Z Číny míří do Evropy zásilka 5000 elektromobilů Tesla Model 3

Z Šanghaje, kde Tesla spustila a rozšiřuje svou Gigatovárnu, vyrazila aktuálně nákladní loď Toscana s nákladem 5000-5500 elektromobilů Tesla Model 3.

Tesla aktuálně představila refresh elektromobilu Tesla Model 3 s až o 48 km delším dojezdem, tepelným čerpadlem a dalšími novinkami. Ve verzi Standard Range Pls jej do Evropy dováží z Číny.
foto: Grace

Z Šanghajského přístavu nedávno vyrazila transportní loď Toscana s přibližně 5000-5500 elektromobily Tesla Model 3 na palubě. Jde o modernizované verze Standard Range Plus vyráběné v čínské Gigatovárně v Šanghaji vybavené bateriemi LFP (lithium-železo-fosfátové) společnosti CATL.

Loď popluje skrz Suezský průplav do Belgie, kam by měla dorazit 26. listopadu. Elektromobily pak půjdou do prodeje v západní Evropě, tedy Německu, Itálii, Švýcarsku, Francii, Nizozemsku a dalších zemích.

107 Comments on “Z Číny míří do Evropy zásilka 5000 elektromobilů Tesla Model 3”

        1. Jiné automobilky asi ano. Bral jsem to pouze v rámci Tesly.
          Jiné automobilky asi ano. Bral jsem to pouze v rámci Tesly. Jinak TMY z Berlína má mít Tesla články a předpokládám, že TM3 z Berlína je dostane také. Podle mě LIFEPO budou v budoucnu výhradně pro Asii(Čínská továrna) a všude jinde bude Tesla protlačovat své vlastní články, protože na nich vydělá více než, když jí je dodá někdo jiný, ale možná bude všechno jinak. 🙂

        2. To je otázka. CATLy jsou použité u základního čínského
          To je otázka. CATLy jsou použité u základního čínského modelu TM3, protože se tam vejdou, využijí se lokální zdroje (politické body mimo jiné), ušetří se náklady a zbude víc teslích článků do vyšších modelů.

          Giga Berlin má ale být průkopníkem v nasazování připravovaných 4680 článků a strukturálních baterií, takže je otázka, do jaké míry bude zajímavé vozit tam nějaký CATL.

  1. OFF. V DE se ozvala firma Schwacke s prognozou, ze PHEV budou
    OFF. V DE se ozvala firma Schwacke s prognozou, ze PHEV budou rychle ztracet na hodnote. Duvod je nemecka dotace na PHEV. Tyto auta kupuji firmy kvuli danovym usporam a na strane trhu s ojetinami neni odpovidajici poptavka, protoze lidem skoro zadnou usporu neprinesou. Kdo si v CR koupi PHEV bez dotace, bude tvrde zaskocen ztratou hodnoty, az pujdou ty nemecke sluzebni PHEV na trh. Tak bacha na to pri porizovani noveho PHEV.

    1. Me by zajimalo jestli maji PHEV vubec nejaky teplotni
      Me by zajimalo jestli maji PHEV vubec nejaky teplotni managment baterky.
      Kdyz vidim jak to nekteri neresi ani u cistych baterkacu tak se obavam, ze nikoli. Stejne tak se obavam toho, ze nebude u nich mozne ovlivnit v jakem spektru soc se baterka vyuziva, takze suma sumarum je podle meho nazoru pomerne vysoke riziko rychle degenerace baterky…

      1. Vzhledem k tomu, že u PHEV není nutné řešit dojez za
        Vzhledem k tomu, že u PHEV není nutné řešit dojez za každou cenu, tak hlavně druhou část obavy všichni výrobci řeší. A stačí na to pouhá logická úvaha. Všechny PHEV mají baterku cca cca 8-14 kWh a nabízí dojez cca 20-60 km. Vzledem k tomu, že spotřeba aut je kolem 15kWh/100km je zjevné, že výrobci PHEV nevyužívají celou kapacitu baterie, ale tak polovinu, třetinu ? U PHEV se nikdy baterie nevybije k nule. Prostě mód „želvy“ tam nikdy neuvidíte, takže degradace baterie zdola tam nenastane. Nabití zhora si nastavuje výrobce jak uzná za vhodné a protože nepotřebuje maximální dojezd, tak to nastaví tak aby baterie vydržela, takže degradace zhora je omezená tak jak nastaví výrobce. A k tomu většina PHEV neumí rychlonabíjení, takže i degradace velkými proudy u PHEV není.

        A k tomu všemu i když bude kapacita baterie u PHEV třeba jen 10% původního čísla, tak auto bude pořád jezdit, jen s trochu větší spotřebou, takže i auto s „mrtvou“ baterkou bude pořád normálně použitelné a bude tak mít svoji cenu.

        1. Jestli vycházíte s tím využíváním kapacity jen z těch
          Jestli vycházíte s tím využíváním kapacity jen z těch výpočtů tak bych to úplně jako nějaký důkaz nebral. Na spotřebu 15kWh/100km se má problém v reálném provozu dostat leckterý baterkáč, u kterých se mnohem více klade důraz na aerodynamiku a spotřebu.

