Volkswagen má v Emdenu druhou výrobu elektromobilů v Německu

Závod Emden byl investicí jedné miliardy eur transformován na první high-tech výrobní závod pro elektromobilitu v Dolním Sasku. Postupná přestavba závodu pro velkosériovou výrobu vozů se spalovacími motory na 100% elektromobilitu je největším transformačním projektem v historii této továrny Volkswagen.

Volkswagen spuštěním výroby elektromobilu ID.4 v Emdenu rozšiřuje svou globální síť pro výrobu elektromobilů. Emden nyní následuje po Cvikově a čínských výrobních závodech Anting a Fo-šan jako druhá německá továrna značky Volkswagen produkující elektromobily. Ještě v letošním roce se k nim připojí také Chattanooga (ID.4) a Hannover.

Volkswagen tak vytvoří již v roce 2022 předpoklady k tomu, aby mohl v budoucnosti vyrábět ve svých výrobních závodech v Evropě, USA a Číně 1,2 milionu elektromobilů na základě platformy MEB. Do přestavby výrobního závodu v Emdenu, v němž pracuje 8000 zaměstnanců, investoval Volkswagen jednu miliardu eur. Emden je tak první high-tech továrnou pro elektromobilitu v Dolním Sasku. Koncern Volkswagen investuje v této spolkové zemi do roku 2026 celkem 21 miliard eur, aby z Dolního Saska vybudoval německé centrum pro elektromobilitu.

„Rychlé rozšiřování výrobních kapacit pro náš úspěšný model ID.4 je důležitým stavebním kamenem naší strategie ACCELERATE. Urychlujeme tak transformaci směřující k mobilitě s nulovými emisemi CO2 a vytváříme další kapacity pro uspokojování vysoké poptávky po elektromobilech,“ řekl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter. „Naší jasnou podporou tohoto výrobního závodu chceme ukázat, že je hospodárnost a konkurenceschopnost v tomto regionu nejen možná, ale že ji tímto způsobem můžeme dokonce i trvale udržitelně zvyšovat.“

Dolní Sasko bude centrem elektromobility

„Volkswagen vybuduje z Dolního Saska, v němž máme 130 000 zaměstnanců, německé centrum pro elektromobilitu,“ řekl Ralf Brandstätter. Kromě modelu ID.4 se bude v Emdenu od příštího roku vyrábět ještě jeden elektromobil, AERO B. Volkswagen Užitkové vozy navíc letos zahájí výrobu ikonického modelu ID. Buzz v Hannoveru, od roku 2023 bude dodávat elektromobily Volkswagen ID.3 zákazníkům také závod ve Wolfsburgu a od roku 2026 bude v tamním výrobním areálu sjíždět z montážní linky další elektromobil, Trinity.

Koncern kromě toho investuje v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu mimo jiné do dalšího rozšiřování již probíhající výroby akumulátorových systémů, montážních celků rotoru a statoru i kompletních elektromotorů pro vozidla na platformě MEB. V Salzgitteru Volkswagen buduje evropské akumulátorové centrum. S celkem 21 miliardami eur do roku 2026 dosáhnou investice v Dolním Sasku i v mezinárodním porovnání dosud nevídané úrovně.

Gerardo Scarpino, zástupce předsedy ústřední podnikové rady, k tomu říká: „Elektromobilita už není vzdáleným cílem, u nás je pro naše zaměstnance ve stále rostoucím počtu výrobních závodů realitou. Přitom nebylo vůbec jednoznačné, že bude elektromobilita do německých závodů zavedena plošně. Ale v rámci spolurozhodovaní bylo přijato, že budou včas uzavírány dohody o jednotlivých výrobních závodech – a úspěch nám dává nyní za pravdu. Především však naši zaměstnanci ukazují, že při projektech reorganizace a zahájení výroby táhnou za jeden provaz, a to s vysokou motivací a flexibilitou. Dnes oslavujeme i toto jejich nasazení.“

