Včera jsme informovali, že osmá generace vozu Volkswagen Golf plánovaná na rok 2019 využije poznatky z experimentálního plug-in hybridu VW XL1. Aktuálně se objevila spekulace, že koncern možná připravuje také čtyřmístnou verzi tohoto jedinečného auta.
foto: Volkswagen
Volkswagen XL1 je unikátní dieselový plug-in hybrid, kterého automobilka Volkswagen vyrobí pouze 250 kusů. Superšetrné auto stojí 111 000 euro a uveze dva lidi (v tandemu). Přesto je o něj, jakožto o světovou raritu, docela zájem. Aby ne, když průměrná spotřeba se pohybuje kolem 0,9 l/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen plánuje hybridní verzi Up! s pohonem z XL1
Autosalon Ženeva 2013: Volkswagen XL1 – opravdová revoluce
Volkswagen XL1, auto se spotřebou 1 l/100 km, míří do výroby
Britský magazín Autocar aktuálně přišel ze zprávou, že Volkswagen uvažuje o možnosti vyrábět čtyřmístnou verzi auta, která by se mohla jmenovat… XL2! Vznětový motor o objemu 0,8 l/35 kW by zůstal zachován, zvětšila by se baterie (ze současných 5,5 kWh) a zvýšil výkon elektromotoru (ze současných 20 kW).
Co by ale doznalo výrazné změny, to by byl celkový vzhled auta, které by de-facto muselo být navrženo úplně znovu. Jak do maximálně aerodynamického, nízkého a protáhlého tvaru narvat čtyři dospělé lidi? Toť otázka pro designéry a inženýry Volkswagenu.
Není bez zajímavosti, že vývoj XL1 údajně trval 10 let. S takovými zkušenostmi už nejspíš mají konstruktéři v rukávu pěkných pár fíglů jak se k problému čtyřmístného vozu postavit.
Auto, jehoz ucelem je dat
Auto, jehoz ucelem je dat dieselu nalepku „eko“ a dal vydelavat na klasickem dieselu..?
Je to VW přepal kraksna,
Je to VW přepal kraksna, aby svět viděl to nicnedělání VW v oblasti elektromobilů v lepším světle.
Audi Q5 E-tron má mít
Audi Q5 E-tron má mít dojezd 600 km. Opravdu nicnedělání? 😉
Co ja vim,tak my uz v praci
Co ja vim,tak my uz v praci pripravujeme karoserii,takze ano 4 mistna verze je realna….
Uz si nerobim iluzie ze by s
Uz si nerobim iluzie ze by s toho cosi mohlo byt..
XL1 ma velmi sklamalo. Cakal som, ze po dokonceni prototypu L1, kde si VW dal za ciel postavit litrove auto, urobia produkcnu verziu, zo spotrebou cca 1,3l za konkurencieschopnu cenu.
XL1 pochovali drahym diesel hybridnym pohonom a este drahsimi materialmi len aby dosiahli spotrebu 0.9l. K comu to je? Zapadlo prachom skor ako zaziarilo. A to malo potencial urobit dieru do sveta. Bolo odo mna naivne mysliet si, ze velky vyrobca automobilov pride s niecim revolucnym. Na revoluciu si budeme musiet pockat, kym sa Tesla rozrastie aj do segmentu miniaut.
(a v XL1 sa nesedi v tandeme http://lnk.sk/juD )
No to jste byl asi opravdu
No to jste byl asi opravdu naivní, já jsem tedy vůbec neočekával, že tohoto konceptu a technologického demonstrátoru vůbec VW udělá auto na prodej natož aby ho vyráběl levně ve velkosériích.
Ta cena je na to vozítko
Ta cena je na to vozítko šílená… Zřejmě způsob jak aspoň trochu eliminovat ty brutální náklady na vývoj. Udělat malou sérii. I když hádám, že i tak to bude plivnutí do moře… Zajímalo by mě, kolik by se jich muselo prodat, aby cena klesla na pro normální smrtelníky přijatelnou. Řekněme půl milionu korun. Asi nekonečně.