Volkswagen prodal minulý rok 452 900 elektromobilů

V roce 2021 skupina Volkswagen dodala po celém světě 8 882 000 aut. Z toho 5 % byly elektromobily.

Meziročně Volkswagen dodal globálně dvojnásobek elektromobilů. V Evropě je v tomto ohledu jedničkou (310 400), v USA dvojkou s podílem 7,5 % (37 200). V Číně to bylo 92 700 elektromobilů, 4x více oproti roku 2020. Co se týká plug-in hybridů, tam si Volkswagen připisuje skóre 309 500 (meziročně +61 %). Celkově dodal Volkswagen proti roku 2020 o 4,5 % méně z důvodu epidemie čínského viru COVID a nedostatku čipů.

Nejprodávanějšími elektromobily skupiny Volkswagen byly:

  1. Volkswagen ID.4 – 119 600
  2. Volkswagen ID.3 – 75 500
  3. Audi e-tron (vč. Sportback) – 49 200
  4. Škoda Enyaq iV – 44 700
  5. Volkswagen e-up! – 41 400
  6. Porsche Taycan (vč. Turismo) – 41 300

Evropa je už dnes pro Volkswagen pouze druhým největším trhem s 3 518 700 dodaných vozů (-2,7 %). První je Asie-Pacifik s 3 610 600 a meziročním poklesem o 12,4 %, především samozřejmě Čína (3 304 800). Rostly naopak dodávky v Severní Americe (908 400, +15,6 %) a Jižní Americe (514 600, +5,1 %).

zdroj: tisková zpráva

22 Comments on “Volkswagen prodal minulý rok 452 900 elektromobilů”

  1. To jsem netušil, že v roce 2021 VW prodá polovinu produkce Tesly. Vždyť ty modely povětšinou ani nejde koupit, je jich jen pár a na nový se čeká strašně dlouho. A i přes to skoro půl milionu BEV.

    No osobně mě to nepřekvapuje, ta Tesla je fakt strašný auto ve kterým se člověk musí vztekat se základníma věcma a jak jsem pochopil z prodejů Modelu Y vs Model 3 o dojezd zase až tak moc nikomu nejde…

  2. Takže VW prodává ročně o 300 tisíc elektromobilů víc a o 3 milony aut míň než v roce 2019. VELKÁ GRATULACE zelení soudruzi, jde vám to bezvadně. 😀 😀 😀

    Q4 2021 meziročně -30%, to je opravdová lahůdka, a to to zachraňují nákladní a sportovní vozy, osobáky naprostý kolaps. Škodovka -40%. Paráda.

    1. Největší automobilka na světě nemá šanci uspět s nabídkou průměrných a předražených elektromobilů. Ten propad je citelný díky Číně, kde jsou jeho prodeje na ostudu. Na domácím trhu, kde je VW tradičně silný, to taky není žádná hitparáda. V USA prodává pouze ID.4. A to teď výrobu elektromobilů omezil, protože nejsou čipy.

        1. Někdo jde dolů, a někdo nahoru (Tesla) co je na tom divného? A tady další::“Porsche v tiskové zprávě hlásí nejsilnější rok z pohledu dodávek nových vozidel v celé své 91leté historii, tažené především nebývalou poptávkou po SUV a celé řadě variací elektrického Taycanu.“Uvidíme letos možná se VW začne zlepšovat.

    2. nejvetsi propad prodeju maji na trzich kde je poptavka po EV, a velka cast propadu prodeju je diky nedostatku cipu na ktere si nepodrzeli vyrobni kapacity v 2020 a 2021

      co je ale nejdulezitejsi, tak prodad prodeju je hlavne ve sfere prodeju nejlepvnejsich aut, aneb snazili se vyrabet a prodavat hlavne auta s velkou marzi a zazdili prodeje modelu ktere meli marzi bud minimalni nebo zapornou

      takze ve finale to ze maj mensi prodeje neznamena ze jsou na tom hur, protoze produkovat kvantitu neni vzdy to nej, ostatne vim eze treba GM ac se mu prodeje zvysovali, tak se mu zaroven priblizoval krach, a automobilka neni jen o tom kolik proda, ale taky za kolik proda

Napsat komentář