Tesla musí tvrdě šetřit, Elon Musk bude kontrolovat každý výdaj

Tesla v prvním čtvrtleti 2019 opět skončila v hluboké ztrátě, akcie jsou na dvouročních minimech a firma si musela jít pro další peníze k investorům. Teď Elon Musk zavelel: bude se šetřit! A razantně.

Ačkoliv má dnes Tesla na účtech nižší jednotky miliard dolarů, při současném tempu výdajů jí to nevydrží ani na rok.
foto: Tesla

Podle magazínu Electrek.co rozeslal šéf Tesly Elon Musk aktuálně všem zaměstnancům společnosti email, jehož hlavní poselství zní: šetřit, šetřit, šetřit! Všechny týmy nyní podle Muska musí znovu projít všechny platby, zejména ty za díly, platy, cestovní výdaje a nájmy.

Zach Kirkhorn, nový šéf financí Tesly, bude od teď procházet a podepisovat každou stránku výdajů. Elon Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou stránku.

Musk přiznává, že jde o „hardcore“ opatření, které je ale potřebné. Pokud bude Tesla „pálit“ peníze stejným tempem jako uplynulý čtvrtletí, zbývalo by jí pouze 10 měsíců na to, aby dosáhla zisku.

Tato snaha o výrazné ořezání výdajů v rámci Tesly není první a bezesporu ani poslední. Přichází nicméně po nedávném masivním propouštění asi 7 % zaměstnanců.

170 Comments on “Tesla musí tvrdě šetřit, Elon Musk bude kontrolovat každý výdaj”

  1. Šetřit, šetřit a zase šetřit. Tak by se ve zkratce dala
    Šetřit, šetřit a zase šetřit. Tak by se ve zkratce dala nazvat nová strategie fabriky
    TESLA. Üspory jsou vidět naprosto ve všem. Každý kabelový svazek vodičů
    V elektromobilu je nyní zkrácený o 1cm. Na první pohled banalita, která ovšem ve
    výsledku přináší miliony úspor USD. Také aku mají nově o jeden napájecí článek méně, což
    běžný uživatel ani nepozná. Uspory se ale i tvrdě dotkly zaměstnanců. Zbytečné
    výkonné osvětlení ve výrobních halách bylo nahrazeno světelnými zdroji , které
    mají jen 10% původního světelného výkonu. Na produktivitu práce to ale nemá vliv, protože
    zaměstnanci absolvovali školení na nové pracovní postupy, kdy se učí montáži se
    zavázanýma očima aby tak kompenzovali nedostatek osvětlení. Aby byla zachována zaměstnanost a
    nebylo nutné propouštět, krizové řízení zvažuje i více šetrný přístup na na WC,
    kde by se toaletní papíry měly využívat 2x.
    Vedení fabriky věří, že se ekonomika fabriky díky všem úsporám, brzy dostane z červených čísel
    a akcionáři to ocení na velikosti vyplacené dividendy.

  2. je cas na nakup akcii tesly, vazeni. tesla nezkrachuje.
    je cas na nakup akcii tesly, vazeni. tesla nezkrachuje. vsichni ekologicti planovaci ze vsech regulacnich komisi by vypadali jako tupci. budou nutit vyrobce k vyrobe cistych vozidel, podporovat elektromobilitu, budovat za statni prachy site dobijecich stanic a tesla jako etalon ciste mobility, zarny zablesk budoucnosti, by najednou zkrachoval? ne ne. navic by hned meli nabito vsechny automobilky, ktere tvrdi, ze emisni limity jsou prilis prisne a nejdou plnit. opravdu ne. tesla bude zit i za cenu primych statnich dotaci. treba si eu objedna 5000 vozu mesicne po dobu jednoho roku a rozda to urednikum. nebo to norove rozdaji obcanum. cokoliv. ale tesla nezkrachuje.

    1. Tesla už je rozjetá tak že klidně můžou skončit
      Tesla už je rozjetá tak že klidně můžou skončit všechny ekologický podpory a jim to půjde dál. Jasně, ty ZEV kredity jsou peníze zadarmo, ale stejně je to v jejich rozpočtu jen malá kapka. Slevy na daních v USA tento rok končí a nevím co třeba přispívá čínskej stát, kde už budou taky koncem roku vyrábět v nové Gigafactory. Spíš je tam z té miliardy lidí dost bohatejch kteří si chtěj koupit Teslu bez blbejch celních válek a díky tomu rozjedou i levnější modelu pro další. Pak je tu třeba výroba baterií, viz ta zakázka v Austrálii která štří spoustu peněz díky rychlé reakci na stav sítě, za pár let se sama zaplatí. No a hlavně tu máme vývoj autopilota s vlastním SW i HW řešením, robotaxi bude pro Teslu zlatej důl, jelikož nikdo jinej do toho nelije tolik peněz. Ze začátku to prostě něco stojí ale pak je na co koukat. Nakonec se to dostane i k nám do chudé východní evropy, kde se nejradši nakupujou západní ojetiny.

    1. Podle mých výpočtů Tesla dosáhla stavu k bankrotu v
      Podle mých výpočtů Tesla dosáhla stavu k bankrotu v polovině roku 2018. Od té doby jen oddaluje nevyhnutelné za pomoci věřitelů, kteří nechtějí odepsat vše.
      Ti co mají koule přiznali omyl vystoupili se ztrátou během posledních šesti měsíců.
      Zbytek drží pozice a doufá v zázrak.

        1. ArtVednelay na Autorevue prohlašoval, že Musk si půjčuje
          ArtVednelay na Autorevue prohlašoval, že Musk si půjčuje pro případ recese. Takže ano, fandové už vymýšlejí vysvětlení za hranicí absurdity.
          Přitom je evidentní, že Tesla si půjčuje na pokrytí provozních výdajů, což ani Tesla nezakrývá.
          V době konjunktury dva roky po uvedení klíčového modelu si Tesla půjčuje?? Kdy jindy než teď by měla být schopna generovat zisk? CAPEX seškrtaný na krev…
          Tahle firma prostě nemůže přežít, to je matematická jistota.

