V letošním roce začne platit unijní limit na průměrné emise CO2 osobních aut ve výši 95 g/km. Byl výsledkem jednání zástupců členských zemí Unie, expertů a automobilového průmyslu, a nastaven v roce 2013.
foto: Volkswagen
Zdá se, že jeho plnění bude složitější, než automobilky čekaly. Má to více důvodů. Jedním z nich je zřejmě i vyšší než čekaný podíl „prémiových modelů“ se silnějšími motory (nakupované hlavně firemními zákazníky, kteří často prodejům aut dominují), kterým sice regulace pomáhá (mají vyšší váhu, a tedy nižší cíl na emise, což zřejmě bude výsledkem úspěšného lobbingu německých prémiových výrobců a je z mého pohledu docela sporný), ale i tak auta se spotřebou vysoko na 6 litrů mohou být pro výrobce drahý problém.
Z aut prodaných automobilkou v příštím roce se totiž spočte emisní průměr a každý gram navíc bude znamenat pokutu 95 euro za každé auto. Připomeňme si jen, že stanovený limit odpovídá oficiální spotřebě dieselů citelně pod 4 litry a u benzínu (díky menšímu obsahu energie) mírně nad touto hodnotou.
Druhým faktorem je růst podílu SUV na trhu, který je částí i produktem marketingu automobilek. Jejich vyšší váhu regulace pomáhá potlačit, ale nikoliv vyšší spotřebu díky aerodynamickému odporu (resp. dopadů větší čelní plochy).
A poslední faktor, který nehraje automobilkám do karet, je skandál dieselgate, který přinesl pokles zájmu části kupujících o dieselové modely, mající nižší spotřebu (a tedy i emise).
Výsledek je, že v letech 2017 a 2018 flotilové emise překvapivě nejen neklesaly, ale rostly. A výchozí hodnota roku 2018 – průměr nových aut byl dokonce nad 120g na kilometr, předznamenává nutnost „mocného finiše“ pro plnění cíle roku 2020.
Souvisí to asi s tím, že většina automobilek nepovažovala rozvoj technologií pro snížení spotřeby (a tedy i emisí, neb je mezi nimi pevná vazba), třeba hybridních, které zužitkovávají energii „propálenou“ brzděním, za prioritu. A tím spíše byly elektromobily, s nulovými oficiálními emisemi, mimo zájem většiny výrobců. A tak bude zřejmě v některých centrálách firem dosti horko. Přitom příklad Toyoty, která na hybridy vsadila před lety, ukazuje, že tomu tak nemuselo být (ta s regulací velký problém nemá, a dobře si stojí třeba i Peugeot, s hodnotou v roce 2018 104,5 gramů, což je o 10g méně než Škoda).
Jeden z předních českých motoristických časopisů přišel s propočty, které naznačují, o kolik se některá oblíbená auta zdraží. Propočty, které vypadají docela znepokojivě (mnohá levná auta mají zdražit skoro o čtvrtinu), trpí jistou nepřesností. Ale nemyslím, že ukazují, jak se ceny aut změní.
Nejprve k nepřesnostem. Především, příští rok se budou započítávat auta s emisemi pod 50 g na km dvakrát (tzv. superkredit), což umožní snížit celkové emise flotily prodejen elektroaut nebo většinou plug-in hybridů více, než odpovídá prostému průměru. Superkredit bude ale platit jen do roku 2022 a navíc bude postupně klesat. Příští rok ale může automobilkám pomoci dost.
Druhým zmírněním regulace pro rok 2020 je to, že se vztahuje jen na 95 % vozů každého výrobce. Tedy každé dvacáté auto (to s nejvyššími emisemi) se do průměru (jen) příští rok nezahrne (navíc regulace se trvale netýká malých výrobců).
Znamená to, že třeba automobilky s konvenčními auty s emisemi 130 g (5 % může mít emise ještě „libovolně“ vyšší) bude stačit 15 % nízkoemisních aut k splnění cíle. Pokud by „konvenční emise“ byly jen 110 g, cíl splní při podílu „čistých aut“ kolem 7 % (pro jednoduchost bez ohledu na hmotnost aut, která cíl upravuje). Ale cest ke splnění limitu je samozřejmě víc.
Zdá se, že na cestu „superkreditů“ výrobci na poslední chvíli sázejí, neboť portfolio jejich modelů je od limitu daleko a pokuty pochopitelně platit nechtějí. Kromě vyřazení modelů s vysokými emisemi proto vstoupí příští rok do prodeje mnoho aut, která průměry pomohou notně snížit. Třeba Škoda začne prodávat jak elektromobil (CitigoE iV) tak plug-in hybrid (Superb iV) a nastavila na ně cenovky nižší, než se čekalo.
VW přijde se zcela novým modelem ID3 na nové platformě (opět s příslibem „neprémiové ceny“), zatímco francouzská PSA (zahrnuje Peugeot, Citroen a Opel) dá na trh elektromodely 208 a Corsa (s cenou jen lehce nad 30 tisíc euro). Renault přijde s updatem Zoe a „veterán“ elektromobility Nissan s modelem Leaf s delším dojezdem. A třeba Fiat, než uvede elektrickou 500, si pomůže k nižším emisím dohodou s Teslou, že její prodeje (za úplatu) půjdou do jeho výpočtu. Mimo to, „najednou“ se do mnoha aut dostane poměrně levná a ekologicky efektivní hybridní technologie, s potenciálem úspor emisí (a tedy spotřeby) kolem 10 až 20 %.
Zásadní pro diskusi o to, co nová (lépe nově platná, neb schválena byla před 6 lety) pravidla udělají s cenou aut, je pochopení logiky regulace. Ta totiž nepředepisuje automobilkám, jaká auta za kolik peněz mají prodávat, ale požaduje po nich výsledek – nižší emise, tedy spotřebu u prodaných aut. To značí nejen méně skleníkových plynů do ovzduší, ale i nižší náklady na provoz pro vlastníky. A také pokles dovozní závislosti Unie na dodavatelích ropy (spolu se stimulem pro ekonomiku, který by pokles dovozu postupně přinesl). Tedy věci, které pro společnost dávají smysl.
V textu článku naznačený výsledek, že zdraží hlavně levná auta, obvykle s menšími motory, automobilky k cíli asi nepřivede. Neboť i u levnějších, obvykle menších aut, existují dobré cesty pro velké snížení spotřeby, a tím ke snížení flotilového průměru. Automobilkám nepomůže, pokud budou nabízet čistá auta za astronomické ceny (a navíc silná prémiová auta, často v duchu módy SUV, mají obvykle emise dost vysoké). Auta s nízkými emisemi totiž pomohou průměr snížit jen tehdy, pokud jich automobilka dost prodá, a to záleží na stavu peněženek kupců – ne každý kupec je ten, po kterém touží automobilky – tedy s částkou notně přesahující půl milionu v kapse.
Znamená to tedy, že automobilky budou muset více promýšlet svou cenovou a marketingovou politiku. Zatímco dnes, velmi často, úspornější motor znamenal citelně vyšší cestu, příští rok by tato logika mohla narazit na to, že přinese automobilce citelné pokuty. Zájem by tedy měl být prodávat v dostatečné míře auta úsporná (včetně třeba posílení prodejů hatchbacků a kombi proti SUV) a prodat dost aut s velmi nízkými emisemi, které přinesou „superkredity“. Půjde tedy o to, autaa, která ušetří firmy od pokut, nabídnout za cenu, která vzbudí dostatečný zájem o koupi. Oligopolní úvaha o tom, že zdraží automobilky všechny, naráží jednak na kupní sílu těch, co si auta kupují a hlavně na to, že některé automobilky, třeba Toyota či Peugeot, budou sto limity splnit snadněji a v případě, že ostatní zdraží, mohou toho využít pro zvýšení tržního podílu.
