Volkswagen ID. Buzz: první detaily elektrické dodávky

První pohled dovnitř elektromobilu Volkswagen ID. Buzz. Design interiéru zaujme sympatickými detaily z historického modelu T1 Bulli.

Dnes, ve středu 9. března od 19 hodin, se uskuteční oficiální on-line světová premiéra zcela elektrického modelu ID. Buzz, který bude uveden na trh ve dvou variantách jako MPV a lehký užitkový vůz. Moderní nová generace legendárního kultovního Bulli má zcela novou koncepci a konstrukci.

Nové modely elektromobilů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou v osobní verzi MPV i jako lehký užitkový vůz zvenku kompaktní a uvnitř prostorné. Za neobvykle efektivní využití vnitřního prostoru vděčí oba elektromobily prostorově úspornému konceptu modulární platformy MEB. Pětimístný ID. Buzz tak nabízí při všech obsazených sedadlech zavazadlový prostor o objemu 1121 litrů. A u modelu ID. Buzz Cargo, který je vybaven přepážkou za první řadou sedadel, přesahuje maximální nákladový prostor 3,9 m3.

foto: Volkswagen

Dvoubarevné lakování a sofistikované detaily. Zákazníci budou mít pro ID. Buzz na výběr ze sedmi jednobarevných a čtyř dvoubarevných laků. Na přání je kombinace bílé a svěžích odstínů použita i v interiéru, který přebírá stylistické prvky z generace T1 a přenáší je do současné éry elektromobility. Barvy přitom korespondují s příslušnými laky karoserie a opakují se na vnitřních částech sedacích ploch, přístrojové desce a výplních dveří. Ambientní osvětlení (na přání nabízí až 30 kombinací barev) vytváří příjemnou atmosféru. Mimořádná pozornost je věnovaná detailům. Interiér nového modelu ID Buzz na různých místech zdobí řada individualizovaných motivů a ukrývá několik funkčních a důmyslných prvků výbavy, jakými jsou například otvírák lahví nebo škrabka na led.

foto: Volkswagen

Trvalá udržitelnost ve všech dimenzích. Rozšíření rodiny ID. o nový model ID. Buzz je dalším významným krokem ke zcela elektrifikované mobilitě. Tento vývoj urychlují nejen stále přísnější emisní normy, ale také rostoucí povědomí veřejnosti o ochraně životního prostředí a trvalé udržitelnosti. Volkswagen proto sází na komplexní koncept a transparentnost celého dodavatelského a výrobního řetězce.

Do roku 2030 klesnou emise CO2 na vozidlo v Evropě o 40 %. Strategie Way to ZERO navíc směřuje značku Volkswagen ke klimaticky neutrální bilanci emisí skleníkových plynů, která se má stát realitou nejpozději v roce 2050. Way to ZERO se aktuálně zaměřuje především na urychlenou realizaci elektrické ofenzivy. Značka Volkswagen hodlá do roku 2030 zvýšit podíl výhradně elektricky poháněných modelů na celkovém prodeji automobilů v Evropě na nejméně 70 procent a v Severní Americe a Číně alespoň na 50 procent.

Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo kromě toho ztělesňují snahu značky Volkswagen o skutečně komplexní přístup. Příkladem je využití ekologických materiálů. Volkswagen sází na soubor inovativních technologií a postupů, díky nimž se oba nové modely řadí v celosvětovém měřítku mezi modelové řady s nejvyšší úrovní trvalé udržitelnosti. Designéři kompletně upustili od použití kůže a dalších materiálů živočišného původu a nahradili je materiály s podobnými vlastnostmi.

Například věnec volantu je vyroben z polyuretanu, vypadá však stejně kvalitně, jako by byl obšitý kůží, a podobně jej řidič vnímá i na omak. U čalounění sedadel i stropu a podlahových krytin modelu ID. Buzz se uplatňují materiály z recyklovaných produktů. Tkanina z příze SEAQUAL obsahuje cca 10 % recyklovaného plastu z moří a přibližně 90 % recyklovaných PET lahví. V porovnání s porovnatelnými produkty se tím emise CO2 sníží o 32 %. Také tkanina ArtVelours „ECO“, použitá v modelu ID. Buzz v rámci koncernu Volkswagen poprvé, je ze 71 % tvořena recykláty.

zdroj: tisková zpráva

10 komentářů u “Volkswagen ID. Buzz: první detaily elektrické dodávky”

    1. Tyrana je nutne likvidovat vsemi prostredky. Uplne stejny postup jako hitlerova agrese proti civilizovanemu svetu (a russku) zadala totalni destrukci 3. Rise, je ted treba totalni destrukce russacke rise. russaci budou proto mit urcite pochopeni. Cely zivot jsou russaci v tomto smyslu vychovavani.

        1. Na zhoubny russky plyn/ropu poukazuji uz 10 let. Bohuzel maji Nemci v mozku pevne zadratovany komplex, ze russku ublizovali a ze to musi kompenzovat. Bohuzel zapomeli na to, ze ublizovali i Ukrajine uplne stejne a ze by meli historicky dluh splatit. Prave ted je ten spravny cas. Se zdrahanim Nemecka s ropou nesouhlasim!

    1. No právě, že je to jen naleštěná bída. Původní koncept měl variabilní interier díky kolejnicím v podlaze, vyřešenou lůžkovou úpravu apod.
      Tohle má jen pevné sesle a proti konkurenci to tak nic moc nepřináší.
      Škoda přitom ty náklady navíc by byly minimální. Tak snad to bude mít aspoň California.

    2. Je to dodávka, Tesla momentálne predáva športové autá s maximálkou okolo 250 km/hod, takže toto pre ňu konkurencia nie je. A Tesla zatiaľ v Európe nemá monopol – za rok 2021 dosiahla 13,9 % podiel – ale to v podstate len s modelom 3, model Y prišiel až na konci roka. Po otvorení Giga Berlín a Texas (oboje na spadnutie, v Texase sa pracuje v režime 24/7) a rozširovaní tovární v Šanghaji (24/7) a Kalifornii podiel určite podstatne vzrastie. Hlavne keď nemecké automobilky stoja pre výpadok súčiastok z Ukrajiny. Inak, je sloboda podnikania, takže všetci výrobcovia majú voľné pole – nech chlapci ukážu, čo vedia.

Napsat komentář