Manfred Wulff, předseda podnikové rady výrobního závodu Emden, uvedl: „Podniková rada se silně zasazovala za investice do elektromobility v Emdenu. Pak jsme ve Východním Frísku dokázali, že Volkswagen dokáže během dvou let změnit výrobní zařízení továrny na elektromobilitu. ID.4 je naším úspěšným vstupem do oblasti elektrické mobility. V příštím a přespříštím roce bude následovat AERO B jako limuzína a Variant. Emden je nyní v oblasti elektromobility na samotném vrcholu. Třemi zcela elektrickými vozy z východofríské produkce zajistíme trvale udržitelným způsobem pracovní místa v našem regionu. Děkuji skvělému týmu, který vše úspěšně připravil a realizoval.“

Navzdory globálním výzvám v průběhu dvouleté fáze přestavby byla výroba vozidla zahájena podle plánu. Maximální kapacita výroby v Emdenu bude na konci roku 2022 – v závislosti na stavu zásobování – až 800 vozů ID.4 za pracovní den.

V rámci přestavby výrobního závodu bylo vybudováno šest nových výrobních hal a logistických budov s celkovou plochou 125 000 metrů čtverečních a pět nových dopravních mostů. Základním kamenem zdařilé transformace je koncept zvyšování kvalifikace zaměstnanců výrobního závodu Emden, jehož součástí jsou praktická i virtuální produktová školení spolu s výměnou zkušeností s výrobním závodem Volkswagen Cvikov. Více než 400 zaměstnanců z Emdenu se od jara 2020 připravovalo na výrobu elektromobilů v Cvikově.

ID.4 se vyrábí již ve čtyřech lokalitách

Výroba modelu ID.4 nyní probíhá v Emdenu, Cvikově, jakož i v čínských závodech Anting a Fo-šan. A brzy bude následovat další rozšíření výroby. Od podzimu bude závod Chattanooga vyrábět tyto elektromobily pro americký trh. Globální výrobní síť se tak rozroste na pět výrobních závodů. ID.4 slaví od svého uvedení na trh na jaře 2021 velké prodejní úspěchy. Jen v prvním čtvrtletí 2022 předal Volkswagen zákazníkům více než 30 000 těchto vozů – každý druhý elektromobil Volkswagen je tak ID.4.

Od uvedení na trh v roce 2021 bylo celkem dodáno 163 000 vozidel zákazníkům na celém světě. ID.4 je tak nejprodávanějším elektromobilem jak značky, tak i celého koncernu Volkswagen. Již v prvním roce na trhu se elektrické SUV dostalo na mnoha trzích do čela prodejních žebříčků. Model ID.4 byl nejprodávanějším zcela elektrickým vozidlem například v Dánsku, Finsku, Irsku nebo Švédsku. Volkswagen má aktuálně od zákazníků na celém světě objednávky na 73 000 exemplářů tohoto úspěšného modelu.

zdroj: tisková zpráva

16 komentářů u “Volkswagen má v Emdenu druhou výrobu elektromobilů v Německu”

  1. Přeloženo do češtiny je to stále o ničem. Česká automobilka Škoda Auto, jež je součástí koncernu Volkswagen, v roce 2016 dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, což znamená téměř sedmiprocentní meziroční nárůst. Celý koncern Volkswagen zvýšil počet dodaných vozů o čtyři procenta na 10,3 miliónu vozů a stal v tomto ohledu v roce 2016 světovou jedničkou. No a tady se dozvídáme, že mají našlápnuto po 6 letech k tomu, aby někdy v budoucnu dělali 1,2 milionu elektrovozidel. Tedy 10% z objemu spalovacích, co chrlili už před 6 lety. Takže někdy do budoucna bude každé 10.nové auto z koncernu elektromobil. Snad.

      1. Na všechna auta se čeká. I na ta elektrická. Všechny se prodají. Kdyby nezařízli prodeje Škoda CitiGoE a nevraceli dokonce 50 tis. Kč zálohy na objednané vozy v druhém pololetí 2020, mohli je doslova chrlit, takový po nich byl hlad. Dnes se dokonce ojetiny prodávají za cenu nových i dráže. Takže nic netvrdím, toto jsou fakta. Pro zajímavost jsem měl mít předváděcí jízdu Fordem Mach E v Ostravě a volali mi včera, že musím počkat, až dojdou SPZ k dalšímu autu, protože to stávající přes víkend po týdnu prodali.

