Volkswagen představil před 10 lety první elektrické modely

Elektromobily Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-up! měly světovou premiéru na IAA 2013. Volkswagen vytvořil během 10 let nejširší portfolio elektromobilů na trhu.

Volkswagen zahájil svou elektrickou ofenzivu před 10 lety světovou premiérou modelů e-Golf a e-up! na IAA 2013. V současnosti nabízí nejširší portfolio elektromobilů na trhu, sahající od kompaktního modelu Volkswagen ID.3 přes populární SUV Volkswagen ID.4 a SUV-kupé ID.5 až po MPV ID. Buzz.

Zanedlouho nabídku doplní vlajková loď ID.7 a v roce 2025 se počítá se zahájením prodeje malého levného elektromobilu ID.2, díky němuž bude elektromobilita pro široké vrstvy motoristické veřejnosti ještě dostupnější.

„Volkswagen patří již deset let mezi průkopníky elektromobility a svou důsledně rozšiřovanou řadou elektrických modelů – od roku 2019 na základě modulární platformy MEB – si postupně vybudoval a upevnil pozici lídra v tomto perspektivním segmentu automobilového trhu,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.

„Kompaktní model ID.3 nabízíme již ve druhé generaci, mimořádné oblibě u zákazníků se těší SUV ID.4, prémiovou elektromobilitu na základě jedinečného konceptu SUV-kupé poskytuje ID.5 a všestrannou variabilitou v obrovském interiéru ohromí MPV ID. Buzz s ikonickým designem, který vykouzlí každému úsměv na tváři. Modely ID.4 a ID.5 lze navíc objednávat ve sportovních verzích GTX. Již dnes tak naleznou naši zákazníci u prodejců značky Volkswagen nejširší portfolio elektromobilů. Tím však naše elektrická ofenziva zdaleka nekončí. Již brzy uvedeme na trh ještě prostornější ID. Buzz Long a limuzínu ID.7 pro mimořádně komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti. V budoucnu ID.7 nebude chybět ani verze Touring. V roce 2025 bude následovat vstupní model ID.2, který elektromobilitu zpřístupní ještě širšímu okruhu řidičů,“ přibližuje aktuální nabídku i výhled do budoucnosti Jakub Šebesta.

Volkswagen se na cestu k elektromobilitě vydal přesně před deseti lety. Na mezinárodním autosalonu IAA 2013 ve Frankfurtu nad Mohanem oslavily v jeho expozici světovou premiéru dva extrémně úsporné elektromobily: e-up! a e-Golf.

Oba modely s nulovými emisemi byly bez omezení vhodné pro každodenní provoz a nabízely atraktivní výbavu v praktické pětidveřové karoserii. Již tehdy pocházely elektromotory, převodovky a lithium-iontové akumulátory z vlastního vývoje a jejich výrobu zajišťovala divize Volkswagen Group Components.

V dalším kroku zahájil Volkswagen vývoj modulární platformy určené výhradně pro elektromobily, aby bylo možné zákazníkům poskytovat veškeré výhody, které elektrický pohon nabízí. Vznikla tak platforma MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten), z níž vzešla dnes již velmi rozvětvená rodina plně elektrických modelů ID.

Volkswagen ID.3 z roku 2023 poskytuje v porovnání s modelem e-Golf z roku 2013 výrazně lepší jízdní dynamiku, delší dojezd i rychlejší nabíjení. Cestující přitom mají v interiéru k dispozici mnohem více prostoru a před deseti lety nepředstavitelnou škálu asistenčních a digitálních funkcí pro ještě komfortnější a bezpečnější cestování. Na přání je k dispozici tažné zařízení s největším zatížením 75 kg využitelných pro nosič jízdních kol.

Zatímco Volkswagen e-Golf disponoval sadou akumulátorů o kapacitě 24,2 kWh, která umožňovala na jedno nabití dojezd 190 km, pojme akumulátorová baterie druhé generace modelu ID.3 58 až 77 kWh elektrické energie, což postačuje k ujetí 426 až 556 km. Menší e-up! disponoval využitelnou kapacitou dokonce jen 18,7 kWh a jeho dojezd byl 160 km.

Elektrické pohony v modelech Volkswagen udělaly velký vývojový skok také z hlediska výkonnosti. Zatímco řidiči modelů e-up! a e-Golf s pohonem předních kol se museli spokojit s nejvyšším výkonem 60 kW, resp. 85 kW a maximálním točivým momentem 210 N.m, resp. 270 N.m, poskytuje ID.3 v případě potřeby intenzivní akcelerace až 150 kW a 310 N.m.

Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak otázkou pouhých 7,3 až 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Volkswagen e-Golf z roku 2013 umožňoval cestování nejvyšší rychlostí 140 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřeboval 10,4 sekundy. Čtyřmístný e-up! koncipovaný především do města nabízel největší rychlost 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy.