Pokud nechceme riskovat, že další vypouštěné skleníkové firmy zásadně poškodí klima a přivede lidi na Zemi do obtížně řešitelné situace, musí klesat emise CO2 i v dopravě. Navržená regulace, která před řadou let vznikla ve spolupráci s automobilkami, představuje asi nejlepší konstrukci, podporující konkurenční souboj v hledání řešení pro snížení emisí. Vypadá to ale, že mnohé automobilky se s ní budou potýkat docela těžko.
Souvisí to hlavně s tím, že v minulých letech jako by na dohodnuté cíle zapomenuly a měli jiné priority, zřejmě hlavně prodávat modely s co nejvyšší marží. Dohánět ztracený čas a hlavně posunout zájem kupujících k šetrnějším modelům nebude snadné. Dostupné technologie a případy některých firem ale jasně ukazují, že to možné bude.
POZN. TENTO ČLÁNEK JE PŘETISKEM STEJNÉHO PŘÍSPĚVKU Z OSOBNÍHO BLOGU AUTORA, KTERÝ VYŠEL 10.10.2019
O autorovi:
Luděk Niedermayer je vystudovaný matematik, poté působil 17 let v centrální bance (od pozice referenta po viceguvernéra). Poté přes 5 let v poradenské firmě, ale také jako spolupracovník Bankovní asociace, člen různých poradních skupin a častý pisatel do médií. Mimo to spolupracuje s neziskovým sektorem či vede tréningové programy pro centrální bankéře v zahraničí. Je ženatý, má celkem 3 děti a jednoho psa (menší živočichy nepočítá).
pozor, tento podporovatel EU, která je ovládaná nemocnými
pozor, tento podporovatel EU, která je ovládaná nemocnými lidmi typu Epstein, Clinton apod. (pedofilie, „elitářství“) mají za úkol podsouvat lidem propagandu o škodlivosti CO2, přitom jen chtějí zlikvidovat ekonomiky národů ve jménu korporací (bank, ne náhodou je tento „člověk“ bankéř).
Přitom:
1) CO2 je řízeno teplotou (vzdáleností slunce a sklonem)
2) lidé jsou i dle ulhané IPCC zodpovědni jen za 3 % CO2, 97 % je z planety
3) CO2 výrazně pomáhá růstu zeleně, tím kyslíku
Tedy proč chtějí omezovat hnojivo pro rostliny? Protože mají plán likvidace blahobytu lidí, který ještě umocní jejich zeleno mozkové nacistické a socialistické praktiky regulace trhu
Fakta jsou dána, nyní se s tím jen smiřte 🙂
1) Zmenila se za poslednich 50 let vzdalenost od Slunce ci
1) Zmenila se za poslednich 50 let vzdalenost od Slunce ci sklon? A jak?
2) 3 % rocne, vybnasobte si to delkou (staci pulka) od vypuknuti Prumyslove revoluce. Kolik to je %? 🙂
3) Kdyz dodate na Saharu tolik CO2, aby tam byla koncentrace treba 50 %, o kolik zelene tam bude vice? 🙂 Tim chci rici, ze CO2 neni jedina nutna podminka pro rust zelene. Dalsi je voda, teplota.
Zkuste nevytrhovat ta fakta z kontextu a mit vetsi nadhled 🙂
my už zde víme, že nevíš vůbec nic, malý pavlíčku,
my už zde víme, že nevíš vůbec nic, malý pavlíčku, ale my tě nemůžeme učit od nuly neustále dokola a dokola, začni se ZŠ 🙂
např: když vypouštíme CO2 každým rokem více a více (hlavně díky Asii, tedy EU nic nezmění, jde logicky jen o likvidaci ekonomik), tak ty jsi tak neuvěřitelně hloupý, že myslíš, že to byly vždy 3 %? Tedy ty bys násobil 3 % počty roků, že 🙂
opravdu, ty jsi zde ten nejhloupější „duskutér“, co jsem tu poznal 🙂
Kdyz jste tak moc chytry, zvladnete odpovedet na me otazky?
C
Kdyz jste tak moc chytry, zvladnete odpovedet na me otazky?
C se tyce CO2, neni treba pocitat ani teoretizovat, je presne zmereno, kolik byla kdy jaka koncentrace. Pri svych znalostech je sem jiste napisete (staci porovnani dneska s 1950) a napisete Vas vypocet poctu procent, ze Vam vychazi ta 3 % 🙂
Uz parkrat jste tu dokazal, ze nedokazete odpovedet na otazky, ktere se Vam nehodi, proc? 🙂
ZASE LŽEŠ, zdroje skutečných faktů jsem dával už
ZASE LŽEŠ, zdroje skutečných faktů jsem dával už několikrát, ubohý, chudý, vždy bez úspěchu Pavlíčku 🙂
„Global Warming Fraud Exposed In Pictures“
bit.ly/2QTl7o1
V cem konkretne lzu? Ze nedokazete odpovedet na me otazky?
V cem konkretne lzu? Ze nedokazete odpovedet na me otazky? 🙂
Jaka byla hladina CO2 v 1950 a jaka je dnes? Ve Vasem odkaze toto nebylo uvedeno. Prosim, napiste to sem a ne odkazem, ta 2 cisla snad jeste zvladnete, ne?
To že poroste globální teplota (s následky sucha) v letech
To že poroste globální teplota (s následky sucha) v letech 2019-2021 na Zemi už psali v 80-tých letech, může za to aktivita Slunce. Globální oteplování ve smyslu CO2 je podvod na lidech, bohužel vědci, kteří to vysvětlují jiným způsobem než přes CO2 jsou v nemilosti institucí.
Nekde jsem cetl (zkusim najit), ze posledni jednactilety
Nekde jsem cetl (zkusim najit), ze posledni jednactilety slunecny cyklus, kdy melo dojit k ochlazeni se uz ochlazneim neprojevil a nadale stoupala teplota Zeme.
Pokud je dle Vas CO2 podvod, pak bych rad vedel Vas nazor na:
1) je CO2 sklenikovy plyn?
2) je na Zemi sklenikovy efekt (diky sklenikovym plynum je vyssi teplota, nez kdyz by tyto plyny nebyly)
3) roste mnozstvi CO2?
EDIT: V odstavci nad grafy je to popsano, zdroj je snad duveryhodny (autor je meteorolog, data jsou tvrda).
Slunečních cyklů je několik a ten 11 letý není zrovna
Slunečních cyklů je několik a ten 11 letý není zrovna stabilní. Vysvětlení růstu teploty pomocí CO2 na Zemi mi přijde stejné, jako statisticky sledovat rakovinu u afrických kmenů. Lidé v pralesích mají rakovinu násobně méně, než Češi – tedy stromy mají ozdravný účinek? Ne, protože se dožívají tak krátkého věku, že je rakovina nepotká.
To, zda je ci neni stabilni neni dulezite, kdyz vyhodnocujeme
To, zda je ci neni stabilni neni dulezite, kdyz vyhodnocujeme jiz probehle udalosti a porovnavme s rustem globalni teploty. Ta stabilita je spise dulezita pro predpoved, ne?
A ted moc nechapu, myslite si, ze za oteplovanim je zvysena aktvita Slunce nebo Slunce nema na globalni teplotu vliv?