          1. Me se vic libila figura, kterou jsem vidal loni, kdyz to
            Me se vic libila figura, kterou jsem vidal loni, kdyz to vypadalo, ze padne hubu (coz Musk nasledne i priznal)

            „cilem Tesly neni zisk, ale vyroba aut na elektriku“

            a

            „i kdyby zkrachoval, tak vyhral, protoze donutil ostatni delat auta na elektriku“

            jj, laska i hory prenasi….

  3. Taky maly heads up pre vsetkych hejterov aj bezmedznych
    Taky maly heads up pre vsetkych hejterov aj bezmedznych obdivovatelov.
    Ani Elon ani jeho vytvory NIE SU dokonale a ani netreba velmi hladat, chyby, preslapy a problemy sa najdu. Kto nic nerobi, nic nepokazi a Elon urobil kopec chyb, nepochybne, LENZE – Dokazal tu niekto z vas, co ho kritizujete aspon stotinu, alebo hoci len tisicinu toho co on???
    Kolko prosperujucich firiem ste zalozili, rozbehli, kolkim ludom dali pracu a obzivu, kolko inovacii zaviedli, kolko velkych firiem ci profesionalov v roznych odboroch ma pred vami respekt?
    A az budete poznat odpoved na tuto otazku, potom sa znova pozrite na svoje „mudre“ vyplody a zhodnotte, ci nie su tak trochu trapne. Zatial ako to vidim, je to tu samy chrobak Truhlik, ktory „presne“ vie, ako by sa to malo robit. Len skutek utek.
    Pokial vam prazdne mlatenie a trolling na forach dava pocit uspokojenia z dobre vykonanej prace, prosim… Niekto troli, iny vytvara realne hodnoty. Pekny vikend prajem. 😉

    1. Dal jsem praci a vytvoril pracovni mista pro cca 1000 lidi, je
      Dal jsem praci a vytvoril pracovni mista pro cca 1000 lidi, je to dost na to abych mohl rict ze podle me udelal desny boty? Btw myslim si ze mohou prezit ale, meli by udelat nektery zasadni zmeny a zajistit si dalsi zdroj prijmu ( treba prodejem dat z autopillota, placeny sdileni superchargeru dalsim automobilkam). Prekosntruovat 3ku tak aby na ni meli vetsi zisk, rychle sdilet co nejvic technologii z 3ky do ska a mozna xko docasne zariznout. Bude to boj o zivot.

      1. Honzo, pokud mas neco za sebou tak gratuluju a jiste vis, ze
        Honzo, pokud mas neco za sebou tak gratuluju a jiste vis, ze VZDY se da udelat neco lip a spousta veci nebo rozhodnuti jako sefa podniku se ukaze jako chybna az mnohem pozdeji, byt na zacatko to vypadalo supr, nebo dokonce jako ta nejlepsi moznost. Stejne tak, pokud delas veci v takovych meritkach, jako Elon, nutne musis delat kompromisy, ktere se ti vrati. Bez toho to nejde a s tim se musi zit.
        Po boji kazdy generalem, jak se rika, a zde jich je hoooodne. Vsichni vedi co by mel Musk udelat lepe, ale nikdo mu to nerekl predtim, jenom delaj ramena zde na forech.
        Tim nechci rict ze k nim patris, ale proc tyhle veci, co jsi napsal vyse, nenavrhnes Muskovi primo? On tohle forum necte. 😉

        1. Dost pochybuju, ze jsem jedinej kdo tohle rika. To
          Dost pochybuju, ze jsem jedinej kdo tohle rika. To nejzakladnejsi i kdyz nejotravnejsi je, ze Tesla by mela mit provozniho riditele, kteryho pretahne z nejaky velky automobilky. Jasne, ze to bude stret kultur a totalne na noze s Muskem ale o to jde. Musi tam byt nekdo kdo to postavi na zem, nebo to pujde do kopru. Vemte si kdyby mela 3ka ocelovou strechu. Jo nebylo by to tak pekny, ale uspora minimalne 3000$ a jeste by meli paty dvere a moznost prodat sklo za priplatek..pri 150 000 prodajnech kusech by na marzi udelali o cca 500 milionu $ vic! Prictete si k tomu naklady ze zdrzeni z Xka, naklady na samotny Xko. Utekly a utikaj jim rocne mld$ kvuli naprosto nesmyslnejm rozhodnutim a uspory to nevyresi.

          1. Musk ridi svy podniky zcela jinak nez je bezne zauzivano a
            Musk ridi svy podniky zcela jinak nez je bezne zauzivano a zejmena proto ma uspech. Pocinaje PayPal, konce SpaceX. I kdyz se jeho vizionarstvi a jeho vesmir potkava s tim nasim a zpusobuje problemy. Jakmile bys ale do jeho tovarny nasadil cloveka {byt jakkoliv zkuseneho) z nejaky zabehnuty tovarny, prinesl by sebou zkostnatele zpusoby, ktere by tu fabriku spis polozily, nez by ji pomohly. Musk nedela vse dokonale, to chapu, dela chyby stejne jako vsichni a cim vetsi cile si dava, tim kolosalnejsi jsou i ty chyby. Logicky. Jenomze zatim vsechno co postavil, zalozil, nebo vymyslel, frci.

            Mnoha lidem taky unika jedna zasadni vec – on nedela automobilku jako tovarnu na penize s nejlepsimi vysledky pro akcionare. Pokud nekdo chce pouze vydelavat, musi jit jinam. On zaklada nove odvetvi, razi cestu novym postupum, technologiim, meni zauzivane zpusoby mysleni a chovani. A to bez porodnych bolesti nejde.
            A jelikoz dela z financniho hlediska mnoho veci na hrane (stejne jako se SpaceX, kdyby mu bouchla i ta ctvrta raketa, zadne SpaceX by dnes nebylo), tak to obcas nevyjde jak planuje a musi sahnout k nouzovym opatrenim. Kdyby vzdy sel cestou jisteho zisku, jak pises, nebyla by zadna Tesla3 ani dnes, snad leda Model S a to jeste hodne orezany a nudny. Mozna by to bylo neco jako „trochu jiny Leaf“. Tuctovy vozitko pro masy ktere vydelava, ale neni nicim vyjimecne.
            Pokrok a inovace se nedaj delat na jistotu.