          Kupovat pak PHEV s mrtvou baterkou bude znamenat tahat s sebou zbytečné kila nepotřebných komponent a tedy vyšší spotřebu. Nemluvě o tom, že je pravděpodobné, že to bude vyhodnocovat diagnostika jako závadu a tedy vás s tím nepustí přes emise, stejně jako když třeba hlásí závadu lambdasonda…

          1. Ale ten dojez 20-60 km je přeci také za ideálních
            Ale ten dojez 20-60 km je přeci také za ideálních podmínek. Většina testů vždy končí tím, že v normálním provozu se toho udávaného dojezdu dosáhout nedá. Tedy když vezmeme ideální dojezd v poměru s ideální spotřebou, tak pořád vychází že se využije cca půlka udávané kapacity baterky.

            Ta „mrtvá“ baterka byla v uvozovkách. Když bude mít jen 10% procent původní kapacity, tak na rozdíl od EV který by bylo v takovém případě k ničemu, tak PHEV bude mít v takovém případě jen nepatrně větši spotřebu než nové PHEV provozvané s nevybaleným kabelem v kufru. I s 10% baterkou to bude pořád fungující hybrid s kapacitou větší než má moje Corolla (co ukazuje tento měsíc 63% času v EV módu).

            1. Jenze ono to vetsinou neni tak, ze kapacita klesne na tech 10%
              Jenze ono to vetsinou neni tak, ze kapacita klesne na tech 10% a BMS s nimi kalkuluje a tedy se vlastne jen snizi dojezd.
              Vetsina problemu spojenych se starnutim baterky se projevi tak, ze vlivem napriklad nerovnomerneho ohrivani jednolivych clanku ztraci kapacitu nektere rychleji nez ostatni a tedy zacne dochazet k rozbalancovani cele baterky, ktere se projevuje tak, ze bms nedokaze spravne spocitat kolik vyuzitelnych % vam zbyva a tedy vam zacne vypinat celou baterku treba ve chvili kdy mu jeste soc vychazi na 50%, ale nektery z nejhorsich clanku uz klesl na uroven kdy hrozi jeho uplne zniceni.
              Myslim si, ze takove chovani baterky pak bude jina nadrazena ridici jednotka vyhodnocovat jako zavadu baterky a posilat vas do servisu na jeji vymenu, s cimz vas pak pres ty emise urcite nepusti.

              Snad jsem to popsal dost srozumitelne.

              1. Myslím, že to je akademická diskuse. V reálu u hybridů
                Myslím, že to je akademická diskuse. V reálu u hybridů baterie nijak masivně neodchází a není důvod aby to bylo u PHEV nějak jinak. A když na to přijde a odejde nějaký kontrétní článek (ať už to znamená cokoliv), tak lze vyměnit ten samotný článek/blok a není třeba hned měnit celou baterii.

                1. To asi ano, ale když vidím jak dokáže český servis
                  To asi ano, ale když vidím jak dokáže český servis měnit palubní nabíječku jen za 4 měsíce, tak s repasí baterky bych nebyl přílišný optimista.
                  Jinak statistiku degenerace baterek z PHEV neznám. Jak jsem psal vycházím ze svých spekulací o tom jak u nich je nebo není řešené třeba to chlazení atd.

                2. Náhradní baterie na Passata GTE stojí cca 60 tis. Kč
                  Náhradní baterie na Passata GTE stojí cca 60 tis. Kč včetně DPH. Zatím se neměnila v ČR ani jedna. Reálně se tedy dožije podstatně více kilometrů než třeba BiTdi, kde stojí repase turb klidně násobky.

                3. Tak to by bylo v pohode.
                  Jakou ma ta baterka za 60tis.Kc

                  Tak to by bylo v pohode.
                  Jakou ma ta baterka za 60tis.Kc kapacitu?

                4. Je to ta původní tuším kolem 10kWh. Ale je to MOC cena s
                  Je to ta původní tuším kolem 10kWh. Ale je to MOC cena s daní, hádám, že to nakonec bude reálně míň.

                5. U PHEV by mela platit podminka, ze pokud kapacita baterky
                  U PHEV by mela platit podminka, ze pokud kapacita baterky klesne pod hodnotu, se kterou jiz nelze dojet 50km, melo by auto ztratit vsechny vyhody. Ztrata RZ EL, zakaz parkovani v modrych zonach, dalnice zdarma atd. Kapacitu lze spolehlive merit. Tak u STK povinne mereni.

                6. Proč ?
                  Co když to má majitel do práce a zpět jen 20 km ?

                  Proč ?

                  Co když to má majitel do práce a zpět jen 20 km ? Takže když chce, tak udělá 100% jízd po městě na elektriku i baterkou na 50% kapacity ? A nebo co když bude mít nové auto a nebude se ani obtěžovat vybalit kabel. Co v obou případech dojezd pod 50 km změní ?

                7. RZ EL a dalsi vyhody plati take jen u PHEV, ktere dle
                  RZ EL a dalsi vyhody plati take jen u PHEV, ktere dle certifikace ujedou +50km na baterku. Logicky by melo platit, ze kdyz to uz ve stari nedokazou, tak benefity nemuzou platit dal.

