Bez Eco nebo Eco+ modu. Dostal jsem se na 12,9 kWh/100km. Naprosto pohodovou jizdou. Dojezd podle palubniho pocitace jsem mel 222 km. Proste elektroautama se da jezdit za super spotrebu, pokud clovek pouziva hlavu a predvida situace. Auto sedelo v kopcich kolem Luhacovic skvele, akcelerace auta je bonus, pro me to neni to nejdulezitejsi. Bavilo me bavit se s lidma, kdyz jsem nekde zastavil, nejlepsi osveta je na nazorne ukazce.
          Mam pocit, ze vetsina zde prispivajicich ma teoreticke povedomi o spotrebe elektroaut … bohuzel.

            1. Tak to me hodne zajima srovnan VW a BMWi. BMW je, po mem
              Tak to me hodne zajima srovnan VW a BMWi. BMW je, po mem kratkem testovani, supr, fakt supr. Zkousel jsem Leaf a Kiu, ale i3 je proste o hooodne vys. Ano, ma svoje mouchy: nemoznost dat nohu „z plynu“ kvuli okamzite silne rekuperaci (moje blbost, ze jsem nedal Eco mod, kdy je rekuperace slabsi), pro me nevhodne umisteny volic rezimu (proc to neni formou tlacitek vedle „joysticku“?), otevirani zadnich dveri (nutnost otevrit predni dvere a tim padem jsou i predni dvere vetsi a tudiz parkovani blizko jineho auta je problem). No, ale to je asi vsechno 😉 BMW je jina kategorie – zpracovani vnitrku, vnejsku – vse precizni; vyhled; ovladatelnost; akcelerace; perfektne padnouci sedacky; intuitivni bohate menu na vedlejsim displeji; pocit jistoty atd. … plus super debaty s lidmi v Luhacovicich „a to fakt jezdi na elektrinu a fakt se to da nabit z 220 zasuvky? Jezismarja, to je uplne tichy, to uz je vazne nastartovany? …“.
              Chlapum ze Synot Auto patri velky dik, ze davaji moznost pujcit si i3 a tim padem daji moznost sirit povedomi o elektroautech.
              A vzkaz tem, kteri pisou o chlupate dece v i3 -> zadna chlupata deka nikde v aute neni. Materialy pouzite na sedackach jsou velice prijemne a jako „deka“ vypadajici palubka je ve skutecnosti nekolik desitek recyklovanych PET lahvi, cimz se klade jeste vetsi duraz na ekologii … a navic to, ze palubka vypada jako „chlupata deka“ znamena to, ze nejsou zadne odrazy svetla v prednim okne.
              Vsichni majitele i3 – uzivejte si super auto!

              1. Take mi tam i3 ochotne pujcili a musim rict ze to bylo velmi
                Take mi tam i3 ochotne pujcili a musim rict ze to bylo velmi prijemne jezdeni. Nohu z plynu lze sundat po zapnuti tempomatu (jen skoda ze v pujcenem voze nebyl adaptivni, rozhodne bych si za nej pri koupi priplatil). Svezli jsme i majitele tesly S a byl prekvapen jak i3 akceleruje i do kopce v plnem obsazeni.
                Ty zadni dvere jsou pravda trochu neprakticke, nebo si na to musite zvyknout (vzycky me udivovalo proc spolujezdci vzadu nevystupuji kdyz jsme nekam dojeli – nikdo je nepustil ven 🙂
                Docela prakticky je predni ‚kufr‘ – schranka na kabely, nemusite je tahat ze zadniho kdyz vezete plno bagaze.
                Moc se mi libilo jak dokaze jet i do hodne prudkeho stoupani treba i velmi pomalu/zastavit/pozvolna se rozjet, se spalovakem a manualni prevodovkou by to odnesla spojka.
                Dynamika auta je perfektni, trasy kde se casto strida 50 v obci s 90 se daji diky okamzite akceleraci jezdit za kratsi cas, nemluve o predjizdeni, ktere se da zkratit na minimum.

          1. Zajímavé čísla.
            Z na webu VW, v prospektech, ani návodu

            Zajímavé čísla.
            Z na webu VW, v prospektech, ani návodu jsem se nic takového nedočetl.

            Když předpokládám, že 21,8 a 31,5kWh je využitelná energie v bateriích pro jízdu, pak se 190 a 300km dojezdu už vůbec nedopočítám.

            Z jakého to máš zdroje? (odkaz?)

