Z tiskové zprávy britské společnosti MIRA vyplývá jasně: Škoda Fabia Hybrid je na světě. Jedná se však o tak čerstvou informaci, že se ji nepodařilo ověřit z vícero zdrojů, a proto je prozatím nutné brát všechny údaje jako nepodložené.
Vývojářská společnost MIRA chce v první řadě představit svoji technologii „Plugless Plug-In Hybrid“. Myšlenka spočívá v tom, že baterie jsou snadno vyjímatelné a není tak potřeba přistavit vůz vždy bezprostředně k zásuvce. Ze zavazadelníku je možné baterie přemístit kamkoli, dají se pak používat i pro jiné účely než jsou primárně určené. Pro prezentaci byl potřeba lehký, relativně levný vůz s objemným zavazadlovým prostorem. Tyto kritéria splnila právě Škoda Fabia. Nutno podotknout, že se jedná prozatím o koncept. Společnost však samozřejmě vyvíjí přestavbu s úmyslem ji prodávat.
Rozšiřující sada vyjde podle tiskové zprávy neuvěřitelně levně. Dva elektromotory o výkonu 35 kW pro pohon zadních kol spolu se speciálním diferenciálem, elektronikou a hlavně třemi kusy Li-ion baterií poskytujících dohromady výkon 90 kW, to vše za cenu kolem 2000 eur, tedy asi 50 tisíc korun. Fabia s aerodynamickými úpravami prokázala při testu více než třetinové snížení spotřeby, za což by nejeden motorista rád připlatil.
Pokud by všechny údaje byly přesné, ze Škody Fabia by mohl být hybrid s lepšími parametry než jaké má například Toyota Prius, a to za zlomek ceny. Právě nízká cena a následné úspory by jistě pomohly rozšířit technologii velice rychle. Navíc se dá předpokládat, že přestavba bude použitelná s drobnými úpravami i pro jiné vozy, minimálně z koncernu VW.
Dění okolo hybridní Fabie a technologii společnosti MIRA budeme nadále sledovat a pravidelně o vývoji informovat.
Uvažovali byste o takové přestavbě? Nebo uvedeným parametrům nevěříte?
zdroj: tisková zpráva
trochu se elektromobily 25
trochu se elektromobily 25 LET ZABÝVÁM A VÍM, CO SE DÁ POŘÍDIT ZA 2000 eURO. Z TOHO O ČEM SE v článku píše prostě NIC. Baterie v mém elektromobilu stojí řádově více.
Motor v kole o výkonu 35 KW také. Baterie o kapacitě 1,5 kWh může tyto výše uvedené motory napájet max 90 sekund. Nic tam nesedí, je mi líto, že nemohu podat příznivější recenzi.
http://www.elektromobily.org předseda@elektromobily.org
prosim o zaslání
prosim o zaslání jakékoliv informace o úpravě Toyote Prius a možnosti přidání baterií. Sháním radu, popř. firmu, která tuhle úpravu nabízí. Děkuji. ludvikchodil@seznam.cz
To, ze se MIRA rozhodla
To, ze se MIRA rozhodla implementovat ‚svuj hybrid‘ zrovna do Fabie je pro ceskeho ctenare samozrejme atraktivni. Ale zatim mame informace pouze z jedine tiskove zpravy, ktera je na informace skoupa. Uvidime, zda o sobe da MIRA v souvislosti s Fabii brzy vedet.
Nejdrive si dovolim mensi
Nejdrive si dovolim mensi rejpnuti, jako u vetsiny clanku mi chybi odkaz na zdroj. No vygoogloval jsem si clanek na Greencarcongress.com a tam jsem se docetl celkem zajimave detaily tj. ze prenosna sada baterii (tezko rict zda jedna ze zobrazenych krabic, ci obe) ma kapacitu 1.5kWh, vazi 22kg a mela by byt plne nabita za 30minut. Na jedno nabiti to pak ujede ciste na elektricky pohon 15 mil. Pro jizdu po meste do prace a zpet me to prijde celkem super. Posledni parametr, ktery by me tedy zajimal u vsech aut na baterky a ne a ne ho nikde vycit je zivotnost baterii, skoro si myslim, ze budou naklady na baterie na km drazsi nez naklady na elekrinu na km…
Robin
Stejně jako u většiny
Stejně jako u většiny článků je odkaz na zdroj uveden těsně pod textem článku. V tomto případě byla zdrojem tisková zpráva společnosti MIRA, která některé Vámi uváděné údaje neobsahuje.
Životnosť batérií –
Životnosť batérií – predpokladám že budú litiumiontové (s olovenými by ťažko niekto manipuloval) je cca 10 až 12 rokov. V súčasnosti ceny akumulátorov idú prudko dole.
Prosim redakci, aby
Prosim redakci, aby umoznila pouzivat PODPIS v diskusich prod clanky. Pokud jsme vsichni Anonym, pak se nam bude tezko komunikovat.
nevite nekdo kde se daji
nevite nekdo kde se daji sehnat co nejlevneji Lion nebo LiPol baterie v cechach (pro eelektro-bicykl)? diky za kazdy tip
mno a jakou kapacitu?
mno a jakou kapacitu?
no potreboval bych idealne
no potreboval bych idealne 48V cca 12Ah
max. vybijeci proud 20A (to je limit rizeni)
Ale ano, pojede pak na
Ale ano, pojede pak na konvenční pohon. Jinak by to musel být čistě elektromobil.
Každopádně je ta cena
Každopádně je ta cena úpravy pouze za potřebný materiál, nakonec se cena vyšplhá určitě o dost výš, přestavba by to byla hezká, copak o to, ale už vidím spoustu lidí co frflá že to nemá pořádný dojezd. Ale vzhledem k tomu že většina lidí co jezdí autem do práce najede za den do 30km tak by to s přehledem na popojíždění tohoto typu stačilo… no uvidíme…
Dojezd by to přeci nemělo
Dojezd by to přeci nemělo ovlivnit. Když budou baterky na nule, tak prostě pojede jako normální Fabie na benzín. Nebo se pletu?