            1. Musk je skvelej vizionar a rozjizdec firem, ale prisernej
              Musk je skvelej vizionar a rozjizdec firem, ale prisernej provozni riditel. Coz se prave ukazalo uz u PayPalu. U spaceX ma.nastesti Shotwell, ktera mu to ridi. Tesla uz nemuze byt startup. To byla nez zacala delat statisicovy serie. Pokud chce zustat startupem, at se vrati ke sportaku a malym seriim luxusnich aut, jinak se polozi.

            2. Musk je skvelej vizionar a rozjizdec firem, ale prisernej
              Musk je skvelej vizionar a rozjizdec firem, ale prisernej provozni riditel. Coz se prave ukazalo uz u PayPalu. U spaceX ma.nastesti Shotwell, ktera mu to ridi. Tesla uz nemuze byt startup. To byla nez zacala delat statisicovy serie. Pokud chce zustat startupem, at se vrati ke sportaku a malym seriim luxusnich aut, jinak se polozi.

            3. Dokázal úžasné věci, jen musí za ním stát někdo se
              Dokázal úžasné věci, jen musí za ním stát někdo se spoustou peněz. Všechny firmy vydržely díky tomu, že je dokázal sehnat. Když si přečtete knížku Elon Musk, tak uvidíte, že všechny jeho firmy byly na pokraji krachu a vždy to nějak díky obrovské spoustě peněz a i štěstí ustál, včetně SpaceX. Kdyby někdo stále nelil do Tesly miliardy dolarů, byla by už dávno mrtvá, což by bylo škoda. Jeho impulsivní jednání má bohužel velké dopady na výrobu i na zisk a je potřeba, aby to řídil někdo jiný a Musk se přesunul do vizionářského vývojového oddělení.

  4. nooo teda soudluzi, kam sme to doprcovali. To se jednou
    nooo teda soudluzi, kam sme to doprcovali. To se jednou vyhazujou prachy voknem za falkonky, prdlý kliky, autopilot co ještě není autopilot…

    https://fdrive.cz/clanky/stoji-za-nedavnou-fatalni-nehodou-tesly-chyba-ridice-nebo-systemu-autopilot-3759

    …koketujou arabáci, nasíraj potápěči, kouří mařka a podruhý zas nejsou prachy to sou věci chjo 😉

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/

    :))))

    https://www.youtube.com/watch?v=ZlS2yLMrdsI

  5. Nejhorsi je, ze ted budou setrit, ale vsechno je to dusledek
    Nejhorsi je, ze ted budou setrit, ale vsechno je to dusledek nesmyslnejch manazerskejch rozhodnuti. Nakup Solar City, model X pred 3kou, jeste s featurama, ktery ho nesmyslne prodrazujou. Sklenena strecha u nejlevnejsiho modelu, ktera zbytecne auto prodrazuje a navic neumoznuje 5. dvere. To jsou vsechno rozhodnuti, ktery je stoji obrovsky penize.

        1. Elon naslouchal vlastním lidem a vyrobil M3. Pak mu tu
          Elon naslouchal vlastním lidem a vyrobil M3. Pak mu tu hotovou M3 Munro rozpitval a řekl mu že konstrukce karoserie je zbytečně překomplikovaná a že tudíž je pak M3 zbytečně drahá. Elon vzápětí vykop zodpovědnýho šéfa konstruce.
          Kdyby nebyl megaloman, nešel by do velkosérovýho sedanu S ani do ohromý sítě supernabíječek ani do Gigatovárny ani by nepřistoupil na megaprodukci 400 000 kusů M3 a ten šílenej voser kolem toho. Když stavěl Gigatovárnu tak nikdo nechápal co se děje a k čemu je to dobrý. Teprve teď dinosaurům pomalu dochází, že se bez vlastní gigabaterkárny a vertikální integrace nikam nehnou viz VW a neustálé problémy s výrobou Audi. A to je teprv čeká voser se sítí nabíječek. 🙂
          Ílon míří vysoko, míří daleko a dobře ví, že je to furt na hraně, ale já se ptám může mířit níž? Nemůže mu stejně tak srazit vaz, když se bude držet při zemi? Obávám se, že kdyby ílon nebyl magor tak se tu teď budem pořád babrat s rakovinometama a spalovacíma popelnicema, VW nebude vyhrožovat s milionovou elektrifikací a ISS bude opuštěná a odsouzená k zániku.

          1. Co mi připadalo stupidní, bylo to 2letý zpoždění
            Co mi připadalo stupidní, bylo to 2letý zpoždění nástupu Xka. Jenom kvůli tomu že chtěl mít ty falkon dveře a nebo možná i kvůli jinem věcem, no prostě to bylo moc dlouho. Kdyby se na to vykašlal M3 už tu mohla bejt o 2 roky dýl.

          2. Podle melo prijit Xko az po 3 a Y. To auto nema pro teslu
            Podle melo prijit Xko az po 3 a Y. To auto nema pro teslu takovej strategickej vyznam aby stali za to zdrzeni a prachy, ktery jim ted chybi. Konstrukce 3 je porad zbytecne luxusni a neprakticka aby z toho bylo masovy auto. Pri tom aby uspeli budou jeste potrebovat mnohem hustsi sit servisu a tovarnu v evrope. Rozjet Y, kdyz si vybrali poradi aut tak hloupe. Vsechno to bude stat jeste sileny prachy, ktery nemaj. A kdyz se polozej tak poslou do kopru cely EV. SpaceX bych do roho netahal, tam.ma zatim Shotwell a NASA, ktera mu umi rict, ze se zblaznil a nejvetsi hovadiny mu rozmluvit.