Téměř pětimetrová manažerská limuzína Volkswagen ID.7 vyšší střední třídy poprvé nabídne dojezd až 700 km díky vynikající aerodynamice s cx = 0,23 a nové generaci mimořádně úsporného elektrického pohonu. Elektromotor o výkonu 210 kW je navíc dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID., kromě verzí GTX, které nabízí výkon až 220 kW a brzy až 250 kW díky použití dvojice elektromotorů.

Elektrickou energii bude možné doplňovat nabíjecími výkony až 200 kW. ID.7 je díky tomu ideálním elektromobilem pro cestování na dlouhé vzdálenosti s nulovými emisemi, což ocení především řidiči s vysokými počty ujetých kilometrů a fleetoví zákazníci.

zdroj: tisková zpráva

38 Comments on “Volkswagen představil před 10 lety první elektrické modely

  1. elektrickej Golf byl super, stacilo jen pokracovat danym smerem a nedelat nesmysly typu ID a necpat bezhlave lidem naftu i v dobe kdy vedeli ze s ni proste koncej, a ze muselo vsem ve VW bejt jasne ze po 2014 proste diesel skonci

    o koncern VW jako celek se nebojim, v prvni rade Sasko jako spolumajitel a v druhe rade narodni „poklad“, Nemci proste VW nenechaj padnout, ale restrukturalizaci by si zaslouzil fakt obri, protoze to dnes je jen velka birokraticka krava co prestava dojit a resi jen tu birokracii

    1. Neni to spolkova zeme Sasko, ale Dolni Sasko, neboli Niedersachsen. Maly ale podstany rozdil. Sasko lezi v byvale DDR a to by nebylo pro existenci VW dobre.
      Ve VW maji ropaci porad jeste zasadni slovo a EV tam je porad jeste nechtene dite a proto to tak vypada. VW byl uz nekdy v 70. letech minuleho stoleti pred krachem kdyz se nemohli odvazat od vzduchem chlazeneho motoru vzadu. To byla uplne stejna situace jako dnes. Paprdove co kdysi neco dokazali drzeli vse ve svych rukou a beda kdyz nekdo prisel s necim novym. Motor vpredu, nahon vpredu a jeste vodou chlazeny, to byla vzpoura, revoluce, proste certova myslenka. A dnes se tim chvastaji. Pritom to okopcili od jinych.

    2. A jak Dolní Sasko a Německo vůbec zachrání VW koncern před propadem Čínskýho trhu kterej jim dělal 40- 50 % profitu, jak ochráněj koncern před ztrátou ruskýho trhu nebo před zlevňováním Tesly a nástupem čínskejch aut? Pumpováním dalších peněz nebo sebevědoméjma žvástama o tom že jsou světová jednička asi těžko. Nemaj baterkárny, jsou neschopný v softwéru a jakákoliv komplikace jako byla pandemie či válka je sráží na dlouhé měsíce na kolena a výsledkem jsou jen letiště plná desetitisíců aut zatímco konkurence se oklepe během 14 dnů kdy kreativně přejdou na jiné čipy a přepíšou část softwéru. To německej dinosaur nedokáže. Jsou v hajzlu a můžou se dát akorát na modlení.

        1. rusaci uz zacali znarodnovat zapadni koncerny. putin podepsal dekret ktery umozni ukrast majetek zapadmim firmam. Doslo k nejtemnejsimu scenari ktery si koncerny predstavovali. Je to ciste piratstvi ktere nema v 21. stoleti co delat. Ale tak trochu to tem blbcum preju, protoze kdo duveroval rusakum, ten ma v hlave fekalie. Ale po porazce toho piratskeho doupe budou muset vse nahradit.

          1. Riziko podnikani. I proto jsem zavrhl BYD Atto 3 ktere vypada obstojne. Nesedi mi ale uplne funky design uvnitr. Vyresil jsem to jetym Leafem 40kWh ktery az na to chybejici chlazeni baterky, coz je ted v lete znat ale do 400km vzdalenosti to neomezuje, je to fantasticky auto. A sehnal jsem ho za polovinu co nove Atto 3. Problem s cinskymi auty muze nastat pokud by se na Cinu uvalily sankce. Snad si to jejich nejvyssi soudruh uvedomuje a vyhneme se dalsi valce. Neprospela by opravdu nikomu.

  2. VW vyrábí elektroauta už 47 let (od r. 1976), ale stále je 10 let pozadu. Žili si bezstarostně ve své zlaté dinosaurské kleci a doslova si vývoj nechali utéct před očima a teď brečej že jim hoří střecha nad hlavou. Ha ha ha. :)))
    Já vám povím co těch 47 let dělali, kopali se do prdele, podváděli, hrabali zisky, zasírali planetu a mysleli si že jsou mistři světa.

    btw V roce 1976 bylo Muskovi 5 let!!!

    https://dyler.com/blog/126/the-volkswagen-elektro-golf-an-electric-car-from-1976
    https://www.hybrid.cz/rozhovor-petr-dvorak-dlouholety-ridic-elektromobilu/

    1. pro Kuk… nejhorší na tom je, že už začali vymýšlet výmluvy… Nedávno např.: ,,Němci nechtějí elektromobily“ (nebo tak nějak)…
      A to má být prý prohlášení nějakého z největších VW zvířat…🙄
      S takovým přístupem to bude zajímavá desetiletka pro koncern 🥴

      1. a ty výmluvy, to je nějaká jejich oficiální komunikační strategie? nebo je to nějaký bulvárem překroucený canc? je to složité, správně vybírat a interpretovat informace, viď? zlatý komousi, všichni drželi hubu a tisk stranickou linii.. kdo se v tom má dnes vyznat, že? pořád platí nabídka té letenky, třeba v Russacku tisk linii drží, tam se ti vážně bude líbit to bude pro tebe jak dělané.

