Volkswagen ID.Golf na vylepšeném podvozku v roce 2025?

Rodina elektromobilů Volkswagen ID se bude dál rozrůstat. Očekávaný Volkswagen ID.2 se nejspíš přejmenuje na Volkswagen ID.Golf a přijde už za dva roky.

Britský magazín Autocar informuje, že Volkswagen ID.2/ID.Golf bude konvenční hatchback postavený na vylepšené platformě MEB+. Název ID.2 by měl být nahrazen označením ID.Golf. Šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer a nový šéf celého koncernu Oliver Blume údajně pracují na velké revizi elektromobilního plánu, který vznikl pod vedením původního šéfa koncernu Herberta Diesse.

SOUVISEJÍCÍ: Nový Volkswagen ID.3: pravdu měli zákazníci

Diess původně počítal s tím, že kolem roku 2025 nahradí stávající elektromobilní „LEGO“ platformu MEB nová, pokročilejší jednotná platforma SSP (Scalable Systems Platform). Ta se ale nyní odsouvá až na roky 2028-2029.

Mezistupněm bude MEB+ s dojezdy až 700 km (reálně 500-600 km) a nabíjením o výkonu až 200 kW (stále pouze 400 V). Do roku 2026 má na MEB+ vyjíždět z továren koncernu VW až 10 nových elektromobilů. Jedním z nich pravděpodobně bude právě i Volkswagen ID.Golf. Auto by prý mohlo existovat souběžně s Volkswagen ID.3, který nejspíš bude velikostně o kus výš.

zdroj: Electrive

4 Comments on “Volkswagen ID.Golf na vylepšeném podvozku v roce 2025?”

  1. V roce 2025 bude podle mého odhadu třeba na trhy EU 3-5 milionů EV. Milion dodá zřejmě Tesla , nějakých 200-500 tisíc BYD ,podle jejich cenové politiky. Další odhadem milion zbylé čínské automobilky (NIO, SAIC, XPeng, GWM, Geely….) a VW možná ,ale jenom možná pomalu začne vyrábět ID.Golf. Není to trošičku pozdě?

        1. Tu stačí bezny výpočet… Bezec umi nasobit (i kdyz si neumí představit některé kompletní změny:) a nevšiml si ze je to kumulovaný počet do roku 2025. Coz zase pravda neni tak daleko – a cisla jako 1 mil v roce 2023, 1,5 mil v roce 2024 a 2,5 mil v roce 2025 vypadají vysoké… ale loni se prodalo 1.3mil BEV (ACEA). Takže je vlastně je otázka jak bude vypadat ekonomika (spis očekáváme negativní dopad – otázka je jak moc) a jak budou vypadat ceny – pokud přijde relálne nejaky priblizovadlo do 25k Eur tak pozitivní efekt muže dost prevazit. Pro představu dnes se v Euro area (EU+EFTA+UK) proda pres 11 mil aut. Ja reálne dnes nemam důvod za 500k Kč kupovat neco jiného než elektropriblizovadlo (na můj nájezd uz dnes stačí, ale zatím neni důvod resit cokoliv nového, ma cenu dojezdit co mam).

Napsat komentář