              1. Pravda, Cina to asi prevezme. V Evrope ale budou mit
                Pravda, Cina to asi prevezme. V Evrope ale budou mit automobilky okamzite argument proc to nekde nebo proc to kde tak pomalu. Bylo by potrrba aby Tesla jeste postavila tovarnu v Evrope a vyjela z ni s Y. Coz bude trvat minimalne 3 dalsi roky. Docela se ovsem bojim, ze se do ty doby polozej a vsechno bude jinak.

                1. Tovaren na Tesla Y v Europe – ano to by slo 🙂
                  Tovaren na Tesla Y v Europe – ano to by slo 🙂

        2. „neschopnost naslouchat“
          Tak dobře, pojďme napsat třeba

          „neschopnost naslouchat“
          Tak dobře, pojďme napsat třeba Herbertu Diessovi na Twitter, že bychom chtěli přidat nějakou drobnou funkci do Golfa a počkáme si na výsledek. Musk už takto nemálo věcí vyslyšel a celkem rychle nechal implementovat.

      1. Hele, Tesla prakticky nemůže zbankrotovat. I kdyby šla cena
        Hele, Tesla prakticky nemůže zbankrotovat. I kdyby šla cena akcií k nule, někdo tam další kapitál vždycky naleje, i kdyby tak, že to celý koupí. Co by za to třeba Apple dal, kdyby Tesla krachovala… Hned by vytasil miliardy. A porval se o ní s dalšími zájemci.

                1. Oni řeší autonomní řízení, takže je tam tým na
                  Oni řeší autonomní řízení, takže je tam tým na vývoj, ale těžko to povede k vývoji auta. Pravda, Apple má větší vývojové středisko než Škodovka 🙂

                  auto.ihned.cz/c1-66480380-apple-loni-zahajil-intenzivni-testy-autonomnich-aut-za-konkurenci-ale-zaostava-ve-vsech-dulezitych-kriteriich

                1. Divim se vam, ze sa bavite s tim trolem. To nikam nevede.
                  Divim se vam, ze sa bavite s tim trolem. To nikam nevede.

                2. Runner42 je klasickej fosilni trol kterej tady otravuje vzduch
                  Runner42 je klasickej fosilni trol kterej tady otravuje vzduch a jiste se chechta jak zoufale na nej tady reagujeme. Nejlepsi trest je ignorace.

                3. Hele a proc misto toho nenapises ten zasadni patent? Bylo by
                  Hele a proc misto toho nenapises ten zasadni patent? Bylo by hned jasn ze keca.

                4. lebo tu nejde o patenty ale know how. v tom je pointa.
                  Tu ide

                  lebo tu nejde o patenty ale know how. v tom je pointa.
                  Tu ide o cely ekosystem, od vyroby a riesenia bateriek, software, siet nabijaciek, marketing atd. Nie len samotny elektromobil.
                  Oh, a este nieco velmi, velmi dolezite. Vedomosti a data. napr. to, co zakaznici Tesly (vodici) odovzdali Tesle tym, ze jazdili v ich vyrobku. Tie obrovske kvanta nameranych dat, vdaka ktorym sa projekt autopilota posunul tak daleko, ako je dnes. To nema a este dlho nebude mat ziaden iny vyrobca automobilov.
                  Uz len toto samotne ma cenu mnoho miliard dolarov, lebo je lacnejsie nieco take hotove kupit, nez keby niekto chcel zacat zbierat data od nuly aby vytvoril svoj vlastny system autopilota.

                5. Fakn takže mýtus o tom že tesla vyvinula zásadní patenty
                  Fakn takže mýtus o tom že tesla vyvinula zásadní patenty padnul. Projekt autopilota se posunul tak daleko že jde o nefunkčni věc která neumí správně nadetekovat auto co přibrzdí 20pm před vámi, flekuje na překážky co stoji mimo vozovku i na auta co jedou na dalnici v druhem pruhu. Parada. Takze nic hotoveho tesla nema.

                6. A jeste tady vystupuje stridave pod prezdivkou nebo anonymne.
                  A jeste tady vystupuje stridave pod prezdivkou nebo anonymne.

                7. Dokazte to nebo se omluvte. Jako anonyma me to urazi.
                  Dokazte to nebo se omluvte. Jako anonyma me to urazi.

                8. Pitomost, já si za svými posty stojím. I když se třeba
                  Pitomost, já si za svými posty stojím. I když se třeba spletu.

                9. Žádné důkazy nemám. Jen to na mě tak občas prostě
                  Žádné důkazy nemám. Jen to na mě tak občas prostě působí. Možná se pletu.

                10. Pletes. Ten anonym jsem totiz ja. Zvlastni, vy kluci od ec se
                  Pletes. Ten anonym jsem totiz ja. Zvlastni, vy kluci od ec se tu placate po zadech a je to v pohode a kdyz se ja jednou nekoho zastanu tak si najednou vsechny příspěvky pise sam? Proc ten dvoji metr?

                11. Ten pocit nemam ze dneska, ale uz ze drive.
                  Ten pocit nemam ze dneska, ale uz ze drive.

                12. Je to stejná osoba jako Lukáš Košík superman a
                  Je to stejná osoba jako Lukáš Košík superman a realista.
                  Dokonce si myslím, že Hořčík takový lidi tady občas přizve úmyslně.
                  Zničeho nic se tu objeví,mají spoustu údajů v podpisu nebo fotku a rýpou proti EV téměř v každé diskusi.

                13. Dobré ráno. Nemáte pravdu.
                  1) Tesla nikdy neměla žádné

                  Dobré ráno. Nemáte pravdu.

                  1) Tesla nikdy neměla žádné zásadní patenty, protože není inovátorem. Její produkty jsou pouze slepencem dávno vymyšlených řešení.

