Volkswagen představil robotickou nabíjecí stanici pro elektromobily

Jedním z nejnovějších „vizionářských konceptů“ koncernu Volkswagen je plně robotická, bezobslužná nabíjecí stanice pro elektromobily.

Robotická nabíječka Volkswagen je určena zejména pro podzemní garáže apod. Připomíná jednoduché průmyslové roboty, kteří se výrobních halách např. zajišťují přesuny materiálu nebo nářadí.
foto: Volkswagen

Prototyp robotické nabíjecí stanice byl aktuálně představen v rámci divize Volkswagen Group Components. Je určena do omezených parkovacích prostor, jako jsou třeba podzemní parkoviště.

Nabíjecí robot se nastartuje přes aplikaci nebo komunikaci s autem samotným. Sám si dokáže otevřít klapku nabíjecí zásuvky, zastrčit konektor a začít nabíjet. Člověk se toho vůbec nemusí účastnit.

Robot dokonce umí nabíjet více aut najednou. K tomu s sebou vozí mobilní baterii. Jakmile ji k autu připojí, může se okamžitě začít starat o další vůz.

tisková zpráva

91 Comments on “Volkswagen představil robotickou nabíjecí stanici pro elektromobily”

      1. V roce 1989 se udělala dohoda, že komunistický parlament
        V roce 1989 se udělala dohoda, že komunistický parlament zvolí Václava Havla prezidentem a ten zajistí, že nebude nikdo za období komunismu potrestán a majetek se rozkrade. Tak se i stalo. V. Havla zvolil komunistický parlament 29.12.1989, nikdo potrestán nebyl a rozkrádačka byla.
        Nejvíce se napakovali lidí, kteří tehdy měli peníze – lidi spjatí s ruskem a různí veksláci, apod…
        Nicméně pak tito lidé otočili a Rusko začali nenávidět. Tito lidé mění politickou orientaci tak, aby z toho měli zisk.

            1. Hodně si Havla adorujete. Byl vybrán Moskvou dlouho
              Hodně si Havla adorujete. Byl vybrán Moskvou dlouho dopředu. Komunistický parlament ho zvolil prezidentem ČSSR a nikdo za komunismus nebyl potrestán. Díky němu proběhlo předání moci poklidně, bez ztrát na životech, což se o jiných státech říci nedalo.

                1. Jak to bylo skutečně doopravdy se dozvíme možná za 100let
                  Jak to bylo skutečně doopravdy se dozvíme možná za 100let a nebo taky nikdy…
                  Stejně jako milion dalších věcí po celém světě…

                1. Věřte si čemu chcete. Já vím své.
                  Věřte si čemu chcete. Já vím své.

    1. samozřejmě že se budou v rámci partnerství tesly s
      samozřejmě že se budou v rámci partnerství tesly s komamčem ve válce proti evropským autodebilkám z číny TMY dovážet, branderburg jen zástěrka…

      Tesla 1935 ussr $25.000
      Tesla 2019 china …

      https://en.wikipedia.org/wiki/Teleforce

      …víte že na Teslu nasadila FBI 1943 strýce D.Trumpa eletryckýho inženýra John G. Trump ;))

      https://en.wikipedia.org/wiki/John_G._Trump

    1. V podstatě má pravdu. Nicméně on počítá s nahrazením
      V podstatě má pravdu. Nicméně on počítá s nahrazením všeho benzínu a nafty, tzn. včetně kamionů. V případě pomalého nabíjení mu vyšla potřeba dodatačných 18 GWh, což je v podstatě dostavba Dukovan a Temelína (celkem 3 bloky).
      U toho rychlonabíjení s ním nesouhlasím, že bude potřeba 3x vyšší výkon u elektráren.
      Prostě se jen potvrzuje, že elektromobil je vhodný pro lidi, kteří mohou doma v noci dobíjet. Pro ostatní, kteří musí spoléhat veřejné dobíječky, je elektromobil nesmysl a to jak z finančního, tak energetického hlediska.

      Edit:
      Také tam nezohlednil možnost dobíjení na 3 fáze, podle něj nebylo možné velký elektromobil přes noc nabýt. Nezohlednil možnost inteligentního dobíjení. Pokud by všichni u dané trafostanice dobíjeli v jeden čas, tak by to trafostanice nedala. Nicméně pokud by bylo dobíjení inteligentní a během noci lze trafostanici vytížit tak, aby to dala. Například jedno auto s částečně nabitou baterií by se dobíjelo mezi 0-3 hodinou, další mezi 3-6 hodinou apod…
      Nezohlednil, že v noci je přebytek proudu a elektrárny se zbytečně vypínají nebo jedou naprázdno.

