Nový Volkswagen ID. Buzz GTX je nejvýkonnější Bulli všech dob

Volkswagen Užitkové vozy představuje nový ID. Buzz GTX (250 kW) jako nejvýkonnější sériově vyráběný model Bulli všech dob.

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX o výkonu 250 kW v rámci výroční tiskové konference. „Nejvýkonnější Bulli všech dob, se dvěma rozvory náprav a dvěma velikostmi akumulátorové baterie, volitelně 5, 6 nebo 7 sedadel, k tomu sériově dodávaný pohon všech kol – optimální tažná síla a trakce v každé jízdní situaci. Tento vůz by se vlastně měl jmenovat ID. Buzz GTXXL! To je skvělý začátek roku 2024,“ nastiňuje Lars Krause, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za prodej a marketing.

SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen ID.7 Tourer: elektrický kombík s dojezdem 685 km

Elektromobil Volkswagen ID. Buzz GTX je ve verzi s normálním rozvorem vybaven novou sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh. Verze s prodlouženým rozvorem náprav (plus 250 mm) je napájena z rovněž nové akumulátorové baterie o využitelné kapacitě 86 kWh. Obě verze GTX mají společný sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION a předběžný údaj zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Předprodej modelu ID. Buzz GTX bude zahájen v létě.

Volkswagen Užitkové vozy odpálí v roce 2024 ohňostroj nových modelů. Lars Krause v průběhu výroční tiskové konference v Hannoveru uvedl: „Zaprvé to bude Nová California s neuvěřitelně vysokým počtem fanoušků! Od loňského představení koncepčního vozu se již těším na světovou premiéru, k níž dojde letos v létě. Zadruhé budeme mít nový model Transporter, který bude nástupcem legendárního modelu T6.1. Ale dnešní den patří zcela jiné raketě. A to tomuto fantastickému vozu, jímž je nový ID. Buzz GTX.“

Elektromobil Volkswagen ID. Buzz GTX

Nový Volkswagen ID. Buzz GTX je vybaven dvěma elektromotory. Přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 80 kW, zadní nápravu elektromotor o výkonu 210 kW – oba společně tvoří pohon všech kol. Nejvyšší rychlost obou verzí modelu GTX bude elektronicky omezena na 160 km/h.

Elektromotorům modelu ID. Buzz GTX dodává elektrickou energii akumulátorová baterie o kapacitě 79 kWh, resp. 86 kWh. Sada akumulátorů s kapacitou 79 kWh může být na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích nabíjena výkonem až 185 kW.

Při využití maximálního nabíjecího výkonu trvá nabití z 10 na 80 % cca 26 minut. Při doplňování elektrické energie do akumulátorové baterie o kapacitě 86 kWh na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích dosahuje nabíjecí výkon až 200 kW. I v tomto případě je tak nabíjení z 10 na 80 % maximálním nabíjecím výkonem otázkou cca 26 minut.

Volkswagen ID. Buzz GTX nabízí díky nárůstu výkonu o 100 kW a pohonu všech kol 4MOTION ještě vyšší maximální přípustnou hmotnost přívěsu. Verze s normálním rozvorem náprav si suverénně poradí s přívěsem o hmotnosti až 1800 kg (brzděný, stoupání 8 %), u verze ID. Buzz GTX s dlouhým rozvorem náprav to je maximálně 1600 kg.

Nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu se tak podařilo zvýšit o 800 kg, resp. 600 kg. Systém 4MOTION poskytuje značné výhody z hlediska trakce především na mokrém povrchu nebo na nezpevněných cestách, ale také při jízdě s přívěsem. Nový ID. Buzz GTX je tak ideálním vozem pro tažení přívěsu – například pro přepravu lodi nebo koní, při níž se souprava s přívěsem často pohybuje v terénu s kluzkým povrchem.