Hlavní vliv na počasí má záření nejen ze Slunce, ale i
Hlavní vliv na počasí má záření nejen ze Slunce, ale i kosmické záření. Dominantní vliv na změny klimatu mají přirozené globální cykly, to jde úplně mimo lidskou činnost. V minulosti bylo i mnohem vyšší CO2 (to není příčina, ale důsledek) a zároveň Země prodělala i několik dob ledových. Člověk má vliv na viditelné životní prostředí, globální chování Země není schopen ovlivnit. Na kauze CO2 se živí obří byrokratický aparát, který stojí stovky miliard USD a živí ve svém důsledku miliony lidí.
Pokud ma vliv Slunce, dokazete mi vysvetlit ta data a popis z
Pokud ma vliv Slunce, dokazete mi vysvetlit ta data a popis z clanku, ktery jsme poslal, proc vzdy globalni teplota korelovala se slunecni aktivitou a pri poslednim utlumu uz ne?
Jak silne je kosmicke zareni?
CO2 je asi jen 3 % sklenikovych p[lybnu v atmosfere. Bez znalosti o koncentraci ostatnich mohlo byt v minulosti klidne 30 x tolik CO2 a prece chladneji. Je treba se divat na vlivy jako celek.
Ropa, plyn a uhli produkuji daleko vetsi zisky, takze penezma bych neargumentoval.
Přečtěte si jeden z mnoha podobných článků, které vám
Přečtěte si jeden z mnoha podobných článků, které vám dá odpovědi. Shrnuto říká “ …. omezováním emisí CO2 nezastavíme oteplování.“
https://www.tyden.cz/rubriky/veda/vedec-klaus-ma-s-globalnim-oteplovanim-pravdu_46960.html
V podstatě byl tlak na snížení emisí, tak použili jednu polopravdivou teorii, teď už se jí vzdát nemohou, byli za pitomce, ale v budoucnu stejně budou. Snad bych i lehce použil termín „vrtěti psem“.
Super clanek, dekuji. Bylo videtm, z epan ma nejaky uceleny
Super clanek, dekuji. Bylo videtm, z epan ma nejaky uceleny nazor. Clanek zni velice verohodne. Co me na nem ale zarazilo, byla nizka ppm CO2 v atmosfere. Tim jsme si vsiml, ze clanek je z roku 2008 (pan Kutilek uz bohuzel nezije). Jeho nazor je podepren Svensmarkovou hypotezou. Zaroven zminuje, ze CERN ma tuto hypotezu do tri let dokazat. Takze jsem zacal hledat, protoze dokazani te hypotezy by me hodne osvobodilo. Jenze moc toho na ceskem webu neni a kdyz jsme vyhledal svensmark hypothesis a snazil se projit clanky s novejhsim datumem. Rychle jsme procetl treba toto, kde oponenti rekli, z eby to mohlo fungovat v systemu bez prachu, kde prach a necistoty hraji vyraznou roli na tvorbu mraku narozdil od iontu.
Budu moc rad, kdyz mi tu nekdo znaly vice objasni Svernsmarkovu hypotezu, vzorecku vubec nerozumim a zda opravdu hraje bezvyznamnou roli v prostredi plnem prachu a necistot, jak tvrdi jini vedci.
Svensmarkovou hypotezou jsem se nikdy nezabýval, je dost
Svensmarkovou hypotezou jsem se nikdy nezabýval, je dost odsuzovaná obecně, protože má málo důkazů. Nicméně stačí i to, že máme po celém území nejhorší kvalitu ovzduší (Slováky a Poláky nevyjímaje) v našem regionu Česko-Německo-Rakousko. S tím bychom měli něco dělat, CO2 není na pořadu dne.
https://www.eea.europa.eu/cs/highlights/index-kvality-ovzdusi-v-evrope
Rekl bych, ze jsou to provazane nadoby, jakmile neco udelame s
Rekl bych, ze jsou to provazane nadoby, jakmile neco udelame s kvalitou ovzdusi, udelame i s CO2 a obracene. Teda az na jednu vyjimku, na skole mi ucitel vysvetloval, ze JE ma za celou zivotnost polovicni emise SOx jak uhelka a jen dvojnasobne emise CO2 jak OZE. Takze JE muze byt CO2 prospesna ale na osttani emise skodliva. Ac prosazuji snizovani CO2, jsem proti JE (to predesvim ekonomicky a kvuli centralizaci a nevyuzivani tepla).
Globální oteplování může člověk ovlivnit. Stačí
Globální oteplování může člověk ovlivnit. Stačí natírat na bílo a instalovat zrcadla. Energie se odrazí zpět do vesmíru a hned máte zimu.
Výborný nápad – prosím všechny, kdo mají obavu z
Výborný nápad – prosím všechny, kdo mají obavu z globálního oteplování, aby se natřeli na bílo. Zachráníte planetu!!
Mnohem efektivnější jsou stromy….
Mnohem efektivnější jsou stromy….
Kdyz jsem si procital albedo, tak prekvapive zjistil, ze les
Kdyz jsem si procital albedo, tak prekvapive zjistil, ze les nema moc vysokou odrazivost, kazdopadne ma lepsi jak vykaceny les = pole. Jsou lepsi materialy (barvy).
Tak samozřejmě jsem nemyslel stromy jako odrazové
Tak samozřejmě jsem nemyslel stromy jako odrazové plochy…spíše stromy jako deštník… Stín pod stromem zná asi každý…
Doporučuji audio knihu Tajný život stromů
Akorát nechápu ty věčné diskuze o škodlivosti neškodlivosti CO a spol..
Člověk je tu pár tisíc let a pořád nepochopil že příroda není sluha a otloukanek člověka ale naopak, že díky přírodě tu člověk může fungovat..
Respektive spousta lidí to už dávno chápe, problém je, že to nechápe 1% nejbohatších lidí co v podstatě „vlastní“ tuto planetu..a kteří mají tu největší zodpovědnost za drancování a devastaci Země
Plne souhlasim. Tech par lidi jde z prirody prave bohatstvi a
Plne souhlasim. Tech par lidi jde z prirody prave bohatstvi a mc. Nemusime chodit za hranice nasi vlasti, abychom videli, jak se nekteri neradi obojiho zbavuji.
Vysvětlení růstu teploty pomocí CO2 na Zemi je určitě
Vysvětlení růstu teploty pomocí CO2 na Zemi je určitě správně – jen zatím není jasné, zda vyšší teplota způsobuje nárůst CO2, nebo zda vyšší koncentrace CO2 způsobuje nárůst teploty. Sezónnost výkyvů CO2 napovídá spíše tomu, že teplota je příčinnou a CO2 následkem.
Taky není moc jisté, že teplota nějak roste (myšleno nad rámec běžných historických výkyvů).
Nicméně všichni VĚŘÍCÍ již znají SVATOU pravdu a jsou odhodláni za ni bojovat zákazy i dotacemi.
Pred par lety jsme na tom byl podobne, taky mi to nebylo
Pred par lety jsme na tom byl podobne, taky mi to nebylo jasne, ale cim vic o tom ctu, tim vic jsm epresvedcen, ze teplota se zvysuje kvuli narustu CO2.
Jiste je Vam zname, ze CO2 je sklenikovy plyn, urcite vite, ze na Zemi funguje sklenikovy efekt (bez toho by i celocerna planeta mela prumernou rocni teplotu pod nulou). Urcite vite, ze v energetice, doprave, vytapeni a prumyslu vypoustime CO2 a i za posledni roky vzrostla hladina CO2. Priroda sama produkuje CO2 ale zaroven jej spotrebovava (fytoplankton, flora, more), takze si vybudovala rovnovazny stav, ktery jsme spalovanim narusili.