        1. ak si vezmem iba začiatok, tak tam sa sekol. to, že DNES
          ak si vezmem iba začiatok, tak tam sa sekol. to, že DNES STÁLE VÝROBCOVIA ZABÍJAJÚ bev MALÝMI/JEDNOFÁZOVÝMI palubnými nabíjačkami je príčinou, že DOPLNA za noc nenabije.
          k „dostavbe“ elektrární iba toľko, že česko vyváža cca temelín.
          a iba na okraj – na sk alternatívny/i dodávateľ/ia problém riešia VOPRED, napríklad nielen virtuálne úložiská energie, ale aj cenotvorba – min. štyri tarify vo dni, riešia nabíjanie BEV a cenu zaň riadením nabíjacieho prúdu – prebytok vyšší, nedostatok nižší a to v ľubovoľnom období dňa.

              1. To by nefungovalo. Můžete je nesnášet jak chcete, ale ani
                To by nefungovalo. Můžete je nesnášet jak chcete, ale ani Babišovi, ani Putinovi nelze upřít inteligenci a jisté schopnosti. Do rozvědky jen tak někoho nevezmou.
                Ta profesionální celebrita je objektivně hloupá.

                1. Ani jeden, jen by toho nemuselo byt tolik, komentujete úplně
                  Ani jeden, jen by toho nemuselo byt tolik, komentujete úplně vše 😉

                2. Vzdyť to přece nemusíte číst.
                  Vzdyť to přece nemusíte číst.

                1. Je to eskalace problému, který neřešili.
                  Fakt je, že

                  Je to eskalace problému, který neřešili.
                  Fakt je, že Trump požadoval změnu volebního systému od začátku svého mandátu.
                  Fakt je, že v řadě států nesedí počet registrovaných voličů a odevzdaných hlasů.

                  Můžeme se jen dohadovat, o jak velkou neúmyslnou či úmyslnou chybu se jedná.

                  Osobně nejsem zastáncem teorie, že moudřejší ustoupí, appeasementu a „nemá smysl se v tom šťourat, hlavně ať už je to za námi“.

                  Pokud došlo k volebním podvodům, ať už organizovaným nebo pod vlivem hysterie živelným, došlo k popření základního demokratického principu a poteče krev. Musí téct krev.

                  Pokud k nim nedošlo a Trump bude odmítat předat moc, měl by jít sedět.

                2. Fakt je, že Trumpovci prohráli něco okolo 60 soudů
                  Fakt je, že Trumpovci prohráli něco okolo 60 soudů týkajících se voleb. Obvykle proto, že se tím soud vůbec odmítl zabývat, protože v civilizovaných zemích je zvykem chodit k soudu s důkazy.

                3. 1) Jak to víte?
                  2) Kdo je trumpovec a jak ho rozpoznáte od

                  1) Jak to víte?
                  2) Kdo je trumpovec a jak ho rozpoznáte od obyčejného nespokojeného občana?
                  3) Co znamená soud týkající se voleb?

                  Určitě na to dokážete zodpovědět. Jinak je to jen takové hospodské žvanění.

                4. 1) Pravidelně sleduji zprávy z USA. Někdo si dokonce dal tu
                  1) Pravidelně sleduji zprávy z USA. Někdo si dokonce dal tu práci a udělal na Wikipedii pěkný souhrn, enjoy: zde
                  2) Jak jinak mám nazvat Trumpův tým „elitních právníků“ a lidi, kteří se mu z nějakého důvodu chtějí zavděčit?
                  3) Někdo napadl volební výsledky.

                5. Zaujímavé, že keď Trump pred časom vyhral volby, tak mu
                  Zaujímavé, že keď Trump pred časom vyhral volby, tak mu ten volebný systém nevadil a nespochybňoval výsledky volieb, až teraz, keď prehral 🙂

                6. Bez akýchkolvek dôkazov. Trpí asi nejakou formou paranoje a
                  Bez akýchkolvek dôkazov. Trpí asi nejakou formou paranoje a pocitu vlastnej jedinečnosti. Je to chorý človek.