                  2) V roce 2014 v rámci budování PR se vzdala veřejně patentů, aby tzv. podpořila elektromobilitu (fakticky jí to nijak nebolelo, protože se vzdávala patentů typu výpůstní okénko plynu z baterie má profil čtverečku místo kolečka – patent lze dohledat).
                  https://www.tesla.com/blog/all-our-patent-are-belong-you

                  3) Od té doby Tesla registruje pouze jednotky (v minulém roce pouhých 5) málo významných technických řešení, které jiní nemají problém řešit jinak. Při porovnání se skutečnými nositeli know-how typu IBM není Tesla ani mravenec.
                  https://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors-Inc-nm1.php

                  Takže znova – Tesla nemá absolutně žádné cenné know-how. Pokud nesouhlasíte, ukažte mi alespoň jeden zásadní patent, kterým významně omezuje konkurenci, a má tedy pro kupce opravdu velkou cenu.

                14. Diskutovat s tebou o elektromobilitě je stejně smysluplné
                  Diskutovat s tebou o elektromobilitě je stejně smysluplné jako diskutovat o zdravém životním stylu s narkomanem.

                  Know-whow nemá s patenty nic společného.

                15. Si mi to zobral z ust (klavesnice). patent a know-how su dve
                  Si mi to zobral z ust (klavesnice). patent a know-how su dve rozdielne veci a runner zjavne nechape ani takyto zakladny rozdiel. Skoda slov/pismenok na neho.

                16. Jak to ta ctu tak si spis ty nepochopil jeho prispevek.
                  Jak to ta ctu tak si spis ty nepochopil jeho prispevek.

                17. Další omyl.
                  Při oceňování společnosti má hodnotu pouze

                  Další omyl.
                  Při oceňování společnosti má hodnotu pouze a jedině know-how formalizované a ochráněné patentem nebo průmyslovým vzorem.
                  Nějaká chiméra typu „náš Pepík umí mlátit kladivem fakt nejlíp, kupte nás“, je zcela bezcenná.

                  Až budete mít za sebou koupi nebo prodej firmy s alespoň jednou ochrannou známkou za 5 litrů v jedné třídě od UPV, budu uvažovat nad relevantností vašeho názoru.

                18. Nema zadne know-how?
                  Asi se shodneme, ze pro elektromobil je

                  Nema zadne know-how?

                  Asi se shodneme, ze pro elektromobil je nejdulezitejsi baterka a jeji zivotnost.
                  Tak mi vysvetlete jak je mozne, ze leader elektromobility ma ve sve druhe verzi auta, ktere tu bylo jeste pred Teslou S (Nissan Leaf) baterku, ktera ma po 14tis. km a 3/4 roce ubytek kapacity vetsi nez 5% a Tesla X po 124tis. a vice nez dvou letech pouze neco pres 3%?

                19. V absolutních hodnotách tedy degradují stejně 🙂
                  V absolutních hodnotách tedy degradují stejně 🙂

                20. Ano, pro elektromobil je nejdůležitější baterka.
                  Proto

                  Ano, pro elektromobil je nejdůležitější baterka.

                  Proto Tesla znamená v chemii baterií absolutní ho***.
                  Zde se můžete přesvědčit, jak vypadá svět know how v bateriích https://s3.amazonaws.com/documents.lexology.com/dae2fb8d-bc39-4282-8200-e5eb0e04da4f.pdf#page=1&toolbar=1&scrollbar=1&navpanes=0

                  Mimochodem, katoda LiNiCoAlO2, co pro ně v licenci dělá Panasonic, je čínský patent z roku 2014, konkrétně CN103715423A (https://patents.google.com/patent/CN103715423A/en)

                  Tesla jsou jen vocasové, co to prodávají.

                21. Myslím, že nemusíme hledat zakopaného psa zrovna ve
                  Myslím, že nemusíme hledat zakopaného psa zrovna ve složení baterek, ale může to být i tím, že možná zvládli lépe než ostatní BMS. Ať je to čím chce to, že jejich baterky vykazují vyjímečné výsledky v nejnižší degeneraci je fakt.

                  Možná se pletu a záměrně nebudu hledat někde na wikipedii přesnou definici, ale můj názor je, že know-how je shcopnost dodat zákazníkovi službu nebo produkt jenž vykazuje lepší vlastnosti než obdobné produkty či služby konkurence. Jestli mají patent na to jak to dělají nebo jestli za toto vděčí vlastnímu vývojovému oddělení, a nebo jen skloubili již známé technologie podle mě není vůbec důležité. Důležité je, že dodávají na trh elektroauta, která v kombinaci s jejich nabíjecí sítí, (jenž je sama o sobě jedinečná) umožňují cestovat na elektřinu nejlépe ze všech aktuálně dostupných elektromobilů.
                  Rozumím tomu, že pro vás je elektrický pohon něco nezajímavého, neboť uznáváte jen spalovací motory (a máte na to svaté právo), ale i tak by jste mohl připustit, že i přes spoustu nedostatků, kterými jejich auta trpí jisté know-how opravdu mají.
                  Pokud by je pak koupila některá z automobilek se stoletou tradicí a doladila ty nedostatky nemusela by to být vůbec špatná investice.

                22. cs.m.wikipedia.org/wiki/Know-how
                  cs.m.wikipedia.org/wiki/Know-how

                23. S první částí vašeho příspěvku souhlasím. V mém
                  S první částí vašeho příspěvku souhlasím. V mém oboru je know how definováno jak píšete, s tím že obsahuje patentovatelné (myšleno obecně) technologické postupy a soft skills. To nepopírám.
                  Ovšem soft skills jsou vázány na lidi. Pokud koupíte firmu, know how v podobě technických postupů apod. máte jisté. Soft skills na druhou stranu jisté nemáte a na rozdíl třeba od zákaznické báze nemají žádnou ocenitelnou hodnotu. Neříkám, že s tím na 100% souhlasím, píšu jak to je.

                  V druhé části si vás dovolím opravit. Rozhodně nejsem proti elektrickému pohonu. Nejsem principiálně ani proti bateriím v elektromobilech.
                  Jsem ale zcela zásadně proti lhaní o vlastnostech stávajících elektromobilů, tzv. wishful thinking a proti snaze protlačit elektromobily manipulací s trhem a regulacemi.
                  Synonymem pro toto mrzkou existenci je pro mě Tesla.