Volkswagen ID. Buzz GTX se vyznačuje individualizovanou čelní partií. Nárazník v designu GTX s černou voštinovou mřížkou ventilačního otvoru a novými aerodynamickými prvky na krajích přispívá k dynamickému a současně originálnímu vzhledu. Na levé a pravé straně jsou do nárazníku integrovány nově navržené prvky světel pro denní svícení.

Všechny černé karosářské prvky, mezi něž patří nová mřížka ventilačního otvoru, aerodynamické prvky, nápisy GTX a kryty vnějších zpětných zrcátek, mají leskle černou povrchovou úpravu. ID. Buzz GTX je navíc sériově vybaven 20“ koly z lehké slitiny „Solna“.

Spektrum kol pro verzi GTX rozšiřují dva nové typy 21“ kol z lehké slitiny. Součástí sériové výbavy jsou vždy „světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix “. Exkluzivně pro ID. Buzz GTX je navíc nabízen nový lak v odstínu „červená Cherry“. Zákazníci si mohou tuto červenou barvu objednat jako sériově dodávaný nemetalický lak nebo si mohou svůj vůz na přání nakonfigurovat s dvoubarevným lakováním4 v kombinaci s metalickým lakem „stříbrná Mono“.

Značka Volkswagen Užitkové vozy individualizovala také vnitřní výbavu. Sportovní charakter nejvýkonnější verze modelu ID. Buzz umocňují tmavé barvy interiéru. Obě verze modelu ID. Buzz GTX jsou jako jediní zástupci této modelové řady vybaveny černým čalouněním stropu. Ve specifickém designu GTX byla navíc koncipována sedadla.

Vpředu nalézají uplatnění elektricky nastavitelná komfortní sedadla s paměťovou funkcí pro uložení nastavené polohy. Sedadla ozvláštňuje čalounění černou tkaninou z mikrovlákna „ArtVelours Eco“ s novým kosočtvercovým vzorem, červeným kontrastním prošíváním a červeným lemováním. Červeným křížovým prošitím je ozdoben i multifunkční volant, doplněný navíc červeným ozdobným prvkem na spodním rameni a chromovaným nápisem GTX.

Volkswagen ID. Buzz GTX s normálním rozvorem náprav má pětimístný interiér s třímístnou lavicí dělenou v poměru 40:60 ve druhé řadě (2/3) nebo šestimístný interiér se dvěma samostatnými sedadly ve druhé a třetí řadě (2/2/2).

Rovněž prodloužený ID. Buzz GTX si mohou zákazníci nakonfigurovat jako pětimístný automobil s třímístnou zadní lavicí (2/3) nebo jako šestimístný vůz (2/2/2). Kromě toho bude tato verze k dispozici také se sedmimístným interiérem vybaveným třímístnou lavicí ve druhé řadě a dvěma samostatnými sedadly ve třetí řadě (2/3/2). V závislosti na verzi jsou sedadla ve druhé řadě podélně posuvná v rozsahu 150 mm (normální rozvor náprav) nebo 200 mm (dlouhý rozvor náprav).

Zavazadlový prostor pětimístného modelu ID. Buzz GTX (normální rozvor náprav) má objem 1121 litrů (do výšky opěradel zadních sedadel) až 2123 litrů (zadní lavice sklopená, do výšky opěradel předních sedadel). Ještě prostornější je prodloužený ID. Buzz GTX.

Jeho zavazadlový prostor nabízí při naložení do výšky opěradel druhé řady sedadel objem 1340 litrů. Po sklopení sedadel v prostoru pro cestující a využitím ložné plochy až za první řadu sedadel lze do delšího modelu ID. Buzz GTX naložit náklad o objemu až 2469 litrů.

V dlouhé verzi GTX je dokonce i při obsazení sedmi osobami k dispozici zavazadlový prostor za třetí řadou sedadel o objemu 306 litrů. V závislosti na konfiguraci sedadel mohou být obě verze modelu ID. Buzz GTX vybaveny dlouhou nebo krátkou podlahou Multiflex (včetně dvou skládacích boxů). Podlaha Multiflex vytvoří druhou ložnou plochu, která je při sklopených zadních sedadlech rovná.