                7. I kdyby to tak bylo, pořád jste lhář.
                  I kdyby to tak bylo, pořád jste lhář.

                8. Od vás to beriem ako pochvalu.
                  Od vás to beriem ako pochvalu.

                9. Ovšem vámi odkazovaný článek tvrdí něco jiného, než
                  Ovšem vámi odkazovaný článek tvrdí něco jiného, než vy. V tabulce jich o prohře šedesáti fakt nic není. Ukončeno je 42, přičemž v roce 2016 to do konce roku bylo 34.

                  Většina případů absolutně nesouvisí s nějakými trumpovými právníky, ale jedná se o podání soukromých osob.

                  Některé významné případy jsou zamítnuty, ale řada jiných ještě běží.

                10. Ony ty volby zase tak v pořádku nebyly. Příklad z Georgie
                  Ony ty volby zase tak v pořádku nebyly. Příklad z Georgie je dost divný – přerušené hlasování, vytahování lístků z pod stolu:
                  http://www.youtube.com/watch?v=BZm1h4NsfpE&t=1m28s
                  Anglicky: https://www.youtube.com/watch?v=x-7E-71Av0k
                  Nicméně vše je křišťálové čisté, protože úředníci, kteří nemají rádi Trumpa tak rozhodli.
                  Některé státy ani při hlasování nepožadují identifikaci, apod…
                  Systém amerických voleb byl vždy o důvěře, že někdo nepůjde hlasovat dvakrát.
                  Je chyba Trumpa, že s volebním systémem nic neudělal a v rozhodovacích pozicích zůstali lidí, kteří Trumpa nesnáší.
                  Nicméně jsem zvědavý na Bidena jak dlouho tam vydrží a jak moc bude prosazovat progresivní levičáckou agendu, která chce zavést komunismus.

                11. Vzhledem k tomu, že každý stát si o volbách a jejich
                  Vzhledem k tomu, že každý stát si o volbách a jejich organizaci rozhoduje po svém, tak federální vláda s tím nic moc udělat nemůže. Ono to mnoha lidem nedochází, ale USA jsou v podstatě konfederace, kde spoustu věcí řeší místní vlády a federální nemá jak do toho kecat.

    2. Ze všeho nejvíce mě fascinuje to, že výroba elektřiny je
      Ze všeho nejvíce mě fascinuje to, že výroba elektřiny je asi jediná výrobní činnost, kde je nárůst obratu vnímán jako hrůza a katastrofa. Divné co? Výroba elektřiny je prostě obor, kde zastydlo etatistické centrální plánování, nacionální fangličkaření a snění o slavné minulosti. Historická zkušenost praví, že tihle lidé dostanou od světa pěkně za uši, vstanou noví bojovníci a převálcují je. Určitě se někde najde, kdo bude chtít uspokojit poptávku a vydělat na tom.
      Stejně divné je ptát se odborníka na spalovací motory na problematiku kombinující elektroniku a ekonomiku. Taky nemá smysl se na budoucnost ptát zasloužilého profesora v důchodovém věku. Ten tu budoucnost vytvářet nebude.

    3. Pana prof. Macka pozoruji již několik let, co je schopen
      Pana prof. Macka pozoruji již několik let, co je schopen odprezentovat. Úplně poprvé jsem zvednul obočí, když tento pán na konferenci Čistá mobilita tvrdil, že velké EV jako Tesla má spotřebu 40kWh/100km. Pak jsem nevěřil vlastním očím, když se mi dostaly do ruky jeho články; trochu se mi ulevilo, když jsem na konci jednoho takového článku viděl myslím celou A4 zdrojů, z kterých čerpal. A pak jsem se od dalších VŠ profesorů dověděl, že celý život pan prof. pracoval se spalovacími motory apod. Tolik na vysvětlenou.

        1. Jakožto akademik musím ještě dodat jednu důležitou věc.
          Jakožto akademik musím ještě dodat jednu důležitou věc. V okamžiku, kdy se člověk stane docentem či profesorem a nedejbože ještě i akademickým funkcionářem, přestává být vědeckým pracovníkem a transformuje se na manažera/úředníka/sháněče peněz ve vědě. Opravdovou vědeckou práci dělají postdoci a doktorandi. Profesoři se hodí, když tihle mladí dravci přijdou s nějakým střeleným nápadem a on jim umí poradit a řekne jim na co si dát pozor, protože on už něco podobného před X lety dělal.

