Volkswagen vyvíjí další komponenty pro elektromobily

Kromě baterií a elektromotorů si bude Volkswagen vyvíjet také pulzní měniče a systémy tepelného řízení.

Na Tech Day 2023 představila společnost Volkswagen Group Technology výhled chystaných inovací v oblasti baterií, nabíjení a elektronických komponentů pro elektromobily. Důraz byl kladen na elektrický pohon budoucnosti. Za tímto účelem se Volkswagen sám stará o všechny centrální komponenty a kromě baterií a elektromotorů nyní interně vyvíjí pulzní měniče a systémy tepelného managementu. Systém pohonu Volkswagen pocházející z jednoho zdroje nabízí značné výhody v oblasti efektivity a nákladů. Optimální kombinací jednotlivých komponent lze dosáhnout až o 20 % vyšší účinnosti.

SOUVISEJÍCÍ: Volkswagen vstupuje do nového desetiletí: jednotná platforma, software i autonomní řízení

Pulzní měnič je mozkem elektrického hnacího ústrojí a je z velké části zodpovědný za účinnost a výkon. U prvního pulzního měniče, který „navrhl Volkswagen„, vývojáři těchto klíčových komponent od základu přepracovali hardware a software. Díky principu modulární sady nástrojů jej lze implementovat do všech motorů od základních až po sportovní vozy s výkonem přes 500 kW a v budoucnu i více. Technologie je v současné době vyvíjena sériovou výrobu a může být použita již u příští generace MEB (MEB+ kolem roku 2025).

Pokud jde o systémy tepelného řízení, pracuje Volkswagen na zcela nových řešeních. Zatímco dnes se používá velké množství jednotlivých modulů a dlouhých hadicových spojů, v budoucnu je nahradí mimořádně kompaktní integrovaný tepelný modul. Ten bude řídit celou klimatizaci, včetně vysokonapěťové baterie, a bude tak mít zásadní vliv na dojezd a schopnost rychlého nabíjení vozidla. Nový univerzální modul je také výrazně lehčí, robustnější a účinnější než současné systémy.

Kromě účinnosti je hlavním cílem vývoje všech komponent centrálního elektrického pohonu škálovatelnost – protože vysoké úspory z rozsahu snižují náklady. Volkswagen Group Technology sdružuje aktivity celého koncernu v oblasti baterií, nabíjení a elektrických komponent. Podílejí se na tom i dceřiné společnosti PowerCo (baterie) a Elli (nabíjení a energie).

Portfolio špičkových technologií zahrnuje mimo jiné unifikovaný článek, který bude od roku 2025 využíván ve všech vozidlech koncernu Volkswagen a který stanoví nové měřítko v oblasti technologie baterií. Součástí divize je také divize Platform Business, která zastřešuje spolupráci s externími partnery, jako jsou Ford a Mahindra. Po celém světě zaměstnává divize Volkswagen Group Technology přibližně 70 000 lidí.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Volkswagen vyvíjí další komponenty pro elektromobily”

  1. Dnes v diskusi na IDNES ke článku o tom, jak VW přemýšlí o vývoji levného lidového EV. Samozřejmě nic nevymysleli, mohli si ušetřit tu námahu. Obsah článku není podstatný, píšu jen proto, abych vypíchnul jeden názor z té diskuse. Moudrý pán píše „Pamatuju, že za socialismu byla auta drahá, takže je neměli všichni. Za kapitalismu jsou auta levná, takže je mají všichni. Protože se blížíme do socialismu, budou auta drahá a nebudou je mít všichni.

Napsat komentář