Nový hardware a software plus „ChatGPT“

Nové verze GTX přinášejí do modelové řady ID. Buzz velkou modernizaci hardwaru a softwaru. Novinkou ve výbavě je head-up displej (výbava na přání) spolu s novou generací informačních a zábavních systémů (sériová výbava), která nabízí novou strukturu menu a grafiku umocněnou rychlejšími procesory.

Dotykový displej systému má nyní úhlopříčku 12,9 palce místo 12,0 palce (33 centimetrů místo 30 centimetrů). Rovněž nové jsou osvětlené dotykové lišty pro nastavení teploty a hlasitosti. Povely z hovorového jazyka je ovládán nový hlasový asistent IDA, který umožňuje nejen ovládání mnoha funkcí vozidla, ale také vyhledávání odpovědí na dotazy prostřednictvím on-line propojení s databázemi, jakou je například Wikipedia.

Jako inovaci má hlasový asistent IDA navíc integraci chatbotu „ChatGPT“ s umělou inteligencí. Další novinkou v nabídce je aplikace „Wellness App“, která prostřednictvím předem nakonfigurovaných programů přizpůsobuje různé funkce vozidla, aby se posádka cítila co nejpříjemněji jak při jízdě, tak při nabíjení. Rovněž nový je asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování. Při otevření dveří následuje díky této funkci výstraha, pokud se zezadu přibližují motorová vozidla nebo cyklisté.

Volkswagen ID. Buzz s dlouhým rozvorem náprav je nyní na přání nabízen s panoramatickou střechou „Smart Glas“, do jejíhož vrstveného skla je integrována fólie s tekutými krystaly. U této střechy lze elektronicky měnit průsvitnost skla od transparentního až po neprůhledné. Dosud největší panoramatická střecha v modelové paletě značky Volkswagen promění ID. Buzz v moderní „Samba Bus“.

zdroj: tisková zpráva

77 Comments on “Nový Volkswagen ID. Buzz GTX je nejvýkonnější Bulli všech dob”

      1. Moje appka rika, ze muj Leaf „was discontinued on April 1, 2024“. Vas Leaf je zrejme modelovy rok 2017 i kdyz je vyrobeny 2016 a bude mit asi jiny modul. Asi 4G?
        Mam appku veze 3.9.0.
        Uvazuji o Open Vehicle Monitoring System OVMS. Da se tim ridit daleko vic a funguje pres wifi i mobil. Akorat stoji 179 az 227 GBP a je treba odpojit puvodni 2G modul. No uvidim. A funguje to s vice znackami. VW atd.
        openvehicles.com/

  1. Hmm, tak to vypadá, že za 1Q bude mít Tesla meziroční pokles prodejů a za celý rok nejspíš nedá 2 miliony, pokud dá další velké slevy opět někdy od třetího týdne dalšího kvartálu, tak se asi přes 2 miliony dostane, ale jen lehce, něco jako 2,1 mil. už se zdá být nemožné.

      1. Meziroční pokles prodejů ještě po slevách v půlce ledna je hodně špatný vývoj. Bude to teprve druhý pokles v historii Tesly, jenže ten první byl z důvodu nucené uzavírky továrny kvůli covidu, tento je poprvé z důvodu slabé poptávky.
        Zítra půjdou akcie hodně dolů, protože Wall Street analytici očekávají mírný nárůst. Já beru ale mnohem přesnější analýzu od Troy Teslike na X.

                1. pro Runnču…. Kdo zná statistiky je v klidu. 1. kvartál je šílenej jako skoro každý rok, nic nového pod e-sluncem 😁….

            1. @ TupyOstep: Protoze Chrocht bude trosku bystrejsi nez Ty – coz neda velkou snahu a uz tusi, ze ten mejdan, kdy se mene majetni skladali na hracky majetnejsim konci. Kdyby se jednalo o jinou komoditu nez jsou zkratowozy, tak bys uz kvuli tomu punktoval svetovou proletarskou revoluci verzi 4.6. …..