                8. PHEV mají výhody v současné době. Bude to stejně jako s
                  PHEV mají výhody v současné době. Bude to stejně jako s hybridy, které měli výhody a už je nemají.

      2. Mají buď vzduchem, nebo Škoda IV dokonce kapalinou. Navíc
        Mají buď vzduchem, nebo Škoda IV dokonce kapalinou. Navíc to není třeba, protože nemá rychlonabíjení a v připadě potřeby přepne na spalovák a odlehčí té baterce.

        A navíc záruka 8 let 160000 km je stejná jako u EV. Tak asi není důvod to řešit + baterka je 6x menši než u EV a bude stát mnohem méně.

        1. Ultrarychlé nabíjení asi nemají, ale na DC 50kW (jasně,
          Ultrarychlé nabíjení asi nemají, ale na DC 50kW (jasně, že třeba nevyužijí celých 50kW) většina nebo alespoň některé PHEV připojit jdou ne?
          Na DCčkách je připojené CCSkem potkávám.

          PS: Jinak na záruku bych příliš nespoléhal. 160tis.km není u německé firemní ojetiny žádný velký nájezd.

          1. Opravdu CCS, neplete se? Nemyslíte Mennekes AC konektor? DC
            Opravdu CCS, neplete se? Nemyslíte Mennekes AC konektor? DC dobíjení totiž plug in hybridy v drtivé většině nemají a koncernové vůbec. Já u nás ješte PHEV připojené na CCS neviděl jdou na DC připojit snad jen některé Mercedesy, ale 50 kW určitě neumí ,ani by to nedávalo smysl čekal by na nabíjení a ještě zaplatil více než za benzín.

            Rozumný člověk si auto s baterkou a je to jedno jestli EV, nebo PHEV po záruce asi nekoupí. A když tak za nějaké dobré peníze.

            1. Nedělal bych z toho kovbojku, jakákoliv oprava 4 turbového
              Nedělal bych z toho kovbojku, jakákoliv oprava 4 turbového R6 od BMW bude radost, o V8 TDI s dvěma turbodmychadlama, dvěma SCR katalyzátorama, 8 vstřikovači, jedním elektrickým kompresorem a startér-generátorem s LiPo baterií ani nemluvě.
              Kupovat 15 let olítanou vránu tak ok, ale u 4 letýho auta bych životnost elektrických komponent neřešil.

            2. Například Mitsubishi Outlander PHEV, i když ten má pravda
              Například Mitsubishi Outlander PHEV, i když ten má pravda Chademo
              Umí 22kW.

              Proč by měl jezdit PHEV na elektřinu dráž než na benzín? U PRE nabijete za 3Kc/kWh, při spotřebě 20kWh/km jste tedy na 0,60Kč/km.
              Na benzín budete jezdit v ideálních podmínkách při spotřebě 3,5L/100km kolem 1Kč/km.

              1. Proto jsem se divil, když jste psal o PHEV v CCS.
                Jinak Vás

                Proto jsem se divil, když jste psal o PHEV v CCS.

                Jinak Vás poučím, pokud dobíjíte PHEV dráže než 4-6 Kč kwh, tak už se to oproti benzínu nevyplatí a při jízdě po dálnici to platí ještě výrazněji.

                Drtivá většina DC stanic má cenu nad 6 Kč kWh, ani není pro běžný nájezd nabíjet na cestách. PHEV si koupí člověk co má pravidelné jízdy na nabíjet může v noci doma na levný noční proud. Zrovna jste si vybral nejlevnějšího poskytovatele co má jen pár nabíjecích stanic.
                A ceně elektřiny musíte také počítat opotřebení trakční baterky, protože když jedu na benzín, baterka se ušetří a to opotřebení bude v současné době 1-2 Kč na přenesenou kWh (to platí i pro EV, ale u nich se to tak neřeší, tam není jiné cesty než použít baterii)

                1. Mate v tom trochu zmatek, ale v podstate jste shrnul, ze phev
                  Mate v tom trochu zmatek, ale v podstate jste shrnul, ze phev se vubec nevyplati kupovat s cimz souhlasim.

                2. Mám to přesně naopak, s EV bych já jezdit i přes
                  Mám to přesně naopak, s EV bych já jezdit i přes opakované testy TMX nemohl ani náhodou, PHEV splňuje podstatně lépe mé požadavky.

                3. Testy jsou k nicemu. Kolegove jezdi v ev od kvetna a stejne
                  Testy jsou k nicemu. Kolegove jezdi v ev od kvetna a stejne jeste delaji skolacke chyby diky, kterym si cestovani na baterku komplikuji.
                  To proste musi mit clovek koule si to koupit a jezdit. Po par desitkach tisic km pak zjisti, ze je to pohodlnejsi nez tankovani tekuteho paliva.
                  Je zkratka treba sezbirat nejake zkusenosti a prepnout mysleni. Testovani je k prdu.

