Volkswagen Caddy TGI ujede na zemní plyn 760 km

Volkswagen Caddy TGI, „král dojezdu“, s motorem na CNG umožňuje řidičům dojet do cíle ekologicky a hospodárně. Ve verzi Maxi ujede na stlačený zemní plyn až 760 km.

Volkswagen Caddy TGI patří mezi „krále dojezdu“ co se týká dojezdu čistě na
foto: Volkswagen

Caddy TGI navíc nabízí v tomto segmentu vozidel jedinečnou kombinaci motoru na zemní plyn a komfortní šestistupňové převodovky DSG, která poskytuje potěšení z jízdy a komfort bez kompromisů.

Model Caddy splňuje nejrozmanitější požadavky a přání zákazníků, ať se jedná o verzi pro přepravu osob, skříňovou verzi, variantu s normálním rozvorem či verzi Maxi s prodlouženým rozvorem, všestranný Caddy Alltrack, obytnou verzi pro volný čas, vozidlo taxislužby nebo kombi.

Volkswagen Caddy poskytuje všem cestujícím mimořádnou úroveň komfortu a bezpečnosti. Zákazníci si mohou tento model objednávat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG nebo s manuální převodovkou.

Volkswagen Caddy TGI

Volkswagen Caddy TGI
foto: Volkswagen

Ve všech výše uvedených modelových variantách je Caddy k dispozici s motorem TGI na stlačený zemní plyn CNG, který je velmi ekologický a především velmi hospodárný. Mimořádně silnou stránkou modelu Caddy TGI je jeho dojezd. V režimu provozu na zemní plyn jsou hodnoty dojezdu 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi nejlepší ve své třídě.

Caddy TGI je tak „králem dojezdu“ mezi vozidly na CNG, která jsou v současnosti nabízena na evropském trhu. Hodnoty kombinované spotřeby paliva jsou pouhých 4,1 kilogramu na 100 kilometrů, resp. 4,3 kg/100 km u verze Caddy Maxi.

Vozidlo je koncipováno především pro provoz na CNG, spalování benzinu z nádrže o objemu 13 litrů přichází ke slovu pouze za specifických provozních podmínek. Nádrže na CNG s kapacitou 26 kg zemního plynu jsou u modelu Caddy TGI uloženy pod podlahou.

Volkswagen Caddy TGI

Volkswagen Caddy TGI
foto: Volkswagen

Verze Caddy Maxi TGI disponuje pěti válcovými nádržemi, rovněž pod podlahou, které pojmou pozoruhodných 37 kg stlačeného zemního plynu. Výhodou uložení nádrží na CNG pod podlahou je zachování objemu nákladového, resp. zavazadlového prostoru, který má hodnotu 3200 litrů v modelu Caddy, resp. 4130 litrů v modelu Caddy Maxi.

Nádrže zásobují palivem motor TGI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který splňuje emisní normu EU 6. Základem konstrukce je nově vyvinutý zážehový motor TSI. Pro provoz na zemní plyn byly upraveny mimo jiné hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, palivový systém a ventily.

Vývojáři optimalizovali také řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo. S možností pohonu na stlačený zemní plyn se počítalo již od prvních fází vývoje řady zážehových motorů TSI.

Přeplňovaná jednotka modelu Caddy TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) od 4800 min-1. Maximální točivý moment motoru 1.4 TGI ve výši 200 N.m je k dispozici mezi 1500 a 3500 min-1. Nejvyšší rychlost modelu Caddy TGI s manuální převodovkou je 174 km/h, resp. 172 km/h s převodovkou DSG.

Nádrže na zemní plyn v modelech Caddy TGI a Caddy Maxi TGI doplňuje nádrž na benzín o objemu 13 litrů. Benzín se používá ke spuštění motoru a v zahřívací fázi. Zásoba benzinu slouží také jako záruka mobility, pokud by nebyla po vyprázdnění nádrží na zemní plyn v bezprostřední blízkosti žádná z více než 3200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Nový Caddy Edition TGI, limitovaná edice, nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné multifunkční kožený volant s kontrastním prošitím a hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy v obdobném designu.