                1. Pro Runnču…. Jasně ,,všichni odepisujou desítky procent“ …
                  Španělsko 1.Q BEV meziročně +3,1%

                2. 😁Já jen že to bude asi nějaká aritmetická hříčka: Výrobci odepisují desítky procent prodejů, přesto prodeje stoupají (i když jen mírně) 🧮🤔

                3. Ona už jsou data prodejů v jednotlivých evropských zemích za Q1 2024? Můžu je vidět?

                4. pro Runnču… Netuším… Sleduju španělský internet a včera se na jednom webu objevily statistiky za 1.Q, ale jen na tamním trhu…

      1. S tím technologickým náskokem bych nesouhlasil, maximálně plichta a to bez FSD, ale s prodeji naprosto. Třeba BYD prodal jen za březen přes 300 tisíc aut, Tesla bude mít za čtvrtletí zhruba 420 tisíc, takže nůžky se rozevírají a to byl ještě nedavno BYD proti Tesle mrňous.

  2. Takove ceny FVE panelu jeste nebyly.
    JA Solar 415W za maloobchodni cenu 1708 Kc vcetne DPH. Tento panel vyrobi za 1 rok 415 kWh. S cenou 6 Kc/kWh kterou platime vyrobi za 1 rok elektrinu v hodnote 2.490 Kc. Navratnost 8,2 mesice. Kdo jeste veri, ze FVE neni konkurence schopna, ten ma uhli v hlave.

        1. Tak schválně
          10 Kw systém s nějakou baterkou (cca 10 kWh) má komerční cenu nějaký 400 000 kč a za 25 let vyrobí cca 250 MWh. Tedy 1 MWh přijde na cca 1600 kč (400 000/250). A to máme elektřinu cca od března do listopadu a šílené přebytky v létě.

          Atomová elektrána 1000 MW (a to je náš nesmyslný požadavek na menší výkon, větší by stál stejně). Plánovaná životnost 60 let, takže celková výroba 1000 * 24 *365 *60 = 525 600 000 MWh. Cena 500 miliard Kč (možná to bude méně). Cena za MWh 950 kč (500 000 000 000 / 525 600 000). A máme elektřinu nezávisle na čemkoliv a kdykoliv). A když ty reaktory postavíme dva, tak cena nebude dovojnásobná.

          1. Nesnažte se. Musíte porovnávat velké průmyslové instalace, ne domácí FVE. Podívejte se na statistiky a prognostiky třeba Lazard. Jim vychází JE v průměru 180$/MWh a pořád to roste. FVE vychází v průměru 60$/MWh a pořád to klesá. Baterii budete potřebovat i u JE (jedou pořád na plný výkon, každé omezení zhoršuje rentabilitu, viz dlouhé stráně, proč myslíte, že je máme), takže i s pořádnou baterkou, budou FVE levnější a hlavně, oproti JE to máte rychle a většinou i v ceně. Samozřejmě v našich podmínkách to bude trochu horší, protože jsme dost na severu, ale pořád je to dost jinde.

            1. A cely ten jaderny ocas od statnich organu az po mukly, kteri ten zarici bordel musi odklizet.
              Opravy, palivo a co ja vim jeste kolem. A pak prijde nejakej silenec z vychodnich stepi a bude to ostrelovat. Staci sejmout par stozaru a CR je behem par minut uplne v prdeli. Temelin i Dukovany maji kazda jen 2 prenosove trasy. Tak asi 4 stozary a mame tmu.

            1. Naprostá většina nákladů JE je jejich postavení. Náklady na provoz je menší část. Palivo je jednotky procent nákladů, obsluha bude maximálně malé desítky procent nákladů. Po pár desítkách let provozu budou třeba nové turbíny, což opět budou nějaká procenta nákladů.