                4. I letos najedu aspoň deset 1000-1300km cest na jeden zátah.
                  I letos najedu aspoň deset 1000-1300km cest na jeden zátah. Byly roky, kdy to byl i dvojnásobek. To se s něčím co při svižné dálniční jízdě jezdí za 30kWh nejde, pokud to nebude mít kapacitu aspoň 150-180kWh využitelných. A pak je to strašně moc věcí od sedaček, přes odhlučnění, světla, infotaiment, který má třeba ta X5 úplně někde jinde.
                  Já to nikomu nevnucuju, jako druhý auto EV už příště koupím, ale jako to první to nejde.

                5. Tata mi vzdycky rikal “vsechno jde, kdyz se chce” 🙂
                  PS:

                  Tata mi vzdycky rikal “vsechno jde, kdyz se chce” 🙂

                  PS: Ja ted jezdil o vikendu trochu spalovakem a pozitri me ceka necelych 500km a byl to dost des a uz se desim toho pozitri.
                  To jak je to urvane a nereaguje to na plyn… Vubec si nedovedu predstavit jak budu predjizdet.

                6. Ano jde, ale ja se autu prizpusobovat nechci. A navic u te TMX
                  Ano jde, ale ja se autu prizpusobovat nechci. A navic u te TMX bylo tech ale strasne moc:/

                7. To je ten uhel pohledu. Me se po trech a pul letech a i s
                  To je ten uhel pohledu. Me se po trech a pul letech a i s jinymi ev skoro 200tis.km uz nechce prizpusobovat tomu spalovaku. Tech “ale” je u nej strasne moc…

                8. Nemám EV tak dlouho, ale je pro mě doslova utrpením i po
                  Nemám EV tak dlouho, ale je pro mě doslova utrpením i po těch pár měsícíh vlastnictví sednout do čehokoli spalovacího.
                  Zvlášť s přicházející zimou. Ty ranní zvuky studenýho motoru mi nikdy nedělaly dobře. Vím jak dlouho se po ránu rozehřívám já, natož hromada železa, takže s ICE po ránu pořád dost „soucítím“
                  Ale za jízdy mě soucit s ICE už opustil. Tam je alespoň pro mě těch nedostatků tolik, že už jsou dlouhodobě neobhajitelné.
                  Konou sem doplnil a „nahradil“ Ford Smax, který teď vytahuju spíš jen aby se projel a nezarostl do podlahy v garáži. (Ano časem bude vyměněn za druhé EV). Stejný a možná větší dopad má vlastnictví EV na mou drahou polovičku. Občas musíme do práce oba nějakým vozem no a to si pak musíme losnout 🙂 A to podotýkám, že je žena příznivec velkých aut. S nápadem pořídít jí CitiGo (jezdí do města kousek) mě hnala pěkně nabroušeným koštětem 🙂 Už výměnu Galaxy za SMax nesla těžce, natož pořízení malé Kony. O automatu nemluvě – kvedlání klackem některé ženy prostě přitahuje a nechtějí bez něj být… No a dnes, velmi nenásilně, je všechno jinak.
                  PS: Zkoušet EV fakt nemá cenu. Měl jsem před tím několik EV na zkoušku a tam prostě nepřišel ten efekt změny myšlení (řešili jsme dojezd, kde budeme nabíjet a podobné nesmysly) …
                  Když se teď nedávno někdo ženy ptal, jak řeší nabíjení na cestě, tak se jen usmála a odpověděla, že neřeší, protože 250 km tam a 250 km zpět ještě nejela, aby musela po cestě řešit nabíjení. A tohle je prostě těch 99pct případů. Na to jedno procento už jsem ji připravil a ukázal jí, kde v Koně leží nabíjecí kartička. A vo tom to je.

                9. Jestli jezdíš v elektrické Koně, žena pravděpodobně
                  Jestli jezdíš v elektrické Koně, žena pravděpodobně kvedlá už klackem už někde jinde, jen o tom zatím nevíš…

                10. Čekal jse, že se na tohle chytíš. Léčíme si komplexy na
                  Čekal jse, že se na tohle chytíš. Léčíme si komplexy na ostatních? Nezapomeň na to, že to je diagnóza, tak ať není časem pozdě s tím něco dělat… Ale jo, bavíš tady, tak to nevzdávej, občas se i zasměju a to prodlužuje život.
                  Ano, pro člověka tvé „velikosti“ jsem jistě nebožák s malým penisem a nemám ani na to, abych si to kompenzoval velkými auty. Spokojen?
                  Vidíš jak jsi se zase dobře nakrmil, tak si běž zaběhat, ať ti z toho nerupne plné bříško.

                11. Podepisuji vse co jste napsal. Taky jsem vzdycky trpel s tim
                  Podepisuji vse co jste napsal. Taky jsem vzdycky trpel s tim autem pri studenych startech.
                  Kona je skvela volba.
                  Moje manzelka sla z MPV do Leafa, takze se ji to uplne nepozdavalo. Asi po pul roce zacala rikat jak je spokojena, ze to stalo za to. A to si vetsinou clovek ten rozdil uvedomi teprve, kdyz sedne zpet, k cemuz ona jiz prilezitost nema.

                12. Dobrý no, když mi dojdou argumenty mají v tom ostaní
                  Dobrý no, když mi dojdou argumenty mají v tom ostaní zmatek ..