Sezoni vykyvy, cituji: „Každoroční kolísání je způsobeno odlišnou mírou absorbce CO2 rostlinami na jižní a severní polokouli (více kontinentů na severu). V době léta a podzimu na severní polokouli se množství CO2 v atmosféře snižuje, v zimě a na jaře je tomu naopak“.
V predchozich komentarich jsem daval odkaz na clanek, kde byla uvadena korelace mezi sluscni aktivitou a kolisanim teplot, bohuzel u posledniho snizeni slunecni aktivity uz teplota neklesla, takze pricina otepleni musi byt jinde (narostlo CO2 a i modely 50 let stare toto predpovidaly).
Rekl bych, ze vsichni, co se timto dusledne zabuvaji uz maji uceleny nazor, ktery hranici s jistotou, co muze za nahlou zmenou klimatu (pomala zmena mi vubec nevadi).
Mimochodem, nejde jen o CO2, vetsina emitentu CO2 produkuje i jedy ci jinak skodlive latky, takze je zahadno je nahradit, ne?
A nebo snižovat CO2 a ochlazovat zemi rostlinama.
Stačí se
A nebo snižovat CO2 a ochlazovat zemi rostlinama.
Stačí se podívat jak se kácí pralesy, ale znovu už se nezalesňuje.
V tomto případě je to u nás v ČR zlaté. Když něco pokácíte, tak to musíte zase zasadit.
Ano, to je normální. Čím víc se nějaká myšlenka
Ano, to je normální. Čím víc se nějaká myšlenka opakuje, tím víc mají tendenci lidé jí věřit a nesouvisí to s mírou její pravdivosti – příkladem budiž Bible.
Dalším příkladem je „stabilita přírody“ – nic takového neexistuje, jde o dynamický chaotický systém, který velkým množstvím vzájemných kladných a záporných vazeb víceméně nahodile kolísá. V předindustriální době docházelo k mnohem větším teplotním výkyvům než nyní, takže fandit si, že za to teď můžeme my, je dost megalomanské. Kromě toho je nárůst teploty v zásadě pozitivní – dávná období, kdy bylo tepleji, jsou v literatuře označována jako „klimatická optima“.
A máte pravdu, jsou tu jiné, opravdu nebezpečné emise. A hlavní problém je právě ten, že se úsilí směřuje na CO2 a ztrácíme tím síly na ten opravdu potřebný boj. Pčříkladem budiž dieselgate, kdy kvůli omezení neškodného CO2 zabil (ze statistiského pohledu) koncern VW tisíce lidí emisemi NOX – jde možná o více mrtvých, než v případě Černobylu.
Ale ja nectu stale dokola Bibli, ja ctu nove a nove clanky a
Ale ja nectu stale dokola Bibli, ja ctu nove a nove clanky a snazim se i divat na tvrda data klast si otazky.
roc v minulosti korelovala teplota se Slunecni aktivitou a dnes tomu tak neni?
Je CO2 sklenikovy plyn? Probiha na Zemi sklenikovy efekt? Emitujeme CO2 -> zvysuje se koncetrace CO2?
Nezbavime se pri potlaceni emisi CO2 i tech ostatnich skodlivin a muzeme se zbavit ostatnich skodlivin pri stavajicich emisi CO2?
Co porad tady nekdo mele o narustu NOx.
Euro 3 = 170
Co porad tady nekdo mele o narustu NOx.
Euro 3 = 170 mg/km
Euro 4 = 80
Euro 5 = 60 plati i pro vyssi Euro 6.
Soucasne se od 2020 musi snizovat CO2.
ty máš tak malé znalosti, že ani nevíš, že 95 %
ty máš tak malé znalosti, že ani nevíš, že 95 % skleníkových plynů představuje pouhá vodní pára 🙂
Vodni para absorbuje infrazareni v jine vlnove delce nez CO2.
Vodni para absorbuje infrazareni v jine vlnove delce nez CO2. Doplnte si vase chabe znalosti. Pak muzete dal agitovat.
hochu, řekl jsem něco nepravdivého? Ne, 95 % skleníkových
hochu, řekl jsem něco nepravdivého? Ne, 95 % skleníkových plynů JE pára. Je snad jasné, že každý plyn reaguje jinak, to snad chápe i malé dítě 🙂
Jinak asi už neřekneš, co to konkrétně znamená. Že by nic? Tak to zkus znovu 🙂
Kdyby CO2 absorbovalo zareni ve stejne delce jako vodni para,
Kdyby CO2 absorbovalo zareni ve stejne delce jako vodni para, pak by nemel skoro zadny vliv na vyzarovani energie. Jenomze CO2 vyzaruje v delce kde nema konkurenci. Analogicky si predstavte jedny dvere kde se hrne dav lidi. Kdyz do davu pribude 5 lidi navic, pruchod dvermi se moc nezmeni. Ale kdyz otevrete dvere jen pro tech 5 lidi, tak u dveri nebude nikdo cekat a vsichni bez problemu projdou. Vim, ze ta analogie trochu kulha, ale pro predstavu staci.
hochu nevzdělaný, vodní pára je mnohem důležitější
hochu nevzdělaný, vodní pára je mnohem důležitější než co2 jako skleníkový plyn, dokážeš pochopit graf?
dle grafu tedy LŽEŠ:
bit.ly/2SZt5yP
Vzdelany honzal je paradoxon par excellence.
Vzdelany honzal je paradoxon par excellence.
Opravdu to nevim?
Tak co napisete na toto? Nebo si muzete
Opravdu to nevim?
Tak co napisete na toto? Nebo si muzete prohlednout video, ve kterem je to recene a byl soucasti me odpovedi prave Vam
Hodne me zajima Vase reakce. Jste chlap? 🙂
jsi vypláchnutý propagandou, Pavlíčku. Stejně jako tvůj
jsi vypláchnutý propagandou, Pavlíčku. Stejně jako tvůj idol Al Gore dostal oskara za „dokument“ Inconvenient true a VŠECHNY jeho předpovědi (10) se nesplnily, a to ještě soud rozhodl, že před každým spuštěním ve školách se musí říct, že ve všem se mýlil, přesně jako ty, malý Pavlíčku 🙂
Přesto se najdou další hloupí, co jim (IPCC) to stále žerou, i když už jejich lži byly 100x dokázány 🙂
Ale já už jedou psal, že s tak hloupým člověkem jako ty, už si psát nebudu, to je jak s ještě nižším IQ než se zdí … Ahoj zdi, co ty si o tom myslíš? 🙂
To je dobre, usvedcim Vas z omylu a Vy dal utocite misto
To je dobre, usvedcim Vas z omylu a Vy dal utocite misto uznani sve chyby. Vy fakt nejste chlap 🙂 Neznam Al Gora, kdyz jsme s eo nem naposledy bavili, musel jsem si jej najit na Wikipedii.
11 000 vedcu rika, ze negativne ovlivnujeme klima a 500 je proti. Proc ty Vase dukazy nevidi tech 11 000 vedcu a vidi jen 500? Pokud jsou na tom podobne jak Vy (styl vyjadrovani, uzasne psychologicke profily druhych, arogance), pak to plne chapu.
Ta zed, jako jsme ja, Vam napsala par otazek, abyste se nad nimi zamyslel a odpovedel a tim si uvedomil, ze jste si nedal pr veci do souvislosti, kdy to udelate? 🙂 Odpovite, prosim? Bude to prinosnejsi jak Vase analyzy druhych 😉
Vás doma nenaučili slušnému chování, pokud jste v
Vás doma nenaučili slušnému chování, pokud jste v pubertě, tak by se to dalo ještě pochopit.
automobilový emise CO2 je prdeček proti celosvětovýmu CO2,
automobilový emise CO2 je prdeček proti celosvětovýmu CO2, ano je to jen politická kokotina dusit motor na úkor CO2 ve prospěch NOx
Aby se nemuseli vyvojari spalovaku trapit, zda je lepsi vic
Aby se nemuseli vyvojari spalovaku trapit, zda je lepsi vic CO2 nebo NOx, tak je lepsi spalovak pohrbit. Tim se zabije cele hejno much jednou ranou.