              Nicméně FVE na roční výrobu 1000*24*365 = 8 760 000 MWh, tedy v panelech 8 760 000 kW peaku, tedy při 400W na panel cca 22 milionů 400W panelů také bude potřebovat trochu více nákladů na údržbu než „jednoho dědka se psem na hlídání“.

              1. A kde máš úložiště a havárie?? On to někdo zacáluje že??…. Opravdu doufám že si ty sračky postavíte s úvěrem od megalichvářů a necháte napokoji státní rozpočet – když jsou nové bloky cenově takové terno, né😡
                Ale tak nějak tuším, že nás do té rozkrádačky zatáhnete všechny a ještě budete mít plnou hubu energetické BEZPEČNOSTI ☢️🤮🖕

          2. 10kWp system s 14 kWh baterii a menicem 8kW vychazi dnes na klic na cca 260 tisic s dani pred moznou dotaci, tech tvejch 400 platilo mozna tak rok a pul zpet nebo u smejdu, a letos to pujde dolu jeste hodne, neb az zacnou bejt naskladnene levnejsi baterky, pujde dolu i cena kompletu

            ale ano za 400k to zcela jiste nabizej smejdi co spolehaj na dotace a tak lidem bulikujou neco jako 400k a malym pak nekde pod tim ze dotace az neco jako 195 tisic 😀

            1. Od 3.6.24 se budou na distribucnim uzemi CEZ schvalovat jen instalace, ktere nebudou mit zaruceny pripojovaci vykon. Distributor bude mit pravo dodavku do site omezit az na nulu a bez naroku na kompenzaci. Zatim jeste neni ani vyhlaska, ale uz to budou delat z vlastni iniciativy.
              Bude zapotrebi i nejaky dalkovy regulator.

                1. Ta nula znamená průměr za 1/4 hodiny maximálně 115W pro 1f a 300W pro 3f. To není problém dodržet pokud se měnič neresetuje do výchozího nastavení.

                1. Nevim co tim komentarem chcete sdelit. U meho se jedna o pripojovani RD k NN od 3.6.2024. Toto je dost cerstva info. Zatim u RD takove podminky neexistovaly.

                2. Leodendula 3. 4. 2024 (14:52)
                  Já vycházel z oficiální informace přímo z webu ČEZd, kde je uvedeno, že se jedná o hladinu VN.
                  Pokud to tam mají špatně a u vás se to týká i NN, tak se omlouvám.
                  Každopádně do té doby jsou žádosti vyřizovány s původními podmínkami.

                3. @exc. Aj sakra. Uz vidim moji chybu. Nejak jsem zamenil VN s NN. Takze oprava, zatim je to omezeni jen pro instalace na VN.
                  Omlouvam se, byl jsem nepozorny. Sorry.

          1. Nebuďte naivní, oni Němci znají dost jazyků, aby uměli vytvořit dvojsmyslný název který vypadá na první pohled nevinně. Čím déle, tím víc si myslím, že to dělají schválně. VW se prostě do elektromobility nepohrne. Dělají to jen proto, aby neplatili sankce za spalováky. Nechci být sprostý, ale hodilo by se to, protože to stáhne do pekel nejen VW, ale jejich filiálku Škoda.

  3. Tohle bude neprodejné, nechápu proč tohle VW vyrábí. Chce to normální auta za rozumnou cenu, jinak se elektromobilita nerozjede. Bral bych to jako druhé auto na ježdění do práce a po městě a oni místo toho vyrábějí takové kraviny. Mám 2 spalováky a jeden bych vyměnil za BEV, ale zatím marně čekám na něco rozumného za dostupnou cenu.