                  Ale máte pravdu pokud jsou dvě hytoteticky identická auta stejně praktická se stejným dojezdem i časem na znovudoplnění energie a jsou za stejnou cenu, tak jednoznačně je lepší koupit EV, než PHEV.

                13. Kdyz budu muset jezdit dvakrat tydne 1000km, a pokazde na jine
                  Kdyz budu muset jezdit dvakrat tydne 1000km, a pokazde na jine trase, tak urcite sahnu po nejake benzinove atmosfere.
                  Pokud najedu svych 60tis.km rocne tak mi naprosto vyhovuje baterkac. A pokud bych jezdil mene, koupim si nejaky mensi baterkac.
                  Pro phev si nejak neumim predstavit vyuziti. Treba to, ale jen prameni z nezkusenosti.
                  Kazdopadne naprosto souhlasim s vasim prispevkem vyse, ze pokud nejaky hybrid nebo phev tak jedine od Toyoty.

                14. Kdyz k tem 1000 km dvakrat tydně si přidáte kazdý den
                  Kdyz k tem 1000 km dvakrat tydně si přidáte kazdý den skákáni po městě 50 km, tak si koupite PHeV.

                  Pokud jezdite denne 200-300 km pravidelně tak je lepši EV. Ale pokud denně do 60-80 km a obcas zase dál ksm by EV nedojelo a ješte potrebujete vlek. Tak PHEV.

                  Ale to jedno at si koupi kazdy co chce.

                15. Poučení k ničemu, pravdivé není.
                  Nenabíjel jsem PHEV na

                  Poučení k ničemu, pravdivé není.
                  Nenabíjel jsem PHEV na veřejný nabíječce ani jednou a tejně tak EV, nevidím důvod trávit tam čas, ale v sazbě cca 4,5kč (běžná denní sazba) PHEV nabíjím čas od času a vyplatí se to i tak a to i při tom Superbu IV. Při spotřebě cca 30kWh stojí 100km 135Kč. Pokud pojedu totéž bez nabíjení, ukáže to něco jako 6-7l při 30kč/litr. Takže i tak se to vyplatí. A na opotřebení baterie jedním cyklem s ohledem na to, že auto mám maximálně 4 roky kašlu. Krom toho má záruku a navíc cena, kterou jsem uvedl níže není nijak vysoká. A pak je tu taky fakt, že tyhle krátké couračky do 30-40km nedělají dobře ani spalovacímu motoru. No a o té X5 která jezdí za 30-40kWh/100km nebo za cokoliv mezi 12-20l Naturalu ani nemluvě.

                16. Tak záleží na spotřebě benzínu samozřejmě, ale bavíme
                  Tak záleží na spotřebě benzínu samozřejmě, ale bavíme se to o opravdových PHEV s motorem co běží v Atkinsonově režimu s termickou učinností 40% bez turba tipicky toyta, nebo kokejci se spotřebou bez nabíjení max. 4-4,5 litru.

                  S tím malooběmovým TSI jen s baterkou v kufru asi platí jiné počty. Proč jste nešel v tomhle případě do nafty? jezdil by jste za 4-5 litrů a měl pokoj od nabíjení? Chápu že suberb je pěkné prostorné auto a prius by Vám jistě nevyhovoval.

                17. se 140kw tdi jsem jezdil stejne kolem 7, ale hlavne mi vadil
                  se 140kw tdi jsem jezdil stejne kolem 7, ale hlavne mi vadil projev a mizerny sladeni s prevodovkou a s vecnym podtacenim. Jizda po meste na elektrinu je super a funguje to i na dalky. Ma to ale hodne much tak cekam na to 45e.

      1. To je zase kravina…
        Pro příklad, rozdíl ceny mezi stejně

        To je zase kravina…
        Pro příklad, rozdíl ceny mezi stejně vybavenou BMW X5 40i a 45e je při stejný výbavě v podstatě stejný jako příplatek za panoramatickou střechu. Oproti tomu PHEV jezdí po městě za cokoliv mezi 25-40kWh, tzn za 60 až řekněme 200kč/100km. 40i se stejným benzínovým šestiválcem mi jezdila za 18l naturalu, tzn kolem 500-600Kč/100km. Takže rozdíl ceny je řekněme 70 tis. Kč, to se vrátí po 14 tis. km najetých na elektřinu ve městě. To v mém podání je dřív než za rok.
        S 2.0 TSI superbem jsem jezdil za 10,5l naturalu 98, s iV jezdím za 4-6l N95. Auta stojí naprosto stejně.

        A pro pořádek uvedu, že na tu X5 s konvenčním pohonem se čeká 3 měsíce, zatímco na PHEV 3/4 roku. Superbů iV se prodává podstatně víc, než prodejci očekávali.

        PHEV je sice složitá technologie, ale je bez kompromisů, což o EV opravdu říct nejde.