                24. Překvapivě máme více společných názorů než se z
                  Překvapivě máme více společných názorů než se z našich prvních střetů mohlo zdát.

                  K tomu soft skills.
                  Ve své firmě jsem vždy razil teorii, že největším naším know-how je tým zaměstnanců, který se nám podařilo shromáždit a vyškolit. Podle toho jsem se k nim i vždy choval aby byli za svou práci dostatečně ohodnoceni, ale aby měli i pracovní podmínky takové, ve kterých bude pro ně radost pracovat.
                  Nemyslím si pak úplně, že je to neprodejná věc. Ohodnotit se dají snadno výsledky firmy a pokud bude nový majitel pokračovat ve strategii chování k těmto alespoň klíčovým zaměstnancům pak není důvod aby ta firma v tomto nepokračovala.
                  Samozřejmě u firmy jako je Tesla jejíž účetní výsledky končí červenými čísly to zní divně. Tam je třeba číst mezi řádky, resp. vědět co mě zajímá a jak si ta firma v tom konkrétním stojí. Jsem přesvědčený, že některá čínská automobilka by tam tu hodnotu dokázala najít.

                  V té druhé části s vámi souhlasím více. Také mě rozčiluje, když vidím, že se někdo snaží přikrášlovat skutečnost o cestování elektromobilem viz. moje nedávné rozhořčení nad tím jak se neustále ve všech článcích omílá, že na 50kW stanici se většina aut nabije na 80% za 20-30 minut.
                  Jsem si totiž jistý, že lhát není potřeba. Nemám zkušenosti s více auty, ale nejméně dvě (Hyundai Ioniq, a TMX) mě přesvědčili, že s prvním jmenovaným se dá kromě dovolených odjezdit většina cest bez nějakého zásadního omezování se a s tím druhým pak úplně všechny cesty.
                  Sám tedy vnímám přikrášlování elektromobility jako škodlivou věc, protože lidé to nakonec stejně prokouknou a jenom je to popudí. Naopak by se mělo podle mého více poukazovat na černé ovce jako je třeba Nissan Leaf 2 aby před nimi byli lidé dostatečně varováni a neposuzovali pak elektromobilitu podle zkušenosti s takovýmto autem.
                  Není mi, ale jasné proč v tomto uvádíte Teslu jako synonymum. Ano Tesla je asi skutečným leaderem elektromobility jak jste sám přiznal, když jste tu někde uvedl, že s Teslou padne důvěra v elektromobilitu jako takovou, ale že bych se zrovna v souvislosti s ní setkával s nějakými velkými nepravdami se mi nevybavuje. Tesla je prostě plně použitelná a na dlouhých i krátkých trasách se s ní dá cestovat až na drobné rozdíly stejně jako se spalovákem.

                  Co se pak týká tlačení elektromobility tam také převážně souhlasím. Určitě mi vadí dotace. Bude to sice znít pokrytecky s ohledem k tomu, že máme zažádáno o dotaci na dvě auta, ale opravdu bych velmi uvítal, kdyby raději žádné dotace nebyli, protože to jen štve lidi co mají k přerozdělování (jako já) odpor. Na druhou stranu když vidím jak se zachází s veřejnými penězi pak je pro mě tato forma přerozdělení ještě nejpřijatelnější a slibuji si od ní rychlejší nástup masové výroby, která to zlevní všem. Tedy vlastně ač nejsou dotace aktuálně určené pro všechny v konečném důsledku všem poslouží.

                  „Tlačení“ formou emisních limitů pak vnímám podobně rozporuplně. Jsem přesvědčený, že to kde se Evropa dnes nachází, tedy mizerná konkurenceschopnost vůči zbytku světa je způsobeno právě regulacemi, které naházeli místním společnostem jen klacky pod nohy.
                  Na druhou stranu když se na to podívám s nadhledem tak mám vážně obavy, že pokud někdo nedonutí Evropské automobilky začít se elektromobilitou a nebo jinou aletarnativou zabývat pak bude s námi brzy úplný ámen, protože, i když nebudu malovat černé scénáře o tom jak nás tu za čas Čína zaplaví elektroauty tak jen fakt, že naše automobilky přijdou o trh jakým je Čína bude pro ně velkou ranou ze které se nemusí vzpamatovat. A jestli nedodají na trh něco co nebude kouřit pak v té Číně opravdu brzy nic neprodají.
                  Takže opět jako s dotacemi. Když už se úředníci v Bruselu nudí a vymýšlejí čím by tak nejlépe mohli prudit pak je pro mě tato forma nátlaku na zkostnatělé Evropské automobilky nejpřijatelnější.

                25. Ano, souhlasím, i já považuji soft skills za hodnotu. Ale v
                  Ano, souhlasím, i já považuji soft skills za hodnotu. Ale v případě Tesly nevím nevím, předně by musel proběhnout podrobný audit a z toho co je viditelné už dnes (ruční výroba ve stanu, zásadní logistické problémy, umělé vylepšování hospodaření přesunem nákladů mezi kvartály, fejkování marže rozpočítáváním kreditů, neplacení dodavatelům atd. atd.) je podle mého názoru jisté, že Tesla žádným skvělým procesním know how nedisponuje, naopak měla by se hodně co přiučit jinde.
                  Ohledně lidí pak stačí počkat na krach a dát dobrou nabídku.
                  Ohledně stavu elektromobilů jsem toho názoru, že se začíná objevovat syndrom vyčerpání tématu a veřejnost už je za bodem, kdy by o tom reálně uvažovala, protože každý další elektromobil stejných parametrů a ceny jen potvrzuje, že to nefunguje. Za chvíli to bude 20 let znovuoživení myšlenky na elektromobilita a kde jsme?
                  Ze strategického hlediska považuji připravenost na ekektromobilitu za dobrou věc. Z ekologického hlediska z pohledu globálních emisí za nedůstojné pozornosti, z lokálního hlediska pak za zbytečné, protože lokální emise jsou celkem v pohodě a ještě méně emisí nestojí za omezení svobod jedinců z nižších společenských vrstev, které s sebou elektromobilita nese.
                  Pěkný víkend.