        1. To co jste napsal nerozporuji, to vsechno vim. Takze znovu. Otazka je pokud by zacali vyrabet tech aut treba 5x vice, jestli by je take vsechny prodali. Vetsina lidi proste netouzi a jeste chvili nebude touzit po drahych elektroautech se vsemi jejich nevyhodami. Vas jako fandu EV naprosto chapu ale drtiva vetsina lidi takhle neuvazuje.

          1. Prodali. Nejsou obsazené všechny kategorie stávajících spalováků, např. firmy nemají co kupovat v oblasti dodávek a malých nákladních aut. Totéž MPV nebo kombík atd. atd..
            Pak už se pohybujete v klišé. EV nejsou drahá, prostě je to novinka a u některých segmentů již zcela cenově srovnatelná. Díra je u malých a středních aut. Tam jsou ceny stále nesmysl. CitiGoE to právě smazalo a rozdíl byl podobný, jako jsme si zvykli na rozdíl kvůli úspornosti mezi benzínem, naftou a různými plyny. Prostě jezdíte více a častěji, vyplácí se Vám to dříve. Třeba u začátků naftových osobáků to bylo 40 tis. najetých km. Pro stejný vůz ve stejné výbavě a ve stejných výkonech.
            Proto u EV musíme počítat jak tu výbavu, tak automatickou převodovku, tak výkon při srovnávání. A pak je to o ceně paliva a servisu, které jsou zanedbatelné až nulové. Lidi plácají blbosti, že musí nabíjet za 21,- Kč/1 kWh u Ionity, kdy to a) výkonově nevyužijí (většina aut umí 50-70 kW, stojan 300), b) to nemají vedle baráku, ale jen pár v ČR u dálnic, c) už u spalováku se chovají tak, že raději stojí frontu u TankOno než aby načerpali u Shellky prémiovku na volném stojanu o 10 Kč dráže.
            JINAK SOUHLAS, DRTIVÁ VĚTŠINA LIDÍ NEUVAŽUJE, 80% OBYVATEL KUPUJE OJETINY DO 200 TISÍC, ALE FURT BUDOU REMCAT NA CENY NOVÝCH AUT V SEGMENTU 1 MILION A VÍCE.

                1. Moje argumenty jsou takové, že jeden týden potřebuju odvést do hor na chalupu do Beskyd ženu s dcerou a vnoučaty na jarní prázdniny, aby si společně užili poslední sníh. Bez čtyřkolky se tam nedostanu. Pak přijedu domů a soused mně prosí, abych mu ze dvorka odvez kupu kamení. A za týden dovezu z lesa tunu dříví. Bez čtyřkolky se neodlepím z místa. Od jara týden co týden zapřahám těžký vozík a něco převážím. A když vozík zaparkuju u baráku, sednu do úplně stejného auta a jedu do práce. A když jedu na svatbu, trochu tohodle pracanta vyfackuju a doveze mně i na svatbu. A takhle to vede spousta lidí, městská kancelářská kryso.

                2. Nevím, jak se osobě dlazdic povedlo přidat komentář bez možnosti rekce na něj: „Moje argumenty jsou takové, že jeden týden potřebuju odvést do ho ……………A takhle to vede spousta lidí, městská kancelářská kryso.“ Ale nezklamal, opět osobní invektivy. Nedělíme lidi na rolníky, dělníky a pracující inteligenci, to jste se zapomněl v jiné době. To co popisujete je jednoduše zvládnutelné s kteroukoli moderní elektrickou čtyřkolkou. Třeba Tesla Model X, Model Y, Škoda Enyaq……

                3. Pro Dlažbu… Jenže právě pohon všech kol (4×4) má u elektromobilu obrovský potenciál. Představ si motor u každého kola (ne v kole!), bez kardanu a hlavně diferenciálů co snižujou průjezdnost terénem… Na všem se pracuje, prototypy jsou. Jedna paní povídala, že to bude mít brzy e- offroad od Mercedesu. Ono se občas hodí otočit se jako tank….A že se dělaj auta hlavně pro měšťáky není žádná novinka, do toho elektromobily netahej…

          2. Tesla roste tempem +50% ročně a na poptávku to nestačí. Růst z dosavadních kolem miliónu EV je 20 miliónů v roce 2030. Ano, bude se vyrábět podstatně více než 5x. CZ je bohužel v kategorii rozvojových zemí, z prodejů v CZ proto nelze odvozovat nic z hlediska globálního trhu ev.

Napsat komentář