              1. Ano, je to tam.
                Ale nevím, jak jsou tyto informace

                Ano, je to tam.
                Ale nevím, jak jsou tyto informace relevantní. Lima tam mimo jiné uvádí spotřebu 11,9 (oficiální údaj VW je 12,7kWh) taky uvádí, že auto umí dobíjet 7kWh (interní nabíječka přes Wallbox) – což by znamenalo nabíjení 2x16A (tedy minimálně přes dvě fáze), což jsem se taky nikde jinde nedočetl.
                Díky.

                1. Ano nový e-Golf má (pro mne nepochopitelnou) interní
                  Ano nový e-Golf má (pro mne nepochopitelnou) interní nabíječku 2x16A! Tedy ne 1x32A ani 3x16A…..jakej to má důvod mi vůbec není jasné.

                2. 3 fáze budou, až je donutí konkurence. Prostor na třetí
                  3 fáze budou, až je donutí konkurence. Prostor na třetí modul nabíječky tam prý mají.

                3. Jestli oni nepočítají tu třetí fázi na ostatní
                  Jestli oni nepočítají tu třetí fázi na ostatní spotřebu domácnosti. Pokud obsadím všechny tři fáze na nabíjení EV, tak to můžu shodit rychlovarkou. 😉

                4. Důvod je naprosto jasný. Kdo má doma tři fáze 32A? Skoro
                  Důvod je naprosto jasný. Kdo má doma tři fáze 32A? Skoro nikdo. Ale jistič 3x16A má skoro každej. Takže plnými 7 kW bude moct nabíjet kdekoliv. Kdežto s 1x32A už jen tak někde nenabijete.

                5. A ta interní nabíječka má externě vyvedené oba vstupy?
                  A ta interní nabíječka má externě vyvedené oba vstupy? Lze tedy budto zapojit paralelně obě nabíječky na jednu fázi nebo každou nabíječku extra na dvě fáze?

                6. S tou dvoufázovou nabíječkou je to už opravdu potvrzeno,
                  S tou dvoufázovou nabíječkou je to už opravdu potvrzeno, platí tak 2x16A. Udávanou spotřebu nemám osobně potřebu řešit. Jinak ale tento facelift 7čkové řady Golfu trochu zlepšil aerodynamiku. Na druhou stranu nová baterie je zase asi o 30kg těžší.

  3. Zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od
    Zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od zaplacení.

    Otázkou je, kolik dní uplyne mezi objednáním a zaplacením. Pochybuji, že Alza resp. VW CZ budou mít skladem všechny možné varianty – stačí se podívat do konfigurátoru. Takže napřed si zákazník auto objedná, pak bude x týdnů čekat, pak teprve zaplatí a do jednoho dne má auto v garáži.

    1. To říkejte těm legacy zařízením, řekněte to Českým
      To říkejte těm legacy zařízením, řekněte to Českým Dráhám s jejich padesátiletými motoráky… Drátifikace se nestihne, přestavby na baterie také ne. bateriové vozy se zkoušely a zase se od nich upustilo.

      Jinak úplně stačí odstranit předek adresy, nemusíte psát we we we jenom to zdržuje a je to z technologického hlediska naprosto zbytečné, jenom malé množství serverů to dnes pro správnou funkčnost vyžaduje.

    2. Technicky je to možné, prakticky tato situace nastane mnohem
      Technicky je to možné, prakticky tato situace nastane mnohem později. Pro kamiony jsou baterie na delší vzdálenost nesmysl, pro ně bude potřeba natáhnout troleje na dálnice a baterie využít jen na dojezdy. Troleje nad dálnicemi ničemu nevadí, nadrozměrné náklady se přes dálnice stejně nevozí, protože mosty. Navíc připojení k trolejím bude praktické až po zavedení autonomního provozu.
      K trolejí by se poté mohla při autonomním provozu připojit i osobní auta a to buď pomocí teleskopických trolejí nebo třeba dronu: youtube.com/watch?v=8MR6WnR-04I
      technologické řešení by se jistě našlo.
      Rozhodně nehrozí, že by za 10 let člověk nenašel benzínku. Za deset let se možná přestanou prodávat spalováky. Ty ale ještě dalších 15 let budou jezdit.

      1. Zadrátovat dálnice je poněkud blbost, z podstaty provozu
        Zadrátovat dálnice je poněkud blbost, z podstaty provozu pod drátem budete muset přidat dalších X dopravních značek, minimálně informujících o začátku, konci a snížené výšce drátu, pak taky stahovačku, rekuperaci, isolované úseky… Bez baterií se stejně neobjedete. Dále máte objížďky a podobně, to znamená že buď pokaždé budete muset pořád něco drátovat, nebo stejně do těch kamionů půjde baterie či dieselagregát. Nutnosti mít na palubě další zdroj se prostě nezbavíte. Baterie samy o sobě taková přítěž být nemusí.