Limitovaná edice skříňové verze je sériově vybavena mimo jiné výškově nastavitelnými sedadly řidiče a spolujezdce s integrovanými výsuvnými schránkami, bederní opěrkou pro sedadlo řidiče, audiosystémem Composition Audio se dvěma reproduktory a rozhraním pro mobilní telefony.

TGI Edition ve verzi pro přepravu osob disponuje výbavou rozšířenou navíc o navigační systém Discover Media s šesti reproduktory, systémem elektronického zesilování hlasu, vstupem USB a rozhraním pro mobilní telefony nebo paketem pro konektivitu, jakož i výškově a podélně nastavitelnou středovou loketní opěrkou s celkem třemi držáky nápojů.

Volkswagen Caddy TGI

Volkswagen Caddy TGI
foto: Volkswagen

Exteriér modelu Caddy Edition TGI zdobí logo „Edition“ nad boční ochrannou lištou a na zadním výklopném víku, jakož i logo TGI na střešních sloupcích B. Vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a krycí lišty mechanismu posuvných dveří jsou lakovány v barvě karoserie.

Verze pro přepravu cestujících zahrnuje rovněž nárazníky v barvě karoserie, chromované ozdobné prvky na bočních ukazatelích směru a tmavě tónovaná skla oken.

Nový Caddy TGI ve skříňové verzi je v České republice nabízen za ceny od  399 840 Kč bez DPH (483 806 Kč včetně DPH) s 6stupňovou manuální převodovkou. Ceny osobní verze kombi začínají od 479 290 Kč (579 941 Kč včetně DPH).

Skříňový Caddy Maxi TGI lze pořídit již od 439 574 Kč (531 885 Kč včetně DPH) a vstupní cena osobní verze Maxi je 521 670 Kč (631 220 Kč včetně DPH). Skříňový Caddy Edition se na českém trhu nabízet nebude, paket Caddy Edition bude v nabídce jako příplatková výbava pro Caddy Comfortline.

tisková zpráva

35 Comments on “Volkswagen Caddy TGI ujede na zemní plyn 760 km”

  1. Původně jsem si říkal, že až dojezdím svoje auto na
    Původně jsem si říkal, že až dojezdím svoje auto na LPG, tak půjdu do CNG (je ekologičtější) a pak do EV.
    Když ale vidím zprávy o explozích CNG (hlavně VW) aut, tak jsem to přehodnotil. Vydržím u LPG, tam se takové věci nedějí a když, tak s nesrovnatelně menšími následky.
    Čekám na rozumné ceny EV. (Žel z LPG se na EV přechází těžko – ekonomicky to ještě dlouho moc smysl dávat nebude.)

      1. 10 bar LPG má nereznoucí toroidní nádrž místo rezervy
        10 bar LPG má nereznoucí toroidní nádrž místo rezervy pěkně schovanou a mnoooohem propracovanější síť 1000x plniček po ČR 😉

        seznamlpg.cz/

        20x natlakovanější 200 bar CNG/zemák/metan je má pod zadními sedačkami kde většinou sedí děti v autosedačkách 😉 a plniček je sotva 150 ks 😉

        cng.cz/stanice

        Jezdí oboje stejně čistě. Tak na co budovat další síť plniček ruskýho plynu když už máme skvělou síť českýho plynu LPG z českých chemiček jako odpadního produktu při zpracování ropy na plasty 🙂

        CNG je pouze zaprodanost jak oddálit elektromobily aby automobilky mohly šrotovat další a další motory do autopopelnic :)))

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

        Takže … prostěééé to neukecáš :)))DDDD

          1. pro zdraví člověka jistě že ano jezdí stejně čistě. A
            pro zdraví člověka jistě že ano jezdí stejně čistě. A pokud chceš ještě čistější než LPG tak to není o 0,00nulprd CNG ale ELEKTROMOBIL :)))
            V ČR 2016 jezdí:

            700.000 ks LPG
            15.00 ks CNG
            1.000 elekro+hybrid

            to je přesila co 🙂 takže mě můžes s ruským CNG víšco 😉

            kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

        1. Podepisuju každý řádek shora!
          CNG i LPG auta z výroby

          Podepisuju každý řádek shora!