                26. Vyjmenovávat pod komentářem vśechny auta co měl, může
                  Vyjmenovávat pod komentářem vśechny auta co měl, může jen totální blb.

                27. Možná mu to dělá dobře 🙂
                  Možná mu to dělá dobře 🙂

                28. Spousta lidi tam ma napsany ev s kterymi jezdi. U jednoho to
                  Spousta lidi tam ma napsany ev s kterymi jezdi. U jednoho to vadi a u druheho ne?

                29. Alespon jednoho sem napiš a vyjmenuj všechny EV které tam
                  Alespon jednoho sem napiš a vyjmenuj všechny EV které tam má uvedené.

                30. Nikoliv, to nejsou auta, co jsem měl 😀
                  Nikoliv, to nejsou auta, co jsem měl 😀

          1. hele já se ftom amerikánským ropným sajrajtu automaticky
            hele já se ftom amerikánským ropným sajrajtu automaticky principielně samozřejmě nevyznám, na to mám zablokovaný vobvody vodoby prozření, ale jen mě čistě zajmalo jesi ti to vážně žere jen 20litrůnasto… nebo 30cet?? ;))

          1. Rozhodně. Jinak by všichni ostatní výrobci jen seděli na
            Rozhodně. Jinak by všichni ostatní výrobci jen seděli na dýzlech a bručeli jak to nejde a jak jsou EURO emise neskutečný nesmysl. Musk jim ukázal, že to jde a oni, zdá se, konečně začali něco dělat.
            P.S. Leaf nebyl skutečná konkurence, vyrábí i spalovací „smadláky“ a jeho BEV jsou celkem okrajová záležitost, byť s progresívním růstem.

                1. To je hrozná škodolibost tohle někomu přát
                  To je hrozná škodolibost tohle někomu přát

                2. To je předpověď na základě kritické úvahy.
                  To je předpověď na základě kritické úvahy.

                3. Já tipuju že to bude začátek další světové krize.
                  Já tipuju že to bude začátek další světové krize. Tipuju, ale nijak jim to nepřeju. Klidně ženě koupím elektrické auto, pokud bude mít parametry auta spalovacího a aspoň poloviční dojezd. Bohužel zatím takové není.

                4. To bych bohužel úplně nevylučoval. Ale nebude za tím jen
                  To bych bohužel úplně nevylučoval. Ale nebude za tím jen krach samotné Tesly, spíš ztráta důvěry v tento směr jako takový.

                5. Pokud je tento smer spatny, jak automobilky splni zprisnujici
                  Pokud je tento smer spatny, jak automobilky splni zprisnujici se emisni limity?

                6. Patrně podvodem, hybridy nebo vyrobou el vozidel ktere nikdo
                  Patrně podvodem, hybridy nebo vyrobou el vozidel ktere nikdo nechce.

                7. Mel bych jiny nazor – cinskejma elektroautama, az tamni
                  Mel bych jiny nazor – cinskejma elektroautama, az tamni vyrobci nasyti vlastni trh…

                8. Automobilky je nesplní, protože je splnit nelze. Byla by
                  Automobilky je nesplní, protože je splnit nelze. Byla by chyba koukat na limity jako na dogma.
                  V pozici VW bych místo nesmyslných slibů co všechno udělá raději veřejně přiznal, že splnit limity nelze a ohlásil propouštění 70% zaměstnanců jako výchozí pozici k dalšímu vyjednávání.

                9. Tak se tu dle Vas budeme muset otravit a neustale vyvazet
                  Tak se tu dle Vas budeme muset otravit a neustale vyvazet penize za ropu do ne prilis demokratickych zemi? To neni dobra vyhlidka, toto svym detem nepreji 🙁
                  Nastesti prijdou Cinani a VW propusti zbylych 30% 🙂

                10. Auto je vždycky otázka kompromisu. Model 3 splňuje vaše
                  Auto je vždycky otázka kompromisu. Model 3 splňuje vaše uvedené parametry prakticky ve všem. Ale vy pak začnete řešit tažné na 2 tuny na karavan a další věci.

                11. Ve všem kromě ceny… tažné ani karavan mě nezajímá.
                  Ve všem kromě ceny… tažné ani karavan mě nezajímá.

                12. Audi A3 pro mojí ženu stálo 550tis. Má dojezd 1000km. O
                  Audi A3 pro mojí ženu stálo 550tis. Má dojezd 1000km. O elektrickém vozidle podobných parametrů, dojezdem 500km a cenou 550 zatím nevím.

                13. Správně byste měl akceptovat i cenu vyšší o úspory na
                  Správně byste měl akceptovat i cenu vyšší o úspory na provoze za dobu vlastnictví. Tedy cca 100 až 300 tisíc, v závislosti na době vlastnictví a nájezdu.

                14. Celkové úspory se dají odhadnout jen těžko.
                  Celkové úspory se dají odhadnout jen těžko.

                15. Možná tak za úsporu paliva.
                  Možná tak za úsporu paliva.

                16. Hele natvrdo, vysíráš se tu už dlouho.
                  Hele natvrdo, vysíráš se tu už dlouho.

                17. Tak se pochlapte, sejděte se pár fanoušků EV, vezměte
                  Tak se pochlapte, sejděte se pár fanoušků EV, vezměte klacky…tiše (máte přece ev) k němu přijeďte a zbijte ho. Jen musíte dát bacha aby vás před útokem nezabili splodiny z jeho auta.

                  Já zatím nevidím, že byste mu dávali nějaký protiargumenty, spíš ho napadáte že je úplně blbej a směšnej. Ale jako nezaujatej člověk musím říct, že i když jeho vystupování je pro mne někdy dost za hranou (ale taková je tu holt úroveň na obou stranách) tak má v docela dost věcech pravdu.