            1. Je to pitomost. Nad deset se podíváte pouze v případě
              Je to pitomost. Nad deset se podíváte pouze v případě hodně dynamické jízdy a plného naložení, což není zrovna vzor průměrnosti. Reálně jezdíte mezi 7,5-9. Já to zrovna nešetřím a dlouhodobý průměr mám 8,8.
              A co se týká spritmonitoru, tam nikdo normální nepíše, dneska je tam hodně fejkových profilů. Humoristické zápisy typu mmahori 30.09.2019 313,1km 52,36L fakt nemá smysl komentovat.
              Jestli někdo jezdí se superbem za 16, měl by si nechat prohlídnout auto nebo hlavu.

              1. Ani nahodou, i 1000km dalku to vzdycky jelo za 10. Stejnou
                Ani nahodou, i 1000km dalku to vzdycky jelo za 10. Stejnou jizdou jako TMX spotrebovavala 30kWh nebo Touareg 3,0tdi 2019 10l.
                A stejne tak ta x5 40i 13l.
                Pod 9 tak mozna nekde za kamionem, ale klidne si tak jezdi. Nekde je tu youtube tester co jezdi s SQ7 za 8, ja jezdil totez za 12. Ale jako pak to fakt nema cenu mit. Jezdit takovou ecorally tak si klidne EV koupim

                1. Že superb běžně nejezdí za WLTP deklarovaných 7 litrů
                  Že superb běžně nejezdí za WLTP deklarovaných 7 litrů je samozřejmě jasné. Ale nechci ztrácet čas diskuzema o spotřebě na hodnotách 150-200% WLTP. Trochu soudnosti prosím.

                2. Takže spritmonitor zkritizujete, ale kromě vlastních dat,
                  Takže spritmonitor zkritizujete, ale kromě vlastních dat, jste žádný jiný zdroj neuvedl, čekal jsem od vás víc.Kecám, nečekal, jako obvykle okecávání.

                3. Tohle téma fakt nemá cenu. Klidně si věřte, že pan
                  Tohle téma fakt nemá cenu. Klidně si věřte, že pan mmahori jezdí se superbem za 13-16 litrů. To je váš problém…

                4. Takže si vyberete pár extrémů,a tím argumentujete?Po
                  Takže si vyberete pár extrémů,a tím argumentujete?Po stránce spotřeby nečekejte vyložené zázraky. Nejčastěji jsem jezdil se spotřebou kolem deseti litrů.https://www.autorevue.cz/test-skoda-superb-20-tsi-206-kw-4×4-trochu-limuzina-trochu-golf/ch-55508#articleStart Spotřebu na delších trasách se mi nedařilo stlačit pod 9 litrů ani při rozvážném stylu jízdy, běžně si zkoušený Scout řekl spíše o deset až jedenáct litrů na sto kilometrů.https://www.autorevue.cz/test-skoda-superb-scout-20-tsi-4×4-dsg-hodne-rychla-horska-turistika#part=2

              2. Tedy rozporovat průměr ze spritmonitoru z 56 lidí a ještě
                Tedy rozporovat průměr ze spritmonitoru z 56 lidí a ještě tak že mají spotřebu moc velikou chce hodně velké koule. Že by si 56 lidí jen tak pro zábavu a s cíle škodit (komu vlastně ?) vymýšlelo cca 30-150 záznamů o tankování a km ?

                Setkal jsem si s kritikou opačnou, tedy že na spritmonitoru jsou spotřeby příliš malé, protože spotřebu si tam bude hlídat spíše „šetřílek“ což má jisté racionální jádro, protože „šetřílků“ tak asi bude statisticky o něco více než na silnicích, ale pro kritiku že tam jsou spotřeby větší než reálné opravdu nenacházím žádné smyslplné argumenty.

                1. Jestli se domníváte, že superb jezdí za 16, jak tvrdí
                  Jestli se domníváte, že superb jezdí za 16, jak tvrdí některé niky, nemám potřebu vás přesvědčovat.

                  Aktuálně mám ve firmě 5x 206kW a jak tak koukám do CCSky, průměr všech je mezi 8-9 litry. Tedy víceméně jako můj. Tedy kromě pětašedesátiletého kolegy, kterému poldové naměřili před měsícem na dálnici 223 km/h. Ten jezdí o dost přes deset. Ale ten při vší úctě k němu jezdí jako pacient z Bohnic.

                2. Za 16 l/100km dokáže jezdit i silnější hybridní Corolla,
                  Za 16 l/100km dokáže jezdit i silnější hybridní Corolla, která jezdí 5-6 při normálním stylu jízdy. Stačí buď jet nějaké zatáčky na hraně možného brzda/plyn, nebo atakovat maximálku na německé dálnici. Proč by to samé nedokázal 160 nebo 200 kW Superb ? Ty kW při využívání nevznikají z „etéru“.

                  Nicméně průměr to má 9,86 a maximání dlouhodobý průměr tam je 12,8. Asi jsou lidi co si nekupují 200kW a 4×4 aby s tím jezdili piánko do práce, ale dostupný výkon se nebojí využívat. V takovém případě, pak nelze čekat že budou jezdit za 7.

                3. Je to superb. Nevím, co si představujete pod pojmem
                  Je to superb. Nevím, co si představujete pod pojmem využívat výkon, ale konkrétně v tomto autě má smysl pouze na rychlé a bezpečné předjetí na silnicích první a druhé třídy. Víc s tím nejde. Výkon využijete vysloveně v promile doby jízdy.