??cože?? dusej to kvuli limitum co2 nařizenyma vládou,
??cože?? dusej to kvuli limitum co2 nařizenyma vládou, která tímto způsobem prosazuje elektromobil. Jinou cestu nenašla. Každopádně to přechodný období je nahouno protože lid se načuchá NOx, debilové 🙂
Je to presne obracene. Motory musi splnovat limity NOx,
Je to presne obracene. Motory musi splnovat limity NOx, protoze ty se meri a jsou hodne skodlive. CO2 v dusledku minimalizace NOx je pak vyssi. Pamatujete jeste stare autobusy kdy se clovek dusil kdyz projel kolem? To byl NO2. Stiplavy plyn, ktery vytvari s vlhkosti na sliznici HNO3. Nici plice, hemoglobin atd. Fujtajbl ze spalovaku.
no to určitě, posledních 10 let se všude mele co
no to určitě, posledních 10 let se všude mele co snižování automobilových emisí CO2, kvůli tomu se rok co rok víc a víc dusí TSIčka a udává snižující hodnota CO2/km a díky tomu vzrůstá NOx. Kdepaks k tomu přišel?
Když dodáte na Saharu CO2, tak se nestane celkem nic, ale
Když dodáte na Saharu CO2, tak se nestane celkem nic, ale když stoupne teplota Země (což není nutně „vinou“ CO2), tak vzroste celkem významně vlhkost atmosféry (vyšší výpar z oceánů), takže Sahara se zazelená – viz např. období před poslední dobou ledovou. To nejsou výsledky nějakých pochybných počítačových modelů (kterých se asi celkem zbytečně děsíte), ale spolehlivé fosilní, geologické a glaciální záznamy.
Netvrdim, z enemate pravdu, jen dodam, co pozoruji posledni
Netvrdim, z enemate pravdu, jen dodam, co pozoruji posledni leta kolem sebe. Kdyz v lete stoupne teplota a odpar, snizi se mnozstvi vody v pude (odparem a nedoplnenim ze snehove pokryvky), tak v lete trava neroste a zloutne. Zacne rust na podzim. Vyprahla zeme ma problerm s absorbci deste a voda tak steka a rychle odteka do mori. Me pozorovani okoli rika, ze zelen trpi nevzkveta.
Proc se Sahara odzelenala? Bylo to snizenim CO2? Proc se neodzelenala pomerne cela planeta (predpokladam, ze hladina CO2 je pdoobna vsude na Zemi- neni ho nedostatek na Sahare a prebytek v destnych pralesich).
Sahara je dobře vysvětlená
Sahara je dobře vysvětlená tady:
https://www.youtube.com/watch?v=bC-WFBLu3B4
cca od 25 minuty videa.
Ve zkratce, způsobila to poslední doba ledová.
Ohledně vašich pozorování – jde o lokální jevy, jinde mohou být efekty pozitivní. Např. nyní je na Moravě v podstatě normální stav vlhkosti v půdě a „sucha“ nijak nepřekračují historická sucha. Velký vliv na nynější sucho má také historické meliorování ve 2. pol. 20. století. Nyní je snaha tyto úpravy zvrátit. Celkově je ale určitě rozumné počítat s horší dostupností vody, už vzhledem ke stále větší spotřebě a dělat maximum pro její zadržení v krajině.
V mistech kde drive prselo a kde zadna meliorace neni je take
V mistech kde drive prselo a kde zadna meliorace neni je take sucho. Co statistika CHMU? Aha, podplacena Clintonem a CO2 alarmisty.
Díval jsem se na statistiku CHMU, k 5.1. je 11% území je
Díval jsem se na statistiku CHMU, k 5.1. je 11% území je zasaženo půdním suchem, z toho většina povodí Vltavy, střední a dolní tok (kde v minulosti proběhly zásadní vodohospodářské úpravy).
Nikde nepíšou, že kde dříve pršelo a kde žádná meliorace není je také sucho. Pošlete odkaz.
Kde drive prselo a ted je sucho je moje pozorovani v mem
Kde drive prselo a ted je sucho je moje pozorovani v mem bydlisti.
Druha cast o CHMU je odkaz na uhrny srazek v jednotlivych krajich a cele CR a to s prvni vetou souvisi tematicky. Neni to mysleno tak, ze moje hodnoceni stavu v mem okoli je citace ze stranek ustavu. Obzvlast porovnejte srazky 2018 a 2019 oproti prumeru 20ti let.
Diky za video, bylo poucne. Musim ale nesouhlkasit s tim, ze
Diky za video, bylo poucne. Musim ale nesouhlkasit s tim, ze je tam Sahara dobre vysvetlena, je tam nakousnuta. Cykly pisku a savany jsou lepe popsany zde Kazdopadne potvrzuje to, co jsem se snazil vysvetlit, ze hladina CO2 na to vliv nemela, maji na to vliv pouze a jen srazky (monzuny). Takze CO2 je podminka nutna (bohate staci predindustrialni hladina) ne vsak dostacujici k rustu zelene, jak tendencne udava Jenja.
Kazda doba nese sve, tatka mi vypravel, jak na zahrade (20 m od domu), dokazal do zeme pichnout ctyrmetrovou pavozu, jaka to byla bazina. Kdyz staveli, tak do zeme davali dubove trany a teprve na ne delali zaklady. Jeste jao deco pamatuji, ze kdekoliv jste udelal 75 cm diru, mel jste studnu, dnes maji lide ve studnich 40 cm vody (bydlim ve vesnici, kde pocet obyvatel klesa (nyni 50) a je v doliku, v okoli do predlonska byly lesy (Vysocina) ). Bez lesu, zahradnich destu a predevsim snehu v krajine vodu neudrzime. Letni vysoke teploty razantne zvysuji odpar, ktery prave snizeni poctu lesu a zpusob hospodareni jen podporuji. Je videt, ze Babisovi je 65 let, proto nemysli na budoucnost, kdyz by mu bylo 25 let, hospodaril by uplne jinak.
OT: temný sen evropských automobilek…
OT: temný sen evropských automobilek…
Doufejme, že naši potomci napraví chybu našich předků a
Doufejme, že naši potomci napraví chybu našich předků a znovu neumožní existenci Německa jako samostatného extremistického státu.
Taková pojistka se jmenuje EU a můžeme si paty líbat, že
Taková pojistka se jmenuje EU a můžeme si paty líbat, že jak oni, tak my jsme členy této unie.
Nostradamus promluvil…..
Nostradamus promluvil…..