    1. zacina se blejskat na lepsi ceny, letos se maj zacit prodavat auta jako Renault R5 s cenou zacinajici na pul milionu, a vedi proc, z Ciny se chysta zhruba 5 podobnych modelu a spekulovanou podobnou cenou

      takze zacinaj na cene trosku jiz padar ojete Zoe a auta i z vetsich segmentu ale mensima baterkama, treba ID3 se da jiz poridit z Nemecka okolo 350 tisic, a ac ma ten zaklad jen 45kWh, tak ty auta jako druhe do rodiny proste stacej i s tim mensim dojezdem okolo 300km, ja prave o ojete ID3 zacinam taky uvazovat jako nahradu za druhe auto v rodine, jezdime s nim vesmes bud trasu do 10km za den nebo trasy do 90-100km za den, a jako mamacar a auto na nakupy kde se dnes jiz da nabijet za velice pekne ceny, by nam asi slouzilo dobre a lepe nez starej spalovak ktery na to mame dnes

  4. Můžu tři otázky?
    1) Řidičák třídy B96 a BE stačí, nebo už musíte mít papíry na náklaďák?
    2) Má to navigaci pro nákladní vozidla, aby se v plánovaní trasy počítalo se zákazem vjezdu pro soupravy nad 3,5 tuny?
    3) Má tato verze možnost přidělat dětskou sedačku na prostřední zadní místo, nebo stále platí, že auto bylo koncipováno pro homosexuální pár s jediným adoptovaným migrantem?

        1. Určitě jde o možnost řídit s béčkem až do 4 tun a pravděpodobně i zákaz vjezdu od 3,5t se posouvá nad 4t… Mám pocit že např. ve Španělsku už je ta výjimka v platnosti, jestli to platí vždy pro celou EU netuším… Zkusím něco dohledat, jestli najdu čas a náladu…
          Ale možná by mohla redakce???😉

          1. „zákaz vjezdu od 3,5t se posouvá nad 4t“.
            Nevěřím. Kdo ponese právní odpovědnost za škody na dopravních stavbách dimenzovaných do 3,5 tuny?
            Možnost řídit s Béčkem nad 3,5 tuny existuje. Je to B96 nebo BE. Ale musíš si to udělat v autoškole. Máš to? Pochybuju, protože co vím tak to nemá ani promile řidičů a to ani těch nových, protože součástí je zkoušká s couváním s vozejkem, což naprostá většina nových řidičů při zkoušce nechce dělat.

              1. Píšeš nesmysly. Našel jsem si to a jediné, o čem se uvažovalo, bylo udělat z B to co mám já a na co jsem musel kvůli malému přepraváku dělat dodatečnou zkoušku, tedy B96 (pak jsem šel na B+E, protože LC+velký přepravák má dohromady 4700kg).
                Naprosto se neuvažuje, že by se 3,5 tuny plošně předělalo na 4,25 všude, protože je asi milion míst, kde je těch 3,5 tuny v různých předpisech.

                Ano, stavby jsou nějak dimenzované a tisíce starších mají atest na 3,5 tuny například, který některé plní jen tak tak. A papír rozhodně most nepředělá. Ano, možná vydrží 6 tun. A možná taky ne. A když ne, kdo ponese odpovědnost? Ale to je stejně akademnická debata, o ničem podobném se ani neuvažovalo.

                1. pro Runnču…. 😃 Můžeš si tady čmáríkovat co chceš, ale pokud nedojde k zásadní revoluci v technologii akumulátorů, hmotnost VŠECH vozidel se posune nahoru….
                  Jednoduché administrativní opatření 3,5t /4t řeší problém bez dalších následků….
                  Já chápu že se ti to nelíbí, protože hledáš proti-elektromobilní nesmysly, ale máš to marný 😉

                2. Ty dopravni omezeni na 3,5t se delaji kvuli uplne jinym faktorum. Zaprve byl by nesmysl dat omezeni treba na 4t, protoze by se to nedalo vubec kontrolovat. Auto ktere vazi 4 tuny spada do kategorie 7,5t a tak by akorat idiot a lavrov42 daval omezeni na takovy nesmyslny limit. Proste ty omezeni se delaji podle vahovych kategorii vozidel.
                  Zadruhe treba u tech mostu neni mozne stanovit limit s presnosti na 500kg. Navic na moste muze byt jedno vozidlo 3,5t, ale take treba 10 najednou. A stejne nespadne.
                  Znam mista kde je omezeni na 3,5t a drive tam trajdily kamiony s hmotnosti 40t. Treba hranicni prechod Hrensko. Za bolsevika vyznamny prechod do DDR a dnes pouze do 3,5t. A technicky se nic nezmenilo. No a take znam mista, kde plati 3,5t a obcas tam projede i neco velkeho.
                  Zijes v rusacke bubline a nechapes okolni svet.