          1. A já myslel, že se hodí, aby pak takový projekt vedli a
            A já myslel, že se hodí, aby pak takový projekt vedli a běda, kdyby je někdo chtěl obejít, či dokázal, že jsou nahraditelní. To pak udělají vše co politicky a prakticky mohou, aby nebyli ohroženi..

            Ke shánění peněz – to dělá každej, už jako doktorand jsem si prachy musel na výzkum sehnat, nakonec jsem tam zafičel další prachy ze svého navíc – mimochodem byl to pro mě největší přínos celého doktoranského studia – naučit se sehnat nějaké prachy na projekt a vůbec přesvědčit lidi, že to není blbost a má smysl do toho investovat. Takže se mi v té době nemalá investice výborně vrátila a od té doby jsem striktně pro to, aby se studenti na financování svého vzdělání podíleli.¨

            V praxi když má člověk nápad, tak si to taky musí prolobovat u vedení, dozorčích rad atd, aby je přesvědčil, že do toho má smysl investovat – je to často velké penzum práce plné srovnávání, analýz atd. a to vše se většinou dělá po pracovní době ve svém volném čase, protože v pracovní době se kontrolovaně pracovní výkon odvádí na ostré zakázky a běda, jestli se tam přestřelí časový a rozpočtový budget…to se zase chodí vysvětlovat.

      1. Pan profesor má pravdu i v uvedených 40kWh a vy se
        Pan profesor má pravdu i v uvedených 40kWh a vy se mýlíte.

        Uvedených 40kWh je údaj ve vztahu k produkci energie. A bohužel, z pohledu její produkce má skutečně vozidlo této třídy uvedenou spotřebu. Na rozdíl od spalovacích vozidel, kde je rozdíl minimální, nelze u elektromobilů spotřebu měřit jako údaj o odebrané energii z baterie.

        Musíme vyrobit více než 40kWh, aby např. e-tron mohl v zimě ujet 100km. To je prostě fakt.

        A jak pan profesor zdůrazňuje, nemůžeme si lhát do kapsy s nějakými průměry. Musíme být schopni pokrýt nabíjení vozidel, která v zimě o svátcích všechna vyrazí na cesty.

        1. Smutné je, že motoristická veřejnost už je tam
          Smutné je, že motoristická veřejnost už je tam polarizovaná a zmagořená, že už nejde o to udělat efektivní řešení, ale o to rozdrbat názor protistrany, dehonestovat a demagogicky ho zlikvidovat, hlavně ostře a radikálně.
          Prostě pořád platí – jediné rozumné řešení je energetický mix. BEV je fajn řešení, ale není pro každého a není všespásné.
          Ochrana planety a zdraví života není o tom, čím kdo jezdí, ale jak moc to použítá a co dělá zbytečného – pokud to omezí, nebo se toho i ideálně zbaví, tak se planetě i životu uleví mnohem víc, než kdyby všichni přeskákali na elektromobily a pak museli hledat viníka, že se zázrak nestal.

        2. Pan profesor mele s prominutím totální sračky, což
          Pan profesor mele s prominutím totální sračky, což odpovídá jeho specializaci, která se problematikou vůbec nezabývá.

          Účinnost rychlonabíjení obvykle pod 70 % a v létě i pod 50 %? To by to na takovém SC o 30 stojanech, kde nabíjí 20 Tesel třeba 200 KW vypadalo v zimě jako v pohádce o 12 měsíčkách a v létě by asi mohli plavat v asfaltu. 😀

          Dále se pan profesor asi zasekl v někde v roce 1970, protože běžné domy jsou 3x25A a dnes spíše 3x32A. To, že se dá nabíjet na 3 fázích mu asi nikdo do dnes neprozradil. 😀

          Zmínka o několika týdenní karanténě baterie po nehodě je přímo směšná.

          Další věc, která mě rozesmála je, že nezapomene při výpočtu spotřeby připomenout větší hmotnost BEV, ale o rekuperaci mu také asi neřekli. 😀

          Počítaní spotřeby elektřiny přes energii joulů obsažené ve fosilních palivech je takové profesorské. Proč něco dělat jednoduše, když to lze složitě aby se to chtělo co nejmenšímu počtu lidí kontrolovat.