Moc nad Mercedesem v roce 2019 uchvátili Číňané… 2ma
Moc nad Mercedesem v roce 2019 uchvátili Číňané… 2ma největšími samostatnými akcionáři jsou nyní čínské subjekty, největším samostatným akcionářem Daimleru je Li Shufu – zakladatel a majitel firmy Geely plně ovládající Volvo…
veškeré akcie firmy jsou volně obchodovány na burze….
https://www.autoforum.cz/predstaveni/cinane-uz-prosazuji-svou-moc-nad-mercedesem-chteji-jeho-knowhow-k-motorum
…Volvo už v roce 2010 koupila čínská automobilka Geely za 1,8 miliardy dolarů ;)))
Už teď Číňani ovlivňují obsah filmů a reklam nejen v
Už teď Číňani ovlivňují obsah filmů a reklam nejen v USA. Za chvilku budou mít takový vliv, že každého kritika nechají např. vyhodit z práce. U sebe si je samozřejmě zavřou do koncentráku a rozřežou na orgány.
u filmu z jinych produkci nez Cinskych se to rychle vytraci,
u filmu z jinych produkci nez Cinskych se to rychle vytraci, Cinsky divak jiz vloni nebyl tak uplne tahounem blockbusteru a Holywood to loni celkem zjistil na nekolika propadacich, takze v tomhle ohledu zrejme Cinska sila ztraci na vyznamu
nadruhou stranu ale posiluje prave domaci Cinska produkce v Cine, kdy Cinsky divak na domaci filmy chodi do kin stale casteji
ohledne automotive se Cina hodne rychle uci, a zjistujou ze Cinska auta, respektive Cinske znacky aut mimo Cinu moc lidi nechce, ale zaroven zjistili ze lidem nevadi kupovat stare znacky pod Cinskym majitelem, viz Volvo, mozna i proto ze spousta lidi takovou informaci nevi a nezajima se o ni
mnohem horsi tohle budou mit znacky na ktere Cina miri v oblastech kde lidem moc nezalezi na jmenu a jsou i mimo Cinu ochotni kupovat napodobeniny, viz treba LEGO, ktremu takto dnes hodne slapou na kosticky hned 3 Cinske firmy se stejnyma kostickama
Lidi jsou prodejny kulvy a prodavaji nas za mrzsky peniz
Lidi jsou prodejny kulvy a prodavaji nas za mrzsky peniz Cinanum. Viz hradni kloaka, Jagr a dalsi podrazaci.
hele ja pro Cinske firmy taky obcas dela, jen jim tedy
hele ja pro Cinske firmy taky obcas dela, jen jim tedy prodavam svou praci a ne svoje „know-how“
a popravde pokud by me Cinsky investor nabidl ze me zaplati muj vysneny animak, tak klidne kejvnu, jen scenar bych urcite nemenil jen proto ze Cina, ikdys vesmes by me to asi nevadilo, ted je ve scenari podle puvodniho romanu Rusko kde se to z male casti take odehrava, a zmenit to na Cinu by vlastne neznamenalo vubec nic 😀
ti panove co jmenujes jsou me lhostejni, nesleduju v mediich ani jednoho z nich a nejsem ani priznivec jednoho z nich
at žije TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST 2020 cena 600.000 CZK
at žije TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST 2020 cena 600.000 CZK dojezd 1.000 km ;))
https://www.obrist-powertrain.com/components/
https://www.youtube.com/watch?v=eCgiSiCbC6Q
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uXP2FAwN7_U
1) prázdný nevyužitý TESLůfrunk 🙁
https://insideevs.com/news/369259/tesla-model-3-under-frunk-repair/
2) Obrist využitý frunk 😉
https://www.vn.at/2019/12/6A2A2377-768×512.jpg
Golf 2 má velikost dnešního Pola, je mnohem lehčí a při
Golf 2 má velikost dnešního Pola, je mnohem lehčí a při crashtestu by dostal možná tak 1* (především kvůli bezpečnosti jsou karoserie dnes mnohem robustnější a típ pádem i těžší). Tzn. přestože se ty auta jmenují stejně srovnávali jabka s hruškama.
V Hyundai to znamená to že jsme v lednu všechny pátky doma
V Hyundai to znamená to že jsme v lednu všechny pátky doma na 70% a v únoru všechny pondělky a pátky k tomu. A to je naplánován start té super bezemisní Kony.
Tak tu práci nedělejte. Dělejte třeba hodinového
Tak tu práci nedělejte. Dělejte třeba hodinového manžela, tam se nezastavíte ani o víkendu.
A pro nás to znamená, že Váš bývalý šéf
A pro nás to znamená, že Váš bývalý šéf převodovkárny nám tu zavádí ty automotiv sračky, teda pardon procesy.
Výroba smradochu se bude snižovat, to je jasné. Tak se
Výroba smradochu se bude snižovat, to je jasné. Tak se naučte programovat at máte uplatnění.
a jak se z horníka stane programátor? :))
a jak se z horníka stane programátor? :))
Vymeni se mu centralni jednotka.
Vymeni se mu centralni jednotka.
Asi takto, v Ostravě to zvládají za tři
Asi takto, v Ostravě to zvládají za tři měsíce:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/z-horniku-jsou-ajtaci-prvni-propusteni-z-paskova-absolvovali/r~43a52802840711e7bce3002590604f2e/
Tak je videt, ze jsem vul, kdyz jsem to sudoval 5 let 🙂 Holt
Tak je videt, ze jsem vul, kdyz jsem to sudoval 5 let 🙂 Holt MU je asi podradna skola 🙂
Jo, jo, taky tak… 🙂
Jo, jo, taky tak… 🙂
Vůl opravdu nejste. Ten kurz na VŠB jsem absolvoval před 6
Vůl opravdu nejste. Ten kurz na VŠB jsem absolvoval před 6 lety (tenkrát ještě včetně správy sítí (windows server, linux, částečně Cisco) a musím říct, že i taková znalost Active-directory a group policy se někdy hodně i progromátorovi hodně hodí (obvzlášť na menší firmě). Programátora dělám 5 let a občas (stále méně často) mi to VŠ v IT schází. Nicméně programátorem se člověk stane praxí. Ten kurz z vás za pár měsíců programátora neudělá a rozhodně to neudělá z každého. Je tam docela jemné síto ještě před vstupem do kurzu, aby pak ti obdarovaní na něco jiného nezdržovali ostaní. Nicméně je to super šance a když člověk chce na sobě makat, tak to jde. Myslím, že cesta k IT je přes tu VŠ snazší.
nj ted se ty klausovy AjTý milijardy nasypaný černý
nj ted se ty klausovy AjTý milijardy nasypaný černý Ostravě hodí … 😉
To je jako u elektrikářů. Není jeden jako druhý.
To je jako u elektrikářů. Není jeden jako druhý. Některý montuje zásuvky a dělá prodlužky. Některý navrhuje a zprovozňuje automatické výrobní linky. Potřební jsou obojí.
to je snad propaganda, nejenže to až na absolutní výjimku
to je snad propaganda, nejenže to až na absolutní výjimku 1:100.000 není možná ale navíc je to pěkná kokotina soudluzi 😉 Ten kdo si čuchnul k debilnímu programování moc dobře ví co je to práci. Jako jesi má pracovně unavený horník iq nad 100 a výdrž prdelí na židli dejme tomu se všema přimhouřenejma vočma pod 30 let věku ovšem :))))
To je dobře, aspoň toho míň zkazíš. 😀
To je dobře, aspoň toho míň zkazíš. 😀
a to necemu vadi?
mimochodem, pokud je na elektrickou Konu
a to necemu vadi?
mimochodem, pokud je na elektrickou Konu cekacka 11-12 mesicu, tak je zvlastni ze vas nechavaj doma, misto toho abyste montovali tu elektrickou Konu na kterou je tak dlouha cekaci doba, ne to nebude chyba auta, to bude spise chyba planovani vyrobi
Ohledně tvého textu pod čarou. Včera jsem šel po dlouhé
Ohledně tvého textu pod čarou. Včera jsem šel po dlouhé době na procházku k bratrovi, bohužel vede vesměs kolem silnice. Z 16 aut co projelo bylo 14 méně či více kouřících dieselů. Smradu plno, nedivím se, že se nyní začínají objevovat „záhadné“ rakoviny plic u lidí co nikdy nekouřili. To je výsledek mnoha let tlačení přímovstřikových dieselů s jejich mikročásticemi emitovanými do vzduchu, které konči v našich plicích. Takže já bych za souseda dieselprase nechtěl.