          CNG i LPG auta z výroby jsou schválně v nižší výbavě, s motorem o výkonu tak akorát k zlosti a až na tuto vlaštovku s trapným dojezdem, hlavně aby si to nekoupila žádná prestižnější firma do floty nebo příliš mnoho nadšených řidičů. Je jen na automobilkách, v čem budeme jezdit, jak zlevní výrobu toho či onoho a alternativní paliva jsou pro ně zatím zjevně jen nepříjemná povinnost. Kdyby ne, už dávno je LPG na stejné úrovni prodejů jako benzinové a dieselové agregáty a hybridy by ještě dlouho nedávaly smysl.

          Jinak si už léta jezdím v Mazdě 6 s 2.5i 125@135 kW, s elektronickým přimazáváním do gaslube do přívodu plynu s LPG nádrží v rezervě na 50 litrů a s dojezdem na plyn 580-600km a vývoj úsporných motorů za posledních 10 let mě nechává naprosto chladným, protože mi zatím nemohou nabídnout žádný podstatný přínos. Svíčky kupuju ty nejlevnější a na jednu sadu, kterou očistím, přibrousím, sešteluju a zkontroluju odpor po 15tkm, najedu cca 45 tkm. Mimochodem, reálná spotřeba auta závisí už půl století prakticky jen na hmotnosti auta a způsobu jízdy autem: (www) autoforum.cz/fascinace/realna-spotreba-62-starych-aut-vazne-bere-skoda-120-l-vic-nez-octavie/

      2. No Novu se nedívám vůbec. IDnes čtu. O explozích CNG vím
        No Novu se nedívám vůbec. IDnes čtu. O explozích CNG vím ale z diskusí tady na hybridu a pak už stačí jen zadat cng explosion do google nebo youtube a člověk se nestačí divit. Ještě bych to chápal při bouračkách, ale nejvíc jich bouchá při tankování!
        Ano LPG taky nebylo bezpečné, když lidi jezdili na klasický 10 kg propanbutanový lahve ve favoritech, ale teď s tím není problém.
        Věřím, že i u CNG se to časem vychytá, ale tou dobou už snad budu jezdit v EV.

  2. POZOR POZOR !! V SOUČASNÝ DOBĚ PRÁVĚ PROBÍHÁ
    POZOR POZOR !! V SOUČASNÝ DOBĚ PRÁVĚ PROBÍHÁ SVOLÁVAČKA VČECH potencionálně bouchají VW CNG !! MAZEJTE S KRAKSNAMA DO SERVISU !!
    TOTO NENÍ LEGRACE, 200 bar METANU POD ZADNÍMA SEDAČKAMA JE NEBEZPEČÍ !!

    cnginfo.volkswagen.com/cz/cs/home

      1. ale nééé přeci ty to nechápeš?? reklama na CNG vzniká
        ale nééé přeci ty to nechápeš?? reklama na CNG vzniká díky tlačence aby se odsunuli elektromobily. My nepotřebujeme CNG, my máme LPG a jezdí skvěle dík :)))))))) A hned potom už nechceme CNG ale ELEKTRO 😉 no vidiš to žes to pochopil 😉

      2. >>…tu brzdy, …
        To sice ano a i vadná brzda tě může

        >>…tu brzdy, …
        To sice ano a i vadná brzda tě může zabít. Ale tohle tě zabije na 100%. Docela mě jímá hrůza, jak to bude za 10 let, u aut z druhé ruky, po bouračce,… Třeba u toho výbuchu CNG na Svitavsku bylo auto čerstvě po prohlídce.