                  Šetnáct litrů by si to vzalo možná při naložení auta a přívěsu cementem.

                4. https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jakou-maji-ruzna-auta-spot
                  https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jakou-maji-ruzna-auta-spotrebu-pri-200-km-h-mene-je-tady-vazne-vice/

                  Spotřeba benzínů při 200 Km/h (na tachometru) 14.6 až 35.1 l/100km. A to jsou čísla při ustálené jízdě, která se vám ani v Německu nepovede. Zkuste si dát opakované zrychlování 150-2xx a čísla budou ještě větší.

                  https://www.auto.cz/spotreba-pri-maximalni-rychlosti-62-5-l-100-km-79247

                  Mimochodem sám uživatel mhamori má u toho extrémního průměru zvolen typ Autobahn a typ jízdy agresivní. Chcete popírat že nelze v Německu na dálnici ujet 318km agresivní jízdou atakující maximálku ?

                5. Uniká mi pointa.
                  Vzhledem k odporu vzduchu budete potřebovat

                  Uniká mi pointa.
                  Vzhledem k odporu vzduchu budete potřebovat při 200km/h asi 13x více výkonu oproti 100km/h, zatímco pro 130km/h jen asi 2x, tak nechápu, co nějakou dvoustovkou chcete říct. To je přece normální.

                  Přiznám se, že jsem nevěděl, že srovnáváme spotřebu v rychlostech přes 200km/h. Tuto disciplínu jsem považoval pro elektromobily za nedostupnou. Když je vidím na dálnici, jedou vždycky v závěsu za kamionem.
                  Ano, pokud jezdíte bežně přes 200, může být spotřeba 16. Ovšem pak mi uniká pointa využití těchto dat dvojnásobně.

                6. Pointa je že, není problém ujet 300 km v Německu v superbu
                  Pointa je že, není problém ujet 300 km v Německu v superbu se spotřebou kolem 15 l/100 km. A pokud tak budu jezdit častěji, tak není problém dostáhnout dlouhodobého průměru 12.8 což je maximum na spritmonitor. Jsou tam ale i opačné extrémy kdy dlouhodobý průměr je 6,79. Ale průměr všech registrovaných daného typu auta je 9,86 což jste rozporoval vy, že je blbost, protože VY jezdíte za 8.8 . Já rozporuji že to není blbost, že ten průměr může být bez problémů o litr výše na základě 56 aut z celého spektra spotřeby, zatímco vy tvrdíte opak na základě 5 aut ze své firmy a ještě jedno auto co se vám nehodí raději vyhodíte, protože jeho řidič „při vší úctě k němu jezdí jako pacient z Bohnic“.

                  Takže na jedné straně máme 56 aut náhodných řidičů a druhé straně 5 aut z jedné firmy (-1 co se nehodí), ale vaše čísla jsou určitě ty správné.

                7. To je klasika, 42 něco plácne a pak to chvíli okecává,
                  To je klasika, 42 něco plácne a pak to chvíli okecává, aby následně po anglicku zmizel.Jsem zvědav jak odpoví na ty odkazy z autoreue co jsem mu dal?

                8. Znova opakuji, tato diskuze je naprosto mimo a tomu že
                  Znova opakuji, tato diskuze je naprosto mimo a tomu že průměr superbu je 13 litrů benzínu dál nehodlám věnovat ani sekundu. Nazdar.

          1. najezdil jsem 20tkm s 206kw a pak nasledne cca 80tkm s 200kw.
            najezdil jsem 20tkm s 206kw a pak nasledne cca 80tkm s 200kw. S 206 jsem mel dlouhodobou 11, ta 200 verze jezdila za trosku min. Ovsem nikdy jsem za jizdu delsi nez 100km nemel min jak 10. Krom vyjjimky a to vzdycky prejezdu Brenneru. Zene to cas od casu ukazalo tesne pod 10 jinal ani nahodou. Ale zase to docela hezky jelo, sice zvul Passatu R36 to nemelo, ale ta 206 umela trosku i zabrucet, ta 200 s filtrem uz ne. Ikdyz to pak taky casem zlepsili.
            Takze si ver cemu chces, ja to mel jak pisu. Zere mi vsecko trosku vic. A vubec, recenzi s fotkama te 206 mam na moje auto, ty blbosti…

        1. Co bude za pět snad namá smysl řešit, každé auto klesá
          Co bude za pět snad namá smysl řešit, každé auto klesá na ceně a s ohledem že dneska díky emisním pokutám stojí PHEV v dané výbavě a výkonu prakticky stejně jako spalovací, náklady na provoz má podle profilu trasy poloviční až třetinové, tak nechápu proč by se za pár let mělo prodávat s větším propadem.
          PHEV má svoje specifické kupce stejně jako EV oba typy pohonu nejsou univerzální vozy jako byla stará dobrá 1,9 TDI

      1. Těžko se to posuzuje , protože třeba u BMW i3 nyní nikdo
        Těžko se to posuzuje , protože třeba u BMW i3 nyní nikdo nezná jeho prodejní cenu, ale ceníková to určitě není. Vždy záleží kolik EV ta či ona automobilka potřebuje ještě prodat. Pravda je však taková , že pokud si dnes koupím BEV s kapacitou například 50 kWh , mohu očekávat za pět let to samé BEV se 70 kWh. Tedy mám reálně horší vůz a to tlačí na pokles ceny. Na druhou stranu poměrně zákonitě přijde rok ,kdy více lidí vymění svoje spalováky za BEV a cena spalovacích ojetin se začne rapidně hroutit. Podle mého odhadu , tato situace nastane , při výrobě 19 milionu BEV za rok.