Přinese to ještě větší kňučení dinosaurů.
Přinese to ještě větší kňučení dinosaurů.
Tak se už ku.va Vendulo mezi ty skopčáky odstěhuj, ne?
Tak se už ku.va Vendulo mezi ty skopčáky odstěhuj, ne? Vždyť skopčáččinou vládneš líp než mateřštinou? Aha, že tam je třeba celou šichtu makat a ne ji celý den flákat na hybridu jako v zaprděném Čezku? Vím, tohle Ti na zaprděném Čezku vyhovuje…..
Lidi kteri jsou zavistivy jsou hrozne nestastni. Tak se zbavte
Lidi kteri jsou zavistivy jsou hrozne nestastni. Tak se zbavte zavisti a bude vam lip. A take trochu mene nenavisti. Mame prece ten Novy rok.
Co bych Ti měl Vendulko závidět, tři kupy EV šrotu na
Co bych Ti měl Vendulko závidět, tři kupy EV šrotu na dvorku? A k nenávisti? Národ, který zapříčinil v Evropě dvě světové války budu vždy nenávidět a jsem o to napruženější, když vidím, že Evropu táhne do ři.ti i do třetice. Jináč jsi úplně poslední, kdo může kázat o nenávisti. Stačí si přečíst Tvůj příspěvek ze 4.1. 2020,19.07 hod, kdy někoho tituluješ nebezpečným blbem, aniž Tě jakkoliv osočil. Nevidíš si do huby, skopčácká vlez.doprdelko.
Naposledy si tak presne evidovala StB vyroky lidi, kteri byli
Naposledy si tak presne evidovala StB vyroky lidi, kteri byli proti jejich poradku. Je pravda, ze v 3. Risi to take delali, ale komunisti to jeste vylepsili. Vidim, ze ctite tradice. Jen to mate asi v digitalni podobe. Nebezpecny clovek je ten, ktery lidem lze a tvrdi, ze se nic nedeje. Asi jako na Titaniku. Jen tancujte dal, nikdo vas nebude zachranovat.
Jeden citat jednoho davneho spisovatele: kdo pravdu nezna, je hlupak. Vsak kdo pravdu zna a tvrdi ze je to lez, tak ten je lhar. Ja dodavam nebezpecny lhar.
Pravdu nezná nikdo, teorie o vlivu CO2 na oteplování
Pravdu nezná nikdo, teorie o vlivu CO2 na oteplování planety se těžko dají dokázat. Jediná fakta která známe jsou tyto: Klima se neustále mění, střídají se doby oteplování a ochlazování, složení atmosféry vždy měnilo, hladina oceánů se měnila o desítky metrů. Množství CO2 bylo v minulosti i 10x vyšší nežli teď. A co je pro alarmisty nejhorší, CO2 se občas zvedlo se zpožděním oproti oteplování. Grónsko bylo zelené. Mimochodem s tímto alarmismem začal známý podvodník a kandidát na prezidenta USA Al Gore, který tvrdil že už v roce 2010 roztají polární čepičky na pólech. Sám přitom bydlí v luxusní obrovské vile a lítá si soukromým tryskáčem.
To všechno ale neznamená, že vypouštění smradu z
To všechno ale neznamená, že vypouštění smradu z výfuků aut je prospěšné pro lidi, přírodu, planetu… A nejde jen o CO2. Všeobecně je špatně, že obyvatelé zeměkoule jezdí v něčem, co žere zapařené dinosaury a vypouští smrad a hromadu tepla a hluku. Navíc aby toho smradu a hluku bylo méně, filtruje se smrad a tlumí hluk za použití vyrobené energie, které se tak zbytečně musí vyrábět víc. Civilizace moc plýtvá, to je to. Pokud elektromobily zvládnou tuto civilizaci naučit šetřit energií, jejich mise bude splněna, i kdyby nevyřešily emise tak, jak si od nich mnozí slibují.
+1
+1
1* za „zapařené dinosaury“ :)))
1* za „zapařené dinosaury“ :)))
Cetl jste ten clanek o docela presnych klimatickych modelech,
Cetl jste ten clanek o docela presnych klimatickych modelech, jak jsem Vam odkazoval? Dokazali vliv nasimulovat docel dobre a dle simulace pak vypadala i realita.
Vliv CO2 na oteplovani je vedecky podlozeny. Ze to nejaky
Vliv CO2 na oteplovani je vedecky podlozeny. Ze to nejaky politik zneuzije, je mozne. Jenomze tady se nikdo neodvolava na Al Gora a jine dobrodruhy, ale na vedecke studie. Kdyz vyloucime Al Gora, tak musime vyloucit Trumpa. To snad uznate. Zajimalo by me jake vzdelani mate, ze tak urputne odmitate vedecke studie. Odhaduji, ze vysokoskolske to asi nebude.
Život na Zemi není možné zničit i kdybychom se sebevíc
Život na Zemi není možné zničit i kdybychom se sebevíc snažili. Ani kdybychom odpálili všechny jaderné zbraně, tak vždy něco přežije. Vliv CO2 je sice podložený, ale má naprosto zanedbatelný vliv. Pokud vím, tak Trump uznává globální oteplování, jen nevěří tomu, že je způsobeno člověkem. Fakt je, že Čína na této propagandě vydělává nejvíc. Za několik let by se mělo začít ochlazovat dle astronomů. Pak půjde celý tenhle HOAX s CO2 k šípku. Já osobně chodím na akce vysazování stromků. Není žádný problém zalesnit i Afriku, kdyby se chtělo. Ale na tom se nevydělá tak jako na bateriích, solárech, elektromobilech, větrnících a psaním propagandistických článků.
Pracuji jako projektant, když Vás to tak zajímá.
Co zvanite o zniceni zivota na zemi. Tady jde o normalni
Co zvanite o zniceni zivota na zemi. Tady jde o normalni zivot, ktery bude v dusledku klimaticke zmeny pro nekoho mnohem komplikovanejsi. Nekde zaplavy diky zvyseni morske hladiny, jinde sucho bez srazek, jinde orkany a niceni, u nas rozmnozeni tropickych nemoci a tropicke haveti atd. Vypada ze myslite jen v extremech. Dokud nebudeme lapat po vzduchu a budeme jeste zit, tak je vse v poradku a neni nutne neco menit. Asi projektujete lidske utrpeni.
A co takhle preziti civilizace, jak ji zname (nebo v jeste v
A co takhle preziti civilizace, jak ji zname (nebo v jeste v lepsi forme), to pro Vas neni dulezite? To, ze preziji extremofilove asi neni pro lidstvo nejak podstatne, ti preziji i ve Vesmiru.
A co kdyz se za nekolik let nezacne ochlazovat, ale nadale bude exponencialne rust teplota? Co pak udelate? Reknete vnoucatum: „sorry, ja a mne podobni jsme se spletli, nechteli jsme mesicne dat (napr.) 2 000 na porizeni OZE, bezemisni dopravy a Vy kvuli tomu budete zivorit, nezapomente mi denne zalivat kytky na hrobe, protoze je takove sucho, ze hned uschnou.
Jak byste zalesnil takovou Saharu? Povidejte, rad se to dozvim stejne jako ten Vas klimaticky model.
Reknete mi, jak ja vydelavam na BEV, bateriich, solarech, VTE a psanim techto prispevku? Odpovim za Vas, nijak, ale doufam, ze me deti na tom vydelaji tim, ze budou mit aspon stejne pohodlny a zajisteny zivot, jako mam ja.