        1. pro pituru … Tak já samozřejmě nevím co se šéfům VW honí hlavou…
          Jen doufám, že jsou na tom mentálně lépe než ty a zachráněj nejdůležitější automotive fabriky v Evropě před pádem do propasti…
          Ale že bych si na ně vsadil, když sleduju ty křeče… 🥴

          Chachacha… až teď jsem si uvědomil, že ti odpovídám, jako by si nebyl debil 😃😁

          1. ty sis hlavne vubec neuvedomil, o cem tady pisu, ale to se dalo cekat a nebudu na tvoje detske poznamky reagovat.

            Dulezite je, ze si ve wv uvedomuje problem a chteji ho resit. kdyby byli jako panove ze skodovky, tak se budou tvarit, ze maji porad dost casu, spalovaky jedou a na palube se tanci. a cely debilni cesky narod jim bude tleskat jak jsme to tem hloupejm zapadakum nandali a jaky make zdravy selsky rozum. Takze my vsichni bychom meli byt radi, ze to vede vw a ne skodovka, protoze s tim titanikem pujdeme ke dnu vsichni.

                1. @visper. Ocekaval jsem datum clanku 1.4. ale tak jednoduse se to neda odhalit jako vtip. Takova blbost jako pred lety motor na vodu o kterem pitomci psali, ze je uz dostupny, ale nekdo to zavrel do trezoru. Lidska blbost a vesmir,… znate to asi. Teoreticky by se z mocuvky dal separovat cpavek a ten pak pouzit jako palivo. Ale 1000 litru mocuvky na par km jizdy a energie potrebna k ziskani cpavku jeste vic nez u vodiku. Uz nekdo zkousel zapatit mocuvku? Asi moc nehori, tak proc by mela pohanet motor. Ale kdyz se par pitomcu toho chyti, tak EV bude mit zase smulu a opozdi se. To ma pro nekoho cenu zlata.

                2. Motor na vodu je zcela funkční…. akorát má účinnost v záporných číslech 😃

                3. Faktická poznámka – motor nemůže mít účinnost v záporných číslech. Pokud by ji teoreticky měl, přeměňoval by místo jedné energie na druhou tu druhou na první, ergo by opět neměl účinnost v záporných číslech.

    2. Vy musite bejt docela nastvanej na VW podle vasich prispevku. Dizlblejt byl pruser ale porovnejte je treba s japonskejma automobilkama, ted se VW venuji EV docela dost. A priznejme si ze kdyby nebyly dotace tak by se neprodalo zdaleka tolik EV jako ted. Ani v Norsku. Na druhou stranu je to argument ze spalovaky nuti vsechny nas dejchat smrady a to je jaksi OK. No elektromobilita vyhraje s dotacema nebo bez nic, to je uz jasny takze jsem klidnej. Problem je ze nemuzu mit legraci z pripadneho krachu evropskych automobilek.

          1. Ale jo, VW je v podobne pozici jako ten jednooky, ktery je kralem mezi slepymi. Ale neni rozhodujici jak si vede VW oproti jinym zoufalcum, ale jak prohrava proti tem nejschopnejsim. Tesla zahajila proces rozsireni vyroby v nemecke Gigafactory na dvojnasobek, planuje dalsi fabriky a VW omezuje vyrobu EV, protoze je nemuze prodat. To rika neco o jejich situaci.

            1. Oni je klidně můžou prodat, ale museli by je dát za cenu , která odpovídá úrovni jejich zaostalejšího produktu. To by už ale nebyli v zisku ,nebo možná v malém. V zisku by nebyli proto , protože elektroauta odmítají vyrábět ve velkém. A ve velkém je odmítají vyrábět proto ,protože by to vážně narušilo prodej spalovacích aut. A zájem a cíl současného vedení VW je co nejdéle jak to jen půjde udržet spalováky v prodeji a pokusit se zrušit EURO 7 , kde se emise měří v reálném provozu. Bez ohledu na jejich ulhané PR kecy o elektromobilitě.

      1. My tu jsme docela nasraný už 10 let a 10 let voláme ať koncern postaví vlastní baterkárny a pohne zadkem protože je pozdě. A výsledek práce těch pitomců z koncernu? Jenom furt kňučej ublíženecký kecy, vyhodili Diesse, žádnou baterkarnu nemaj, ztrácej čas na Euro 7 a ještě brečej že jim hoří střecha nad hlavou. Ne tydle idioty co posílaj evrovskej autoprůmysl ke dnu fakt nehodlám podporovat.

Napsat komentář