        Tady je to oficiálně:
        „Podle znaleckého zkoumání byla zjištěna technická závada na vozidle, přestože měl řidič platné technické oprávnění i kontroly zařízení LPG a CNG,” řekla Kaizarová.

        „Tomuto incidentu nešlo předem zabránit”

  3. Chlapi, hlavně vy, co tlačíte EV, uvědomte si, o co
    Chlapi, hlavně vy, co tlačíte EV, uvědomte si, o co všechno přicházíme:
    – Komfortní šestistupňovou převodovku. Manuální!
    – Dvouspojkovou převodovku DSG. Automatickou!
    – Pět válcových nádrží pod podlahou. Na 37 kg CNG!
    – Výfukové turbodmychadlo. A katalyzátor!
    – Upravené hlavy válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, palivový systém. A ventily!
    – Hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy. V obdobném designu jako volant!
    – Dojezd 610 km. Nebo až… 760 km!
    – Logo TGI na střešních sloupcích. B sloupcích!!!

    Upřímně, které EV vám tohle nabídne?

    1. Jasně každej je říčnej zaplatit 400kkč navíc jenom pro
      Jasně každej je říčnej zaplatit 400kkč navíc jenom pro pocit,že mám elktromobil, někteří jsou hlupáci a chovaj se ekonomicky a kupujou to co je pro ně ekonomické, ale cháp, ekonomicky se chovaá jenom hlupák, chytrej si kupuje vždy a za všech okolnosti elkromobil, i když mu nevyhovuje 😀 Tak už místo oktavky si koupit tatru813, protože je přeci velká a oktavka je jenom škodaovka na CNG 😀

      1. néné mýlíš se, tím to nebude. Problémem je tvoje
        néné mýlíš se, tím to nebude. Problémem je tvoje závist, že jako chudý sedřený šádevotrok nemáš na ten elektromobil ale jen na tu zkrrv. VOCHCÁVKU CNG :)))) Chápeme tě ale nelitujem. Jako zaměstnanec-zaprodanec si tu 18cti směnnou votročinu zasloužíš :)))))

            1. No já třeba v práci díky „progresivnímu chování
              No já třeba v práci díky „progresivnímu chování ředitele“ jezdím hodně často elektromobilem, ale protože doba platí peníze na prvním místě, když mám výběr ze dvou rovnocených řešení, pak jezdím doma na CNG.
              Ale když se změní náklady pořízení+provoz+údržba ve prospěch elektriky, klidně přejdu, ale do té doby volím ekonomickou volbu.

      2. Absolutní souhlas. Mám oktavku na Cng za 500k a maximálním
        Absolutní souhlas. Mám oktavku na Cng za 500k a maximálním spokojenost a nic mi nechybí. Dokud nebude stejně velké auto se stejnými dojezdem 400km (+zde mám ještě benzínovou nádrž navíc, takže mužů v klidu spotřebovat kapacitu opakovaně až do 0 a nezmenší se, ani nemusím jet na konci jako želva) v EV pod 600k, tak je to pro mě jasná volba.

        1. Každý si má možnost koupit vůz, který mu vyhovuje. a
          Každý si má možnost koupit vůz, který mu vyhovuje. a stejně velké auto samozřejmě bude. Jen ho nemůžete chtít hned. Schválně – jak dlouho trvalo škodofce, než se za vydatného VW dopingu vypracovala od Favorita k oktávce?

      1. To platí pro můj vývojově 10 let starý elektrický
        To platí pro můj vývojově 10 let starý elektrický Peugeot Ion. Doba pokročila. Tepelné čerpadlo třeba u Kia Soul EV s dojezdem dle papírů 212 km bere 7-12 km dojezdu. A vývoj jde dopředu.

        A to, že EV je jen pro lidi s domkem, je pověra. Znám minimálně 2, co bydlí v paneláku a dobíjejí jen na veřejných nabíječkách a zásuvkách v obchodních centrech. Ano, mají je nedaleko, ale CNG si taky kupujete jen tehdy, pokud máte kde poblíž tankovat plyn.

Napsat komentář