A kdyz jste u toho vydelavani. Na uhli, rope a plynu se nevydelava? To jsou prodelecne zalezitosti? Uz jsme Vam psal, ze argument „penize“ je dvojsecny. Na vsem se da vydelat.
PS: Zrovna jsem prijel do prace do Brna, malem jsem se v aute udusil, kdyz jsme projizdel brnenskymi ulicemi. To opravdu vsichni berou za normalni dychat jedy, ze obhajuji spalovani cehokoliv (ja jen kadlatka a buku pod masem 🙂 )?
On nemyslí že na těch bateriích budete vydělávat vy, ale
On nemyslí že na těch bateriích budete vydělávat vy, ale ten systém na vás.
Alespoň tak jsem to pochopil.
Tak proc tedy tak brojim za OZE a BEV, kdyz na tom nevydelam,
Tak proc tedy tak brojim za OZE a BEV, kdyz na tom nevydelam, valstne na tom prodelavam? 🙂
Nekteri pitomci meri kvalitu zivota tim, ze s jednou nadrzi
Nekteri pitomci meri kvalitu zivota tim, ze s jednou nadrzi dojedou do Chorvatska a ze na konci mesice nemaji pretazeny uverovy ramec. Nejake ciste zivotni prostredi a slusnost je pro takova individua neco zbytecneho, protoze si za to nic nekoupi. Souhlasim s vami, ze OZE, EV a hlavne ohleduplni spoluobcane patri ke kvalite zivota.
Kdybych měl opět domýšlet poentu příspěvku, tak řeknu
Kdybych měl opět domýšlet poentu příspěvku, tak řeknu že patříte právě mezi ty oblbnuté a necháte se ždímat. To, že brojíte ačkoliv na tom nevyděláváte vy ale ti výše, je právě důkaz toho jak to těm nahoře dobře funguje 🙂
Diky. Ukazal jste mi, z eje dobre mit i nadhled od nekoho
Diky. Ukazal jste mi, z eje dobre mit i nadhled od nekoho jineho 🙂 Toto me totiz nenapadlo a budu lepe chapat argumentacni oponenty 🙂 Takze pro ne jsme uzitecny idiot, ktery plati v dobre vire, ze neco dela pro sve potomky (to je snad kazdy rodic 🙂 ).
Uz jen ta moznost odriznout ropny magory od miliard USD ktere
Uz jen ta moznost odriznout ropny magory od miliard USD ktere pouzivaji na ohrozovani cele planety stoji za to, sesrotovat spalovak a jezdit na tuzemskou elektrinu. Samozrejme dalsi benefity jako cisty vzduch nejsou take k zahozeni. Jen pitomci obhajuji jedovate spalovaci monstra.
To je podle mě hlavní důvod, proč se na to tak tlačí.
To je podle mě hlavní důvod, proč se na to tak tlačí. Evropa se bojí závislosti na ropě.
Porovnejte pocet aut v roce 2000 a dnes. V Evrope se nic moc
Porovnejte pocet aut v roce 2000 a dnes. V Evrope se nic moc nezmenilo, ale v Asii to raketove roste. I kdyz ty kvanta aut nevidite, oni tam jsou a otravuji i nas vzduch. A ze se sejkum a rusakum utahnou kohoutky je vyborna sance na zlepseni sveta. Ja teda nerad financuju lyzovani v pousti, zivot sejku jak v pericku a ruske tanky a rakety.
off
Čína tlačí do Keni uhelný elektrárny, který tam
off
Čína tlačí do Keni uhelný elektrárny, který tam ještě nemaj… To je panečku pokrok.
https://qz.com/africa/1653947/kenya-court-stops-china-backed-lamu-coal-plant-project/
Mozna ze ty uhelne elektrarny nahradi statisice cmoudicich
Mozna ze ty uhelne elektrarny nahradi statisice cmoudicich dieselgeneratoru a paleni drivi na ohrivani jidla. Nekdy je lepsi pouzit starsi technologii a nahradit tak predpotopni technologii. FVE by tam byly urcite vhodnejsi, ale to snad take prijde.
K článku by som spomenul ešte jeden aspekt a síce, že
K článku by som spomenul ešte jeden aspekt a síce, že zdražovanie nových áut v dôsledku prísnejších emisných limitov vždy prináša neskoršiu obmenu vozového parku a dlhšie udržiavanie starých áut s vysokými emisiami v prevádzke.
Mozna tak v zaprdenem Cezku. V Nemecku maji silnicni dan,
Mozna tak v zaprdenem Cezku. V Nemecku maji silnicni dan, ktera je uz leta spojena s emisemi. Cim vic emisi, tim vyssi dan. Proto Nemci nehobluji stare sunky do rozpadnuti a obmenuji casteji za nizkoemisni. O ty stare kobyly se pak poperou vychodni narody.
Ma otazka zni, ma dnesni auto znatelne nizsi spotrebu jak auta
Ma otazka zni, ma dnesni auto znatelne nizsi spotrebu jak auta z roku 2004? Nekde jsme videl dokument, kdy porovnavali Golf 2 s Golfem 6 a ten dvojkoej mel na stejne trase se stejnym ridicem o litr mensi spotrebu. Jak muze mit pak mensi emise CO2? Posledni auto, kde jsme dokazal jet pod papirovou spotrebu byla T613 (udavanych 18, jezdil jsem za 10). Dnes mam problem se k uvadenym spotrebam priblizit a to i na trasach, ktere duverne znam (vim, kde vyradit, co nejmensi brzdeni – takze styl dusickoveho duchodce).
Takze i v clanku uvadeny prumer Skody 120 g / km CO2 s emi zda… prilis optimisticky? Ledaze by auta mela v nadrzi vodu s fytoplanktonem.
Nejenom že má nižší spotřebu vůči staršímu vozu i
Nejenom že má nižší spotřebu vůči staršímu vozu i papírově za použití starších vlídnějších metrik rovnou z faabriky, ale v jakém stavu asi tak může být motor po 15 letech provozu?
Takze Vy dokazete jezdit za udavanou spotrebu? Pak jste bud
Takze Vy dokazete jezdit za udavanou spotrebu? Pak jste bud brzda provozu nebo skvely ridic. Ja jsem to prvni a nezvladam to.
Golf 6 je mnohem tezsi, vetsi a ma vic elektrickych
Golf 6 je mnohem tezsi, vetsi a ma vic elektrickych spotrebicu. Take jsem mel Golf 2 a bez klimatizace a bez esp atd. Tenkrat mel 55PS. Ne kW, ale konskych sil. Porovnejme nejake podobne auto z one doby s vykonem Golfu 6. Mozna Golf 2 GTI a Golf 6 TSI s 85kW. Pak uvidime. A hlavne se stejnou vahou a stejnym vzdusnym odporem.
To je rozumny argument. Pak bych videl apson pokrok v tom, ze
To je rozumny argument. Pak bych videl apson pokrok v tom, ze spotreba bude stejna jak u stareho. Nebo pokrok byl v necem jinem nez uspore paliva?
Pokrok byl nejspis v omezeni NOx, protoze motor bezi pri nizsi
Pokrok byl nejspis v omezeni NOx, protoze motor bezi pri nizsi spalovaci teplote a proto ma tendencne vyssi spotrebu. Ale NOx je vetsi zlo, ktere se muselo prednostne snizit. Kouzelny proutek jeste nemame. Mozna v roce 2057.
Vyborny clanok, dakujem p. Niedermayer.
Vyborny clanok, dakujem p. Niedermayer.