        1. Právě že pokrok v EV je značný a tím pádem je tlak na
          Právě že pokrok v EV je značný a tím pádem je tlak na pokles cen, když se k tomu vezme i degradace baterie, tak se snadno stane , že takový LEAF zánovní z roku 2015 má sotva poloviční dojezd , než nejlevnější elektromobil na trhu dneska a ceny na sautu u petiletých kusů jsou sotva na 1/3 ceny nových. To se podle mě u PHEV v žádném případě nestane, možná se jim trochu sníží dojezd na elektřinu, ale pořád to budou stejně praktická auta.

      1. Díky zajimavý článek, jen nevím Váš názor jakožto
        Díky zajimavý článek, jen nevím Váš názor jakožto majitele EV

        Podle mě auto staré 10 let co má nejeto 300-400 tis. Km , patří tak max. na recyklaci , natož do něj investovat desetitíce Kč

        „U hybridu staršího deseti let, který má za sebou 300 až 400 000 km, je nicméně obvykle potřeba vyměnit všechny, což přijde zhruba na 30 000 Kč. Oprava v omezeném rozsahu je možná, ale na regeneraci se potom nevztahuje roční záruka bez limitu najetých kilometrů.“

        Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/hybrid-auto-oprava.A201015_173553_autoservis_lsv?h=6F9D16E0D3A1D5E480C72CCA57245240

  2. off
    Sono ukázalo rám svařenej z jeklů místo dílů

    off
    Sono ukázalo rám svařenej z jeklů místo dílů lisovanejch z plechů. To bude asi pomalá garážová výroba. Vypadá to dost křehoučce, zvláště ty tenoučké střešní profílky co spojujou sloupky a sváry taky nejsou žádnej zázrak.
    https://www.facebook.com/306536122876673/posts/1408854722644802/

    Zde je jízdní řád vývoje a pár deatilů ke konstrukci.
    https://sonomotors.com/en/state-of-development/

    Pokud to dorazí k zákazníků v roce 2024-5 s tou malou baterkou, tak už to budou moct strčit rovnou do muzea jako historickou raritu. Původní termín byl 2019.

    1. Moc vesele se to tam nevyvíjí co? Na Siona jsem se těšil,
      Moc vesele se to tam nevyvíjí co? Na Siona jsem se těšil, v podstatě jej mám ve finálním výběru pro nové EV (až mě bude čekat obměna vozového parku). Mě by jeho parametry vyhovovali včetně velikosti baterie, důležité je, kolik bude nakonec kupní cena.

      Já myslím, že to svařované jsou jen ty dva slibované prototypy budoucí seriové verze.

      Na té stránce s produkčním plánem je stále jen rok 2020, kde jste přišel na to, že se termín prvních dodávek posouvá z konce 2021 (jak je uvedeno v propagaci) na roky 24 až 25? Nebo to je Váš odhad ze současného stavu?

  3. 1. Budou tyto “modernizované verze Standard Range Plus” s
    1. Budou tyto “modernizované verze Standard Range Plus” s bateriemi LFP, teží než než s původníma Lionkama?
    2. Jak se změní dojezd, rychlost nabíjení, degradace, počet cyklů a životnost baterií oproti lion verzi?
    3. Bude to mít Octovalve TČ?

        1. No osobně si myslím, že má spíše o něco víc kWh
          No osobně si myslím, že má spíše o něco víc kWh (celkově je větší) než že by šla dobíjet na víc %. Prostě využili místo, které nabízela verze TM3 SR+ se „starými“ bateriemi a dali tam větší kus LiFePo4.

          Proto se pravděpodobně nedočkáme TM3 LR s LiFePo4, protože tam prostě už není místo. 🙂

  4. no to sou věci jen 5.000 TM3 ?? to se do lodi víc nevešlo,
    no to sou věci jen 5.000 TM3 ?? to se do lodi víc nevešlo, tak to je bída, musíse poslat další komoušskej dáreček dísoj na ty jeho ID3/4/5 :)) Jen pro informaci to je jen PRVNÍ LOĎ …. bude samozřejmě následovat 2há a 3tí a 4tá …

    PRODUKCE GF3 ŠANGHAJ 10/2020 = cca 8.000 ks TM3 měsíčně…
    PRODUKCE GF4 BERLIN s TM3 začíná možná až 01.01.2022 :))) ádijéé dísi 😉

    PS: jak je to ted s tím poprázdninovým grátis nabíjením zdarma CCS TESLA Supercharger v německu pro jiný značky elektromobilů ?? 😉

Napsat komentář