          Nevím odkud bere to, že se BEV nabíjí jen během 6-8 hodin v noci. Já budu třeba nabíjet hlavně ve dne a o víkendu.

          No a na závěr predikce potřeby postavit 6-7 bloků místo 2-3 je naprosto debilní, protože by v jeho představách (nabíjení jen v noci) způsobil přes den, kdy pojedou navíc ještě FVE totální přetížení.

  1. Neříkám,že je to docela k ničemu,něco podobného nám
    Neříkám,že je to docela k ničemu,něco podobného nám rozváží matroš a ušetří to dost práce.
    Ovšem je to hlavně pohlazení ega našich ingeniérů, co se vytahují jak moderně fungujem,zato cokoli praktického a opravdu potřebného k práci,je málem trestní požadovat!
    Za mne by bylo fajn dotáhnout indukční nabíjení,které by to docela zjednodušilo,stačí si vzpomenout na některé příhody z tankování.

  2. Dost těžko bych vymýšlel něco složitějšího a
    Dost těžko bych vymýšlel něco složitějšího a dražšího.

    Ale není správnější říci: Nebyl to VW, kdo experimentálně zjistil, že nabíjením EV z akumulátorového vozíku se peníze vydělat nedají? Někdo to totiž vyzkoušet musel.

  3. Hloupé je, že robotická nabíječka bude obsahovat baterii
    Hloupé je, že robotická nabíječka bude obsahovat baterii a ta má jen určitý počet nabíjecích cyklů. Přibudou tak zbytečné náklady na výměnu baterií v nabíječce. Jednodušší by bylo, kdyby byly dráty pro každé místo viseli od stropu (částečně navinuté jak u vysavače). Možná by stačily jen koncovky přímo na stěnách a sloupech. Toto řešení myslím hlavně pro garáže v bytovkách pro dlouhodobé stání a pomalé nabíjení.

  4. To je zase dalsi „genialny“ vymysel z dielne VW. Pride to este
    To je zase dalsi „genialny“ vymysel z dielne VW. Pride to este niekomu inemu postavene na hlavu, alebo len mne?
    Ak maju podzemne parkovacie priestory obmedzenu kapacitu, preco ich mam este viac obmedzovat nejakymi pohyblivymi skatulami, ktore rozhodne extra male nebudu, aby v nich bola bateria so zmysluplnou kapacitou. O financnej stranke takehoto riesenia ani nehovoriac.
    Vsak natiahnut po stene ci strope napajaci kabel, wallbox alebo akekolvek pevne zabudovane nabijanie aj s dlhsim kablom aby dosiahol dalej je daleko jednoduchsie, lacnejsie a energeticky menej stratove, nez kupovat ci prevadzkovat drahe roboty s dalsimi bateriami.

    Prpomina mi to neucinny a navyse predrazeny princip vodikovych aut, kde namiesto priameho pouzitia elektriny ju najprv s velkymi stratami prevediem na vodik aby som ho potom mohol opat s velkymi stratami (a draho) prevadzat nazad na elektrinu.

    1. Zviditelnit se za kazdou cenu je ukol marketingu. Tato zprava
      Zviditelnit se za kazdou cenu je ukol marketingu. Tato zprava byla snad vsude. Kdyz nemaji neco poradneho k ukazani, tak animace je dobra nahrada. Sledovanost vysoka, ukol splnen, premie budou. Suplik se zavre a nic nebude prekazet na parkovisti.

          1. vod jara 2019 co mlask vyhlásil tvrdý šetření a útrum
            vod jara 2019 co mlask vyhlásil tvrdý šetření a útrum vstřícnosti v servisech to de se slušností u tesly leda zkopce :))

            http://www.hybrid.cz/tesla-musi-tvrde-setrit-elon-musk-bude-kontrolovat-kazdy-vydaj

            https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/poruchy/

            https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselova-bmw-dal-hori-automobilky-letity-problem-zjevne-neni-s-to-vyresit/

                1. Evropa importuje LNG mnozstvi/zeme:
                  Right now, Europe has 34

                  Evropa importuje LNG mnozstvi/zeme:
                  Right now, Europe has 34 LNG terminals, but not one of them is in Germany. In 2019, Europe imported 108 bcms (or billion cubic meters) of LNG:
                  23.7 bcms from Qatar,
                  14.1 bcms from Algeria
                  12.2 bcms from Nigeria
                  2.6 bcms from the US

Napsat komentář