Elektromobily Porsche Taycan and Taycan Cross Turismo přinášejí pro modelový rok 2022 několik zajímavých novinek.
foto: Porsche
Až dosud elektromobily Porsche Taycan podporovaly pouze službu Apple CarPlay. Nově nabízejí hlubokou integraci Android Auto, takže se teď i mobily s Androidem rozsahem funkcí vyrovnají konkurenčním telefonům iPhone.
Kromě toho auto ve všech verzích kromě té nejzákladnější nabídne optimalizace efektivity pohonu. Porsche proto slibuje zvýšení dojezdu „významné v každodenním životě“, ale přesné číslo neudává. Zřejmě tedy půjde o vyšší jednotky nebo nízké desítky kilometrů.
Zlepšilo se také rychlonabíjení díky optimalizaci tepelného managementu tak, aby zvládal vyšší teploty a dřívější předehřev baterie na optimální teplotu. Taycan zvládá rychlonabíjení až 270 kW, ale slibuje časem možnost až 350 kW.
Tou rozhodně nejviditelnější změnou jsou nové barevné varianty. Kromě 17 standardních laků je k nově k dispozici 63 dalších barev.
Tady je to trochu lépe a podrobněji
Tady je to trochu lépe a podrobněji popsané:
https://fdrive.cz/clanky/porsche-taycan-pro-modelovy-rok-2022-je-libo-ruzovou-7634
Zajímavou novinkou je „volnoběžka“ pro přední nápravu.
Zajímavou novinkou je „volnoběžka“ pro přední nápravu. Ne že by to bylo něco průlomového. Na druhou stranu Hyundai podobné řešení u E-GMP platformy nasadilo také. Pravděpodobně to je lepší řešení než asynchronní motor vpředu.