        Vizoška drona pěkná, ale takto jak je navržený je nepoužitelný na něco jiného než přímé úseky, vrtule je totiž v úrovni drátu, to znamená nebezpečí jeho poškození a zničení dronu.

      2. Až Tesla teď ukáže svůj dálkovej Semi tahač tak se z
        Až Tesla teď ukáže svůj dálkovej Semi tahač tak se z vašeho nesmyslu možná stane realita.
        Až začnou ubejvat benzínky a města zakážou vjezd dízlům tak lidi zachvátí panika a pak se může stát, že to půjde ráz na ráz 😉

      3. Podle mne, to tak nebude. Sice si to spousta lidí myslí.
        Podle mne, to tak nebude. Sice si to spousta lidí myslí. Spíš je to tak že spousta lidem zmizí poslední alespoň jakš tak použitelný argument proti elektromobilům (neberte to osobně). Protože odpůrci eaut tohle často zmiňují, že náklaďáku na baterie neee. Nejdřív to samé tvrdili o samotných osobních autech, ale to už padlo dávno, tak teď se chytají stébla a tvrdí že pro tyraky se baterie také nehodí.

        A přitom opak je pravdou a fakta mi dávají za pravdu. Stačí se jen podívat do historie a malinko vidět do budoucnosti.

        Už teď vyrábí Čína ty velké autobusy se obrovskou baterii s dojezdem 400-500 km.
        Není sebemenších pochyb, že to samé nedají do náklaďáků. Jim stačí přesně takový dojezd pak musí stejně na přestávku. Takže ujedou 400-500km pak zápasení pod trolejí a během přestávky nabíjí na další cestu.

        Jasně že nic takového neexistuje. Ale to před 10 lety síť SC také nebyla.

        Rozhodně bude ale levnější vybudovat síť nabíječek na parkovištích které tam budou tak jako tak, než drátovat dálnice.

    1. Ano, mám půjčený Fiat 500e se kterým jsem už přejel ČR
      Ano, mám půjčený Fiat 500e se kterým jsem už přejel ČR a nestačím se divit jeho vlastnostem! 83 kW v elektrice je prostě zážitkové auto! Jízda jak s bavorákem – sešlápneš a jseš tam! Na displeji jsem viděl i 87 kW! Prostě dojedu třeba Oktávku (koktávku, jak říká synek) a když chci, tak jí ukazuji záda. Kluci v Hlinsku ví, co dělají a já jim za to děkuji!

    1. Cenu? No ceny vsech EV modelu jsou myslim zname. Nebo si snad
      Cenu? No ceny vsech EV modelu jsou myslim zname. Nebo si snad myslis, ze ti Alzak, emzak jeden zelenej, da dotaci na nakup EV? 🙂 Spis pujde o to, ze si to auto koupis pres internet, staci par kliku a mega vprdeli, ale zase jak pisou, ti ho druhy den pristavi k baraku, coz je podle me super, protoze normalne se ceka i na dementni skodovku klidne ctvrt roku. V kratke dobe ma u me alza dalsi obrovske „+“…dalsi velke + ma diky spusteni platby v Bitcoinech. To znamena ze bych si teoreticky mohl poridit EV za bitcoiny coz zni uplne super, mozna si jednoho golfa koupim jen kvuli tomu pocitu 🙂

      1. Auto bych takhle nekupoval. Potřeboval jsem rychle notebook a
        Auto bych takhle nekupoval. Potřeboval jsem rychle notebook a neměl jsem čas se podívat na recenze ap. Za 10 dní ho měli zpátky. Sice mi strhli nějaké paníze (oni si už vždycky něco vymyslí), ale jsem rád, že jsem se toho pomalého počítadla zbavil.

          1. Neměl jsem moc jinou možnost vzhledem k časové tísni a
            Neměl jsem moc jinou možnost vzhledem k časové tísni a už dopředu jsem s tím počítal, že to možná budu vracet. Moje poučení a poselství je takové, že některé věci je potřeba si prohlédnout a osahat osobně. Dokonce bych nedoporučoval ani žádnou virtuální realitu. A pokud kupuji auto nebo něco dražšího, tak ten konkrétní kus který bych si vyzkoušel bych už asi i nejsíš chtěl.

Napsat komentář