                18. Děkuji za zastání a omlouvám se, pokud se někdy
                  Děkuji za zastání a omlouvám se, pokud se někdy vyjadřuji příliš příkře nebo útočně.
                  Je to dané tím, že komunikace v mé práci vyžaduje velmi formální a seriózní styl. Takže příspěvky na internetových fórech mi slouží jako kompenzace.

                  Budu se snažit trochu se krotit.

                19. Lip udĕláš když už konečně zmizíš, pomatence
                  Lip udĕláš když už konečně zmizíš, pomatence

                20. Ono s ním diskutují hlavně zdejší horké hlavy. Lidi jako
                  Ono s ním diskutují hlavně zdejší horké hlavy. Lidi jako epavel a spousta dalších poslední dobou dost mlčí, protože prostě nemají co říct.

                21. Ja se taky snazim nediskutovat ale nekdy uz to fakt nejde
                  Ja se taky snazim nediskutovat ale nekdy uz to fakt nejde poslouchat potad ty kecy a pak toho lituji takze zase se odebiram do nediskutujici zony.

            1. A uvědomuješ si, že Musk Teslu nezaložil a první roadster
              A uvědomuješ si, že Musk Teslu nezaložil a první roadster není jeho dílo, že jo?
              Jediné, co udělal je hodně si napůjčovat, zkopírovat to 500x a pak to samozřejmě potopit, protože od začátku je to jen černá díra na prachy.

    1. nooo zatím už 16 let jedéno a fosilní prasata se jen bojej
      nooo zatím už 16 let jedéno a fosilní prasata se jen bojej vo ropný koryta no :))

      https://zpravy.aktualne.cz/domaci/mlada-boleslav-mesto-kde-i-delnici-letaji-do-karibiku/r~9d51102a764811e9ad610cc47ab5f122/

      néé tak jóo konzerva nedávno začala vybírat na jitrnici jakou svět neviděl ;))))

      http://www.hybrid.cz/volkswagen-udajne-sesbiral-uz-10-000-zajemcu-o-elektromobil-id3

  6. Tesla by se mela zamerit vic na financni controlling. Rychle
    Tesla by se mela zamerit vic na financni controlling. Rychle rostouci technologicka firma priorizuje technicky vyvoj a ve stinu pokroku se prizivuje armada podvodniku. Kdo vi, kolik prevodnich prikazu jde spriznenym firmam a pribuznym.

      1. Obrazne receno ano. Ale v praxi existuji i elegantnejsi
        Obrazne receno ano. Ale v praxi existuji i elegantnejsi zpusoby. Sam jsem se s takovymi podvodniky musel pretahovat. V politice je korupce pro vsechny lidi viditelna. Myslite ze v soukromem sektoru se nic takoveho nedeje? Akorat se o tom nepise a nemluvi.

        1. Když jsem jako naivní mladíček tohle v soukromé firmě
          Když jsem jako naivní mladíček tohle v soukromé firmě poprvé pochopil (přítomnost korupce) byl to pro mne šok. Potíž je to, že velká firma přerůstá vedení přes hlavu. Stejně je to pak s projekty v takové firmě. Berou si sousto, které nezvládají. Už tím, že na ten projekt ani nedají dost lidí. Jediné co je drží nad vodou je to, že v každé další velké firmě se děje to samé.

  7. Teď jsem si všimnul: „Zach Kirkhorn, nový šéf financí
    Teď jsem si všimnul: „Zach Kirkhorn, nový šéf financí Tesly, bude od teď procházet a podepisovat každou stránku výdajů. Elon Musk pak zkontroluje a podepíše každou desátou stránku.“

    WTF?? Tohle vám přijde normální? To jsou ale amatéři, to snad ani není možný.

  8. Neplýtvat je nepochybně správné a řídit výdaje zcela
    Neplýtvat je nepochybně správné a řídit výdaje zcela nezbytné, a to nejen v případě ztráty, ale i zisku.

    Ovšem ještě více šetřit na dílech… u automobilky proslulé špatnou kvalitou?

    Tesla se teď bude snažit vytváře dobré zprávy pro investory. Jakékoliv, hlavně ať vypadají dobře. Je to zoufalá snaha zvrátit negativní vývoj, protože investoři hromadně vyklízejí pozice.

  9. Tak snad to nebude mít vliv na výzkum a vývoj nových
    Tak snad to nebude mít vliv na výzkum a vývoj nových baterií, když už konečně splynuly s Maxwellem, a taky doufám, že nezpomalí tempo výstavby Gigatovárny 3.
    Osobně bych šetřil na autonomním řízení a na inovacích modelů S a X.
    Šetření drobných je sice dobré a chválihodné, ale není to dlouhodobé a spásné řešení. Zásadní pro ně bude zahájení produkce v GT3 a prodeje v Číně.

      1. Jo přesně na tom.
        Mám-li peníze jen na jedno, tak podle

        Jo přesně na tom.
        Mám-li peníze jen na jedno, tak podle mne je daleko užitečnější přijít do roka (až dvou) s baterií buď se suchou elektrodou (nebo rovnou solid state), a hustotou energie nad 400 Wh/kg než s autonomním řízením páté úrovně, které stejně legislativa v 90% světa neumožňuje, a ve zbylých 10ti % jen v omezené míře.
        Ale je to jen můj názor – nejsem ani investor, ani úspěšný podnikatel, ani známý vizionář.

        1. Pises to spravne. Misto autonomniho rizeni,ktere staty jen tak
          Pises to spravne. Misto autonomniho rizeni,ktere staty jen tak stejne nedovoli pouzivat bez „ridice“ by se mela Tesla zamerit na kvality zpracovani svych aut a designu interieru.
          Na trhu EV aut bude prituhovat jine autombilky budou postupne prichazet s jinymy Ev auty,ktere budou delat Tesly konkurenci a Tesla bude mit tudiz zivot vyrazne tezsi. Tesla je takovy Uber 2.Az prijde krize,tak Tesla bude v haji, pokud se sebou neco rychle neudela…..

Napsat komentář