                3. Pro Runnču…. Tak jsem si to taky našel a ve Španělsku už od 2021 řídíš legálně s béčkem dodávky a náklaďáčky do 4250kg místo do 3,5t….
                  Podmínky: 1. musí být elektro nebo hybrid
                  2. Musíš mít řidičák min. 2 roky…
                  Jak jsem psal, nevím jestli je celounijní platnost a už di doprdele😘

                4. V Nemecku plati tez od 2022 limit pro plne elektricka EV 4250kg s ridicakem B bez dalsich zkousek. lavrov42 jde opet ke dnu.

                5. runnča to má těžký. Svět se mu hroutí, změny přesahují jeho mentální schopnosti, a k tomu ještě v sobě maskuje teplouše tím že teplouši opovrhuje.
                  Přesně tak to bylo ve filmu Americká krása. Voják (Chris Cooper) byl teplý, ale věděl, že pro vojáka to je nepřípustné, a proto na oko teplouši opovrhuje.
                  //www.csfd.cz/film/6654-americka-krasa/galerie/fotosky/

              1. To omezeni na 1800kg bude zrejme pouze administrativni, aby se vesli do nejakeho hmotnostniho limitu pro ridicak.
                U spalovaku se zacnou protacet kola mnohem drive nez u jemne regulovaneho elektrickeho pohonu. A pokud ste chodil do skoly, tak vite co to znamena.
                Tazne zarizeni se dimenzuje na nejvyssi dynamickou zatez, kdyz auto s plnym vlekem projede nejakou velkou diru a vlek se poradne zhoupne. Takoveho zatizeni se u statickeho pretahovani nikdy nedosahne, ani pri pripojeni treba 5t. Navic tazne muze byt zatizene maximalne trakcnim tahem ktere prenasi pneumatiky a i tento limit se musi spolehlive zvladnout s rezervou aspon 50%. Takze taznemu je vas LC totalne u prdele. A nezapominejte, ze tazny limit se stanovuje na jizdu do kopce 12% a pretahovani je na rovine. Takze vase blabla jsou zase jen blabla.

                1. Testovani tazneho zarizeni ID.3. Delka testu 5 dni nonstop.
                  youtube.com/watch?v=4mXlD5vGcCA

                2. Tohle asi nikdo neceka kdyz tahne za sebou plny vozik. To neni hezke.
                  youtube.com/watch?v=fsCdC12TZ78

            1. Toyota by se do šrotu odtáhnout dala:
              //youtu.be/Pcn01JPAnpo?t=21
              //youtu.be/VPNoXa-Lb_k?t=268

              Hummer je moc těžký, takže ten jen někdy. Stojí za povšimnutí, jak malý výkon k tomu stačí. Pokud moment motoru stačí k tomu aby se na suchu protočila kola, tak pak při souboji záleží na pneumatikách, hmotnosti a schopnosti řízní momentu.
              //youtu.be/DhM7we2Bzao?t=76

              Samozřejmě, trakce se řídí nejlépe, když jsou motory 4. Je jedno co je psáno na papíře, ale při statickém tahu se koule neurve.
              //youtu.be/TYl3QiCJVqs?t=25

              1. A to je video o čem? Že s hřebama na sněhu a na rovině posuneš o čtyřista kilo lehčí auta na univerzálech? No nekecej… 😀

                Tohle je mnohem zajímavější. Hlavně to teploušský matlání po tabletu a bádání, proč je za piču 😀
                hxxps://youtu.be/BFakMgqoeMc?feature=shared&t=269

Napsat komentář